Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak reklamovat v bance

Může se to stát i vám – podíváte se na výpis z běžného účtu a nevěříte svým očím – obsahuje zaúčtovanou transakci platební kartou, kterou jste nikdy neprovedli, popř. provedli, ale v jiné výši. Co v takových případech dělat? Na koho se obrátit, jak postupovat? Za jak dlouho můžete získat své peníze zpět?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

vrácení peněz při zneužití karty
Pokud je karta zneužita např. přes internet (tj. zaplaceno bez fyzického předložení karty), je možné se domáhat vrácení odčerpaných peněz podle par. 18 zákona o pl. styku. Zákon uvádí vrácení NEPRODLENÉ, lze tedy tak obejít obecně dlouhé reklamační doby banky. Teoreticky, zajímalo by mě, jak by to proběhlo v reálu...
0/0
2.11.2003 12:14

Marek

Reiffeissenbank + Čedok
Jednou mi strhli dvakrat penize za zajezd. Platil jsem embosovanou kartou, pani v Čedoku ale asi neumela moc s terminalem, tak projela kartu dvakrat a uz to bylo. Misto jedne castky jsem mel blokovanou castku dvojnasobne vyšší. Další den jsem volal do Reiffeissen banky, kde jsem měl účet. Moc se k řešení reklamace neměli. Já jsem ale volal i do Čedoku, volal jsem na autorizační centrum a kdybych tohle neudělal, čekal bych na vyřízení reklamace dlouho. Takhle to trvalo 3 dny!!! A v Čedoku radši nic neplatit kartou....na omluvu tento podnik také zapomněl.
0/0
16.10.2003 15:28

le-on

Re:
pise se Raiffesien... jinak "jelita" na pokladnach, ktera neumi s platebnimi kartami jsou vsude... takze jedina jistota je kontrolovat vypisy.
0/0
4.11.2003 13:34

Petra105

eBanka
Loni pred Vanoci (19.12.) jsem kupovala neco v Tescu na Narodni v Praze. V tiskarne, co tiskne karetni stvrzenky, se ale zasekla paska, takze vysledek nebyl citelny. Obchodnik protahl kartu znova a pak uz to vyjelo v pohode, ja podepsala a vzala si zbozi. Na muj dotaz odpovedel, ze se mi to dvakrat nestrhne, protoze nezadal nejaky cislo o ukonceni transakce. Pak jsem se koukala na ucet a koukam, ze tam mam tu castku zablokovanou dvakrat. Tak jsem volala na infolinku eBanky, tam rekla co a jak a oni, ze mi tu jednu platbu odblokujou. Tak se i stalo, ale 30.12., kdyz platbu zauctovavali, tak ji strhli dvakrat. Opet jsem volala na infolinku, tam mi sdelili, ze mam podat reklamaci a jakym zpusobem se ta reklamace bude prosetrovat (budou chtit po Tescu 2 podepsane prouzky,...) a e-mailem mi poslali formular. Reklamaci jsem podala 6.1. a 24.2. byly penize zpatky na ucte. Pristup banky me velmi potesil, protoze me pri mych dotazech nijak neodbyvali, ale vsechno pekne vysvetlili, a byla jsem moc rada, ze tam ten ucet mam (zakladala jsem si jej v listopadu) a ze uz ho nemam u Postovni sporitelny, kde byl ten predchozi. Tam bych nesrovnalost zjistila az na vypisu, pak chodit stepovat do pobocek, abych mohla podat reklamaci, pri tom pomysleni mrazi...
0/0
16.10.2003 15:14

ph0enix

Blokace - eBanka, Albert (Ahold), CS
Mam kartu Maestro a udelal jsem take jednu zajimavou zkusenost se subjekty uvedenymi v nadpisu meho prispevku. Prakticky vsude pri platbe touto kartou je vyzadovano zadani PINu. Pri nakupu v potravinach Albert jsem chtel zaplatit kartou. Pokladni projela kartu a terminal zahlasil, ze navazuje spojeni a k nicemu jinemu uz se nedostal. Po nekolika minutach cekani jsem zaplatil hotove a odesel (terminal neustale navazoval spojeni). Pri kontrole uctu jsem pak zjistil, ze je castka za nakup uvedena jako blokovana. Volal jsem do banky a psal maily na Ahold. V bance mi rekli, ze pokud bych mel uctenku, tak tu blokaci zrusi (?). Ahold se prakticky nevyjadril a odkazal mne na CS s tim, ze je to jeji terminal. Tam mi ale rekli, ze v pripade, ze byl dan pozadavek k blokaci, tak musela banka transakci autorizovat? No, abych to zkratil. Dodnes nevim, kde byla chyba. Penize byly za mesic zpet pripocitany k disponibilni castce. Omluva zadna. Jen jsem dovolenou, na kterou jsem mezitim jel stravil namisto relaxaci a odpocinkem telefonovanim a jeste jsem si musel pujcit abych mel na zaplaceni najmu...
0/0
16.10.2003 13:39

Zkusenost za 5000

Embos nebrat
Personal v karetnim centru uvadi klienty v omyl tim, ze tvrdi, ze karta je od daneho okamziku blokovana proti zneuziti - neni. Jak spravne uvadi clanek, on-line blokace se v principu vztahuje pouze na neembosovane karty, takovym detailem se na KC ovsem moc nezabyvaji. Naop ak by se mohlo zdat, ze casova prodleva mezi nakupem a zauctovanim hraje pro postizeneho, protoze stihne banku varovat, a banka penize neproplati. Opet omyl. Banka mne strhla penize z uctu tyden pote, co vedela, ze mi byla ukradena karta. Vedela, ze pokud prijdou doklady, bude na nich falesny podpis. Skutecne prisly 3 nakupy, celkem za 5K - vse benzinky s 24h provozem, nakupy uskutecnene mezi 4:00 - 5:00 rano. Banka penize nemilosrdne sthrla s tim, ze jsem ztratu nahlasil az v 8:00 rano. Vlastne maji pravdu, co se rozciluju - kdyby zlodeji platili elektronicky, tak bych na tom byl stejně a nemohl bych ani ceknout, takhle jsem si, ja naivka, delal nadeje. Pro me jasny zaver - vzhledem k tomu, ze si nepamatuju, kdy jsem naposledy platil pres zehlicku, tak chci jiz jenom neembosovanou kartu!
0/0
16.10.2003 11:22

Honza

Re:
Muzete naťuknout, jaka banka je takovato "dobra"? Ono se to asi stane ale u kazde. neemosovane maji trochu nevyhodu - v Nemecku v obchodech s nimi tezko zaplatite, v jinych zemich take nekdy tezko. Anebo - co rikate vsichni na neembosovanou EC/MC Electronic (nemyslim ted Maestro) - - neni-li na obchode primo logo EC/MC electronic ale jen EC/MC - berou ji tez, pokud maji terminal?
0/0
16.10.2003 11:50

lkjhg

(Zkusenost za 5000 16.10.2003 11:22)
Jestli to dobře chápu, tak Vaše transakce byly provedeny ještě před blokací karty, takže to zda máte embosovanou nebo neembosovanou kartu je úplně jedno.
0/0
16.10.2003 12:00

le-on

Re:
No, nevim... moje banka blokuje okamzite po nahlaseni - vyjma operaci pres PIN. Jinak na obycejne el. karte jsou pomerne nizke limity...
0/0
4.11.2003 13:42

Sven

Master Card
Stalo se mi zejsem si na lodi do Danska dal jidlo za 150:- DKK. Platil jsem kreditni First Card (Master Card). Kdyz mi potom prisel ucet domu tak ta bulo vystaveny ne na 150 alle 1500:- DKK. Proste si bud omylem nebo schvalne pripsali 0. Bohuzel jsem nemohl najit ten slip kterej jsem podepsal, takze jsem nemel zadnej dukaz v ruce. Uz jsem si rikal ze to asi budu muset zaplatit, kdyz jsem takovej blb a ztratim to. Ale presto jsem zavolal do MC. Rekli mi ze to overi a za par dni mi prisel novej ucet, tentokrat na 150:-DKK. Jak to udelali nevim, asi zkontaktovali Scandilines a chteli po nich dukaz. Musim rict ze vse probehlo k moji naproste spokojenosti a jediny co jsem musel udelat bylo zvednout telefon a zavolat do MasterCard.
0/0
16.10.2003 11:11

Hi hi

Bez konta nejsou problémy
Měl jsem dva případy s kartami - KB a ČSOB. Výsledek: konto nemám - nemám problémy, doporučuji.
0/0
16.10.2003 10:57

le-on

Re:
hmmm.... to musi byt uzasne dobrodruzne manipulovat s hotovosti a posilat slozenky :o))) zvlaste, kdyz mam na konte 10 trvalych prikazu...
0/0
4.11.2003 13:44

Tygrrrrrrrrr

Banky v UK
Naklonovali mi kartu a sebrali pomerne dost penez, nez jsem si toho vsimla. Zavolala jsem do banky  a transakce stopla. Vystavili mi hned novou kartu (zdarma) a penize vratili, i kdyz jim to trvalo asi 5 tydnu. Na britske banky si tudiz nemuzu stezovat.
Kamaradce v Cesku ukradli penezenku i s kartou a za blokaci platila asi 2000 a za novou kartu 3000. To se vam zda normalni?
0/0
16.10.2003 10:22

le-on

Re:
Nevim, jestli je to "normalni", ale je dobre si to zjistit uz pri porizovani karty... Napr. "kreditka" u RB ma blokaci zdarma a novou za 450 Kc. To neni reklama, ale jenom priklad toho, ze zalezi na typu karty a bance.
0/0
4.11.2003 13:50

Rebel <rebel@atlas.cz>

S eBankou dobra zkusenost
Dvakrat za sebou se mi objevila transakce nekam do anglie, pres inet, pravdepodobne se nekomu podarilo nahodou vygenerovat cislo moji karty. Ja pres net nikdy nic neplatil, a tento typ transakci jsem mel zablokovan.
Presto se provedla dva mesice po sobe transakce cca 30 USD, kartu jsem musel nechat znicit (jinak zamezit tomuto zneuziti pry nejde), a penize mi pripsali zpet na ucet asi po trech mesicich.
Jenom chci poradit tem co pouzivaji eBanku, at nespolehaji na to, ze kdyz nemaji povoleny internetove transakce se jim nemuze nic takoveho stat. To jestli bude transakce provedena nebo ne zalezi na tom, jestli je dany obchodnik registrovan jako internetovy, coz je pro nej dobrovolne, a ne vsichni kdo pres internet prodavaji takto registrovani jsou (to bylo vyjadreni eBanky na muj dotaz jakto ze transakci vubec autorizovali kdyz tento typ nemam povolen)
0/0
16.10.2003 9:03

keson

Zkusenosti s eBankou z Australie
Pratele, mam sve bohate zkusenosti s eBankou a s platebni kartou zneuzitou v Malajsii. kdo si chce pocist (ma to dobrej konec) mam par prispevku na svejch strankach - http://keson.no-ip.com/clanek.asp?id=97
0/0
16.10.2003 8:07

Tygrrrrrrrrr

Re:
Tak uplne stejna vec se mi stala tady v Londyne. Akorat  ja tu bydlim a mam ucet v bance, takze to vse pro me vyridit bylo jednodussi. A mas pravdu, celkem to nas*re, kdyz vis, ze tve tezce vydelane penize utraci nejaky hnusny nemakacenko!!! Nastesti jsem ty penize dostala zpatky. Po dotazu v bance, jak se branit, rekli, ze nevi. A pry se nemam bat, stava se to casto. Tak si od te doby denne kontroluju pohyby na uctu. A co se nestalo, minuly tyden jsem zjistila, ze kartu zase nekdo pouziva. Ale ne moji, jen nekde ziskali cislo uctu a plati kartou cislo 00, expirace 12/99. Banka to autorizovala! Tak uz mam jiny ucet a modlim se, aby mi i tenhle nevykradli.
0/0
16.10.2003 10:45

opas

Arbitr
Financniho arbitra musim pochvalit - maji opravdu snahu pomoci. A protoze zrizovatelem uradu arbitra je CNB, tak se clovek jenom divi, jak je vase banka najednou komunikativni
0/0
16.10.2003 0:26

karel19

Re:
A já myslel, že úřad finančního arbitra je zřízen podle zákona 229/02 a je zodpovědný poslancům. www.finarbitr.cz
0/0
23.10.2003 7:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.