Diskuze

ČSA nabraly cestující rychleji než loni

České aerolinie letos přepravily tři miliony cestujících o dva měsíce dříve než loni. Od ledna do října vstoupilo na paluby letadel ČSA 3,021 milionu lidí, o 388 tisíc více než za deset měsíců loňska. V minulém roce přitom třímilionová hranice padla až během Vánoc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pravem nespokojeny zakaznik

15. 12. 2003 21:03
jaka vetsina personalu, takova spolecnost
 Nedivim, se CSA jako celek chova, tak jak se chova, kdyz jeho zamestanci maji v teto diskuzi takove prispevky, jake maji.
Zavist dokaze udelat mnoho nenavisti a tak zamestnanci CSA, misto aby si vazili cestujicich, kteri je zivi, tak jim nadavaji:
a) do kretenu, cestujicich do Prdele
b) do hovad, ktere si mysli, ze se z jeho prdele v letadle kazdy zblazni
c) do hlupaku, kteri nerozumi slovu "invektiva"
d) do dobře vychloubavejch magoru
S takovym pesonalem z CSA nikdy nic poradneho nebude.
0 0
možnosti

Pavel

9. 12. 2003 10:06
ČSA a jejích letušky
Nejdříve jsem váhal nad tím jestli má vůbec nejaký význam napsat nějakou reakci k uvedeným příspěvkům, ale nakonec tak učiním. Moje přítelkyně je letuškou ČSA a tak možná Vám všem, který jste se kriticky zmínili o chování letušek ČSA poskytnu sprostředkovaně ale přeci názor z druhé strany. V jednom příspěvku bylo zmíněno, že na trase CDG-PRG letušky provedli strašně rychle servis a dotyčný neměl dostatek času na to aby se v pohodě najedl, má pravdu, ale co zatím vězí. Let mezi CDG-PRG trvá 1h40min., po vzletu letadlo přibližně 20min. letí do letové hlediny, kdy všichni na palubě musí sedět a být připoutáni, letušky také a pak 20min. před přístánim opět. Takže z 1h40min. letu je už jenom 1h na servis a prodej. Při konfiguraci letadla, které léta na výše uvedené trse (Boeing 737-400, 737-500) je max. kapacita 144/108 míst. V minulosti posádka létala v počtu 5+2 (5 letušek + dva piloti) po nástu slavného Tvrdíka se líta v počtu 4+2. Když si představíte, že vedouci kabiny, tedy nejvýše postavená letuška má nastarosti servis v busnis třídě a je tam 10 lidí tak okamžitě si stáhne další letušku na servis do busnis třídy, kde je servis daleko na jiné úrovni jako v econom třídě. Takže jestli dobře semnou počítáte, tak na 2 letušky zůstává servis v econom třídě. Takže na ty 2 zůstava servis pro cca 70 - 100 lidí podle vytíženosti letu na 1 hodinu a pak vy tady píšete, že se neusmívají, můžete si to skusit. Skuste si to předstvit na letu do Ostravy, na kterém léta sice letadlo ATR42 s kapacitou 42 míst a doba letu není více než 1h. (20min. vzlet letové hladiny + 20 min. sestup na přistáti, čistý let cca 20 min.), počet letušek 2 (1 busnis + 1 econom), jak mají kvalitně a s úsměvem udělat ten servis ? Můžu Vám sdělit, že to samotné letušky také trápí. Tohle je jenom jeden malý příklad a těch o nedisciplinovanych cestujících poznám jěště hodně, tak např. zapínaní mobilních tel. při
0 0
možnosti

Nikdo

9. 12. 2003 10:04
...
Práce pana Tvrdíka je znát....
0 0
možnosti

Honza

9. 12. 2003 21:43
Re:
Tvrdik nekde pracuje ? Ten na praci nikdy nebyl. On se ten zasil do CSA na misto, kde nicemu nerozumi, ale za dobry plat. To je Tvrdik.
0 0
možnosti

Tomas

9. 12. 2003 3:20
co chcete?
Ja mam u United naletano na clenstvi "premier" a musim rict, ze otravne letusky i letusaci jsou vsude a CSA v tom nema zadny primat. Ale o co vlastne jde? CSA jsou takove bezvyznamne mini-pidi-pidi aerolinky. Ze prepravi 3 miliony lidi za rok? Takove American Airlines nebo Delta jich za rok prepravi 90 milionu! Tak o co jde?
0 0
možnosti

Grulich

9. 12. 2003 16:59
Re:
Ty seš dobře vychloubavej magor... pochybuju, že je tady někdo zvědavej na to, kolik toho máš nálétáno... AA ani Delta do Prahy nelítají, za to ČSA jsou největšími aerolinkami ve střední Evropě.
0 0
možnosti

TO JE JEDNO

9. 12. 2003 0:36
Co dodat k předchozím příspěvkům???
Naprosto souhlasím s předchozími příspěvky. I já jsem měl bohužel naprosto stejnou zkušenost na spoji z CDG – PRG. Když mě přítel, asi dva měsíce před mou zkušeností, popisoval cestu ze Spojených Států a přístup letušek, kde pomalu dostal vynadáno při požádání o pití, nechtěl jsem tomu věřit. Bohužel i já jsem se velice zklamal. Během letu z Paříže, který byl opožděn, letušky rozdaly menu a sebraly tak rychle, že jsem opravdu měl co dělat abych vše dojedl, a poprosit o skleničku vína bylo nad mé sily. Letušky na této lince, ne že se neusmály, a na dotazy cestujících se tvářily rozhořčeně, zkrátka bylo na nich vidět jak je tato honosná práce baví. Zřejmě byli rušeny od své debaty v zákulisí. Cestující, který seděl vedle mě, měl tu odvahu požádat o druhé víno a sám netušil s jakým pohledem se setkal. Opravdu skvělá vizitka pro našeho dopravce. Hrozně jsem se v tu dobu styděl, když jsem mu vysvětloval co má dělat v Praze. Dotyčný totiž pokračoval dále z Prahy a měl vážné obavy, aby stihl přípoj. Snad se mu to zdařilo? Po mé zkušenosti jsem vážně zvažoval zdali napsat nějaké hlášení, nebo stížnost. Byl jsem, ale rád když jsem opouštěl letiště. Pán Kratochvíl, který zastupuje odborovou organizaci za létající personál, ale i celé vedení by se mělo nad takovým chování posádek vážně zamyslet. Hlavně, že mají královské platy a nejvyšší procento nárustu mezd. Ale to už je jen mimochodem…………. Myslím, že ČSA jako člen Skyteamu, by měl ke svým zákazníkům přistupovat daleko zodpovědněji.
0 0
možnosti

MEFLL

10. 12. 2003 19:56
Stejná zkušenost, ale vyjímečná
Situace : Letušky roznesou jídlo a hned začnou nabízet kávu. Bohužel není dostatek místa a tak jsem se o kávu nehlásil. Dojedl jsem, nechal jsem si kelímek, a o kávu jsem požádal později. Vedoucí kabiny !! mi řekla, že se káva už rozdávala, ale že když jsem frequent flyer, tak že udělá vyjímku. Ale je to jen jedna z vyloženě špatných zkušeností... jinak se letušky chovají celkem slušně...
0 0
možnosti

Petr Kroul

8. 12. 2003 22:48
ČSA kvalitní?To je snad velmi hloupý žert...
ČSA jako národního d(p)opravce jsem musel zcela zklamán, odsunout do toho nejtemnějšího koutu vzpomínek, letěl jsme s nimi několikrát na trasách Praha-Frankfurt a Praha-Londýn, vždy pouze jako přibližovací let na další přípoj, ale to, co člověk zažije na palubách ČSA je spíš horor než obraz toho, jak by měla vypadat moderní letecká společnost, kterou se snaží v očích veřejnosti být. Dokázal bych pochopit, že se letuška špatně vyspí, ale když se z toho stane téměř pravidlo,něco mi našeptává,že je cosi prohnilého v molochu ČSA.Zajímavá zkušenost-protivného a arogantního stevarda ČSA jsem ještě nezažil, nestálo by za úvahu vyměnit ty nepříjemné dámy za příjemné muže?Možná jsem zhýčkán komfortem jiných leteckých dopravců, nebo jsem nepochopil, co mi ČSA svým arogantním přístupem naznačují. Kdykoliv jsem měl ve světě jakýkoliv problém s letenkou nebo přímo na palubě, vždy se mi snažili vyjít všichni maximálně vstříc, u ČSA si připadám jako hodně nezvaný host. Takže pokud se ke mě chovají letušky jako ke kusu a číslu, snažím se jim to oplatit stejnou mincí, oni si totiž ČSA nic jiného nezaslouží.Možnost reklamace jsem vyzkoušel jen jednou, ale mám ten nepříjemný pocit, že se vždy snaží zamést vše pod kobereček a pěkně v tichu ututlat co se dá...vždyť jsou přece členy SkyTeamu a tam se toto chování prostě neděje:-))) 
0 0
možnosti

Tomas Holek

9. 12. 2003 0:28
pravda, pravda
To s tema letuskama je pravda, pouzi pri predavani obcerstveni se obcas usmeji, jinak se tvari nasupene, nasrane a unavene, casto se bavi tim, ze pomlouvaji zakazniky.
Musim rict, ze pan Pelegrini z CSA Frankfurt mi vzdy vysel ochotne vstrict, ale Praha a zvlast Ostrava to je katastrofa. Ty baby na pobocce Ostrava se neustale tvari nasrane a na zakaznika se divaji arogantne jako na obtezujici hmyz. Ty zenske jsou totalni katastrofa.
Jeste jednou bych chtel rict, ze pan Pelegriní z CSA Frankfurt (nevim jestli tam jeste dela) je sympaticky, ochotny a je to muz na svem miste.
0 0
možnosti

Tomas Holek

8. 12. 2003 22:14
CSA banda arogantnich blbounu
CSA mozna nabraly cestujici, ale ja jsem s nima letel naposledy (tedy v pripade, ze kdy budu mit na vyber let s jinou spolecnosti) - CSA se totiz chova k zakaznikum jako arogantni prase. Dne 10.10.2003 jsem mel letet Frankfurt-Praha a Praha-Ostrava. Tesne pred prepokladanym odletem z Prahy do Ostravy CSA oznamili, ze let do Ostravy byl zrusen, a ze nam zajisti dopravu autobusem. Pani Jana Sochorova, ktera to mela na starosti se poradne neomluvila, s cestujicimi mluvila asertivne a davala dostatecne najevo, ze ona ma s tim spoustu starosti a cestujici si nemaji co stezovat, kdyz pojedou autobusem.
Letenku az do Ostravy jsem si poridil, proto abych byl doma pred pulnoci, avsak takto jsem dorazil domu az v cca 5:30 a unaven. Proto jsem se ptal na nejake odskodneni. Prvni odpoved byla, "co chcete kdyz jedete do Ostravy autobusem ?" Duha odpoved byla, ze se musim ptat v Ostrave, kde mi byla letenka vystavena. V Ostrave mi aroganti baba na CSA (ta je otravena a arogantni vzdy), rekla "a co chcete, kdyz jste byl do Ostravy doprave ?" Sel jsem tedy za vedouci pobocky a ta mi dala adresu reklamacniho oddeleni v Praze, kam pry mam napsat dopis.
 
Tak to jsou soucasne CSA. Driv jsem CSA vzdy daval prednost, protoze to byl pro mne narodni dopravce. Od te prihody to je pro mne jen zasrany dopravce a kdyz budu mit volbu, dam vzdy prednost jinemu dopravci.  
 
Velice zajimaje je, ze jako staly zakaznik a clen OKplus jsem 14dni pred prihodo vyplnoval 150 otazkovy dotaznik ohledne spokojenosti zakazniku CSA. Kdyz dojde na konkretni situaci je zakaznik pro CSA jen otravny hmyz.
0 0
možnosti

Cmoud

9. 12. 2003 9:14
Re:
Tomasi, tak si priste muzes jit pesky nebo si najdi jiny zpusob dopravy. Kdyby jsi nemel jinou volbu, tak by Ti CSA bylo dobre, co? Jsi podle meho nazoru jen hovadu, ktere si mysli, ze se z jeho prdele v letadle kazdy zblazni. Jdi do hajzlu.
0 0
možnosti