Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemáte práci? Prodejte auto!

Člověk, který si příští rok zajede pro sociální dávku na úřad autem, by měl odjet s nepořízenou. Nejdříve totiž bude muset svůj vůz prodat. Stejný osud bude žadatele o dávky čekat, má-li doma třeba domácí kino nebo bydlí sám v třípokojovém bytě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Q

Vyrobme si chudinu
Občane šetři a nakupuj ať můžeš prodávat, kdyby ses náhodou dostal do problémů. Když prodáš a nic ti nezbylo jsi náš kamarád, tedy pokud platíš daně. je to na blití
0/0
25.11.2003 10:30

357

Jericho941F
0/0
25.11.2003 10:17

Venouchek

chápu dobře,
že pokud člověk se ze svojí výplaty snaží něco našetřit, něco si koupí, tak v případě nouze bude označen za nepotřebného a bude muset vše prodat aby přežil? Pokud tedy to co dostanu okamžitě prochlastám, tak v případě, že ztratím práci, což se mi díky nadměrné spotřebě alkoholu stane lehce, tak je stát povinen mi dávat peníze ihned a nadále tak podporovat moji kapalnou zálibu? Jo, jo, to je logika, to mohlo napadnout jenom soudruha Škromacha. Nevíte někdo, jak dlouho byl v KSČ, odkud po revoluci vystoupil?
0/0
24.11.2003 17:08

X

Re:
Pokud si pamatuji, tak s tím již v minulosti přicházela pravice - ods! Komunisti byli zásadně proti. Takže buď vám vadí komunisti, pak si nestěžujte, co se tady po r. 1989 děje, nebo vám vadí, co tady ods a socdemáci předvádí a pak musíte volit tu stranu, která taková zvěrsvta vůči běžným lidem nemá v programu. A jestli jste zapřisáhlí anti-, tak si nestěžujte  s.  Havel  nebo  s.  Klaus  kdysi  prohlásil,  že  nějaké  názory  z  ulice  je  nemohou  již  nyní  zajímat,  doba  se  prý  změnila.  Když  to  prohlásil  s.  Štěpán  za  KSČ  (tuším,  že  v  ČKD,  která  již  de facto neexistuje),  šel  za  to  sedět. Co by za to dneska možná mnozí dali, kdyby ta ČKD existovala, vyráběla, lidi měli práci a nemuseli prodávat, co si naškudlili  ještě v minulém režimu ...  I  když  v  Praze to ještě není tak hrozné, jako někde na severu Čech či Moravy či v jižních Čechách, odkud že pochází  Špidla ...
Jinak je samozřejmě nelogické, že kdo peníze prochlastá a nemá nic, tak jemu se cpe horem dole, a ti chudáci, co špórují třeba na auto, mají smůlu, že jim nikdo nic nedá (i když o práci nepřišli vlastní vinou) a musí tedy úspory použít na běžné životní náklady. Nejchytřeji to dělají podnikatelé a odsáci - ti majetky píšou na jiné, a pak si jezdí pro podpory v mercedesech. Vše v souladu s polistopadovými kvalitními zákony. I když se to všem poslancům nelíbí, nikdo z vládnoucí garnitury neprosadí změny v zákonech. Vždyť by byli sami proti sobě ... Ale jak jde o schválení zvýšení platů ústavních činitelů, je zákon projednán a schválen  velmi  promptně!  To  je  ta  demokracie - pro všechny,  že  ehm ....
0/0
25.11.2003 9:10

prochyn

9846
0/0
23.11.2003 20:59

Inzerent

Prodám lehce jetého
ministerského předsedu. Lehce jetý, hlava prázdná, rád pobíhá sem a tam, ale moc toho nevymyslí, a když vymyslí, tím hůř. Je nenáročný, pouze se většinou připitoměle usmívá a je viditelně mimo. Prodám za odvoz a přidám i další exponáty s prošlou lhůtou trvanlivosti jako: Hardy  Škromach , Balená kobliha, houmles Mareš, bača Ruml atd. dle vlastního výběru.
0/0
21.11.2003 16:58

Šetřící občan ČR

Pro koho to je?
Proč platím tak vysoké daně když od toho státu nic nedostanu, když to zrovna potřebuji? Tato situace je ušita lidem, kteří všechny prachy prochlastají nebo převedou majetek na své fiktivní příbuzné a mají fiktivní trvalý pobyt, smysl mi trošku uniká? Degradace vzdělání v této zemi pokračuje rychlím tempem
0/0
21.11.2003 9:42

S.

:
Že přijdu o práci,  za to nemůžu já ani komunisti, na který se svádí vše, i když už  14 let nevládnou. Nepochopím, proč bych měl prodávat auto nebo barák, na které jsem si našetřil za socialismu ...  Nemíchejme hrušky s jablky.
Když není seznam, co je  nadstandartní, jak se asi bude určovat, že já onu věc nepotřebuji  a  ten druhý ji potřebuje. Opět zcela jistě nekvalitní zákon, který má  více výkladů. Takže obyčejní lidi se opět nebudou moci bránit,  zato  podnikatelé si  budou  moci  dát  do  nákladů  vše.  A  ještě  budou  chudáci,  které  stát  jen  dře  a  dře.  Obyčejnej  zaměstnanec si  může  koupit  video,  auto atp.  až  po  tom,  co  je  mu  výplata zdaněna,  nemá  možnost  si  dát  do  nákladů  ani  dojíždění  do  práce. A podnikatel si dá do nákladů  i  všechno ze soukroma. Sečteno a vyděleno - v průměru  se  všichni  máme  "OK".
A jak se zjistí, co mám doma za nadstandartní  majetek? Kdyby tohle dělala StB, tak se s. Havel moh v listopadu po ...  Ale  když  to  dělá  vláda  s  názvem  "demokratická", tak je vše OK. Navrhuji komunistům, aby si do názvu strany taky dali "demokratická",  a  pak  jim  musí  dát  každý  pokoj,  protože  mají  demokracii  v  názvu. Při tom  mohou  páchat  zvěrstva  jako  ODS.   A  budou  chodit  k chudým  komise,  které  vyzjistí,  co  prodat?  Ještě  jsme  nezapomněli  na  slavné  komise  s.  Burešové,  která  vše  rozvrtala  a  za nic  neměla  odpovědnost
0/0
20.11.2003 14:20

Inzerent

Re:
Zdarma poradím, soudruhu, načepuj si plné umyvadlo, vraž do něj hlavu a už ji nevytahuj, bude tobě i nám líp.
0/0
21.11.2003 16:59

X.Y.

Re:
Poraděnko, nejsi zaměstnán u s. Havla, Klause nebo podobných ksindlů? Kdyby vás nebylo, byla by na tom republika o mnoho líp. Zadluženost  republily, problémy s bezpečností, nezaměstnanost, nedostávání se peněz na zdravotnictví, školství, kulturu a mnoho  jiných - to jsme tu přeci před převratem  v  r. 1989  vůbec  neznali!!!
Můžeš nás seznámit s nějakým reálným plánem pro poctivé lidi, jak mají vyjít s almužnou, když nechtějí živořit  a  ani  rozkrádat republiku???
0/0
24.11.2003 10:19

Jenda

Prodej AUTO
To zase něco vymysleli něco proti obyčejným lidem,to jsem zvědavý jak mi pomůže prodej mojí staré škodovky kterou neprodám víc než za 5000 kč,bydlíme na vesnici odkud se bez auta nikam nedostanete,protože kždý ůřad je v jiném městě a když je potřeba jít k lékaři tak  to bez auta zabere celý de a kolikrát nic nevyřídíte protože na vás nemají čas.Myslím si ,kdyby si pan ŠKROMACH vyzkoušel žít jeden den jako normální člověk z příjmem 8000 kč pro čtyřčlennou rodinu a dojíždět denně do práce 40km a dopravu si hradit ze své kapsy a ne z kapes poplatníků mluvil by úplně jinak. S pozdravem rozzlobený obyčejný občan. 
0/0
20.11.2003 9:03

Franta7

Re:
Tak prodej auto, aspoň tě jeden měsíc nebudeme muset živit! Prodej i barák a kup si byt v paneláku. Když na to nemáš tak buď jako ostatní lidi které si barák nedovolí a ne aby tě stát platil ty vyžírko!!! Nevim v čom jste lepší když máte barák na venkově, než ti co musí platit a bydlí v paneláku. Platit musí každej, když ne tak prodávej!
0/0
20.11.2003 11:31

Franta7

Re:
Některý nemaji ani ten byt v paneláku, tak zklapni a prodávej.
0/0
20.11.2003 11:32

Franta7

Re:
Aspoň klesne cena baráků na trhu.
0/0
20.11.2003 11:32

mirek

Re: reakce
jak něco pobodbného jako ty může chodit mezi námi, jsi idiot, který nepochopil to co ti druzí vytýkají nedokonalému zákonu.
0/0
24.11.2003 16:03

Herodes

Prodejte i vlastní rodiče,Šmidra se zbláznil a patrně je kasa prázdná takže nemají co krást!!!
0/0
20.11.2003 8:35

Franta7

Super
Mám vysoce plat 40tisíc měsíčně, skoro polovinu odevzdám státu zbyde 20. 8tisíc jsem dával za nájem a 10.000,- jsem splácel na panelákový byt po dobu 10-ti let. A žil jsem za 2tisíce Kč měsíčně. Takže na barák jsem se ani nevzmohl. Přesto jsou lidé v teplácích, bez jakékoli inteligence, kteří se živí svou vlastní zahrádkou, a jsou na podpoře ve slušným baráku. A mají docela slušné auto. Já jezdím autobusem protože za 10 let z platu 40tisíc jsem si na auto nenašetřil. Takoví lidé se mi smějí že jsem neschopný. A já jim navíc šetřím na jejich důchod a platím jejich zdravotní péči. A z okna autobusu s platem 40.000,- smutně koukám jak si někdo vozí zadky na nákupy do města za moje prachy. Konečně spadla klec, a snad i oni budou muset jít pracovat.
0/0
19.11.2003 17:19

Franta7

Re:
Mám namysli mé sousedy, kteří měli rodiče velký komunisty, a teď se jim krásně žije. Jídlo si vypěstují na zahrádce, ještě něco i prodají. A za podporu si dopřávají. Nevadilo by mi to kdybych jim nemusel platit zdravotní péči a šetřit na jejijich důchod z mého platu.
0/0
19.11.2003 17:22

DeCourcy

Re:
Jo, to je ten správný sociální stát. Ještě jste zapomněl dodat dalších 13 tisíc, které Váš zaměstnavatel měsíčně musí platit státu za to, že Vám dává práci.
0/0
20.11.2003 9:41

Lojza

To se týká podnikatelů
kteří jsou už deset let ve ztrátě, registrační pokladny by je zruinovaly protože stojí 20 000 Kč, na auto zdědily peníze. Takže klídek.Zavinili jsme si to sami, protože takové vyžírky podnikatele tady trpíme. Sami se přeplácejí, dovolenou dávají do nákladů, z osobáků dělají dodávky, že vnich vozí osobní ochranu - pejsky, které živí z našich daní. Pak si fiknou reklamu na NOVU  a to si dají do daní taky, a jsou vysmátí. A naše vláda jim to žere, protože to posrancům vyhovuje. Hold Demokracie naruby. A kdo za to může?
0/0
19.11.2003 16:14

Nouze

Jasné, ne?
Takže klidně prodám barák, ale není kupec, na těch pár zgarbů taky asi těžko koho najdu. Takže úřad práce mi práci nedá, protože má na klienta 10 minut a já si musím pomoci sám. Napíšu cílený životopis, že chci dělat předsedu vlády, s mými zkušenostmi, to zvládnu stejně blbě jako stávající a předcházející levou zadní. To mi samozřejmě zamítnou, protože nejsem ve straně, takže jsem na tom hůř jako za komanče, na které všichni nadávají a za všechno mohou. Takže budu nadávat taky, ale je mi to prd platné. Takže napíši Škromachovi, to je chytrý člověk a možná Součkové, ta je zase lidová, aby mi něco poradili. Ale protože nemám na známku, tak to pošlu nevyplaceně s tím, že hradí adresát. Když to udělá 500 000 nezaměstnaných, tak v tom by byl čert, aby to ti dva nepochopili a ze svých platů nezaplatili, vždyť si to nakonec odpočítají z daní ve svých firmách - jako sponzorský dar, nebo podpora ubožáků. Nicméně mi to nepomůže, protože nejen oni jen melou prázdnou slámu, a musím se postarat sám. Jak? Jako cigoši. Budu krást, snad mě na zimu zavrou, dostanu aj jist aj sa vyspím v teple. Nakonec to zaplatí bohatí a to je účel.
0/0
19.11.2003 16:00

Franta7

Re:
Rád vyměním barák za panelákový byt. Nevim co to jsou kecy. Prostě když na to nemáš tak nemůžeš bydlet v luxusu.
0/0
19.11.2003 16:23

Franta7

Re:
Pokud máš barák, tak jsi sám bohatý. Já jsem se se svým nadprůměrným platem dostal pouze k panelákovému bytu.
0/0
19.11.2003 16:28

Utan

Re: Ale zase jsi správně nasranej
0/0
21.11.2003 15:35

Vojta

Re:
On ma taky mnohdy ten panelakovy byt mnohem vetsi hodnotu, nez barak.
0/0
23.11.2003 21:52

Tom

To Franta
Franto,ty jsi uplne pako.Predstav si,ze nekdo  ve snaze zabezpecit svouji rodinu a sebe 15 let drel a postavil si barak za sve penize,x-krat zdanene, o odvodech na soc+zdrav pojisteni nemluve. Na rozdil od velkeho % mestaku,kteri dostali zadarmo dekret na byt,fingovane jej dedili,jeste ted  ziji v regulovanem najemnem a uzivaji se dokonce regulovanych tepel. energii s 5% DPH. Kdo jim to asi plati ? Prece ti,co si tak pracne vybudovali sve bydleni svepomoci na vesnici. Pak takovy clovek muze prijit na 1/2 roku do krize a ma prodat,rychle,pod cenou neco,co cely zivot budoval a neparazitoval na spolecnosti jako ty ? Jestli se tady takto prezentujes,tak jsi prave ta typicka socialisticka vyzirka,ktere to ted spadlo do klina.
0/0
19.11.2003 15:33

Franta7

Re:
A proč by takový člověk neměl prodávat. Proč já, kterej žije v paneláku(na který jsem si navíc milionek poctivě vydělal.) by měl platit na někoho kdo se zadlužil a teď nemá na splácení hypotéky a je v krizi. A taky nevim proč bych ti měl po dobu tvé krize platit solidárně i tvé důchodové i zdravotní pojištění z mého platu. A vůbec se necítím jako socialistická vyžírka, jsem pravicový volič. Pokud ti jakákoliv banka bude věřit že se za půl roku z té krize dostaneš, jistě ti ráda půjčí peníze. Ale nevim proč bych to měl dělat já. Já jsem neriskoval a nebral jsem si na barák hypotéku. Ale ty ano a nic na účtě nemáš - tak to je tvoje riziko. Navíc to platí až po půl roce tvého flákání, tak se přece neboj. Když jsi měl takový plat aby jsi si koupil barák měl jsi si dát rezervu abys chvíli přežil.
0/0
19.11.2003 15:46

Lojza

Re:
Jsi opravdu vůl, pokud máš takové smýšlení nebo to jen děláš? Že jsi pravičák tak to se vůbec nechlub, protože na ně děláme my všichni, aby si mohli svá nenasytná panděra udržovat. Jinak kde jsi vzal ten milionek na panelákový byt? Můžeš k tomu dát majetkové přiznání? Nebo jsi si to nakradl na DPH? Tak aspoň drž hubu a nepodsírej. Stačí nám ty hovada který uvažují jako ty a jsou v parlamentu.
0/0
19.11.2003 16:06

Franta7

Re:
Ano, to ti mohu říci. Deset let jsem šetřil 10.000 měsíčně ze zaměstaneckého  platu ze kterého jsem také odváděl skoro polovinu státu a lidem jako ty. Neužíval jsem si na podpoře, ale makal, a platil daně, aby jsi, ty co bydlíš v baráku mohl být klidně na podpoře. Majetkové přiznání samozřejmě dát můžu. Ale kde jsi vzal ty na baráček? Na úřadu práce? Nebo komunističtí rodiče?
0/0
19.11.2003 16:21

afancullo

Re:
Z takových, jako jsi ty mám upřímný strach. Navíc hovada, ktaré sedí v parlamentu a co víc ve vládě, jsou levicového ražení a nepřemýšlejí vůbec.
0/0
20.11.2003 10:11

Vaclav Hanus

Re: vyzirce Frantovi7
Tobe tak vrim , ze jsi si neco poctive vydelal. Staci se podivat jak se tady prezentujes. Jete nam prozrad, kolik je ti let. Mas "poctive" vydelany milionek. Tak proc jsi si bral hypoteku? Mel jsete pul roku pockat, vydelat dalsi milionek a mohl ji mit take barak..v Cmelakovicich, stejne jako ti, na ktere tak utocis a tvrdis ze bydli luxusne. No comment.
0/0
21.11.2003 11:23

Franta7

Re:
Buď si měl minimálně 3 miliony na barák a možná i auto, tak nevim proč by tě ostatní teď měli platit ze sociálního systému. A nebo si možná zdědil barák od tvých komunistických rodičů. Jenomže když chceš v tomto státě žít, tak nemůžeš si jen hospodařit na zahrádce a žít spokojeně z toho co vypěstuješ., ale musíš taky odvádět daně. Platit si na tvuj budoucí důchod. A taky platit na zdravotnictví. To za tebe ostatní platit nebudou, až jen kdybys byl opravdu v tísni - bez baráku, bez auta i bez bytu v paneláku.
0/0
19.11.2003 16:04

Re: Já věděl, že se ozve nějaká potrefená zlodějská husa....
čERPAL JSI RŮZNÝ DOTACE OD STÁTU A kradl JAKO STRAKA....
0/0
19.11.2003 17:54

dadak

už vidím
Už vidím jak se úředníkům risuje další přijem - když přijde na kontrolu a nevšímne si velký být či auto před barákem tak dostane všímne,jinák jsem pro zpřísnění dokonce i tak jak je bráno ale jsem pesimista jestli to bude tak i fungovat
0/0
19.11.2003 14:59

Franta7

Souhlas!
Pokud si do půl roku nedokážete sehnat práci. Tak doporučuji prodat auto i barák a přestěhovat se do paneláku !!! Žít v přírodě by se vám líbílo! A aby stát za vás platil zdravotní a sociální pojištění, že. Já bych také chtěl bydlet v přírodě a jezdit do práce mercedesem. A brečet že když mi vemou auto tak nebudu moci pracovat. Bohužel na to nemám. Jak k tomu přijdou ti schopní co si v komunismu nenakradli a musí bydlet ve městě! K některým přízpěvkům níže: Buďte si klidně na vesnici, ale jakmile nemáte příjem a tedy neodvádíte daně tak já vás smradi z mých daní platit nebudu! Mám nadprůměrný (3x) plat ale na barák si nevydělám a nechci riskovat hypotéku. A nevim proč bych měl sponzorovat někoho kdo si riskne hypotéku a pak ho z práce vyhodí a neplatí na zdravotní ani soc.pojištění ani daň z příjmu a naopak dostává podporu!!! . A užívá si auta i baráku dál.
0/0
19.11.2003 14:45

Jack

To je snad obnova STB ne ? Zrušte dávky a nemusíte nikoho kontrolovat !!!
To zase přibudou úředníci, když budou kontrolovat i domácnosti a na cikány to stejně platit nebude. Ať všechny dávky zruší, sníží daně na polovinu a nechají lidi starat se o sebe sami. Pak můžou vyházet všechny ouřady ze sociálek a bude klid.
0/0
19.11.2003 14:08

Bystry_chlapec

Konecne
krok spravnym smerem. Jen tak dal
0/0
19.11.2003 11:29

P

Re:
souhlas, ja osobne bych zrusil 99% vsech socek, vcetne duchodu, protoze jim to platit uz nechci (a take nebudu), nazdar vy spidelnici obecni
0/0
19.11.2003 13:13

Firestrater

Hustá věta
Zatímco auto či myčka budou brány jako nadstandard -
musím doplnit "avšak koňský povoz nebo smaltovaný dřez s dřevěným odkapavačem budou brány jako standart... - a to máme na jaře vstoupit do Unie, Evropo pozor, převlečení křováci vstupují do vašich řad...:o))))
0/0
19.11.2003 11:13

Jano_S

tak som zase dobre zasmial
Ceski ministri vypustaju z ust same perly. Minule Sobotka so zakazom prava podnikat dlznikom statu (naopak to uz samozrejme neplati) a teraz toto.
Asi bude treba v Cechach zriadit Ministerstvo statnej kontroly a zamestatnat sto tisic uradnikov ktori budu len kontrolovat kto a ako plati-neplati statu dane a preco neplati a ako dlho neplati a druha zlozka bude zase kontrolovat kto ma doma staru skodovku ci zanovne video.Tieto smiesne, naivne, populisticke a neuskutocnitelne navrhy maju akoze suplovat serioznu danovu a socialnu reformu ?
0/0
19.11.2003 11:08

Čech

Přeji všem šmejdům,kteří na tuto hovadinu přišli aby byly do roka nezaměstnaní.!!!
0/0
19.11.2003 11:08

rjz

Re:
a ty bys mel radsi spachat sebevrazdu ty vycuuuranej cechacku, kdo si myslis ze na tebe bude porad makat??
0/0
19.11.2003 13:12

huhu

Re: No ty to rozhodně nejsi,ty si vyděláš těžko na sebe,že.
0/0
19.11.2003 15:08

paku jmenem huhu (uz ta tva pr

Re:
Svejku dej si pohov, za chvilku vydechnes sve posledni kuracke komunisticke dechy z huby ktera ti smrdi a nezbyde po tobe ani to tve ovno, uz se tesim az ti rozkopu hrob a nebo te rozprasim do zumpy kam patris ty luzo socialisticka
0/0
19.11.2003 15:28

Chuan Perverez z Venezuely

Také by se dalo napsat:nemáte práci?dejte do držky vládě!!!Ta nese odpovědnost za stát.
0/0
19.11.2003 11:05

jps

cikani
Uz vidim ty socialni pracovniky,vesmes same zenske,jak lezou do cikanskych rodin a kontroluji jim majetky.Logicky budou mit strach,ze by odtamtud nevylezli zivi,takze se to zase bude vztahovat jen na normalni lidi,kteri by pracovat chteli,ale bohuzel neni kde.Ale mel bych jeden napad-nabidnout pracovni mista skinheadum vykonavat tyhle prohlidky a tim nenapadne legalizovat jejich hnuti(teda jenom tem,co jsou proti cikanum,proti cernochum atd nic nemam).
0/0
19.11.2003 10:50

Vojta

Re:
Zavři zobák ty rasistický kreténe a běž se pověsit na nejbližší strom.
0/0
23.11.2003 22:00

Kir

Re: Souhlas
Kupodivu skini které znám, pracují a tím pádem taky odvádějí daně. Kdyby tuto práci získali tak by hru "plať si svého cikána" , kterou nedobrovolně hraje většina z nás, změnili na "brzdi svého cikána" alespoň pro pár lidí.
0/0
26.11.2003 9:54

rewell

opravdu hezké
obávám se,  že tady promluvili vesměs samí dementi, závistivci apod. klasy. Už aby tato vláda zmizla z povrchu země a vzala si s sebou ty škromachy a další rudochy a socany. HNUS.
0/0
19.11.2003 10:46

Antisocan

Konec regulovaneho parazitismu!
Podle me by exekutor mel zabavit auta, mycky, chaty, etc. vsem regulovanym najemnikum, dokud by nepristoupili na prevod najemni smlouvy na normalni trzni najemne. Neni mozne, aby regulovani paraziti vycucavali penize ze zbytku poctivych lidi a pred barakem jim staly Superby, ktery na weekend vzdy zmizi.
0/0
19.11.2003 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.