Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koruna a dolar bouraly hraniční kameny

Rozdíl mezi americkou a evropskou měnou se rozšiřuje. Cena eura pro zámořské investory už se vyšplhala k nevídaným 1,2900 dolarům. Také česká koruna si připsala nový rekord, když se dopoledne dostala až na kurz 25,29 koruny za dolar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dolarbezdvouzadvacet

český kosmonaut na Mars
Teď už toho mám dost. Ukažte mi do pr-dele už konečně někdo aspoň pár států, které pořád vyrábí přebytky státního rozpočtu a neví co s nima. USA, Česko, Slovensko, Německo, Itálie, Francie a další giganti hospodářství ve světě - snad úplně všichni jsou v mínusu - to už je pak naprosto nezvratný stav krachu světového hospodářského systému a nástup nějaké mocenské diktatury. Soukromému sektoru asi šibe, když neustále vráží prachy do odepsaných státních děr na celém světě. Proto chválím USA vypůjčit si ještě než bude konec, nějakých 100 miliard dolarů a zafinancovat výlet na Mars.
0/0
12.1.2004 16:03

tris

Re:
Jenom me mrzi, ze az ty staty vyhlasi bankrot, tak prohlasi, ze je to chyba volneho trhu ...
0/0
12.1.2004 16:29

dolarbezdvouzadvacet

scénář k Terminátor 4
americký schodek rozpočtu prý - 500 miliard dolarů??  - tak to za chvíli budou júes úplně hotový a bude to  americký bankrot -  jediná možnost je opravdu ( jak pochopil Bush )  začít znovu na Marsu , jinak se nám masy přistěhovalců všech barev nahrnou zpátky do Evropy.
0/0
12.1.2004 15:28

Ivan

Re:
500mld USD je 4,5% jejich rozpočtu. Já jen, abys věděl o čem je řeč chlapče.
Percentuálně na tom němci, ani frantící nejsou o moc líp. A to silné euro je ještě dorazí.
0/0
12.1.2004 15:37

Honzajs

Re:
Ne rozpočtu, ale HDP.
0/0
13.1.2004 10:02

migaloo

$
Myslím, že určitě to amíkům nevadí, že euro posiluje. Jistě to nebude stabilní a setrvalý stav. Před více než třemi lety byl dolar za 42Kč a v poměru s euro to bylo přesně naopak než dnes. Export do USA musí být dnes na hraně, naopak dovoz z USA je velmi výhodný. Dovedu si představit, jak euro ztratí dech po vstupu nových členů a začne pomalu ale jistě klesat. Myslím, že určitý náznaky pro oživení US ekonomiky a následného posílení $ na trhu jsou již nyní. V US klesá nezaměstnanost, Bush chce uvolnit trh práce i pro cizince v rámci nový imigrační politiky, nyní hodlá vyhlásit celkem ambiciózní vesmírný program (člověk zpět na Měsíc a možná i na Mars!, který by podle odborníků neměl stát velké peníze navíc, ale měl by využívat stávajících zdrojů), chytil Saddáma a našel chemický zbraně (sice to byly starý pukavce, ale pro ně je důležitý, že je maj), následně Líbie (úchyl Kaddáfí-omluvil se za teroristické útoky a zaplatil odškodný) a Severokorejci (zastavují vývoj jaderných zbraní) pomalu skládají zbraně. Domnívám se, že těchto pár postřehů za chvíli zaujme i investory, protože zjistí, že investice v USA budou zajímavý. Evropa zanedlouho začne řešit problémy jestli má zůstat "jedno- nebo dvourychlostní" a začne jí trochu docházet dech. To velký sousto jí zůstane v krku a jen pomalu ho bude zpracovávat...Nedej bože, aby se v Evropě stalo 11.září nebo něco podobnýho, což nyní nelze vyloučit...
Se vstupem do EU souhlasím, ale myslím, že to nebude tak růžový, jak se nám to snaží někteří lidé malovat a stejný to bude i s eurem...
   
0/0
12.1.2004 14:47

Delirium Tremens

Miluju optimisty
Jsou jako děti - sežerou všechno co jim kdo nakuká ...
0/0
12.1.2004 15:01

migaloo

Re: hmmm
...to byl zajímavý a věcný příspěvek do diskuze...
0/0
12.1.2004 15:14

bobo

Re:
No, ten tvuj taky. Nevim jak by mohlo byt euro ohrozeno vstupem novych zemi, kdyz si ponechaji stavajici meny. Dale, pokud sledujes zpravy, tak zamestnavatele v US vytvorili v posednim ctvrtleti 1500 prac. mist oproti 150000 ocekavanych, takze vysledek 0.
0/0
12.1.2004 15:40

migaloo

Re: jsi..
...mimo mísu bobo! To, že noví členové eu nebudou mít Euro vůbec přeci neznamená, že to nemůže mít negativní vliv na euro. Jsi normální ťulpas, když napíšeš takovou hovadinu. Důležitý je, že ty státy budou plnohodnotnými členy a jejich nár. měny jsou pochopitelně vázány na euro!!! Jako plnohodnotní členi eu pak budou přispívat do společné kasy, ale zároveň budou taky požadovat příspěvky z různých fondů na rozvoj, protože my, poláci, slováci ani maďaři nesaháme němcům ani frantíkům zdaleka ještě ani po kolena, co se týká ekonom. síly a ještě pár desítek let to bude trvat. Proto budeme spíš působit jako balvan, který brzdí ty silnější a dynamičtější státy. A to se musí zákonitě projevit i na síle eura!!! Vím, že je ve státech před volbama, ale to, že uvolňují trh pracovních sil znamená, že ty pracovní místa tam vznikají, zvlášť firmy, který exportují, tak musejí nyní prožívat boom!!!
0/0
12.1.2004 16:31

briza

Re:
Techto "par postrehu" zaujme tak politicke komentatory. Dokud budou USA jako stat i jako soukromnici zit na dluh v te mire jak to ted praktikuji a resit to tisknutim penez tak bude $ klesat dal.
0/0
12.1.2004 16:16

Honza

x
to je ale cizich slov ! A tech zkratek ! Asi nejaky dealeri.
0/0
12.1.2004 14:29

Vaclav Hanus

Re: a mozna i nejaci
0/0
12.1.2004 14:32

Jakob

Re:
No rozhodne si to o sobe myslite. A ty rady ECB, to je sila...
0/0
12.1.2004 15:38

Evropan

Skvělé
EU je prostě nej. Není vyspělejší a úspěšnejší oblasti na planetě. Co na to asi ubozí a trapní euroskeptici? Určitě zase nějaká trapná poučka z knížek soudruha profesora.
0/0
12.1.2004 12:26

Ivan

Re:
Já ti seru na nějaké poučky profesora. Jám jen vím, že celý export z EU jde pomalu do hajzlu a americký stoupá. Chceš příklad? Průměrné auto z EU stojí ve světě 30 000,- USD. Americké 17 000,- USD.
Tohle poškozuje především němce. Jak by se ti (jako eurofanatikovi) líbil tento scénář.
- němce přestane bavit dělat EU dojnou krávu
- ECB zjevně pro ně nehodlá hnout prstem
- VEZMOU ZPĚT SVOU MARKU "DEM" (přes 70% němců by si to přálo)
- EU bez němců je NEŽIVOTASCHOPNÁ.
0/0
12.1.2004 14:37

will

Re: Co to plácáš?
Co jsi to vypustil za nesmyslný příměr s amarickýma autama chlapče? Jen pro zajímavost - vyspělost a úroveň evropských automobilů vede ve všech hlediscích proti americkým s obrovským náskokem, který se podle odborníků nepodaří  v příštích desetiletích USA ani snížit, natož srovnat. Vždyť stačilo kouknout na nedávno minulý autosalon v Detroitu pokud někomu ještě zde nebyl jasný rozdíl, stačí se na americké auto podívat na ulici, případně vlastnoručně vyzkoušet.Ekonomická síla USA tkví především ve společném trhu a jazyce. Automobilový průmysl je však z těch vpravdě slabších stránek. Přemýšlej, proč jsou evropská auta dražší: můžu si koupit odtučněné mléko za 9,90, ale také plnotučné za 17, Tichou a rychlou pračku, nebo hlučnou, pomalou a s velkou spotrebou...
0/0
12.1.2004 15:06

Ivan

Re:
Dobrá, já se nechtěl dotknout evropských aut. O auta ani nejde, ale o to, že díky tomu euru je veškeré zboží z EU o 30% dražší.
0/0
12.1.2004 15:18

tris

Re:
No...a co? Existuje tu totiz celkem realna situace, ze kurz $/USD neodpovida realite - takze i odvetvi zalozena na exportu do USA neodpovidaji realite... A ze se proste jenom kurs srovnava a firmy v EU se s tim proste budou muset smirit... Vzhledem k zurivemu tisku penez vsemi svetovymi bankami(naposled japonsko) se ale bohuzel neda poradne zjistit, jaka situace by vlastne byla normalni - takze nam zbyva jenom divat se, kde se to ustali. A vzhledem k deficitu obch. bilance USA si myslim, ze to spis odpovida tomu, ze se ten kurz proste dostava na 'normalni' uroven.
0/0
12.1.2004 15:38

briza

Re:
Takovy zajimavy odkaz : United States Department of Commerce - http://www.bea.gov/bea/newsrel/tradnewsrelease.htm Posledni udaje jsou bohuzel za rijen (zajimave by byly novejsi). To uz dolar padal a presto byl rijnovy schodek obchodu USA s EU vyssi nez zarijovy.
0/0
12.1.2004 16:27

Vaclav Hanus

to uz zacina nejak smrdet
Nevidel nekdo v posledni dobe Sorose?
0/0
12.1.2004 12:18

Jirka

Re:
LOL
0/0
12.1.2004 12:35

Honzajs

Re:
Jasně, přece spolu s Buffetem a Templetonem shortují USD - zejména však oproti JPY.
0/0
12.1.2004 12:38

devizovy spekulant

Re:
jo videl .George S. je stale short na $,ale brzy bude zavirat .W.Buffet zase drzi australana ...Pochop USA chteji slaby $ .Je to agresivni a riskantni ekonomicka politika .Dopuji ji jak muzou .Slaby $=vyssi zamestnanost a mozna boom .Nizke dane =rust akcii a indexu ,podivej se na DJ .Blizi se volby .Pokud 1.3 nebude stacit, ve 3Q to klidne pujde na 1,4 .Chyba ECB ,ze pripustila tak rychle a agresivni posilovani .Uvidime jak to dopadne .Nikdo neni vestec ...vlastne je jen jeden..ten z Omahy .
0/0
12.1.2004 12:42

tris

Re:
Je tezke odhadnout, kdy se dolar zastavi. Prvni zachytny bod IMO neni 1.30, ale vyrovnani bezneho uctu am. plateb. bilance. Navzdory tomu, ze EU exporteri zacinaji mit problem, tak 5% HDP je 5% HDP - rekl bych, ze tak na 1.5 to zacne byt zajimave. No... a druhy zachytny bod nastane, az se investori drzici aktiva v USA techto aktiv zbavi. A to uz si vubec nedokazu predstavit. Ad kurzy: uvedmte si, ze vzhledem k tomu, ze EUR je vuci ostatnim menam, krome dolaru, pomerne stabilni, tak bych soucasny trend nenazval 'posilovani EURa', ale spise 'oslabovani dolaru' (doporucuji se podivat na ceny surovin kotovane v dolarech). Takze - ECB udelala chybu, ze pripustila oslabeni dolaru... ale to je blbost, ze. Pokud ma ECB pocit, ze ji to vadi, tak jedine co muze zkusit jsou intervence - neboli zacit oslabovat EURo. Prakticky jediny mozny zpusob je tisk penez. Nevim, nakolik si ECB preje inflaci :-)
0/0
12.1.2004 14:24

Vaclav Hanus

Re: warum nicht?
Nicmene, vidim to jako jediny zpusob boje s posilovanim. Akorat to chce tzv sterilizovany dotisk. To znamena, dokazat stanovit exaktniho vypoctu kdy nastane okamzik, kdy ty penize musi zase stahnout a spalit. To by snad bylo mozne na zaklade nejakeho agregatu o exportni schopnosti.
0/0
12.1.2004 14:40

tris

Re:
'Cena' penez (kurzy) jsou stanoveny poptavkou a nabidkou. Sterilizovane intervence zrusi penize nekde a vytvori je jinde. Takze se nabidka nezmeni. Poptavka diky teto akci take ne. Celkovy vysledek teto akce je v delsim obdobi 0. Jediny zpusob, jak efektivne zlikvidovat hodnotu meny je vytisknout penize. Kvalit penez je posuzovana ohledne toho, co si za to koupite. Otazka: PROC CHCETE SNIZOVAT KVALITU NASICH PENEZ???? Proc by se ECB mela snazit zlikvidovat EURo???? Vzhledem k tomu, ze je dolar levnejsi, tak tu budeme mit levnejsi elektroniku a vubec - veci, ktere dokazeme z USA levneji dovezt, nez kdyz je dokazeme vyrobit. TO JE VYHODA!!! Pro vsechny, kteri chteji argumentovat opacne, zkuste presne popsat, kam ty korunky, ktere date tem zahranicnim dodavatelum potecou. Ano, potecou ZPATKY DO CECH k nasim exporterum. Pokud my nebudeme nic exportovat, tak nikdo korunky chtit nebude, a mena AUTOMATICKY OSLABI. Dotovani vyvozcu tim, ze ECB zpusobi inflaci (= zaplati to obcane Euro zony), je rovnou prerozdelovani majetku smerem k expotrnim (obvykle velkym) firmam. Kdo mate neco proti globalizaci, tak tohle jsou presne akce, ktere okradaji chude a davaji bohatym. TAKZE: NE INTERVENCE!!! PROSIM!
0/0
12.1.2004 14:59

Vaclav Hanus

Re: ..cet sem jen prvni tri vety, ale ...
nerozumim ti. A o cem ja jsme preci psal? O dotisteni penez...Naaake nedorozumeni, ne? Ja jsem nepsal o sterilizovanych intervencich ale o 'sterilizovanem' dotisku inflacnich (ANO inflacnich) penez. Samozrejme, paklize by posilovani nemelo podlomit evropsky export tak neni duvod nic takoveho delat. Doporucoval jsem to pouze pro pripad, ze je hodnota USD umele tlacena dolu. Cili pouze jako zpusob obrany proti nekalym intervencim FEDu. Samozrejme ze by to byla umela podpora exporteru. Ale ze by inflace poskozovala chude..to slysim poprve. Tak bych tedy navrhoval, aby se dotistene penize vrhnuly do statni socialni politiky nebo pro sanovani  danovych odpoctu.
0/0
12.1.2004 15:40

tris

Re:
Ne. Ja bych navrhoval netisknout penize. Co to je 'sterilizovany' dotisk penez? Neco jako dnes natisknu a zitra stahnu? No jo, ale tim padem se to zitra vrati na puvodni uroven, ne? Jak vznika inflace? No, nekdo natiskne penize (nebo da banka uver). Ten nekdo ty 'penize' vezme a neco si za ne koupi. Prodavajici vezme penize... az se postupne zacne zjistovat, ze penez je moc, zbozi malo, tak se zvysi ceny. Dulezite je slovo POSTUPNE. Takze ve vysledku - Ten, ke komu se ty penize dostaly nejdriv, nakupoval za puvodni ceny. Ten, ke komu se penize nedostaly vubec, nakupuje jiz za nove ceny. Takze doslo k presunu bohatstvi od tech poslednich k tem prvnim. Otazka: kdo jsou vetsinou ti prvni (napoveda: maji pristup na devizovy trh, k velkym uverum, jsou ti prvni, ke kterym se dostanou penize z intervenci...). Kdo jsou vetsinou ti posledni? Pokud se jedna o 'podlomeni evrpskeho exportu': Zahranicni obchod funguje na urovni smenneho obchodu. Neco za neco. USA jiz asi 5 let dostava vice nez toho dava. Vzhledem k postupnemu tisku penez v ruznych zemich dochazi k tomu, ze obyvatele tisknoucich zemi davaji sve bohatstvi exporterum do USA. Takze ti exporteri jsou dnes _UMELE DOTOVANI_ temito lidmi. Pokud dnes poklesly investice do US, tak tim mimo jine odpadly tyto umele dotace - a ty firmy maji problem. Je na tom neco spatneho?
0/0
12.1.2004 15:53

Vaclav Hanus

Re: zase...
Precetl jsem jen prvni 2 vety  amusim reagovat. Prave jsem to v mem prispevku vysvetloval, ze zitra stahnout neznamena zitra ani jen tak nazdarbuh popozitri. Ale mit exaktni ukazatel kdy k tomu pristoupit. A ten by se mohl odvozovat oid toho, v jake je korelaci kurz s exportem
0/0
12.1.2004 17:00

tris

Re:
Podle jakeho ukazatele usuzujete, ze je v soucasne situaci EURo prisilis silne? Podle jakeho ukazatele usuzujete, ze v budoucnosti bude euro natolik slabe, aby dana intervence mela smysl? Pokud to nechate nejakou dobu, tak dojde ke srovnani cen, a ta zpetna intervence by opet zpusobila zbytecnou nerovnovahu!!! Trhs se prizpusobuje - prizpusobi se vrhnuti penez na trh (se ztratami). Zpetne vysati penez v delsim obdobi zpusobi jenom dalsi ztraty!
0/0
12.1.2004 18:01

tris

Re: korelace kurzu s exportem
Ad korelace kurzu s exportem: No, kdyz on prave kurz vyjadruje pomer export/import, a kdyby do toho ty matlove v CB/CNB/Fed nesahali (a nesahali do dalsich ekonomickych ukazatelu typu urokova sazba apod.), tak se to prave automaticky srovna tak, aby to bylo vyrovnane. Jenomze v momente, kdy do ekonomiky/devizovetho trhu/apod. nekdo z CNB/ECB/Fed zacne intervenovat (pridavat penize), tak ten kurz se zacne 'nekam' pohybovat, 'nekam uplne jinam' se zacne pohybovat inflace a urokova mira a v dusledku spolu nesedej parity apod. Takze to je samozrejme duvod, aby Fed/ECB/etc. pokracovali v intervencich, jejichz vysledkem je obvykle jeste vetsi odklon ukazatelu od nejakych smysluplnych hodnot. Zatimco na zacatku byly trzni hodnoty ty smysluplne, na konci uz vlastne nikdo nevi, jak by to melo byt...
0/0
12.1.2004 18:09

Vaclav Hanus

Re: ja sem ale hlupak
vzdyt to co tady vymyslim vlastne uz funguje, Je to deficitni rozpocet
0/0
13.1.2004 9:10

Honzajs

Re:
Naopak, USD tiskne peníze osotšest a bude v tom i nadále pokračovat (vyi vyjádření člěnů Boardu Fedu Bernanka, Greenspana). Obecně, když je něčeho na trhu nadbytek, tak cena klesá. Množství dolarů se rapidně zvyšuje, takže pokles jeho ceny je nasnadě. Jeho proad bude pokračovat, zejména pak vůči surovinám. Pokud se nepletu, tak Greenspan se během 60. let vyjádřil v tom smyslu, že by chtěl být předsedou Fedu, až přijde čtvrtá fáze Kondratievova cyklu (zima). Že by chtěl obvrátit deflaci s ním spojenou prudkým zvýšení množství penez v oběhu. Zřejmě se domnívá, že je za dveřmi a tak tiskne a tiskne a tiskne...
0/0
12.1.2004 15:24

devizovy spekulant

Re:
jeste mas urokove sazby slovni intervence atd...vzdy to velmi menu velmi oslabi/posili   ...co jsem psal je na short-middle term ....Jak to bude za rok -jak jsem psal-nedovedu prestavit ......je jasne ,ze parity se par let nedockame ....
0/0
12.1.2004 14:41

Vaclav Hanus

Re: par let?
Par let? Myslis, ze to chce klika z american enterprise institute drzet dolu i v prubehu prezid. voleb?
0/0
12.1.2004 14:47

devizovy spekulant

Re:
obrat v sentimentu trva nejakou dobu navic FED mozna nebude menit urokove sazby ,je rok prezidentskych voleb lze cekat teroristicke utoky .                                Zda 3.11.04 vyhraje G.Bush voby volby nevim ,ale ma velkou sanci .Zalezi jak dopadnou demokraticke primarky.Pokud je vyhraje Howard Dean je vysoka pravdepodobnost ,ze G.Bush ziska 2. mandat,protoze paradoxne pokud se zvedne teroristicka aktvita jako ,ze  vzroste (vrteti psem)podpori to G.Bushe ,ktery je vniman jako lepsi vudce pro valku .Wesley Clark ma vetsi potencial ,ale nema prachy .
Zazil jsem toho prilis mnoho ,abych si troufal odhadovat vyvoj kurzu na delsi dobu nez 3-6mesicu.Uvidime
0/0
12.1.2004 15:23

Vaclav Hanus

Re:
Ja ty slovne intervence povazuji za temer neucinne. Tady, v CEsku to za vlady Zemana provadela CNB a temer vubec to nefungovalo. Zabralo, az kdyz nechala prachy za prodej monopolnich bank lezet venku.
0/0
12.1.2004 14:49

devizovy spekulant

Re:
ted uz je trh docela nervozni ....euro je velmi prekoupene .Blizko 1Q vrcholu .Slovni intervence by urcite spekulanty znervoznila a ti by sli do profit takingu z  short $ .$ by rychle posilil rekneme o 5-10 centu a  dalsi rust eura by se nezastavil ,ale zpomalil ....Maybe
0/0
12.1.2004 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.