Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy chtějí zdražit jízdné zaměstnancům

České dráhy plánují na příští rok další pohyb jízdného. Nejvíc by ho mělo pocítit osmdesát tisíc železničářů. Zaměstnavatel jim chce zdražit režijní jízdenky. Ostatní cestující by se měli dočkat zjednodušení systému slev, převratné změny je prý nečekají. Dráhy chtějí radikálně snížit ztrátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

A co páni poslanci?
Jak je to s jejich jízdama zadarmo - neměli by je taky danit jako příjem z bezplatných cest vlakem? Na druhé straně ale pochybuju, že jezdí vlakem s Černou dírou, Ostravaci přeci létají do Parlamentu letadlem, šetří čas. Ale přejme jim to.
0/0
16.10.2003 14:32

Alfons

udělají to
Bída donutí vedení ČD odebrat zaměstnancům režijky úplně. V několika krocích.
0/0
14.10.2003 16:10

jija

závist
klasická česká závist - prostě když nemůžu mít onu výhodu já, tak ať ji nemá nikdo... předpokládám, že kdybyste sami byli držiteli režijky, rozhodně nebudete pro její zrušení...nezajímalo by vás, že díky jejímu zrušení BY bylo na platy XX lidí na drahách (ovšem-kdo ví, kampak by se poděly ony penízky, co by české dráhy vyinkasovaly, že...)...prostě závistivý KECY
...já sama nejsem držitelkou režijky, a upřímně mě rozhodně netrápí, jestli muj soused jezdí za 50kaček ročně nebo si platí každou jízdu za těžký penízky...
 
0/0
10.10.2003 20:13

renek

Re: To je ten post socialistický přístup železničářů.
Heslo železničářů těchto dní: Socialisticky pracovat ...socialisticky žít! To znamená: Nepracovat a mít všechny výhody a nadprůměrný plat...Nadstandardní výhody, jako jsou např. režijky si může dovolit dávat zaměstnancům(alespoň v normální zemi) jen firma, která vydělává. Pokud vím, tak ČD ročně prodělávají několik MILIARD Kč, a to taky z důvodů přezaměstnanosti(cca 80.000 lidí). Jak jsem tady četl některé příspěvky, tak mě až mrazí, jak se utrácejí u ČD zbytečně peníze(viz. v Ostravě v lokomotivní depo-Mirina).Takže závěrem: Nikdo vám ty režijky nezávidí, jen je nechceme dotovat ze svých daní!!!!  
0/0
11.10.2003 9:53

Celer- Horák

To je dobře jen houšť a větší kapky !!!
0/0
10.10.2003 13:27

ODShatterhand

srovnání
Ještě k mému předchozímu příspěvku - co když naše firma vydá pro zaměstnance režijní průkazky ( a co takhle i pro rodinné příslušníky ? ), které je budou opravňovat k odebírání vlastních výrobků firmy zdarma - nebudeme na ně ani vydávat faktury ( dráhy též takto zdarma poskytované jízdy neuvádí a nepřiznávají do výnosů - jak ČD tak firma vykážou pouze náklady ). Nikdo nebude zjišťovat, kolik si zaměstnanci odebrali ( u dráhy taky nikdo nevede evidenci odebraných jízd zdarma - zboží nebo služby - to je v tomto případě z hlediska daňových zákonů jedno. Jak se státe zachováš, když firma uplatní stejný princip jako ČD? - chtěl bych vidět ten soudní precedens v případě posouzení daňové identity obou případů v případě nějakých požadavků na odvody daně státu.
0/0
10.10.2003 10:36

Janovan

Vláčky
1)Zprivatizovat nákladní dopravu
2)Dopravní obslužnost zajistit státními podniky jen tam, kde ji nemůže zajistit trh. Náklady poskytovatelů služeb musí obsahovat ekologickou zátěž a jejich provoz nesmí překračovat stanovéné ekolog, hyg... limity
3)Odměnňování  z peněz daň poplatníků musí jít jen těm, kteří těmto poplatníků zajišťují smluvené služby. Nikoliv dětem, manželkám..., kteří pro ně v tomto smyslů nevykonávají nic.
  
0/0
10.10.2003 9:33

ODShatterhand

a co daně?
Vysvětlete někdo prosím fundovaně, jak je používání režijek státem zdaňováno ( bez ohledu na moralismus ) - v zákoně o daních z příjmů §6 odst.(3) se totiž hovoří - "příjmem zaměstnance je rovněž částka, o kterou je úhrada zaměstnance zaměstnavateli za poskytnutá práva, věci nebo služby nižší, než cena zjištěná podle zvláštního právního předpisu nebo cena, kterou účtuje jiným osobám ( tedy nám ostatním dle ceníku ČD ). Pojede -li tedy zam. ČD trasu Praha - Ostrava, rozdíl ceny ( cena jízdenky minus nula ) by se měl dostat do základu daně ze mzdy za přísl. období a zam. by se měla strhnout daň z tohoto nepeněžního příjmu od zaměstnavatele -  ČD by mělo správně dle zákona o DP zavést evidenci všech těchto jízd zdarma a 1x měsíčně vyčíslit pro mzdovou účtárnu zvýšení daňového základu ze mzdy.  Tak kolik jsi už státe vybral na těchto zvýšených daních? ( Suma všech jízd za rok zdarma x ceníkové ceny minus cena režijky na rok - z toho daň dle příslušné sazby  -hezký balík, co? )
A  to vůbec nemluvím o rodinných příslušnících, kteří zdarma rajtují po Evropě za naprosto nezdaněné nepeněžní příjmy.
0/0
10.10.2003 9:21

Janovan

Re:
Doprej postřeh
0/0
10.10.2003 9:47

Čech

Jasně zaměstnanci by měli platit o 20% více protože můžou za to,v čem musíme cestovat
ČD je jeden z nejhorších molochů v ČR
0/0
10.10.2003 9:03

paolore

Nesouhlasím
Nesouhlasím s tím, že zaměstnanci nejprodělečnější firmy v ČR si vozí svá pozadí ve vlacích za mé peníze. Když byly zrušeny deputáty ve většině jiných firem (i důlních), tak proč zbyly deputáty v černé díře (zkráceně ČD)? Jsem pro zrušení jakýchkoliv nesociálních výhod pro zaměstnance nejen na ČD. Jinak chci pracovat v nějaké firmě co provozuje benzínky, abych měl za 100 Kč na rok neomezený odběr pohonných hmot.
0/0
10.10.2003 8:29

ppetr1

zamestnanci
takze kdyz pocitam rodinu 3 osoby,pripada mi,ze po draze jezdi vetsinou rodiní prislusnosti.je to armada o 250 000 lidech.dalo by se to tedy shrnout,ze CD jsou vlastne rodiny podnik s dotacemi od nas danovych poplatniku.
CD - zavřít,zrušit a zprivatizovat
0/0
10.10.2003 8:07

luda

jednoducha matemaika
nevim kolik je u drah lidi nadstav, nekdo rika ze 20.000 nekdo rika, ze 0 .... pravda bude nekde urposted. takze rekneme pro priklad 10.000 lidi, kazdy nas stoji mesicne (v prumeru) 20.000 v nakladech a to je vysoce podhodnocene cislo ( 15.000 hruba mzda + 5000 odvody, ktere na pasce nejsou) ve kterem neni zapocitane ostatni provozni naklady na zamestnance - jako treba: administrativa nad nim, pracovni prostor, energie na prac. prostor ... plus ty rezijky .... par tisic by to jeste hodilo, ale pro jednoduchost pocitejme jen s 20.000 mesicne takze 10.000 * 20.000 * 12 = 2 400 000 000 ... tedy 2.5 miliardy Kc. Pekne ze? Ve skutecnosti o bude vice. Jinak ji ty rezijky nemuzete sebrat, protoze by jich hodne omezilo cestovani vlakem a to by se pak hure prosilo o dotace.
0/0
9.10.2003 23:37

alesheck

nadpis
Chtěl bych všechny závistivce upozornit, že obdobné výhody mají i zaměstnanci a rodinní příslušníci ČSAD a dopravních podniků. Přeji hezký večer :-))
0/0
9.10.2003 23:14

luda

Re:
takze pokud pracuji u CSAD, tak je jiny autobusovy dopravce doveze zdarma kam budou chtit? Chce to srovnavat srovnatelne. To je jako kdyby si zamestnanez v dolech mohl kazdy mesic domu odnest igelitku produktu jeho firmy. Taky by bylo jedno, kdyby jeden pracoval v dolu na cerne uhli a druhy v dolu na zlato?
0/0
9.10.2003 23:43

AYAN

Re: Odveze!
0/0
10.10.2003 8:15

Chomutovák

Re:
U autobusových dopravců záleží na jejich vůli, zda uznávají režijky (taky za cca 100 Kč ročně) jiných dopravců. Velká ČSAD už to mají spolu dohodnuté a malí dopravci se rádi přidají neb je to pro ně výhodné (nabídnou do "zdarma systému" pár linek a pro jejich zaměstnance jich získají hodně).
0/0
10.10.2003 14:21

RalphKlein

Vyhody??PROC?NIC!
Kdyz dostane doktor na dovolene v zahranici infarkt, osetri ho tam snad zdarma nebo za symbolickou castku,protoze je doktor???NE!A protoze pracuju napr. u CSA, treba jako celni deklarant, znamena to snad, ze muzu po cele Evrope litat zdarma nebo za symbol.poplatek???KULOVY.Tak proc by sakra zamestanci drah meli mit takove nelogicke vyhody???At podrzi statni rozpocet tim, ze se budou chovat stejne jako vsichni ostatni, platit za sluzby bez rozdilu jestli v nich delaji nebo ne.Amen
0/0
9.10.2003 21:33

svobodny obcan

Proc drahy prodelavaji
Protoze maji zbytecne vysokou rezii a zamestnavaji spoustu zlodeju.
Nedavno jsem jel z Ostravy do Prahy autobusem. To byla parada:
1. nemusel jsem jit na spinave, smradlave nadrazi plne smradlavych bezdomovcu.
2. Nemusel jsem jet spinavym, smradlavym vlakem
3. Jel jsem cistym pohodlnym autobusem a za necelych pet hodin jsem byl v Praze
4. Misto 450 kc za vlak jsem platil jen 250 kc za autobum
 
0/0
9.10.2003 21:21

jaja a paja

Re:
no az na to nadrazi ... autobusak v Ostrave je mnohem hnusnejsi nez to nejhnusnejsi ostravske vlakove nadrazi :-/
0/0
10.10.2003 9:08

Jiste

Re:
Svobodny obcan, hm? Sedet 5 hodin na miste, zadna moznost se protahnout, cumet na dalnici a nekdy si postat v zacpe. Tomu rikam otrocina. S kilometrickou bankkou u CD vyjde cesta pod 250,- a vetsina Expresu jezdi cista s jidelnim vozem. Jen si chrochtej dal.
0/0
10.10.2003 10:23

Chomutovák

Re:
5 hodin v autobuse a pohodlí se u mě neslučují.
Jinak jízdé Praha-Ostrava je poněkud levnější než jste napsal:
obyčejné: 424
zákaznické: 260 (karta Z je za 100 Kč na rok, takže se vyplatí při jedné jízdě do Ostravy...)
zpáteční: 500 (hle, 2x cena za autobus)
Kilometrická banka: 215
Skupinovka: 2 lidi 520 (260 za 1), 3 lidi 650 (217 za 1), 4 lidi 780 (195 za 1)... 15 lidí 2210 (147 za 1), zpáteční navíc s cca 10% slevou.
0/0
10.10.2003 14:27

Nádražák

nic
Už se těším vy co jezdíte autem až Vás nějaký řidič opilý zabije autem.To já ve vlaku či lokomotivě jsem v bezpečí.A z mašiny mám nacvičeno při případném střetu rychle skočit do strojovny.Tak pa pa pa Váš strojvůdce.
0/0
9.10.2003 21:11

Robin Ood

Re:
tak to je dost černý humor, ale jestli v tom autě budu já, tak bych dal přednost tomu, kdybys místo zdrhání do strojovny radši brzdil,....
A jestli někdy řídíš motoráky, tak naložená Scanie jedoucí osumdesátkou ti moc šancí taky nedá, když proletí skrz.
0/0
9.10.2003 23:16

Miloš

Jestlipak platí železničáři z příspěvku daně?
Ztrátovej podnik ještě rozdává z našich peněz. Je to nehorázné.
0/0
9.10.2003 21:06

student

Bla, bla...
Ahoj, taky mám režijku jako dítě zaměstnance ČD, i když jsem na VŠ. Kdybych ji neměl, jezdil bych určitě autobusem, protože je to levnější a rychlejší (neříkám pohodlnější). Jenže podobné výhody má v ČR nejeden podnik. Když si k tomu vezmete celkem nízké příjmy pracujících na železnici, tak nám to přejte.
Kdybych vlakem nejezdil "zdarma", nejen že bych se třeba domů dostal jen jednou za měsíc (nebo dva), ale například si taky nejsem jistý, jestli by rodiče byli schopní utáhnout ty položky jízdného pro dvě děti každodenně dojíždějící za studiem hodinu vlakem.
Tedy - nebráním se tomu, aby se cena režijky zvýšila (cena 50,-Kč pro dítě je celkem směšná). Ale nesouhlasím se zvýšením radikálním nebo dokonce se zrušením.
Autorovi příspěvku, který navrhoval 1000,-Kč za režijku pro zaměstnance zřejmě nedošlo, že za takovou cenu už by si ji nemuseli zase všichni koupit, takže uvedených 120mil. Kč by dosahoval velmi velmi těžko.
Prodavačka v supermarketu sice nemá neomezeně všeho, ale je mnoho potravinářských výrobců, kteří dávají svým zaměstnancům např. každý týden určitou "naturální" odměnu k platu - v to nepočítaje podnikovou prodejnu za velmi snížené ceny pro zaměstnance.
Neříkám, že se to dá plně srovnávat s ČD, ale určitou analogii tu vidím. I když - souhlasím s tím, že jako motivační prvek režijky u ČD již dávno nevystupují narozdíl od zmíněných "naturálních" odměn.
Hezký večer.
0/0
9.10.2003 21:00

luda

Re:
Samo slevy pro rodine prislusniky zamestnancu. Treba 50% ceny, to bych vydel rozumne. Nebo snad ti jini zamestnanci si kupuji vyrobky od sve firmy za zlomek vyrobni ceny? To maji ve skodovce zamestnaci mit narok na SuperB za 10.000Kc? Az drahy budou vydelavat bez dotaci, at si svym zamestnancum treba vypravuji specialni vlaky, ale pokud na to mam prispivat ze zvych dani, tak jsem proti. A na argumenty, ze by rodice neutahli dojizdeni deti do skoly jsou mimo misu, jelikoz ti co pracuji jinde to nejak utahnou musi.
0/0
9.10.2003 23:16

student

Re:
Ti jiní třeba nepracují u dráhy za takový  "plat"...
0/0
13.10.2003 16:44

michallll

Armády i modrá, bez
profesionality, mají smůlu.
Člověk se řídí také svými pocity, nelituje času za projíždku parní trakcí. Ale zážitky z běžného provozu opravdu nemusí mít, pokud není nezbytí.
Není to o penězích, snad vyjma kvalifikace, ta není zadarmo. Jde o atmosféru.
Michal , Libčeves
0/0
9.10.2003 19:34

MPík

Režijka
Zaměstnanci ČD mohou za pouhou stokorunu bezplatně neomezeně cestovat po naší republice a k tomu ještě mají jednou za čas (tuším tak do roka) na volné jízdenky po celé Evropě! Například řadový zaměstnanec Českého Telecomu (taky pěkný moloch) má firmou proplacen paušál a nevelký kredit. Po jeho překročení si však zaměstnanec vše dál platí! Jsem pro bezplatnou kartu Z zaměstnancům a kilometrickou banku (např. 200 km měsíčně - opravdu jen příklad) a po jejím překročení by si zaměstnanci železnic vše hradili sami.
0/0
9.10.2003 17:57

Mirina

Hlavně by měli propustit, alespoň 20.000 nepotřebných zaměstnaců..
Pár příkladů za všechny, jak to funguje u ČD v Ostravě: 1)V Ostravském lokomotivním depu, nedodali materiál, na opravy lokomotiv, tak teď tam sedí a lelkuje 20 lidí celý měsíc za plnou mzdu. 2)Přednosta lokomotivního depa si do kanceláře nechal naistalovat barový kávovar za 36.000,-kč 3)Jelikož není práce pro všechny zaměstnance, tak na dílnách, vždy polovina lidí sedí a druhá polovina, jako pracuje.Po hodině se vystřídají..
0/0
9.10.2003 17:25

djrhedy

Re:
Jo 20 tisic ? Tak to si to pak asi do prace odridim sam misto tech propustenych strojvudcu a dispeceru, nebo co ? Jenom upozornim ze za poslednich cca 12 let odeslo z CD asi 80 tisic zamestnanacu. Bezesporu se stale najde spousta zbytecnych lidi, ale pochybuju, ze se bude jednat o 20 tisic. Uz ted je na nekterych tratich lidi tak akorat na zakladni obsluhu a kontrolu trati. A ze nekam nedodali material? To snad neni duvod k propusteni lidi ne ? Samozrejme by zamestnavatel mel resit tenhle problem asi jinak, ze bud dostanou pulku mzdy nebo 100% ale budou uklizet vlaky, ktery jsou stale v mnoha pripadech v nepeknem stavu ...
0/0
9.10.2003 19:32

Kýchal

Re:
Je evidentní, že pracujete u ČD. Obávám se ovšem, že těch přebytečných a zbytečných zaměstanců tam bude mnohem více než 20 tisíc. Rozhodně měli být dávno propuštěni. A to měl být jen první krok. ČD potřebují přísně manažerský přístup.
0/0
9.10.2003 20:18

Tomáš Marný

Re:
Do jisté počítačové prodejny v Praze dorazil chlapík, že by potřeboval domů pro sebe počítač. Ale že pracuje u ČD a má na starosti výpočetní techniku, tak jestli by fakturka mohla být napsána na tonery do tiskáren, že mu to dráha proplatí...
0/0
10.10.2003 7:09

Aleš Kika

Re:
Mohli bychom se v DKV Ostrava dozvědět jméno přispěvatele tohoto příspěku? Nebo zůstane v anonymitě, protože si za tím, co napsal, nestojí a je to jen pomluva? Pokud se mýlím, prosím informaci na adresu kika@dkv.ova.cd.cz
0/0
10.10.2003 11:27

Radek Šalomon

Zachovat režijky!!
Ale pak by se mělo zavést školně a děti a rodinní přislušníci učitelů, uklízeček ve školách, topičům by ho měli být zproštěni!! To samé v lékařství, zaveďme placené zdravotnictví, ale všichni, co mají něco společného s doktory a zaměstnanci nemocnic, by to měli gratis. A tak by to mohlo být u všeho!!!
0/0
9.10.2003 17:19

speedo

1993
Nejlepší je ta věta "....dohodli jsem se na tom v roku 1993 tak proč to měnit..." pane Dušku máte taky plat z roku 1993 ??? 
0/0
9.10.2003 17:18

Honza

Nejhorsi zamestnnec je zeleznicar
Kdyz stojim 10 minut u prejezdu, pak projede jedna drezin, kde je 10 zeleznicarsky delniku, tak mne bere vztek, Kdyz se podivam, jak pracuji treba na koridorech ( opiraji se o lopatu, nebo huli cigaro ) tak je to to same. Pracuji jenom kdyz prijde jejich sef, kdyz odejde, tak zase nic nedelaj, ja bych jim to zdrazil, vsechno, jsem pro
0/0
9.10.2003 17:10

svorkovac

Re:
urcite sledujes delniky kdyz jedes vlakem a pokud se nepletu tak presne v tom okamziku se ma sledovat vlak aby pod nejakej trouba nespadl
0/0
9.10.2003 19:24

Lelky

Re:
A ty koridory podle tve teorie postavil kdo?
0/0
10.10.2003 10:29

Horle

Režijka je fajn
Ale měla by fakt být dražší. Za 100 Kč je jedna zpáteční jízdenka do 100 km od Prahy.
0/0
9.10.2003 17:09

plzenak

Re:
Nech se vysmat! Plzen je 90 km od Prahy a jizdenka jen jednim smerem uz stoji 140 Kc
0/0
9.10.2003 20:26

Chomutovák

Re:
Obyčejná jízdenka Praha-Plzeň skutečně stojí 140 Kč, zpáteční ošem stojí je 155. S kartou Z vyjde jedna cesta na 86 a s kilometrickou bankou na 68,40. Větší slevy jsou pak pro skupiny a pro studenty (JuniorPas), to už je ale na delší rozbor.
0/0
10.10.2003 14:33

Martin

Kvalita služeb
Jen ať zdraží, stejně už moc lidí nechce jezdit s ČD, pokud to lze, jdou ke konkurenci. Důvod ? Rychlost, kvalita (nebo spíše nekvalita) služeb. Už by to chtělo zprivatizovat !
0/0
9.10.2003 17:07

Chomutovák

Re:
Ona ta rychlost se ptivatizací jaksi nezvýší. Tady je potřeba modernizovat tratě případně stavět nové vysokorychlostní pro rychlost 200 km/h a výše. U nás se ale bohužel investuje více do dálnic, pro srovnání modernizace 1 km koridoru vyjde tak na 40-100 miliónu korun, výstavba 1 km dálnice na 200-500 miliónů.
Zpočátku by potřebovali zmodernizovat všechny tratě spojující krajská města, později další spojky a nakonec lokálky (ty by se ovšem daly zprivatizovat zdaleka nejjednodušeji, že to funguje dokazuje např. Viamont mezi Sokolovem a Kraslicemi).
0/0
10.10.2003 14:38

Hank1980

rezijky
No sice je fakt, ze je to sociasticky prezitek, ale musim uznat, ze pekny prezitek....hlavne na cesty po Evrope. tak rezijky at zijou!!!!
0/0
9.10.2003 16:50

Rosomak

Ceny se musí změnit
500 Kč pro zaměstnance, 1.000 Kč pro rodinného příslušníka. Celkově by to mohlo přinést tak 120.000.000 Kč, což není doopravdy málo. Je to mzda pro cca 6.000 lidí. Ale především by měli odejít lidé z administrativy, spousta činností je znásobena.
0/0
9.10.2003 16:49

Al Coholic

Souhlas
režijky jsou nehorázně výhodný, jsem pro jejich omezení!!taky nechápu proč by měli mít rodinní příslušníci mít levné jízdné!?to jsou obrovský peníze, o který si pak dráhy žádají přímo státní kasu, fakt vtipné...
0/0
9.10.2003 16:40

Martina

Re:
Režijní jízdní výhody mají nemají jen zaměstnanci drah u nás, ale také v jiných evropských státech, a to nejen v zemích bývalého socialistického bloku. Takže nejde o socialistický přežitek. Navíc jízdné úplné zdarma po zaplacení ročního poplatku mají jen zaměstnanci, rodinní příslušníci mají po zaplacení ročního poplatku nárok na poloviční jízdné.  ČD nejsou jediným zaměstnavatelem, který tuto výhodu poskytuje. Pokud vím, zdarma se vozí také zaměstnanci Dopravního podniku hl. m. Prahy a to včetně rodinných přislušníků. 
 
0/0
9.10.2003 16:49

MC

Re:
Drahy se chovaji jako bolsevicky podnik uplne vsude, takze reci o "socialistickem" prezitku jsou ponekud mimo misu. Holt firmy, kde vladnou odbory, nemohou skoncit dobre...
0/0
9.10.2003 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.