Diskuze

Loni měl zpoždění jeden vlak z deseti

Devět z deseti vlaků Českých drah loni dojelo do cílové stanice včas nebo nejvýš s pětiminutovým zpožděním. Relativně nejspolehlivější jsou podle údajů drah osobní a spěšné vlaky. Dálkové rychlíky či vlaky EuroCity výrazněji zpožďovaly práce na koridorech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

už raději autem

9. 3. 2004 13:46
tak to jsem měl fakt kliku, že jsem většinou jel tím desátým
0 0
možnosti

drevak_patlak

9. 3. 2004 12:57
Statistika zpoždění
Loni o prázdninách jsem si zakoupil síťovou jízdenku na 3 měsíce a použil za tu dobu celkem 105 vlaků všech kategorií a po celé ČR. U všech jsem si poctivě psal odkud a kam jedu (abych měl evidenci, kolik jsem síťovkou ušetřil) a též zpoždění na příjezdu ve stanici, kde jsem vystupoval. Vychází to takhle:
Celkový počet vlaků: 105 Příjezdy do cílové (=mojí výstupní) stanice s náskokem: 19 na minutu přesně včas: 33 se zpožděním 1-5 minut: 39 se zpožděním 6-10 minut: 8 se zpožděním 11-15 minut: 2 se zpožděním 16-20 minut: 1 se zpožděním 21-30 minut: 1 se zpožděním 31-40 minut: 0 se zpožděním 41-50 minut: 1 se zpožděním 51-60 minut: 1 s větším zpožděním: žádný celkově mi tedy vychází, že přesně na minutu nebo s náskokem jede 50% vlaků, pokud budu za "včas" počítat i maximálně 5ti minutové zpoždění, pak je to 87%. Čili ta čísla od ČD celkem sedí.
Jinak mám hodinky +- sekunda, pravidelně seřizované pomocí rádia, takže ty údaje jsou přesné, byť pro jednoduchost nakonec zaokrouhlené na celé minuty.
 
Ještě bych si dovolil poznámku k mnohým, kteří zde prezentují názor, že to jezdí zpožděné pořád. Už se mi několikrát stalo, že vlak stál ve stanici podle jízdního řádu /např. kvli přepřahu lokomotivy nebo kvůli náskoku na příjezdu) a od některých cestujících se ozývalo "už stojíme nějak dlouho, to zas bude zpoždění". Mnozí nechtěli pochopit, že něco jako náskok vůbec existuje.
0 0
možnosti

drevak_patlak

9. 3. 2004 12:59
Oprava
Nějak mi vypadaly konce řádků, měli by se na to idnesáci podívat. Takže statistiku vkládám podruhé, snad se to povede:
Celkový počet vlaků 105
s náskokem: 19
na minutu přesně včas: 33
se zpožděním 1-5 minut: 39
se zpožděním 6-10 minut: 8
se zpožděním 11-15 minut: 2
se zpožděním 16-20 minut: 1
se zpožděním 21-30 minut: 1
se zpožděním 31-40 minut: 0
se zpožděním 41-50 minut: 1 se zpožděním 51-60 minut: 1 s větším zpožděním: žádný celkově mi tedy vychází, že přesně na minutu nebo s náskokem jede 50% vlaků, pokud budu za "včas" počítat i maximálně 5ti minutové zpoždění, pak je to 87%. Čili ta čísla od ČD celkem sedí.
0 0
možnosti

Franta7

9. 3. 2004 10:28
Hygiena neni to hlavní !
Jeden čas sem dělal na dráze, ale hygiena a práce uklízeček není to hlavní. Dělal jsem ve vedoucí pozici. A chtěl jsem něco změnit k lepšímu. Můžu vám říct že tam vám je takovej bordel a komunismus, že si to nikdo nedokáže ani představit. Všichni tam (na vyšších postech a v kancelářích) jsou kamarádi (podřízení, vedoucí,...) prostě ve smyslu "Musíme si pomáhat" ale soukromě. Jakákoliv iniciativa se tvrdě trestá. Peníze nejsou k dispozicí operativně ale podle plánu jako v pětiletce. Takže nikdo nechce mít problémy a ten byť špatný plán naplňuje a každý komunikaci, která by vedla k větším příjmům a změně má za ztrátu svého osobního času a riziko ztráty zaměstnání.
0 0
možnosti

Franta7

9. 3. 2004 10:34
Re:
Trochu jsem se zamotal při kopírování slov, ale snad to každý pochopí. Není to ale chyba zaměstanců, protože například na pracovišti IT má "špičkový" pracovník plat 16000,-Kč. Takže je zřejmé že tam pracují pouze sociální případy a podle toho to taky tak vypadá.
0 0
možnosti

Ondrej

9. 3. 2004 10:07
Zpoždění a hygiena...
    Jezdím na vyskou skolu pátým a snad posledním rokem a jezdím jen vlakem,  vcas jesm prijel tak ve 3% případů. Ale není to přeci jen o dochvolnosti, pět minut zpoždění může tolerovat každý, avšk ČD nemají jediný problém -zkuste nastoupit do kupé a vylézt z něj za 3- 3,5 hod., tak jak to absolvuji každý týden dvakrát já. Garantuji Vám, že si budete připadat jako ti největší šmudlové, zkrátka špinaví.  Ano hygiena je především to, co ČD nic nehovoří a je to smutné.
Já se jen těším na konec studií a no to, že do vlaku ČD sednu jen pod tlakem okolností, nikoli však dobrovolně...
0 0
možnosti

cangoo

9. 3. 2004 9:57
camel
0 0
možnosti

h

9. 3. 2004 8:23
Demagogie
Celá statistika je vyhodnocena dle uvedené podmínky "Devět z deseti vlaků Českých drah loni dojelo do cílové stanice včas ". Ano, do cílové stanice !!! To, že vlak měl do stanice X  zpoždění 30min, ale do cílové stanice přijel na čas, je jen hra se statistikou. Pokud přijede vlak do stanice X  zpozden a ujedou mi přípoje, potom se mi x -krát znásobí čas na mou přepravu. V tom to je pane Šťáhlavský !!! Navíc berete v úvahu jízdu jednoho vlaku, ale řekněte jaké je zpoždění, pokud se chci přepravit z Horní do Dolní se třemi přestupy ??? To Vám potom vyjdou čísla, která určitě nezveřejníte !  Jezdí na služebky vlakem po ČR, a to že někam přijedu na čas, je jen náhoda.
0 0
možnosti

Adamo

9. 3. 2004 2:24
Heč
Asi neumíte jezdit, já vloni najel po ČD skoro 40 000 km a až na čekání, když se stala nehoda na přejezdu nebo při výlukách (pak jsme měli párkrát i hodinu), jsem vždycky dojel včas. A přípoj mi už neujel hóóódně dlouho. Asi mám štěstí :-)
0 0
možnosti

h

9. 3. 2004 8:26
Re:
Skutečně jezdíte s ČD? V ČR jezdí po dráze a provozují osobní přepravu i Viamont, Connex Morava, OKD Doprava ...
0 0
možnosti

ufoonek

8. 3. 2004 23:44
vcas?
To si snad delaji prdel, ne?
0 0
možnosti

Koenig

9. 3. 2004 0:47
Re:
ne kozy
0 0
možnosti

BigBrk

8. 3. 2004 23:31
ČD
ČD=času dost
0 0
možnosti

Koenig

9. 3. 2004 0:48
Re:
ČD - čekej dojedem
0 0
možnosti

Petr

8. 3. 2004 22:53
1/10
Hmmm, já tedy asi jezdím jiným podnikem, co si taky říká české dráhy. Na trati Plzeň - Cheb je 90% vlaků (R i Os) opožděných (no, aspoň že většinou ne o víc jak 5-10 minut). IC/EC nejezdím (u nás nestaví a tak jako tak na to nemám, ještěže mám JP). Ale půl hodiny a delší zpoždění obvykle chytím tak jednou do měsíce...
0 0
možnosti