Diskuze
Stát devíti miliardami zachrání Aero
Děkujeme za pochopení.
Kendy
Proč to proboha nenechají padnout?
CuoreSportivo
Ach jo
Jen budďte v klidu vážení daňový poplatníci. Jeden z nejlepších ekonomů v Česku, ten který mimo jiné přivedl Aero do současných problémů - IVAN PILIP, nás bude hájit v Evropské bance . Teda upřímně nevím koho bude hájit. Tak jak se dosud projevoval bude hájit především svou soukromou kapsu. Takže vzhůru do pr***e. P.S. Já bych taky nepohrdnul nějakou tou státní pomocí.Tom
Re:
Ivan Pilip bude v Evropské bance - dostane-li se tam - hájit hlavně zájmy Evropské banky a zřejmě i svoje, ale ne nás. Naše zájmy má hájit vláda a prezident. Aero přivedl do problémů především jeho neschopný management a je jedno, jestli americký nebo český. Pilip stejně jako celá tehdejší vláda tomu možná pomohl blbě konstruovanou smlouvou, ale letadla určitě ani nevyráběl, ani neprodával.antal
Prostředí
Žijeme v prostředí, které bylo a je nastaveno bez zodpovědnosti, racionálního přístupu k práci a základního myšlení. Vláda pomůže "pokladu" republiky, jak pomáhá/pomůže střední podnikatelské vrstvě? Ano, pomáhá, ale odsáváním finančních prostředků. V této kauze se licituje o finační injekci Aeru, ale bude řešena odpovědnost s patřičným postihem za diletantskou smlouvu? Jsem přesvědčen, že nás (poplatníky) to bude stát ještě víc.CuoreSportivo
Re:
Už to pomohla. Jsi-li živnostník, budeš platit daň i z toho co nevyděláš. Jsi-li právnická osoba, snížili ti daň z příjmů, ale setsakra upravili daňový základ, takže budeš solit více než předtím. No a ostatním občanům pomáhá tím, že lhala a lže o blahobytu v EU a všechno zdržuje. O korunu vláda o 5 Kč podnikatelé. To je bordel coekonom
Jakepak vláda zachráni.
Jaképak vláda zachráni.Pokud dobře víme,tak vláda opět vyhodí 9 miliard ne pro záchranu podniku,ale na splacení odchodu Boeingu po velice zdařilé uzavřené smlouvě, kterou vyplacovali "odborníci" a hlavně právnici pod vedením blba Sobotky, kterých je jak nasráno v teamu špidlifuka!Na záchranu Aera již penízky nebudou,protože je špidlovláda probendila zaplacením špatné smlouvy,vážení.Tom
Re: Ehm??
Thyronx
Proc ne?
Kaslat na pracujici lid a zvednout jim DPH na 25%. Penize,penize,penize na zachranu molochu jako je Aero ci Vitkovicke zelezarny a dalsi...Banky a podvedene zakazniky kampelicek....firmy co maji danove prazdniny 10 let ..... Da nekdo z tehle kriminalni vlady ktera okrada Vas vsechny na danich .....nejakou danovou ulevu pracujicim???? Ani nahodou. Tahle vlada je protilidova a opozicni politicke strany jsou ted v roli CSL a CSS za doby totalu a vlady KSC. Jsou pekne zticha a jen se usmivaji neuspechum a hadanicim v CSSD. Neni to trochu malo? ODS sama o sobe nema zadny volebni program a absolutne neni pripravena vladnout.Uz vubec ne vladnout sama samotinka. ODS ma ovsem take daleko k pravici a tedy k razantnim zmenam. Je to vsecko levicove.Thyronx
Aero
Z brány největší tuzemské zbrojovky Aero Vodochody vychází dav lidí. Je druhý listopadový pátek těsně po patnácté hodině a před několika dny se dvě tisícovky zaměstnanců dozvěděly, že zhruba každý desátý bude do konce roku propuštěn. „Děláme nanejvýš tak dva dny v týdnu. Jinak jen tak sedíme a čekáme na práci,“ říká vyšší nakrátko ostříhaný mladík, který v továrně pracuje jako dělník. Je jedním z mála, kteří jsou ochotni se o situaci ve fabrice bavit. „Kdo myslíte, že si teď bude pouštět pusu na špacír – vždyť se bude propouštět,“ utrousí čtyřicátník nasedající do auta na podnikovém parkovišti. „Snad to vláda nenechá padnout,“ říká s obavami jeho kolega startující kousek dál červenou škodovku. „Cože?“ ptá se do hluku běžícího motoru. „Kdo za tu špatnou situaci může? Já nevím, já jsem jen obyčejný dělník.“ Ještě nedávno bylo před branami Aera o poznání radostněji. Vedení přijímalo nové lidi. Koncem roku 2000 zaměstnávala fabrika 2067 lidí, zatímco loni o plných deset procent více. Počet řídících pracovníků za tu dobu poskočil ze 78 na 85. A zvedaly se i platy. Zatímco v roce 2000 si manažer přišel průměrně na padesát tisíc měsíčně, loni o třetinu více – 64 tisíc. U běžných zaměstnanců stoupl plat ze sedmnácti na dvacet tisíc. Firemní statistika však nabízí i jiná čísla. Například to, že za stejné období, kdy se přidávalo na platech, klesla produktivita práce o třetinu. Aero s několikaletým zpožděním a pod těžkou kritikou za nekvalitní práci dodělává vládní zakázku – a jiná v dohledu není. „Nedá se nic dělat, s platy musíme být na průměru okolí, jinak nám lidi nezůstanou,“ vysvětluje rozpor mezi výkonem a odměnou viceprezident Aera Viktor Kučera. Není divu, že po letech takové strategie a vládního rozmazlování je tento podnik zhruba deset miliard v mínusu. Nicméně jeho šéfy to pálit nemusí: všechny ty obrovské peníze v případě problému zaplatí stát. Hýčkaná firma, kvůli jejímuž provozu vláda dokonce vymýšlí zbytečné „potřeby“ zdejší armády, není schopná toho, kvůliThyronx
Klenot k nezaplaceni
Klenot k nezaplacení Bez ohledu na šokující informace o neschopnosti a ztrátách firmy se zdá, že pětaosmdesáté výročí svého vzniku Aero příští rok přece jen stihne oslavit. Po celém světě dosud létají tisíce jeho letadel, prodaných ve zlatých časech „vzájemné hospodářské pomoci“ států komunistického impéria. Od poloviny šedesátých let vyjelo z dílen Aera například přes 3600 cvičných proudových letounů L-29 Delfín a po nich téměř 2900 nástupců L-39 Albatros. Podle kritérií tehdejších komunistických ekonomů byla firma vysoce zisková a tvořila osmdesát procent zbrojního exportu republiky. Po rozpadu východního bloku však přišly známé problémy – neschopnost obstát v západní konkurenci a insolventnost východních odběratelů – a dostaly Aero do existenčních problémů. Od té doby podnik přežívá jen díky podpoře státu a nutno dodat, že politici na Aeru nijak nešetří. V prvních pěti letech po revoluci šla továrna pod vodu jen zvolna. Politici ji jako strategický podnik vyřadili z kuponové privatizace a krmili ji úvěry ze státních bank. V polovině 90. let bylo ale jasné, že Aero samo nepřežije. Ze stovek letadel ročně klesla výroba prakticky na nulu a továrně se rýsovala jen perspektiva zakázky dvaasedmdesáti letadel pro českou armádu za 43 miliard na příštích pět let. Klausova vláda začala hledat investora a skutečně našla – třetinový podíl ve strategickém klenotu prodala americkému výrobci letounů Boeing. Politici nešetřili optimismem a dobový tisk s posvátnou úctou informoval čtenáře, že obrat této gigantické firmy je srovnatelný s ročním rozpočtem našeho státu. „Boeing byl víc než jen partner – byl to vzkaz investorům, takové razítko důvěryhodnosti. Měl ukázat, že když sem jde prestižní americká firma vyrábět zbraně, tak proč by nemohly i další,“ vysvětluje ministr obrany Tošovského vlády Michal Lobkowicz, za něhož se v březnu 1998 podepsala smlouva. Přes velká slova ovšem vláda prodala Američanům jen třetinu Aera: více totiž dodnes platné české zákony prodat zahraničndadak
ekonomická diskriminace
když šlo o OSVC a o malé firmy,ty byly pro vlůádu podvodníky tak že místo pomoc se jím dostalo zvyšení břemena jak administrativníhio tak finančního.Ale firmu,která by podle všecho měla jít ke konkursu bude za peněz daňových poplatníku sanována a jak jinak než je u ČSSD zvykem bez zaruky uspešné sanaceVenca
PS Aero
Bylo by vhodné aby ČSSD vypustila ze svého názvu slovo sociální a přejmenovala se,protože zdefraudovala naději svých voličů.Venca
Aero a na co?
Jen to jen další případ švejkovského hospodaření příručích co za nic neručí.Z článku jasně vyplívá že za tento debakl může socanskolidovecká vláda.Jeden co smlouvu podepíše a druhý co by chtěl z cizího platit něčí dluhy.Pokud se socanskolidovecká vláda domnívá že by se zbrojovka zachovat měla nechť zaplatí socani z lidovcama oněch deset miliard ze svých stranických kont nikoliv ze státního rozpočtu.Za sociálně únosné bych viděl vyčlenění nějakých peněz ze státního rozpočtu a jejich rozdělení mezi české zaměstnance této zbrojovky na překlenutí období než si najdou jinou práci či jim jinou práci zajistit a zbrojovku zrušit,neboli státní podíl ve firmě prodat v dražbě.Nevidím naprosto žádný důvod proč by Česká republika měla mít zbrojovku na letadla která jsou neprodejná,vyrábějí se na sklad a dotují se z kapes daňových poplatníků.Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...