Diskuze
Dráhy se dohodly s odbory, platy vzrostou
Děkujeme za pochopení.
paolore
Jsme rukojmí v rukou Duška
Duškovy požadavky: Jestliže nám nezvednete platy na 35.000 Kč hrubého, nedáte nám 500 Kč na penzijko, 500 Kč na KZP, 7 týdnů dovolené, 2 týdny ozdravného pobytu, 25tihodinový pracovní týden, za každý přesčas 150% příplatek, zdarma lístek na vlak po celém světě pro celou rodinu (s doživotním nárokem), svačinky a obědy a k tomu ještě stravenky, tak budeme stávkovat. Zastavíme dopravu na dráze v celé republice, soupravy zaparkujeme na železničních přejezdech a ještě budeme blokovat dálnice a velká města. Navíc v noci budeme nepřetržitě troubit a houkat, aby se nikdo v okruhu 5 km od nádraží nevyspal.Endy
PRACHY
Rad
můj názor
protože státní management není schopný dráhy vést tak, aby fungovaly, je třeba prodat okrajové tratě soukromým vlastníkům, kteří to dokážou, jak se už ukázalo a páteřní trať pouze pronajímat. tím se vše vyřeší a zaměstnanci si můžou stávkovat jak chtějí, on už jim majitel vysvětlí,za co dostávají peníze. ti ubožáci s nadprůměrnými platy ať mi vysvětlí, jak k tomu přijdu já, který jsem už několik let vlakem nejel, ale stále z mých daní ČD dotuju (pro informaci dělá to 850 Kč na osobu, jenže např.důchodci, děti, socky, policajti, úředníci nic netvoří, takže to platí jen pracující ve výrobní sféře, např. já), a mám 4 týdny dovolené, které nestihnu vybrat, výhody žádné, pracovní doba jak je třeba (i svátky) za 12 průměrných platů (pokud máknu a vydělám si na ně a zákazník to zaplatí). ČD ovšem nejsou největší somráci, pražské metro se prý dotuje víc. prosím, natahujte ruku jiným směrem, sám mám málo.ambraa
Dráha
Bylo by zapotřebí se podívat do minulosti co se na dráze odehrávalo v minulých letech. Během dvou let se vystřídalo několik generálních ředitelů, ministrů dopravy atd. Jeden rok se zavedlo rozdělení železnice na divize dopravní a přepravní, další rok se to zase slučovalo zpět. Co to muselo stát milionů, to se asi nikdo nedoví. I když byli odbory proti, bohužel nic nezmohli. Pana Duška bych radeji nechal napokoji, protože on se stará za moje peníze a za peníze pracovníků železnice, kteří si ho vybrali na tuto funkci. Bohužel, je chyba, že odborové organizace na železnici nejsou jednotné. Zkuste se podívat na http://www.http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=2268" target="_blank" rel="nofollow"> http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=2268.Maret
Platy vedoucích CD
ambraa
Re: Co myslíte?
ambraa
Pro všechny
Jak vidím ani jeden z vás neví co je to práce obyčejného zaměstnance.Nástupy na směnu např.ve 2.00 hod. ráno (vlakové čety),není se jak dostat do práce, to znamená jít spát na nocležnu ve vlastní stanici už třeba v 21hod. Ráno nástup ve 2 hod. ukončení směny až druhý den večer. Z celého výkonu zaplacených třeba jen 15 hodin. Zbytek směny zadarmo v cizích stanicích, jídlo a pití vozit s sebou, není se kde umýt atd. Základní hrubý plat 10 200 Kč, zbytek tvoří příplatky. Bez příplatků asi 6 - 7 tisíc korun čistého. Stálé učení , každé 3 - 5 let přezkoušení ze znalostí, minimálně 10 předpisů. U pracovníků na posunu ať již osobní nebo nákladní vozby stále venku, ať prší, mrzne nebo je horko práce se musí udělat. Vlaky nepočkají . Pracovníci dráhy ví o čem píši, ten kdo to neskusil nemůže pochopit. Tuto práci musíš mít rád, jinak bys nemohl vydržet např.25 let u jedné firmy.nejezdící vlakem
Re:
Pracuju taky v nepřetržitém provoze a můj plat se ani s příplatkama nevyrovná vašemu průměru. Taky se musím vzdělávat, taky chodím na přezkoušení. Na mě osobně, je závislých asi 8 000 lidí. Dalších 5 000 ovlivňuji nepřímo. Každý den. Když já nebudu dělat svoji práci, oni to pocítí okamžitě. Což se o většině železničářú říct nedá.Taky bych chtěl větší plat, ale jak se říká, kde nic není, ani smrt nebere. Důležité jsou investice a s tím spojené splácení úvěrů. Ale nikdy nás nenapadlo, že bychom naše platy zvedli nějakou stávkou. A to i přesto, že i my jsme monopolním dodavatelem čehosi. My totiž nejsme taková síla, jako vy, takže nemáme čeho zneužít. Nás, narozdíl od vás, mrzí, že jsou lidé nespokojeni a jejich hlas je pro nás zákon. Oni nás totiž živí. Jejich nespokojenost znamená, že my svoji práci neděláme dobře. A o tom to asi taky bude. Je hezké, že spousta z vás, má práci jako koníčka. Ale problém bude asi v tom, že k tomu taky tak přistupujete, ale peníze berete jako byste pracovali opravdu!!Pes Novák
Že já vůl...
...se hůř neučil a nešel dělat na dráhu! Takhle pracuju v soukromné firmě, mám 4 týdny dovolené, pracovní dobu od nevidím do nevidím a plat nic moc.ples
Moc tomu nerozumím..
...ale jak může podnik, který je každoročně v obrovské ztrátě, neustále zvyšovay platy, které jsou nadprůměrné? Uniklo mi něco? Jsou snad dráhy výdělečné? Nebo je tak obrovská inflace? Nebo tak moc soupla produktivita práce? Jsou vlaky čistší, dochvilnější, bezpečnější, pohodlnější? Jsem jenom laik, rád se nechám poučitStandaT
Re:
tak já tě poučím - tomu se říká výpalné za tzv. sociální smír.Prdka
Cože??!!!
Kde se v nich bere ta drzost???!!!! Odborářská železničářská mafie už 10let blokuje veškerý snahy o restrukturalizaci a ozdravení železnic a v roce, kdy je pruměrná měsíční inflace kolem 0,1% (roční cca 1%) přijdou s návrhem na 10% zvýšení mezd (k tomu maj 5 až 6 týdnů dovči, 35-40hodinový pracovní týden+dráha zadarmo). Má se někdo z vás takhle dobře?? A to všechno platíme my daňový poplatníci, protože ani přes státní dotace nejsou schopný se udržet v černejch číslech a pořád akorát nastavujou ruce. To jsem se ale rozčílil.Kvido
Re:
- Pro upřesnění v Zákoníku práce je pracovní doba v nepřetržitém provozu (který bohužel pro většinu té mafie platí) stanovena na 37 hodin týdně,takže naše zvýhodnění činí celou 1 hodinu.
- Další zdůrazňovaná výhoda je dovolená o 1 týden delší.Ano je tomu tak,máme ji opravdu o týden delší,ale jako všichni státní úředníci v tomto státě (ovšem ti mají proti nám ještě 13 a 14 plat ).Hrozně by mě zajímalo,proč média a vy nekřičíte,když se jedná o státní zaměstnance,kteří jsou placeni i z našich daní a navíc nejsou schopni vyprodukovat pomalu nic kloudného.
- Co se týká státní dotace.Stát si u ČD objednává určitou službu (přepravu cestujících) a ta je dotovaná snad ve všech státech světa.Horší je to ale už s placením těchto dotací.Značná část dluhu ČD totiž činí to co měl stát dát, ale nedal.
- A asi největší problém,který nechápe žádný z řadových zaměstnanců, jsou platy managementu ČD.Na dráze se neustále propouští zaměstnanci až to v mnohých případech ohrozuje bezpečnost provozu,ale úředníci z vedení mají stále své stotisícové platy.
- Další z argumentů je "dráha zadarmo".Tak zadarmo to není.Přestože vlakem prakticky nejezdím (mám toho z práce přeci jenom dost ,jsem strojvedoucí) platím 100 Kč a další pro rodinu.Tato " výhoda" byla odměnou za to,že v práci trávíme soboty,neděle,noční,svátky a pro naše rodiny třeba za to,že jsme mohli trávit spolu třeba jeden jediný víkend v měsíci a mnohdy ani ten ne.
Smutnej cestující
...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
Najdete na iDNES.cz
Střední školy
Nepřehlédněte
- Sagan je jen jeden. Slovenská jednička nevidí přirovnání k legendě ráda
- Na klinice po neshodách končí přednosta, nemocnice věří v setrvání lékařů
- Hvězdy NHL ozáří MS v Česku. Přijedou Bedard, Karlsson, Tkachuk i Hischier
- Lidé si více vybírají, mají menší tašky. Zlaté časy nákupů v Polsku skončily
- Vědci vyvinuli lepší jehly pro novou léčbu, která pomáhá i při poškození míchy
- Německý pilot Hülkenberg bude jezdit za Sauber, plány s ním má i Audi
- NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
- Konvoj historických aut připomíná konec války, z Prahy míří na jih a západ Čech