Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy omezí nákup drahých aut

Prodejce luxusních automobilů, ve kterých se prohánějí většinou majitelé a šéfové velkých firem, čeká od příštího roku boj o udržení vydobytých pozic. Poslanci v rámci novely zákona o dani z příjmu podniků schválili bod, podle něhož firmy budou moci odepisovat z daní hodnotu auta do 900 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ARMAGEDDON

"dottie" prozrazena
Jenom pro informaci - zároveň s akcí "KRYŠTOF" vyhlásila jiná instituce akci s názvem "KRYŠTOFKA" - v ulicích je právě všech 3 333 šlapek, které budou v rámci akce zaměřené na bezpečný sex uplatňovat vůči zákazníkům " nulovou toleranci " - tzn. bez gumy si nikdo ani nevrzne, orál je naprosto vyloučen a platba se inkasuje předem!
0/0
1.10.2003 19:50

Jack

Je to stejně úchylné jako celá vláda
Co je komu do toho, jaké si koupím jako majitel firmy z vlastních zdrojů auto ? Navíc stát si ukradne svých 22% a často ještě dalších 17% na cle ( např. u japonců ). Samozřejmě, že si každý poradí, existuje mnoho doplňků, servis atd., takže špidlíni nezvyšujte tady závist a začněte motivovat lidi k práci a nejlíp začněte od sebe.
0/0
1.10.2003 12:34

Vaclav Hanus

Re: ...co zas nechapes?
No vzdyt prave timto narizenim zacnou byt manazeri konecne motivovani k praci....K rozsirovani firem preci...
0/0
1.10.2003 12:41

mukr

Re:
Kvízová otázka: Ty peníze, které nevrazím do drahého auta (já osobně bych je asi nevrazil, protože by mi jich bylo líto, navíc při mé smůle by mi to auto někdo první noc čórnul) vrazím zpátky do firmy? - Premejslej se mnou. Co je cílem podnikání? Namastit si kapsi na úkor jiných. Koupím si drahé auto, když vidím možnost, jak si mastit kapsu ještě víc? Asi ne, protože očekávám, že si koupim ještě dražší. Co se ale stane, až moje kapsa bude obsahovat dostatečné množství prostředků? Prostě se na nějakou práci vy**** a budu totálně v pohodě investovat do drahých aut a na ostatní kácet. Není to tak. Navíc ten názor, že stát příjde o DPH a cla je dost rozumný, stačí si propočítat.
0/0
1.10.2003 13:09

mukr

Re:
Jo a ostatně existují pohodlnější zákonné způsoby, jak si zisk upravit k obrazu svému.
0/0
1.10.2003 13:11

petr

Re:
A co je vam do toho, zda-li ten ktery manager rozsiruje ci nerozsiruje svou praci tu ci onu firmu, proboha? Pokud Vam ta firma nepatri nemate, pri vsi ucte , do toho co kecati, vazeny socialismem zpitomnely soudruhu! Asi se Vam musi opravdu velmi styskat po Zavodních radach, schuzich v Rudem koutku a Lidovych milicich, ze?
0/0
1.10.2003 16:00

PK

Svého Volva se nevzdám
Ať si stát ráčí políbit p...l. Jestli mě nenechají dávat si auto do daní normální cestou, udělám to přes zahraniční firmu formou nájmu. Akorát na tom vydělá jiný státní rozpočet. Pokud pánové zavedli tento zákon, bylo by fér zavést také zákon, že ve státní správě na jakékoliv pozici nesmí být vůz dražší 900 tisíc korun, pokud si ovšem zbytek nedoplatí příslušný papaláš ze svého. Parchanti zasraný!
0/0
1.10.2003 10:33

petr

Re:
OK - mate zcela pravdu. Nabizim vsak jednodussi reseni : není pro prodejce prece zadny problem prodat auto za tech spidlovskych 900 "thausend" a zaroven uzavrit po dobu zaruky pausalni servisni poplatek za treba 600 t./rok, ne? A jeste ten bolsevickej parchant nakonec ostrouha, nebot opravy a udrzbu dostaneme do nakladu ihned, ze? Jinak receno, jakekoli statni zasahy do svobodne ekonomiky jsou k nicemu pripadne vedou pouze ke zhorseni stavu teto ekonomiky.
0/0
1.10.2003 11:25

Tomáš Marný

Re:
Nejenom auta. Zkuste si koupit jako podnikatel nějaké umělecké dílko,  ozdobit si jím kancelář a odečíst  z daní. Narazíte, finanční úřad Vám to neuzná. A podívejte se po kancelářích parlamentu, ministerstev, kdejakého posr... úřadu. To se to, panečku, zkrášluje pracovní prostředí za cizí peníze .
0/0
1.10.2003 14:33

V1kt0r

A pak tu amme jeste...
...firmy, ktere dane neplati, neb jsou to prispevkove organizace ci jaky slak. Pred takovym Ustavnim soudem v Brne postava rada A8 4.2 - kterych si prostrednictvim nasich zastupcu take naramne uzivame. Muze mi nekdo vysvetlit, na co pan soudce potrebuje kubaturu mensiho tanku? Ma to neco spolecneho s jeho nezavislosti?
0/0
1.10.2003 10:22

petr

Re:
At si ten soudce jezdi nakonec v cem chce (treba i v tom T72) ale at taky odvadi na danich ze sveho ony 0,3 %/mes z porizovaci ceny auta jako ostatni ale hlavne AT PROBUH KVALITNE SOUDI. Nevadi mi spickove zaplaceny spickovy pracovnik v jakemkoli oboru statni spravy. Serou mne lemplove s IQ tykve kteri skodi. A tech je zde bohuzel na kazdem postě, parlamentu a uradu drtiva vetsina. Ostatne jedina rozumna cesta reformy tohoto statu by bylo zrusení Senatu a parlament o 51 poslancích s platem 500 tis/mes.Do roka by se ten augiasuv chliv vymetl razdva.
0/0
1.10.2003 16:12

Marty

DPH
Ono by bylo zajímavé spočítat o kolik přijde stát na DPH když si "pan ředitel" koupít auto za 900 000 místo za 1 500 000.
0/0
1.10.2003 10:18

Vaclav Hanus

Re: -> OMYL
Neni cilem nacpat statu do chrtanu DPH. Cilem je, aby ten reditel a jeho management konecne zacal po 13 letech reinvestovat .
0/0
1.10.2003 10:25

Honza

Re:
To by si ale měl pohlídat akcionář a ne aby se do toho pletl stát.
0/0
1.10.2003 13:44

Vaclav Hanus

Re:
A problem je v tom, ze si to akcionar nehlida. Alespon ne kazdy. JAk jinak lze vysvetlit, ze manahement ve stagnujicich podnicich (firmickach) jezdi v autech nad 800t? A navic, jak si to ma hlidat akcionar, kdyz top management a akcionar jedno jest? To plati zejmena u s.r.o. Proc by si mel hlidat lepsi vyuziti zisku (presneji vynosu..) za ucelem pozdejsiho znasobeni zisku, kdyz muze onen zisk (presneji naklady) pouzit hned a dnes pro svou soukromou spotrebu (presneji konzum..)
0/0
1.10.2003 13:49

Honza

Re:
Pak je to ale jejich problém a stát by se do toho neměl plést. Pokud je TOP manažer zároveň akcionář, pak si to schválí, proč ne. Akcionář má právo rozhodnoutm jak se ziskem naloží, může ho projíst či investovat. Je to jeho právoa stát by mu ho neměl odepírat.
0/0
1.10.2003 13:54

Vaclav Hanus

Re:
Vis proc? Protoze jsou do toho vtazeni zamestnanci. A to proti jejich vuli. A trpi tim. A vzhledem k tomu, ze tito nemeli prazadnou moznost se na rizeni firmy podilet, ani neucelny nakup drahych aut ovlivnit, tak DO TOHO STAT MA CO MLUVIT!
0/0
1.10.2003 14:00

Honza

Re:
Jak já jako zaměstnanec trpím drahým autem vedení? Netrpím, plat dostávám. Tak co.
0/0
1.10.2003 14:26

Honza

Re:
Ještě dovětek - jak si kdo motivuje zaměstnance je na něm. Když blbě, tak mu odejdou.
0/0
1.10.2003 14:27

Vaclav Hanus

Re:
Zase mylny pohled. Jak ma radovy zamestnanec posoudit zda ho motivuje zamestnavatel nalezite? Zamestnanec preci nema povoleno nahlizet do ucetnictvi. Za druhe. Kam odejde podle toho tveho naivniho modelu zamestnanec kteremu je 47? Akorat na pracak. Za treti. Tvuj fiktivni model zcela opomiji moznost kartelizace na pracovnim trhu. Jenoduse kdyz v dane ekonomice prevazi chovani zamestnavatelu podle tvych predstav, tak vlastne onen amestnanec nema kam odejit, protoze mu bude nabidnuta minimalni mzda. A toto plati v soucasnosti pro ceskou ekonomiku. Zamestnavatele vytvari pomery na trhu jen zdanlive konkurence.
0/0
1.10.2003 14:40

Honza

Re:
Motivace je věc silně subjektivní, každý to cítí jinak. Proč by ale zaměstnanci měli omezovt majitele v nakládání s jejich majetkem. Majitelé sami musí mít zájem si schopné zaměstnance udržet. Kartelizace ne trhu - nevím. Sám jsem měnil místo zatím 2x ( před 4 a 2 lety a k lepšímu.) Co se týče výsledků, záleží na firemní politice. Každy zaměstnanec u nás má přístup k údajům o našich tržbách a jejich porovnání s plánem či pohledávkácj za dlužníky - visí to na nástěnce. Tak jakápak neinformovanost.
0/0
1.10.2003 14:54

Vaclav Hanus

Re: doplneni
Zapomnel jse k prispevku z 13:49 dulezity dovetek: ....aniz by to musely na vystupu z firemni sfery do soukrome dodanit.
0/0
1.10.2003 14:04

Honza

Re:
Pak ale poruuje zákon o dani z příjmu a to je jiná kapitola. U seriózní firmy by mu měli přidanit 1% z cenby auta měsíčně k platu.
0/0
1.10.2003 14:56

Vaclav Hanus

Re:
Ano, ale to mluvis o jine situaci. To se deje, kdyz ho pouziva pro soukrome ucely legalne. Jenomze manazeri je pouzivaji pro soukrome ucely a vykazuji to jako sluzebni jizdy. A ani to neni k danemu tematu. Danovy strop o kterem se bavime resi situaci, ze jsou auta opravdu pouzivany pro sluzebni jizdy, ale neni duvod sluzebne jezdit autem nad milion. A o kontrole o ktere se zminujes - ta je take fiktivni zalezitost. Protoze problem je v tom, ze to danovy urednik prakticky nema sanci prubezne kontrolovat. To by musel denne fizlovat pomery a praktiky ve firme. musel by mit vyssi pravomoce nez je dnes ma. A k tomu nejsou ani kapacity, ani zakonne podklady.
0/0
1.10.2003 17:32

Vaclav Hanus

Re:
A vubec. Nikdo ti nebrani jezdit treba ve firemnim Rolls-Royceu. Akorat castku nad 800t dodanis. Tak co ti vlastne vadi? Nejde o zadne omezeni svobody.
0/0
1.10.2003 17:35

Honza

Re:
Uhýbáte od tématu. Vy jste na začátku psal, že stát by tímto měl hlídat, aby podniky investovaly. Na to jsem reagoval, že to je věc akcionářů. Dále jste psal o trpících zaměstnancích a jejich nemožnosti ovlivnit rozhodnutí o nákupu aut. Na to jsem reagoval také. Proto jsem psal o svobodě v rozhodování, že nechápu, jak mne drahé auto vedení naší společnosti poškozuje. P.S sám služební auto nemám ani nejsem akcionář společnosti, kde pracuji.
0/0
1.10.2003 17:51

Vaclav Hanus

Re:
Ano, priznavam, ze jsem v pocatku meho posledniho prispevku mirne uhnul. Ted me to mrzi. Aler posleze jsem se zase vratil k jadru naseho tematu. Opakuji. Jezdit na sluzebni jizdy osobnimi auty za milion a vic neni v soucasnem stavu ceske ekonomiky (za ktery nesou odpovednost predevsim podnikatele a jajich manazeri) ucelne. Muzete mi vysvetlit, co prinese jizda manazera z OV do Phy luxusnim autem misto octavkou pro firmu? Budete namitat, ze do toho nikoho nic neni. Ale znovu opakuji . Zamestnance do toho je hodne, protoze i oni jsou soucasni podniku, ackoli se tvarite, ze nejsou. Kdyz chcete jezdit Rolls-Roycem, kupte si na soukromo. A jak jsem psal, ani nemusite, nechte ho na firmu, akorat castku nad 800t - tu neucelnou- proste dodanite. Zajem zamestnancu je, aby firma misto luxusnich vozu rozsirila provoz,prijala nove lidi, koupila nove vyrobni zarizeni, ....Spousta volicu volila ne-komunisty v pocatku 90tych proto, ze jim bylo slibovano, ze to budou podnikatele delat sami od sebe...
0/0
1.10.2003 18:51

Honza

Re:
Jeden rozdíl bych viděl - a tou je míra bezpečnosti aut a jejich jízdní vlastnosti - namíním tím maximální rychlost, ale airbagy, ABS, ESP, kvalitní gumy... Trvám na tom, že ocenění managementu je věcí akcionářů a ne zaměstnanců. S tím najímaním zaměstnanců to není zas tak jednoduché. Najít recepční naší firmě trvalo přes 2 měsíce. U asistentky to bylo podobné. Zkuste potom rozšiřovat produkci. Dalšího zaměstnance jsme hledali od jara... S tím limitem na auta asi nic neudělám, i když se mi nelíbí.
0/0
1.10.2003 19:26

QULPO

Vzpomínáte ???
Velice populární řčení z dob minulých : T ATRA 603 je automobil, kterým jezdí dělnická třída prostřednictvím svých zvolených zástupců.....
0/0
1.10.2003 9:57

Mirdalek

Achych ouvej
Je to jen hloupé gesto hodné našich "odborníků" v parlamentu. Do státní kasy to přines jen minimum finančních prostředků (které stejně státní úředníci z podstatné části prošustrují a skončí bůhví na jakých účtech). Měli by se spíš snažit vytvořit takové podmínky, aby lidé byli schopni a měli zájem něco vyprodukovat - potom taky možná něco budeme mít. Zatím tadle vláda lidem pouze bere. Tim že se něco někomu sebere, se nic nezíská... (malý příklad - podnikám a zaměstnávám asi deset pracovníků - rád bych jich zaměstnal více - práce by byla víc v pohodě - problém ale je, že odvody za každého pracovníka jsou tak vysoké, že se mi to prostě nevyplatí - stát mi defakto nepřímo nutí abych zaměstnával míň lidí než chci - nechá se to samozřejmě vyřešit různými kličkami - ale akorát to zbytečně otravuje život - oni ti stoupové v parlamentu by si možná mohli uvědomit, že méně skutečně někdy může znamenat více - co se týče daní...)
0/0
1.10.2003 9:53

boganek

Re:
Ale, ale - já zase znám spoustu firem, co vykazují ztrátu, neplatí daně, pojištění a zaměstnancům výplatu a přesto má "management" nebo co to je Audi A8 - tak je asi někde nějaká chyba nebo snad ne.
0/0
1.10.2003 10:00

Mirdalek

Re:
Tak od toho tu snad máme soudy a zákony ??? - Ty by se měli postarat o to, aby těmto firmám potažmo managerům tato auta sebrali. Nechápu proč by se zrovna z tohoto důvodu snižovat odečet na auta (i když v podstatě je to to prkotina - i když si někdo koupí auto třeba za 1200000, tak se jedná např od 20% z 300000 = 60000 a to při takové ceně auta není zas tak podstatná částka - a nakonec to stejně zaplatí nepřímo zaměstnanci té které firmy). Tvůj výše popsaný problém by spíše vyřešilo kdyby fungovali soudy a zákony tak jak mají- ale to ještě asi chvilku potrvá (stejně jako jsou dobrý a špatný lidi, tak jsou i dobrý a špatný firmy, .... - nelze všechny házet do jednoho pytle)
0/0
1.10.2003 10:10

boganek

Re:
Soudy, soudy, vžďyť ten člověk o kterém je řeč je i přes konkurs společnosti  stále ve funkci a stále se manegement prohání v audinách. Tohle přeci není možný, takovej nepořádek. Přeci firma, která trvale vykazuje ztrátu nemůže investovat pouze do aut managementu, jejich vybavení špičkovou technikou (naprosto nesmyslně) a neinvestovat do vybavení společnosti, kde se pracuje na předválečných zařízení. To je přeci lumpárna největšího řádu.
0/0
1.10.2003 11:33

petr

Re:
Proc by to mela byt chyba??? Budto management pracuje pro nekoho, komu ta firma patri a ten s temito pozitky svych zamestnacu musel souhlasit, nebo temto "audi/bmv - boys" ta firma rika pane a vubec nikomu neni naprosto nic do toho, kterak se svym majetkem zachazeji. Na kriminalni excesy jez zminujete jsou tu pak stohy zakonu, vyhlasek a narizení a necht prislusne instituce, jez si za timto ucelem ze svych dani platime delaji svou praci." What simply, dear Watson!! " Vse ostaní jsou socialisto-populisticke blaboly soucasne vladni garnitury na ktere lid tupy a obecny rad slysi a bude je opet volit. A to je taky jediny duvod proc tak V.I.S "i jevo kománda" činí.
0/0
1.10.2003 11:39

boganek

Re:
Vy idealisto
0/0
1.10.2003 11:59

Vaclav Hanus

Re:
Nesmysly! Firma je asi takovym majetkem jeho vlastnika, jako pozemek s lecnim porostem. Take si tam nemuze kacet kdy chce a co chce. A nebo jako vlastnika orne pudy, nebo zahrady. Take si tam nemuze postavit dum kdykoli chce a jakkoli chce. A nebo dokonce i vlastnika stavebniho pozemku. Take si tam nemuze postavit dum se sedlovou strechou otocenou jak se mu zlibi. A tak je to i s vlastnictvim firmy. Stat zastupujici lid dava podnikatelum a manazerum sve obcany jako zamestnance (plankton...) k dispozici ke zdimani. Tak musi na oplatku firma ve sve cinnost strpet jista omezenimi ve svevoli vlatnika.
0/0
1.10.2003 12:19

Daňový soumar

Re: A co na to lékař?
Ty už se nech vyšetřit!!! Jaký stát dává k dispozici občany??? To už jsme nevolníci nejen de facto, ale i de iure??? Já žádnýmu státu nepatřím a práci si sháním sám a zaměstnavateli jsem k dispozici v souladu se smlouvou a s výší platu a do jeho hospodaření mu nekecám víc, než mi přísluší. Stát je tu jen od toho, aby mě vysával z poctivě vydělaných peněz. Jinak z něj nemám nic!
0/0
1.10.2003 12:49

Vaclav Hanus

Re:
Ja jsem to zapomnel explicitne uvest, ale psal jsem o radovych zamestnancich, ktere dava stat k dispozici. Urcite jsem nepsal o manazerich..jako jsi ty. Naopak, to jsou uz ti, kteri zdimaj a jsou "loajalni". Proto jsou take vlastnikem lip odmenovani. Takze stoji prirozene svymi zajmy na strane vlastnika. Nejak jsem pocital s tim, ze to bude tak nejak jasne...
0/0
1.10.2003 13:19

Daňový soumar

Re:
Koho stát dává k dispozici??? Nevolnictví tu bylo zrušeno za Josefa II, kolem roku 1770 (přesně si nevzpomenu).  Mimochodem, my se známe osobně???
0/0
1.10.2003 16:17

Vaclav Hanus

Re:
Nevzpominam si. Ale asi jo, kdyzs mi zacal tykat..
0/0
1.10.2003 17:38

Honzajs

Re:
Stát přece nikoho nevlastní, tak ani nikoho nemůže dát k dispozici. JAKÉ TO MÁTE UVAŽOVÁNÍ? OTROKÁŘSKÉ???
0/0
1.10.2003 16:35

Honza

Re:
Nebo komunistické. Vždyť ono je to stejně jedno.
0/0
1.10.2003 16:41

Spike

Český člověk
Uvidíte, že se to zase nějak vochčije a drahá auta se budou kupovat a odečítat ze zisku nadále. Čecháčci jsou strašně vyčůraní.
0/0
1.10.2003 9:51

mukr

Re:
No jasně, třeba se líznou, nevím, jak je ošetřeno toto, ale na pronájem by se to nemělo vztahovat :-)). Nebo si je podnik "jako vypůjčí" a dostane do daní všechno včetně vrácení DPH, takže adios amigos.
0/0
1.10.2003 10:09

Vaclav Hanus

Konecne!
Mozna se poslanci zacinaji ujimat sve skutecne role.
0/0
1.10.2003 9:28

houba_

Re:
???
0/0
1.10.2003 10:28

Vaclav Hanus

Re:
...ze zastupuji obecny lid a ne ze jsou "nejvyssimi" manazery ekonomiky. Jinymi slovy, volebni heslo "volte co nejbohatsi lidi, ti se o vas (obecny lid) nejlepe postaraji a navic nebudu zavilsi od poslaneckeho platu" je blud. Timto postupem se pouze vytvori lobbisticky propletenec parlamentu a high-society.
0/0
1.10.2003 11:13

Daňový soumar

Re:
Zato chudí, zamindrákovaní, ožralí a neschopní zástupci z lůna lůzy jsou ti naprosto čestní, neúplatní, kompetentní a spravedliví. Venco, dneska jsi ve formě, jako už dlouho ne...
0/0
1.10.2003 12:52

Vaclav Hanus

Re:
Pokud vim, tak posledni ozraly zastupce v parlamentu zastupoval tebe a tvou zajmovou skupinku
0/0
1.10.2003 13:22

petr

Re:
Je mi naprosto, coby jeho "zamestnavateli", jedno ke ktere partaji ten ktery ozraly poslanec patri. Je mi dokonce fuk, zda-li se uchlasta - dela si ostudu predevsim sobe. Ale vadí mi, pokud statu radne platim dane a on si chce rozhodovat, v jakem aute mam jezdit. Zitra mi bude urcovat jaky PC si smine koupit, jak drahé výrobní zarizení, jak drahou kopírku ci kolik smime vyplatit zamestnanci???? Jen ty auta jsou takove pekne populistické téma, že? Kdyz si koupim bagr za 10 mil a budu s nim jezdit do prace nikomu to vadit nebude. Vazne, jeste ze zvedli to DPH z tech pilin, co jim utekly z hlavy, paka socansky.
0/0
1.10.2003 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.