Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I přes nižší příjmy jsou Češi spokojení

Občané v deseti přistupujících zemích Evropské unie žijí hůře než její stávající členové. Jenom 60 procent lidí z desítky nových členů a tří čekatelů je celkem spokojeno s kvalitou svého života, zatímco v členských zemích jich je 90 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Chytrej

Lenosi
sem na VS a uz mne stve ze studuju na takovydle poflakovace, to se vam to maka co, pockejte az vam jednou budu delat seva ja svam vy sebranko zatocim !!
0/0
8.3.2004 18:18

V.Marek

Bude hur
Myslite si,ze 14 misto neni tak spatne? Bude hur,mnohem hur. Evropska unie neni nic jineho,nezkryci jmeno pro Francouzko-Nemeckou risi. Evropsky komunismus. Nezapomente ze Francouzi Cechy uz jednou prodali.,a Nemci okupovali. Vsup doE.U. byla nejvetsi chyba. Ja bych rekl,ze to byla skoro vlastizrada.
0/0
5.3.2004 0:01

davexx

Re:
Vlastizrada schválená referendem? Smiřte se s tím, že jste se svým názorem v menšině.
0/0
5.3.2004 7:41

jk

Re:
Ty si utekl z bohnic? ze meles  takvou blbost?
0/0
10.3.2004 8:16

davexx

Re:
Jakou blbost, že bylo referendum? Jak dopadlo?
0/0
10.3.2004 8:53

Pjotr

Kde máme Polsko a Maďarsko?
0/0
4.3.2004 23:41

Nyni ziji v nemecku

NENI TO OBJEKTIVNI
Nevim proc stale uvadite jen cisla v prepoctu, kde se kolik vydelava. No a kdyz se na to clovek pak podiva, tak si rekne, ze vlaste cech je ne tom 8,5x hure nez obyvatel danska. Coz je uplna blbost!!! A je to apsolutne zavadejicic. Proc napr. nepisete nejaky zajimavejsi clanek, kde uvedete, napr. to za jak dloho je clovek (napr. radovy delnik) nasetrin na dovolenou. Tj. po tom co odecte vsechny dulezite zivotni naklady (byt, jidlo, energii, provoz auta, atd.). To si myslim by bylo zajimavejsi. Take ty statisticke cisla jsou vec. Za 1199 euro hrubeho v Nemecku dela opravdu jen ten kdo nic neumi. Ja sam kdyz jsem neumel ani beknou nemecky, tak jsem si vydelal 70 - 100 euro za den. A to jen za to ze jsem delal posledniho helfra a podaval naradi. Dalsi vec, ktera z cisel neni videt je to jak to v ktere zemi funguje. V nemecku kdyz chcete bydlet kdekoliv, tak sehnat velmi slusne bydleni je otazka nekolik dnu. A to kdekoliv. Zkuste sehnat bydleni v CR pokud mate v kapse k dispozici jen 2 - 3 mesicni platy. Jedna vec je mi strasne lito, ktera je v CR. Kdyz jsem byl poprve v cizine pred 10 lety, tak jse cumel jaky je rozdil v potravinach, byly to nasobky. Dnes!! Zde v nemecku je hodne potravin cenove uplne stejnych, maximalne jen o neco drazsich (nepocitam do toho cigarety a alkohol, ktere od brezna jeste navic zdrazili). O elektronice uz ani nemluvim. Sluzby jsou vsak podstatne drazsi.
0/0
4.3.2004 23:10

Pan Chytrej

Re: umis cist ??
v tabulce je snad jasne uvedeno je to castka na hlavu v domacnosti ( coz je rozpocet prijmu domacnosti na hlavu) , to je dost velkej rozdil nez mzda , matlakuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu'!!!!!
0/0
8.3.2004 18:13

HTB

???
ME PRIPADA DIVNY ZE MAME V TY TABULCE VYSSI PRIJEM NEZ REKOVE..........
0/0
4.3.2004 22:50

Sudajev

IMO
Ten kdo napsal tento článek je fialová kráva!!!
0/0
4.3.2004 21:18

Johnny

jak zlepsit zivotni uroven v CR?
Vsichni co tu skuhraji, jak se maj spatne a pisou prizpevky v pracovni dobe, necht se vratej do prace!
0/0
4.3.2004 20:31

Sudajev

Re:
No a ty se vrať na zemi, čulibrku.
0/0
4.3.2004 21:19

Johnny

Re:
to neni moc chytra reakce
0/0
4.3.2004 22:58

cejkis

Re:
řešení existuje, hodit bombu na uřad vlady,parlament a senat a zacit na novo s novymi schoppnymi lidmi
0/0
4.3.2004 23:06

zbynio

A kde je Polsko?
0/0
4.3.2004 20:30

King

spokojenost
nejspokojenější se svými příjmy jsou Romové...:)
0/0
4.3.2004 13:08

-dj-

Re:
Tak to se pleteš, víš kolik stojí fet, chlast, cigára a automaty?
0/0
4.3.2004 13:50

gol

Re:
Ale to oni nekupujou ....
0/0
4.3.2004 19:08

XXX

Re:
Romáci to nekupujou, to je pravda. Oni chodí do prodejen skrz sklo. Samozřejmě, že to sklo ale nezůstává v celku. A co je na tom nejlepší ještě všude ve světě se jich zastávají, že jsou chudáci. Když někdo řekne veřejně, že jsou Romáci vychcaní a zneužívají sociální systém, tak je rasista. Ani bych se nedivil, kdybychom za nějaký čas museli všude říkat Romo-Čech podobně jako to musejí říkat o černoších  v JůEsEj (Afro-Američan). Až se vyrovnáme s tímto problémem tak budou peníze i na rozvoj. Myslím si, že by se mělo měřit všem nefachčenkům (ať bílým tak černým nebo zeleným) stejným metrem. Vzniká tu totiž určitá nerovnoprávnost.
0/0
4.3.2004 23:31

Jarabak

Re:
Jo treba ty na Slovensku rvou radosti
0/0
4.3.2004 18:16

nespokojenec

jsem šťastný
Jsem šťastný, že za třetinu minimální mzdy v SRN mohu platit skoro stejně vysoké ceny za zboží a služby jako tamtéž! Mnoho věcí je tu ještě dražších! S takovýmto článkem leda tak pěkně nakakáte mě a půlku občanů ČR, kteří měsíčně neušetří ani 1 Kč a žijí na hranici bídy!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
4.3.2004 12:45

davexx

Re:
Takovéhle nářky nám nepomůžou, to, že je v Německu vyšší životní úroveň není ničí vina. Je to spoíše zásluha a to samotných němců. Máme co dohánět, to určitě ano, ale nic nedoženeme závistivými kecy. Budeme se muset zamyslet sami nad sebou a říct si, kde se dá ušetřit, kde se dá více vydělat a kde se dá zefektivňovat, to je ta cesta. Závist nám nepomůže, pochopme to a nedělejme ze sebe větší omezence, než ve skutečnosti jsme. Sám si nežiju nic moc, z jednoho platu živím čtyři lidi, neušetřím nic, ale o bídě bych si nedovolil mluvit. Ať jsme na tom ve srovnání s Německem jakkoli špatně, tak pořád patříme k 10% nejbohatších lidí na téhle planetě - devět z deseti lidí je na tom určtě hůře než my!
0/0
4.3.2004 16:24

Patrik_

Re:
To mate jednoznacne pravdu, ale musite si taky uvedomit, ze dokud tu bude vlada, ktera nepodporuje ekonomicky rozmach a lidi, kteri tvori hodnoty jsou ozebracovani na ukor tech, co je netvori a ani kolikrat tvorit nechteji a stat jim zajistuje dostatecne kvalitni zviot, ktery si ani nezaslouzi ... Tak se tu my ostatni muzeme treba na hlavu stavet, ale se Spidlou se nehneme z mista, je potreba tvrde ruky pravice !
0/0
4.3.2004 16:58

Petr V.

Re:
Hloupost na hloupost. Tu vasi "tvrdou pravici" jsme tu uz meli a hnali jsme ji karabacem pryc. V dnesni CR NENI!! politicka strana, ktera by dokazala delat neco pro obecny zajem. Je to stado zlodeji, pocinaje tunelarem Klauzem a konce uklizeckama na uradech! Jedine rozumne reseni v CR je odejit a tise se smat tomu bordelu ze zahranici.....
0/0
4.3.2004 17:14

Patrik_

Re:
Fajn, takze za Klause se mi zilo po vsech strankach lip, nikoho jsem karabacem nehnal, spis me bral des a bes, kdyz to preibral Zeman za podpory Havla - evidentne jsem mel dobry cuch. Pokud si myslite, ze za soucasne vlady se netuneluje, tak jste celkem mimo, tuneluje a to jeste vice a jsou v tom namoceni opet krasne i politici. Pokud jste ten, kdo odejde a pak se tomu smeje na foru, tak mi vas muze byt maximalne tak lito. Schopny clovek se uplatni i tady v CR a ma se opravdu dobre.
0/0
4.3.2004 17:34

Pavel

Re:
Vcelku s tebou souhlasim.
Ale kdyz vidim co dela Spidla, pripada mi vedlo neho Zeman jako zodpovedny statnik.
0/0
4.3.2004 18:52

Patrik_

Re:
Jasne :) Ja to myslel tak, ze s prichodem Zemana nastala nova socialisticka era, do ktery se pocita i Spidla, coz uz je pohroma pro tuhle zemi nejvetsi.
0/0
4.3.2004 21:25

pampeliska

Re: Petr
vazeny Petre,
kdyz se Ti to nelibi tak tahni, vsude na svete uz netrpelive cekaji na takovy psychopaty jako jsi Ty
0/0
4.3.2004 18:32

Zeman

Re:
Vážený soudruhu Petře V. Často jezdím z tohoto bordule do zahraničí a tam mám možnost přemýšlet proč se u nás lidi mají mnohem hůř než např. v Německu. A poravdě nevidím žádný jiný důvod než že my máme na rozdíl od fungujících zemí mizernou vládu plnou komunistů. A jsem přesvědčen, alespoň jak to vidím venku, lidé jsou všude stejní, někteří pracují více, někteří měně, stejně jako u nás, takže jestli nás komunisti vedli 40 let do pr..le, pak skutečně Špidla zná zkratku a proto to tady není a nebude NIKDY lepší, alespoň dotud než všichni komunisti ¨minulí i současní pochcípají.
0/0
4.3.2004 20:28

Kajetan11

Re:
No, ja bych rekl, ze tady mame takovou vladu, ze jsme narod tupcu, co na ty sliby skoci. Nehazel bych to vsechno na vladu. Kdyby lidi volili s rozumem a ne se zavisti k tem, co se maj lip, tak bychom se uz lip meli.
0/0
4.3.2004 20:38

gecon

Re:
Koho tady u nas chces asi tak s rozumem volit?Ja tady zadnou alternativu nevidim.Vsechno jsou to bud karieristi.zlodeji nebo totalne neschopny lidi(vetsina)...
0/0
4.3.2004 22:58

alda

Re:
No komunisti nas do prd#l# vedli 40 let a nestlihli to...
pravici s ekonomickym geniem se to povedlo za nejakejch 6 let
0/0
4.3.2004 22:28

Kajetan11

Re:
Jestli se Vam zda, ze jste v dobe nastupu CSSD citil byt v onom miste, tak je mi Vas uprimne lito. Ja mam zase pocit, ze se tam nezadrzitelne ritime ted.
0/0
5.3.2004 9:13

Lála

Re: pravici jsme tu už měli?
A kdy jsme tu měli pravici? To vládnutí Klause s lidovcema a Oda a podobnými brzdami a vyděrači snad nepočítáte? Vláda pravice tu nikdy nebyla, a jestli je pravice ODS, tak měla vždy svázané ruce (Lux a jemu podobní). Proto se musela chovat ještě hůř, než levice.
0/0
5.3.2004 13:50

davexx

Re:
Taky nejsem ze současné vlády zrovna nadšený ba přímo naopak a v podstatě ani z předchozích vlád (až na jednu výjimku) jsem taky nebyl, ale jako národ jsme si ve volbách vybrali a tak to máme, proto si jako národ nemáme na co stěžovat. Poučme se a příště neudělejme stejnou kravinu. Mimochodem na úrovni státu to ještě celkem tak nesmrdí, ale představte si, že třeba v Ostravě vyhráli volby ODSáci a na radnici jsou jako jediní v opozici. ČSSD a ostatním vůbec nevadilo spojit se s komunisty a vysmát se tak všem voličům, ale co s tím teď naděláme? O dalších volbách budeme vědět, že takto ne, pokud uděláme zase stejnou kravinu, pak jsme nepoučitelní a patří nám to.
0/0
5.3.2004 7:55

Aston

Re:
Přesně tak! Nerozumím tomu - každý vidí, že se o ně vláda nestará a opozice má jen plané sliby, ale stejně, jakmile přijdou volby, každý se sebere a jde volit  zase ty stejné lidi! Vždyť přece někoho volit musí a ten Standík Grosů  je vlastně "taky sympaticky synek". A pak zase nadává...ale na sebe by měl!
0/0
11.3.2004 10:08

Roman

Re:
Tak ja neviem, ale vo vychodnom nemecku,presne v Drazdanoch je nastupny plat vysokoskolaka okolo 1700 E. Z 1100 Eur mesacne je to dost bieda,najma ak to je hrube...
0/0
4.3.2004 21:12

fidgi

Re:
zajimalo by me vic,jestli mate nejake zkusenosti.Taky jsem v Drazdanech,zatim jako student
Muj email
0/0
4.3.2004 22:18

bobo

Re:
naprosto souhlasim mate pravdu,a kdyz chcete prodavat noviny,tak musite znat aspon jednu cizi rec.(mesicni plat 1500 hrubeho ) prestante uz konecne mluvit o zapade jak se tam lide maji.zacnete u sebe  a hlavne nikomu nezavidet. sudetaci budou urcite moc radi kdyz tam uvidi cechacky.
0/0
4.3.2004 22:20

Berní úředníci

,,Děkujeme" ministře Sobotko
Údajné statistické meziroční zvýšení platů o 4% se projevilo na Ministerstvu financí ČR nárůstem o 30%, na ředitelstvích o 10% a na řadových produktivních finančních úřadech je meziroční snížení téměř o -25%. Za takovýchto podmínek tu pracule 2/3 neschopných tupců. Vy si z nás s náměstkyní Legierskou děláte srandu, ne? Myslíte si, že za desetitisícové platy s legislativou daňového megaráje, kterým je ČR od r. 1989 něco více vybereme? Zvyšovat zatížení u nepřímých daní - DPH, spotřební daně atd. umí každý trotl, ale zdanit ty, kteří nic neplatí na daních z příjmů nikoho z posRanců ani Vás nezajímá. Namísto schopností se prosazuje obsazování funkcí kámoši a hochštaplery, kteří dokáží kromě shora uvedeného jen zvyšovat zdravotní a sociální pojištění. Není náhodou na čase, aby ta Vaše pseudovláda ČSSD a spol. už pro neschopnost skončila!?
0/0
4.3.2004 12:41

chytrolínka

Re: Co bys chtěl po Legierské?
Když jsem těsně po škole a těsně před revolucí nastoupila do svého 1. zaměstnání, byla Legierská mou šéfkou. A řekla mi: "Mohly bychom si tykat, když jsme obě v SSM!" A když přišlo načálnictvo z KV KSČ, mohla si nožky uběhat, aby byla pořád s nimi! Nevím, jestli byla i kandidátka, ale moc bych za to nedala...
0/0
4.3.2004 17:49

rs

plky sociologu a statistiku
takove zvasty snad ani nemysli vazne? jsem spokojeni?
prumerny mesicni prijem je 17.000, tedy nejakych usmolenych 500 EUR! nekdo ma vice, ale reknete vydelavat 5x mene nez v EU je ale povzbuzujici, ze?
znecistene ovzdusi, priroda taktez, vydobytky komunismu: pole, pole pole, a pak prijde povodnicka, ze jezedaci obecni?
nekonkurenceschopnost firem, lenost obyvatelstava, temer zadna etika prace, KORUPCE jako prasse, lezdoprrrdelstvi, stbaceni, nezajem o opravdu socialne potrebne, namisto toho krmeni nenazranych duchodcu, socek, lemplu, flakacu, podvodniku, i nekterych mensin (nebudu jmenovat), arogance politiku, potentatu,
nevymahatelnost prava, korupce pravniku, soudcu, rigidita pravniho ramce, chaos, lemplovstvi soudu, korupce policie, uredniku,
prebujela statni sprava,
atd atd
klidne to nekdo doplnte, hold cesko je vykvet EU
0/0
4.3.2004 12:32

Eddie

Prumer:)))
Nevim kde na to kdo prisel ze prumer je 17000kc...
Moji rodice maj cistej prijem dohromady kolem 16000 a to z toho musej vyzit a jeste zivit deti.
Takovy cisla jako je prumerna mzda snad nikdo nemuze brat vazne...je to jeste mnohem horsi nez se zda.. To ze se maj manazeri dobre a ze nam nechutne zvysujou "prumernou mzdu" je sice pekny ale nic si za to nekoupime...
P.S. ne vsichni muzou delat manazery nebo pracovat v praze v lukrativnim oboru....
0/0
4.3.2004 16:36

Martin

Re:
Nevím co tady pořád někdo skuhrá o průměru. Podle statistik bere cca 70% lidí méně než je průměr,takže nevím proč to tady někdo pořád řeší 
0/0
4.3.2004 17:30

Coze

Re:
Promin mi tu impertinentni otazku, ale co delaj tvoji rodice? Takovy penize jsem dostal po nastupu do zamesnani po skole bez praxe (v Praze...)
0/0
4.3.2004 19:29

Fred

Re: neprominu
Neprominu páč všichni nemůžou uklízet v Práglu
0/0
4.3.2004 20:45

NIC

Re:
Ne o moc vic beru po cca 20 letech praxe jako VS strojar (konstrukter) - to abych ukojil tvou zvedavost, kdo muze taky brat "nastupni" plat. A pry jsem jeden z nejlip placenych v oddeleni.
0/0
4.3.2004 22:56

Martin

Re:
Chtělo by to spočítat paritu kupní síly vůči EU a potom až něco říkat,ale to ti pravděpodobně nic neříká,že:))
0/0
4.3.2004 17:33

byrokratkiller

hlavne ze maji sociologove co analyzovat...
predpokladam, ze cely "vyzkum" byl zaplaceny z danovych vynosu. je prece treba podporovat "vedu a vyzkum", aby  jsme byli konkurenceschopni v dnesnim globalnim svete, a aby "ekonomika rostla" a mohli jsme "dohanet" (..jak to rikal ten "ekonom")
0/0
4.3.2004 11:36

Vole

Re:
Jsi vul. To ze o tom nic nevis neznamena, ze to k nicemu neni
0/0
4.3.2004 19:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.