Diskuze

České dráhy loni prodělaly téměř miliardu

České dráhy skončí podle předběžných údajů loňského hospodaření s účetní ztrátou 998 milionů korun. "Plán přitom počítal se záporným výsledkem 1,5 miliardy korun," řekl generální ředitel drah Petr Kousal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Housing Construction

6. 2. 2004 9:38
Miliarda sem, miliarda tam ...
Jen tak mimochodem, taky bych věděl o nějaké té miliardě, kterou vás už stála třeba dálnice do Ostravy.
0 0
možnosti

Celer- Horák

6. 2. 2004 9:14
Co k tomu dodat?
Již řadu let se na ČD doplácejí miliardové dluhy a vláda s tím nic nedělá,protože to vždy za ní zaplatí daňoví poplatníci ale už toho bylo dost!!!Nikdo nechce,aby byly ČD státním podnikem.Prodat ČD zahraničnímu investorovi je jediné rozumné řešení
0 0
možnosti

Jirka Z

6. 2. 2004 10:12
Re: našemu privatizátorovi
Mám pro tebe jeden skvělý návrh na podnikání: kup si autobus z padesátých let, voz s ním cestující z Prahy do Brna po polních cestách a snaž se tak vydělat na dálnici. Až zkrachuješ, tak možná pochopíš, co tady plácáš za nesmysly.
0 0
možnosti

josemario

6. 2. 2004 7:59
Odstupné
Nechápu jak múže takto prosperující podnik vyplácet odstupné při propuštění 100.000,-Kč. Fakt, v tom našem státě je tak velký socialistický bordel, že je z toho na blití...
0 0
možnosti

drevak_patlak

6. 2. 2004 15:50
Re:
Nadstandardní odstupné je výmysl státu, který tak řeší sociální otázku. Je to stejné jako u horníků na Ostravsku. Problém je, že stát se zavázel připláce na nadstandardní odstupné, leč platit se mu nechce. Takže ČD budou muset buď propustit méně zaměstnanců (na kolik jim vláda dá odstupné) nebo to doplatit ze svého, nebo je vyhodit bez odstupného a riskovat oprávněnou stávku. Každý případ je bude stát dost peněz, viník je při tom vláda. Je to pěkný bordel a nechtěl bych být v kůži vedení ČD.
0 0
možnosti

a666

6. 2. 2004 2:04
ČD, stát a ti druzí
Ke koridorům: Je úžasné, že se konečně alespoň "něco" děje. I když je fakt, že nějaká moudrá hlava rozhodla o max. rychlosti 160 km/h  a jiná moudrá pak nakoupila Pendolina...
Byl jsem u slavnostního zahájení výstavby a následně i slavnostního otevření koridoru Praha - Děčín. Tak např. na zastávce Hrobce se stavbaři a projektanti "vyřádili". Zastávka jak v okresním městě, podchody jak do metra ale vše strašně daleko od nádražní budovy a přístupových cest. Novostavba uprostřed polí v obci se snad "50 čísly". Byl jsem tam celkem od 12 do 19 hod. a zastavily tam jen 2 lokálky. Na to peníze jsou.
Při otevření jsem projel ceslou trasu. Vtip byl v tom, že se slavnostně otvíralo něco co ještě nebylo úplně hotovo - a do dnes není. Část cesty jsem strávil i na lokomotivě a tak vím, že těch 160 km/h jsme si mohli užít jen na jednom krátkém úseku a zbytek pak max. 130 km/h, průměrně ale 80 km/h. Celkové zrychlení na této trati po rekonstrukci na cestovním čase 10 max. 15 min. - sláva o))
Jednoho dne jsem se chtěl vypravit vlakem do Plzně. Tak jsem si zadal na netu (idos) vyhledání spoje a jaké překvapení. Zjistil jsem, že vlakem se z Prahy do Plzně dostanu za 140 Kč, ale současně též mi bylo nabídnuto několik spojů busem cca za 70 Kč...???
Ale abych jen "neremcal", věděl bych jak na to, zkrátka dejte mi dráhy na povel a uvidíte ten cvrkot a to myslím vážně. Nějaký Dušek a jeho společenství nemakačenků zvané odbory by těžce zaplakaly. To by byl takový rachot, který tady ještě nebyl, ale pak by se neoslavovalo, že dráhy prodělaly jen 1 miliardu a přitom měli v plánu mínus 1,5. Doufám, že si za toto "pozitivum" v jejich tureckém hospodářství dají nějaké mimořádné odměny.
Vláčkům zdar
0 0
možnosti

hbf

6. 2. 2004 7:39
Re:
Klasická ukázka slepičího mozku. Jízdní doba Praha Ústí nad Labem dělá 66 minut. Při 103 kilometrech to průměrem 80 km/h nejde. Zrychlení oproti stavu před koridorizací je kolem dvaceti minut, což je na sto kilometrech po čertech mnoho. Koukněte do staršího jízdního řádu ....
Praha - Plzeň - ano 140 Kč je za obyčejné jízdné jízdné. Zakoupením Zákaznické karty to klesá na cca 80,- Kč, při zpáteční jízdence jste na těch 70 také. Funguje to jako u telefonování - dražší paušál, levnější jízdné/hovorné. Bez paušálu dražší jízdné/hovorné.
Nádražáky vyhodit - ano, hned jak management dokáže sehnat prachy na modernizaci infrastruktury, která mnohde pamatuje císaře pána a ve své většině aspoň Hitlera. Nedivte se, že 60 let straé zab. zař. potřebuje více obsluhujícího personálu, než současné digitální zařízení. Jistě víte, že na těch koridorech se už vyházelo několik set lidí .....
0 0
možnosti

sitkon

6. 2. 2004 0:04
objektivně
S prominutím, je lhář, kdo tvrdí, že autem na Slovensko se dá dojet levněji, seriozním průzkumem, který jsem loni prováděl a který v sobě nesl veškeré náklady mimo nákladů externích (čas, životní prostředí) jsem došel u průměrného auta (dejme tomu Škoda Felicia) i při nejoptimističtějšíc propočtech k číslu 3,6 Kč/km. Pozor! Je špatný ekonom ten, kdo počítá jen cenu benzinu. S prominutím - jako někteří novináři. Na druhou stranu musím uznat, že kvalita zaměstnanců ČD je na pováženou. A právě proto mě zamrzí, když vidím mladého člověka, který se snaží dělat to, co má a dělá to dobře a bohužel je stejně ohodnocen finančně i veřejností jako šedý průměr. A produktivita práce na ČD? Škoda mluvit. Bohužel management ČD za to prakticky nemůže. To si "neseru do huby". Vlastníkem ČD je stát a dokud tu bude Špidla, lepší to nebude, i když vpravdě, stát je vždycky špatný vlastník.
0 0
možnosti

Atomas

5. 2. 2004 22:33
Náklady
Docela by mě zajímalo, jaké platy má managment tak velice úspěšné firmy, jako jsou ČD....
0 0
možnosti

uran235

6. 2. 2004 0:03
Re:
Ja znam osobne jen par nadrazaku, ale vsichni se shoduji v tom, tuhle praci by za nic nemenili a ze do prace si chodi hlavne odpocinout. A maji za to relativne slusny penize. O sefech radsi nemluve.
0 0
možnosti

sersa

5. 2. 2004 22:15
Zprivatizovat!
0 0
možnosti

eliska

5. 2. 2004 19:21
.....pozor pozor
...vysilani preruseno....dulezita zprava....oranzova barva.....koza jacksonove neni kozou....je to granat, nebo torpedo....pri odjisteni vybouchne nebo vyleti....
0 0
možnosti

ondradve

5. 2. 2004 18:08
presne tak
priklad :
 jedu vlakem ec (normalni rychliky uz do brna ani nejezdi, holt si musim priplatit 60kc) z prahy, dosel sem pozde a tak uz neni skoro nikde volne misto, konecne se pridam k 5ti dalsim lidem do kupe.....
 
asi za 40 minut dojde protivna pruvodci a zahuhla neco jako jizdenky, tak ji podavam jizdenku a predstavte si ze ze vsech 6 lidi jsu jediny. ostatni maji rezijky a jedou zadarmo.
tak proto stoji ten listek tolik, ono totiz aby platil kazdy 6. cestujici to se opravdu asi nevyplati a ona uz pak nejaka ta miliarda na konci roku nevyjde.
 
nejhorsi je ze to kolikrat jede v jakem vlaku nekdo na rezijku se ani nikde nezaznamenava..takze nikdo nema prehled kolik lidi ktery¨m vlakem vlastne jezdi...
 
sou to pekne sv...ne, REZIJKY ZRUSIT, ODBORARE POSLAT DO DOLU, A VSECHNY TY NADBYTECNE ZAMESTANCE POSLAT UKLIZET HAJZLY DO VLAKU (uz jste tam nekdy nekdo konal potrebu?? upreme vas tedy lituji)
0 0
možnosti

Kendy

5. 2. 2004 20:11
Re:
Ty seš nejakej chytrej. Nebo tedy spíše blbej, protože z Prahy do Brna jezdí převážně rychlíky bez příplatku. Nemůžeme holt za to, že jseš trouba platíš příplatek :-). Jinak za poslední dva roky, kdy vlakem jezdím docela často (za volantem se čte hrozně špatně) se zvedla podle mého kvalita cestování (i přesto, že se jedná stále o tytéž vlaky, co jezdili před dvaceti lety), ale většinou už nenarazíte na bordel - tedy pokud nenastupujete někde uprostřed tratě, třeba  v Kolíně. Jenže za nepořádek mohou prasata - lidé, kteří se chovají ve vlaku jako v dobytčáku.
Jinak režijku bych také zrušil a možná by to chtělo udělat nějakou pořádnou razii a skutečně zjistit co mají dráhy za majetek a jak efektivně ho využívají. Myslím, že by se z toho dala vymáčknout nějaká kačka.
0 0
možnosti

Jirka

5. 2. 2004 15:35
Zbytečně mnoho
Dráhy v ČR by se měli snažit omezit dopravu na komerční. Ponechat pouze Inter., Euro. atd. Takové malinké hovínko u cesty jako bezesporu ČR je a tolik drah je pro pokladnu neúnosné.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!