Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdci pohrozili dvoudenní stávkou

Strojvůdci Českých drah pohrozili stávkou. Pokud vedení podniku neprovede do konce února slíbenou úpravu mzdových tarifů, přeruší od 1. března na 48 hodin práci. Vstoupit do stávky údajně hodlá asi 7500 z 8000 strojvůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

strojvůdce z Moravy

státní definitiva
Řídit vlak můžu napranej jako dělo po valašskej túře o velikonocích, a stejně pojedu rovně a dopředu  ,  fouknout mi nikdo nedá ( železniční KRYŠTOF haha ) a hákuju za ten den skoro tisícovku hrubýho, kterou mi zaplatí z daní zde hýkající diskutéři - a tomu si teď vrznu dvoudenní stávečku ( pěkně se aspoň ožerem - my strojvůdci totiž slavíme MDŽ rádi a teď když nám ho povolili se tenhle trénink bude hodit ). Vy ostatní si připravte kešeně na zvýšené daně, neb vláda nám pokryje všechny budoucí schodky.
0/0
13.2.2004 10:49

Doňa Mimoňa

Nakopat a vykopat, ať se jdou postavit na pracák,když se jim to takhle nelíbí.
Jsou to rudí vyděrači a jako s takovýma se s nimi musí jednat-zastřelit.Udělat už konečně v tom rudém molochu pořádek a zavést řád.
0/0
13.2.2004 8:05

krata

Re:
Zastřelit by měli tebe - za blbost!
0/0
13.2.2004 10:18

maret

Konečně bude konec
 
 To je dobře ,. konečně snad ČD a ten nepořádek co tam vláne skončí . Soudruzi vedoucí na mašinách co tam ještě v tom nepořádku děláte ? Nechte tam soudruha Duška a zavolejte Standovi ať začnou jezdit místo vás.
0/0
12.2.2004 17:33

Arnošt

strojvedoucí
Fandím strojvedoucím /strojvůdce, to píše jenom neznalec/. Kdo nikdy nepracoval v provozu ČD, neví o tom nic, píše pak nesmysly /srovnávání s tramvají/. To, co vidí cestující, je jen tvz. špička ledovce.
0/0
12.2.2004 16:42

DJ

Re:
No potěš....
0/0
12.2.2004 18:00

hockeysta

hádanka
víte proč musej nádražáci stávkovat nejméně dva dny? Aby bylo zřetelné, že se nejdená o zpoždění.
0/0
12.2.2004 16:20

Dave

Re:
Jojo, tento joke uz tady byl a Pavel za nej ma bod.
0/0
12.2.2004 16:24

simi

?
20 000 hrubého měsíčně ve firmě,která ročně prodělává 1 miliardu?Tady nejde o to ,že by strojvůdci byli podhodnocení,mají jen ideální příležitost k vydírání...spousta vysokoškoláků má stěží 8 tisíc čistého.Řídit tramvaj není v centru Prahy,kde se lidi chovaj kolikrát jak sebevrazi,není o nic jednodušší...
0/0
12.2.2004 16:15

Pavel

Byvaly nadrazak
Jsem byvaly nadrazak a musim rici, ze napriklad narocnost profese ridicu kamionu je daleko vetsi, nez narocnost profese strojvedoucich. Aprotoze jsem na draze prosel vice posty, tak muzu take mluvit o silne neefektivite jejich provozu napriklad oproti soukrome firme, kterou ted ridim. A z toho take prameni muj jasny postoj k odborarum v CD: jsou to vyderaci.
0/0
12.2.2004 16:14

Dave

Re:
Celkem to asi nikoho neprekvapi nicmene je dobre, ze to tady zaznelo... Co na to reknou panove nadrazaci???
0/0
12.2.2004 16:26

King Maiky

Re:
KOnečně to někdo řekl na rovinu co všichni víme...
0/0
12.2.2004 16:27

Krizoch

Re:
Je otazkou, co presne si na draze delal. I ridici kamionu maji tezkou praci, ale to se neda takhle srovnavat. A to ze drahy jsou neefektivni, o tom neni rec, to vi kazdy. Problem je jen v tom jak to resit. Privatizovat ? Rusit nevidelecne spoje ? Propoustet zamestnance ? Asi to bude chtit nejakej kompromis mezi vsim uvedenym, jen je problem ze proti vse vyse uvedenemu existuje ohromnej odpor. Proti ruseni spoju jsou lide kterych by se to dotklo, proti propousteni jsou samozrejmne take ty kterych by se to dotklo, atd. atd. ...
0/0
12.2.2004 16:33

Dave

Re:
Hele Krizochu, ty se tady ohanis t eoriemi obvodu a elektromagnetickeho pole, ale co takhle teorie ceskeho jazyka? Kdyz napises "navidelecne", tak moje ceske srdce place.
0/0
12.2.2004 16:37

modry ptak

Re:
nj. holt se taky ceskym jazykem nezivim ... Za sve chyby se ale omlouvaam ...
0/0
12.2.2004 16:44

krizoch

Re:
hehe, nejak se mi sem plete prezdivka z vedlejsi diskuse .. sorry :) kazdopadne , taky si se upsal ...
0/0
12.2.2004 16:46

Tom

Re:
Mozna by stacilo, kdyby se na draze aspon trosku snazili o spokojenost lidi a nabizeli sluzby na urovni. Nabizet v roce 2004 kvalitu 80tych let uz dlouho nepujde. Nemluve o te miliardove ztrate...
0/0
12.2.2004 16:41

krizoch

Re:
Mno a presne to je ten duvod, proc drahy provadi rekonstrukce trati, proc nakupujou nove ne zrovna lacine jednotky, proc vyhlasujou konkurz na dodavku novych lokomotiv, proc provadi nakladne opravy stanicnich budov ... Nejak se to zaplatit vsak musi. Takze si tak trochu protirecis. A mezi nami, kvalita zeleznicni dopravy rok od roku viditelne roste. Alespon kdo neni slepej tak to vidi.
0/0
12.2.2004 16:53

Tom

Re:
Zlepseni nevidim, ale za to vyhozene penize, neochotu a spinu ano.
0/0
12.2.2004 17:37

Paaja1

Re:
Tak si protři oči!!! Každý, kdo loni párkrát projel hlavní tah Děčín - Praha - Brno - Břeclav, to musel vidět!
0/0
12.2.2004 17:51

Fíra

Re:
A kolik platíš svému nejlepšímu řidiči, ty majiteli firmy. Určitě ho za těch 7000 brutto oficiálně + diety necháš i řádně odpočinout a jeho kotoučky také řádně vyhodnocuješ. Co ty víš o fírech, řídit kamion může každý, kdo má do prdele díru a není zrovna beznohý a jednooký.
0/0
12.2.2004 23:16

aac

Zaludek x 2
Jojo, strojvudci, to je ta profese na zeleznici, ktera ma 2x vetsi zaludky :) Dostavaji 2x vetsi diety nez vsichni ostatni. To jsou asi nadlidi, ze?
0/0
12.2.2004 15:53

PavelCak

48 hodin je moc málo
Důležitá je délka stávky. Těch 48 hodin je opravdu minimum, protože v případě kratší akce by si plno lidí mohlo myslet, že se jedná pouze o běžné zpoždění vlaku a stávka by tak úplně ztratila smysl.
0/0
12.2.2004 15:49

Dave

Re:
Pavel ma bod
0/0
12.2.2004 15:54

Dave

Jinak na ne
Cituji: "Dáváme šanci jednání, ale pokud by podmínky nebyly splněny do 29. února, vyhlásíme od půlnoci 1. března stávku". Jojo, tomu rikam sance pro jednani.
Kdyby u nas nebyly odbory, to by byla krasa. Nikdo by neotravoval ostatni stavkama, nevydiralo by se atd. atd. Uz je mi jasny, jak spousta z vas mi bude nadavat, jak jsou odbory strasne uzitecne, ok, jen si posluzte. Me stejne nepresvedcite. Odbory mohou byt prospesne uzke skupine lidi (i v ramci prislusne firmy), ostatni na to jen doplaceji (stavky, zvysovani nezamestnanosti z duvodu neoduvodnitelneho zvysovani mezd, pokles produktivity prace).
0/0
12.2.2004 15:28

M.I.K.E.

Nooooo
Ono ridit vlak asi skutecne neni stejne jako tramvaj. Pravdu maji ti, co se tu strojvudcu zastavaji. Tramvaj muze ridit kde kdo. Vlak tezko. Nejenom ze jede daleko vetsi rychlosti, musi dodrzovat daleko vic predpisu, am silenou odpovednost za zivoty pasazeru, mnohdy se stane pruser ne jeho vinou (vykolejeni, srazka na prejezdu, chyba vyhybek... ) Za to by meli dostat adekvatne zaplaceno. A ze je ve vlacich bordel? To delate vy, cestujici vlakem.  - - Podotykam, ze nepracuji na draze.
0/0
12.2.2004 15:26

Dave

Re:
Mne pripada jednodussi ridit vlak nez tramvaj. Tramvajakum se pod kolama mota spousta ostatnich ridicu, kdezto vlaku se nemota nikdo a navic si ani nemusi prehazovat vyhybky. Proste jen pridava nebo brzdi, to je cely...
0/0
12.2.2004 15:30

krata

Re:
to je velice naivní představa, běž si to zkusit a uvidíš. 
0/0
12.2.2004 15:35

Dave

Re:
Nejak nemam potrebu zkouset ridit vlak. Ani nemam potrebu nejak sahodlouze argumentovat, uz jen proto, ze o tom skoro nic nevim. Proto jsem taky napsal "mne pripada". Ty urcite o tom vis vic a proto je ti jasny, ze spravnej vlakvedouci ma mit aspon vysokou skolu s doktoratem vid? Ale jinak. Prozrad nam, v cem je ta prace tak slozita. Je vic znacek na draze nez znacek v ulicich? Ma vlak vice pacek nez tramvaj? Nebo je neco jineho co dela vlak nejak extra slozitejsim? Rad se necham poucit.
0/0
12.2.2004 15:40

krata

Re:
Nejdřív si vyjasni pojmy - Vlakvedoucí je ten co se pohybuje mezi cestujícími, je nadřízen průvodčím. Ke své práci samozřejmě vysokou školu nepotřebuje, stačí se naučit pár set stránek předpisů. Strojvedoucí je ten co řídí vlak, vysokou školu mít také nemusí, ale znám jich několik co jí mají. Jinak popisovat v čem všem je řízení vlaku složitější, tady nemá cenu popisovat neboť  je možné sem napsat jen 2000 znaků.
0/0
12.2.2004 15:48

Dave

Re:
Nemusis popisovat, stacilo by vyjmenovat jen par zasadnich veci, abych konecne problematiku pochopil. Mimochodem, jestli se musi vlakvedouci ucit par set stranek predpisu, tak ja tvrdim, ze 99% z nich jsou k nicemu, coz celkem odpovida tomu, ze CD jsou jeden velky moloch.... Cvaknout listek bych umel i bez predpisu.
0/0
12.2.2004 16:01

Krizoch

Re:
Ono se nejedna jen o ty predpisy, i kdyz i ty jsou x krat narocnejsi nez u MHD. Strojvedouci vsak musi ovladat elektriku, motory atd.. Obcas se stava, ze strojvedouci musi nejakym zpusobem svuj stroj "opravit" alespon tak aby dojel do nejblizsi stanice. Nerikam ze pochopit teorie obvodu, nebo asynchroni motory je nejak obtizna vec, na VS vsak tato teorie zabira po jednom semestru. Narozdil od MHD, kde stat se ridicem muze v podstate kdovoliv , u CD se preferuje VS strojni nebo elektricka ..
0/0
12.2.2004 15:49

krata

Re:
souhlasim, já jsem tam nechtěl ty ostatní věci vypisovat, neboť názor Davea na strojvedoucí by to stejně asi nezměnilo.
0/0
12.2.2004 15:55

Dave

Re:
Jaky veci???? Ze musi ovladat elektriku a motory??? Nebo co??? Ja touzim po vedeni
0/0
12.2.2004 16:02

Krizoch

Re:
OK, kdyz tak touzis po vedeni, odkazuji Te treba na skripta zminovanych "Teorie Obvodu", "Teorie elektromagnetickeho pole", atd atd.. Vse najdes napr. v univerzitni knihovne treba v Plzni. Ovsem upozornuji, ze bez znalisti derivaci, integraci, a jinych matematickych postupu budes mit docela problem. :)
0/0
12.2.2004 16:13

Dave

Re:
Ok, az zase pojedu vlakem, tak se pana strojvedouciho pujdu zeptat, co vi o teorii elektromag. pole. Mozna bych si i mel vzit mikrofon, ne???
Kazdopande te ale asi neprekvapi, ze je spousta profesi, kde musis umet veci, ktere nikdy nepouzijes. Totez plati treba pro tramvajaky, autobusaky a dalsi profese. Tudiz, stale jsi me nepresvedcil, ze nadrazaci (pradon, strojvedouci) jsou neco vic... A uz vubec je to neopravnuje otravovat zivot ostatnim.
0/0
12.2.2004 16:34

Krizoch

Re:
Nikdo nerek ze jsou neco vic. Je to profese jako kazda jina. Udelej svoji praci, dostanes za to nalezitou odmenu odpovidajici narocnosti prace. A muze byt maximalne spor o to, co je narocnejsi. Narok na stavku ma z ustavy kazdy, je jina vec, jak hodne to otravuje zivot ostatnim. Mne se to taky nelibi. Z reality vsak znam, ze i kdyz ke stavce dojde, 80% strojvedoucich stavkovat nebude. To jsou jen plane reci iDnes a jim podobnym..
0/0
12.2.2004 16:42

tomáš

Re: Netřeba VS
Křižochu,kecáš!O synchronních či asynchronních motorech se učí ve 2a3 ročníku elektroprůmyslovky a kromě toho to musí ovládat každý vyučenec,co se věnuje ve fabrice převinováním motorů.Tak buď tak laskav,a nekecej.Já jsem tu školu dělal a v navijárně jsem pracoval..A že se mají strojvůdci a jiní železničáři jako prase v žitě,to je jistý,nebo snad existuje profese,kde je dovolená o 14 dní delší ,doprava-i městská zdarma a odstupné až 100 tis .A firma jeuž 10 let ve ztrátě .Ukaž mi ji!
0/0
12.2.2004 18:43

Dave

Re:
Autobusaci si myslim taky umeji nektery veci opravit nebo se pletu??? Chtel bych ale vazne videt, jak strojvedouci neco opravuje na masine nekde mezi Jevickem a Brdama  Kazdopadne, oba jste hodi dostal prostor a popravde jste me moc nepresvedcili.
0/0
12.2.2004 15:58

Krizoch

Re:
Zaizl jsem nedavno cestou do Krkonos ze autobusak opravoval spadlej remen na vodnim cerpadle... Byl to fakt borec.. Ale stejne tak sem zazil, kdyz strojvedouci odpojoval nefunkcni tyristor aby mohl alespon nejak dojet.. Tak je to asi u vseho, problem je vsak ten, ze u toho vlaku jde o daleko slozitejsi zalezitosti, nez treba u toho busu .. ( To snad jen piloti nemaji tuto moznost, aby za letu opravovali motor :)) Ti ho maximalne tak muzou odpojit :) Ale to je vtip. )
0/0
12.2.2004 16:06

vranik

Re: ???
naivni? nezlob se na me ale ridit v 60 ten vas rychlik pokud tedy zrovna nemate popraskane koleje,nesabotujete si vlastni dopravni cesty,protoze kdyz hrozi obr spozdeni tak si navrtate koleje a brecite kdo nam to udelal kdo nam to skodi vlaky patrej zrusit a do srotu
0/0
12.2.2004 15:41

krata

Re:
V 60ti? Rychlíky jezdí v průměru 120km/h (samozřejmě pokud nebudu počítat stání ve stanicích).  Jestli někdo sabotuje naše cesty tak jsi to ty. Nejen, že navrtáváš koleje, ale navíc taky schválně naviguješ kamiony na přejezdy kde před tím poškodíš signalizační zařízení.
0/0
12.2.2004 15:53

dáda

Re: co je jednodušší ?
Připadá ti jednodušší řídit tramvaj ? Co stávka pražských tramvajáků ?  To můžeš tvrdit, že strojvedoucí v Metru jedou tunelem a ani v případě vykolejení nikam "nemohou odbočit" ??? Komu kdo dal za pravdu? Zkus porovnat strojvedoucí na ČD a z Metra.
0/0
13.2.2004 9:10

Kubíček

Ach jo
Hergot, naplánujte si tu pitomou stávku na jindy, 1.3. začíná v hokejový extralize play off...:-)).
Jinak řešení by tu bylo - zrušte nádraží v Městečku u Nádraží (=Česká Třebová) a ušetřený peníze dejte těm strojvedoucím. Sice je to demagogie, ale já bych byl pro...:-))
0/0
12.2.2004 15:11

krizoch

Re:
Ano spravne reseni .. Zruste uplne vsechno. Strojvedouci, vlaky, stanice, drahu, vsechno ... Uvidime co budou ty miliony prepravenejch osob rocne potom rikat. A nebo co bodou rikat podniky, ktery prevezou rocne po draze sta miliony tun nakladu.. Kolik nas - stat - a tedy i mne - danovyho poplatnika - bude takovejhle krok pak stat? Myslite ze to bude jenom ta 1. miliarda rocne ? No ostatne muzeme to zkusit, pak uvidime.
0/0
12.2.2004 15:19

Dave

Re:
Myslim, ze kdyby se penize vkladane do zeleznicni dopravy rozdaly cestujicim (vcetne podniku prepravujicich naklad), tak na tom vsichni usetrime
0/0
12.2.2004 15:32

Krizoch

Re:
Myslis, nebo si snad delal nejakou skutecne kompletni analizu problemu? Docela by mne zajimalo, jakym zpusobem by si nahrazoval zeleznicni dopravu. Silnicni, leteckou, lodni? Ne vsichni maji tu cest ze jsou v dosahu Labe nebo Ruzyne. A nahradit kompletne zeleznicni dopravu uz tak dost pretizenou silnicni dopravou... no potes....
0/0
12.2.2004 15:36

krata

Re:
opět musim jen souhlasit. Dave radši se příště zamysli než něco napíšeš. 
0/0
12.2.2004 15:41

Dave

Re:
Krata a Krizoch jsou nadrazaciiiiiii
0/0
12.2.2004 15:47

Krizoch

Re:
No ja ne .. Pracuju v uplne jinym oboru ...
0/0
12.2.2004 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.