Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestováním ve vlaku Češi zastíní sousedy

V žádné jiné zemi střední a východní Evropy necestují lidé vlakem tak často jako v Česku. Podle statistik mezinárodní železniční unie UIC připadá v tuzemsku ročně na každého obyvatele 17 jízd vlakem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Venca

vlaky a češi
Zajímalo by mne jakýpak to byl asi zdroj,který tuto informaci redakci i-dnes poskytl.Zmíněný článek totiž naprosto o ničem neinformuje.Celé to působí že zmíněný redaktor byl mírně řečeno indisponován a aby si zasloužil svou denní mzdu - prostě něco jen tak napsal.Co k tomu dodat - každý den není posvícení.
0/0
23.2.2004 20:35

dadak

hezký článek
všímnete si pánové zdroj této statistiky - ČD.Je to od ně hezky že v podvečer chystané stavky dájí tomu lídu vědet,že ČD potřžebuje.Jinák by  lidí sami na to nepříšli.
0/0
23.2.2004 19:59

tomovi

Rakousko=Skandinavie
Je, to jsem nevedel, ze treba Rakousko neni ve stredni Evrope.
V podstate pojem "stredni Evropa" je u nas asi chapan kontextove tak, ze je to prave tak velke okoli, ve kterem jsme v te a te veci nejlepsi.
0/0
23.2.2004 13:52

petr

kde je chyba?
Kde je tedy chyba? Proc jsou drahy neustale ve ztrate? Jsou v evropskem prumeru, nebo mozna nadprumeru v poctu jizd na obyvatele. At si vydelaji sami na sebe. Ja uz nechci sponzorovat tu bandu lenochu.
0/0
23.2.2004 13:22

Baxter

Re:
Je to podnik, který je neefektivně řízený a potřebuje restrukturalizaci a úspory nákladů.
0/0
23.2.2004 14:31

Radek

Re:
Je to o přezaměstnanosti. Zrovna včera běžel na ČT2 o tom pořad, že zavedením elektronického řízení dopravy ušetří milióny. Bylo tam srovnání, že náklady na platy ČD jsou 45%, jinde to je 35-40%. A to je při 70 000 zaměstanců docel a rozdíl.
0/0
23.2.2004 16:48

dvorix

Ještě se platí na železnici výplané (karta Z)?
Já od té doby nejel vlakem :-)
 
0/0
23.2.2004 12:53

Vaclav Hanus

Re: ja take tak
0/0
24.2.2004 15:30

Krysar-Mstitel

Průměrný údaj
Ať už je zde o propagaci drah napsáno cokoliv, myslím, že to číslo je poměrně reálné, uvážíme-li, že jde o průměrnou hodnotu.
Jsou lidé, kteří vlak neviděli hezkou řádku let, na druhou stranu já jsem ten opačný případ - jezdím vlakem minimálně dvakrát týdně a minulý týden jsem jel trasu Olomouc-Praha celkem dokonce čtyřikrát....
0/0
23.2.2004 12:42

Delirium Tremens

Re:
Zapoměl jsi doma úkol studente? :-)
0/0
23.2.2004 12:44

Krysar-Mstitel

Re:
Ale kdepak, jen jsem přijel ve čtvrtek domů a až večer jsem našel na Netu informaci, že v pátek máme na fakultě ve tři odpoledne Kurs bezpečnosti práce, takže jsem jako blbec frčel v pátek zpátky do Prahy na hodinku a půl a pak zase zpátky domů
A propos, toho studenta sis tipl nebo mě znáš?
0/0
23.2.2004 15:55

Delirium Tremens

Tip
přeji hezký den
0/0
23.2.2004 16:34

Krysar-Mstitel

Re:
To já také...
0/0
23.2.2004 17:13

Vaclav Hanus

Re: tipl? ..jen pouzil logickou uvahu
..ze kdyz si muzes dovolit takto rajzovat nazdarbuh...asi to bude tim, ze uzivas nejake slevy..a vida..studentska sleva...cili - nejsi standardni cestujici..a tva vyjadreni nema vypovidaci hodnotu
0/0
24.2.2004 15:32

dilbert

ajzboňáci
To se s propagací železnice nějak roztrhl pytel, např. včera na ČT2....
0/0
23.2.2004 12:18

turista

Re:
To nebyla propagace, ale, vesměs historické, dokumentární pořady.
0/0
23.2.2004 12:58

Čenda

České Dráhy pořád v mínusu
I kdyby každý občan téhle republiky jeszdil vlakem denně a to včetně kojenců, České dráhy by stejně skončily nejmeně s miliardovou se ztrátou  České dráhy jsou prostě podnik na h****
0/0
23.2.2004 12:17

turista

Re:
Až bude stát železniční dopravu podporovat nejméně tak jako silniční, tak ztráta nejspíš ani nebude. Zdalipak víte, že třeba busy mají odpuštěnou silniční daň ? A že to, co je jako silniční daň v benzinu + dalniční známka, ani zdaleka, přepočteno na km, nedosahuje úrovně mýtného v Evropě, tam kde je ?
0/0
23.2.2004 12:55

Marek

Re:
A jak stát podporuje silniční dopravu? Tím, že se na DPH a spotřební dani z benzínu, silniční dani a dálničních známkách vybere cca 49 mld. a pouze 20% se vrací zpět do oprav cest? Kdyby na dráze netvořily  mzdy 45%, ale 30 - 40% jako je běžné ve vyspělé Evropě, třeba by ten socialistický bordel nebyl tolik mld. ve ztrátě!!!!
0/0
23.2.2004 12:59

M

Re: Mzdy na dráze
Áááááá pán si pustil včera televizi a teď je z něj odborník. Ad podporování: podívejte se na ročenku dopravy, ať víte co blábolíte. http://www.mdcr.cz/text/rocenka_02/Rocenka/obsah.htm
0/0
23.2.2004 16:40

dušek

Re:
Ve vlaku jsem nejel min. 2 roky a žiju! Naopak ze silniční dopravy (20 % ze spořební daně z paliv a dálničních známek) se financuje železniční infrastruktura. Tak tady nešiř bludy. Neděláš náhodou na dráze?
0/0
23.2.2004 14:39

Vaclav Hanus

Re: ale zase elektricka trakce..
na druhe strane ma CD hustou elektrickou trakci, kam dodava proud hojne temelin..a aten jak vime byl ze statniho rozpoctu dotovan masivne..
0/0
24.2.2004 15:35

Delirium Tremens

připadá v tuzemsku ročně na každého obyvatele 17 jízd vlakem
Jen o něco málo častěji než Češi nastupují do vlaků Němci a Nizozemci, tam připadá 20 cest na obyvatele.
 
Kde udělali soudruzi z NDR chybu ...
0/0
23.2.2004 12:11

PresiDeath

Re:
Stříleli za války do vzduchu a v redakci iDNESu se musí strašně chlastat.
0/0
23.2.2004 12:14

Delirium Tremens

Spíš mám pocit,
že ty chyby jsou generovány úmyslně, protože každý přispěvek čtenáře se dá výhodně marketingově prodat.
0/0
23.2.2004 12:36

puppy

Re:
je to asi jedno, ale v tomhle případě bych se idnes zastal. "o něco málo častěji" znamená častěji, ale ne o mnoho, špatně by bylo napsat "o něco méně častěji". takže tentokrát nula bodů, korektore.
0/0
23.2.2004 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.