Diskuze

Odbory chtějí kratší pracovní dobu

Odboráři chtějí zkrátit pracovní týden o dvě a půl hodiny. Jejich předáci, povzbuzeni dobrými zprávami o výkonu ekonomiky, přišli ve středu s tím, že budou na zaměstnavatele naléhat, aby lidé pracovali 37 a půl hodiny týdně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Míra Dušín

12. 12. 2003 9:57
Neznám nikoho,kdo by nechtěl za stejných platových podmínek kratší pracovní dobu.
Ale trochu to zavání populismem a komoušstvím z doby kdy jsme poroučeli větru a dešti.Odbory zcela zjevně zůstali stát a nepostoupili ani o krok od doby kdy tyto bláboly byly in
0 0
možnosti

huhu

11. 12. 2003 12:29
Ty už toho chtěly a stejně nic nedosáhly,akorát kecy a ho.no,to jsou odbory!!!
0 0
možnosti

cvak

11. 12. 2003 11:02
Přezčasy se z 90% neevidují
Zkuste si udělat průzkum. Kratší prac. dobu - souhlasím. Mám podepsanou 40hod týdně pracuji cca 50 hod týdně a na výplatě to nevidím. Při zkrácení prac. doby se dostanu někam okolo 45 hod/týdně.
S pozdravem Aleš
0 0
možnosti

Daňový soumar

11. 12. 2003 9:57
Odborář = líné hovado
Že se odboráři dohadují o výši mezd, to je naprosto normální a je to jejich práce. Ale že jsou tak drzí a řeknou, že za víc peněz budou míň dělat, to už hraničí nejen s povalečstvím, idiocií a komunismem, ale schopný právník na to musí určitě najít i nějaký paragraf a těm jejich bossům přišít aspoň 3 roky na tvrdo V opačném případě tahle země nemá budoucnost ani 10 let...
0 0
možnosti

Stax

11. 12. 2003 9:30
Ono je to jedno
když je potřeba něco udělat, tak stejně musíte v práci zůstat třeba deset hodin a pokud zrovna není co dělat, stejně se to profláká.
0 0
možnosti

Franta

11. 12. 2003 9:00
Odborová organizace ..................a na co?
Odbory jsou u nás dobrý jen  na to aby k vánocům darovali kolekci za stopadesát, ale že jim během roku dá průměrný zaměstnanec 700 - 1200 Kč a jejich aktivita se rovná dvěma sektáním s vedením společnosti. Když u nám mají někoho propustit, hlavní odborář podepisuje a podepisuje. Když nám nedali v termínu výplatu, odpověď zněla majitel nemá a odbory s tím nemůžou nic dělat.........
0 0
možnosti

Češka

11. 12. 2003 8:32
Jo,jo konečně rozumné řešení ale pochybuju,že to naši socani odklepnou.
42,5 hodiny v práci je neefektivní.Stejně jí většinou lidé prokecají,čtou noviny a bůh ví co všechno ještě.Kratší pracovní doba je řešení na kterém se dá jenom vydělat.o samozřejmě nejenom zaměstnanci ale i zaměstnavatelé.Ta práce,kterou člověk vyprodukuje za 8,5 se dá v pohodě udělat za 6hod.
0 0
možnosti

Martin

11. 12. 2003 8:53
Re: A co přesčasy
Problém má ale i 2. stránku: jsou profese s velkým množstvím přesčasových hodin i při stávajícím úvazku. Zkrácením úvazku dojde ještě k nárůstu přesčasů o ono zkrácení prac.doby, což samo o sobě stojí peníze ve formě příplatku tam, kde teď nejsou a navíc to může narazit na strop v limitu přesčasové práce a donutit zaměstnavatele přijmout dalšího zaměstnance, který pochopitelně bude brát plat, takže to bude znamenat růst nákladů firmy a nebezpečí zastavení růstu mezd či jejich snížení v případě ekonomicky silných firem, u těch slabších mohou být důsledky ještě horší - takže je třeba vidět problém ve všech souvislostech.
0 0
možnosti

Kik

11. 12. 2003 7:57
Odbory
V některých případech jsou odbory na 2 věci: na nic a na tu druhou. To je přesně tenhle případ.
0 0
možnosti

Yzzy

11. 12. 2003 5:52
Unie znicila kvalitu v USA
A tak to dopadne i v cechach.Jak me klient rikal,dneska kdyz nekdo dela u Forda spatne(jako ze to vsichni)tak sef nemuze jit za delnikem a rict mu-hele Lojzo takle se to delat neda,protoze Lojza ho vyfakuje a posle za svym predakem z Unie-ten se vo tom zacne se sefem teprve bavit.To sami se snazej udelat v cechach odbery jak vidim.Jenom tahat prachy a podporav flakace-to dotahnem daleko asi
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

11. 12. 2003 8:20
Re: ..ano, odbery..
Jo, jo, ja jem byl dnes take na odberu. A...zapomnel jsem si prinest moc. Tak jsem dostal plastikovy kelimek a pokousel jsem se napravit co jsem zvoral. Ale moc to neslo. My toho tveho sefika od forda zname. Mame je tady take. Ze odbory do veho moc kecaj si tvi efikove zpusobili sami. V dobe predodborove by e totiz s tim tvym Lojzou vubec nebavili. Proste by ho vyhodili na ulici a jeste by mu vypoved poslal po sekretarce. A s nejvetsi pravdepodobnosti proto, ze sefikovi bylo ne Lojzovi proste neco nesympaticke... Oni byli prvi kdo zacal s tim arogantnim povyseneckym "dialogem". Kdyby ten Lojza byl totiz natolik linej, tak by ho tam pravdepodobne ani jeho kolegove netrpeli a tudiz by ho nemohl odborovy predak nikterak vehementne hajit.
0 0
možnosti

puvodni_jouda

11. 12. 2003 1:47
Hmm
Ale, že se většina v práci stále fláká a nebo pracuje neefektivně to už odbory neřeší. Až budeme na úrovni Evropy a Asie tak si to budeme moci dovolit. .... Já jsem nenapsal, že všichni....následovat budou potrefené husy...
0 0
možnosti