Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před osmdesáti lety vzlétly ČSA

Před pětaosmdesáti lety vzniklo samostatné Československo. Mladá republika se začala rychle drát do světa a brzy zjistila, že se neobejde bez vlastního leteckého spojení. K pátým narozeninám si proto nadělila Československé státní aerolinie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kevin

Musim se priznat.
Ze jsem byl vzdycky velmi spokojeny s CSA a to mam zkusenosti jeste s PanAmem, Lufthasou, British Air, KLM, nemluvim o Delte, American Air, atd. Musim rict, ze jidlo bylo vzdycky nejlepsi i kdyz u druhych linek take nebylo spatne. Obsluha byla take velmi dobra, ale je fakt, ze zase nektere letusky z jinych zemi se chovali mozna "profesionalneji"(vice usmevu) i kdyz to mohl byt jen muj dojem, ale na Ceskoslovenske "holky" vetsina cizich letusek nemely a nemaji sanci vzhledove?!!!
Souhlasim, ze CSA jsou jedny z nejlesich spolecnosti.
Takze CSA drzte se i kdyz musim souhlasit s nekteryma nazorama na noveho ridu CSA?!! Good luck!
0/0
3.11.2003 0:51

ego

dálkové lety
 Tomíku, nevím, jestli jsi třeba někdy letěl s Luftahnsou , Austrian či BritishAirways, když tvrdíš, že servis prováděný na palubách CSA je 100 let za opicemi. Tam dostaneš jen vodu na lince praha - víden, praha a jiné německé destinace. Cena letenky je samozřejmě větší a servis žádný. Na evropských linkách nečekej ,že tě budou obsluhovat jakou v 5-ti hvězdičké restauraci. Letadlo je pořád dopravní prostředek a ne bar či restaurace.
Co se týče dálkových letadel tak j tady dost rozdíl v servisu na palubách. Protože létám několikrát měsíčně , tak ti řeknu, že CSA na tom není tak špatně.
Konkurence? Ta je tak obrovská, že nemáš ani tušení o čem mluvíš. Jen ya posleních 6 měsíců na pražskou ruyzni yačalo létat 8 low cost leteckých společností. Dnes již máš tolik možností a můžeš si vzbrat s kým chceš letět. Ale nečekej, že je to někde lepší.
0/0
1.11.2003 18:29

aquila

Re:
co sa tyka letov na kratke vzdialenosti, letel som s CSA, BA, austrian a lufthansou smer vieden, frankfurt, londyn. najhorsie mi z toho vysli BA, potom CSA a austrian lufthansa zhruba na rovnako. ale moc markantne rozdiely tam neboli. predsa len je to hodka max hod a pol letu.
ale pri medzikontinentalnom lete smer NYC, Boston, alebo nebodaj SF (okey tam zase nelieta kazdy) sa mi zatial ako najlepsi prepravca osvedcila lufthansa => stale ten isty servis. kdezto u ostatnych to hoodne zavysilo od letu.. ale lufthansa bola vzdy ta ista.
0/0
1.11.2003 19:24

Tomík

Nová letadla pro dálkové tratě
Více někdo kdy už konečně ČSA koupí nová dálková letadla?
0/0
1.11.2003 15:00

Tomík

Colombo
Nechápu, proč ČSA jako národní dopravce předražuje letenky z Prahy. Příklad - let z Prahy do Colomba na Sri Lance stojí bez tax tuším 24990 Kč. Pokud bych ale letěl s ČSA do Colomba z Londýna (přes Prahu), zaplatím cca o 8000 Kč méně. Chce to více konkurence, jejich produkt (především Business Class na delších tratích) je 100 let za opicema.
0/0
1.11.2003 14:59

Rebel

Nevyhovuje!
Tady sice jo, ale jinak to našim pravidlům nevyhovuje, protože v článku není a tudíž se nedá jednoduše na jméno vyhledat v Hledání! Jasné? Takže zůstáváme na starém!
0/0
30.10.2003 8:21

Brouk Pytlík

Hmmm
Tak před 80-ti léty zvlétly. No ale aby pod vedením Tvrdíka zvaného Luftjarda zase brzy a velmi tvrdě nepřistály. Ač je to smutné, docela bych si to příl. Ne kvůli ČSA, těm fandím, ale kvůli Tvrdíkovi a té socdemácké partě, která si z této republiky dělá jednu velkou trafiku pro své zkrachovalce (a to jsou všichni) a občana ždíme jak utěrku.
0/0
30.10.2003 7:47

vlastni zkusenost

Tvrdik
Po tom co CSA prevzal soudrhuh Tvrdik, jsou CSA ke krachu.
Dne 10.10.2003 CSA zrusili tesne pred odletem let Praha-Ostrava, z duvodu poruchy letadla. Nahradni letadlo tato spolecnost nemela a tak nabidla zakaznikum, kteri si u nich zakoupili letenky cestu do Ostravy autobusem. Svym zakaznikum CSA nenabidla zadnou kompenzaci za to, ze neposkytla zaplacene sluzby tj. let do Ostravy. Pritom zpatecni letenka stoji 6500.- a zpatecni jizdenka na autobus 500.-
 
U mne CSA zkoncila, ackoli driv jsem ji daval, jako narodnimu dopravci, prednost.
0/0
29.10.2003 23:51

Tib

Il62
to sem netušil, že v ČSA létal taky Il 62... tohle letadlo se mi opravdu líbí- nevíte kdy a proč bylo vyřazeno?
0/0
29.10.2003 20:59

briza

Re:
Presne to nevim takze jen par souvislosti. Il 62 bylo u CSA jedine letadlo ruske vyroby, ktere doletem stacilo na lety bez mezipristani pres Altantik (napr. na Kubu). Tu-154, i kdyz modernejsi, takovy dolet nemelo. Takze bych tipoval, ze je vyradili po te co za ne ziskali nahradu - na pocatku 90. let s prichodem Airbusu 310. Jinak s tou Kubou to byla znama finta jak emigrovat do Kanady. Cestou tam se bylo totiz mezipristani (nutne kvuli tankovani) v Kanade a potom se teprve letelo do Havany. Cestou zpet se letelo z Havany primo. Tradovaly se pripady chytraku, kteri tohle nevedeli a i kdyz chteli emigrovat prislo jim jako dobry napad si nejdrive uzit na Kube a v Kanade vystoupit az cestou zpet - takze skoncili zase v Praze.
0/0
31.10.2003 15:50

moonraker

Re:
Tuhle historku jsem za komousu taky slysel, ale neco tady nesedi.
Pokud se totiz pidivas na globusu (na mape je to zdeformovane), jakou vzdalenost musi letadlo urazit, pokud chce bez mezipristani doletet napr. z Prahy na Kubu, tak ti vyjde asi tak 180% vzdalenosti Praha-Montreal, kde byvalo to mezipristani. A takovou vzdalenost uleti i dneska maloktery typ letadla (pouze A340,B777).
Jinak k tel Il62-kam, to byli po dlouhou dobu jedine ruske letouny na dlouhe trate. V 80-tych letech uz byli zastarale. Byli prilis tezke, spotreba byla 7.4 tuny paliva na hodinu letu, pro srovnani zapadni typy letadel maji spotrebu pri stejnem prenesenem nakladu cca. 40% prave diky mensi hmotnosti, protoze jsou z kompozitnich materialu. Rusove pripravovali nastupce Il 62, mel to byt Il-96 ale ekonomicke potize z konce 80. let cely vyvoja natolik skomplikovali, ze se Il-96ky zacinaji pouzivat az nyni. Proto dokonce jeste i komunisticka vlada rozhodla o nakupu A310-tek.
0/0
1.11.2003 14:39

Jirka

Dotaz
Co je pravda na tom, že ČSA blokují vstup ostatním leteckým společnostem na letiště v Karlových Varech?
0/0
29.10.2003 19:47

Jiří

Chyba!!!
Dovoluji si tímto upozornit na chybu ve fotogalerii k Vašemu článku, konkrétně u obrázku 12. ČSA začaly nakupovat Boeingy typu 737-500 již v roce 1992, viz stránky ČSA - letová flotila. Zajímalo by mě, kdo článek sestavoval a kde přišel na to, že až v roce 1994. To už 5 Boeingů toho typu OK-XGA - OK-XGE dávno lítalo. -
0/0
29.10.2003 19:46

Redakce iDNES

Re:
Omlouváme se, došlo k překlepu. Boeing létal pro ČSA od roku 1992. Chybu jsme opravili.
Redakce iDNES
0/0
30.10.2003 13:51

MEFLL

Konkurence
Českým aeroliním velmi rychle přibývá konkurence. Jestliže tudíž nenastane tarifní revoluce i na jiných než low-cost trasách, zůstane ČSA pouze několik interkontinentálních tras, do kterých se moc low-cost dopravců nehrne...
Zajímavé je, že pro cizince jsou letenky několikrát levnější, než pro Čechy cestující ven... A přitom ta kupní síla a ekonomika hlavně západoevropských států je trochu jinde...
 
0/0
29.10.2003 19:13

Mike

ČSSD vám dává křídla
...a v čele s Luftjardou budou i nadále vzkvétat....ach jo, to je fakt hrozné jakým způsobem se tu rozdělují trafiky
Jinak s ČSA létám často a myslím, že patří ke špičce.
0/0
29.10.2003 17:40

bobr

Dejiny se opakuji
Lufthanza bude mit na co navazat
0/0
29.10.2003 17:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.