Diskuze

Dráhy za zpoždění zaplatí

Pokud projde nejnovější sada směrnic Evropské komise, budou muset při zpoždění mezinárodních vlaků vyplácet cestujícím odškodné. Za krátká zpoždění by cestující měl mít nárok na úhradu poloviny ceny jízdenky bez ohledu na to, zda cestu uskutečnil, nebo ne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

joexit

4. 3. 2004 16:33
To měli zavést už dávno
Já jsem strávil cestováním vlakem 5 let (střední škola a vojna). Můžu Vám říct, že už v životě mě nikdo nedonutí abych jel vlakem( s ČD)!!! Stálo mě to takových nervů, že se sám divim, že jsem neskončil v Bohnicích!!! Kdyby, měli vracet peníze za zpoždění když jsem já s nimi cestoval tak by mi museli vrátit tak 90% co jsem jim zaplatil. Pomalu jsem otvíral šampus, když jsem dojel včas!!!
0 0
možnosti

Vít Rapčan

4. 3. 2004 10:55
Upřesnění výroku pana Šťáhlavského
"Vrací se také jízdné v případě, že si cestující koupí lístek, ale rozhodne se nakonec kvůli zpoždění cestovat jinak a lístek vrátí. Získá zpět celé jízdné," říká Šťáhlavský... zapomíná však doplnit, že toto pravidlo platí pouze pro zahájení jízdy - tedy první vlak, do kterého člověk nastupuje. Jelikož velká část cestujících je nucena přesedat, jednoduše se člověk dostane do situace, kdy první vlak odjede "včas", ale přípoj ne a ne přijet. V tom případě je vám oznámeno, že jízdu jste zahájil a tudíž podle reklamačního řádu nemáte nárok na vrácení peněz. Jediné co vám nabídnou je, že vás bezplatně (!) dopraví do místa, ze kterého jste vyjeli (!!!). Z osobní zkušenosti můžu říct, že je to opravdu velmi užitečné, zejména když se vracíte 1.1. z pronajaté boudy v horách ;o)
0 0
možnosti

Další upřesnění

4. 3. 2004 11:22
Re:
k výroku "O návrhu komise nevím, ale v Evropě se krátkým zpožděním rozumí jedna hodina. Takto zpožděných vlaků je u nás minimum ". Ano, Šťáhlavský má pravdu, těch vlaků, které mají zpoždění víc jak hodinu je podstatně více. Kdyby nevěděl jak to zjistit za celou síť ČD, doporučuji mu , aby se podíval do CDS. Jako vrcholový pracovník ČD má jistě k tomu přístup a ví o co se jedná.
0 0
možnosti

chroustík

4. 3. 2004 7:29
Tento přiblblý návrh
zcela nahrává betonové lobby, autobusovým společnostem. Dnes má autobus, čili starou plečku každej jouda, jízdní doba se upraví, aby se vždycky stihla, takže hurá na likvidaci železnice. Co na tom, že železnice platí za používání dopravní cesty a autobusy silniční daň ne ! A že brzo pomalu pochcípáme na emise ? To je jedno, hlavně když v horbě budeme bez zpoždění !
0 0
možnosti

Jirka

4. 3. 2004 8:51
Re:
No tak teda nevim co ti vadí na tom každým joudovi, kterej má autobus, se kterým mě dopraví v jízdní době, která se vždycky stihne a obvykle je kratší než jízdní doba vlaku na stejné trase. Navíc mě ten jouda nebude nutit, abych si kupoval zákaznickou kartu, abych měl nárok na cenu jízdného, která je o trochu míň přemrštěná. Viz Č. Budějovice - Praha: Vlak - 126,- s kartou Z, Autobus 100,- až 134,- podle dopravce. Navíc ty autobusy obvykle jezdí na čas, což se o vlacích říct nedá.
Pokud jde o tu ekologii, tak mám pocit, že ekologická zátěž z hromadné dopravy osob je zanedbatelná ve srovnání s individuální dopravou. Takže jestli pojedu vlakem nebo autobusem, tak rozdíl v ráně, jakou tím ekologii zasadím, je zanedbatelný.
Jestli teda podle tebe pochcípáme na emise, tak to ztuha bude kvůli autobusům :)
Autobusy neplatí silniční daň? Přiznám se, že do toho nevidím, ale o tom pochybuju.
Pokud jde o mě, tak ať si celé české dráhy klidně zkrachujou - na kolik ročně přijdou daňového poplatníka? I toho, který vlakem za celý rok nejede? O trati, které mají smysl, se někdo rád přihlásí a bude je provozovat soukromně. Tam, kde se nevyplatí, se prostě vlakové spojení zruší a nahradí se levnějším autobusovým. Tak kde je problém?
0 0
možnosti

tris

4. 3. 2004 0:52
A to ma byt podpora zeleznic??
Lidi zdrhaji k letadlum, takze prikazeme zeleznicim, aby platily pri zpozdeni. Ufff.. Predpokladam,ze kdyby to melo pomoci, tak by to uz zeleznice udelaly? Vlastne ne, ona situace je jina: prevazna vetsina zeleznic v EU je statni. A statni zeleznice nejzdi vcas a jeste je dotovana z dani obcanu. Takze EU se stara o rozumne vyuziti dani obcanu, takze zeleznice bude vracet jizdne, kdyz pojede pozde... a ztratu zeleznice pak zaplati obcan z dani... ne, ja to vubec nechapu, vysvetli mi to nekdo?
0 0
možnosti

drevak_patlak

4. 3. 2004 13:11
Re:
Chápete to špatně. Státní jsou v EU (i u nás, konrétně Správa železniční dopravní cesty s.p.) koleje. Dráhy pak fungují jako akciové společnosti (u nás ČD a.s.). U nás jsou zatím vlastněné 100% státem (což ale není doufám konečný stav), ale už to nění státní podnik, do kterého je možné sypat dotace, jak je libo.
Železniční doprava jinak ale samozřejmě dotovaná je, a to na základě objednávky krajů (osobní a spěšné vlaky) a státu (rychlíky a expresy) na dopravní obslužnost, která není výnosná a nikdy nebude (ani u nás, ani jinde v Evropě, všude se dotuje). Ostatní vlaky (Intercity a Eurocity a též některé vlaky z předchozích kategorií) provozují ČD na svoje podnikatelské riziko. Může tak činit i jakákoliv jiná soukromá firma. V brzké době navíc přijdou i výběrová řízení na tu dotovanou obslužnost (kdo nabídne nejvíce dopravy za nejméně dotací, ten bude jezdit).
0 0
možnosti