Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA nabraly cestující rychleji než loni

České aerolinie letos přepravily tři miliony cestujících o dva měsíce dříve než loni. Od ledna do října vstoupilo na paluby letadel ČSA 3,021 milionu lidí, o 388 tisíc více než za deset měsíců loňska. V minulém roce přitom třímilionová hranice padla až během Vánoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pravem nespokojeny zakaznik

jaka vetsina personalu, takova spolecnost
 Nedivim, se CSA jako celek chova, tak jak se chova, kdyz jeho zamestanci maji v teto diskuzi takove prispevky, jake maji.
Zavist dokaze udelat mnoho nenavisti a tak zamestnanci CSA, misto aby si vazili cestujicich, kteri je zivi, tak jim nadavaji:
a) do kretenu, cestujicich do Prdele
b) do hovad, ktere si mysli, ze se z jeho prdele v letadle kazdy zblazni
c) do hlupaku, kteri nerozumi slovu "invektiva"
d) do dobře vychloubavejch magoru
S takovym pesonalem z CSA nikdy nic poradneho nebude.
0/0
15.12.2003 21:03

Pavel

ČSA a jejích letušky
Nejdříve jsem váhal nad tím jestli má vůbec nejaký význam napsat nějakou reakci k uvedeným příspěvkům, ale nakonec tak učiním. Moje přítelkyně je letuškou ČSA a tak možná Vám všem, který jste se kriticky zmínili o chování letušek ČSA poskytnu sprostředkovaně ale přeci názor z druhé strany. V jednom příspěvku bylo zmíněno, že na trase CDG-PRG letušky provedli strašně rychle servis a dotyčný neměl dostatek času na to aby se v pohodě najedl, má pravdu, ale co zatím vězí. Let mezi CDG-PRG trvá 1h40min., po vzletu letadlo přibližně 20min. letí do letové hlediny, kdy všichni na palubě musí sedět a být připoutáni, letušky také a pak 20min. před přístánim opět. Takže z 1h40min. letu je už jenom 1h na servis a prodej. Při konfiguraci letadla, které léta na výše uvedené trse (Boeing 737-400, 737-500) je max. kapacita 144/108 míst. V minulosti posádka létala v počtu 5+2 (5 letušek + dva piloti) po nástu slavného Tvrdíka se líta v počtu 4+2. Když si představíte, že vedouci kabiny, tedy nejvýše postavená letuška má nastarosti servis v busnis třídě a je tam 10 lidí tak okamžitě si stáhne další letušku na servis do busnis třídy, kde je servis daleko na jiné úrovni jako v econom třídě. Takže jestli dobře semnou počítáte, tak na 2 letušky zůstává servis v econom třídě. Takže na ty 2 zůstava servis pro cca 70 - 100 lidí podle vytíženosti letu na 1 hodinu a pak vy tady píšete, že se neusmívají, můžete si to skusit. Skuste si to předstvit na letu do Ostravy, na kterém léta sice letadlo ATR42 s kapacitou 42 míst a doba letu není více než 1h. (20min. vzlet letové hladiny + 20 min. sestup na přistáti, čistý let cca 20 min.), počet letušek 2 (1 busnis + 1 econom), jak mají kvalitně a s úsměvem udělat ten servis ? Můžu Vám sdělit, že to samotné letušky také trápí. Tohle je jenom jeden malý příklad a těch o nedisciplinovanych cestujících poznám jěště hodně, tak např. zapínaní mobilních tel. při
0/0
9.12.2003 10:06

Nikdo

...
Práce pana Tvrdíka je znát....
0/0
9.12.2003 10:04

Honza

Re:
Tvrdik nekde pracuje ? Ten na praci nikdy nebyl. On se ten zasil do CSA na misto, kde nicemu nerozumi, ale za dobry plat. To je Tvrdik.
0/0
9.12.2003 21:43

Tomas

co chcete?
Ja mam u United naletano na clenstvi "premier" a musim rict, ze otravne letusky i letusaci jsou vsude a CSA v tom nema zadny primat. Ale o co vlastne jde? CSA jsou takove bezvyznamne mini-pidi-pidi aerolinky. Ze prepravi 3 miliony lidi za rok? Takove American Airlines nebo Delta jich za rok prepravi 90 milionu! Tak o co jde?
0/0
9.12.2003 3:20

Grulich

Re:
Ty seš dobře vychloubavej magor... pochybuju, že je tady někdo zvědavej na to, kolik toho máš nálétáno... AA ani Delta do Prahy nelítají, za to ČSA jsou největšími aerolinkami ve střední Evropě.
0/0
9.12.2003 16:59

Honza

Re:
Kdyby jsi neco nalital, taky by ses rad pochlubil. No jo, Grulichu, ty ale jezdis akorat kazdy den autobusem do Ruzyne a tam musis obsluhovat ty frajer (ty rikas magory) co litaji po svete. To je pech co ?
0/0
9.12.2003 21:41

Koblih

Re:
ČSA jsou společně s Deltou členy aliance "Sky team". Všichni členové aliance mají srovnatelné standardy, takže nevím, o čem tady píšeš... Akorát se chlubíš, že máš hodně nalítáno :-) To já taky - a nechlubím se :-)
0/0
10.12.2003 11:15

TO JE JEDNO

Co dodat k předchozím příspěvkům???
Naprosto souhlasím s předchozími příspěvky. I já jsem měl bohužel naprosto stejnou zkušenost na spoji z CDG – PRG. Když mě přítel, asi dva měsíce před mou zkušeností, popisoval cestu ze Spojených Států a přístup letušek, kde pomalu dostal vynadáno při požádání o pití, nechtěl jsem tomu věřit. Bohužel i já jsem se velice zklamal. Během letu z Paříže, který byl opožděn, letušky rozdaly menu a sebraly tak rychle, že jsem opravdu měl co dělat abych vše dojedl, a poprosit o skleničku vína bylo nad mé sily. Letušky na této lince, ne že se neusmály, a na dotazy cestujících se tvářily rozhořčeně, zkrátka bylo na nich vidět jak je tato honosná práce baví. Zřejmě byli rušeny od své debaty v zákulisí. Cestující, který seděl vedle mě, měl tu odvahu požádat o druhé víno a sám netušil s jakým pohledem se setkal. Opravdu skvělá vizitka pro našeho dopravce. Hrozně jsem se v tu dobu styděl, když jsem mu vysvětloval co má dělat v Praze. Dotyčný totiž pokračoval dále z Prahy a měl vážné obavy, aby stihl přípoj. Snad se mu to zdařilo? Po mé zkušenosti jsem vážně zvažoval zdali napsat nějaké hlášení, nebo stížnost. Byl jsem, ale rád když jsem opouštěl letiště. Pán Kratochvíl, který zastupuje odborovou organizaci za létající personál, ale i celé vedení by se mělo nad takovým chování posádek vážně zamyslet. Hlavně, že mají královské platy a nejvyšší procento nárustu mezd. Ale to už je jen mimochodem…………. Myslím, že ČSA jako člen Skyteamu, by měl ke svým zákazníkům přistupovat daleko zodpovědněji.
0/0
9.12.2003 0:36

MEFLL

Stejná zkušenost, ale vyjímečná
Situace : Letušky roznesou jídlo a hned začnou nabízet kávu. Bohužel není dostatek místa a tak jsem se o kávu nehlásil. Dojedl jsem, nechal jsem si kelímek, a o kávu jsem požádal později. Vedoucí kabiny !! mi řekla, že se káva už rozdávala, ale že když jsem frequent flyer, tak že udělá vyjímku. Ale je to jen jedna z vyloženě špatných zkušeností... jinak se letušky chovají celkem slušně...
0/0
10.12.2003 19:56

Petr Kroul

ČSA kvalitní?To je snad velmi hloupý žert...
ČSA jako národního d(p)opravce jsem musel zcela zklamán, odsunout do toho nejtemnějšího koutu vzpomínek, letěl jsme s nimi několikrát na trasách Praha-Frankfurt a Praha-Londýn, vždy pouze jako přibližovací let na další přípoj, ale to, co člověk zažije na palubách ČSA je spíš horor než obraz toho, jak by měla vypadat moderní letecká společnost, kterou se snaží v očích veřejnosti být. Dokázal bych pochopit, že se letuška špatně vyspí, ale když se z toho stane téměř pravidlo,něco mi našeptává,že je cosi prohnilého v molochu ČSA.Zajímavá zkušenost-protivného a arogantního stevarda ČSA jsem ještě nezažil, nestálo by za úvahu vyměnit ty nepříjemné dámy za příjemné muže?Možná jsem zhýčkán komfortem jiných leteckých dopravců, nebo jsem nepochopil, co mi ČSA svým arogantním přístupem naznačují. Kdykoliv jsem měl ve světě jakýkoliv problém s letenkou nebo přímo na palubě, vždy se mi snažili vyjít všichni maximálně vstříc, u ČSA si připadám jako hodně nezvaný host. Takže pokud se ke mě chovají letušky jako ke kusu a číslu, snažím se jim to oplatit stejnou mincí, oni si totiž ČSA nic jiného nezaslouží.Možnost reklamace jsem vyzkoušel jen jednou, ale mám ten nepříjemný pocit, že se vždy snaží zamést vše pod kobereček a pěkně v tichu ututlat co se dá...vždyť jsou přece členy SkyTeamu a tam se toto chování prostě neděje:-))) 
0/0
8.12.2003 22:48

Tomas Holek

pravda, pravda
To s tema letuskama je pravda, pouzi pri predavani obcerstveni se obcas usmeji, jinak se tvari nasupene, nasrane a unavene, casto se bavi tim, ze pomlouvaji zakazniky.
Musim rict, ze pan Pelegrini z CSA Frankfurt mi vzdy vysel ochotne vstrict, ale Praha a zvlast Ostrava to je katastrofa. Ty baby na pobocce Ostrava se neustale tvari nasrane a na zakaznika se divaji arogantne jako na obtezujici hmyz. Ty zenske jsou totalni katastrofa.
Jeste jednou bych chtel rict, ze pan Pelegriní z CSA Frankfurt (nevim jestli tam jeste dela) je sympaticky, ochotny a je to muz na svem miste.
0/0
9.12.2003 0:28

MONIKA

Re: PRAVDA,PRAVDA TOMASI HOLEKU (NEBO HOLKU?)
NEREAGUJI NA OBSAHOVOU CAST TVEHO PRISPEVKU,POUZE NA NECHUTNY SLOVNIK. NEGATIVNI NAZOR SE DA VYJADRIT KULTIVOVANE A BEZ INVEKTIV (JESTLI OVSEM ROZUMIS, CO TOTO SLOVO ZNAMENA). TVE  VYJADROVANI NESVEDCI O VELKE KULTIVOVANOSTI PROJEVU A PROTO BY SE, MYSLIM, DALO I VELMI OBSTOJNE DISKUTOVAT O OBSAHOVE REALITE.
PREJI NAM VSEM VICE "SLUSNEJSICH"STEZOVATELU A TOBE, TOMASI, NOVOU UCEBNICI CESTINY.TREABA JEZISEK...?
ZDRAVI MONIKA
P.S. CO MYSLIS, JSEM OD CSA?
 
0/0
13.12.2003 17:26

Tomas Holek

Re:
Pani Moniko (bez prijmeni), nevim o tom, ze bychom si tykali. Az vubec o tom, ze jsem pouzil nechutny slovnik. Znovu jsem si svuj prispevek precetl a fakt nevim, kde jste na to prisla. Spis jsem velice jemne popsal nechutne skutecnosti. A pokud jsem nekoho nazval nasupenou babou, tak proto, ze to tak proste je.  Az budu na vecirku diplomatu, napisu, ze se ta pani chova neprilis ochotne a ponekud nervozne. Tady na Internetu napisu, ze je to nervozni, nasupena baba. A jsem pravde mnohem, mnohem bliz.
Asi jste stejne nerozumela tomu co jsem napsal. Ani ted, ani predtim.
PS: Myslite, ze Tomas Holek je me prave jmeno ?  
0/0
15.12.2003 20:30

Tomas Holek

Re:
No, asi to me prave jmeno bude.
Napsal jsem totiz pravdu, o ktere se diskutovat ani neda, a pod tu se mohu podepsat.
0/0
15.12.2003 21:01

Steva

Re: CSA jsou skutecne dobre
Rocne mam na konte asi 60-70 letu a muzu potvrdit, ze CSA patri mezi ty lepsi. Samozrejme je zde jeste dost prostoru pro zlepsovani, ale pristup personalu CSA je mnohem profesionalnejsi nez je tomu u Lufthansy (letam s ni hodne casto), nemluve o Air France a Iberii. Na druhe strane CSA hodne zaostavaji za Cathway Pacific a nekterymi dalsimi azijskymi prepravci. Pokud jde o profesionalitu personalu Cathway je daleko pred vsemi europskymi aerolinkami.
0/0
9.12.2003 7:07

Tomas Holek

CSA banda arogantnich blbounu
CSA mozna nabraly cestujici, ale ja jsem s nima letel naposledy (tedy v pripade, ze kdy budu mit na vyber let s jinou spolecnosti) - CSA se totiz chova k zakaznikum jako arogantni prase. Dne 10.10.2003 jsem mel letet Frankfurt-Praha a Praha-Ostrava. Tesne pred prepokladanym odletem z Prahy do Ostravy CSA oznamili, ze let do Ostravy byl zrusen, a ze nam zajisti dopravu autobusem. Pani Jana Sochorova, ktera to mela na starosti se poradne neomluvila, s cestujicimi mluvila asertivne a davala dostatecne najevo, ze ona ma s tim spoustu starosti a cestujici si nemaji co stezovat, kdyz pojedou autobusem.
Letenku az do Ostravy jsem si poridil, proto abych byl doma pred pulnoci, avsak takto jsem dorazil domu az v cca 5:30 a unaven. Proto jsem se ptal na nejake odskodneni. Prvni odpoved byla, "co chcete kdyz jedete do Ostravy autobusem ?" Duha odpoved byla, ze se musim ptat v Ostrave, kde mi byla letenka vystavena. V Ostrave mi aroganti baba na CSA (ta je otravena a arogantni vzdy), rekla "a co chcete, kdyz jste byl do Ostravy doprave ?" Sel jsem tedy za vedouci pobocky a ta mi dala adresu reklamacniho oddeleni v Praze, kam pry mam napsat dopis.
 
Tak to jsou soucasne CSA. Driv jsem CSA vzdy daval prednost, protoze to byl pro mne narodni dopravce. Od te prihody to je pro mne jen zasrany dopravce a kdyz budu mit volbu, dam vzdy prednost jinemu dopravci.  
 
Velice zajimaje je, ze jako staly zakaznik a clen OKplus jsem 14dni pred prihodo vyplnoval 150 otazkovy dotaznik ohledne spokojenosti zakazniku CSA. Kdyz dojde na konkretni situaci je zakaznik pro CSA jen otravny hmyz.
0/0
8.12.2003 22:14

Cmoud

Re:
Tomasi, tak si priste muzes jit pesky nebo si najdi jiny zpusob dopravy. Kdyby jsi nemel jinou volbu, tak by Ti CSA bylo dobre, co? Jsi podle meho nazoru jen hovadu, ktere si mysli, ze se z jeho prdele v letadle kazdy zblazni. Jdi do hajzlu.
0/0
9.12.2003 9:14

Tomas Holek

opravdu inteligentni odpoved
Na rozdil od anonymniho Cmouda (zdrejme zamestnance CSA), ktery/a by sve ''nazory" do oci nikomu nerekl (snad), ja jsem svuj prispevek podepsal a za svym prispevkem si  plne stojim
1. Nechci po CSA nic vic, nez abych letel, kdyz si poridim letenku. Pokud si CSA myslim, ze autobusova nahrada je plnohodnotna nahrada na let, necht se prezentuje jako autobusovy dopravce a jizdenky na autobus v hodnote 250 kc prodava za 3000 kc. Nevim jak uspeje.
2. V letecke doprave existuje konkurence a na vetsine tras leta vice spolecnosti. Pokud nebudu vyzadovat trasu a termin, ktery ma pouze CSA, dam proste programove prednost jinemu dopravci, ackoli dosud jsem to delal naopak. To je jednoduche.
3. Od CSA jsem nikdy nepozadoval nic nadstandartniho a  nic na co bych nemel narok. Kdyby se vsichni zamestnanci chovali jako pan Pelegrini z pobocky CSA Frankfurt (a ne jako baba v Ostrave, ktera 20 minut pred koncem otviraci doby vykrikuje, ze nema cas, protoze ji jede autobus domu), potom bych rekl, ze zamestanci CSA se chovaji nadstandardne dobre. Ale bohuzel.
Vas nazor, jsou jen zvratky nejakeho privitiva z CSA, ktereho se muj prispevek dotknul. Bohuzel, diskuze na iDnes je anonymni a muze do ni prispivat kdejaky klupak, ktery nema zadne argumenty.
0/0
9.12.2003 11:24

Tomas Holek

preklepy
Za svymi nazory ohledne CSA si stojim. Za preklepy se omlouvam.
0/0
9.12.2003 11:28

Jarek Majzlik

Re:
Na takove Cmoudy nestoji za to ani reagovat. Jinak mas uplnou pravdu. Ja mam podobne zkusenosti.
0/0
9.12.2003 21:46

Vojta

Re: Pro Tomase Holka / s malým pinďourem/
Až poletíš příště do Ostravy s jinou společností, a to se Ti, vole, težko podaří, prozraď m,i prosím tě, s jakou?
To" zasraný "ČSA je zatím jediný dopravce, který do takový Prdele s takovýma kreténama, jako jsi Ty lítá.
Máš ho fakt asi malýho, vid!
Tak hezký Vánoce a šťastný Nový rok.
 
0/0
13.12.2003 17:37

Tomas Holek

Re:
Pane Vojto bezprijmeni, zdrejme z Prahy, evidentne flustrovany zamestnanec CSA.
 
Nedivim, se CSA jako celek chova, tak jak se chova, kdyz jeho zamestanci maji v teto diskuzi takove prispevky, jake maji.
Vase omezene intelektualni schopnosti se projevuji, bohuzel, i pri cteni. Zcela jasne jsem napsal: "kdyz budu mit volbu, dam vzdy prednost jinemu dopravci".
To znamena, ze na trase Praha-Ostrava, kde nemam volbu pouziji sluzeb CSA v pripade, ze mi letenku bude hradit zamestnavatel. V pripade, ze si budu cestu hradit sam, pouziji radeji autobus nebo zeleznici. Svych tezce vydelanych penez si cenim priliz na to, abych CSA platil za to, ze mne do Ostravy odveze autobusem (a bez omluvy)
PS: Je smutne, pozorovat v teto diskuzi, co dokaze zavist. A jak zamestnanci CSA, misto aby si vazili cestujicich, kteri je zivi, tak jim nadavaji:
a) do kretenu, cestujicich do Prdele
b) do hovad, ktere si mysli, ze se z jeho prdele v letadle kazdy zblazni
c) do hlupaku, kteri nerozumi slovu "invektiva"
S takovym pesonalem z CSA nikdy nic poradneho nebude.
 
0/0
15.12.2003 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.