Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Speditéři: Upozornili jsme na problémy

Protest spedičních firem, které na osmi hraničních přechodech zablokovaly odbavování zboží, skončil úderem osmé hodiny. Větší potíže stávka nezpůsobila, organizátoři ale upozorňují, že další protestní akce už v předstihu avizovat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eliska

o cikanech mimo misu
....vyuzivam neregistrovaneho okynka abych mohla odpovedit Thyronx: Souhlasim s tebou ze Cesi jsou rasisti a ublizuji si casto sami mezi sebou, a casto tim ubiji svuj vlastni cesky talent......pamatujes na karava slova nekterych  rodicu: jestli te nachytam ze si hrajes s tim a tim, nebo s tou a tou, uz od mala to bylo detem vtloukano do hlavy...casto nas rodice pripravili o nejlepsi a nejlojalnejsi kamarady (protoze jejich tata byl ozrala, nebo mama litala po nocich, ale to bylo jenom maly ublizovani, dely se horsi veci a mozna ze ty jsi neco takoveho zazil na vlastni kuzi)..ale co se tyce cikanu ? Hodne si to delaji sami...vzpominas kdyz prijeli do NY a cikanky zacali pracovat pro stary bohaty dedky a tahali z nich prachy kde se dalo ? Kdyz prijede nejaky vycuranek z Cech a dela to samy, neprekvapi me to tak  jako kdyz prijede utlacovana cikanka a misto aby vyuzila toho ze se ztrati v davu a ma otevrenou cestu k lepsimu zivotu aniz by na ni nekdo ukazoval prstem, jde,  a udela tu nejubozejsi vec - okrade staryho dedka, kteremu vynechava pamet ..Co na to rikas..... ....Cikani musi prestat chlastat, karbanit, a nemit vic deti nez jsou schopni uzivit a vychovat...nemuzou se dozadovat stejnych prav a zit v tlupe podle sveho...musi z tlupy odejit, a acceptovat jinou kulturu, jinak jsou doomed, protoze jak vidis, sami nejsou schopni  vytvorit osadu, ktera prosperuje !
0/0
28.2.2004 22:19

neodborár

A to kedy zistili
A to kedy zistili, že po vstupe do EÚ už nebudú potrební, včera, alebo až dnes ráno? Veď sa o to ČR snaží už vyše 10 rokov, a v podstate isté to je už aspoň dva roky, vrátane termínu. Mali sa včas pripraviť! Takže - nasrat!
0/0
27.2.2004 14:17

Vlasta

Re:
Ja bych si dovolil trochu oponovat. Spediteri jsou na vstup do EU pripraveni. Chteji pouze stat upozornit na to, ze kdyz se budou chovat podnikatelsky, tak od 01.04. nemusi byt na hranicich dostupna jejich sluzba, kterou stat potrebuje a bude pouze na statu, jak si to zaridi. Takze tim, ze stat potrebuje na hranicich speditery, potrebuje, aby speditery nekdo zamestnaval. Ale zadny podnikatel nechce jit do rizika, ze mu zamestnanec, ktery "skonci" 30.04., zpusobi problemy, protoze to bude mit na haku. Takze, proc by je meli motivovat pro kvalitni praci soukrome subjekty, kdyz tuto sluzbu potrebuje stat??? 
0/0
27.2.2004 16:51

michal

Re:
castecne mas samozrejme pravdu, ale  vtom pripade nelze motivovat kohokoli kdo dela na dobu urcitou? snad dostanou odstupne a jsou placeni az doposledniho dne v praci ne? a co smenarny az pristoupime na euro? taky budou brecet? a co vojaci az bude celosvetovi mir??? doufejme ze ne, co kdyby chteli stavkovat se zbrani v ruce????
0/0
28.2.2004 1:26

Jenicek25

Odškodné
Nic proti spedicím, ale proč by stát měl ze svých daní odškodňovat soukromé firmy ?To, že už jejich služeb nebude třeba po vstupu do EU je sice smutná záležitost, protože spousta lidí přijde o práci, ale to je riziko podnikání. Je to stejné jako by přestali být potřební třeba lidé prodávající vstupenky, protože by byli nahrazeni automaty a oni chtěli po státu odškodnění.  Prostě se dali na job, který dobře vynášel - minimální náklady a dobrý výdělek  - a teď musí skončit. Ale věděli o tom už hodně dlouho, mohli se podle toho zařídit.
0/0
27.2.2004 12:47

Operson

spravedlnost
Nesouhlasím s tím, aby stát přispíval na odstupný soukromým firmám, je to jejich problém. Zároveň ale nesouhlasím s tím, že pokud se podobná situace týká státem vlastněné firmy (ČD), stát má oprávnění přispět ze státního rozpočtu, tzn. z kapes nás všech. V tomto případě jsou firmy úplně ve stejném postavení a nezáleží na tom, kdo je vlastní.
0/0
27.2.2004 12:23

Vlasta

Re:
Ale tak jak jsem psal v níže uvedené zprávě, speditéři - majitelé firem, nechtějí peníze pro své firmy. Chtějí od státu pomoc pro zaměstnance spedic po vstupu do EU. Stát potřebuje práci spedic až do 30.04. Jinak se do tohoto státu a z tohoto státu nedoveze nebo nevyveze ani "Ň". Peníze mají dostat a vše mají řídit úřady práce a tam by měly být peníze od státu směrovány. Tak, jak je to připraveno v návrhu usnesení dvou ministerstev. Ale toto usnesení leží od začátku prosince na úřadu vlády a nic se s ním neděje. Proto je tato akce.
0/0
27.2.2004 12:42

Martin

Re:
Ale v tom prece neni problem. Existuje neco jako vypovedni lhuta a pokud se nepletu je 2 mesice. Pokud date zamestnancum vypoved ke konci tohoto mesice tak budou jeste dva mesice pracovat a to je presne to co je potreba.
0/0
27.2.2004 13:31

Vlasta

Jsou potřební speditéři?
Celní speditéři - soukromé firmy - přebírají záruky, že zboží, které je k nám dováženo nebo z naší země vyváženo, jinými soukromými, státními nebo polostátními firmami, bude procleno a stát dostane veškeré poplatky a daně. Proto jsme pro stát dost důležití partneři. Teď je situace taková, že všichni zaměstnanci spedic na hraničních přechodech si hledají práci (kolem 3000 lidí) jinde. Zaměstnavatelé budou postupovat dle zákona a na základě podepsaných pracovních smluv se zaměstnanci, dostojí svým závazkům. Nechtějí a ani by je nedostali, peníze pro sebe. Stát po speditérech chce, aby pracovali do posledního dubna. Z hlediska podnikání a rizik je lepší spedici na hranicích zavřít dříve než utečou všichni zaměstnanci. Spedice chtějí od státu, tak jak je to připraveno v návrhu usnesení min.dopravy a min.prúmyslu a obchodu, například přípravu a nabídku rekvalifikací pro zaměstnance spedic. Takže nejde o peníze pro "pány podnikatele". Jde o peníze pro lidi, kteří vstupem do VIP klubu - EU, přijdou o práci.
0/0
27.2.2004 12:09

EU

Re:
Nesouhlasím zaměstnanci již dlouho ví, že spedice končí, mají dost času si najít jinou práci, jako spousta jiných lidí, kterým se fabriky dokonce zavřely ze dne na den. PROTO ANI KORUNU!!!
0/0
27.2.2004 12:46

Jenicek25

Re:
Plně souhlasím, proč by někteří měli být zvýhodněni a jiní ne? Situace je složitá, ale to, co speditéři předvádějí je jen a jen sprosté vydírání. A nejsou jediní, viz. např. ČD
0/0
27.2.2004 12:52

Vlasta

Re:
Máte pravdu. Oni si práci, protože se ve velké většině jedná o kvalitní lidi, najdou. Ale mám otázku. Co bude dělat stát, až si, např. od poloviny dubna, najdou práci všichni zaměstnanci spedicí a na hranicích všichni podnikatelé své provozy zavřou?
0/0
27.2.2004 12:53

EU

Re:
Ja bych jim pral, aby si praci nasli (a stat at jde do ....)
0/0
27.2.2004 12:57

Tukyy

Re:
Oni nejsou nezbytní. Lze se obejít i bez jejich služeb, ale je to pro ně příliš dobrý byznys tak proč to rušit dřív. Jinak naši řidiči si pochvalovaly, že byly odbaveni rychleji než obvykle. Zavřete to už dnes.
0/0
28.2.2004 13:09

JHS

Re:
To by pak mohly taky směnárny po zavedení EURo požadovat náhrady od státu atd atd.
0/0
27.2.2004 15:00

Vlasta

Re:
Smenarny stat na hranicich nepotrebuje, ale spediteri pro zajisteni dovozu a vyvozu zbozi do 30.04. ano. A v tom je ten rozdil.
0/0
27.2.2004 16:55

Micia

Re: hraniční spedice
Mám připomínku a možná že se pletu, ale stát určitě potřebuje více spedice vnitrostátní - k vývozu a dovozu zboží (a ty zatím nestávkují naštěstí). Spedice na hranici až tak nezbytné nemusí být, když tranzitní dokument  (T2)se dá pořídit už ze státu, kde se zboží naložilo, a pokud spedice zavřou 15.4.04, tragédie se konat nebude.
0/0
27.2.2004 17:31

Vlasta

Re:
Toz to je pravda. Zalezi na ochote odesilatele a jeho moznostech a eventualni smlouvy s nejakou spedici, zda-li mu bude doklad T2, resp.T1 vystaven. Problem muze byt v tom, ze vetsina spedic na hranicich ma sve pobocky i ve vnitrozemi. Takze pokud budeme brat tuto akci jako prvni upozorneni, tak ta pristi muze byt i vcetne vnitrozemi. Spediteri chteji pouze s vladou tohoto statu jednat, nekladou si zadne podminky. Vlada ma na stole navrh usneseni, ktere vypracovaly min.dopravy a min.prumyslu a obchodu. Spediteri pouze chteji, aby vlada toto usneseni projednala.
0/0
27.2.2004 17:43

Tukyy

Re:
Ať to zavřou i ve vnitrozemí bude to složitější, ale JCD si vyplní odesílatel nebo příjemce sám, T2, T1 vystavíme v zahraničí na import a na hranicích u spedic zahraničních na export a nebo použijeme dražší karnet TIR a k tomu už spedice nepotřebujeme vůbec jak bylo zase v televizi podsouváno, že harniční spedice vystavují karnety TIR :o))))
0/0
28.2.2004 13:14

Micia

Re:Jedině Carnet Tir
Trochu mi to připadá jak se tonoucí stébla chytá. Opravdu většinu spedic nebude potřeba a tečka. Snad jen mizivé procento firem jezdí do BY,RUS atp. a tam snad pouze s Carnetem Tir - a zde spedice nebylo snad potřeba. Bude stačit vnitrostátní celní úřad. A přijde doba kdy padnou i směnárny.Připomínám že západní Evropa stejným procesem taky musela projít a speditéři na našich západních hranicích přijdou o práci, stejně jak veterináři a fyto a cis a sanepid apod apod.
0/0
28.2.2004 16:07

daneta

Speditéři začali blokovat zboží na hranicích
Pokud se v soukromé firmě rozhodnou z nějakých důvodů nepracovat, dá se uvažovat o blokádě...? Oni přece nikde nic neblokují, nikde nepřekáží. Oni prostě jen nepracují. Z pozice vlastníka těchto firem bych se pokoušela se zaměstnanci dohodnou na rozumném odchodu. Pak by mohlo dojít k tomu, že by firma třeba dávno před koncem dubna již neexistovala...a kdo by s tím mohl něco udělat..
Zcela jednoznačně jim práci vzal stát, bez ohledu na volební výsledky hlasování o vstupu. Teď se zříká odpovědnosti, a to i přes dřívější ujišťování ze strany vlády o pomoci v řešení situace.
Při srovnání s dřívější situací ohledně investičních příležitostí, kdy došlo pouze ke zneužití zákonů k oškubání "drobných" investorů, je najednou stát nesmlouvavej...
Pokud bych si jako daňový poplatník měla rozhodnout, komu přispěji na kompenzaci škod, nebyly by to banky a kampeličky. Ty se tunelovaly postupně a nezákonně, byť s příspěním hloupých zákonů. Bylo by to právě speditérům, kterým práci vezmeme ze dne na den, u nichž potřebujeme, aby do posledního okamžiku fungovali a kteří ještě dlouho po zavření budou státu odpovědní za různé platební levárny dovozců, jelikož je jednodušší sebrat peníze jim, než pronásledovat kamion po republice.
0/0
27.2.2004 10:48

byrokratkiller

Re:
a uz jsi nekdy premyslela o tom, v cem spociva ta "potrebnost" prace spediteru ? nebo spis v cem spociva potrebnost cel a dph pri dovozu ? kdo jsou to ti "my", kteri to potrebujou? spotrebitele?... aby museli kupovat predrazene vyrobky?
0/0
27.2.2004 11:38

JHS

Re:
A není to spíš tak, že jim stát po dlouho dobu práci dával a že by zato měli být spíš vděčni?
0/0
27.2.2004 15:03

Michal

Speditéři žádné zboží neblokují
Jak správně tvrdí pan ministr Sobotka, jsou to soukromé firmy a stát přece nebude podporovat soukromé firmy. V tom případě ale nemůže kritizovat, že tyto soukromé firmy nařídí svým zaměstnancům dovolenou, změní provozní dobu, případně ukončí svoji činnost. Není přece žádný důvod aby fungovaly až do konce března. Pokud lidi propustí, ještě jim před tím nařídí dovolenou aby ji potom nemusely proplácet. A pokud tímto krokem někomu způsobí problém, musí si ten někdo svůj problém vyřešit sám. Soukromá firma má svého vlastníka a ten si se svou firmou může dělat co chce ( pokud neporuší zákon).
0/0
27.2.2004 10:20

Michal

Re:
Oprava: do konce dubna.
0/0
27.2.2004 10:22

diynamo

dobrý
Ti speditéři mají ještě správný socialismus.
0/0
27.2.2004 9:09

Jája

Re:
Přesně tak,věděli nýmandi, že v květnu vstupujeme do EU,že jich již nebude zapotřebí,na co tedy spoléhali? Proč již postupně neomezovali činnost? Znám dosti zblízka provoz spedicí,vůbec se jejim majitelům nedivím,že jsou nakrklí,že končí jejích opravdu velmi výdělečný a nenamáhavý job. Za vypsání jednoho dokladu cca. 10 min.práce shrábli zhruba 1000. A berou si jako rukojmí řidiče kamionu,dopravce a zákazníky čekají mnohdy na rychlekazící se zboží a o transportech zvířat ani nehovořím.
0/0
27.2.2004 11:00

alex

rozbíjení strojů
Trochu mi to připomíná hodinu z dějepisu, kdy dělnická třída rozbíjela stroje, protože ty je připravily o živobytí. Ruční šití bot živilo velké množství lidí...
 
0/0
27.2.2004 9:05

JJe

Argumentace vlády
mi však v každém případě připadá mírně řečeno nelogická. Tak soukromé firmy stát nebude podporovat z peněz daňových poplatníků (najednou taková starostlivost o peníze poplatníků), ale státní nebo polostátní může (např. AERO)? Jaký je mezi tím z hlediska utracení peněz poplatníků rozdíl? Pouze ten, že v tom druhém případě vláda přidělí peníze sama sobě, resp. státu.
 
 
0/0
27.2.2004 9:04

Brouk

EU
Docela by mě zajímalo, kolik z těch užvaněnejch speditérů hlasovalo pro vstup do EU. Tak teď mají co chtěli. A nechápu, proč bych měl ze svých daní sanovat jejich podnikání. Stačí, že se poskytly 2 mld. privátní společnosti Třinecké železárny, že se zaplatilo 10 mld. za privátní TV NOVA. To bude občan pořád nadutým podniktelům platit nějaké prachy? Už aby to vzal do ruky bolševik!
0/0
27.2.2004 8:59

MSA2

Re: EU
No, máš pravdu, ale uznej - kdo by si zasloužil státní pomoc? Kampeličky (jejich klienti), které prokazatelně někdo rozkradl (vlastně ne, prokazatelně ne...) anebo tihle lidé, kteří o svojí práci přijdou díky vývoji společnosti (jak asi všichni doufáme, k lepšímu)? A ještě mi vysvětli, jak to má vzít do ruky bolševik, když to vlastně nikdy z ruky nepustil... Evropo, Evropo, ty se z nás po*e*eš...
0/0
27.2.2004 9:16

Radek

stávka
Jen houšť a větší kapky ! Každej trouba hlasoval, že chce do unie a teď jen koukaj s otevřenou hubou ... Stávkou akorát rozčílej kdekoho je né ty, kterých se to má dotknout... Každej z nich to mohl dááávno tušit a mohl si najít jinou práci, tak ať teď nedudlaji...
 
0/0
26.2.2004 15:25

šplouch

Re:
Nechtějí od státu práci, ale kompenzaci odstupného pro své zaměstnance (dva platy). To si mohli už také naspořit, když o vstupu je jasno od června.
0/0
26.2.2004 15:36

Radek

Re:
když bude kdokoli muset někoho propustit tak ten propuštěnej si půjde lehnout na koleje aby dostal od státu peníze ? Takhle by bylo po nezaměstnanosti brzy... Ale kdo by furt měl mejt ty vlaky :-)))
0/0
26.2.2004 15:43

Re:
A pro koho především ti jejich zaměstanci vydělávali? pro majitele spedic, ne.Věděli pěknou dlouho dopředu,že budou končit, takže si měli udělat rezervu na odstupné, nebo se pletu ? A vydělávali věru pěkně,několik takových znám.
0/0
27.2.2004 11:03

Kos

mluvčí
Celní správa si asi plete pojmy. Blokáda má být na dovozu do republiky / to je import /. Tam nejde nejdříve odbavit na vnitrostátní celnici a potom jet na hranice. To je možné v exportu. Ale pokud by i odbavoval v exportu u speditéra na hranicích, tak potřebuje speditéra německého a ne českého.Jak jsem informován, německý speditér nestávkuje. V importu je také možnost projet do ČR bez potřeby speditára pokud má tranzitní doklady ze zahraničí, ale nevím jak se dostane takový kamion na hranici, pokud tam bude fronta 20 km. tak bude čumět asi stejně jako by speditéra potřeboval. Asi tam nějaký řidič někoho zmlátí, protože po týdnu se těší domů a nemá zájem nocovat po pangejtech.
0/0
26.2.2004 14:25

pes Novák

Já se jen divím....
... že nestávkujou ještě za 10% zvýšení platu (a pro jistotu si předběžně zajistit i dalších 10ˇ% na příští a přespříští rok). Jako zaměstnanci dalších firem, kteří si nejsou schopni na sebe vydělat, za to však můžou něco zablokovat (že pane "elektrárníku" Dušku?)
0/0
26.2.2004 14:14

chroustík

Re: Dušek je v ČEZu ?
Já myslel že v OSŽ na ČD ty joudo !
0/0
26.2.2004 14:32

pes Novák

Re:
To vím taky, ale Dušek si ze svého platu odborářského bosse koupil vodní elektrárnu v Jarměři (aby měl z čeho žít, kdyby ho příště náhodou nezvolili), ty joudo.
0/0
26.2.2004 14:59

pes Novák

Re:
Jo a málem bych zapomněl: podle známého odborářského hesla "Ani muže ze závodu, ani haléř ze mzdy" původní zaměstnance vyhodil a zaměstnal tam své příbuzné.
0/0
26.2.2004 15:10

Brouk

Re:
To je pravda. A ze zákona je z těchto zdrojů ze strany distributorů elektřiny povinný výkup. Dušek moc dobře víc co dělá. Je to takovej docela velkej hajzlík.
0/0
27.2.2004 9:12

chroustík

Re: Sorry,
to jsem nevěděl, nejsem zcela v obraze, netuším, že takový parchant má ještě čas, když se 24 hodin denně bije za práva ajznpoňáků (i když proti nim vůbec nic nemám, dráha je mi sympatická), ještě točit kola elektrárny. Měl by někdo prověřit, kolik to vlastně ten pán bere, aby lidi od ČD věděli, kolik už mu nastrkali do chřtánu !
0/0
27.2.2004 14:04

zuřivý nájemník

omlouvám se majitelům domů
Speditéři se chytají zablokovat hranice? To je hezký - když se spojí s cikorkama, které zablokují přechody z druhé strany, bude to hezkej bufet.
0/0
26.2.2004 14:04

Kos

stávka
Ono je to totiž složité. Spedice musí zajistit odbavení kamionů do 30.4. 2004 v NON STOP provozu a 1.5. 2004 už nikdo jejich služby nebude potřebovat.
0/0
26.2.2004 14:01

gaston

Re:
Prosím vás, co na tom vidíte složitého? Vy jste ještě neslyšel o žádné firmě, která k nějakému určitému datu ukončila svou činnost?
0/0
26.2.2004 14:07

diynamo

Re: A kdo
jim může nařídit, že "musí" ?
0/0
26.2.2004 16:54

Jana

Re:
Nikdo.
0/0
27.2.2004 11:10

giorgio

Špeditéři...
...se holt budou musit od 1. května t.r. věnovat hlavně dopravě (spedici) a ne jako dosud celní deklaraci- tj. vyplňování formulářů za nehorázné poplatky (za vyplnění JCD na počítači, za celní záznamku, za zajištění celního dluhu a bůhvíjaký další výmysl GŘC). V celních skladech mohou provozovat skladovou činnost pro firmy, které nemají dostatek skladových prostor, pro malé firmy mohou zajišťovat dopravu až do domu, práce by bylo jak na kostele. Jenže to pro nadnárodní kolosy jako DANZAS, Militzer+ Muench, Gerlach, Gebrueder Weiss a jim podobné asi není ten pravý kšeft. Ale co: v ostatní Evropě se po zrušení hranic taky nikdo nestaral, jak zajistí chleba pro své zaměstnance......
0/0
23.2.2004 14:58

Jost

Re:
Mluvíš mi z duše, to už nebude ten veget vyplácnou za 10 minut na počítači JCD či Téčko za nehorázny peníz. Teď, a to oni vědí, budou se muset začít otáčet, pokud budou chtít přežít. Znám jednoho majitele spedice.Má jednu kancelář,2 deklarantky,2 počítače,1 telefon,měsíční obrat cca 280.000.Takže se pak nedivte,že nyní kolem sebe koupou jak tá pověstná kobyla v posledním tažení.
0/0
27.2.2004 11:09

Tukyy

Re:
Jen příklad 1min tel hovoru v čr 20kč, 1strana A4 kopie 5kč, 1 strana fax došlý 20kč atd... stačí ne a pak nemají na odstupné pro své zaměstnance?! Stejně polovina z nich má smlouvu na dobu určitou a polovina z té druhé půlky si dokázala zajistit jiné zaměstnání a odejde dřív bez odstupného....
0/0
27.2.2004 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.