Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Loni měl zpoždění jeden vlak z deseti

Devět z deseti vlaků Českých drah loni dojelo do cílové stanice včas nebo nejvýš s pětiminutovým zpožděním. Relativně nejspolehlivější jsou podle údajů drah osobní a spěšné vlaky. Dálkové rychlíky či vlaky EuroCity výrazněji zpožďovaly práce na koridorech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

už raději autem

tak to jsem měl fakt kliku, že jsem většinou jel tím desátým
0/0
9.3.2004 13:46

drevak_patlak

Statistika zpoždění
Loni o prázdninách jsem si zakoupil síťovou jízdenku na 3 měsíce a použil za tu dobu celkem 105 vlaků všech kategorií a po celé ČR. U všech jsem si poctivě psal odkud a kam jedu (abych měl evidenci, kolik jsem síťovkou ušetřil) a též zpoždění na příjezdu ve stanici, kde jsem vystupoval. Vychází to takhle:
Celkový počet vlaků: 105 Příjezdy do cílové (=mojí výstupní) stanice s náskokem: 19 na minutu přesně včas: 33 se zpožděním 1-5 minut: 39 se zpožděním 6-10 minut: 8 se zpožděním 11-15 minut: 2 se zpožděním 16-20 minut: 1 se zpožděním 21-30 minut: 1 se zpožděním 31-40 minut: 0 se zpožděním 41-50 minut: 1 se zpožděním 51-60 minut: 1 s větším zpožděním: žádný celkově mi tedy vychází, že přesně na minutu nebo s náskokem jede 50% vlaků, pokud budu za "včas" počítat i maximálně 5ti minutové zpoždění, pak je to 87%. Čili ta čísla od ČD celkem sedí.
Jinak mám hodinky +- sekunda, pravidelně seřizované pomocí rádia, takže ty údaje jsou přesné, byť pro jednoduchost nakonec zaokrouhlené na celé minuty.
 
Ještě bych si dovolil poznámku k mnohým, kteří zde prezentují názor, že to jezdí zpožděné pořád. Už se mi několikrát stalo, že vlak stál ve stanici podle jízdního řádu /např. kvli přepřahu lokomotivy nebo kvůli náskoku na příjezdu) a od některých cestujících se ozývalo "už stojíme nějak dlouho, to zas bude zpoždění". Mnozí nechtěli pochopit, že něco jako náskok vůbec existuje.
0/0
9.3.2004 12:57

drevak_patlak

Oprava
Nějak mi vypadaly konce řádků, měli by se na to idnesáci podívat. Takže statistiku vkládám podruhé, snad se to povede:
Celkový počet vlaků 105
s náskokem: 19
na minutu přesně včas: 33
se zpožděním 1-5 minut: 39
se zpožděním 6-10 minut: 8
se zpožděním 11-15 minut: 2
se zpožděním 16-20 minut: 1
se zpožděním 21-30 minut: 1
se zpožděním 31-40 minut: 0
se zpožděním 41-50 minut: 1 se zpožděním 51-60 minut: 1 s větším zpožděním: žádný celkově mi tedy vychází, že přesně na minutu nebo s náskokem jede 50% vlaků, pokud budu za "včas" počítat i maximálně 5ti minutové zpoždění, pak je to 87%. Čili ta čísla od ČD celkem sedí.
0/0
9.3.2004 12:59

Franta7

Hygiena neni to hlavní !
Jeden čas sem dělal na dráze, ale hygiena a práce uklízeček není to hlavní. Dělal jsem ve vedoucí pozici. A chtěl jsem něco změnit k lepšímu. Můžu vám říct že tam vám je takovej bordel a komunismus, že si to nikdo nedokáže ani představit. Všichni tam (na vyšších postech a v kancelářích) jsou kamarádi (podřízení, vedoucí,...) prostě ve smyslu "Musíme si pomáhat" ale soukromě. Jakákoliv iniciativa se tvrdě trestá. Peníze nejsou k dispozicí operativně ale podle plánu jako v pětiletce. Takže nikdo nechce mít problémy a ten byť špatný plán naplňuje a každý komunikaci, která by vedla k větším příjmům a změně má za ztrátu svého osobního času a riziko ztráty zaměstnání.
0/0
9.3.2004 10:28

Franta7

Re:
Trochu jsem se zamotal při kopírování slov, ale snad to každý pochopí. Není to ale chyba zaměstanců, protože například na pracovišti IT má "špičkový" pracovník plat 16000,-Kč. Takže je zřejmé že tam pracují pouze sociální případy a podle toho to taky tak vypadá.
0/0
9.3.2004 10:34

Ondrej

Zpoždění a hygiena...
    Jezdím na vyskou skolu pátým a snad posledním rokem a jezdím jen vlakem,  vcas jesm prijel tak ve 3% případů. Ale není to přeci jen o dochvolnosti, pět minut zpoždění může tolerovat každý, avšk ČD nemají jediný problém -zkuste nastoupit do kupé a vylézt z něj za 3- 3,5 hod., tak jak to absolvuji každý týden dvakrát já. Garantuji Vám, že si budete připadat jako ti největší šmudlové, zkrátka špinaví.  Ano hygiena je především to, co ČD nic nehovoří a je to smutné.
Já se jen těším na konec studií a no to, že do vlaku ČD sednu jen pod tlakem okolností, nikoli však dobrovolně...
0/0
9.3.2004 10:07

cangoo

camel
0/0
9.3.2004 9:57

h

Demagogie
Celá statistika je vyhodnocena dle uvedené podmínky "Devět z deseti vlaků Českých drah loni dojelo do cílové stanice včas ". Ano, do cílové stanice !!! To, že vlak měl do stanice X  zpoždění 30min, ale do cílové stanice přijel na čas, je jen hra se statistikou. Pokud přijede vlak do stanice X  zpozden a ujedou mi přípoje, potom se mi x -krát znásobí čas na mou přepravu. V tom to je pane Šťáhlavský !!! Navíc berete v úvahu jízdu jednoho vlaku, ale řekněte jaké je zpoždění, pokud se chci přepravit z Horní do Dolní se třemi přestupy ??? To Vám potom vyjdou čísla, která určitě nezveřejníte !  Jezdí na služebky vlakem po ČR, a to že někam přijedu na čas, je jen náhoda.
0/0
9.3.2004 8:23

Adamo

Heč
Asi neumíte jezdit, já vloni najel po ČD skoro 40 000 km a až na čekání, když se stala nehoda na přejezdu nebo při výlukách (pak jsme měli párkrát i hodinu), jsem vždycky dojel včas. A přípoj mi už neujel hóóódně dlouho. Asi mám štěstí :-)
0/0
9.3.2004 2:24

h

Re:
Skutečně jezdíte s ČD? V ČR jezdí po dráze a provozují osobní přepravu i Viamont, Connex Morava, OKD Doprava ...
0/0
9.3.2004 8:26

Davidofff23

Re: Re:
Jezdím s CD a jsem spokojem ale s Viamontem či Okd už v životě nepojedu.
0/0
7.1.2006 11:39

ufoonek

vcas?
To si snad delaji prdel, ne?
0/0
8.3.2004 23:44

Koenig

Re:
ne kozy
0/0
9.3.2004 0:47

BigBrk

ČD
ČD=času dost
0/0
8.3.2004 23:31

Koenig

Re:
ČD - čekej dojedem
0/0
9.3.2004 0:48

Petr

1/10
Hmmm, já tedy asi jezdím jiným podnikem, co si taky říká české dráhy. Na trati Plzeň - Cheb je 90% vlaků (R i Os) opožděných (no, aspoň že většinou ne o víc jak 5-10 minut). IC/EC nejezdím (u nás nestaví a tak jako tak na to nemám, ještěže mám JP). Ale půl hodiny a delší zpoždění obvykle chytím tak jednou do měsíce...
0/0
8.3.2004 22:53

lukas

Vlaky
Já  mám docela štestí na vláčky,pač o víkendech když jedu ráno z pařby,tak se mi ješte nestalo, že by měl vlak zpoždění,zvlášte bych chtěl vyzdvihnout vlak 702 Šohaj co vyjíždi ve 3.40 z Břeclavi.Vždycky topili ostošest a zhruba 1os.na jeden vagon.Takže absolutní spokojenost 
0/0
8.3.2004 22:31

Kyklop

1/10?
Takhle kdyby napsali, že jeden vlak z deseti dojel na čas, tak by to bylo aspoň slušné vůči těm, kdo tím vlakem denně jezdíme.
0/0
8.3.2004 22:13

Barbarossa

Mam to ale smulu,
nevim cim to je,ale mam pocit, ze vetsinou chytnu prave ten JEDEN Z DESETI.
0/0
8.3.2004 21:06

josef

Re: matematika
celá definice socilistického kolosu jměnem ČD je platná pouze v případě, že 90% vlaků je tím jedním z deseti :)). Vycházím z empirických dat, protože 90% spojů, kterými jedu, je vždy zpozděných................. ale jinak zvládají ČD kupecké počty na 1*, na kterou ovšem připadá dalších devět 5.
0/0
8.3.2004 22:20

marzena

Re:
no tu smulu ti teda nezavidim - ja zpozdeni > 5 minut nezazil uz par let.. pravda nejezdim moc casto, ale kdyz tak je to temer na sekundu..
0/0
8.3.2004 23:26

davidss

České Dráhy.Času dost.
Tak to je nehoráznost co si dovolí oznámit.Vlakem jezdím každý den ve směru Praha-Pardubice a zpět.Ještě snad nikdy se mi nestalo že by neměl vlak spoždění.5-10 minut ani nehlásí, to totiž pro ně žádné spoždění není.A samotná úroven vlaků-to je také bída.Někdo říkal že mohu být rád že vůbec ten vlak přijede, že v jiných zemích vlaky podle řádu nejezdí vůbec,ale to jsou rozvojové země a naše republika letos vstoupí do EU a tohle by se stávat nemělo.Mohlo by to být jako v Japonsku.Tam když má vlak 1 minutu spoždění tak cestujícím vrátí plné jízdné.To se ale ještě nestalo.U nás by něco takového fungovat nemohlo.Já už bych byl milionář.
0/0
8.3.2004 21:05

Barbarossa

Barbarossa
0/0
8.3.2004 21:04

Jaroslav

Na Duškovy ochlasty a hulváty je to ještě úspěch. Bude to horší.
Zákoník práce neplatí pro odborářského debila Duška. Ten chlastá jako Karásek a ještě je to drzej hajzlík. - typickej odborář
0/0
8.3.2004 18:54

dzinda

reklama ???
Mily iblesku, kolikpak asi stala tahle reklama ???
0/0
8.3.2004 18:46

navratil03

Ja jsem s ČD spokojen
Jezdíme několikrát do roka trať Praha - Havířov a nemůžeme si ztěžovat. Občas bylo zpoždění zaviněné pracemi na koridoru, ale při cestě do Prahy to skoro vždy dohnaly. Vlaky jsou vždy čisté, průvodčí příjemní (až na jednu či dvě malichernosti). Proti železnici za totáče 1000x lepší. Jeden problém jsem měl s místenkami do velkoprostorvého vagónu, dvakrát mi nebyli schopní u pokladny říci jestli je to u stolečku a dvakrát byl vypraven normální vagón.
0/0
8.3.2004 18:35

volk

bývalý zákazník
Konečně jsem si pořídil auto a dal vale ČD. Statistika je kouzelná věda, ale je třeba vědět co má vyjít a dle toho volit způsob sběru dat a následnou prezentaci. Nepamatuji kdy vlak neměl alespoň 15 min sekeru. Jezdím v autě sám a vychází mě to levněji než vlakem
0/0
8.3.2004 16:40

chroustík

Re: Uveďte příklady,
nevěřím !
0/0
8.3.2004 16:50

Bagr

Re:
Může být...
Speciálně na Vrchovině vlaky hrozně objíždějí a kilometry naskakují. Autem jedeš skutečně přímo, rychleji a levněji... (myšleno určitou trasu, ne cenu/km)
0/0
8.3.2004 17:03

Kolínačka

ha ha, ha
Pan Šťáhlavský asi nikdy nejel směr Kolín-Praha, Praha-Kolín. Na to, že jezdím každý pracovní den již pátým rokem, tak se musím téměř každý den rozčilovat... České Dráhy mne překvapí jen málokdy - a to většinou, když nepospícham:( A to už radši nebudu psát o smradu, nepořádku a netopení v zimě... To bych tu napsala hodně dlouhý dopis...KDyž jsem se jednou opáčila na pana průvodčího, proč se netopí (bylo asi -20C), tak mi odpověděl, ať jezdím klidně v oteplovačkách...:)..tak o už svědčí o zamyšlení, pane Šťahlavský...
0/0
8.3.2004 16:37

chroustík

Re: Nechci Vám radit,
ale měla jste hned svoji stížnost napsat na patřičná místa. Neříkám, že by to nebylo tvrzení proti tvrzení, ale určitě by si ten průvodčí po projednání s jakýmkoliv výsledkem dal pozor. On by také mohl být mezi těmi, kdo jaksi odejdou, a to nebude žádná sranda.
0/0
8.3.2004 16:49

Kolínačka

Re: nechci Vam radit
Chroustíku,na patričná místa jsem to napsala...a bohužel  mi do této doby nedošla žádná odpověd...Asi se s drzými průvodčími nezabývají....ale s tím ohníčkem jsem se fakt pobavila...:)
0/0
9.3.2004 11:58

zirafoslon

Re:
Jezdím denně do práce na trase Slaný - Praha s přestupem v Kralupech. Až do prosincové změny JŘ vše jezdilo celkem přijatelně. Po změně řádů je to ovšem katastrofa - a to není pouze můj názor. Když pominu, že vlaky teď jezdí v dost nevhodnou dobu, tak mají navíc zpoždění, v zimě netopí, občas neodjedou vůbec a při přestupu se stává, že nestihneme návazný spoj. To znamená hodinu čekání na další, ale jelikož první spoj měl zpoždění menší než 20 minut, tak žádná omluvenka pro zaměstnavatele.
S ČD si o tom dopisuji dost dlouho. Ačkoliv si myslím, že své "žádosti/stížnosti" píšu dost slušně, když se dočkám odpovědi, je to ve stylu "neotravuj!". Strohá odpověď neřešící dotaz ani situaci, kolikrát se vztahovala i k něčemu jinému, a samozřejmě - ani jednou ČD nebyly na pochybách, že by něco nebylo dobře. Naopak, vždy jsem dostala jasně najevo, že když se mi to nelíbí, ať táhnu.
Stejné je to i webu ČD - kde je dokonce i elektronická doskuze. Ale ani tam nemá člověk zastání. Buď se vložený příspěvek - pokud není vhod- smaže, anebo nastoupí parta nevybíravých oponentů, kteří případného stěžovatele nemilostrdně a často i hrubě "přeřvou".
Pokud si ČD nezačnou zametat před vlastním prahem, těžko se něco změní...
0/0
9.3.2004 12:39

Petr Šťáhlavský

Re:
Na této trari jsem jel včera a  pravidelně ji využívám pro cesty mezi Prahou a Zlínem, loni pro cesty mezi Prahou a Olomoucí. Včera bez nejmenších problémů a na čas v klimatizovaném příměstském vlaku. Dálkové trasy obvykle také bez větších komplikací.   
Vzhledem k tomu, že nemám auto a cestování autobusem se mi zdá dost nebezpečné (těch nehod a mrtvích na silnicích je poslední dobou nějak moc), tak na 90 pct. cest používám vlak a zpoždění skutečně není nijak větší, než co jsem zažil třeba v Německu, Francii nebo Británii.  
0/0
8.3.2004 17:02

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Také jsem na této trati slušně požádal průvodčího, jestli by mohl zatopit ... milý pán mi odpověděl, že to netopí a ať si klidně rozdělám ohníček . Většinou dobré rady dementů ignoruju, ale tehdy jsem s gustem na zem pohodil volně ložené opěrátko z dobytčí lavice a požádal spolucestujícího o zapalovač ... to jste měli vidět, jak milý pán průvodčí soptil ... . Myslel jsem, že ho nakonec budu muset oživovat ...
0/0
8.3.2004 21:44

Piškuntál

dobré zkušenosti
Já mám taky s vlaky dobré zkušenosti. Jezdím každý týden rychlíky (i mezinárodními) Brno-Praha tam a zpátky a zpoždění bývá tak kolem těch 5 minut, což považuji za velmi dobré. Kritici by si měli uvědomit, že ta tolerance pěti minut znamená neodchýlit se na těch 250 kilometrech od průměrné rychlosti víc než o 2 km za hod.! Což je kousek hodný obdivu. A ještě něco: nejčastějším důvodem zpoždění konkrétního spoje je prý čekání na přípoj, takže celkem chvályhodná věc, ne?
0/0
8.3.2004 16:25

Bagr

Re:
Blbost. To je akorát znamení, že strojvedoucí je jantar a neumí přidat když nestíhá... Za větším zpožděním už bude někdo jiný a nebo blbej systém.
0/0
8.3.2004 16:46

m

Re:
No toby mě zajímalo na koho ty vlaky čekají, když žádné vlaky  nemají zpoždění????????? Jinak denně dojíždím a asi taky mám to štěstí, že me většinou veze ten desátý vlak :-)
0/0
8.3.2004 16:46

lanýž

Re:
Naprosto stejná zkušenost na stejný trati. Dokonce měl několikrát náskok a přijel do stanice cca o 5 min dřív a čekal na odjezd...
0/0
8.3.2004 17:46

Lopan

Zpozdeni
Jezdim vlakem Hodonin(Mor.Pisek)-Ostrava a oproti lonsku to jezdi rychleji o 20 minut a se zpozdenim 5 minut, minuly rok to melo prumerne zpozdeni 30 minut. Takze je poznat ze prace na koridoru postupuji, ale pokud to co rikaji drahy jsou udaje za minuly rok a to teda pekne kecaji.
0/0
8.3.2004 16:22

Mirek

Re:
Minuly rok jsem cekal na vlak do Prahy.  Spoj, ktery byl  z Luhacovic prijel do Otrokovic o hodinu pozdeji.  Jak je mozne, ze rychlik, ktery mezi Luhacovicemi a Otrokovicemi stavi tri krat ,nabere takove zpozdeni, opravdu nechapu.    CD potrebuji dukladnou  reorganizaci a vymenu personalu.
0/0
8.3.2004 16:48

BobanD

to je blbost!!!
Zkuste si nekdy spocitat kolik vlaku ma zpozdeni na trati Cercany - Praha (pres Vrane) - kdyz jsem s nim denne jezdil, nedojel jsem vcas nikdy, pokud vemu 5 min. tolerance, tak ma zpozdeni 9 z 10ti spoju. Pekna vizitka!!!
 
0/0
8.3.2004 16:07

Zdenek Vasak

Pokaždé jedu tím desátým.
Vždy se trefím do toho desátého. Není to divné?
0/0
8.3.2004 16:01

Ospalej

Tak sem prave zjistil..
ze podle tohoto clanku jsem minuly rok jezdil vlakem nekde jinde nez v ceske republice. Za tech asi 80 cest se me stalo pouze asi trikrat az petkrat ze vlak prijel do zpozdeni deseti minut...
0/0
8.3.2004 15:54

krata

docela to jde
V loni jsem jezdil 3x  až 4x  týdně  z Prahy do Pardubic vlakem do školy, a zpoždění bylo tak jednou, dvakrát za čtrnáct dní. A to většinou jen kvůli pracím na koridorech. Takže, když přihlédnu k tomu, že jsme občas přijeli i s náskokem, musím říct, že cestování na čd, není zas tak špatné.
0/0
8.3.2004 15:37

TONDAP

image x pravda
Tak alespoň dělají na drahách PR pro vylepšení image, když služby stojí za..... . Pane Štáhlavský, každý den dojíždím cca 40 km do práce, ráno zrychleným vlakem zpět osobním, s dalším přípojem bohužel opět od ČD tj. 80 spojů Počet vlaků bez zpoždění (do 5-ti minut) každý měsíc nepřekročí počet prstů jedné ruky. Pokud máte zájem, mohu Vám udělat statistiku třeba za duben i když Vaše práce je spíše o vylepšování image než poskytování pravdivých informací.
0/0
8.3.2004 15:37

Mulder

nejlepsi zazitek loni
Muj nejlepsi lonsky zazitek byl, kdyz vlak na trase Pardubice - Hradec Kralove, kterou normalne jede pul hodiny, nabral 15 min zpozdeni, tj. 50% casu :-) nasledne jsem diky tomu v Hradci nestihl autobus a musel jet vlakem (nebot to byl autobus posledni) ... no a tento vlak vyjizdel (tedy z prvni stanice sve trasy) se 40min spozdeni, protoze se nepodarilo nastartovat :-))) Po tomto zazitku (a jinych predchozich zkusenostech) jsem se rozhodl CD nepodporovat - bohuzel nekdy musim, ale snazim se to omezit na minimum
0/0
8.3.2004 15:31

Mavers

Haha
Jo. Jel jsem trasu Praha - Stare mesto UH a zpet za posledni pul rok asi 6x, VZDY zpozdeni min. 15 min! Z toho dvakrat vice nez hodinu! Nakopal bych CD do zadku, za ceny, ktere jsou (ve srovnani s busy). Chceme do unie, ale nase vlaky jsou jak zaplivane humusarny, ze se kolikrat stitim vubec sednout, pripadne mrznu v netopicim kupe.
0/0
8.3.2004 15:28

A.

Redukce zpozdeni podle ceskych drah
Jezdim uz nekolik let na trati Praha-Olomouc ale pres vystavbu "rychlostniho" koridoru dochazi k neustalemu prodluzovani jizdni doby. Jako posledni priklad je usek Olomouc-Ceska Trebova: jeste pred pul rokem potrebovaly vlaky na zdolani teto trati asi 1hodnu, zatimco dneska jim to trva uz 1h 20min. Potom se neni cemu divit, ze stale vice vlaku dojizdi bez zpozdeni...
0/0
8.3.2004 15:28

jenik

d
Jsem z Havirova. Jezdim denne na Svinov. Loni nemel zpozdeni tak kazdy desaty vlak kvuli koridoru... Nekdy se stalo, ze pri trase Praha - Ostrava mel vlak zpozdeni 6 hodin. Letos je to zatim v poho semo tamo je zpozdeni do 15 minut, ale proti lonsku to je pokrok. Vzhledem k tomu, ze ta cisla pisou za lonsky rok, tak tvrdim ze lzou....
0/0
8.3.2004 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.