Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministři přenesli část nemocenské na firmy

Během prvních dvou týdnů choroby by měly do budoucna vyplácet nemocenskou firmy. Vláda přijala věcný záměr zákona o nemocenském pojištění, který s touto změnou počítá. Chce tak omezit časté simulování nemoci. Předpokládá, že zaměstnavatelé si své pracovníky lépe ohlídají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nal

Co jste čekali ?
Zvolili jste si levicové svině,dobře Vám tak. A příště si zvolte znovu socany a za chvíli budete melouchařit jako za socialismu. Josef Džugašvili vyplenil obec ponechal domorodcům pouze osivo na příští sezonu a jak tito byli rádi, že jich nechal žít. Ještě byl za to slavný.
 
 
0/0
6.2.2004 7:37

JfV

Jiná sorta lidí
Jak snadno se to rozhoduje o jiných, když vy jste si uzákonili 100 % nemocenskou. Jste jedna pakáž, ať už jste z kterékoli partaje, protože pokud jde o různé vaše výhody a imunitu, v tomhle držíte spolu. Jste pakáž, odtržená od reality všedních dnů.
0/0
5.2.2004 14:22

JfV

Jiná sorta lidí
To se rozhoduje o jiných, když jsem si sám sobě přidělil zákonem 100 % platu při nemoci. Viďte, páni poslanci ! Co je vám po jiných. V obhajobě svých různých výhod a imunity jste všichni stejní, ať jste z kterékoli partaje, to se shodnete vždy. Stejná pakáž, odtržená od reality.
0/0
5.2.2004 14:18

tomovi

zkuste pocitat
Nejprve jsem byl po precteni vyse uvedene zpravy spis pobouren. Zmenu financovani jsem podporoval, jen se mi zdala ta 1,5% uleva dost mala...
Ale kdyz spoctu, ze za rok takhle zamestnavatel ziska asi 28 % me mesicni hrube mzdy a vzhledem k tomu, ze (pri prumernem platu, pri vyssim je to jeste nizsi procento) behem nemocenske dostavam tak cca 40 % platu, si muzu rocne "uzivat" asi pul mesice nemocenske - tedy pokud to ma firmu stat stejne jako nyni. A to mi prijde dost prepychove.
Takze tech 1,5 % ulevy mi vychazi jako dost dobra hodnota pro firmy.
Spis bych se primlouval za to, aby firmy behem nemocenske mohly vyplacet i vice nez je statem stanoveno.
Nebo se ve vypoctech nekde hodne mylim ?
0/0
5.2.2004 12:57

CuoreSportivo

Re:
Mýlíš se a hodně. Nejde totiž jenom o firmu, ale i o zaměstnance. Oba platí jak sociální, tak zdravotní pojištění. Proč tedy firma úlevu dostane a zaměstnanec jde almužnou? To není namířeno proti zaměstnavatelům, ale proti systému, který byl tímto nastolen. Platím, ale dostanu kulový. To je stejé, jako bys přišel pro chleba , zaplatil ho ale dostal vyhazov z obchodu. A pekař ti řekl, ať si 10% z ceny chleba odečete tvůj zaměstnavatel z daňového základu. Má to logiku????
0/0
5.2.2004 13:12

tomovi

Re:
Protoze prave firma ti tu nemocenksou bude platit!!! Nebo si budes sporit ve svem vlastnim domacim fondu ??
Pokud jsi dobre pochopil, tak tedy nehodnotim, zda je nemocenska nizka nebo vysoka (souhlasim s tebou, ze je to pri vyssim platu mala almuzna). Jednalo se jen o zpusob jejiho financovani za stavajiciho stavu. Nebo jsi snad predtim dostaval vic ?
0/0
5.2.2004 14:35

tomovi

Re:
A kdo to tedy bude ty prvni dva tydny platit - ty nebo zamestavatel ? To si to budes stradat doma do nejakeho soukromeho fondu ???
Asi jsi nepochopil, ze hodnotim jen zpusob financovani za soucasne vyse nemocenskych davek. Jinak s tebou totiz souhlasim, ze je to opravdu jen almuzna (nejvic je to zretelne pri vyssich platech).
Chtel jsem jen zduraznit, ze to neni zmena k horsimu (pokud ovsem nepocitate, ze prumerny clovek bude nemocny tak tri tydny rocne).
0/0
5.2.2004 14:43

tomovi

Rychly refresh IDNES...
Diky nemu se mi nekolik minut po vlozeni prvni reakce nic neobjevovalo a tak je to tu dvakrat (pokazde jinak zabaleno) :-(
0/0
5.2.2004 14:44

Celer- Horák

Šmejdi,
nejraději by všechno přenesli na ostatní a sami by se váleli,chlastali a žrali v perlamentu zadarmo"Kudy chodil tudy krad,sociální demokrat"Musíme tu sebranku vymítit dřív než se to podaří jí s náma.
0/0
5.2.2004 10:14

Celer- Horák

Šmejdi,
nejraděj by všechno přenesli na ostatní a sami by chlastali a žrali v parlamentu zadarmo.Sociální jak víno "Kudy chodil tudy krad,sociální demokrat"
0/0
5.2.2004 10:08

bara

co s temi nemocnymi co budou chtit zustat v praci kvuli penezum
S ohledem na stávající změny možná přibude těch, kteří nebudou chtít zůstat doma na nemocenské (protože by v měsíci, kdy jsou nemocní neměli např. na zaplacení nájmu) - ale ani si například nevezmou dovolenou, tu musí šetřit např. na prázdniny dětí. Zůstanou na pracovišti a - pokud např. s chřipkou - budou ji roznášet na kolegy, příchozí (pokud pracují s lidmi) nebo prostě jen budou své potíže přecházet. Takové chování bude mít následky v dlouhodobém vývoji - vznikem vážnějších onemocnění (po přecházení mírnějších) a šíření infekcí...
0/0
5.2.2004 10:05

Kecal1

Slovenský příklad táhne,
napřed DPH na 19% (nebo dokonce 5% - takže v průměru nižší zdanění), teď podobný systém pro nemocenskou. K přibížení ještě zbývá podniková daň ( ta bude vzhledem k širší možnosti odpisování u nás také podobná ),  snížení daní z příjmu, zvýšení pojistného na důchod, zavedení různých poplatků ve zdravotnictví a školství ...
jiná otázka je, jestli je to dobře :-)
0/0
5.2.2004 9:41

Firmy

Firmy přenesly část nemocenské na ministry
0/0
5.2.2004 9:16

GEORGE

Výplod blbosti
Pochopil bych, že firma bude financovat první tři dny nemoci. Budiž. Financovat však první dva týdny, to je vrchol blbosti. Máme jedno z nejvyšších daňových zatížení v Evropě a ještě tohle. Měsíčně odvádíme na sociální pojištění každý ze mzdy 8% příjmu a zaměstnavatelé dalších 26%, což je docela palba. Nějaká úleva ve výši 1,5%, no nenechte se vysmát.
 
 
 
 
 
0/0
5.2.2004 8:46

Mira

...............
O vlada si mysli ze zamesnavatele kteri zde investovali sve penize aby vydelali a vytvorili zisk je budou investovat do nemocenskych svych zamestnancu. A nejaka pomoc smesneho snizeni povinnych odvodu to je vysmech......na to muze nase vlada v poklidu zapomenout bohuzel to odnesou ale samotni zamestnanci kteri za nic nemuzou. Nase vlada si mysli ze v cele soukromych firem jsou asi nejaci neschopni lide jako je to u stanich firem. Bohuzel te mila vlado musim zklamat ale na tohle jsi kratka.........
0/0
5.2.2004 8:13

Vlčice

Selekce
A co takhle, naše milá vládo, dát rovnou všechny občany s narušeným zdravím, všechny invalidy a všechny lidi nad 50 let rovnou do plynu?
0/0
5.2.2004 7:57

plaváček

jiné mravy jiná doba
buď budete zdraví a budete pracovat pro rozvoj firmy a státu, jinak nemáte v moderní civilizaci co pohledávat
0/0
5.2.2004 7:20

beagle

.....
Tento měsíc menstruuji
0/0
5.2.2004 6:58

Jsem pohodlná nejlepší ze všec

Re: Dobře ti tak
ještě se beagle opláchni než zdražíme
0/0
5.2.2004 12:33

Zíťák

Díky
 Vrchol české politické naivity....
 Koho jsme si zvolili..toho máme....
Ať žije naše vláda...!!!!!  a.......nebo snad ne....
0/0
4.2.2004 23:14

Blabla

Už to chápu
Konečně jsem pochopil - spadnout do Špidlovi sociální sítě je lepší než pracovat, na peníze to vyjde stejně, akorát člověk nemusí ráno vstávat.
0/0
4.2.2004 22:59

BjBe

Re:
to brzo
0/0
5.2.2004 9:36

A.N

Š........... se zbláznil
Svět se zbláznil. Rád bych věděl jak může zaměstnavatel polemizovat s lékařem zda je neschopnost oprávněná. vždyt to určí lékař. osoba k tomu jednoznačně pověřená. Pan Špidla a jeho kamarádi zvlády se chovají jako darebáci. Tak  aŤ žije velká sociálně demokratická revoluce.
Čest Vaší práci soudruzi
 
0/0
4.2.2004 22:55

Ivan

Re:
Vážení,vracíme se se vším do totalitního režimu.Vzpomínám si,že tato metoda uzdravování, kdy lékař léčil, ale velitel uzdravoval platila úspěšně dlouhá léta pouze na vojně.Takže jedeme dál,lékař bude léčit ,ale vedoucí bude uzdravovat! Čest práci soudruzi.
0/0
5.2.2004 4:23

Lála

Re: Naprosté ignoranství
Naše vláda nutí živnostníky, aby za své zaměstnance odváděli pojištění, aby hlídali všechny nesmyslné zákony a jejich změny, a teď je ještě bude nutit, aby své zaměstnance v nemoci hlídali, jestli leží v posteli a to ještě jestli jsou opravdu nemocní? Museli by to být samí právníci, inženýři ekonomie a ještě doktoři? To jsou opravdu pro tuto vládu takoví zločinci a nepřátelé, že je Škromachové a Špidlové úmyslně likvidují?
 
0/0
5.2.2004 10:18

nastavajici emigrant

Pa, pa
Na hruby pytel hruba zaplata, s Spidlo. Dosud jsme se chovali jako solidni firma, platili veskere dane, 35 % za kazdeho zamestnance jste od nas  do svych nenazranych chrtanu dostali. Pohar vsak uz pretekl. Nelze delat vola z nekoho donekonecna. OK. Opravdu si nemime nicit zdravi a zivot jen proto aby jste si chrochtali u svych stale sirsich bezednych koryt, s. Spidlo a  dalsi soudruzi, jez spolu mluvite. Sbohem, neni jen CR, tim mene EU. Posledni zhasnete.
0/0
4.2.2004 22:38

Libor76

hlídat
no jo, takže stát přiznává, že to nedokáže sám uhlídat, tak to hodí na někoho jiného, kdo k tomu nemá sebemenší pravomoc a v jehož rukou z toho hlídání bude fajn nástroj na buzeraci zaměstnanců
0/0
4.2.2004 22:26

elwood

dssdfsf
Banik pico...
0/0
4.2.2004 22:19

Sasenka

Re:
Jistě... hlavně že je to k věci
0/0
4.2.2004 22:37

Janoš

Prokristapána, řada firem
přece dluží zaměstnancům i za odpracované dny. Kdo zaručí, že jim budou vyplácet zrovna nemocenskou??? Géniové ve vládě se zřejmě pohybují v jiné dimenzi a o realitě v této zemi nikdy nezaslechli. Nebo je to snad opravdu jen skupina ignorantů?
0/0
4.2.2004 21:54

denny

Nemocenska
Co si stezujete, vzdyt jste chteli do EU v nemecku je to mesic, takzejste na tom jeste dobre, v polsku uz je toto davno zavedene. Takze zklidnete hormony.
0/0
4.2.2004 20:52

ruda

Re:
souhlasim,.....v komunismu pracovat a v kapitalismu zit.
0/0
4.2.2004 21:12

Petr

Re:
Zklidni hormon ty! Co ma EU společnýho s naší dementní vládou, notabene když v německu vládnou stejně dementní socani jako tady? To mi zkus vysvětlit ty mysliteli !
0/0
4.2.2004 21:16

anno

Re:
 socani uz nemaji vzduch,...a pristi volby jsou v prd....
0/0
4.2.2004 21:43

Martin

Re:
je to i na slovensku a v maďarsku, no prostě se musí nadávat
0/0
4.2.2004 23:52

Michal

Re:
Porovnej si průměrnou mzdu tady a co za ni pořídíš a potom porovnej mzdu v Německu a co za ni pořídíš. Trochu rozdíl ne, ty moulo jeden. Měl by ses probudit.
0/0
4.2.2004 21:39

Zoro

Velebnosti,chce se mi blejt!
Tak by to nazvala bába Kelišová.Je to přesně tak, jak to nazval Špidla-hon na podnikatele.Drobný podnikatel, třeba cukrář, který zaměstnává např.10-15 lidí to udělá asi následovně.Vysvětlí svým zaměstnancům, že pokud budou marodit, tak by bylo pro ně výhodné, kdyby si vzali na těch 14 dní neplacené volno nebo dovolenou.V době nemoci nepracujete-nevytváříte žádné hodnoty.Jinak budou brát základ, nebo čau Bambino.Z čeho má platit nemocenskou, když splácí úvěř na budovu,leasing na stroje a pod?Jinak zkrachuje a to socani přesně potřebujou.Je to nový způsob znárodňování.
0/0
4.2.2004 20:48

eliska

...ta socialni medicina Kanadikum funguje dokud nejde do tuhyho
Ontario zacne posilat pacienty nemocne rakovinou do USA a do severniho Ontaria na radiacni lecbu jiz v nejblizsich dnech," oznamila ontarijska ministryne zdravotnictvi MUDr. Barbara Whitnerova. "Bude to pouze kraktodobe reseni," rekla dale, "abychom tak zkratili cekaci dobu na lecbu techto pacientu....
0/0
4.2.2004 20:41

eliska

....poucit se od vsech zemi, a vybrat to nejlepsi
...v emerice se temto pojistkam rika "zlata zelizka/pouta"...bez zamestnavatele a jeho skupinove pojistky se uz ani neuprdnete...mnohem lepsi je, kdyz clovek ma sam kontrolu nad vsim , tedy i kontrolu nad svym zdravim...nevidim rozdil mezi skupinovyma pojistkama zamestnavatelu, a jednou velikou skupinou lidi z cele zeme....jak zabranit simulantum ? jednoduse....kazdy clovek by mel zaplatit do urciteho mnozstvi ze sve kapsy, a teprve potom zapne pojistka....napriklad vase mesicni pojistka je 500kc (levny oproti napojeni na internet, jinak nemam nejmensi tuseni kolik pojistka stoji)...ale nez pojistka zacne 100% vyplacet, musi jit z vasi kapsy 2,000kc (s vyjimkou u vaznych chronickych onemocneni a pri urazu na zivot a na smrt z kapsy nic neplatit)....Pojistky by mely byt ruzne a nabidnout lidem vsechny mozne variace, ale na rozdil od jinych zemi, by se me libilo kdyby kazdy do kasy musel priplacet, protoze nejaka hyppokratik prisaha je sice OK , ale nakonec to stejne nekdo zaplatit musi....a kdyz nikdo neplati, doktori a nase medicina bude chudsi a horsi. Emerika a jine bohatsi zeme nam nase nejlepsi doktory odlaka na lepsi vice placenou mucholapku....nemyslete si ze vsechny prachy jdou pouze doktorum do kapsy...mit dobre vybavenou praxi, a pouzivat tu nejmodernejsi techniku , pomucky, mediciny, to vse stoji dnes tezky prachy...a kdyz vam neco opravdu je, nechcete tu nejlepsi pomoc/lecbu ????...
0/0
4.2.2004 20:26

sitoval

A co hlídačenky?
Kdo zaměstná matku sdětmi, které budou občas nemocné? Už teď je to jedna z nejrizikovějších skupin na Úřadech práce. A po této reformě? Budou všechny nezaměstnané a stát jim bude platit jen půlrok. To budou úspory! A zase se budou divit, že se rodí málo dětí...
0/0
4.2.2004 20:11

IT

Problém !!!!
... Nepřijatelné jsou zejména texty urážlivé, vulgární, rasistické ... z toho nepřímo vyplývá, že se tu vlastně nesmí psát o vládě ! 
0/0
4.2.2004 19:51

Petr

Re:
Nepřijatelné je hlavně hovořit o tom stádu ignorantů jako o vládě ! To je největší vulgarismus naší doby !
0/0
4.2.2004 19:57

Tom

To je fakt neuvěřitelný
To je fakt neuvěřitelný, co všechno navrhnou, aby měli prachy na svoje rozhazování (například na stíhačky, drahé limuzíny, zahraniční cesty a s tím spojené diety, poslanecké byty, kanceláře atd)... To snad ani nemůžou myslet vážně. Je mi úplně líto něco psát, stejně si to z těch XXXXXX nikdo nepřečte a i kdyby, je jim to jedno. Hlavně že oni mají svoje prachy a výhody.
0/0
4.2.2004 19:35

IT

Re:
citát : "jazykem svým prdel pasou !" 
0/0
4.2.2004 19:47

dan

Fajn
.. snizuje se plneni z nemocenske. O kolik se teda snizuje dan z prijmu?
0/0
4.2.2004 19:26

Lukas

To snad ne !!!???
Lidi, konecne se uz naserme a vymetme tu bolsevickou luzu z vlady. Nebo aspon dejme najevo, ze se nam neco nelibi a dejme to tem vyzranym prasatum, kteri na nas parazituji, poradne najevo.
0/0
4.2.2004 19:14

Lukas

Re:
Jsem se tak nastval, ze jsem si ani nevsiml ty hrozny stavby vety, kterou jsem tu vyplodil.
0/0
4.2.2004 19:17

IT

Re:
Tvoje stavba věty je daleko lepší, než ty socansko-sráčovský vládní výpolody.Nemáš se za co stydět, stydět, stydět se musej oni !
0/0
4.2.2004 19:44

IT

Re:
sem to taky dobře zmatlal
0/0
4.2.2004 19:46

anonym

To je skvělé
Takže když mi zaměstnavatel nedává mzdu a já ji z něho dostávám i několik týdnů po výplatním termínu, tak teď když nahodou onemocním, tak budu ze zaměstnavatele dostávat i nemocenskou. To je opravdu výborné.
0/0
4.2.2004 18:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.