Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko bude automobilovou velmocí

Česká republika bude brzy jedním z největších evropských výrobců aut. Označení Made in Czech Republic ponesou vozy čtyř, možná pěti světových značek, jichž se má za čtyři roky v Česku montovat skoro tři čtvrtě milionu ročně. Podle týdeníku Autofacts tak Česko zaujme první místo mezi postkomunistickými zeměmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sereti

Auta to mají spočítané
Podívejte se např. na skycar M400 - např. www.moller.com Již od r. 2005 jde do sériové výroby a v r. 2010 má stát jako auto vyší střední třídy. Za 20-30 let se budeme divit, kdo ještě bude chtít auta, která nelétají v množství jako dnes.
0/0
24.9.2003 9:34

Pecan

Cesi a manazeri
Nekde doel jsem se docetl, o Skoda MB a vedeni Skody. Vubec se nedivim, protoze co cech ve vedeni firmy, to vyhledove tunelar firmy !!! Casem mu bude plat maly a bude uvazovat, jak by si prividelal, treba s nejakou jinou firmou (kde bude spoluvlastnikem) v kooperaci.
0/0
24.9.2003 9:26

xray

Re:
neboj. myslim že WV si to ohlídá
0/0
24.9.2003 10:06

Monitor

jednostranne zamereni
To neni zrovna dobry napad, udelat z tehle zeme autoland. Recese na trhu s auty pak zamava celou ekonomikou tak, ze z toho bude blbe vsem od nejvyssich politiku az po posledniho bouchace u ponku. Jeste ted jsme se nevylizali z jednostranneho zamereni ekonomiky na tezky prumysl a koledujeme si o dalsi, mozna jeste vetsi pruser.
0/0
24.9.2003 9:19

Jano_S

Re:
automobily budu potrebne este par desiatok rokov, recesia moze znizit vyrobu +/- nejake to percento,  nepodstatne ... ak nahodou Peugeot v Trnave prepusti o 5 rokov 400 ludi zo 4000, bude to vzdy lepsie ako nula.
0/0
24.9.2003 9:49

Mirek

Re:
Souhlasim, ze jednostrana orientace ekonomiky na jeden sektor predstavuje nebezpeci.  Je to dobre, ze se zde hezky rozviji automobilovy prumysl, ktery dava praci pro tisice obyvatel.  Bylo by take dobre, kdyby MPO take snazilo o vetsi diverzifikaci ekonomiky a prumysloveho potencialu CR.  Proc se nepodporuje farmaceuticky prumysl, ktery vzhledem demografickym trendum ma velky rustovy prostor. 
0/0
24.9.2003 15:16

Kazbunda

Automobilovou velmoci nikdy nebudeme
Velmoci jsou zeme, kde se auta vyviji a vymysleji. Cechy budou jen velkou montazni dilnou. Takovou o trochu lepsi autobananovou republikou, ktera si namlouva, ze bude velmoci
0/0
24.9.2003 9:13

Daňový soumar

Re:
Nejdůležitější je, dostat příležitost. Jak s ní kdo naloží, je už jen jeho zodpovědnost. Potenciál tu ale je v téhle oblasi obrovský.
0/0
24.9.2003 9:37

Kazbunda

Re:
My si nebudeme moct moc rozhodovat o prileztostech. V Cechach se budou stavet montazni linky a to presne po nas chteji. V jejich ocich tu jsme od toho auta montovat jako sikmooky na vychode a nakladat s prilezitostma
0/0
24.9.2003 11:48

jejejejjj!

klausromantismus
Kolik ti je let kazbundo z Klubu zklamanych... To nevis, ze vyzkum a vyvoj je tam kde jsou PENIZE (to jsou ty barevne papirky) z firemnich nebo verejnych zdroju.. tedy na zapad od nas. Na zapade je navic vetsi trh KVALIFIKOVANYCH pracovniku, zazemi velkych firem a tradice.
0/0
24.9.2003 20:18

aSDAS

xzXzX
afssadfsadfsd
0/0
24.9.2003 9:11

Kvergar

Kez by si ty auta mohl clovek alespon koupit
Je sice skvělé, že budeme chrlit tisíce automobilu, kdyz normalni clovek si jich koupi novych za zivot velmi malo. :-/.
0/0
24.9.2003 9:06

zdeno(Trnavy)

Re:
Smeruje to k tomu,že za pár rokov budeme môcť meniť autá štyri až päť krát do roka. Som rád, že peugeot si vybral práve Trnavu. Bude roboty  a roboty.
0/0
24.9.2003 11:11

Kuba

Re:
práce bude dost, ještě aby ti něco zaplatili kámo
0/0
24.9.2003 18:24

Kuba

AL
budoucnost patří aluminiu!!!
0/0
24.9.2003 18:25

Hugo

HAHA
Kolega si pred mesicem koupil novou Octavku a na ni je napsano "Skoda GERMANY".
0/0
24.9.2003 9:06

Kazbunda

Re:
Stejne to bude i se zbytkem. Pochybuju, ze na vsech pekacich co se budou v Cechach vyrabet bude hrde uvedeno MADE IN CZECH REPUBLIC. Kdo bude riskovat neduveru zakazniku k vyrobkum z divokeho vychodu.
0/0
24.9.2003 9:15

Daňový soumar

Re:
Bude tam Made in EU.
0/0
24.9.2003 9:38

frank

Re:
Však taky na Autosalonu IAA v Německu nevystavovala Škoda a.s. MB, ale Skoda Germany GmbH.
0/0
24.9.2003 11:33

Snovač

Montujeme, vyrábíme, nepřemýšlíme
U nás se staví samý montovny, ale kde je výzkum, centra pro vývoj nových technologií, postupů...? Momentálně naše ekonomika jása a rozkvéta, ale jednou se budeme asi hodně divit... Všechen náš domácí průmysl pujde do kytek a jediný co tady zůstane budou zahraniční investice. A co se stane, až se začnou naši chlebodárci z důvodu vyšších nákladů stěhovat někam jinam?
0/0
24.9.2003 8:57

Kvergar

Re:
Jo bohužel je to tak, a nebude to jinak, dokud tomu budou sefovat lamy, jako nyni.
0/0
24.9.2003 9:07

vyvojar

Re:
No zas tak hrozny to neni,ja jsem ted nastoupil do vyvojoveho centra v brne,kde budou desitky az stovky vyvojaru, takze timto smerem se to taky ubira. Potencial tu na to je,a zahranicni firmy to moc dobre vedi.Jsme pro ne levni  a vyvijime stejne nebo dokonce lepe jako treba v nemecku,usa atd.
0/0
24.9.2003 14:11

frank

Re:
... tak levní, že si za plat v rozumném čase nebudeme schopni koupit to co sami vyvineme nebo dokonce vlastníma rukama vyrobíme, protože ceny jsou světové a platy české, tudíž neodpovídající těm zemím, kde ony světové ceny byly nastaveny.
0/0
24.9.2003 15:59

Milos M

Re: platy odpovidaji produktivite
To bude nejspis tim, ze produktivita je stale jeste "ceska" (alespon ve vetsine ceskych firem).
 
0/0
27.9.2003 2:45

Betty

A na to mame byt hrdi?
Proc by si cizinci kazili krajinu plechovymi budovami, kdyz vlada neumi nic jineho nez rozkradat penize a lezt do zadnich casti tela..
0/0
24.9.2003 8:02

sw

Re:
, ..nějakej lepší nápad jak dát lidem práci?
0/0
24.9.2003 8:41

Víťa Jakoubek

Pozor
Já myslím, že by nebylo dobré zaměřit průmysl jednostranně na jedno odvětví. Jednou příjde doba, kdy auta nepůjdou na odbyt a vyplyne z toho krize pro ČR. Měli by se hledat investoři i pro jiná odvětví. 
0/0
24.9.2003 7:42

K^2

Re:
Budem jezdit na koloběžce?
0/0
24.9.2003 7:52

R.

Re:
Kedysi bola tiez doba, ked si ludia mysleli, ze inak ako vlakom sa jazdit nebude. A bola aj doba, ked sa tvrdilo, ze jedinou a stalou zarukou prosperity su fabriky s velkym poctom kominov, ktore co najviac dymia ... holt doby se meni ...
0/0
24.9.2003 8:33

Petr

Re:
Já na koloběžce jezdím skoro každý den. Doporučuji, je to zdravé.
0/0
24.9.2003 9:07

Radeq

Re:
Jo, souhlas, treba zpracovani konopi je velmi perspektivni. Cast se vyhuli, a ti co nehulej budou mit aspon k dispozici kvalitni provaz .
0/0
29.9.2003 8:12

CoCs

Až volby
vyhraje Topolánek, tak všichni zahraniční investoři ze země utečou, stejně jako za Klause v roce 1997.
0/0
24.9.2003 7:08

sw

Re:
, myslim že odejdou mnohem dřív, díky Špidlovi (zvyšování daní...)
0/0
24.9.2003 8:43

perta

tiskova propaganda
Cely clanek je  velikassky napsany. Pripomina mi to dobu ,kdy se zvanilo o zlatych ceskych rucickach. Nic jine ho nez mindrak!
0/0
24.9.2003 7:03

Mira

Re:
Souhlas, navíc se staneme Činou Evropy,všichni  budeme montážníci. To budeme opravdu bohatí.
0/0
24.9.2003 7:34

K^2

Re:
A ty se nauč nejdřív psát! Nemáš o tom vůbec páru, akorát blbě žvaníš.
0/0
24.9.2003 7:55

Marty

no jo, je to tak
Ja jak vas tak posloucham, vsichni mate svoji pravdu. Jakosto byvalej "spickoven manager z Prahy", alespon tak nam nas boss rikal, jsem mel mzdu tak kolem ty 20 tis. cistyho. Pak us jsem z toho by fakt unavenej a protoze jsem si potreboval doplnit anglinu a mel jsem to stesti ze uz jsem mel neco nasetrino a dostal visum (ne kazdej schopnej ma to stesti) odjel jsem do Australie. Tady vynasim kose 3 hodiny za den a mam stejny prijem. Naklady na zivot jsou zde vyssi cca o 10% - 20%. Navic uroven vzdelani kancelarskych pracovniku a manageru sotva dosahuje urovne absolventa zakladni skoly z CR. (nedostatky ve vseobecnem prehledu, nemluve o matematice, zemnepisu, prirodnich vedach),...proste umnej jen jednu vec a nechapou souvislosti! A se zdejsim absolventem university se muze hrde srovnavat nas stredoskolak. Jejich jediny plus je, ze jejich rec je anglictina, jsou napojeny na USA a maj nerostny bohatstvi. - Ale maji se! Tak jak to teda je???
0/0
24.9.2003 6:50

kral_ja_prvni

Re:
Uznavam, ze pomocne sily v kancelari na tom musi byt se vzdelanim opravdu bidne, kdyz neznaji "zemNepis" ;-)
0/0
24.9.2003 7:27

Laco

Re:
Mám stejný pocit. A na rozdíl od nás jsou více sebevědomí i když toho hodně neumí.
0/0
24.9.2003 7:49

Andula_z_hor

Re: styd se
nato ze vynasis kose tri hodiny za den mas stejne moc a mel by ses stydet, jako byvaly <pickovy manager z Prahy> ted vykonavas praci, ktera nevyzaduje vlastne zadne vzdelani   a evidentne jsi spokojeny
0/0
24.9.2003 7:54

Laco

¨Fandím tomu
Ale nevidím pořád žádný dopad pro severní Moravu. Tatra automobilový klenot byl sražen na kolena díky privatizační impotenci Klausových vlád a Mladá Bolesla je zásluhou Vrby a to není ODS. A jestli v Čechách někdo staví fabriku na výrobu dílů nepovažuji za národní hrdost. Pro mne je národní hrdost něco nového vymyslet nebo něco špičkového vyrábět. Ale musí to být finální výrobek a dle českého know how. Že je to financováno zahraničním kapitálem nevadí. Je to jak za RVHP. Tenkrát jsme tvrdili, že něco máme vymyšleno ale Rusové nám to nedovolí vyrábět. Dnes tvrdíme, že máme skvělé myšlenky ale nemáme kapitál na jejich realizaci. Ve skutečnosti jsme neměli nikdy schopný management.
0/0
24.9.2003 8:02

xray

Re:
TATRA AUTOMONILOVÝ klenot? Ha ha ha ha. Klaus ji nesrazil. Srazila se na kolena sama starými neprodejnými auty. Spomeň si na Zemanovu tatrovku která stála víc než bmw, mercedes S, audi A8. A vzhledově byla něco mezi škodou 1203 a lokomotivou, kvalitou a technoligií nemluvě. Kde by dnes byla škoda bez němců? Vyráběli by pořád favority? Lidi chcípáme hlady, tak buďte rádi že sem někdo i přes Špidlovu úpolitiku chce investovat. Máme holou prdel ale ještě si budeme vymýšlet.
0/0
24.9.2003 10:18

Laco

Re:
Klaus srazil Tatru na kolena tím, že ji neprivatizoval stejně jako Vrba Škodovku. ODS by z toho neměla brebendy a proto nic nedělala.
0/0
24.9.2003 15:17

MirekD

Thyronxi
Hele Thyronxi, kde jsi na to prisel s tema Mongolama? Ta zasada plati pro obcany USA, ale pro cizince je situace jina.  Mozna pred 30 lety davali green card do mesice, kdyz jsi o ni pozadal, ale poslednich 20 let se musi Mongol i zamestavatel snazit, aby Mongola zamestnal. Hlavne ten Mongol, aby firmu nebo universitu nebo treba nemocnici presvedcil, ze mu maji vizum pomoct zaridit. A to mluvim a Mongolech profesionalech, napriklad MD, MBA, PhD, cili alespon castecne zadanych profesich s relativne velmi vysokym vzdelanim. To jsou takovy kecy z "Lexus and the Olive Tree", ze jako se v USA nakonec uchytej ty schopny cizinci, kdyz chtej. Ctes New York Times? Ta definice demokracie se mi zda od nich prevzata. 
Jo a co asi muze delat Hotentot, aby mel skvele placeny dzob, ktery ma budoucnost? Asi nezustane v Africe, ale misto toho se vyda na sever, v Maroku zaplati prevadeci a pres Spanelsko se dostane do nejake dalsi zeme EU, kde bude v ilegalite mejt 7 dni v tydnu 14 hodin denne nadobi.  Naznacujes, ze muze se ucit se ucit se ucit a ziskat manazeske misto v automobilce v CR? Cau. Mirek Dusin. 
0/0
24.9.2003 6:25

Pavel

Nejsem prokadrovan!
Jsem znechucen ceskou postkomunistickou radoby demokracii! Budete potrebovat nejmene 50 let, aby jste se stali racionalne myslicimi tvory! Mnoho stesti!
0/0
24.9.2003 6:15

MirekD

Re:
Pavle, zvanis. Jak dlouho jsi potreboval ty, aby ses stal racionalne myslicim tvorem? Jak dloho zijes v neradoby demokracii? Asi by to chtelo poslat cely narod na staz k tobe domu, kde muzes lidu vysvetlit, jak to probihalo u tebe a jak jsi daleko pokrocil. Dik za prani, uprimne prani potesi. Ahoj. Mirek Dusin.
0/0
24.9.2003 6:30

Petr

Re:
 Ty si idiot. Jen rekl to co si mysli celej narod. No vzdycky se najde vul co jde proti proudu, ze ......
0/0
24.9.2003 9:48

svobodny obcan

Re:
Volove jsou ti, co jsou s proudem.
Jako ty svazaku.
0/0
28.9.2003 15:48

MirekD

chill out, Thyronxi
Thyronxi, prosim te, nech uz toho mudrovani.  Vzpamatuj se, chlape. Chapu, ze ti internet dava kridla, ale na nektery prispevky neni treba odpovidat. Nekdo zije v CR a jinej zase v USA. Kazdej to vidi jinak. Pamatuj na zakladni pravidlo demokracie. Dik a cau. Mirek.
0/0
24.9.2003 3:53

Thyronx

Jardo...
Zakladni pravidlo demokracie zni jak? Nediskriminovat na zaklade narodnosti,veku,pohlavi ci sexualni orientaci..at.d.
Zamestnavat jen schopne,vzdelane,spolehlive lidi bez ohledu na to jestli je Mongol nebo Cech.Zasada ktera plati kde jinde nez v USA. Schopnosti a nikoliv barva kuze a narodnost ti maji davat job. Nevim proc budu zamestnavat nekoho kdo se mi nechce behem prace vzdelavat a ucit,kdo je nespolehlivy v dochazce ci dokonce mi krade ve firme..
Ano,ovsem vlada podporuje danove prazdniny a jste lacina pracovni sila.Proto je zajem o investovani v CR. Vyse Vasich dani uz mene,ale neni to na mrtvici jako v Nemecku ci Francii. Pokud se nenajde v Cechach schopny manager,najmu si samozrejme treba Hotentota.A pracovni sila? V automobilismu jsou potreba lide,kteri odvadeji kvalitni praci,jinak se muze zavrit firma.Platy maji byt na VYSOKE urovni oproti jinym firmam (jako je tomu tady v USA) O zkusene,kvalitni,zaucene,montazni pracovniky je vzdy nouze a maji byt skvele placeni. O takove misto se ma kzdy uchazet a neco pro jeho ziskani udelat,Pracovat na sobeTo ze jsem Cech samozrejme nestaci. Pokud sis vybral vzor v nekterem Evropskem state,tak si pis, ze to neni demokraticky stat!!!
Mimochodem co ty delas pro to aby jsi mel skvele placeny job ktery ma budoucnost a s kterym rostes?
0/0
24.9.2003 1:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.