Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy se bojí vyšších daní a bojují za změnu

Majitelé restaurací a telekomunikační firmy se bojí, že se k nim po letošním zvyšování daní a zdražení zákazníci otočí zády. Na poslední chvíli se proto snaží politiky přesvědčit, aby právě jejich služby stát zdanil méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jack

Normální stav
To je naprosto logické. ti naši blbouni ve vládě něco podepíší nebo rozhodnou a ani neví co a po pár letećh se diví co to vlastně rozhodli. A navíc to v EU nikdo nezapomněl a tvrdě to vyžaduje. To že je u nás jedna z nejvyšších DPH je jen další důkaz neschopnosti našich politiků.
0/0
28.1.2004 12:04

prduch

dojezd
Príští rok nás ceká zvýšení daní kvuli Evropské unie
Kvuli vyrovnávání DPH na 22% u nekterého zboží, na které se takto vysoká dan z pridané hodnoty vztahuje v soucasných zemích EU, zaplatí každý dospelý obcan Ceské republiky o približne 6.700 Kc rocne navíc. Zdražování bude mít dve etapy - ta první prijde v lednu 2004 a druhá v kvetnu. Dražší má být kaderník, cistírna, oprava obuvi, software, oprava elektroniky, internet a telekomunikacní služby obecne, právníci, úcetní, danoví poradci atd. Vedou se spory o zvyšování sazby daní za jídlo a pití v restauracích. Pokud se nepodarí udržet tyto služby v oblasti s daní 5%, jak si prejí i nekteré clenské státy EU, pak budeme platit více i zde. Výsledek jednání by mel být znám do konce dubna príštího roku. Evropští úredníci nám dokonce nedovolili ponechat DPH 5% ani u bionafty a repkového oleje. Jak tento postup koresponduje s velmi casto proklamovanou snahou o zlepšení životního prostredí? Uvažovalo se o zvýšení dane z pridaného hodnoty z 5% na 22% u detských plen a automobilu pro telesne postižené - to asi z úcty k telesne postiženým spoluobcanum a ze snahy zvýšit nízkou míru porodnosti. Stavební práce urcené k bydlení zustanou ve snížené danové míre jen do konce roku 2007. Po té chce ceské ministerstvo financí vytvorit pro stavební práce dan 15-17%, což však pravdepodobne nebude možné, protože zóna svobody a demokracie - Evropská unie - má pravidlo, podle kterého státy nemohou zvyšovat pocet svých sazeb DPH na více než dnešní dve - 5 a 22%. Tyto zmeny v danové soustave budou nejvýznamnejší za posledních 11 let. Príští rok se postupne sníží hranice obratu tri miliony, po jejímž dosažení už podnikatel musí DPH platit. Sníží se na dva miliony rocního obratu a od kvetna dokonce na jeden milion. Platit tuto dan a logicky tedy zvýšit ceny bude muset 140.000 nových podniku. Vláda tímto opatrením získá v príštím roce asi 30 miliard korun, které zase nekde zbytecne rozhá
0/0
28.1.2004 11:49

pravicovy volic

to je kriku
Nic vazne sa nestane.U nas sa zvysovala nizsia sadzba postupne z 5% na 6% potom 10% neskor 14% a zjednotila sa z vyssou sadzbou na dnesnu jednotnu 19%.
Vzdy pred zvysenim bolo plno kriku z ust lavicovych politikov ako sa to koho dotkne, ako klesne spotreba, kto skrachuje a pod. A uz dva dni po zvyseni bolo ticho, nikto neskrachoval, restauracie funguju dalej, potraviny sa predavaju rovnako, nikde sa o tom nepise a nikoho to viac nezaujima ...  
0/0
28.1.2004 11:03

jirka

No jo,
Hned pro začátek upozorňuji, že nejsem ekonom, ale to co seděje v poslední době je opravdu už na mě moc! Neustále slyšíme, že se musí zdražovat to, a ono, a že to musí být kvůli EU, potom chvilku kvůli tomu, že máme velký schodek státního rozpočtu a když se to nehodí, tak za to může zase EU. Bohužel nikde není napsáno, že EU nikomu přímo nenařizuje jak mají být sazby DPH  vysoké, takže těch 22% je jenom blbost našich politiků, kteří už neví, jak obrat své daňové poplatníky. Všichni musíme platit víc a šetřit, ale oni si budou dále rozhazovat peníze jako doposud. A aby toho nebylo málo, tak zdražíme benzín a třeba taky dálniční známky (podotýkám, že jsem ze severní moravy a těch dálnic tady opravdu máme ...) a to ještě nevíme, co je napane příště. Aspoň teď všichni vidíme, jak vypadá boj proti nezaměstananosti a vytváření prostředí pro malé podnikatele, protože je naprosto logické, že když přestanou lidi chodit do restaurací, tak provozovatelé nezkrachují a nebudou tím pádem muset propouštět své zaměstnance, nebo ne ???  :o)
0/0
28.1.2004 10:39

Kajetan11

Re:
Ekonom nejste, ale máte talent.
0/0
28.1.2004 10:45

joachim

Re:
máš pravdu, jsem stejneho nazoru. Misto toho, aby se hledalo kudy tecou miliardy z rozpoctu, tak se hleda, jak tam dostat dalsi. Kdyby nasi panove "politici" (politici v uvozovkach protoze do politiku maji daleko jako ja do NASA) meli ridit firmu, tak by patrne v okamziku kdy by zacli prodelavat, nehledali rezervy v nakladech, ale jen zdrazili svuj vyrobek. Co by se pak stalo ? Asi by to nikdo nechtel a sli by se past na zelenou louku.
Ja osobne na to reaguju tak, ze statu nedam do toho "chřtánu" dobrovolně ani halíř. čím víc nas budou stahovat, tím více se bude vymýšlet fint, jak to obejít. Až uvolní ekonomiku, pak teprve poroste. To ale tito soudruzi nikdy nepochopí.
Prioritou pro ně teď bude dostat se do evropského parlamentu a pobrat statisícové platy, že soudruhu Ransdorfe !
0/0
28.1.2004 11:05

Kajetan11

Re:
"zdrazili vyrobek"....To je ten pravy vyraz. "Vyrobky", nebo chcete-li "sluzby", ktere nam poskytuje stat se zdrazuji, protoze stat neni schopen kontrolovat svoje vyrobni naklady.
Ukazte mi jedinou firmu, ktera se topi v dluzich a resi to tim, ze zdrazuje. Urcite takove existuji, jen neverim v jejich dlouhodobe trvani. Timto zpusobem muzete vezt firmu tak rok dva a pak konec.
0/0
28.1.2004 11:20

joachim

Re:
kdyby alespon po tomto jejich zdrazovani rostla kvalita sluzeb :( , obraťte se na státní instituci, podívejte se na efektivitu práce ministerstev, k pláči , za to bych u sveho zamestnavatele (amer. spolecnost) neprezil vic jak jeden kvartal. Ale panŠkromach ma svych 150 kg praseci vahy, takze urcite stresem a vycerpanim z prace netrpi.
0/0
28.1.2004 11:25

VITA11

?
Pro všchny co si myslí ,že podnikat v pohostinství je tisknout bankovky ....ANO JE TO TAK . Přidejte se a budete taky jezdit medvědama a baworákama jako mi. Najděte si nebytový prostor ,zaplaťte 3mes nájem ,sežeňte 2-4miliony na vybavení, spolehlivé zaměstnance a hlavně nezapomeňte kromě nájmu,výplat,inkasa,lízačky bmw poslat těch 70000.-/mes za zvýšené DPH.Že je nemáte???nevadí zvednete ceny a klesnou Vám tržby o 30% za 2 měsíce Vás sežere banka a ostatní věřitelé. No a zaměstnancům řekněte bohužel:-(((není práce.
0/0
28.1.2004 10:27

Jojo

Re:
máš pravdu, zkusil jsem to a opravdu to funguje - mohu doporučit !
0/0
28.1.2004 10:31

briza

Re:
Sakra jak to asi delaji ty firmy co maji vyrobky zdanene 22% uz ted? Asi nemusi mit prostory, neplati najem, nekupuji vybaveni, zamestnanci u nich delaji zadarmo... Zkus podnikat v techto oborech. Je to mnohem snazsi.
0/0
28.1.2004 10:40

VITA11

Re:
v restauraci nakupuješ jídlo s 5% a budeš ho prodávat s 22%. Příklad z levného podniku : suroviny 25 {+5%dph} prodej 50 {+5%dph},ale nýní 43{+22%dph}.To znamená pokles zisku o 28%!!!!!  Speluj nakupuji s 5% prodavam s 22%.
 
0/0
28.1.2004 10:45

onv

Re:
Hold se na to vyprdni a jdi dělat pingla, chudáčku...
0/0
28.1.2004 10:58

cerna ruka

Re: zlodej
A jeste nam rekni jak nepriznavas trzby a suroviny nakupujes bez faktury, jak snizujes odvody na zamestnance a kolik ukrajinek mas zamestnano na cerno. Jak uplacis pamatkare v Praze, financni urad atd atd......Snad vstup do EU konecne narovna vztahy a majitel hospody uz nebude vydelavat vic nez manageri, doktor, profesor....
0/0
28.1.2004 11:04

Daňový soumar

Re:
Tu ruku máš černou od sžíravý závisti a nenávisti. Máš ale smůlu, prášky na to nejsou. Jenom velkej bič a malej dvorek a honit, až se budeš potkávat...
0/0
28.1.2004 11:13

VITA11

Re:
jestli si chceš udržet aspoň kilo měsíčně ,samožřejmě,že musíš krátit co se dá .-)
0/0
28.1.2004 11:16

hermik

Re:
Kolega delal ve firme, ktera delala software pro restaurace a treba behem Karlovarskeho festivalu, kdy restaurace meli obrovsky trzby, priznavali tak 10%-20%.
0/0
28.1.2004 12:35

Petr

Švýcarsko
Jen tak pro porovnání. "Chudé" Švýcarsko má dvě sazby DPH 2 a 7%.
0/0
28.1.2004 10:19

Ekonom

Čím vyšší daně, tím vyspělejší stát a prosperující ekonomika!!!
Ve Švédsku je složená daňová kvóta 52%, naproti tomu v Mexiku je 16%. A kdo je na tom asi lépe ?!?Pro zdejší přispěvatele, studenty nejvýše 1. ročniku VŠE, složená daňová kvóta představuje podíl HDP, který se přerozděluje prostřednictvím veřejných rozpočtů. Toť řeč faktů! A se svými teoriemi zkrachovalého ekonoma, který se spojil s komunisty a sedí na Hradě, se jděte ....
0/0
28.1.2004 8:50

sarcula

Re:
A proc asi Svedsko v 90. letech miru prerozdelovani snizilo?!, podle Vasi teorie by to znamenalo, ze je nyni mene vyspele nez pred par lety. Ano mira poptavky po verejnych statcich roste s vyspelosti, ale nelze to chapat absolutne, jestli je hranice 30% ci 40%, to je otazka. A mimochodem vyspelost se nejlepe vyjadruje pomoci ekonomicke urovne (HDP/osobu) a ja se ptam: Japonsko ma miru prerozdeleni okolo 35% a CR miru prerozdeleni 48% (z toho dan.kvota necelych 39%) a kdo myslite, ze je vyspelejsi????
0/0
28.1.2004 9:01

E

Re: Asi
máme každý jiné údaje. Každopádně je absolutní nesmysl tvrdit, že pokud dramaticky snížím daně, bude to mít rozhodující pozitivní vliv na rozvoj ekonomiky.
0/0
28.1.2004 9:59

Sarcula

Re:
Jak kde, viz Lafferova krivka a Rusko se zavedenim jednotne danove sazby, prineslo to, jak rozvoj ekonomiky, tak verejneho sektoru
0/0
28.1.2004 10:14

Vaclav Hanus

Re: eee..??
Ja nevim nic o tom, ze by Rusko byla zaslibena zeme...
0/0
28.1.2004 10:36

Sarcula

Re:
Ja mam udaje z predikce ministerstva financi a Vy?
0/0
28.1.2004 10:23

E

Re: Také
MF. A Laferova křivka je de facto nesmyslná, neboť na výši vybraných daní působí i jiné činitele, než jen samotná výše daně, např. účinnost daňové správy, ....
0/0
28.1.2004 12:56

Vaclav Hanus

Re: Co je to za kravinu..
..ze HDP / osobu urcuje kvalitu statu? Dejte mi otroka, pistoli a pravo zastrelit ho. Uvidite, jak se 'u nas' bude kmitat. HDP/osobu vyleti tryskem...
0/0
28.1.2004 10:20

Sarcula

Re:
Prosim, velmi si davam pozor na slova. Nehovorila jsem o kvalite statu, ale o ekonomicke urovni!
0/0
28.1.2004 10:28

Vaclav Hanus

Re: Ale zajiste, ja jsem si toho byl vedom...
..ale co radoveho obcana po ekonomicke urovni? Pro radoveho obcana je dulezitejsi kvalita statu. Z kazdeho zvyseni 'ekonomicke urovne' tezi jen 10% nejbohatsich a dalsich 20% jejich nohsledu
0/0
28.1.2004 10:35

Daňový soumar

Re:
Každému podle jeho zásluh, každému podle jeho schopností, Václave...!
0/0
28.1.2004 10:43

Vaclav Hanus

Re: Ano
Ano, to je idealni stav, ke kteremu se mozna jednou dopracujeme. No vidis, ze nakonec se mnou musis v necem i souhlasit.
0/0
28.1.2004 11:02

Daňový soumar

Re:
Buď v klidu, jenom jsi moji větu absolutně nepochopil...
0/0
28.1.2004 11:14

Kajetan11

Re:
To je zajimavy. Ja jsem jenom "pouhy zamestnanec", ale sakra mi zalezi, aby se mel muj zamestnavatel dobre. Protoze to znamena, ze ma ksefty, je prace a budou penizky. Teda pro ty, co makaj.
0/0
28.1.2004 11:00

Vaclav Hanus

Re: takovou zkusenost ja nemam
Maka cca 80 procent. Penizky ma 15 procent z nich ..a to jeste z tech 15 procent 5 procent nemaka..
0/0
28.1.2004 11:05

Kajetan11

Re:
Jestlipak nepracujete ve statnim podniku?...hehe.
0/0
28.1.2004 11:22

Vaclav Hanus

Re: popsany stav funguej v obou sektorech temer nastejno
0/0
28.1.2004 11:32

sarcula

Re:
A vysvetleni: slozena danova kvota: je dane + soc. a zdrav. pojisteni / HDP v zadnem pripade ne mira prerozdeleni. Jak jiste vite existuji i nedanove a kapitalove prijmy verejneho sektoru, ktere se do miry prerozdeleni pocitaji. Tedy slozena dan kvota se nerovna mire prerozdeleni. Vy vzdelany ekonome, mate nejake mezery...
0/0
28.1.2004 9:17

E

Re: To máte pravdu,
tak zní definice, ve skutečnosti to však míra přerozdělováni je.
0/0
28.1.2004 10:02

Sarcula

Re:
Tak to si rozhodne nemyslim. Fakticka mira prerozdeleni je jeste vetsi nez ta, ktera vychazi z definice. Protoze mimo to, ze musime platit dane (dan. kvota) a take ruzne poplatky (mira prerozdeleni) existuje jeste dalsi omezeni naseho disponibilniho duchodu (musime mit katalyzator v aute, zakonne pojisteni, posilat dite do zakl. skoly, ...-legislativni prikazy) Fakticky muzeme rozhodovat o velmi male casti naseho duchodu.
0/0
28.1.2004 10:19

Daňový soumar

Re:
                   Špica! Totální superšpica!!!!!!!
0/0
28.1.2004 9:41

Kajetan11

Re:
A Malta je podle Vas nejchudsi zeme na svete, zejo?
0/0
28.1.2004 9:45

frank82

Re:
No já si myslím, že takové zvyšování daně nám moc nepomůže. Sice chápu, že se musíme snažit sladit naši daň soustavu se soustavou EU, ale pokud se přenese předepoklad, že pětina provozovatelů těchto služeb z důvodů nedostatečné klientely zkrachuje, tak tím se asi co se týče ekonomiky nic příznivého nepřinese!! Když si uvědomíme, že kolik lidí přijde o práci, tak i ty tři miliardy, nebo kolik to má přinést do státní pokladny, se zase rozdají na sociálních dávkách. Tudíž díky této změny česká ekonomika nějaký boom určitě nezaznamená. Tím pádem ani nesouhlasím s názorem: čím vyšší dańové zatížení, tím vyspělejší ekonomika.
0/0
28.1.2004 10:13

Buran

Re:
Ty jseš ekonom jak noha. Abychom si mohli dovolit luxus vysokých daní, musíme se dostat na určitou úroveň. A té se nedopracujeme jinak, než brutálním nastartováním ekonomiky. A to se nedělá tak, že zdaním i to, co nevydělám. To je cesta do Argentiny. Takže ano - vysoké daně, ale až si na ten luxus vyděláme. Jinak ti musím říct, že takového HŇUPA jako jsi ty, to už tu dlouho nebylo. Přesně tak totiž hovořil Škromach. Ale ten je tak geniální (asi jako ty), že když se ho ptali na Pythagorovu větu, začal motat cosi o tělese ponořeném do kapaliny. Myslím, že dalšího komentáře netřeba.
0/0
28.1.2004 10:16

ST

Re:
Ta cesta do Argentiny by byla pro nas dobra, stale j na to lepe nez nase zeme. To, ze na tom byla kdysy lepe 4x a nyni pouze 1,5 x jeste neni velky problem. Je na tom lepe a basta...
Žádný pokles cen, či daňové zvýhodnění naší ekonomice nepřidá. Problémem je nízká produktivita práce - tedy počet vydělaných dolarů za určitou dobu určité práce v určité kvalitě... (Kupříkladu soustružník v Německu vysoustředěním jedné nohy od stolu vydělá 5x více než soustružník v ČR)
0/0
28.1.2004 11:27

sarcula

Restaurace x stavebnictvi
Zvyseni u restauraci je mi jedno, nasi ekonomiky se to asi moc nedotkne, turiste budou chodit na jidlo i nadale a pravdepodobne i ti ostatni. Ceho se bojim, je planovane zvyseni sazby u stavebnich praci, to je jedno z nejrychleji rostoucich "ne-sluzby" odvetvi a je velmi zavisle na cenovych vykyvech. Proc neslysim nikde lobbyingovou skupinu stavebniku?!, ze by pracovali i v zime?
0/0
28.1.2004 8:40

dan

Re:
100% souhlas - neuvedomuje si snad nikdo, ze kdyz letos stavim, mam to spocitany na 5% dle slibu "nesahneme na to do 2007" a tedka najednou nevim, kolik to vlastne bude, ze to je osobni pruser tech domacnosti?
0/0
28.1.2004 10:04

bubu

Stejně se to všechno promítne k poslednímu odběrateli a to jsme přátelé zase jenom
 TÉMĚŘ MY VŠICHNI
0/0
28.1.2004 8:35

clear

"podnikatelé" ve službách!
Tak nesnížením ceny v roce 2000 jste dostali prostor pro investice, - no nekecejte - a do jakých - leda tak do svých, lakomci - bouráky, domečky, válení se na pláži a podobné " investice".  Z jakých surovin se asi krmí Vaše rodiny ? Tak teď, až Vám doběhne lízink Vašeho meďoura, kupte si na splátky ojetýho favouše. Jestli Vás skutečně aspoň pětina "klekne", bude to rajská hudba pro mé uši  
0/0
28.1.2004 7:46

VITA11

Re:
ty si kup ráno 20 rohlíků  a litr mléka a chrochtej blahem nad prázným lokálem :-)) ,protože už na ten oběd mit nebudeš. a příštích 5 let si domu kupuj taškáče {cink,cink}
0/0
28.1.2004 10:13

Vaclav Hanus

Re: diky za radu, ale je prosla..
To co doporucujes, delam uz pet let. Protoze nejsem ochoten platit vase 100% obchodni marze. ..a jsem vrcholne spokojenej.
0/0
28.1.2004 10:25

honza upice

Re:
hanuši ty seš uplný komunistický ekonomický hovado.zvyš daně,ale pozor aby za chvilku bylo komu.žil jsem 10 let ve švédsku a můžu ti říct,že si tam pěkně drbají palici aby to ukočírovali bez bohatejch,který jsou už všichni v prde...
0/0
29.1.2004 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.