Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy připravily nový řád a větší pohodlí

V novém jízdním řádu Českých drah zůstane zhruba stejný počet vlaků a přibude pohodlí. Regionálních spojů bude sice od poloviny prosince jezdit o 0,4 procenta méně, dálkových souprav ale naopak bude o 1,5 procenta více. V obou případech dráhy slibují komfortnější vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KlipKlopKlap

?
Jaký je rozdíl mezi vlakem kategorie EuroCity a InterCity? SC chápu - pouze businnes clase. Mimochodem jak je Manažer využíván
0/0
26.2.2004 13:24

Student

Bohumin - Otrokovice
jdete do hajzlu! zasrane CD! tolik penez mi sezerete a ejste chcete menit nektere vlaky na IC!! 60 kc priplatek - kdo vam s tim bude jezdit??? vzdyt to bude vecne prazdne!!!! kdy to ma vubec vypuknout????
0/0
18.11.2003 23:04

Labant

ROLO
No ROLO samozrejme jezdit bude.Bude i nový tarif ROLO+, který bude zvýhodňovat vozidla známe značky ROBUR.
0/0
17.11.2003 13:23

vencko

JAVORNík
rušení spojů do místních spojů do Polska?nemyslí tím snad i zrušení přejezdu polského území na trase Jeseník-Ostrava přes Glucholazy?????????stačí,že chtěji a nejspíš zruší spoje na Javornicko,které už rozvojově bude úplně mimo veškeré dění!!!
0/0
17.11.2003 11:29

Řezníček

A co ROLO?
Kolegové,
když nám tu přispěl i prof. Mojžíš, přispěju i já, žáno. Tak především, osobní přepravu je nutno chápat jako celek a posuzovat komplexně! Je třeba stanovit optimální oběhy vozu, kdy derivace funkce oběhu se rovná jedné a zachovat poctivost! Menežéři potřebujou kvalitu, ty přepravíme vlakem SC Menežér . Technologům bude stačit IC Technológ , žáno, chrocht a zbytek, včetně studentů, může jezdit třeba ROLEM , které já preferuji. Nyní jezdí sice jen do Něměckých Drážďan, ale za chvíli bude po celé republice, spolu s palecony a rozmetadly kejdy a mrvy, jako nejprogresivnějšími přepravně-manipulačními, dopravními a skladovacími technologiemi, žáno.
0/0
15.11.2003 18:29

paolore

Souhlasím!!!
Zavedení příplatku do Pernera a Ostravanu je skvělý tah! Sice jezdím zásadně jedničkou, ale postávat v Ostravě na nádraží mezi smečkou socek není dvakrát příjemné. A do Prahy je stejně Manažer nejlepší, tam se k vám chovají jako k zákazníkovi.
0/0
14.11.2003 7:37

Kris

Re:
Jo, jenže jede jen jednou denně...
0/0
14.11.2003 13:31

chozik

NEVIM CO RICT...
uz fakt nevim co si mam o tech ceskych drahach myslet...to je proste do nebe volajici co tam sedi za de..bily...misto aby zacali normalne fungovat, tak jen vymysleji nehorazne pi..co.vi.ny viz expres vs IC. jeste ze uz pres rok jezdim autem, protoze bych se musel asi nejspis odprasknout a nebo zesilet.......ČD = nejhorsi firma na svete,
0/0
13.11.2003 17:25

TBC

Konečně!
Konečně konečně konečně! Konečně nebude Perner plnej smradlavejch socek a člověk se nebude bát jít po půlhodině jízdy na WC a nebude mít špinavý oblečení od sedaček, kam si před ním sedl nějakej idiot  v oblečení, ve kterém předtím seděl na nádraží na zemi. Díky
0/0
13.11.2003 17:06

ouagadougou

Re:
ale budeš platit o šest pětek víc, milé TBC. socky přestanou pernerem jezdit. dráhy zjistí, že vlak má nízkou obsazenost. zruší ho. a pojedeš se sockama hutníkem! :))))) logika ČD je nepřečuratelná, takže se na nic moc netěš, nakonec na to doplatí všichni.
0/0
13.11.2003 17:10

Kris

Re:
To je nesmysl, jezdím Pernerem pravidelně a jako IC v něm jezdilo lidí dost.  Od chvile, kdy z nej udelali expres je to nechutne narvanej vlak - stejně jako ostatní rychlíky. Nemám nejmenší problém dát 60 korun navíc za to, že v úseku Praha-Olomouc už nebude jezdit na chodbě vagónu 200 lidí, takže člověk neprojde ani na záchod. S TBC naprostej souhlas, pokud jede člověk v riflích za 800,-, tak je mu celkem jedno, jestli jsou sedačky  špinavý nebo ne. Pokud tam jedu v obleku za 8000,-, tak mi to rozhodně jedno není, a od doby, kdy Perner přestal jezdit jako IC, je to s čistotou podstatně horší.
0/0
13.11.2003 19:16

Chinaskins

Re: TBC
Jo, ale na zemi se na nádraží neválejí jenom socky. Bágly tam pohazuje kdekdo. Sedačky jsou zadělaný i bez toho.
0/0
14.11.2003 13:56

..

..
České dráhy jsou nehorázní buzeranti, když uvedou, že zvýšením cen se snaží zbavit zákazníků.
0/0
13.11.2003 16:47

Hráďa

volové
No co je víc než jisté, že počet cestujících se sníží už jen když si představím, že vlaky dnes využívají převážně studenti. A ti peníze na příplatky mít nebudou. Jistě se také zvýší přepravní pohodlí ve spojích s označením rychlík když budou nyní muset přepravit dvojnásobek cestujících se stejným počtem linek. Chtěl bych moc poděkovat českým drahám za zvýšení komfortu při cestování.
0/0
13.11.2003 16:40

ouagadougou

české dráhy... ach jo.
mám rád železnici a vlaky, nemám rád české dráhy. co mám v téhle podělané zemi dělat? založit si vlastní dráhy?
0/0
13.11.2003 16:40

Prof. Mojžíš

Co to je za blbost?
Protože jsou Ex přeplněné, tak se převedou na IC s příplatkem? Že já se na to TŘD nevyseru!
0/0
13.11.2003 16:27

Player

Re:
Neznáš zákony trhu?
0/0
13.11.2003 16:42

Prof. Mojžíš

Re:
nemusím, protože jsem profesor
0/0
13.11.2003 16:46

ouagadougou

Re: hahaha
české dráhy a trh. hahaha. kdyby měli smysl pro nabídku a poptávku, tak zareagují tím, že k přeplněným vlakům přidají další vagóny... pokud je ovšem mají...
0/0
13.11.2003 16:51

Chomutovák

Re:
Ke 14tivozovému IC už nejde nic přidat... Navíc dráhy nové vagóny nemají. Studenti z Moravy se prostě zas vrátí do "obyč" rychlíků, které jsou výrazně prázdnější.
0/0
13.11.2003 18:12

Student z Moravy

Re:
Výrazně prázdnější, ano, třeba páteční R 621, R 707 či R 441 jsou skutečně, a to zdůrazňuji, výrazně prázdnější. Příteli, kromě špiček v neděli a pátek nevidím důvod, proč cestující z Ex vyhánět. Zavedl bych tedy spíš "příplatek pro přepravní špičku", jako kompromis a pravidelné rychlíky v tu dobu posílil. Jinak je změna kategorie Ex na IC zbytečná.
0/0
15.11.2003 18:21

lanýž

Zrušit dráhy
Jak někdo může napsat (Paolo) takovou blbost, že dráhy nejsou potřeba. Dokážete si představit že např. veškeré náklady (uhlí...) se vozí po silnici?? A názor, že vlaky jsou pro socky, který nemají na "nejdokonalejší" dopravu na světě, totiž auta, je úplně zcestný. Kdyby dráhy fungovaly (bohužel nefungují) jak mají, bylo by cest. vlakem naopak pro ty, kdo chtějí cestovat rychle, pohodlně a EKOLOGICKY. PS Nejsem agent ČD :)
0/0
13.11.2003 15:20

Daňový soumar

Re:
Já jsem pro zrušení Českých Drah. Dřív, než tato banda odborových hňupů zlikviduje všechny dráhy a pak to dopadne, jak popisuješ.
0/0
13.11.2003 15:24

lanýž

Re:
Odborům na drahách rozhodně nefandím (stejně jako skoro žádným odborům). Odbory mají podle mě hlavně snahu, aby se neměnilo vůbec nic (kromě platů nahoru a zaměstnaneckých výhod). Zákazník je vždy až na posledním místě.
0/0
13.11.2003 15:30

ouagadougou

Re: pozor!
české dráhy a železnice není totéž! jsem pro exemplární utopení všech přestavitelů českých drah, ale vlaky prosím zachovat - model státní péče o koleje, logistiku a nádraží plus vícero soukromých dopravců provozujících výhradně vlaková spojení by mohl fungovat.
0/0
13.11.2003 16:55

DUCK

šumperk-jeseník
Všem nadávačům: zkuste jet trasu šumperk - jeseník. při troše štěstí se svezete vláčkem z roku 1956 !
Já jsem vlakem přestal jezdit před 3 měsíci a hned se mi stabilizoval tlak, zase mi rostou vlasy tam, kde před tím vypadaly a ani ranní průjem už není, co býval.
0/0
13.11.2003 15:02

žiri

Re:
...a do Starého Města jezdí taky :-))) nesvezte se historickým modelem, když jezdí pravidelně a ne jen o zvláštních příležitostech jak jinde !!!! Akorát by to chtělo zvlášť vagón na lyže.....
0/0
13.11.2003 15:17

modrá síla

vláčky
Trasa Kolín-Praha, potažmo opačně:-)), je opravdu výkladní skříní ČD. V současné době, když chcete cestovat vlakem na této trati a dostat se někam včas vyražte alespoň o dva spoje dříve než je psáno v jízdním řádu. Zpoždění osobáků, hlavně těch vypravovaných z Pardubic je fakt hustý. Nový jízdní řád si nekupujte, ani podle starýho to nejezdilo dobře, berte ho prostě orientačně:-)). Navíc ve špičce jsou drážní logistici schopní poslat pouze jednu soupravu a vlak pak vypadá jako metro ve špičce minimálně do Č. Brodu:-)), je to opravdu zábavné, ale musíte na to mít náladu, a přiznávám, že já ji často nemám a v poslední době už vůbec ne-takže si zvolte něco jiného, pokud jen trošku můžete.
0/0
13.11.2003 14:13

krivis

Re:
co to je za píkovinu?náhodou jsem z pardubek a zpoždění u osobáků vidím minimálně anebo maximálně 10 minut
0/0
13.11.2003 17:45

Kris

Re:
Jo, jenže v Kolíně je 10 minut hodina...
0/0
13.11.2003 19:18

Tom

Komfort na trase Pha - Kolin
je mi uplne  u  p.dele.,kdyz na trase  Frydek-Mistek Ostrava,kde  je velmi husta aglomerace a vlaky jezdi plne,jezdim jako dobytek v pomalovanych patracich u 60-tych let,pripadne ve rvoucich motorracich 20 let starych plouzicich se hodinu. Co si ti za..rani pragocentristi mysli !!!!! Vystavuji Prahu a okoli jako Potemkinovu vesnici - aby pak prilakali Toyotu/Citroen nebo Hyunday a zbytek republiky pritom chcipa.(pritom jiz ted je znamo,ze v okoli Kolina nemuzou sehnat kvalifikovane pracovniky )
Toto neni jen narazka na CD, ale hodnoceni filozofie vsech investic v CR ??:::
0/0
13.11.2003 13:56

Sněhulák

Re:
no ono bohužel ani na všechny Pražáky se nedostane, trať na sever na Kralupy, na Kladno i na Vrané je zajišťovaná úplně stejně jako Frýdek Místek - takže nakonec když měli vybrat JEDNU konkrétní trať na kterou nasadí těch pár souprav, co mají k dispozici, volba padla na Kolín; na druhou stranu v hlavním městě pracuje každý sedmý obyvatel téhle země, tak je zas možná celkem logické, že se rozhodly ztrovna pro tuhle trať...
0/0
13.11.2003 14:11

Pavlis

Prodat
Dokud se ČD neprodají, tak v nich bude pořád bordel a zájem cestujících bude vždy až poslední. Však co, ztratu zaplatí stat, tak nac se namahat to dělat efektivně. Soukromník si svoje penízky pohlídá...
0/0
13.11.2003 13:48

kruk

Komfort
Aha, takže čecháčci si budou jezdit komfortně a moraváci ve špinavých přetopených resp. nevytopených dobytčácích. KALSIKA!!!
0/0
13.11.2003 13:48

befat

Re:
budu hádat odkud seš. jen jednou a strefím se, viď KALSIKu? vy moraváci (a i venkovský) jste fakt praštěný. každej umíte jen nadávat na pražáky. nevidíte si dál než na špičku nosu. fuj!
0/0
13.11.2003 14:08

Honza

Re:
Trať Kolín - Praha je nejfrekventovanější trať v republice, takže považuji za logické, že nové vlaky jsou nasazeny tam. Sám bych sice uvítal jinou trasu, protože tudy nejezdím, ale kolíňákům to nezávidím. Pokud bys nebyl omezenej, asi bys zaznamenal, že v Čechách je více tratí než tato a že na ostatních jezdí stejně zaplivané a zastaralé vlaky jako na Moravě.
0/0
13.11.2003 14:12

jiti

Re:
Milý Honzo, klidně si ty slavné nové vlaky na Moravu vezměte. Ale zpátky nevracet!!!!! Radši budu jezdit zaplivanym motorákem s jistotou, že se po půl dni dotrmácim DOMU, než jet si klimatizovaně a skončit po pěti zastávkách, protože hnací jednotka má PORUCHU a jet domů autem=mít stále odvoz na telefonu a dovolání vrácení jízdného nikde. Jen za tento rok se mi to na této trati stalo nejmíň 5x a to nemluvím o tom, kdy jsem slyšela, že se to stalo známým. takže si je klidně vezměte.
0/0
13.11.2003 14:28

Nicka

Re:
Tyhle pohodlné soupravy umějí také pěkně hořet. Na zmíněné trati to bylo vidět již několikrát. Buřtík by se neupekl, ale smrádek byl.
A ta centrálně řízená klimatizace je také príma. V létě kdy je venku 35 ve stínu je opravdu požehnáním jet ve vagónu, kde to někdo v depu nastavil na 17 a průvodčí to neumí změnit.
0/0
13.11.2003 16:42

Kotan

Logika
Takže podle ČD je výhodnější  přeplněné vlaky zdražit tak aby v nich nejezdilo tolik lidí(studentů) a bylo místo pro "bohatý" lidi, kteří nemají na ojetý auto a trmácíjou se vlakem. Není potom lepší přidat další vagóny a budou spokojeni všichni( teda kromě ČD)??? !!!!
0/0
13.11.2003 13:39

kil

Re:
to je přesně ono, mě to taky nehorázně nas*alo, takhleta demagogie ČD je opravdu jedinečná. Žádný manažer totiž nechápe, že někdy méně (cena jízdného) znamená více (více cestujících a tím větší výdělek). Oni mají svý miliony jistý, tak co by se zabývali nějakými ubohými studentíky nebo lidmi s menšími příjmy. Ty at chcípnou. A pak at mě nikdo netvrdí, že za prací je nutno se stěhovat nebo dojíždět. Ať dají adekvátní podmínky a neřeknu ani slovo, ale takhle.....
0/0
13.11.2003 16:28

martin

nooooo
ale pan premiér je stejně krásný,  mužný a svěží chlap když se svlíkne do naha.
0/0
13.11.2003 13:33

Paolo

Zrušit ČD
Jak ukázala jarní stávka drah v roce 97, tak jsou nepotřebné. Doprava po silnici je levnější, efektivnější i rychlejší a především osobní doprava je pohodlnější. Proto je třeba vytrhat koleje a prodat do šrotu, propustit nádražáky a za ušetřené a vydělané peníze postavit pořádné dálnice a opravit stávající cesty.
0/0
13.11.2003 13:09

BDF

Re:
0/0
13.11.2003 15:49

Mňauprsk

Cenová politika ČD
Ten pan ředitel je vlastně génius! U některých vlaků jen tak zvýší cenu (příplatek za Intersity) , a tím si je nebude moct dovolit každý, a snobové budou nadšeni, že nejedou jen takovým obyčejným vlakem, ale vlakem pro bohaté. Až si tenhle článek přečte někdo ze škodovky, tak se určitě začne brzy vyrábět Škoda Milionar, ktera se bude od Škody Suberb lišit jen dvojnásobnou cenou, a kdo si ji koupí, tak se bude naparovat, že má na pořádný auto, a ne jen na nějakýho blbýho Superba. Ať žije pan ředitel a jeho požehnaný rozum!!!
0/0
13.11.2003 13:03

Roman

coze ceska?
Coze ty vlaky delaji?
0/0
13.11.2003 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.