Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Učitelé vyhlásili stávku na 1. září

Začátek školního roku o den odsune stávka učitelů. Přestože odboráři zatím neznají přesný počet stávkujících škol, protesty zřejmě zasáhnou nejméně polovinu tříd. Stávkou chtějí kantoři přitlačit na vládu, aby našla peníze na jejich 13. a 14. platy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jana V

Stávkovat ?
Cením si učitelského povolání, moje dcera studuje na univerzitě učitelský obor a tak bych si přála aby bylo toto povolání více uznáváno a dobře placeno. přesto nepovažuji stávky za platy za dobrý prostředek jak se prosadit. Učitelé by měli vzít v úvahu o kolik ji narostli platy v průběhu roku a zda se také zlepšila o odpovídající procento výuka. (Jinak se nedá přidávat ani ve výrobní sféře.) Vím, že kromě odučených hodin jsou také hodiny na přípravu, ale opět to není specifika učitelů, dnes každý odborník musí studovat a připravovat se i doma mimo placenou dobu. Zodpovědnost za děti je veliká, ale každý máme nějakou, řidič autobusu za cestující, lékař za pacienty, a třeba jiný za milionové hodnoty. Stres podnikatelů zodpovědných za zajištění práce pro své zaměstnance také není jistě ohodnocen a 13. 14. platy jsou v soukromé sféře vyjímkou. Vážení učitelé, buďte soudní a přiznejte že vaše ocenění zvláčtě vzhledem k opravdu odpracovaným hodinám (na hlídání v jídelně snad není třeba aprobace), není tak špatné.
Jana V.
0/0
29.8.2003 13:12

Satry

Školy stávkujte
Osobně si myslím že pokud chtějí školy něco prosadit,rozhodně jim  k tomu nepomůže jeden den stávky. Stávkujte alespoň týden a pak se možná Špidla rozhoupe vám přidat na platech.
0/0
29.8.2003 9:18

Kudry

10 mld
Vážení,kdyby se neplatili firmách odstupné v arbitráži, tak by bylo spousta peněz na platy zaměstnanců ve veřejném sektoru!!! Jak vůbec dopadla fraška s názvem arbitráž, jako všechny ostatní = VYPAŘILA SE a všichni mlčí, ani slavné komise nic nezjistili. TAK PŘESTŇME KRITIZOVAT UČITELE
0/0
24.8.2003 23:03

Květka

kamery do tříd!
Do všech tříd na základních a středních školách bych nechala nainstalovat kamery a dala bych možnost všem rodičům se kdykoli jít do školy podívat "on line" na to, jak jsou jejich děti "vzdělávány", aniž by o tom učitelé věděli. Když například učitelka zeměpisu učí děti stylem:"¨Takhle to bylo před třiceti lety, jak je to teď, to nevím..." ,tak by to možná stálo za to.
 
0/0
24.8.2003 21:40

rodič

52 PLATŮ
Já bych dala učitelům 52 platů, aby byli spokojeni.
Výplatu každý pátek a bude klid.
0/0
24.8.2003 21:39

Honza

13 a 14 plat
13 a 14 plat je bolsevicky nesmysl slouzici k znepruhledneni odmenovani ve statni sfere v porovnani se sferou soukromou. Rozpustte 13 a 14 do 12 beznych platu, at opravdu videt kolik ucitele berou, a pak se muze zacit vyjednavat.
0/0
24.8.2003 18:39

Jana

přestárlé kádry
Chce to udělat pořádnou analýzu na každé škole,nechat odpočívat na zaslouženém odpočinku důchodce,kteří mají za výsluhu let vysoké platy a   kvalita učení spíš klesá .,uvolnily by se peníze pro mladší nadějné kantory a posílily  střední  kádry.
0/0
23.8.2003 21:32

mimochodem

Re: Vy chytrá!
Když odejdou ze škol ty "přestárlé kádry" a neaprobovaní učitelé, nezbyde na základních školách ani 25% stavu. Ono totiž za ty peníze které tam panují učí pouze přesluhují důchodci, či předdůchodci, lidi, kteří by se jinak neuživili (nevím jestli to je dobrá kvalifikace pro výchovu a učení našich dětí) a pár nadšenců, kterým už dochází trpělivost (kteří to jak jistě uznáte nevytrhnou).
:-\
 
0/0
24.8.2003 11:47

Jana

rozum do hrsti
Měl by jim někdo vzpočítat hodinovou mzdu za skuteč-ně odpracovanou dobu,to by se všichni divili,není to od nich fér,ať se trošku nad sebou zamyslí.
0/0
23.8.2003 21:05

mimochodem

Re: Hodinová mzda
Hm ... standardní pracovní doba je 40 hodin týdně.
Učitelé na ZŠ mají úvazky kolem 25 hodin, ovšem k tomu mají takové drobnosti jako "dozory", "třídnictví", na každou hodinu vyučování se slušní učitelé potřebují aspoň 1/2 hodiny připravovat.
 
Mimochodem, až mi najdete práci, ve které budete 6 hodin denně trestně zodpovědná za bezpečí smečky 30 vzájemně se tlučících skoro-teenegerů a tudíž každou minutu potenciálně v kriminále, to všechno pro vysokoškolsky vzdělaného člověka po 10 letech praxe za 15000 hrubého (včetně všech 13-14-jánevím kolikátých platů a příplatků) ... dejte mi vědět ...
0/0
24.8.2003 12:01

Mous

Re:
Jsem učitel, takže to asi nebude moc objektivní. Zastávám názor, že všichni, kdo říkají, že učitelé málo pracují, mají dva měsíce prázdnin a volné svátky, by si měli jít výuku na čtrnáct dní zkusit.
Dle mého názoru by se pak tito lidé rozdělili zhruba na tři části. První část by před třídu vůbec nevlezla, druhá by vlezla ale vypískali by ji a z třetí by za nějaký čas byli výborní učitelé, kteří by z ekonomických důvodů školství brzo opustili.
0/0
26.8.2003 11:52

Klárka

Učitelé
Současné učitele ze základních a středních škol bych (až na výjimky) postupně vyházela. Nabírala bych postupně nové absolventy, za platy obvyklé v komerční sféře, a dobře bych nad nimi dohlížela a v případě nedostatků je také propouštěla.
 
Jinak to asi nepůjde, jinak to školství bude stát za starou bačkoru pořád!
0/0
23.8.2003 0:06

KFC

už jsem si všim
Prý až budou stávkovat nejméně tři dny, tak si jich veřejnost všimne. Já a mé okolí jsme se shodli na tom, že už jsme si jich všimli...jsou to HOVADA
0/0
22.8.2003 23:11

DAJ

Re:
Ty jsi take hovado. Makej si klidne dal v KFC, kde po tobe chteji stejen jen umet pocitat do tisice a hybat rukama. Jeste vic takovych jako ty a budeme hrat v Evrope roli levne pracovni sily. Takze zadne nove technologie, zadne vyzkumne ustavy. Tyhle nazory, ktere snizuji hodnotu vzdelani proste nechapu. Temer vsude na svete uz prisli na to, ze investice do vzdelani je to nejlepsi co jenom jde, jen u nas je porad spousta podobnych hovad jako ty, co si to proste nemysli a porad se snazi srovnavat ucitele  napr. s  prodavacem v KFC. A takovym zavistivcum proste porad nedochazi, ze pokud nebude ve skolstvi vice penez tak uroven vzdealnosti proste neporoste. Na druhou stranu je ale i pravda, ze neschopni ucitele musi odejit a schopni prijit, ale to se da zajistit pouze vyssim platovym ohodnocenim. Bohuzel politika vlady jde presne na druhou stranu a radeji bude financovat flakace na nemocenkach a radoby nezamestnane co pobiraj podporu a vesele makaj na cerno. Je mi z tohoto uz vazne zle. A trinacty a ctrnacty plat je vice mene premie, kterou dostavaji i v soukromem sektoru. Ve statnim sektoru se tomu rika trinacty plat /to je pro ty hloupejsi, co si porad mysli, ze ucitele maji 14 platu + premie/. A jen tak mimochodem v soukrome sektoru je vyse premii urcite vyssi nez jeden podprumerny ucitelsky plat navic.
0/0
22.8.2003 23:31

KFC

Re:
Tak jsem právě napsal příspěvek, který mi byl zcenzurován a neprošel. Pouze jsem pana DAJ nazval také hovadem, když on mne!
0/0
23.8.2003 0:06

KFC

Re:
Takže znova bez toho Hovada pane DAJ. Milý příteli, nepracuji v KFC, pouze ty kuřata rád pojídám. Ale chápu, že učitel si ho možná nemůže dovolit vzhledem ke svému minimálnímu platu. Ale vážně. Jak to myslíš že když se jim přidá tak budou lepší učitelé? Že by tu byl nějaký jiný peďák, který by produkoval lepší učitele, kteří jsou někde ukryti a čekají jen na vyšší platy? Nebo že by někteří současní začali lépe učit po přidání platu? Že by se v nich něco zlomilo? Možná ano, peníze jsou mocné. A že mají menší plat než někdo prémie v soukromém sektoru? To je možné. Ale v tom soukromém sektoru se rozdají prémie tehdy, když se na ně vydělá. Když ne, tak je prdlačka. Na rozdíl od kantorů, kteří chtějí přidat celoplošně a všem. Bez ohledu na kvalitu jejich práce. A co takhle konečně zavést nějaký systém odměn učitelů s ohledem na kvalitu jejich práce? To se jim ale nějak moc nechce. Jen argumentují tím, že mají vysokou školu a proto musí mít víc peněz. A to je jejich tečka, přes kterou se nemohou a nechtěí přenést.
0/0
23.8.2003 0:12

KFC

Re:
A ještě pro pana DAJ. Mám dojem, že jsi trochu omezený, když si podle podpisu myslíš, že někdo pracuje ve firmě se stejnou zkratkou. příště se podepíšu ZOO. Třeba si budeš myslet, že jsem krmičem.
0/0
23.8.2003 0:16

(r) holek

stavkuje za 12. platu
Stavku ucitelu podporuji. Stavku za 12 dobry platu rocne.
Ale, proboha, proc chce porad nekdo (take nasi neschopni a nechvalne znami soudci) 13.,14., a dalsi platy. Maji snad mesicni plat a rok ma 12 mesicu !!! Jsou to idioti, ktreri neumi pocitat, nebo co ?
 
 
0/0
22.8.2003 22:57

mimochodem

Re: 13. a 14. platy
TO je jednoduchá dezinformace (13,14 platy) předloni byly 13 a 14 platy zredukovány na 50% (čili jenom 13 plat) a v současnosti se vyplácí zhruba ve výši 30%.
 
ČILI 13. a 14. PLATY JSOU JEDNODUCHÁ DEZNFORMACE.
 
Kromě toho byly v lednu 2003 (zpětně k září 2002) zvýšeny normativy žáků na třídu a aspoň tři měsíce byli všichni učitelé (aspoň ve StČ kraji) na holém základu, aby škole vystačily peníze do konce roku.
0/0
24.8.2003 11:53

Mous

A co VŠ?
Na vysokých školách dávno 13. a 14. plat není. A v současné době se stalo dokonce to, že plat odborného asistenta na VŠ (což je nejrozšířenější zařazení na VŠ) je hluboce pod platem na SŠ a v mnoha případech i pod platem na ZŠ. Jsem vysokoškolský pedagog a zatím vytrvávám (asi z blbosti, nebo možná z mladického nadšení), ale ekonomické důvody mne začínají nutit poohlížet se po zaměstnání v komerčním sektoru. V oblasti ve které pracuji a dělám výzkum se plat pohybuje o cca 10 - 20 tisíc výše (mimo Prahy). Bohužel nejsem sám, takže je téměř pravidlem že na VŠ se učitelé okolo 30 let dají spočítat na prstech jedné ruky.
0/0
26.8.2003 12:04

M..

12 platu!
Mesicu je 12, platu tedy je take 12. Proboha kdo vymyslel takovej nesmysl s 13. platem? Duvody ke stavce dosti sizeny rezort skolstvi mel dost, ale toto je naprosto sileny. Meritkem by melo predevsim byt kolik lidi se vzdelanim ma o ucitelske povolani zajem. Kdyz mene nez je jich treba, tak se maji  zvedat platy. Ale blbost s 13. platem vymyslel nejakej blazen. Ty by se nemeli brat nikde.
0/0
22.8.2003 22:20

karel

UČITELÉ POZOR ! ! !
POZOR.  Naše slavná vláda stále ještě hledá místo pro geniálního  všeználka Tvrdíka. Jestli nedáte pokoj, nasadí Vám ho do kožichu.  Ovšem takový trest si nezaslouží ani učitelé, ani parchantíci.  
0/0
22.8.2003 21:01

Rejpal

Neřežte větev na které sedíte !
Mám pocit, že učitelé mají sebevražedné sklony a to si říkají inteligence. Svým jednáním jen docílí nové volby a jak to vypadá socani budou rádi když prolezou do parlamentu. Pokud však zvítězí ODS se svými Topolánekboys, nebo komunisté, pak mohou čekat taková úsporná opatření, že jich polovina skončí napracovních úřadech. Vždyť kdo další má při ročním úvazku 836 tříčtvtěhodin průměrný plat 244 Kč na tříčtvrtěhodinu ?
0/0
22.8.2003 20:49

Jan PETR

Česká škola = továrna na depresi !
Ptejte se dětí, zda se každodenně těší do školy , kde se pedagogové předvádějí co umí . Oni znají učivo maximálně 2 předmětů. Z toho je jeden např. běh a kotrmelce .  Dětem je vtloukána do hlavy spousta životu nepotřebného učiva. Ti pedagogové co za něco stojí jsou v menšině . Škola u nás není v podstatě organizace na tvorbu tvůrčích osobností , ale fabrika na flašinety co se umí učit nazpaměť. Mládež se pak nudí a z nudy dělají blbiny jako je nacpávání  se chlastem, kuřivem a drogami. Naše děti přestaly chodit do sportovních kroužků protože měli 2 x týdně celé odpoledne až do večera obsazené sportem s dojížděním autobusem a tím pádem nestihly hromady připitomělých domácích úkolů a příprav. Učitelé dnes hlavně zkouší a moc už neučí . Za to mají 3 měsíce prázdnin a volna a ještě by chtěli 13, 14 a pak třeba 15, 16 platy.
0/0
22.8.2003 20:30

franta mottl

Re:
..."Škola u nás není v podstatě organizace na tvorbu tvůrčích osobností , ale fabrika na flašinety co se umí učit nazpaměť".... bohuzel to neni jen v Cechach, je to vsude na svete. A ma to svou logiku. Proc by mely byt vladnouci spicky zainteresovany na inteligentnich a myslicich individuech. To prvni by prece bylo, ze by hnali tu vladu. Ne,ne spolecnost CHCE mlade blbecky, aby si si nevyskakovali. Bohuzel. Rodicu, jako jses asi ty, kteri chapou deti jako osobnosti a snesou, kdyz jim deti nastavi zrcadlo je zdrcujici mensina.
0/0
22.8.2003 21:39

JirkOl

Stáhněme děti ze škol!
Přece je nenecháme napospas debilům, kteří neumějí napočítat do dvanácti! 
0/0
22.8.2003 20:04

jo?

pro paní Boreckou
Vážená paní Borecká,
prvňáčci, a nejen oni, zajisté přežijí, když ve školství nebudou otravovat takoví lidé, jako jste Vy
0/0
22.8.2003 18:34

JirkOl

Re: A když
nepřežijí prvňáci, tak nepřežijí ani učitelé. .... hmm, nebo se pletu? Nastěhují se do jedné třídy a budou se učit počítat do dvanácti....
0/0
22.8.2003 20:19

nedásenicdělat

Svaz daňových poplatníků
http://svdp.webpark.cz/
0/0
22.8.2003 18:31

Firestrater

Fotbálky...
Budete nekdo sazet o vikendu evropsky fotbaly?? Mate nejaky dobry tipy? Treba Tottenham-Leeds -tezka volba...:o(
0/0
22.8.2003 17:23

Ranař

Re:
Třeba Newcastle - United = tutová plichta ... :-))
0/0
22.8.2003 17:37

Firestrater

Re:
taky myslim... ale asi bych dal srabskou 02
0/0
22.8.2003 17:42

učitel

nesouhlasím!
Mně tedy žádný odborář diktovat nebude! A  nadávek typu "stávkokaz, odpadlík" atp. si nevšímám. Výchovu a vzdělávání beru jako poslání, ne jako zaměstnání a proto se stávkou, při níž si někdo sprostě dovolí zamknout školu (mimochodem pořízenou z peněz daňových poplatníků) a nepustit do ní děti (zvláště prvňáčky) absolutně nesouhlasím  A zodpovědně prohlašuji, že jsou (jako v každém jiném povolání) tací učitelé a učitelky, kteří (které) si ani stávající platy nezaslouží!!!
0/0
22.8.2003 16:49

Firestrater

Re:
Až budu prezidentem, tak bys moh` bejt ministrem skolstvi v mym state, pokud budes chtit...
0/0
22.8.2003 17:06

učitel

Re:
Opravdu reakce na úrovni!!!
0/0
22.8.2003 17:19

Firestrater

Re:
a co cekas od cloveka kteryho ucilo nase obdivuhodne skolstvi...
Tak nechces bejt ministrem jo, no ani se ti nedivim, tak ja reknu kamosovi, je tady takova ceska tradice, dosazovat kamose do vysoky politiky, tak to nechci nejak prerusit takovou hezkou milou tradici...
0/0
22.8.2003 17:26

JirkOl

Re: Hele Stratére
státy raději zrušit!  Pardon, ať žije EU, ať žije EU, ať žije EU ..............................
0/0
22.8.2003 20:22

Ranař

Re:
Tak za prvý, nejsi učitel.
Za druhý, ty jsi jistě placen dost vzhledem ke svému výkonu. Navíc za poslání se neplatí....
0/0
22.8.2003 17:39

učitel

Re:
Ano, tahle reakce odpovídá autorovi - Ranař!!!
0/0
22.8.2003 17:46

Firestrater

Re:
Hele, my na nas si vzteka nevylejvej, my za to nemuzem se sis vybral tak všeříkající nick...:o)))
(víš doufám co to je nick, abych nakonec nemusel doučit učitele:o)))))))))))))))))))))))))))))))
0/0
22.8.2003 17:49

učitel

Re:
Vidím, že je zbytečné vést tuto diskusi, každý holt víme svý, že?!
0/0
22.8.2003 17:58

Firestrater

Re:
proc by to melo byt zbytecny... Kazdej mame pravo na vlastni nazor at je jakykoliv, pokud si v diskusi povedes zdatne a ostatni prispivatele to pochopi ze jsi inteligentni se zdravym pohledem na svet a ja jen vymastenec s desnymi nazory kterej nema v ruce argumenty tak uznani pod tvymi komentari ti musi dodat pocit ze ty jsi ten kdo ma pravdu... Ale strkat hlavu do pisku "to nema cenu diskutovat" a delat z ostatnich blbce to dokaze snad opravdu jen "ucitel"...:o))
0/0
22.8.2003 18:05

učitel

Re:
Nevím o tom, že bych se o někom vyjadřoval výrazy, kterých používáte Vy - to  za prvé. A za další - já nestrkám hlavu do písku, já se musím každý den školního roku postavit před více než 25 dosti nevychovaných dětí a - seč mohu - něco je naučit. To je Vám asi vzdálené a tak se nedivím Vašim způsobům. Mějte se přesto krásně!
0/0
22.8.2003 18:21

teacher

Re:
Tak ty jsi v ČR spokojený se svým platem. Nebalamuť že tě zajímá jen poslání a peníze ne!
0/0
22.8.2003 18:27

Firestrater

Re:
Ja zas ve sve profesi provadim urcite zmeny v dat. systemu a treba jedinym spatnym prikazem muzu firme zpusobit skodu v radu desitek milionu.... Kazda profese ma neco, vy nevychovane spratky, ja zodpovednost "jako krava":o)). V urcitych obdobich pracovat denne az 11 hodin je normalka, premie jen opravdu za neco extra...
Vim ze to nemate lehky, ale z naseho pohledu "tvrde pracujicich":o) to tak vypada... Mejte se taky krasne, Buh s vami:o)))
0/0
22.8.2003 18:29

roman

pracovníci v kultuře
Nyní se tady debatuje o platech učitelů.Ve veřejnosti je široce rozšířen mýtus,že učitelé jsou opravdu nejhůře placeni mezi vysokoškolsky vzdělanými lidmy. Ano vesměs mají velmi náročné povoláni,ale ve srovnání s lidmi humanitním vzděláním, na tom nejsou vůbec špatně. Lidé,mající stejné vysokoškolské vzdělání a pracující například v muzeích,archivech,na památkové péči či v kultuře obecně(nemluvě o mladých asistentech na VŠ) berou o dost menší platy,než jejich kolegové učitelé.Jenže nejsou nátlakovou skupinou,takže si nemohou nic vystávkovat.
0/0
22.8.2003 16:42

no

Re:
No, znam jednoho vysokoskolaka pracujiciho v muzeu a majiciho docela slusne vedlejsi prijmy. Podotykam ze ty prijmy ma v oboru. Ono i tam se da vydelat, zalezi na tom jak je clovek schopny.
0/0
22.8.2003 16:56

Firestrater

Re:
To bych umel taky...:Pozavirá v muzeu cca 20% mistnosti a pak skupinkám cizincům slibí, ze za dvermi je něco extra ale ze je to za 50 Euro, oni se slozi a teprve pak si mohou jit prohlidnout model pravekych Vestonic...
0/0
22.8.2003 17:09

no

Re:
Tohle jsem zrovna na mysli nemel, ale muzu mu to poradit. Jenom nevim jestli to v Ostrave bude fungovat
0/0
22.8.2003 17:12

Firestrater

Re:
Proc by to nefungovalo, tam nejezdej cizinci jo?! anglicky cedulky na dvere slibujici super exposure a jedem...:o))
V ostrave je muzeum, jo?? Ceho, hornictvi?
0/0
22.8.2003 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.