Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kopřivnická Tatra zvedla prodej i ztrátu

Vyrobila víc, přesto prohloubila ztrátu. Kopřivnická automobilka Tatra prodělala za první pololetí bezmála půl miliardy korun, přesně 497 milionů. Tržby jí meziročně poklesly na 1,277 miliardy. Proti loňsku přitom prodala o 45 vozů více - 737.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Laco

Jde o prestiž
Špatné postavení Tatry musí nést každý automobilový fanoušek jako národní neúspěch. To jak Tatra dopadla, za to mohou především bolševici. Jak Ti před listopadem, tat Ti po sametu (Dlouhý, Dyba atd.). Správným ozdravným krokem mělo být zakroucení krkem polistopadovým bolševikům s intervencí státu do Tatry. To se nestalo. Zeman se pozdě dostal k moci a tak Tatra bude pouze pomníkem pseudoprivatizace v Čechách.
0/0
12.8.2003 15:33

Martin

Dino
Podle mého názoru měla Tatrovka jako vozidlo dost dobrou koncepci, ale v tuto chvíly dost zastaralou a špatně konkurenceschopnou. Auta podle starých platforem jsou ted´sotva dobrá pro Rusko a pár rozvojových států. Pevně věřím, že nové dobře vybavené vozidlo schopné konkurovat jak cenově tak výbavou by bylo stokrát lepší než "levný "zastaralý dinosaurus.
0/0
11.8.2003 15:04

Tom

Re:
Jako student jsem mel pristup do knihoven a archivu Tatry a co jsem tam nasel,jeden by zaplakal. Nynejsi T 815 ( reinkarnovane Terno ) - prototypy byly v roce 1969 a konecne vozy pripravene do vyroby v roce 1972. Tehdy by to byla opravdova pecka, zasr... komunisti vsechno zpackali. 
Koncepce je porad dost dobra a sve misto na trhu si vzdy najde,Tatra ma ale diru ve vyvoji motoru a prevodovek, holt jediny osmivalec se 40 let starym blokem,rozvodem OHV a montovanou klikou zadnym kladivem na konkurenci nebude. Je nutny kazdych  30 tis servis motoru. Kdo ma dneska cas zajizdet kazdych 30 tis na dilnu a serizovat ventily ? Konkurence v doprave je tak napjata, ze kazda hodina prostoje stroje za 3 mega je hodne draha. To by si meli uvedomit v Tatre predevsim. Klasicti ridici se spinou za nehty delajice po sichte servis auta do vecera uz vymiraji a s nima zda se i zn. Tatra.
0/0
11.8.2003 15:46

šlek

Re:
Přesně tak, kolaborantští komunisti toho tolik zpackali ve prospěch sovětských okupantu, že by bývalo správné, aby všichni komanči ,co byli v UV šli po roce 1989 automaticky sedět na doživotí.
0/0
11.8.2003 20:37

Marek

Re:
No, že by zrovna Izrael se svým vojenským výzkumem byl rozvojovou zemí .... Ale jinak souhlasím, že Tatrovka potřebuje pořádně máknout s motorama, převodovkou atd. atd.
0/0
11.8.2003 16:38

Radek

Re: www.tatra.cz
Podívej se internetové stránky Tatry Kopřivnice a tam uvidíš spoustu zajímavých věcí. Mj. i informace o novém hasičském speciálu Tatra Wildlyand Ultra XT, který teď testují američtí hasiči. Tento typ, stejně tak jako minulý hasičský speciál Tatra Wildfire 8x8, těžce srážejí konkurenci na hlavu. Pokud vůbec existuje nějaké konkurenční vozidlo, které lze v těžkém terénu s Tatrou srovnávat...  NEEXISTUJE!!
Podle mě, je jen otázkou času, kdy Tatra začně konkurenci porážet nejen v Dakaru a při testech, ale i "na trhu" a začně znovu získávat zakázky. A první úspěchy už tady jsou, např. zakázka do Izraele. A podle mých info tam bude více vozů než 315. V tomto tendru Tatra porazila tuším M-B a Oshkosh, dobrý,ne?
No,ale pravda je taková, že vývoj motorů v Tatře vázne a asi Euro 4 se současným typem motoru konstruktéři nezvládou. Ale nevadí, vždyť již dost dlouho se v Tatrách objevují i jiné motory a myslím si, že dost úspěšně. Důležité je, aby tatrovácký podvozek nezmizel z trhu, protože se jedná opravdu o unikátní koncepci, která nemá v tvrdém těžkém terénu konkurenci. 
0/0
11.8.2003 23:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.