Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českými drahami znějí hlasy o stávce

Plánované propouštění na železnici není po chuti odborářům. V Hradeckém, Pardubickém a Libereckém kraji žádají odbory zastavení chystaných změn, po nichž by podle plánů vedení mělo železnici opustit až sedm tisíc lidí. Na podporu požadavků už začaly zřizovat stávkové výbory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

glodo

Tsss
Všichni železničáři jsou pěkný šmějdi a jen se schovávaj za ty svoje odbory - to jsou šmejdi ještě větší  ............ i když vlastně to k smíchu asi moc není
0/0
14.1.2004 14:38

Herodes

Ať jdou České dráhy do pr.dele,už jich máme dost.
Stále se jim něco nelíbí a stále chtějí veliké dotace.Měli by začít spíš něco dělat a ne pořád vyhrožovat
0/0
14.1.2004 10:17

Dášenka

České dráhy do stávky.
Jak jinak,stále dlužni,stále v propadu,stálé dotace.Je něco shnilého v Českých drahách.Nejlépe by bylo privatizovat tuto prodělečnou firmu
0/0
14.1.2004 10:15

ralph

ČD
"Vcelku slušný a jistý peníze a člověk se moc nenadře" - slova mého známého, který se chystá jít pracovat na dráhu. Na dnešní dobu zvláštní průpovídka, že.
Dušku, jdi do háje - vrahem české železnici jsi ty a tobě podobný vychcánci. Doufám, že železničním odborům nikdo neustoupí. Pro ČD bude případná stávka ač šoková tak potřebná terapie, která posune dráhy ke standardnímu tržně se chovajícímu podniku. 
0/0
13.1.2004 23:41

kouč

železnice
Vlaky přijíždějí běžně se spožděním,pokud vůbec přijedou.Nákladní vagony je vůbec legrace sledovat a čekat,kdyže mu objednaná zásilka přijde a kde se zrovna nachází.O informaci člověk požádá" milou paní "na dispečinku a raději příště pro dodávku pošle 2 kamiony.Průměrný plat na železnici 17 ooo a sociální výhody,o jakých se u zaměstnancům v soukromé svéře může zdát,včetně dovolených za cenu jako za socialismu a to u firmy,kterou dotuje každý z nás,včetně těch co ve vlaku ještě neseděli.To je síla a 7000 propuštěných vzhledem k výkonům dráhy je žalostně málo.
0/0
13.1.2004 23:01

Chemlonek

Re:
Pokud přijedou? Co to plácáte, to je na žalobu na šíření poplašné zprávy. Zato u silniční dopravy je zcela běžné, že nedojedete. Já rozhodně bych náhrobek, třeba někde u Nažidel mít nechtěl.
0/0
14.1.2004 7:44

Vasek

Pekne nazory !
Je opravdu pekne jaky jednotny nazor vsichni mate (teda skoro vsichni), kdyz o problemech na draze vubec nic nevite. Mozna by vas, ale zajimalo, ze kdyz drahy propusti 7000 zamestnancu nahradi je sluzbami od soukromich firem jimz bude placeno podstatne vic penez nez zamestnancum. Kdyby  v minulosti nedoslo k nekolika restrukturalizacim CD, dnesni dluhy by paradoxne nebyly tak velke a kvalita sluzeb vyssi (ne o moc, ale byla). Restrukturalizace CD stala v primich nakladech nekolik miliard - propadle SW licence, slouvy s dodavateli, atd. O tom ze stat CD neplati penize, ktere ma, a ze CD kvuli tomu nabihaji milionove penale je dalsi vec. Nerikam, ze nejaka poradna restrukturalizace by nebyla potreba, ale napriklad ta co se ma dit tento rok ma prinest jen dalsi zbytecne vydaje v radech miliard a velky, opravdu velky TUNEL. Jinak na rok 2005 se planuje dalsi propousteni - takze az bude v roce 2005 nezamestnanost 15% a kvalita a bezpecnost zeleznicni dopravy klesne, zacnete premyslet jestli neni nekde chyba.
PS: Mohl byh tu vypsat spousty dalsich argumentu proc je nesmysl propoustet lidi z CD a na obranu CD, ale uz vidim jak Vy vymyslite nejake nesmyslne protiargumenty.
PSS: Jeste jedna poznamka. Spousta zamestnancu CD by mela v soukromem sektoru 2x vyssi plat, takze by me docela zajimalo jak velke maji zeleznicari socialni vyhody (i kdyz i takovy se mezi nami najdou ;-) ). Mame sice nektere radoby levnejsi nabidky na GSM telefony, zajezdy a tak, ale prakticky vzdy je nabidka drazsi nez v obchode (cestovce) !
0/0
13.1.2004 22:20

kouč

Re:
Můj kamarád /zaměstnanec drah/platil za 2 dospělé,3 děti včetně dopravy 9000 kč /10 denní pobyt na jihu Itálie/.Ubytování v apartmánech.To pořídíte v cestovce?A o ceně telefonu se nezmiňuji.Mít pracovní morálku,jako mají např. pochůzkáři/ti co kontrolují fyzicky koleje/,okamžitě letím ze zaměstnání
0/0
13.1.2004 23:08

Vasek

Re: Hm
Priznavam ze nekteri zamestnanci jsou na tom lip. Dostavaji penize za nic, ale to je chyba vedeni CD a vedeni jednotlivych useku, ze neni schopno optimalizovat vyuziti zamestnacu.
Jinak k te dovolene: Ja jsem na podobne zajimavou nabidku nenarazil, zvlastni. Je ale fakt ze nemam cas probirat se cca 60 stranami A4 novych "e-obezniku" kazdy den. Mam dost prace a vetsinou jsem v praci stejne jako mi kolegove na neplaceny prescas (doslova kazdy den).
Co se tyce cen mobilu, koukal jsem na prosincovou "zvyhodnenou" nabidku a nenasel sem v ni nic co bych v beznem obchode nesehnal levneji. Me napriklad odesel posleni tyden v roce 2003 mobil tak jsem si sel koupit novy primo k T-mobile (jinde dany T610 nemeli nebo byl paradoxne jeste drazsi nez u T-mobile).
0/0
13.1.2004 23:45

kouč

Re:
Jedná se o pracovníka ŽS Přerov.Tak jsem koupil,tak jsem prodal
0/0
13.1.2004 23:51

kouč

Re:
Myslím si,že každá firma může mít takový počet zaměstnanců,jaký nutně potřebuje ke své činnosti a tolik,kolik jich dokáže zaplatit.Věřím,že děláte přesčasy,ale ve svém okolí mám známé,kteří jsou zaměstnanci ČD a jejich vyjadřování o pracovním vytížení je takové,že si opravdu myslím,že je v ČD přezaměstnanost.Na minulou dovolenou jsem jel želznicí a vezl jsem si kola.Po této zkušenosti musím říct,že už nikdy a této dopravě se v budoucnu vyhnu,
0/0
14.1.2004 0:00

Vasek

Re:
Souhlas, pres zeleznici posilat zavazadla atd. (ted nemyslim nakladni dopravu !!) je dost nebezpecne. Mi toho taky nevyuzime - neni totiz zadna zaruka, ze to dojde, natoz neposkozene  :-( .
0/0
14.1.2004 8:51

tris

Re:
Zadny rozumny podnik by nepropoustel zamestnance, aby nasledne platil vic v outsourcingu. To, o cem je rec, jsou zamestanci, po jejichz propusteni se nic nestane. Samozrejme, ve statni (dotovane) instituci je mozne vse - napriklad i restrukturalizace, ktera v dusledku stoji vic, nez by to stalo bez ni. Az tady bude nezamestananost 15% a kvalita zeleznicni dopravy klesne, tak bude nejlepsi zavrit zeleznici. Protoze az tady nikdo nebude mit penize na to jezdit vlakem, tak bude ponekud nemoralni tem chudym lidem jeste brat penize a vytvaret tady luxusni dopravu. Spousta zamestanancu by mela v soukr. sektoru 2x vyssi plat? Nemela. Nekolik asi jo, ale ne spousta. Protoze to uz by v tom soukr. sektoru byli. Mimochodem - to je taky charakteristika statni instituce, ze produktivnim lidem plati malo a tem neproduktivnim hodne..
0/0
14.1.2004 0:14

Vasek

Re:
Rozumny podnik ne, ale podnik castecne rizeni statem ano. Hlavne kdyz ty outsourcingove firmy vlastni lide z vedeni nebo jejich pribuzni, ze. Ale to nic. Mozna ze to casem pochopite.
Jinak nejvetsi brzdou rozvoje e-rizeni v CD je paradoxne spolecnost, ktera jej ma na starosti DATIS - brzdi rozvoj a to co funguje se snazi znicit jak se da a jeste na to potrebuje stovky milionu :-( . PS: DATIS pracuje zpusobem - napisu na PC-vytisknu-prevezu do Prahy-necham schvalilt- a tak to pokracuje dal, prumerna doba na jedne zpracovani faktury ci objednavky je cca 14 dni. V jinych castich CD se to dela elektronicky ;-) .
0/0
14.1.2004 9:03

tris

Re:
No... a neni tedy reseni zrusit v tom ten stat (=zprivatizovat)? Velka vetsina statnich podniku ma tyto problemy - kdyz je zprivatizujeme, tak BEZ OHLEDU NA VYSLEDEK te privatizace to uz nebudeme muset platit! Kazdy rok na ceske drahy prispivam z dani - v kazdem pripade bude vysledkem privatizace, ze na tom usetrim (ok..museli by snizit dane - ale prave proto by se to melo privatizovat). Pokud budou dale drahy fungovat efektivne - tim lip. Pokud je nekdo rozkrade - no a co? Jsou moje? Nejsou. Musim je platit? Musim. Takze pro normalniho cloveka se tim situace jenom zlepsi.
0/0
14.1.2004 11:12

Stoupa

Náklady na železnici
Na adrese www.cd.cz/index.php?action=section&id=190 si muzete stahnout vyrocni zpravu CD. Zjistite, ze 46% nakladu jsou osobni naklady. Z toho vyplyva, ze propousteni je NUTNOST. Jo a co se tyka Duska, toho bych oznacil za nejvetsiho skudce na zeleznici. Tohodle cloveka je nutne odstranit a potom se muze zacit s poradnou restrukturalizaci. Obecne je znamo, ze socialni a pracovni vyhody zamestnancu CD jsou nechutne vysoke.
Az pote, co produktivita stoupne na uroven normalniho podniku, bude mozne usetrene prostredky investovat do nakupu novych vozidel a do rekontrukce trati. Mozna, ze bychom se dockali i funkcni, levne a bezesporu ekologicke zeleznice v podani Ceskych drah.
0/0
13.1.2004 21:49

juton

ČD kontra autobus
Jak to tady tak čtu, tak všichni jsou geniální asi tak jako Říman neblahé paměti. Srovnávat dráhy a autobusy z hlediska jejich financování dost kulhá, protože:
-dráhy se na rozdíl od autodopravců musí samy starat o dopravní cestu, tedy tratě,jejich údržbu a opravy. Autobusáci dají  maximálně prachy za dálniční známku a tím to pro ně končí. Zbytek udělá stát.
-podle novin dráhy dostanou jen polovinu z ceny za služby, které si OBJEDNAL STÁT. Autobusáci dostávají celou částku naprosto automaticky.
-na pořizování nových lokomotiv a vozů dráhy dostávají pouze půjčku. Autodopravce při koupi nového autobusu dostane  od státu  uhrazenou až polovinu z jeho ceny, je-li ekologický, pak až 75% z ceny.
-při koupi nafty je dráhám paradoxně započítávána v její ceně i tzv. silniční daň. Musí tedy povinně dotovat svou konkurenci.
Na dráze panuje dost velký binec na to, aby vyhrožování stávkou bylo  nechutné. Přesto tvrdím, že kdyby dráhy měly stejné podmínky jako  autodopravci, pak  by se jejich ztrátovost rozhodně nepohybovala v tak vysokých částkách. 
 
0/0
13.1.2004 21:09

kouč

Re:
Nepřešla dopravní cesta pod stát?
0/0
13.1.2004 22:51

Vafka

Názor průměrného železničáře
najdete na
Dost se pobavíte. Jsou to naivní primitivové
a zasluhují si trest.
 
0/0
13.1.2004 21:07

Pes Novák

Re: I ty šprýmaři!
0/0
13.1.2004 22:15

vasnivyctenarIDNES

...
Jen at ty krvuy stavkujou! Treba se nekde nauci slusne chovat, kdyz na nadrazich se to nestalo.. Nevim, cim to je, ale kdyz chci videt hnusny xicht jdu se podivat zamestnance CD - u 7 z 10 takovy najdu. A neni to tim, jake maji pracovni podminky.. jinde taky nejsou vesele.
0/0
13.1.2004 19:18

rudlanka

Re: propouštění
Propouštění je běžná věc i v jiných podnicích. A tam se nestávkuje. Proč zrovna v ČD???
0/0
13.1.2004 19:38

navsteva

CD
Ne 7000, ale 3000 by bylo potreba. A i tak bych jich bylo moc.
Jedinou cestou jak ze zeleznice udelat kvalitni, komfortni, rychlou a pohodlnou variantu prepravy je jeji PRIVATIZACE. A to nejlepa do rukou nejakeho silneho zahranicnicho provozovatele drah (DB).
1. redukce zamestnancu
2. zajisteni jen takove obsluznosti prostredky CD, ktere jsou schopne se uzivit (vcetne prispevku obci a kraju)
3. zkvalitneni sluzeb a prilakani novych zakazniku
4. cena odpovidajici nabizene sluzbe vremci moznosti trhu
Dnesni CD nespnuje ani jeden bod.
Takze at si stavkuji. Vubec nic se nestane. Kdyby se ty penize investovali do zkvalitneni silnicni site, tak uz dnes mame kompletni dalsnicni sit, tak jak je planovana.
0/0
13.1.2004 19:11

Standa

je to v pohodě
Železnice bude vydělávat, až s ní budete jezdit. To za prvý a za druhý v současný době nevydělává žádná železnice v Evropě, všechny dotujou státy. Takže buďte v klidu, vy inženýři... a navíc 22 mld za rok je hodně? To jsou mnohem zbytečnější výdaje v rozpočtu
0/0
13.1.2004 19:10

APW

ČD = největší černá díra v ČR!!!
0/0
13.1.2004 19:00

minde

minde
Chtělo by to nějakou IRON LADY jak v Anglii. Peníze co se cpou do železnice bych dal na autobusy, třeba plynový - ekologičtější, a ať si železničáři pak stávkují. Ten Dušek s náma všema pěkně zametá. Železnice nevydělává - dejte nám peníze! Je tam přezaměstnanost - budeme stávkovat když nás budete chtít propustit!
0/0
13.1.2004 18:55

Hans D.B.

Tunel
..jako tunel. Podivali jsme se do D-Cz slovniku a smali. Ano ceske tunelovani. Ceska rarita..
0/0
13.1.2004 18:41

-Chilli-

Státní dotace
Ve výroční zprávě ČD je možno najít výši státních dotací a rok 2002: Investiční dotace 11 mld a neinvestiční (na úhradu ztráty z osobní dopravy) 12,5 mld Kč. Takže takle modrá armáda nás ročně stojí 22,5 mld (2200 Kč / osobu) aniž bysme nasedli do vlaku. Každému zaměstnanci ČD tak všichni darujeme ročně cca 280 tisíc Kč. ZPRIVATIZOVAT!!!
0/0
13.1.2004 18:29

STEPAN

Re:
Taky by jste se moh podivat, kolik penez stat nacpe do silnic. Jestli nekdo chce, aby stat nedotoval CD, tak dobre, ale ke stejnemu datu musi byt v provozu elektronicke myto - a pak necht se veci deji.
0/0
13.1.2004 19:35

Daňový soumar

Ještě jsem neslyšel,
aby z ČD zněly hlasy o zkvalitnění své vlastní práce, o samofinancovatelnosti, o zisku. Kdo neumí pořádně a efektivně dělat, stávkuje, aby svou neschopnost zamaskoval...
0/0
13.1.2004 18:03

dousak

Re:
v jednom českém filmu padla krásná věta: "Ty jsi tak blbej, že tě vyhodili i od dráhy" - tuším, že v Knoflíkářích. Proto se nedivte, že 7tisíc lidí nechce, aby se tohle o nich říkalo .
Jinak ale fakt je potřeba s drážním molochem něco udělat. rozštěpit a částečně samofinancovat. Vůbec mi nebude vadit, když 1km ve středních Čechách bude za jinou cestu, než na severní Moravě (příklad, může to být třeba podle tratí) a že to budu platit pokaždé jiné drážní firmě, byť pojedu po stejých kolejích
0/0
13.1.2004 18:15

prihoda

Re: stavka v CD
Ja si myslim, ze tak zvani odborari chteji dosahnout toho, ze ceny za osobni dopravu stoupnou natolik, ze si to nebude moct nikdo dovolit. Potom to budou mut v pohode, zadny cestujici, zadny stress a to vse placeno statem.  Ejhle socialismus v idealni podobe
Cest vasi praci soudruzi,  jste na dobry ceste tento stat uplne vyzrat
0/0
13.1.2004 19:06

STEPAN

i ty Dusku
Jakypak ze odborari nebyli vyrozumeni o propousteni? Kdyby se divali na televizi nebo cetli noviny, tak by vedeli, ze objem mzdovych prostredku byl dopredu dan a oznamen. Ale Dusek chtel vice penez pro mene lidi, at si to teda odborari vyrikaji navzajem a nestezujou nam svym vydiranim zivot. Pravidelny cestujici STEPAN
0/0
13.1.2004 18:02

Mavers

1
No ja nevim, ale podnik, ktery ma kazdorocne obrovske dluhy, ktere se plati stejne vzdy ze statniho rozpoctu, podle mne ozdraveni jen prospeje ... ovsem, krome propousteni by mela prijit i nejaka jeji reorganizace a reforma, jinak to bude na nic.
0/0
13.1.2004 18:00

beagle

Re:
0/0
13.1.2004 21:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.