Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína zasadila ránu německým rychlovlakům

Magnetický rychlovlak se mezi Šanghají a Pekingem prohánět nebude. Čínská vláda po devíti letech úvah odstoupila od plánu na postavení trati německého typu maglev. Pro vývojáře v čele se Siemensem to znamená těžkou ránu. Číňané totiž měli jejich technologii poprvé použít na dálkové trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zvědavec

Jsem zvědav ...
... kdy budeme mít MY rychlé spojení pražského letiště s centrem Prahy.
0/0
18.1.2004 12:11

turista

Re:
Až pražským radním dojde, že rychlé+levné spojení není metro, ale železnice ( nevím, proč se furt říká "rychlodráha", na letišti Frankfurtu, Mnichově, Amsterdamu, Bruselu tomu tak taky neříkají ). Z/do Prahy míří jenom asi 18% cestujících z letadel, ti, co pokračují dál z/na Ústí, Plzeň, Brno, Ostravu, České Budějovice ocení přímý vlak až na letiště (než na to dojde, tak už budou koridory hotové, a rychlé EC/IC samozřejmostí všude ... ), než ztrácet čas přestupy v metru a 10 zastávkami ... a přestup na všechny trasy metra z rekonstruované tratě bude taky : A-Hradčanská, B-Námestí Republiky, C-Vltavská
 
Odpor proti rychlodráze vzniknul hlavně tak, že se toho chytla soukromá firma, že bude chtít za lístek 80 Kč. Ale z toho sešlo, teď to vypadá že tam bude tarif ČD a PID jako na ostatních železničních tratích v Praze (tj. na tramvajenku)
0/0
18.1.2004 14:44

Sketch

Maglev v DE?
Nejezdi nejaky zkusebni maglev v DE okolo Frankfurktu? Pred nedavnem jsem si to ficel z Frankfurktu do Dortmundu na tachtaku cca. 180 a nejaky "vlacek motoracek" mne dost predjel .. odhaduji minimalne 230-250, protoze byl fakt o dost rychlejsi ;-))
0/0
16.1.2004 13:01

ST

Re:
Tak to je obyčejnej příměstskej ICE. Ale 230 občas někdo sviští i u nás u České Třebové  (to kdyžse nějakej fíra zblázní)
0/0
16.1.2004 14:48

turista

Re:
Tady je to samy znalec
a) nebyl to "motoracek", je to elektricka jednotka, ale to byl asi vtip
b) ICE to byl, ale PRIMESTSKY tedy rozhodne ne ...
c) na tratich kolem C.Trebove je max. rychlost 140 km/h
0/0
17.1.2004 0:07

tender

Re:
ten vlacek jede 300, to nevis????
0/0
16.1.2004 17:21

Leto_Atreides

Čína a šinkanzen?
To bych se docela divil... Japonsko se v nedávné historii chovalo k Číně a vůbec celé jihovýchodní Asii moc moc ošklivě. Navíc druhá největši ekonomika světa bude chtít sotva sponzorovat svého stále ještě mocného ekonomického rivala. Ale kdo ví, co se pekingským soudruhům honí hlavou. Třeba je pro ně nyní opravdu jedinou ideologií ekonomický pragmatismus a udržení slaďoučké moci.
Mao Ce-Tung se musí otáčet v hrobě (a dobře mu tak) - celý život bojoval proti "imperialismu" a nacionalistickému Kuonmintangu; z Číny se pod taktovkou Ten Siao-Pchinga a jeho nástupců stala  prosperující de facto kapitalistiská, částečně nacionalistická dikatura...
Nic proti Číňanům; myslím že demokracii by si zasloužili, ale jednou nás opravdu umlátí čepicemi...
0/0
16.1.2004 12:18

REN_STIMPY

Re:
No ona se hlavne Cina nechovala ke svym asijskym sousedum moc moc hezky. Priklad: Tibet ! Co se tejče vlakuu tak doufam, ze brzy ty rychlostni trate postavi, nebo budeme i my trpet az se Cina cela motorizuje...
0/0
16.1.2004 12:28

Lhamer

Re:
Tobě nedošlo že čínští soudruzi teď musejí šetřit, aby mohli ukázat svou sílu a projít se po Marsu jako první
0/0
16.1.2004 12:34

(ne)cestující

Nejlíp na to jdou naše ČD
za miliardy rekonstruují "superkoridory", aby tam mašinky místo osmdesátkou mohly svištět stovkou ... inu pokrok prostě nezastavíš ... železnice má prý budoucnost jen tehdy, pokud dokáže aspoň trochu konkurovat letecké přepravě - vědí na ředitelství, jak rychlá jsou dneska letadla ??? (tohle by tak tak stačilo na inženýra Kašpara, pokud by zrovna neměl "vítr v zádech" ... )
0/0
16.1.2004 11:56

Zaq

Re:
jj to je pravda je to strasny co porad vymysli za blbosti.. penize porad nejsou a jedini zakaznici jsou lidi bez auta,studenti a duchodci...
0/0
16.1.2004 12:04

von Kleist

Re:
To jsou zase blaboly.... Pokud vim, tak vlaky jezdi docela bezne 140 (jiste, kdo s nima nejezdi tak to nevi :o) . Srovnavani s leteckou dopravou je totalne ujety... Kdyz vede nekam rozumna trat, jedu radeji vlakem. V aute sice muzu telefonovat, ale uz se mi tam blbe pise na notebooku, ci odpociva. A na rozumnejch tratich to neni ani katastrofalne pomalejsi.
0/0
16.1.2004 12:17

Anti ČD

Re:
jo, jo, holt není nad kvalitní české vlaky.. A propós, na notebooku se dá psát i v autobuse, ale tam zase nechodí ty příjemné a milé průvodčí, viď??..
0/0
16.1.2004 12:21

Lhamer

Re:
Chtěl bych tě vidět jak budeš psát potmě v autobuse, navíc když v každý druhý zatáčce se budeš zvedat s uličky, protože řídí nějaký podivočený prase.
0/0
16.1.2004 12:30

von Kleist

Re:
Jo, nektere busy jsou fakt skvele, hlavne kdyz na 150km dlouhou cestu pristavej primestkej bus bez operek. A mista je tam mnohem min, celou dobu musis sedet.... atd... fuj. A ze by autobusaci byli nejak moc mili ?? Navic, pokud mas stesti a jedes v novym vagonu (i ve 2tride), tak se muze jit kazdej bus zhrabat...
0/0
16.1.2004 12:32

husband

Re:
Tak buď já jezdím špatným vlakem nebo vy špatným busem... Já nemyslím ty příměstský šunty, jako ani vy nemůžete myslet vážně ty osobní příměstský vlaky... Vlakem jedu max. 1x za rok a to ještě IC a jen tehdy, když potřebuju do Prahy.. jinak na ČD fakt nemám nervy.
0/0
16.1.2004 13:28

von Kleist

Re:
Jenze nekteri dopravci klido nasazuji primestske busy na trasy douhe pres 150km :-(. Dobrym busem jsem uz dlouho nejel. Kazdopadne vzdy je tam min mista nez v drtive vetsine vlaku. Pokud jsem v posledni dobe jel ICckem, vzdy jsem jel v novych vagonech, ktere vpadaly velmi slusne... Jinak nove primestske "pantaky", co jezdi na Pha-Kolin, celkem ujdou....
0/0
16.1.2004 14:50

magicjolly

Re:
no tak to bych trochu oponoval kdyz jedu v patek do Budejic tak mam ve vlaku o dost min mista nez v autobuse na zachod si taky nedojdu, protoze se pres ulicku nedostanu atd. No proste myslim, ze je to tak na stejno a vlakem by se melo jezdit tam kde je to efektivni a to same busem. Přiklad: vlak Praha-Most 3hodiny, bus 1,5 hod., ale do Budejic to vyjde vlakem rychleji a stejne draho takze neni co resit jedu vlakem. A s kvalitou busu je to tak, ze na vytizenych linkach jezdi vetsinou pekne nove karosy coz je fakt komfort a jinde proste stare sunky, protoze se jim sotva zaplati nafta a ridic. A myslim ze by drahy meli trochu investovat do vagonu na nejvytizenejsich tratich tzn. Praha-Usti, Pardubice, CB atd.Jasne IC a EC jsou super, ale kolik to taky stoji. Asi to chce zefektivnit rizeni prace. Vyhodit pulku armady zeleznicaru a pak budou mit na vlaky.  Myslim, ze je to na hooooodne dlouhou diskusi.
0/0
17.1.2004 9:23

turista-

Re:
To mas pravdu. Jinak CD by rady investovaly, ale z ceho, kdyz stat jenom "hradi ztratu" a na investice nezbyva ? Podotykam, ze treba v Nemecku na nove vozy prispivaji vlady spolkovych zemi ...
A s tema EC/IC. Kup si Kilometrickou banku a budes jezdit bez priplatku a dokonce levneji. Pravda, ze do Budejic zadny EC nejede, ale i tak - 102 Kc proti 126 Kc ...
0/0
17.1.2004 12:36

turista-

Re:
Jeste jsem se podival na ten Most protoze se mi to zdalo divny.
Primy vlaky Praha-Most
2:19 2:04 2:26 2:25 2:11 2:40
 
Primy autobusy Praha-Most
1:53 1:48 1:47 atd. proste za 1:30 jenom dva.
 
Takze zase tak hrozny rozdil to neni.
0/0
17.1.2004 12:44

magicjolly

Re:
No ale vlak ma pravidelne 30 minut zpozdeni to do jizdnich radu nenapisou a busy jsou tam vetsinou za 1:45, ale to je jenom priklad proste vlakem z Mostu do Prahy nikdo nejezdi ona ta hodina uz je celkem dost a jeste tu busaci vymysleli specialni sluzbu objizdi cele mesto po zastavkach MHD mozna proto to neni 1:30 al e o 15 minut vic, ale nejde o jednu trat at ji klidne zrusi kdyz je neefektivni a mozna neni protoze tim vlakem zase treba jezdi lidi z nedalekych Obrnic, jde spis o komplexni pohled a o prehodnoceni tvorby statistik atd. S dotacemi je to take pravda. Ja dotace uplne nesnasim, protoze vedou k plytvani. Radsi bych videl promitnute externi naklady do ceny nafty a benzinu, ale to je na novy novinovy clanek a na hooodne tlustou publikaci.
0/0
17.1.2004 14:44

turista

Re:
Taky moc velka nadsazka, 30 minut pravidelne, takhle vznikaji famy, ze jednou je vetsi zpozdeni, lidi to rikaji dal, a nakonec to siri lidi co vlakem ani nejezdi jako hotovou vec. Casto (tak 20x rocne) jezdim do Hradce a je to celkem OK.
Doporucuju tuhle stranku
Tam jsem nasel i ten vlak R670 co ma byt v Moste za 2:04. Prumer v moste je 11minut a to hlavne kvuli te "celodopravni" kalamite minuly tyden, kdyz byla u Uval, odkud to jede, ta praskla kolej. Za posledni tyden tam je nula, max 1 minuta.
0/0
17.1.2004 16:34

magicjolly

Re:
jasne, ale to je presne to co pisu, kdyz bydlis tam kam jezdi vlak pravidelne a stejne rychle nebo rychleji nez autobus, tak jezdi vlakem ja jezdim pravidelne do Mostu a do CB do Mostu zasadne busem a do CB zasadne vlakem a proste to pro me nehraje roli, protoze vim cim je to nejlepsi. Pravda je, ze vlak uz asi po uprave trati podel Vltavy od Bubence do Kralup nenabira takove zpozdeni.
0/0
17.1.2004 17:57

turista

Re:
Ve vlaku (alespoň v nově nakupovaných vozech) jsou el. zásuvky, to jsem v busu ještě neviděl ...
0/0
17.1.2004 0:20

Minutus

Re:
a zapomel jsi na zamestnance a jejich rodine prislusniky kteri jezdi na rezijni,tudis zadarmo
0/0
16.1.2004 12:25

Lhamer

Re:
Stovkou vlaky jezdí na hlavních tratích již dávno a na koridorech to po modernizaci bude 120. A co se týče letecké dopravy, na území ČR těžko můžou konkurovat letadla vlakům (výsledná rychlost cestování vyjde na stejno, zatímco cena je někde jinde).
0/0
16.1.2004 12:10

Petr

Re:
Na koridorech i 160 ... 120 se jezdi i na neupravenych tratich ...
0/0
16.1.2004 12:47

Anunnaki

Re: Re:
To je pekna blbost. Pokud vim tak maximalni mozna povolena rzchlost pro vlaky je 120km/h a to je v CR je maly usek trate. Vetsinou se jezdi 80km/h. Pac sice je trat pripravena na nektercyh castech na 160km/h a porjektovana dokonce na vic...bude jeste dlouho trvat az se "certifikuje" a povoli se na ni jezdit 160km/s a to ne soucasnych vlak. soupravach ale na modernich naklanecich soupravach typu Pendolino pripadne TGV a jine. Drahy nemaji sancu uspet. Praha CR do Kosice SR cena luxusni autobusem 450KC tam, klimatizace, soukrome osvetleni na cteni, sluchatka v cene pro poslech radiostanic, sledovani filmu DVD na LCD panelech, kava caj zdarma, minimalne jedna pruvodnike ktera se stara o pohodli.... vlakem zaplatim minimalne 1300KC a jezdim o 2hodky dele, v spinavych strhanych vagonech jak pro dobitek, a vzimne jde clovek umrznout. .... Ano, vlakem jo, 95% vsech co jezdi budem a muze i vlakem by slo vlakem treba i za 600KC, pokud by to mnelo na urovnaky urovni jak zminovany BUS. Pro porovn
0/0
15.6.2005 2:28

Anunnaki

Re: Re: Re:
Pro porovnani vlakem jde danne ze SR mesto Kosice do CR mesto PRAHA cca 50 lidi, busem pres 700 lidi ...a to nerikam z jinych mest to bude podobne. Cim mene lidi jezdi vlakem, tym roste cena, tym jeste min lidi jede vlakem,.,,,pak musi jezdit min vozu a v horsim stavu /neni na nove nebo generalku/ a pak zase cena nahoru - lidi jezdi namackani a opet je jich min.... hlavne ze management ma obrovske platy a majetky, a 75% zamestnancu CD je nadbytecnych darmozracu s prumerm platu pres 20000KC ciste..... kde to konci ? ze jim stat prispiva na "jejich ztratu" a tak na to doplatime vsichni . HOWK
0/0
15.6.2005 2:29

Anti ČD

Re:
jo, jo, přesně tak.. Aby nám za nějakou dobu nezačali odboráři na železnici stávkovat za zrušení letecké přepravy, když budou ty koridory!!!
0/0
16.1.2004 12:18

REN_STIMPY

Re:
To je blbost, protoze zkus treba dopravovat letadly uhli do elektraren,cement z cementaren nebo obili ci drevo. Asi by ses nedoplatil.
0/0
16.1.2004 12:31

ST

Re:
Svištět stovkou?
Stovkou jezdí tramvaje a motoráčky. Starý vláčky jezdí 130 a nový 160, po dokončení koridoru budou 220m to už se těším.
Pokud vím, tak 80 jezdí jenom auta : )
0/0
16.1.2004 14:46

turista

Re:
Pán asi neví, co vlastně jsou v ČR koridory. Minulý režim se vyznačoval téměř nulovými investicemi do železnic a ekologických technologií obecně (viz elektrárny a průmysl v sev. Čechách). Dálnic postavili komunisti alespoň pár. Mezitím se západní Evropa o železnice starala - naše "koridory" je vlastně uvedení hlavních tratí do stavu kompatibilního s EU v letech osmdesátých.
Ale mezitím co Evropa už staví síť VRT (vysokorychlostních tratí : 200-300 km/h), my si stále myslíme, že ekonomiku spasí nové dálnice. Doporučení Evropské komise mluví o rozložení investic do nové infrastruktury : 70% železnice, 30% silnice. U nás je to přibližně opačně.
0/0
17.1.2004 0:18

magicjolly

Re:
mozna proto ze tomu odpovida naklad na 1km zeleznice a 1km silnice. A nase infrastruktura potrebuje investice tam i tam a myslim ze pri dokonceni koridoru je momentalne na rade dalnicni sit. Jasne, ze kazdy fanda zeleznice chce odstranit konkurenci aut, ale spis by se na to melo divat komplexne. Pro zajimavost si zkus treba zjistit jak dlouho by ti vlakem trvalo dostat naklad rekneme jedem vuz nebo kamion z rakovnika treba do Liberce myslim, ze budes dost prekvapen a v dnesni logistice jde o presnost a cas a to co delaji CD je nekdy fakt sila 4 dny dopredu musis nahlasit prepravu a pak maji dalsich x dni na prepravu bez jakekoliv zaruky presnosti. To je pak z hlediska manazera uplne jasny ze umisti naklad na kamion.
0/0
17.1.2004 14:55

turista

Re:
ja si fakt naklad posilat nenechavam, tekze nevim, ale ne u vseho jde o ten cas : kamionum na tranzitu zase pridava nepredvidatelne zdrzeni na hranicich. nicmene v nakladni preprave po zeleznici uz nastesti CD nemaji monopol zdaleka, a po vstupu do unie sem bude moct DB Cargo, atd. tak snad se to konkurenci zlepsi. ony investice do zeleznic jsou na desitky let dopredu, takze argument, jak to ted vypada u CD nemusi pak platit ...
 
a taky myslim, ze at uz nekdo rad jezdi vlakem nebo autem, tak kamiony a tezke nakl. vozy na silnicich vubec asi vadi vsem ... teda krome jich samotnych
0/0
17.1.2004 17:41

turista

Re:
mozna proto ze tomu odpovida naklad na 1km zeleznice a 1km silnice
no to tezko, protoze vystavba nove dvojkolejne trati je levnejsi nez dalnice
 
Jeste jsem zkusil zadat tu prepravu na
65532  Rakovnik            Beroun seradovaci   17.01/18:50  17.01/20:00
65441  Beroun seradovaci   Nymburk vjezdove n  18.01/06:54  18.01/09:22
64300  Nymburk vjezdove n  Liberec             19.01/05:06  19.01/11:45
a pro prepravu 10 tun cihel :-) za 4180 Kč
ale jak rikam, neposoudim to ...
0/0
17.1.2004 17:54

magicjolly

Re:
Kde jsi zjistil tu cenu za vystavbu? to na tebe nijak neutocim proste me to zajima ciste z profesionalniho hlediska
0/0
18.1.2004 18:18

turista

Re:
Za vystavbu ? Ted nevim, jestli te dobre chapu.
 
To je cena za prepravu 10 tun cihel z Rakovnika do Liberce. Na tech odkazech jsem to naklikal. Cihly jsem si vybral ze sazebniku tamtez. Ale rikam, ze nakladni preprave nerozumim, takze nevim jestli je to spravne. Ani nevim, kolik tun cihel uveze jeden vagon a kolik a jaky nakladak.
0/0
18.1.2004 20:27

turista

Re:
Vlak konkuruje letadlu (na stredni vzdalenosti) uz ted - Praha-Berlin/Wien za 4.5h proti 1h - ale prictete k tomu checkin (ktery ma tendenci se kvuli teroristum prodluzovat), a cestu na + z letiste, a dobu mate srovnatelnou.
0/0
17.1.2004 0:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.