Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy od Hyundai poplynou na Slovensko

O jedné z největších investic ve střední Evropě je rozhodnuto. Nová továrna jihokorejské automobilky Hyundai za 700 milionů eur (25 miliard korun) vyroste u slovenské Žiliny. Ve finále slovenská nabídka přebila konkurenční polskou Wroclaw.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Barbarossa

Low Tech
Je to dobra zprava, snad to trochu povzbudi prumysl na Slovensku a zvedne hlavne naladu investoru. Kazde pracovni misto je dobre.  Ale je treba si uvedomit, ze vyroba automobilu, je uz dnes produktem spise v kategorii LOW TECH a to rozhodne neni spravny smer orientace pro Slovensko a to by si mela uvedomit hlavne CR !!!  Auto uz neni technicky dokonaly skvost a vrcholem dokonalosti prumyslu, ale jedna se pouze o SPOTREBNI ZBOZI s cilem vyrobit co nejlevnej a prodat co nejdraz. Tzn. v konecnem dusledku rust v tomto odvetvi posili i rust v Hi-Tech oblasti (Robotika, Automatizace) ale urcite neprinese zlepseni v zamestnanosti.
Stale si myslim, ze hlavnim POTENCIALEM Slovenska je CESTOVNI ruch a Sluzby, ze ktereho by po vstupu EU melo zacat tezit. Lze ho srovnat s Rakouskem nebo Svycarskem. Je treba ale pro to neco udelat. Zvednout kvalitu a zachovat priznive ceny. A hlavne zvetsit propagaci a renome Slovenska v zahranici
 
0/0
8.3.2004 11:07

www.KamPoMaturite.cz - letošní

Je to směšná diskuze....
Je to směšná diskuze....a vtipně to vystihl někdo přirovnáním k diskuzi o velikosti pánského přirození. Slováci získali opravdu dobrou investici (pobidky za 7 mld. se promění do dálnice, letiště, rekvalifikace, takže na nich vydělají i normální občané), navíc sníží nezaměstnanost. Nad čím bychom měli přemyšlet my, Češi!!! Proč pod vedením ČSSD je naše ekonomické prostředí čím dál méně atraktivní, proč je u nás takové zdanění pracovní síly, budou u nás chtít zahraniční firmy investovat, máme jim , co nabídnout?
www.KamPoMaturite.cz - letošní řešení přijímacích testů
0/0
5.3.2004 15:15

Bif

Re:
Nejde jen o zdanění pracovní síly. Jde o spousty dalších záležitostí. Nefunkční právní systém (mimochodem, Slováci mají daleko lepší zákony), úchylný formalismus soudů a příšerná byrokracie jsou další smrtelné rány rozvoji podnikání v Česku.
0/0
7.3.2004 15:53

Carp

sjednoťme se!
Myslím to vážně. Rozdělit Československo, to je jako rozdělit Francii. Taky vám to připadá stejně absurdní??? Czechoslovakia GOOOOO!
0/0
4.3.2004 7:47

Vaclav Hanus

Re: vzhledem ke stavu nacionalnich predsudku v obou castech ani ne
0/0
4.3.2004 8:12

Vaclav Hanus

Re: oprava
Pojem 'v obou castech' evokuje, ze jsem psal o historickem stavu, takze to opravuji na "na obou stranach", protoze tyto predsudky jsou zde i dnes a jeste dlouho budou..
0/0
4.3.2004 11:47

vlado

Re:
Vsetko ma svoje vyhody a nevyhody. Cas ukaze ci to bolo dobre alebo zle. Osobne si myslim ze to bolo o nieco lepsie ako horsie i ked vam za mnoho vdacime.
0/0
4.3.2004 10:25

Mirek

Re:
Pral bych ti, aby jsi byl v roce 1991 v Bratislave ve 100,000 demonstraci za samostatnost Slovenska, a videl rozestvany dav palitici ceskou .  Videl rakvicku s panenkou jako analogie pohrbu Ceskoslovenska.  Pral bych ti, aby jsi byl v prosinci 1989 na Slovensku, kde obcane zurili z toho, ze Husak resignoval.   Skoda, ze nemas nekoho v rodine, ktery musel ze Slovenska uprchnout v 1939, jako moje teta, ktera byla ucitelkou.  Skoda, ze se nemuzes dostat do roku 1919, kdy existovala Slovenska republika rad.  Muj stryc tam bojoval jako vojak za CSR, zatimco Slovaci bojovali po strane Madaru proti ni.  Tak se prober, Ceskoslovensko je mrtvo, nic dobreho neprineslo, Cesi exitovali stoleti pred ni, a exituji dodnes bez ni.
0/0
4.3.2004 15:41

vlado

Re:
Tak to si na hlbokom omyle. Moja rodina bola 40 rokov prenasledovana a to iba preto ze sme boli trochu bohatsi. Moj dedo bojoval za slovensku rep v druhej svetovej az na kavkaze. Ceskoslovensku mozme vdacit za mnohe najme za skolstvo ktore by sme nevybudovali bez cechov, co sa tyka hospodarstva tak to je ina muzika. Ja za tym statom neplacem ale mal iste klady ktore boli nevyvratitelne.
0/0
6.3.2004 10:41

M2

Re: (Mirek 04.03.2004 15:41)
Clovece si vedla ako ta jedla ... Bol som v 1989 na demostraciach aj na slovensku aj v cesku (praha) ale to ci ty tvrdis, tak asi si tol len cital v knizke nejakeho zakomplexovaneho cuuuraka. U nas v KE, sa ludia na sebia usmievali aj v autobuse/elektricke ked odstupil ten kol z plota-Jakes. O ostatnych rokoch neviem, nebol som pritom. Jedno vsak viem urcite: aj moj dedo bol v 1.sv voje a bojoval za CSR niekde v Bosne ... Ked vask tvoj dedo/ci babka bojovali proti svojim tak sa ani nemusia cudovat, ze boli prenasledovani, zial. Toje tvrdenia su zrejme z ineho slovenska, ale urcite nie z toho kde zijem ja ... a su rovnako obmedzene ako ked som pred tydznom sledoval debatu na CT1. alebo CT2 (teraz neviem kde presne) a boli tam dvaja, jeden bol z nejakej prazskej univerzity na jeho specializaciu si nespominam, a druhy bol cigan, uz lepsi, sefredaktor ciganskeho casopisy v cesku. Cela debata bola zjavne otocena tym smerom, aby nevedomi cesky divaci chytili paniku a zacali stavat zatarasy na slovenskych hraniciach. Ten manik z univerzity tvrdil, ze na slovensku su cigosi diskriminovani tak ze u nas su skoly/cintoriny/nemocnice oddelene zvlast pre ciernych a pre bielych. Ano toto tvrdil doslovne. A ten cigan/sefredaktor priznal ze aj on kedysi davno prisiel z takej typickej osady zo slovenska, ale ani jednym naznakom nevyvratil tvrdenia toho clovejka z univerzity. Je pravda, ze to ani nepotvrdil, ale v tej relacii to vyznievalo tak, ze s tym suhlasi. Takze teraz neviem, ci zijem na slovensku, alebo naozaj su rozdelen este aj skoly/cintoriny/nemocnice na biele a cierne ??? ako v seriali Akty X ... nikto to nevidel, ael vsetci o tom hovoria :-)))) Takze tak ... TY zrejme lepsie vies co sa u nas deje ... si na to jednoducho SPECIALISTA, ako sa im jednoducho hovory - Akademyk ci Ynzyryr ??? ... :-) Keby si napisal o tom co je TU naozaj zhnite, tak ok, ale ked su to tlachaniny agentury JPP, tak sorry.
0/0
8.3.2004 16:00

rousseau

chyba
preeeeeeeeeestanteeeeeeeee uz, sme maly a mensi nie blby a blbsi, tak sa nebime ale stojme pri sebe a budeme silnejsi . . .
0/0
4.3.2004 0:15

AERO

To Golem
Goleme, mas asi nejaky komplex menecennosti nebo co, tak se uz, prosim te, radeji nevyjadruj. Tve nazory prijimam, ale obavam se, ze se s nimi muze ztotoznit jenom zakomplexovany chudak.
Jinak, tu investici na Slovensku beru jako dobrou vec, Slovensku to preji a budou z ni profitovat jak slovaci tak i cesi.  Cim lepsi bude ekonomika na Slovensku, tak tim lepe bude i v Cesku. At se vse zacne darit!!! A snad se zase ty dva staty daji dohromady... koneckoncu uz tomu ted nebude nic branit - krome par tupcu.
0/0
3.3.2004 21:57

hdhdha

Co si o tom myslim
 
Vsetky tieto odkazy mi tu pripadaju, ako ked sa mali chlapci hadaju kto ma vecsieho alebo malicherny idiot krici na druheho, ze je tiez malicherny idiot. Je to uplne smiesne. Z dejin je vseobecne zname, ze ked bolo najhorsie aj tak sme sa nakoniec dali dohromady, aby sme v nemeckom mori a Slovaci ku tomu aj v madarskej rozpinavosti prezili. Ukazali to do urcitej miery aj posledne roky druhej svetovej vojny.
 
0/0
3.3.2004 16:03

Anndy

neviem, ci to niekoho zaujima...
Skutocnost moze byt nakoniec ina - o tom je zivot. Ale ohladhom tych 7mld. SKK. Je to prevzate zo SME.
"Štát môže podľa pravidiel Európskej únie investorovi ponúknuť pomoc maximálne vo výške 15 percent celkového objemu investície. Hyundai/Kia pritom nedostane daňové prázdniny, pomoc bude smerovať najmä na výstavbu samotného závodu.
"Podľa našich prepočtov sa pri optimistickom variante vráti pomoc štátu automobilke na daniach, odvodoch a nevyplatených príspevkoch nezamestnaným do troch rokov od začiatku výroby," hovorí analytik Uni Banky Viliam Pätoprstý.
Nábeh výroby je naplánovaný na rok 2006. Dovtedy by mala do Žiliny viesť diaľnica z Bratislavy, plánuje sa aj modernizácia železničnej trate. Samo mesto chce v čo najkratšom čase pre potreby automobilky postaviť 1000 až 1200 nových bytov a podporiť vzdelávanie v anglickom jazyku, a to už od predškolského veku."
Iste bolo by super, keby to stat (nas danovych poplatnikov) nestalo nic. Ale to je asi nerealne momentalne, takze je lepsie, ak sa to investuje do niecoho rozumneho, co prinesie sirsi uzitok, ako vyhodi inym sposobom.
0/0
3.3.2004 12:43

Culeto

Urban to tak nenechá...
No a co , my zase budeme těžit více uhlí a postavíme si jadernou elektrárnu. Heč  .A kdyby to nestačilo, tož zrubeme ty lesy v  Beskydech a polínka prodáme v rakouském SPARU jako topivo do krbů .
0/0
3.3.2004 12:34

regent

Re:
ta elektrarna uz stoji,ale k ni nepotrebujes vic uhli,ale uranu. ..jinak souhlasim,jeste navrhuji  prodat co jsme jeste neprodali
Slovakum to preju jsou mi mnohem simpa nez polaci(zidi) 
0/0
4.3.2004 22:29

adun

vsetkym
Neviem, preco sprava investicii Hyundai vyvolava u niektorych potrebu za kazdu cenu Slovakom dokazat, ze je to "blba" investicia. A uz vobec nechapem nacionalisticke vypady proti Slovensku. Investicia pomoze aj CR, hlavne firmam z Moravy, ktore maju sancu stat sa dodavatelmi automobilky. Pre Slovensko je teraz dobra kazda investicia. Investicie do vyskumno-vyvojovych centier su hudbou buducnosti tak pre SR ako aj pre CR.
0/0
3.3.2004 12:23

STIman

prejte jim to
Ja to Slovakum preji, zkzute konecne uznat, ze jsou lepsi. I ve sportu to tak chodi. Proste nabidli nejlepsi podminky ze vsech, tak budou mit investici a pracovni mista. Cesi by se konecne meli smirit s tim, ze nejsou stred sveta a ze celkem nikoo nezajimaji a ze pro jejich modre oci jim kapital dneska uz nikdo nedonese.
0/0
3.3.2004 11:48

rex

Re:
Souhlas. I když s tím sportem bych nebagatelizoval. Dodám pouze, že tahle záležitost je jenom další z tisíců příkladů totální neschopnosti naší  vlády.  Je až zarážející, kam až tahle neschopnost sahá. Nikdy jsem nebyl agresivní (tedy pokud se mé bezpečnosti dotejkalo ) ale tuhletu sortu nenažraných nedouků bych hnal klackem.
 
0/0
3.3.2004 12:01

Marian

Re:
Sme pozadu tak cca o 5-6 rokov za Cechami,iba teraz sa dohana zameskane,lebo nemame inu moznost.Tak by som to v CR nevidel tak zle,je stale pred SR.
0/0
3.3.2004 13:37

julo

Re: poď na slivovicu
Za taký múdry príspevok Ťa pozývam na super moravskú slivovicu.
A chuji nech sa dohadujú kto viac a skôr a lacnejšie dočurá.
0/0
3.3.2004 17:07

Golem

Slovákům, co nás nemají rádi
Milý bratři, co nemáte rádi Čechy, když vám tak šíleně vadíme, tak proč se sem hromadně stěhujete? Jste tady už skoro úplně všude, nejen (např.) v obchodech u pokladen, ale i na vysokých školách, kde je vaše studium plně hrazeno z našich daní. Jinak mi tu nevadíte, jen doufám, že až tady za české peníze vystudujete, tak tady taky zůstanete. Klidně, ať se sem ta inteligentnější a snaživější část slovenských přátel přestěhuje, odpadne nám tak problém s poklesem naší populace.  
0/0
3.3.2004 8:10

Adrián

Re:
Myslím, že Slovákov, ktorí nemajú radi Čechov je oveľa menej ako Čechov, ktorí neznášajú Slovákov.
Však vy teraz dostanete investíciu výrobcu pneumatík Hankook, tak sme si 50:50, nie? To aj potom budete písať, že tupí Slováci budú len stáť pri výrobných pásoch alebo tomu budete tlieskať?
0/0
3.3.2004 9:49

tobuSVK

Re:
Ja vas mam velmi rad. :))
0/0
3.3.2004 13:28

baca

Re:
A preco nic nerobi ceska vlada z vysokoskolakmi? Hmm... nebude ich potrebovat v buducnosti!?
0/0
4.3.2004 7:36

juro

:)jaj bratia
zdravim vsetkych bratov cechov!!! je zabavne citat vasu '''vecnu diskusiu''' ale to som mal na vas vzdy rad, zmysel pre objektivnost a nezaujatost. tak uz len vela stastia v buducnosti...
0/0
3.3.2004 3:34

Kenny

To je super
OK, ať to Slováci mají, když to umějí nabídnout líp než Češi. Jsou to naši bratři, mají nezaměstnanost skoro 20%, ale lepší daně a levnější pracovní sílu, která je dobrá, ne blbá. Stejně ty vydělané peníze přijedou utratit k nám do Čech, takže si to všichni užijeme.
0/0
3.3.2004 3:28

juro

Re:
:)))) jeden priklad za vsetkych:) este ze je vas len 10 mil:)))))
0/0
3.3.2004 3:35

Golem

Re:
Typicky priklad komplexu z Cechu. Vsechno co se rekne nebo napise je videno jako nejaky utlak a vykoristovani. To se neda nic delat, na nekoho se to svest musi. Je to prece jednoduche: byli jsme spolu ve spolecnem state a ted jsou na tom Cesi lepe = Cesi vykoristovali Slovaky.
0/0
3.3.2004 7:48

Palo

Re:
Mozno by si chcel aby to tak bolo, ale smola. Komplex je davno prec ..... vid. hokej :-)
 
0/0
5.3.2004 15:32

Varel

neuveritelne
Tady se pekne ukazuje cesky sovinismus vuci jinym narodum obzvlaste pak k slovakum.  Cesi proste musi byt vzdy nejlepsi, takze kdyz ztratili investici tak ted rikaj slovakum jak spatna ta investice je.   jenze opak je pravdou, z makroekonomickeho pohledu  neni 7 milliard az tak spatna investice.  Slovesnsko hospodari s prijmy okolo 230 milliard a s deficitem 75 milliard.  Zdalo by se ze timto jenom prohlubuje deficit, ale investice tohoto druhu ozivuje hospodarskou cinnost jako jsou sluzby atd.  Suma sumarum v makroekonomice se hovori o tak zvanem "multiplier", coz znamena ze investice do economiky se znekolikanasobi protoze se ozivi spotrebitelska sila obyvatelstva.  Ja to slovensku preji.
0/0
2.3.2004 23:45

Harpagon

Buďme rádi,
že na Slovensku bude více pracovních příležitostí. Kdo byl pár měsíců nedobrovolně nezaměstnaný, ví, co to znamená. Není pěkný pohled, když kvalifikovaný člověk sedí s rukama v klíně nebo dělá podřadnou práci "na černo".
0/0
2.3.2004 22:54

Al Bunda

investiční pobídky
Všem těm Slovákům, kteří se mohou podělat nad investicí Hnujdaje, zmíním jeden pojem, který sám o sobě vypovídá o tom, že investiční pobídky nejsou samospasitelné:
F L E X T R O N I C S - B R N O   
0/0
2.3.2004 19:20

ladislav

Re:
Di do prdele zavidis.
0/0
3.3.2004 10:57

vokoun6

Investice vs. vydírání
Jedna věc je investice a věc druhá za jakou cenu. Jestli to Slováky skutečně bude stát 7 miliard Kč (Sk?), tak myslím že to pro ČR není neúspěch a  oni se budou moct  ukájet statistikou typu počet vyrobených aut na obyvatele, ale skutečný ekonomický přínos bude s otazníkem.
0/0
2.3.2004 19:15

Jozef

Re:
Teda nemam ekonomicke vzdelanie (mam len informatiku), ale mne sedliacky rozum hovori asi toto:
- touto investicou vznikne priamo na Slovensku 6000 prac. miest (mozno dalsich 2-3 tisic) mimo SK.
- Tychto 6000 ludi prestane poberat soc. davky, resp. podpory a nasledne svojou zvysenou spotrebou vytvoria dalsie prac. miesta.
- Kia za tychto ludi bude platit odvody do stat. rozpoctu
Neviem este co viac, ale tych 7 mld. sa podla mna velmi rychlo vrati statu spat.
0/0
2.3.2004 19:28

Fero

Re: Suhlas
Uplne suhlasim! Nejde o to, co to stoji vladu (7miliardSK), ale o to, ze peniaze budu tiect a rozviria siet sluzieb! A ze budeme len arbajtri, tak to si nemyslim. Volkswagen uz davno vyuziva svojich "arbajtrov" v Bratislave na vedecke ucely... Myslim, ze o niekolko rokov bude mat Slovensko celu plejadu novych manazerov, inzinierov, obchodnikov etc. vychovanych vo VW, PSA alebo KIA! A to je podla mna najvacsi prinos pre Slovensko. A myslim si, ze aj Cesko a Morava budu profitovat... Tiez mi je luto, ze Cesi stale povazuju Slovensko za svojho chudobneho brata. Priatelia, Slovaci nikdy nemali sklon k socializmu...
0/0
2.3.2004 19:47

jjuurraajj

Re: uplny suhlas feri
0/0
2.3.2004 19:53

Golem

Re:
Ja tedy nevim s tim sklonem k socialismu, pred tremi lety jsem se rozhodl, ze uz do Tater nepojedu. A proc? Ono cekat v jedne restauraci na polevku 40 minut, ve druhe jist zkazene brambory a ve treti se 30 minut domahat zaplaceni, kdyz si cisnik cetl v koute noviny, to mi prislo jako kdyz si tamni pracovnici a obyvatele nevsimli, ze uz totalita skoncila.
0/0
2.3.2004 20:11

pravicovy volic

Re:
S tymi Tatrami mas uplnu pravdu, tiez tam tak skoro nepojdem.Ale tu ide o ine dolezitejsie veci.
0/0
2.3.2004 20:39

Golem

Re:
Omyl! Turisticky ruch je z ekonomickeho hlediska mnohem dulezitejsi, nez jedna fabrika i kdyz to tak nevypada!
0/0
2.3.2004 21:34

U-2

Re:
Right, turisticky ruch je moc dulezity...
hlavne kdyz funguje dostatecny pocet Night-clubu...
 
Pro penize vsechno.
S Hyunday bude na Slovensku moznost prace.
 
 O navstevu a penize pedofilov, uchylakov  a kanibalov
= ero-turisty = nemame zajem.
 
Prajeme aj Cecham, aby sa im darilo !
0/0
3.3.2004 2:58

Golem

Re:
Dekujeme, nám se celkem dari. Jen nam to tady ted socani trochu serou.
0/0
3.3.2004 7:50

juro

Re:
haha, no vyzeras ako typicky cech co zavidi aj to trosku `stastia` co sa nam slovakom pritrafi:) ale v pohode, tatry sa bez teba zaubidu
0/0
3.3.2004 3:29

Golem

Re:
Beres to nejak osobne, mily Juro. Ja nemluvim o sobe, ale obecne. Kdyby se zastavil turisticky ruch, tak prijdou o praci desitky ci stovky tisic lidi a bude to takova mala katastrofa, takze ve srovnani s tim je fabrika o 2400 lidech smesna. To neplati jen pro Slovensko, nybrz pro vsechny zeme. Kdyby lide prestali jezdit do Alp nebo k mori do Recka, tak by se tam nestacili divit.
0/0
3.3.2004 7:41

tobuSVK

Re:
no ja len to ze u nas turisticky ruch ma z celeho GDP mozno tak max 4-5% totalnej hodnoty. Takze aj kebyze skolabuje, nebola by to tragedia. Avsak opak je pravdov, u nas turistika zacina prekvitat, co dokazuju rozne statisticke udaje ako aj napriklad pocet letecky prepravenych osob, totalna vypredanost hotelov na horach, skupinky sikmokich s fotakmi, a preplnene vlaky a autobusy.
0/0
3.3.2004 13:40

Taras Bulba

Re: Golem
Jasne to chapem, ani ja by som nesiel, kde nie som spokojny. Tu ale vlada nic nenarobi, je to o ludoch, sami musia prist principy trhovej ekonomiky, chvilu to potrva.
Podobne zazitky clovek ale zazije bez problemov aj vo Viedni ci CR. U nas to chce cas aby sa ludia spamatali zo socializmu. Chvilu to potrva, ale potom bude dobre. Inak ja mam skusenost, ze v mensich, nie tak frekventovanych turistickych centrach ako Rohace, Slov. Raj a na vych. slovensku (nemyslim Tatry) su ludia uprimni a viacej si vazia turistov, preto ze su zriedkavi. Radsej preto zabludim do zastrcenych doliniek.
0/0
3.3.2004 0:16

inzo

Re: tatry
Tatry su naprd, to je fakt
Ale Čech v restaurácii je science fiction!! Česi si všetko  jedlo prinesú :-)))) 
0/0
4.3.2004 12:03

pravicovy volic

Re:
Tych sedem miliard sa preinvestuje v okoli Ziliny, nikam neodidu.Nakoniec len zabezpecia pracu nasim firmam a ludom.
0/0
2.3.2004 20:37

lavicovy volic

Re: ..i Hitler se povazoval za pravicoveho..
..a 'pravicovemu volicovi' nijak nevadi, ze tech 7 miliard pochazi z dani vsech obyvatel slovenska...pres cele uzemi, plosne? Ty jsi asi tak pravicovy, jako klaus..
0/0
3.3.2004 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.