Diskuze

Čína zasadila ránu německým rychlovlakům

Magnetický rychlovlak se mezi Šanghají a Pekingem prohánět nebude. Čínská vláda po devíti letech úvah odstoupila od plánu na postavení trati německého typu maglev. Pro vývojáře v čele se Siemensem to znamená těžkou ránu. Číňané totiž měli jejich technologii poprvé použít na dálkové trati.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zvědavec

18. 1. 2004 12:11
Jsem zvědav ...
... kdy budeme mít MY rychlé spojení pražského letiště s centrem Prahy.
0 0
možnosti

turista

18. 1. 2004 14:44
Re:
Až pražským radním dojde, že rychlé+levné spojení není metro, ale železnice ( nevím, proč se furt říká "rychlodráha", na letišti Frankfurtu, Mnichově, Amsterdamu, Bruselu tomu tak taky neříkají ). Z/do Prahy míří jenom asi 18% cestujících z letadel, ti, co pokračují dál z/na Ústí, Plzeň, Brno, Ostravu, České Budějovice ocení přímý vlak až na letiště (než na to dojde, tak už budou koridory hotové, a rychlé EC/IC samozřejmostí všude ... ), než ztrácet čas přestupy v metru a 10 zastávkami ... a přestup na všechny trasy metra z rekonstruované tratě bude taky : A-Hradčanská, B-Námestí Republiky, C-Vltavská
 
Odpor proti rychlodráze vzniknul hlavně tak, že se toho chytla soukromá firma, že bude chtít za lístek 80 Kč. Ale z toho sešlo, teď to vypadá že tam bude tarif ČD a PID jako na ostatních železničních tratích v Praze (tj. na tramvajenku)
0 0
možnosti

Sketch

16. 1. 2004 13:01
Maglev v DE?
Nejezdi nejaky zkusebni maglev v DE okolo Frankfurktu? Pred nedavnem jsem si to ficel z Frankfurktu do Dortmundu na tachtaku cca. 180 a nejaky "vlacek motoracek" mne dost predjel .. odhaduji minimalne 230-250, protoze byl fakt o dost rychlejsi ;-))
0 0
možnosti

ST

16. 1. 2004 14:48
Re:
Tak to je obyčejnej příměstskej ICE. Ale 230 občas někdo sviští i u nás u České Třebové  (to kdyžse nějakej fíra zblázní)
0 0
možnosti

Leto_Atreides

16. 1. 2004 12:18
Čína a šinkanzen?
To bych se docela divil... Japonsko se v nedávné historii chovalo k Číně a vůbec celé jihovýchodní Asii moc moc ošklivě. Navíc druhá největši ekonomika světa bude chtít sotva sponzorovat svého stále ještě mocného ekonomického rivala. Ale kdo ví, co se pekingským soudruhům honí hlavou. Třeba je pro ně nyní opravdu jedinou ideologií ekonomický pragmatismus a udržení slaďoučké moci.
Mao Ce-Tung se musí otáčet v hrobě (a dobře mu tak) - celý život bojoval proti "imperialismu" a nacionalistickému Kuonmintangu; z Číny se pod taktovkou Ten Siao-Pchinga a jeho nástupců stala  prosperující de facto kapitalistiská, částečně nacionalistická dikatura...
Nic proti Číňanům; myslím že demokracii by si zasloužili, ale jednou nás opravdu umlátí čepicemi...
0 0
možnosti

REN_STIMPY

16. 1. 2004 12:28
Re:
No ona se hlavne Cina nechovala ke svym asijskym sousedum moc moc hezky. Priklad: Tibet ! Co se tejče vlakuu tak doufam, ze brzy ty rychlostni trate postavi, nebo budeme i my trpet az se Cina cela motorizuje...
0 0
možnosti

(ne)cestující

16. 1. 2004 11:56
Nejlíp na to jdou naše ČD
za miliardy rekonstruují "superkoridory", aby tam mašinky místo osmdesátkou mohly svištět stovkou ... inu pokrok prostě nezastavíš ... železnice má prý budoucnost jen tehdy, pokud dokáže aspoň trochu konkurovat letecké přepravě - vědí na ředitelství, jak rychlá jsou dneska letadla ??? (tohle by tak tak stačilo na inženýra Kašpara, pokud by zrovna neměl "vítr v zádech" ... )
0 0
možnosti