Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Růst cen panelových bytů je u konce

Panelové byty sice nepatří mezi vrchol příjemného bydlení, ale na nedostatek poptávky po nich si jejich majitelé nemohou stěžovat. Rychlý růst cen z posledních let je však pomalu u konce. Cena panelového bytu se v hlavním městě vyšplhala místy až k 35 tisícům korun za metr čtvereční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babička

Moje celoživotní úspory nestačí na to, abych vnukovi v Brně
pořídila družstevní svobodárnu v paneláku starém 35 let. Tam jsme to dopracovali!!Kdypak by si tento hoch, středoškolák, vydělal 800 000,- Kč na pokoj 18 m2? Pracuje v hypermarketu, celé soboty, neděle a noci a jeho čistý příjem činí kolem 9 tis. Kč čistého měsíčně!!! To jsou relace, co?
0/0
8.9.2003 8:14

Kmotr

Re:
Jo ono kdyby měl plat 15000 tak mu to nepomuze. JE to  SILA.
0/0
8.9.2003 20:22

M.K.

Re:
Za 800 litrů bude v Brně i dvoupokoják. Tak nestresujte matko. Ikdyž pochybuju, že bába je připojená na net. Možná kdyby nesurfovala a nehledala nějaký dědouše, tak by na byt měla. Za 9 litrův hypermarketu to jde. Prej tam dělaj tak za šestku, to tam asi dělá vedoucího, ne?
0/0
10.9.2003 10:45

Plotňák

Re: bez demagogie
1) DB 1+kk,Brno-Vídeňská Vídeňská, Brno, DB 1+kk o CP 26 m2,pokoj 17 m2,koupelna se sprch. koutem + WC dohromady.Standart bez úprav,volný ihned. Cena: 620 000 Kč 2) OV 1+kk Soběšice novostavba 638000 Kč OV 1+kk Soběšice, novostavba, cihla, přízemí, bezbariérový, balkon, CP: 19,5 m2, dokončení 07-08/03 možnost čerpání stavebního spoření Cena: 638 000 Kč
0/0
10.9.2003 16:04

FERO

pop
0/0
4.9.2003 20:01

kecal

Růst nerůst
To by bylo fajn, ale cena bytu bude dal stoupat třeba o promili ročně protože zde máme regulováné najemné které bude nadále držet ceny hodně nahoře. A nějaký připitoměly dekret má větší sílu a moc než majitel nemovitosti. A ztoho je mi do pláče,  jak dekret ( za komunismu BONY) má větší silu na majitele jako nájemník vlastně majiteli okupuje jeho majetek. Tento stát vlastně okradá společnost o trh s byty a menším najemním. Takže i o cenu bytu. Kecal
0/0
4.9.2003 14:49

Vladimír

Re: Ano, pane, dobře že jste se podepsal KECAL
jinou hodnotu Vaše myšlenka nemá. V bytě pana majitele bydlili moji prarodiče, rodiče, já se svojí rodinou a nyní i s rodinou své dcery. Náklady na bydlení nám vzrostly od roku 1990 9,5 x. Příjmy 2,7 x.Celých 60 let jsme byt udržovali a modernizovali za svoje vlastní peníze. Po celou tuto dobu jsme masivně ze svých daní dotovali družstevní výstavbu bytů a domů. Nyní u nás v Brně privatizují podobné obecní byty jako máme my za cca 140 tis. Kč a Město Brno jim přidá opět z našich daní miliony na opravu a rekonstrukci těchto domů a bytů. Tito nájemníci přijdou téměž zadarmo k bytu, který má posléze hodnotu dva miliony a my jsme zase staří známí parazité, kteří okupují majetek pana domácího. Proč pan domácí dům neprodá a nepodniká v jiném segemnetu trhu? Proč kupuje další domy, když je to tak ztrátové????
0/0
8.9.2003 8:21

Gaston

Re:
A proč vy chcete platit za nájem "pár šupů", když sám víte, že ten byt má hodnotu dva miliony? Možná, že by vám ho majitel za tu cenu i prodal.
0/0
9.9.2003 10:13

Vaclav Hanus

Re:
Nemuzu si pomoct..ale musim konstatovat, ze Gaston je ...rekneme ignorant ..kdyz nepochopil co chtel autor rici. Mluvil o hrube nestejnem postaveni majitelu dekretu, nebo-li "najemnich vyzirek" v ND soukromeho majitele a statnim byte. Praxe, kdy obce rozdavaji vyvolenym (kamaradickum z radnice) obecni byty za hubicku je desiva. A to jsem psal jen ve vztahu k "dekretovym najemnimikum" u soukr. majitele ND. A uz vubec ne ve vztahu k tem co bydli ve svem.
0/0
9.9.2003 10:42

Tom

Re:
Milý pane Vy tady píšete, že se náklady na bydlení zvedly 9.5x,  podívejte se do vyúčtování tam zjistíte, že nájem který platíte panu majiteli je tak max 40% z celkové částky zbytek je energie, plyn,voda, topení, atd., které jsou dnes tržní na rozdíl od nájmů, které dneska nepokryjí ani opravy domů které jsou plné nájemníků s dekrety.
0/0
10.9.2003 13:15

Rad

Bylo to tu fajn
jdu ale jinam, kde nechají na mě, jestli se chci zaregistrovat či ne... třeba neviditelný pes?
0/0
4.9.2003 11:33

Rad

a hele sem psat de
i bez registrace. tak to vypadá, že idnes dostala po papuli od špidlistů, že si tu každej může jen tak stěžovat na vládu a na to, jak nás socani a spol okrádají a zadlužujou. protože požadujou seznam stěžovatelů, musela se zavést registrace.
0/0
4.9.2003 11:07

Jenda

Ceny realit v Praze uz jdou dolu
podivejte se na Reality CZ, tam je asi 50000 nemovitosti ktere tam visi zhruba rok a proda se jen to co se zlevni, (zlomek) uroven tech bytu je vetsinou hrozna. Samozrejme muzete chtit za pavlacovy byt bez zachodu 3 miliony (nebo 50) ale nikdo Vam je neda a to je tvrda realita tech 50 000 nemovitosti co se nedaji prodat.
0/0
3.9.2003 23:10

Tommy

Re:
Ono rada z tech nemovitosti je ale jiz davno prodana, jen se nikdo neobtezuje to aktualizovat.
0/0
10.9.2003 10:35

PetrX

Ceny "panelaku" v mensich mestech
No je sice hezke ze v Praze a velkych mestech ceny klesaji, ale v nasich malomestech do 50.000 obyv. bohuzel porad lezou pomalinku nahoru
0/0
3.9.2003 22:54

tommy

Uz tu jednou bylo
Taky si vzpominam, jak v roce 1998 Mlada fronta psala, ze dojde k poklesu cen bytu. Tenkrat to bylo dano vysokymi uroky (vetsi poptavka po penezich nez bytech). Protoze jsem tenkrat schanel byt, vim, ze doslo k urcitemu poklesu v Praze z 800t na 760t. Tento pokles trval jen chvili.
0/0
3.9.2003 18:38

Jarda von Bahnhof

Re:
Na druhou stranu, ceny bytu v Praze dosahly prakticky cen bytu v Nemecku (konkretne okoli Frankfurtu nad Mohanem). Za cenu cca 1kEUR za m2 lze uz sehnat zanovni bydleni 20 km od F. Uroky za hyp. jsou tady srovnatelne s Cechama a nechaji se tady vydelat podstatne lepsi skvarky. Ceny nemovitosti v Cechach lze tedy velmi opravnene povazovat za prefouknute a lze ocekavat nejake korekce. Praha je v soucasnosti jednoznacny cil vnitrni migrace v Cechach, coz take tlaci ceny nemovitosti vzhuru ... atd. thema je na dlouhou debatu.
0/0
3.9.2003 19:05

vita

Re:
Nová výstavba v Praze jde nahoru a pod 1kEUR/m2 už neni nic a ani to nikdo nehodlá stavět.Kolik bude stát panelák toť otázka. Ale nová výstavba dolů nepůjde.Pak tomu zasaděj Dphčko a jsme na 2kEUR/m2 za 3 roky.
0/0
3.9.2003 21:28

xx_x

xxx
Dobry den, prodam byt v OV 40m, P6 10min metro, 1,35mil, info na xx_x@centrum.cz
0/0
3.9.2003 17:19

preji

Re:
Dobry den, strcte si ho nekam ...
0/0
3.9.2003 19:02

xx_x

byt
Dobr7 den, prod8m byt 40m v osob. vl. 10min metro za 1,35 mil! Info na xx_x@centrum.cz
0/0
3.9.2003 17:17

preji

Re:
Dobry den, strcte si ho nekam ...
0/0
3.9.2003 19:03

Skrblík

Je to jedno
Je jedno jestli ceny porostou nebo budou klesat. Ceny jsou jen pro obyčejné lidi. Ti co mají, ty žádné ceny nezajímají. Ty zajímá jen takové blby jako Vy držet právě v takovýchto debatách o tom, jestli půjde něc nahoru a dolů. Na nemovitostech nezbohatnete. Prodávejte třeba telefonní složby, vodné stočné, el.en., plyn, zubní pasty, hajzl papíry, prostě to, co každý stejně musí koupit. Nějakou nemovitostí, o kterou se ještě navíc musíte starat, si tolik rozhodně neutrhnete. Takže Vaše obavy a přání jsou zbytečná. Když bude u moci stále stejná garnitura šedých pánů v pozadí stávajících vlád a bude existovat PARAZIT ve formě doživotních dekretů a regulovaného nájemného, nic se nestane a stejný článek můžete každý rok vyvěšovat znovu a znovu.
0/0
3.9.2003 16:54

Martin

byt do 1mil
Prodam zemedelskou usedlost kousek od Horsovskeho Tyna. Objekt k bydleni, zahrada 700m2, kravin, 2 x stodola. Predpokladana cena 750tis.Kc  
 
 
0/0
3.9.2003 16:51

Skrblík

Re:
Nekoupim.
0/0
3.9.2003 16:56

a

Re:
To samé koupím na Moravě, či na Vysočině za 300tis. Kč a ještě k tomu u rybníka. Praha, i s panelákama, mi může být ukradená.
0/0
3.9.2003 17:50

Velkopopovický kozel

Dnes je nejlepší být regulovaným nájemníkem !
Posuďte sami: 1)Platíte velké kulové a navíc přitom vůbec za nic neodpovídáte.V domě si přitom děláte co chcete. 2) Jaká je skutečná cena vašeho bydlení a kolika korunami vás majitel domu měsíc co měsíc povinně na rozkaz státu subvencuje vás nemusí vůbec zajímat. Náklady majitele domu jsou jen a pouze jeho problém a ne vaše starost.Vy si jen užíváte pohodlí a láce a regulovaného klidu. 3) Ač sami platíte prd, neboli velké kulové, máte přitom nárok na prvotřídní servis a to ve všech ohledech. A když ne, tak běda majiteli ! 4) A i kdyby jste onen zmíněný prd, neboli velké kulové přestali platit úplně a majitel by si vám dovolil dát výpověď,opět o nic nejde. On vám totiž stejně musí nejdříve za vlastní prachy opatřit náhradní byt !! A to buď přímo do vlatnictví, v nejhorším případě pak jen opět pro vaše další nájemní parazitování, tentokrát na někom jiném. Takže nice se neděje a ani zdeš nic nehrozí. 5) Pokud byste čirou náhodou zjistili, že dotyčný byt už nepotřebujete, netřeba jej majiteli vracet. Váš regulovaný dekret prodáte bez placení daní na černém trhu za několik set tisíc. Ať má chudák majitel zase koho živit ! A vy shrábnete prachy ! Takže, vážení, žádná hypotéka, žádná koupě a ani nic, co je třeba reálně zaplatit !! Nic neplaťte ! NÁJEMNÍ PARAZITISMUS JE TO, CO U NÁS MÁ BUDOUCNOST ! JEN BLB PLATÍ, KDYŽ NEMUSÍ
0/0
3.9.2003 16:22

Lukáš

Re:
Třeba až padne Špidlistán, tak se to konečně narovná
0/0
3.9.2003 16:26

Ringo

Re: to je částečný blábol
Je to všechno jinak, jako obvykle. Například v domě s majitelem neprodám načerno žádný dekret, může jen absolvovat fiktivní výměnu, a k tomu mi musí majitel dát souhlas. Když nedá... Další - proč se nasazuje ta ohavná psí hlava nájemníkům?? dekrety prodávají za těžký statisíce především samotní majitelé!!!!! čímž vydělávají ohromný peníze, na ruku, za kousek papíru. Kromě toho vydělávají na předražených tzv. tržních (= libovolných) nájmech - a to zase jen díky regulaci. Každý, opakuji, každý majitel (no, asi skoro každý) má ve svém domě značnou část uvolněných bytů s volným nájemným. Pak skoro každý má v domě nějaký nebytový prostor. Když Vy, pane, jste-li majitelem domu a jak píšete, strašlivý chudák, jaktože jste ještě nezkrachoval? Nikdy jsem zatím neslyšel, že by nějaký majitel to zabalil, protože už "nemůže ten dům dále ze svých peněz dotovat". Souhrnem - na regulaci vydělávají jak majitelé, tak nájemníci - ale ti jsou dost v pasti, když chtějí poctivě byt vyměnit. (samozřejmě, že na obou stranách jsou spekulanti, kteří na tom vydělávají nehorázně) Jediní, kdo prodělávají, jsou ti, kdo nebydlí nikde a potřebují bydlet. Howgh.
0/0
3.9.2003 18:08

DeCourcy

Re:
Jste úplně mimo.
0/0
3.9.2003 18:38

Podvedeny

Re:
On neni mimo, on je uplny idiot, ktery nezna ani malou nasobilku.
0/0
3.9.2003 20:27

Tom

Re:
To co jsi tu napsal je totální blábol, je poznat že o tom nevíš vůbec nic. A ještě by mě zajímal pojem "poctivě vyměnit byt " , byt snad může vyměnit jen jeho majitel nebo ne? Pokud chce někdo bydlet jinde no tak je to jeho problém a majitel mu v tom bránit nebude.
0/0
10.9.2003 13:32

Lukáš

:)
Já ještě koncem roku 2000 koupil novostavbu 40m2+5m2 terasa na Barrandově u Prokopáku za 840tis.....kdo dřív přijde, ten dřííív mele
0/0
3.9.2003 16:22

vita

Re:
Tak maximálně přestavěnou ubytovnu s výhledem do zdi a v 1.patře.
0/0
3.9.2003 21:36

Michal

V Praze žádné ceny klesat nebudou
Pracuji v realitní firmě v centru Prahy a tvrdím, že ceny dolů, alespoň v Praze v žádném případě nepůjdou. Je zde taková poptávka, že jsou ceny uměle drženy na vrcholu. Nechápu jak lidé z branže mohou předpovídat pád cen bytů!? Ano staví se mnoho nových bytů, ale lidí přicházejících každý rok do Prahy je tak obrovský, že by se muselo stavět tak pětkrát více.
0/0
3.9.2003 16:19

dundee

Re:
Michale, jestli něco nejsi, tak zaměstnanec realitky, jinak bys nemohl plácnout nesmysl typu " Je zde taková poptávka, že jsou ceny uměle drženy na vrcholu...". Je-li někde velká poptávka, ceny rozhodně nemusí být "uměle" drženy, ty si podrží poptávka sama. V opačném případě se změní v nezájem. Spíš se jen snažíš popřít tuto informaci. Že bys měl naprodej byt?
0/0
7.9.2003 17:30

Renegade

Kdo jste?
Jen takový postřeh. Na toto téma sem posílají své reakce tři typy lidí a tudíž se tu vyskytují i tři druhy názorů.
1. ti co bydlí v paneláku - ceny panelových bytu určitě porostou i nadále, vždyť je to vlastně sen každého bydlet na krásném pražském sídlišti.
2. ti co bydlí v nově postavených domech - ceny těchto bytů porostou ještě rychleji, protože v paneláku už nechce nikdo bydlet
3. ti co bydlí v baráčku "s rodiči nebo po rodičích" - je to blbost, jedině cena domů se zahrádkou u lesa poroste, to je přece jasný.
Bohužel, ale nikdo z nich nemá tak úplně pravdu, protože jestli se má naše životní úroveň přibližovat standardu v evropské unii, tak se bude zcela jistě přibližovat i cena realit. Otázkou však stále zůstává zda rychlost růstu cen není opravdu přehnaná, ale co můžeme téměř jistě vyloučit je nějaké  zlevnění. Bude ještě hůř.
P.S.:Ročně se postaví kolem 17.000 bytů (rok 2003, nejvíce Praha), ale bylo by jich potřeba téměř 3x více.
0/0
3.9.2003 16:18

Mao

bydlení
Než dát víc jak milión za bydlení v činžaku ať už jakimkoliv tak radši koupit rodinný domek.Bydlím v paneláků a vypad bych z něho jak hasič jen kdybych měl ten milión.
0/0
3.9.2003 16:09

pepa

Re:
a za milion sezenes barak??  i s pozemkem??  a v takovym stavu ze nepotrebujes dalsiho pul melounu na opravy??  mozna sezenes, ale asi 50 km od nejblizsiho vetsiho mesta, a v tomto pripade teda skutecne radsi panelak...  jooo kdybys rekl za 2-3 melouny, tak to je pak jina....
0/0
3.9.2003 16:19

Mao

Re:
To by ses divil ale seženeš a v dobrém stavu samozřejmě pokud nechceš bydlet přímo v Praze.Ja jsem z Ostravy a tak to bude zřejmě víc jak 50 km od většího města,pokud jsi Pražák.Samozřejmě že bych nechtěl pastoušku .  
0/0
3.9.2003 16:39

tomas holek

Re:
Ihned koupim dum v dobrem stavu v Ostrave nebo v okoli za 1 milion Kc.
0/0
3.9.2003 20:05

Honzajs

Re:
Potom si ale k ceně přiči 2 nutná auta pro rodinu na dojáždění do práce a vození dětí do školy...  a jseš rázem jinde.
0/0
3.9.2003 22:33

hermik

Re:
Ja jsem nedavno koupil dum 7km od Ceske Lipy, ma 480m2, 7 let stary, dneska by vysel na 3M, koupil jsem ho v drazbe od CS za 1.5M. Jenom nechapu, jak na tom baraku mohly byt zastavy na 12M.
0/0
3.9.2003 17:57

Crha Pavel, RK Horník s.r.o

určitě klesat nebudou
Ceny bytů určitě klesat nebudou.   V Č.Budějovicích každý rok naroste cena za panelákové byty v průměru o 200 až 300 tisíc. To že se zastaví ? Nezastaví. Nejlepší investice. Nakupujte byty! To je opravdu upřimná rada.Pokud chcete více info. muzete me kontaktovat na:crha@hornik.cz. Mejte se fajn.
 
 
 
 
 
0/0
3.9.2003 15:24

pepa

Re:
trochu bych tomu veril, poptavka je porad vyssi nez nabidka takze majitele nemaji v soucasnosti jediny duvod pro snizovani cen.....
0/0
3.9.2003 15:31

nero

Re:
To je trochu laciný - takhle si dělat reklamu...
0/0
3.9.2003 15:35

Marty

Re: Hezká reklama realitky
Hezká komerční reklama. Zvyšování cen nemá opodstatnění. Na tvorbu ceny nemá vliv jen nabídka a poptávka. Cena bude také závislá na stavu nemovitosti a to si u 40 let starého paneláku dovedeme všichni představit.
0/0
3.9.2003 15:35

Raul

Re:
Přesně tak!! Nejlepší investicí jsou reality, mimochodem je to vidět na mnoha nově vzniklých realitních společnostech.
0/0
3.9.2003 15:43

tommy

Re:
Prestoze souhlasim, myslim ze uz brzo (do nekolika let) bublina cen realit praskne a pujde cena (o 10 -30 %) dolu (jak u novych, tak u starych bytu). Deje se to celkem pravidelne, jako u akcii na burze.
0/0
3.9.2003 15:51

vita

Re:
A akcie jsou co ????trvale nadhodnocený a na dno si nikdy nesáhly.Bublina splaskne to jo, ale je u nás nějaká bublina s nemovitosmi??????To ví jen pán ředitel a panbůh.  
0/0
3.9.2003 21:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.