Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři rodiny z deseti za měsíc nic neuspoří

Sedmdesát procent českých rodin je schopno měsíčně ušetřit maximálně tisíc korun. Bezmála čtyři domácnosti z deseti přitom nedokáží ušetřit vůbec nic. Přes pět tisíc korun měsíčně se úspory podle zprávy Centra pro výzkum veřejného mínění dostanou jen ve třech procentech rodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Otík

Já to vidím spíš na 8 rodin z deseti a
teď po Novém roce to bude ještě horší to to vidím tak na 11 rodin z deseti.To je dárek sociální politiky a jejích politiků voličům-blbcům,kteří stále věří na sliby a zázraky,které se samozřejmě nedějí
0/0
12.1.2004 9:29

Honzajs

Jak to zjišťovali?
A co ty miliony smluv na stavební spoření? Nepovažují lidi za úspory až co jim zbude po zaplacení penzijního připojištění, stavebního spoření apod? Poku ano, tak by ty výsledky vypadaly asi jinak.
0/0
10.1.2004 23:03

zatím anonym

Pro p. Špidlu
Vláďo, místo toho premiérování zkus radši vysílat lásku. Bude to užitečnější než tady nechat okrádat slušné lidi.
0/0
10.1.2004 19:56

ppetr

spoření
to je mi nejaky blabol.
zavratne prijmy tedy nemam,ziju si normalne a tech 10 000 jsem schopen usetrit taky.
HLOUPY PENIZE UTRACI, CHYTRY JE INVESTUJE
vzdyt penize delaji penize a automaticky na sebe nabaluje dalsi.chce to jen trochu pouzivat mozek
0/0
10.1.2004 18:44

pomalu to de

pomalu to de
Já ušetřim jednou za měsíc 56korun.
0/0
10.1.2004 9:08

jeremiasz

?
COŽE???? co je to za blábol?
0/0
10.1.2004 12:29

Normální člověk

Málo nebo hodně peněz?
Já to nechápu beru zhruba 700tis.Kč měsíčně a sotva vyjdu!Neušetřím ani korunu!Asi nejsem spořivý.
0/0
10.1.2004 0:44

Jaroslav

A bude ještě hůř. Špidla se o těch zbylých 6 z desti postará.
Co si lůza ve volbách zasila, to teď sklízí.
0/0
9.1.2004 22:59

nestranny vsimajici

nejaka divna matematika
40 % neusetri nic, 70 % max. tisic korun. To mi nejde dohromady. K tomu 2 mil. smluv na stevebni sporeni, kde se nejvic spori na nejvyssi zhodnoceni tj. 1500 Kčs měsíčně. Dále přeplněná parkoviště stále nejen před vánocemi u všech marketů. Nedělejte z lidí pitomce.Je to příliš primitivní.Lidi nejsou blbouni.
0/0
9.1.2004 22:27

DP

Re:
Ušetřit maximálně tisíc korun znamená ušetřit částku v rozmezí 0 až 1000 Kč, tzn. 40%, co neušetří nic, spadá pod 70%, co ušetří maximálně tisíc.
0/0
9.1.2004 22:53

Kazbunda

Re:
a co za tech tisic korun nakoupis???   jak dlouho nam to bude trvat nasetrit na ubohou skodovku??
0/0
10.1.2004 0:02

jeremiasz

na to bodej
tak si za dva, tri roky usetris na nejakyho ojetyho favorita, ne?
0/0
10.1.2004 12:31

svobodny obcan

Re:
To je jako s mym bratrancem. Take tvrdi, ze nic neusetri.
Ale ve skutecnosti to znamena, ze mu nic nezbude po zaplaceni leasingu na auto, zaplaceni kapitalovych zivotnich pojistek, penzijniho pripojisteni a 6000 kc na stavebni sporeni (za celou rodinu). Pak mu pry zbude jen uboha petistovka.
0/0
10.1.2004 0:29

Honzajs

Re:
Taky bych to tak viděl
0/0
10.1.2004 23:04

jkl

Re: To je těch 30% co si poctivěji přikrádají
ty jeden nadějnej MATEMATIKU!
0/0
12.1.2004 7:28

jeremiasz

proc setrit?
jake jsou vlastne duvody setrit? myslim ze rozumne je mit na ucte tolik aby v pripade ztraty zamestnani nebylo nutne se jit za mesto past, ale aby zustala rodine rozumna zivotni uroven nez si najdu praci novou. Vzhledem k inflaci atp nevidim duvod mit v bance horentni sumy. Navic pokud utratime vse co mame pomahame ekonomice (je to trochu nadnesene, ale jen diky meganakupum obcanu se nase HDP trosku hybe:) Myslim ze tento clanek je zase jeden monstrblaf MdF vyburcovat obcany aby si zase meli vecer u piva povykladat o tom, jak se tu mame desne
0/0
9.1.2004 17:50

root

Re:
Nejsem si tim tak uplne jist. Sporit je samozrejme zastaraly zpusob, jak se zajistit proti ztrate prijmu, spravny zpusob je investovat. V malem do dluhopisu a do akcii a pozdeji do vlastniho podnikani. I to jsou penize, ktere se de facto utrati a tak se dostanou zpet do ekonomiky, ale pres to maji sanci se vratit v nejake znasobene mire...
0/0
9.1.2004 20:43

Vaclav Hanus

Re: ...hmmmm
a take maji dost vysokou  sanci se uz nevratit vubec. Velikost teto pravdepodobnosti uzce zalezi od toho, kolik mas znamych a kamaradicku a take od toho jak moc jsou vlivni
0/0
10.1.2004 17:11

tris

Re:
Kdyz on vlastne neni FYZICKY rozdil mezi investici a usporami. Ten rozdil pouze v ucelu - obcan SPORI aby mel ve stari/pri poblemech z ceho zit. Podnikatel INVESTUJE, aby se mu podarilo splnit jakysi zamer neco vyrobit lepsim zpusobem, nez se to vyrabelo driv. Inflace je ciste statem vytvoreny fenomen - jedna se o sproste okradani obyvatel. Samozrejme, pokud mam 99.9% jistotu, ze mi me uspory stat rozkrade, tak setrit smysl nema. Pokud bych mel jistotu, ze mi to stat nerozkrade, tak to ma smysl prave kvuli zajisteni na stari/pro deti/atd. Druha vec je, ze se z uspor muze velmi snadno stat investice (zaplatim si jazykove kurzy, rozjedu firmu, neco se naucim, jedu na rok poznavat svet, investuji do firem, ktere budou casem prinaset zisk atd.). Dnesni prusvih je jiny - banky pujcuji penize, ktere _nemaji_ (fakt, to si nevymyslim!!). Opet je to mozne pouze za asistence statu. Pokud narustu uveru aspon castecne neodpovida narust uspor, tak zacnou _velke_ problemy. No, a to by melo byt pouceni z clanku - zaciname se priblizovat zapadni evrope a zvlaste USA, kde se zacina ukazovat, ze si ti lide prece jen pujcili prilis (3.5xHDP). Zvlaste kampane s kreditnimi kartami...
0/0
9.1.2004 23:13

Obyvatel ceske kotliny

To je nejaka blbost
kdyz si vzpomenu na davove silenstvi v obchodech pred vanocema kdy lidi kupovali vsechno a hodne. Komentare prodejcu jak lamou rekordy trzeb a zpravy statistiku, ze v prumeru se utrati okolo 15 000 na hlavu pri nakupech spojenych s vanocema..........tak spatne byt nemuze. Kdyz lidi kupujou nesmysly a utracej za kraviny, tak se neni co divit ze nenaspori
0/0
9.1.2004 17:38

san

opravdu?
kdo tedy stojí fronty na stavební spoření?
0/0
9.1.2004 17:25

Obyvatel ceske kotliny

Re:
A kdo si kupuje porad nove mobilni telefony pokud mozno nejnovejsich typu. V zemi, kde hlavni vanocni darek je novy mobilni telefon nemuze byt spatne.
0/0
9.1.2004 17:40

xuxuxuxuxuxux

chudáčci
Podle tohoto článku to vypadá, že v našem státě žijí samé sociální případy a chudáčkové. Když nějáká rodina měsíčně neušetří ani korunu, tak to přece neznamená, že jsou to socky. Můžou mít hromadu pěněz, ale to víte : mobily, kredity, restaurace, dovolené v zahraničí, domácí kina, spousty zřádla, atd...Po zaplacení toho všeho jim pěněz opravdu moc  nezbyde, to je pravda.
0/0
9.1.2004 17:20

Tom

Re:
Moje řeč, obraty v krámech rostou šíleným tempem, tak o co jde....
0/0
9.1.2004 17:29

briza

Re:
... u jiste specificke skupiny chlast a hraci automaty ...
0/0
9.1.2004 17:33

Obyvatel ceske kotliny

Re:
Dobra uvaha. To, ze lidi nespori neznamena, ze se maji spatne. Dnesni doa nepreje sporeni a reklamni masaz neni nic jineho nez lidi od sporeni odvest ke konzumu hned ted a tady. Takze spise to svedci o kratkozrakosti obyvatelstva a jejich nezodpovednym chovani tak typickem pro socilani vseobjimajici stat....vsak on uz to Skormach se Spidlou nejak zvladnou a nasypou mi socku, kdyz se neco podela
0/0
9.1.2004 17:42

ahasvera@centrum.cz

Re:
Krásné :-))
Po několika příspěvcích v této diskusi začínám mít opět důvěru v český národ...
0/0
9.1.2004 17:55

Gaius Antonius

Re:
To je pravda, ze utratit se da cokoli. Ja mam msicni prijem cca 115.000.- cisteho a v prosinci jsem neusetril nic.
Muj bratranec take tvrdi, ze mesicne neusetri nic - ale az po tom co zaplati leasing na auto, zivotni pojistky, penzijni pripojisteni a stavebni sporeni na ctyri osoby (6000.- mesicne).
 
0/0
9.1.2004 18:48

Jarda Prasil

Re:
Jo ja mam 175 000 mesicne cisteho a neusetril jsem take nic. Dneska jsou prodejne devy hrozne drahe a navic me ten Spidla pekne sdira. I ten chlast nejak podrahnul.
0/0
9.1.2004 19:02

Sketch

Re:
Hm tak to jsem asi fakt socka, probuch co delas, ze mas takovy prijem?
0/0
12.1.2004 9:26

Oldřich

Vláda ekonomických hlupáků.
Co můžete nebo můžeme očekávat od vlády ekonomických hlupáku? Vždy jenom hloupost.Vládě totiž nejde o blaho lidu,jak si ve svém volebním blábolu svým voličům předložila,vládě jde o přežití a nic více.Zdražování o okrádání lidi o poslední peníze je výsledkem nemohoucnosti a volby nejschůdnější cesty jak do děravé a bezedné státní kasy alespoň neco nasypat.Stačí se podívat na novou stupnici platových stupňů a tarifů a kdo umí číst a pracuje vý vo co gou.Čtvrtinu platu nám tato banda ekonomických hlupáků sebere o které ani ve finančních dokladech nevíme.Čtvrtinu ze mzdy padne na daně a výsledek je poloviční mzda a tato banda není schopna i při takovém odírání všech lidi v pracovním poměru vést slušně státní kasu.Dík voličům těchto volů.
0/0
9.1.2004 17:12

Thyronx

Preju Vam dan jakou mam ja.
21,2% a to si bere dan federalni vlada, stat,FICA (duchod.pojisteni) i Medicaid (zdravotni pojisteni v duchodu).Z meho hrubeho platu si tedy ti vsichni celkem vezmou petinu. Z kazde 1000 covky mi zustane cisteho skoro 800.A DPH mame 6% na vsechno krom potravin.Pri nakupu pres Net se neplati DPH vubec. Na to je v USA zakon. SPocitejte si kolik Vam vase vlada ustedri z kazde vydelane 1000covky i vy a spocitejte si kolik musite platit DPH,a dalsi poplatky kamkoliv prijdete.Kazdy papir formular kazde razitko, Byrokracie u Vas vladne na vsech mistech a uradech a Internet jako by neexistoval.Ano, mobilem si zjistite kolik mate v Bance a mozna i nejake sluzby .. ale Urady ani pres Net ani pres mobil nevyridite.Osobni ucast je nutna a zrejme i nejaka ta "obalka" kdyz to specha. A vite co je nejhorsi? Ze si myslite ze to je normalni na celem svete.A ze si to mysli i vase VLADA.Ktera tak s oblibou rekne: Nezamestnanost je v cele Evrope a delat se s tim nic neda.(Spis nechce).Korupce je vsude v Evrope, ale u Vas je opravdu "vypasena".
0/0
9.1.2004 17:08

albert

Re:
No jo, ale v Evrope je to leckde jako u nas, napriklad ve Francii je to s danema zhruba nastejno, s byrokracii a internetovym uradovanim take. A najit legalne praci v USA neni zase tak jednoduche (to nebylo ani v te Francii).
0/0
9.1.2004 17:16

briza

Re:
Celou dobu tady necekame na nic jineho nez az si sem nekdo prijde lecit sve mindraky.
0/0
9.1.2004 17:32

tris

Re: no..pomalu
Ono to zas tak svele v USA neni. Dane/HDP je cca 32%? Dane/HDP v CR je asi 43%. Takze ten rozdil neni zas az tak hrozny. Urady pres net se pomalu zacinaji rozbihat. Na druhou stranu tady nemame tak strasne policejni stat, jako u vas v USA :-) Teoreticky je u vas sice vetsi svoboda, ale vzhledem k tomu, ze v cechach je policie bezzuba, tak v praxi je to lepsi tady :-) Vsechno zle je k necemu dobre.... Ale je fakt, ze byrokracie CR+EU je neco tak hrozneho, ze se to snad za par let zhrouti samo. Doufam :-(
0/0
9.1.2004 17:44

Inkvizitor

Re:
A teď jsem nepochopil jestli to, že je v USA "policejní stát" je pozitivum nebo negativum? Až Vám ve svobodné ČR někdo srazí dceru na přechodu a ujede a policie to odloží, co na to řeknete?
Zkuste si v USA překročit rychlost a není vůbec nepravděpodobné, že za pár hodin budete sedět ve vazbě. U nás naopak ožralec zaplatí pokutu a může vesele kormidlovat dál.
0/0
9.1.2004 18:43

tris

Re:
Ja tim bohuzel nemyslel 'nestihani trestnych cinu, u kterych existuje poskozeny'. Ja tim myslel 'stihani poruseni zakona, u ktereho neexistuje poskozeny'. Jako ze tech zakonu je hodne - viz zakony proti koureni, proti drogam, zakony na ochranu spotrebotele (coz je vlastne uz to koureni). Priklad: letel clovek na paraglidu a podarilo se mu povesit se za snury za sochu svobody. Hasici ho sundali a policajti odvedli v poutech. Druhy pripad: clovek se prolit niagarskyma vodopadama. Policajti ho nasledne, jeste mokryho, odvedli v poutech. To je podle me policejni stat, protoze ani v jednom pripade ti lide zjevne nebyli nebezpecni a dokonce nikoho neposkodili - pouze porusili jakysi zakon. Pokud jde o naklady na hasice, neni problem jim to nauctovat. Jak v USA tak v CR je spousta zakonu, ktere vsichni porusujeme a pritom tim nikoho neposkozujeme. Jsem rad, ze je proste policie nestiha. BTW: podivejte se, jak se USA chovaly k detem po tech strelbach ve skolach. Vzdyt oni tem detem skoro vyhlasili valku!!!
0/0
9.1.2004 23:09

DavidS.

Re: Your tax bracket?
If I remember right you said that you make big bucks in the USA. You say now that you pay 21.2% tax. You should explain this people how you could achieve that. US government gave you chance to do that (401K, IRS accounts, and other things). If you don't have tax deductions you would be paying 35% tax. Am I right?
0/0
11.1.2004 17:38

Venoch

Re:
To mas pravdu, take me sokuje kdyz nekdu napise " jak je mozne, ze nafta je danove zvyhodnovana pred benzinem" nebo, " museli prece pocitat s tim, ze kdyz nesplni normu bflmpsvz tak nemuzou podnikat" to je jenom ukazka toho, ze vnimame tento system jako neco trvaleho, jako neco, co tu musi byt a bez toho to nejde, zkratka, nevidime si za vlastni vratka a jsme jako stado ovci, ktere sice posilhava po ostatnich, ale nema ambice byt lepsi jako jini. Zruste nas narod, nezaslouzime si svobodu - drive nasi dedecci umirali aby vybudovali silny stat a my dnes sami podlezame ostatnim aby jsme mohli slavnostne zaniknout v byrokratickem silenstvi zlenivele EU.
0/0
11.1.2004 17:44

Thyronx

Jak se ma lid je zrcadlem vlady
Kdyby soucasne vlade lezela na srdci zivotni uroven lidi, tak by pro ni neco udelala.V soucasne dobe se vlada stara o SNIZOVANI zivotni urovne na VSECH frontach. Ve sve "deforme" nema jediny prorustovy prvek, a okolo duchodove reformy se toci jako okolo horke kase. Reseni ze v r 2013 se bude chodit do duchodu v 63 letech je naprosty debilismus a kazdy student dnes vi, ze to je neudrzitelne.Ty vladni pocty jsou totiz na urovni zakladnich skol. Ano vlada saha lidem hloubeji do kapes.Okrada je kazdym dnem vic a vic a vymysli jak dosytat od pracujicich jeste vic.Neverim ze tahle vlada dokaze snizit dane pracujicim byt o 1%.Zato dokaze velmi rychle zvysit DPH a vybirat z kazdeho prodaneho zbozi a sluzeb vic nez petinu sama pro sebe.Za co? Za nic. Vlada tedy doufa ze vydela sta miliard Kc ale nepocitejte s tim ze to bude nekde videt.Zaplacne tim stale se rozsirujici system vladnich uredniku a dluhy.Deficit nebude mensi ani o chlup ode dneska za rok. A to Svoboda uvazuje o dalsi skupine DPH zrejme kdesi mezi 5% a 22%. Tahle vlada nema koncept,odborniky,ekonomy,a hlavne slusnost. Jako kazda socialni vlada se brani placeni skolneho a poplatku u lekaru.K jejich skode tedy za sve volebni obdobi nemohou nic dokazat ani v jednom z oboru.Zemedelstvi je dnes na pokraji propasti. Kolik vlastne zemedelskych druzstev zaniklo za poslednich rekneme 10 let? Asi bysme se zhrozili.Dobytek se vytloukl a ostatni rozkradlo. Pole zustala ladem (aspon co jsem videl v Severnich Cechach). Sodoma Gommora
0/0
9.1.2004 16:59

jeremiasz

co to meles?
nepolemizuji s tvym prispevkem, ale jsi si jisty, ze je relevantni?
0/0
9.1.2004 17:45

brabec jan

Re:
Vas prispevek je zajimavy, ale mluvi o voze a o koze ve stejnou dobu. Nevim, zda se mi, ze budto ctete jenom internetove noviny, nebo v Cechach nezijete.
0/0
10.1.2004 17:07

Miloš

ČSSD taky všechno prožere a prochlastá a nás zadluží.
Proč by obyčejní lidé jednali jinak. Však už vláda živnostníky a kulaky ještě více vyždímá. Kdo nic nemá, o nic nepříjde.
0/0
9.1.2004 16:59

Vaclav Hanus

Re: jinak to bylo
Kdyz se tam CSSD dostalo, tak uz vsechno prochlastany a prozraty bylo.
0/0
10.1.2004 17:13

Jarda Vohnout

Hned vsechno prozrat
Bohuzel se rozsiruji rady lidi, kteri prozerou vse az do posledni mrte. Radeji by prodali vlastni ledvinu, nez by ozeleli nejaky uplne zbytecny kram do domacnosti, nebo lepsi auto.
Omlouvam se lidem, kteri maji obektivne hluboko do zlabu, ale znam par kolegu z prace, ackoliv dobre vydelavaji zijou z ruky do huby, pripadne se zadluzuji.
Co muzes prozrat dnes si nenechavej na zitrek.
0/0
9.1.2004 16:50

ahasvera@centrum.cz

Re:
líp bych to nenapsala, dík za tenhle názor
nestačím se divit těm, co tady píšou, jak nás "vláda ožebračuje" , přitom nezanedbatelnou část svých příjmů prošustrujou za blbosti...
 
0/0
9.1.2004 17:30

DJ

Re:
jo třeba za jídlo, bydlení, potřeby pro děti a tak.
0/0
9.1.2004 17:47

ahasvera@centrum.cz

Re:
Pokud se živíš jako DJ, tak se nemůžeš mít zle
0/0
9.1.2004 17:50

Pepe

Re:
Krásná formulace Járo "co můžeš prožrat dnes..."
0/0
9.1.2004 17:30

Mino

Re:
To je super ! Ale souhlasim, co prozeres dnes Ti netutece nebi nikdo nevezme. A kdo vi, co bude zitra .....
0/0
9.1.2004 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.