Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odbory: Obchod má zavřít v deset

Velké obchody mají mít otevřeno jen do desáté hodiny večerní, o svátcích má být zavřeno, naopak v neděli budou moci prodávat. Tak zní návrh odborů na úpravu pracovní doby v obchodech, který mají příští měsíc předložit komunističtí poslanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eva

U nás to už funguje
Bydlím sice v Praze, ale v obci, která byla připojena k Praze v roce 1974. U nás toto nařízení netřeba, tady to tak už takhle funguje. Obchody se zavírají v 17. hod., doprava sem jezdí do 00,30 - pak se sem nedostane ani myš. Po ukončení provozu autobusu je tady nepřístupná lékařská péče (pohotovost), veškerá kultura (ze všeho co končí pozdě v noci se nedostanete k poslednímu autubusu včas), rovněž bankovní ústavy zde povětšinou zavírají v 17. hod. a v sobotu nepracují, takže jít si tam něco zařídit znamená vzít si dovolenou. Prima služby - jak za krále klacka. Zajímalo by mě, proč se někdo naopak nezabývá tímto problémem ????? Takže jistě chápete, že skutečnost, že se budou supermarkety zavírat ve 22. hod. mě nijak zvlášť nevzrušuje. Ostatně, stejně nemám auto, abych si tam mohla dojet nakoupit. Tak čau - ať žije komunismus v rouše socialistickém !!!!
 
 
0/0
1.3.2004 13:25

petr

Vzhuru do Ulambataru
Podle tehle bolsevicke logiky nasich socialistickych odboru by se asi tez mela vypnout v deset vecer elektrina, voda, televize, zastavit vlaky, letadla a dalo by se jeste dlouho pokracovat.,ne? Vzdyt maloobchod je snad sluzba jako kazda jina a je ciste veci toho ktereho subjektu, kterak a jakym zpusobem ji provozuje, respektive jak si vyhodnoti poskytovanim sve sluzby v case a mire produktivity. Jinymi slovy. pokud je po nejake sluzbe poptavka, nema stat co zasahovat do podnikani. Kdyz poptavka nebude, proste sluzba nebude poskytovana. At se stat a odbory staraji o zasadni veci a nemotaji se do neceho, cemu naprosto nerozumi.  Takze bezte soudruzi odborari uz konecne  neco poradnyho delat a neprudte tu nejakymi radobypopulistickymi blaboly !!! 
0/0
29.2.2004 11:45

jorgos

Obchod má zavřít v deset
V Recku obchody nepracuji nonstop,jak se pise v clanku (Obchod má zavřít v deset),ale obchody pondeli,
streda,sobota do tri.Utery,ctvrtek,patek 9-14 a 17-21.
Supermarkety kazdy den 8-21.Nedele zavreno
 
0/0
27.2.2004 19:57

Lehor

Socialismus se vrací
Regulace a regulace, to by se socanům a odborům líbilo. Pokud má obchod zákazníky i v půl třetí ráno a vyplatí se mu platit mzdy prodavačkám a pokladním a spotřebu el. energie přes noc, je to jen a jen jeho věc.
Já, jako zákazník chci mít tu možnost , jít si nakoupit 24 hodin denně.
Odbory by se měly zakázat
0/0
27.2.2004 17:00

Densemann

Souhlas, ale...
Naprosto souhlasím. Trochu se uklidníme alespoň o víkendu, a o to víc budeme chlastat!
Jenom nechápu tu neděli... Neděle není svátek? Nebo jinak: proč otevřeno v neděli a ne spíše v sobotu?
 
0/0
27.2.2004 15:18

StandaT

Populismus
Moje žena pracuje v TESCU. Takže vím, že lidem vůbec nejde o noční a svátky - naopak zde se dostanou na jakž takž rozumnou mzdu. O co jim jde - a to odbory nechtějí vidět - je kulturnost zázemí a kulturnost v zacházení s lidmi. Prodejny jsou vypíglovaný tam, kam se dostane zákazník. Kam zákazník nemůže, tam je prostředí šílený.
Odbory se místo seriozní práce se akorát zviditelňujou, aby co nejdále odsunuli dobu, kdy si zaměstnanci uvědomí, že odbory nejsou schopny pro ně již nic udělat a přestanou je platit.
0/0
27.2.2004 15:07

Libor

souhlas
Velice zajímavá diskuze. Souhlasím se vším co zde bylo řečeno. Pokud dodržují zákon a platí noční směny atd.. tak nevím proč omezovat soukromé podnikání. Tuto diskuzi by si měli přečíst ti blbouni co o takových zákazech vůbec uvažují.
0/0
27.2.2004 12:13

Pepa

uředníci
Spíš by měli zákonem stanovit pracovní dobu úředníků a zrušit komunistické -PONDĚLÍ a STŘEDA je to přežitek. Navíc když tam příjdete v "úřední den" (pěknej nesmysl) tak tam stejně nejsou a jsou na jednáních apod. Je opravdu zvláštní že na úřadech se od dob komunismu nic nezměnilo.
0/0
27.2.2004 10:51

Pepa

Nesouhlasím
Je mi jasné o co odborům jde, ale tímto by se prostě opět zvýšila nezaměstnanost. Pokud chtějí pomoct těm co tam ponocích prodávají, tak at snad nařídí zákonem at dostanou přidaný, za to že dělají v noci. Někomu to třeba vyhovuje, když dělá v noci, protože tam neni tak narvaný apod.
Tak jako tak by to bylo diskriminační, co třeba továrny, který fungují na 3 směnný provoz ?? těm taky nakážou že v 22:00 zavřou tovarnu ?????
0/0
27.2.2004 10:45

bobees

Jdete do haje s takovymi navrhy!!!
V Nemecku je v obchodech striktne prodejni doba Po-So 8-20 h a jinak mate smulu. V nedeli maji otevreno jen Vietnamci, Turci a sem tam nejaka pekarna(max. 3 h) a samozrejme pohostinstvi. Musim z vlastni zkusennosti rici, ze mi to pri navyku na ceske hypermarkety vubec, ale vubec nevyhovuje. Zajimalo by me, kdy sami predkladatele navrhu chodi nakupovat (a jestli ti komunisticti poslanci drzi cirkevni nedeli :o) ) 
0/0
27.2.2004 10:06

filip

Anglie nonstop???
V Anglii jsou nektere hypermarkety otevreny pres tyden nonstop,v sobotu ovsem jen do 22 hodiny a o nedelich do 17 hodiny.....
0/0
26.2.2004 11:27

Kretino

Re:
A hospody tam zavírají v jedenáct, z čehož plyne, že by obchody, restaurace a hlavně úřady měly mít u nás otevřeno maximálně od 8.00 do 16.30.
0/0
26.2.2004 19:08

mariman

:(
...a ještě by nám po vzoru západu mohli hospody zavírat v 0:30 a zakázat prodej alkoholu po 22. hodině!!!
0/0
25.2.2004 12:49

Paja

Zpet ke komunismu
hura to se budem mit.....
0/0
25.2.2004 1:33

koko

Lepší nápad
A co radši zavést lhůty pro obchodní rejstříky, zlepšit práci soudů, omezit byrokracii a snížit daně? Nebylo by to lepší?
0/0
24.2.2004 15:08

kiv

Re:
Nebylo. Jednak na takove  cinnosti je potreba vzdelani, schopnosti a chut pracovat - coz opravdu nelze u socialisty ci komouse (obecne pak soucasneho zdejsiho byrokrata) cekat. A jednak proto, ze soucasny stat chce hlane vse dirigovat a ridit a nikoli slouzit tem, jez jej plati, vime pane? 
0/0
24.2.2004 16:42

cock

penismarket
Obchody budou zavírat v 22.00 h a stejně tak si odbory vymůžou, že bordely budou muset zavírat už v 20.00 h, protože unavené štětky potřebují nabrat síly na další den.
0/0
24.2.2004 14:38

ppetr

Kdo pak Spidlu bude zivit?
Je to jen dalsi ze silenych levicovych populistickych vykriku a snaha ridit vsechno a vsechny. Snad by se dalo souhlasit pouze s tim, a to :zavrit o statem stanovenych svatcich. Na druhe strane, nekdo ma neodolatelnou potrebu konzumu  nezavisle na case a je to jeho svobodne (i kdyz ponekud patologicke) pravo. Stat mu v tom pak nema co prekazet .... Ostatne za tento konzum plati krvave dane, coz te bande statnich byrokratu umoznuje pohodlny zivot.
0/0
24.2.2004 14:32

Křemílek

Re: Svoboda je věc principu
Tady jde o princip! CO JE STÁTU DO TOHO, KDY BUDE MÍT SOUKROMÁ FIRMA OTEVŘENO?!
0/0
24.2.2004 14:59

kiv

Smisene pocity
Coby male obchodni firme by se nam takovyhle statni dirigismus mel asi zamlouvat (snizeni mzdovych a dalsich rezijnich nakladu spolu se zvysenim konkurenceschopnosti oproti hyper-supermarketum)  ale pokud chci zustat nadale liberal musim konstatovat, ze statu opravdu neni nic do toho, jak ktera soukroma firma dosahuje sveho zisku tzn. jak ma otevreno, kdy vyrabi atd. At si stat diriguje pracovni dobu svych zamesttanancu, tedy byrokratu ale nas at necha na pokoji a je vubec rad, ze jeste nekoho zamestnavame a sami nestojime ve fronte na uradu úprace. Spidlo, tahni uz konecne do haje a nech nas laskave zit !!!
0/0
24.2.2004 14:17

Bis

Hajajů
Soudruzi odboráři vy radši ani neotevírejte. Spinkejte nebo zase vymyslíte podobné hovadiny jako Lidové milice pro Hypermarkety ,aby si tam nechodili buržousti po pracovní době nakupovat a ještě k tomu v noci. No to by byla hrůza.
0/0
24.2.2004 14:08

cmar

ufff ...na Slovensku
s týmto začala cirkev, vraj ludia chodia do supermarketov a nie do kostola :)) ale ze to zacnu uvas /nas ? ..zijem a pracujem v ČR/ odborari som necakal
0/0
24.2.2004 14:05

Vochomůrka

Správně!
Všechno zakázat, zregulovat a omezit! Za vlády komunistů to tak bylo a jak skvěle jsme se měli!
Už se těším, jak půjdu místo oběda nakupovat do supermarketu aby měla rodina večer a o víkendu co jíst.
0/0
24.2.2004 13:29

dada

Re:
Je vidět,že tvoje manželka není prodavačka!!!!
0/0
24.2.2004 21:08

Vochomůrka

Re:
A kdyby byla tak jako co? Chcete říct, že prodavačky pracují proti své vůli a zadarmo? A co budete říkat až se začne propouštět po omezení otevírací doby?!
0/0
26.2.2004 11:06

Kris

Co na to prodavači?
Moc by mě zajímalo, co na tuhle hovadinu říkají prodavači. Mám mezi známými pár prodavačů a pokud jsou si v něčem podobní, tak je to přání mít co nejvíc víkendových, svátečních nebo nočních směn. Jednak je to pro ně (v případě večerní a noční služby) větší pohoda, v obchodě je méně zákazníků, větší klid, jednodušeji se dá doplňovat zboží. A jednak, a to je samozřejmě nejdůležitější, mají noční nebo sváteční příplatky. S ohledem na dost mizernou výši základních platů je to jedna z mála šancí, jak si vydělat víc.
0/0
24.2.2004 12:50

Medved

Proc tohle nekdo resi?
Komu to ma pomoct? Komu ublizit? O co jde? Mely by se spis resit "uredni hodiny" statni spravy - kazdy normalni pracujici clovek urcite ma v pondeli nebo ve stredu dopoledne volno. ;-(
0/0
24.2.2004 12:45

Kris

Re:
BINGO!!!!!
0/0
24.2.2004 12:51

Franta7

Re:
Přeně tak. Stát závidí protože na úřadech má otevřeno tak od 10:00 do 15:00 a svoji neschopnopst chce někomu nutit.
0/0
24.2.2004 13:05

doubrawka

Re:
Komu to má pomoct? Velkým obchodním řetězcům. Prodej ve svátcích a v noci se jim nevyplatí (světlo, teplo, mzdy), ale nezruší ho protože by tím uvolnili prostor konkurenci. Když budou muset mít ze zákona zavřeno všichni, tak nebude problém s náklady na noční prodej ani s konkurencí.
0/0
24.2.2004 14:09

-dj-

Re:
Zatím nejrealističtější názor co jsem četl a naprosto souhlasím.
0/0
24.2.2004 14:42

Tom

Re:
Když se to nevyplatí řetězcům, proč by se to mělo vyplatiti někomu jinému?
0/0
24.2.2004 17:21

Culeto

JSEM PRO!
Já  s tím souhlasím a šel bych dál, já bych zavedl úřední dny .A seženu si hopodyni, aby mi nakupovala a budu jíst gumové rohlíky z večerky.Já se tak těším.
0/0
24.2.2004 12:37

Jack

Odboráři jsou idioti
Ať si odbory regulují sami sebe nebo táhnou na Kubu. K zavírací době, co takhle umístit jeden "reklamní" prázdný stojan na benzín do rohu obchodu, pak je z něj pumpa a může se vesele prodávat
0/0
24.2.2004 11:58

Skipper

Ať tedy nepracuje nikdo!
Když ne prodavači, tak proč také ne lékaři, policisté, servírky, hospodští, taxikáři, uklízeči, pracovníci ve 3směnných provozech, dispečeři...? Pokud ovšem ti ostatní musí, kdežto prodavači budou chráněni, rád bych věděl, co je kvalifikuje k tomu, aby se z nich stala taková hýčkaná kasta.
0/0
24.2.2004 11:10

Bop

Re:
...a taky by mohli v deset večer vypnout televizi, telefony, elektřinu a třeba ještě vodu. A vůbec se divím, že po desátý jezeděj tramvaje a metro. Před desátou by taky mohly na Ruzyni mezipřistát letadla a počkat do rána, ty maj palubu určitě přes 100 metrů čtverečních.
0/0
24.2.2004 11:45

Zuzka

to je snad hloupý vtip
To je mi zase nápad. Nevolila jsem komunisty a jsem docela ráda, že na konci roku 1989 byli odejiti z vlády, takže nechápu, proč by zase měli prosazovat a možná prosadit takovéto hlouposti. Ano, zákoník práce udává pracovní dobu 8 hodin, ale který zaměstnavatel či zaměstnanec to dodržuje. Snad jedině státní úředníci zabalí práci podle hodinek a nehledí na to, co je či není dokončeno. Já osobně se věnuji ještě svým zálibám, takže přicházím domů kolem té desáté večerní. A nakupovat v šest odpoledne je opravdu sebevražda, to ví snad každý, plné obchody, pomalí prodavači. Jo a pokud se ženským nelíbí noční směny, tak můžou jít pracovat jinam, nikdo je tam přeci nedrží.
0/0
24.2.2004 10:54

Martin

Demokracie dostava na frak
Co je komu do toho, kdy mam otevreno ? Prodavacky nejsou otroci, muzou si kdykoliv svobodne podat vypoved, jestli se jim nelibi makat v noci a nechapu proc se do toho s..e stat. Desitky povolani musi makat v trismennem non-stop provozu a to nikomu nevadi.
0/0
24.2.2004 10:47

Tom

chce to lepší články!
Např. o nejlepším ministrovi financí na zeměkouli B. Sobotkovi - už bych si chtěl na toho arogantního syfláka pořádně zanadávat, jako na partu gaunerů a lhářů z ČSSD!!!
0/0
24.2.2004 10:43

Marie

Proč si pořád ještě ČSSD a koalice
myslí, že může pořád diktovat, jak si kdo bude vydělávat finance a zda může mít zisk nebo ne. Poslanci a senátoři, pakliže přistoupí na tuhle stupiditu, tak jediné co získají bude další nezaměstnanost, protože ti, co pracovali po té desáté půjdou na dlažbu.
Ale to je přeci cílem celé vlády, ČSSD a koalice dohromady za vydatné pomoci komunistů!!
Oni se doopravdy zbláznili!!
0/0
24.2.2004 10:38

Doc

Re:
Kdepak, je to dokonce velmi chytře vymyšleno. ČSSD, komunisti, odbory = jedna velká, stejná pakáž.  Zatímco ČSSD kur*í co se dá, mezi lidi pouští stále stejný argument "Za všechno, co je dnes špatně, může přechozí vláda= ODS, Klaus", 40let komunismu zřejmě zmizelo jako mávnutím proutku... Komunisti sbírají preference nespokojených voličů všech ostatních stran a je v jejich zájmu, aby republika nefungovala!!! Odbory, ruku na srdce, komunisti, táhnou se svými rudými bratry a velmi chytře využívají jakoukoliv možnost zlikvidovat cokoliv funkčního, případně využít možnost jak mezi lidi dostat další a další nespokojenost... A to jsme opět u vzrůstajícího vlivu té komunistické pakáže! Bohužel, jak už to tak bývá, pomáhá jim paradoxně právě kapitalismus, protože za tímto stupidním návrhem bude s nejvyšší pravděpodobností lobby konkurenčního řetězce.
Mimochodem, jak se všude doporučuje, pokud jste nespokojení s takovýmito pseudonávrhy, posílejte emaily na poslaneckou sněmovnu i senát. Jedna věc totiž funguje stoprocentně, není to strach o ztrátu charakteru, ani strach o ztrátu morálky, je to strach o strátu koryta a to na ně platí!!!!!
0/0
24.2.2004 10:53

Fill

Re:
Ztrátu koryta, ale jinak stoprocentní souhlas!!!!!!!!!
0/0
24.2.2004 11:01

DannyR

Pekna blbost
Tenhle zakon je pekne blbej. Odbory jdou proti sobe. Bude se propoustet, jsem zvedavej jak to pak tem propustenejm vysvetlej, "muzete se krasne vyspat" :-). Navic to ustanoveni od kolika metru plochy je proti zakonum EU, bud vsichni nebo nikdo. Nemuzou retezce trestat za to, ze maji velke prodejny. At se radsi staraji o socialni politiku zamestnavatelu, ale na to asi nestacej.
0/0
24.2.2004 10:37

pavel

Boze
Vysvetlete odborarum, ze prace neni takovy to kam se chodi poklabosit, poobedvat a odpocinout!
By chteli penize nejlip uplne za nic.
Chatra jedna!
0/0
24.2.2004 10:32

Vladimir Iljic

vzor
navrhuji vzit si priklad z Moskvy, kam nekolikrat rocne sluzebne jezdim. Supermarkety tam sice nemaji (aspon jsem je tam nikde nevidel), ale zato stovky stanku, tzv. "produkty". Tyto "produkty" provozuji soukromnici a vysledek je nasledujici:                               1) otevreno non-stop,nebot zakazniku je stale dost a i v Moskve zakaznici pracuji na smeny.
2)zakaznik pri nakupu stoji ve fronte v mrazu a blate  
3) vyber zbozi je velmi omezeny (stanek neni nafukovaci)
4)kvalita zbozi velmi sporna (kazdodenni kontrala takoveho mnozstvi prodejcu je nemozna)
             
 
0/0
24.2.2004 10:31

byrokratkiller

to neni komunisticke
..to je fasisticky navrh. vsichni budou nakupovat v dobe kterou urci fuhrer...
0/0
24.2.2004 10:31

Raul

Re:
Kdepak, takhle to bylo přesně za komančů! V sobotu budou mít krámy otevřeno do dvanácti a konečná, nikdo ani o minutu déle. Vzpoměň si, když si chtěl za komunistů nakoupit třeba v jednu odpoledne o víkendu - nesmysl, prostě to nešlo...
0/0
24.2.2004 10:40

PTAK

Re:
Trošku se vzpamatujte nemluví se o jedné hodině odpoledne, kdy bude zruše provoz, ani o sobotách a nedělích, ale po desáté večerní, kdy každý normální člověk spí.
0/0
24.2.2004 10:42

krysar

Re:
kazdy normalni kojenec spi ....
0/0
24.2.2004 10:56

Doc

Re:
Příteli, dávno neplatí, že pracovní doba je od 8:00 - 16:00. Mimochodem, řekl bych že ten člověk nade mnou to myslel tak, že to všechno začíná stopnutím prodeje po desáté večer a zvolna to bude pokračovat třeba právě omezením pracovní doby o víkendech!
Jen poznámku pro tebe a ostatní "ptáky", dělám ve směnném provozu, tj  i večer a tuhle idiotskou hrozbu ztráty místa nenesu zrovna lehce.
0/0
24.2.2004 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.