Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na zahraničních nákupech lze ušetřit

Za necelé dva měsíce, po vstupu do Evropské unie, mohou Češi vyrazit bez velkých průtahů na hranicích na nákupy. Vyplatí se hlavně elektronika, kde rozdíly v cenách v českých a německých obchodech dosahují u dražších výrobků až několika desítek tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

auta
Víte někdo jak to bude s ojetými auty?
0/0
17.3.2004 15:51

Franta7

Nesouhlasím
No to jo janý. Kdo by si tady koupil počítač Mac? Tady se prodávaji pouze PC !!! Počítač Macintosh nebude mít nikdo na skladě a jestli jo tak to bude ležák který je již dnes cenově neprodejný. To samý plazmová televize, tady na odbyt nejdou, tak to jsou ležáky s cenou minimálně půl roku starou. Nesouhlasím, ceny jsou srovnatelné. V německu je dražžší jídlo, ale ne to ze supermarketu(to věřím že je levné), ale to v restauracích kde se prodává i německá práce spolu s jídlem.
0/0
17.3.2004 14:22

Anonymní

love ya
0/0
16.3.2004 20:26

Dežo

Už aby byl květen
obchodníci s elektronikou se můžou jít klouzat nakoupíme všechno v německu
0/0
10.3.2004 12:42

Radan

Regiony a voltage
V pripade nakupu DVD techniky v USA by stalo za to upozornit lidi na existenci regionu. Na DVD prehravaci s regionem Sev. Amerika si tady neprehraji jediny disk. Dale je dobre vedet, ze USA ma voltage 110V, takze v pripade nakupu elektroniky je zapotrebi bud pozadovat model s voltage 220V 50Hz, nebo je zapotrebi dokoupit adapter. Jinak ja nakup z zahranici, zejmena v Nemecku, doporucuji, je to opravdu velmi vyhodne.
0/0
10.3.2004 9:25

a.

Re:
Drobna poznamka, u nas uz nemi v siti 220V ale 230V...
0/0
10.3.2004 10:18

briza

Re:
A v USA 120V nikoliv 110V.
0/0
10.3.2004 10:23

Nebjěžec

Re:
A od května to bude už 230 V. Postupně se to má zvyšovat až na 285 V. Této úrově má být dosaženo v lednu roku 2006.
0/0
10.3.2004 20:30

Delirium Tremens

Tak tak
pokrok nezastavíš
0/0
18.3.2004 12:27

bastable

zajímají mně návody k používání výrobků,
0/0
10.3.2004 9:14

bastable

zajímají mně návody k používání výrobků,
zda po vstupu do EU budou muset být výrobky vyrobrné v EU také český návod??nevíte někdo jak to je??
0/0
10.3.2004 9:13

briza

Re:
Ani v soucasnych statech EU nenajdes navody ve vsech jazycich u vyrobku prodavanych v jednotlivych statech. Podle mne bude ta povinnost u vyrobku prodavanych v dane zemi a vyrobci se ve vlastnim zajmu budou snazit davat ty navody k vyrobkum prodavanych jinych zemich v danem regionu.
0/0
10.3.2004 10:26

Kaja

Nejen levneji
Elektronika nejen levneji, ale treba i zaruky jsou o necem jinem. Na telku mam z Nemecka 5let zaruku, na vez 4 roky. V CR ani tuk! Jidlo - to je stale se opakujici lez, ktera tu je propagovana (nechapu proc). V Nemecku nakupuji oleje, ovocne napoje, nektere konzervovane zbozi a proste haldu dalsiho. Vetsina potravin jsou tam tak na urovni jako u nas. Staci si dohledat ruzne webove stranky supermarketu, kde jsou i letaky z nabidkou a ceny. Hadry a obuv - jen v zahranici! Znackove obleceni v KAZDEM supermarketu o 50% levnejsi a takove to zbozi na "jedno pouziti" za ceny jako maji krovaci v CR. Sluzby - no comment! Ale preci jen ...... pokud mate v hlave alespon zakladni vzdelani, tak vam dojde, ze mam-li mit plat 2.000Eu, musim na nej taky nejak vydelat! Ovsem porovnavat kvalitu sluzeb v CR a na "zapade" je o nicem. 90% mych kamaradu si jezdi servisovat auta do Nemecka a Rakouska a vyuzivaji tam jiz dnes i spoustu ruznych dalsich sluzeb. Dovolene!!! Zajimejte se o ceny za dovolene. Tedy ruznych cestovek. Nejen, ze jsou o neco levnejsi, ale jste ubytovani v NAPROSTO odlisne kvalite nez jako cesky turista!
0/0
10.3.2004 8:32

Dáša

Re:
V tom případě nechápu, proč je u nás každou neděli Globus narvaný Němci s narvanými košíky.
0/0
10.3.2004 8:58

lonestarstate

Re:
já je tam nikdy nepotkal, ale třeba jsou to turisti a něco jíst musí ne? 
0/0
10.3.2004 9:08

Bob

Re:
Který Globus máte na mysli ? O Vámi popisovaném úkazu jsem totiž nikdy ještě neslyšel.
0/0
10.3.2004 10:21

Dežo

Re: Nebydlíš na Bertramce?
jinak se dá ale téměř se vším souhlasit,ještě kde na to všechno vzít prachy když průměr v ČR je 500,-Eu měsíčně
0/0
10.3.2004 12:46

tratak

Re: 100% souhlas
A nejen to, elektronika u nás kupovaná s kratší zárukou má ( aspoň podle mých zkušeností ) mnohem horší kvalitu než třeba z Německa. Zdá se mi, že k nám vozí 2. -3. jakost.
0/0
10.3.2004 19:48

Martin Ill

Re:
Nekdy mam podobny pocit, zvlast, kdyz jsem musel s Canon 4x menit kvuli vadnemu snimaci !?
0/0
10.3.2004 19:52

Martin

Re: Prada
Pračka AEG pro střední evropu - made in Italy :(
0/0
15.3.2004 9:34

CNR

Všichni...
....tu chrochtají nad super cenami z USA a Německa atd. ale nikdo tu neřeší případné reklamace....Je to hold elektronika a ta se občas poto...potento...
Známý si z prázdnin v USA dovezl super výhodně digitální foťák od NIKONu.....po půl roce mu klekl....A co na to český NIKON ??? Jo pane, to musíte reklamovat tam kde jste to koupil....A nebo placená oprava...tu Vám tu provedou.....veškerá výhoda byla pryč a foťák letěl do koše, protože oprava vyšla na 70% ceny nového...
Nebude to tak slavné s těma slevama...
0/0
10.3.2004 8:29

j

Re:
No to je problem znacky, vzdyt se to tu psalo. Treba Olympus ma WorldWideWaranty (i kdyz ja preferuji Canon). Navic je to od firmy Nikon necestne a nesportovni :-) Vyrobek je to stejny, proc ho nevyreklamovat treba na druhem konci sveta. Stejne to pri rychlosti globalizace za par let bude bezne.
0/0
10.3.2004 8:46

CNR

Re:
...je to otázka nákladů....Jelikož česká pobočka z prodeje dotoho kusu neviděla ani korunu, a přijetí takovéto reklamace ji stojí spoustu peněz které jí nikdo nezaplatí, je tento postup docela běžný...
V případě olympusu jsou zde finanční kompenzace, to samé má třeba Acer,atd....ale spousta firem se spotřebkou toto nemá...z čistě finančních důvodů...
0/0
10.3.2004 9:54

Vím jak maximálně ušetřit

kohout
Když si nic nekoupím, pač ty krámy vůbec nepotřebuju!
0/0
10.3.2004 8:00

klojokont

nejen elektronika...
...ale treba i dovolenou poridite mnohem levneji v zemich EU, nez v CR....
0/0
10.3.2004 7:39

ZED_1

nakup v USA
zajimalo by mne jek to bude s dovozem zbozi z USA. Kdyz si necham poslat napr. 22"disky s pneumatikami za 3500 USD / u nas bych za to dal tak 200.000 /, tak co budu platit za poplatky? Ted mi tam napari DPH,clo a vyjde mne to skoro na to same co u nas.
Nevite nekdo?
0/0
10.3.2004 7:25

Petr

Re:
Z USA se nic nezmění. Pořád tam bude clo a DPH.
0/0
10.3.2004 9:52

briza

Re:
Pro ty disky mozna neni tak podstatne, ale je dobre mit pri nakupu mechanickych veci z USA na pameti, ze nepouzivaji metricke zavity, ale Withworth (nejsem si jisty jeslti se to spravne takto pise) a pak budes blbe shanet i pitomy sroub nebo matku. Podobne s tou elektronikou 120V/60Hz v jejich zasuvkach oproti nasim 220V/50Hz.
0/0
10.3.2004 10:13

Kendy

Re:
Ty máš na kole u auta na disku závit? Hm........ To jsem ještě neviděl.
0/0
10.3.2004 11:31

accord

ceny elektroniky v EU
podivejte se na http://www.geizhals.at/ a muzete ceny docela pohodlne porovnat
0/0
10.3.2004 7:00

Tom

Re:
Kdo chce porovnavat ceny spotrebnich zbozi v Nemecku, vrele doporuciji nasledujici stranky:
Specialne pocitacove diky:
A pro zajimavost, ajk se da v Nemecku telefonovat do CR za 3,5ct/min, coz je asi tak 1Kc, tedy levneji, nez "mistni" hovor  je zde:
A ceny za internet
 
0/0
10.3.2004 13:58

Eda

Re:
Jen tak mimochodem, pro jinou zajimavost, z Australie se da volat do CR za 1,9 centu za minutu , coz je v prepoctu 0,38Kc/min a o tom si muze clovek nechat zdat i alternativnich operatoru pri mistnim hovoru mimo spicku.
0/0
16.3.2004 14:01

Evropan

Nakup v USA
No, divim se,  ze tady jeste neni zadny levicovy intelektual, ktery by vam vsem, kdo tak chvalite nakupovani v USA, nevysvetlil, ze nizke ceny jsou v americe jen diky tomu, ze americti imperialiste zotrocuji jihoasijsky lid a ze nizke ceny jsou zde na ukor zivotniho prostredi, globalniho oteplovani a globalizace obecne... Ale jak Thyronox velmi spravne poznamenal, za nizkymi cenami je pouze a jenom ohromny trh a nic jineho. V tom ma Thyronox pravdu, ale v necim si dovolim nesouhlasit. Canon s Nikonem jsou jiste jednicky v digitalni fotografii, ale o Sony bych si to uz nemyslel (i kdyz uznavam, ze pouzivana optika Carl Zeiss je velmi dobre), ale rict, ze vsechno ostatni je jen zbytek je troufale, minimalne Olympus je temer na stejne urovni jako Canon a Nikon, v digitalni fotografii mozna dokonce i lepsi. Naopak DV videokamery Canon (napr. Optura 200MC) jsou bezkonkurencni. A na internetu (napr. www.buydig.com, www.etronic.com) se daji poridit i za polovinu toho, co stoji v "kamennych" kramech. A pritom jsou to vsechno fungl nove, originalne zabalene vyrobky... Zkratka velky, minimalne regulovany a cly nezatizeny trh ve spojeni s internetem je to nejlepsi, co mohlo bezneho zakaznika potkat... Snad se toho Evropa jednou take docka.
0/0
10.3.2004 5:54

Geoffrey

Re:
Promiň, ale prober se. Sony je jednoznačně světová digitální jednička (každoroční ekonomické analýzy jsou volně na netu), a profíka reportéra jsem s ničím jiným než s Canonem nebo Nikonem neviděl. Natož s Olympusem, což je vyložená spotřebka, až na opravdu malé výjímky...
0/0
10.3.2004 9:06

Pan_Tau

Re:
Profi reportéra s Nikonem jsem už skoro taky neviděl (CANON ostatní jednoznačně válcuje) a v DV kamerách si to SONY poslední dva roky tak pohnojilo, jak to jen málokdo dokázal...
Upozorňuji, že se bavím jen o těchto dvou segmentech digitálních technologií.
0/0
10.3.2004 10:23

Thyronx

dodatek
Obchody se snazi prodavat a jdou s cenou dolu za cenu ze zisk na kuse bude 0,01 ale proda se toho tisice denne a v tom je tajemstvi nizkych cen v USA. OBROVSKY TRH!
0/0
10.3.2004 5:16

briza

Re:
O tom obratu je to pravda, ale ja tedy myslim, ze ten hlavni rozdil cen dela sales tax. Prece jen cca 7% a nasich 22% (ci od kvetna 19%) dela dost.
0/0
10.3.2004 10:22

Martin Ill

Re:
V rade pripadu jsou US ceny vyrazne nizsi uz pred zdanenim. IMHO, je to hlavne o konkurenci. Dealeri si tady nacpavaji kapsy. V obchodech bych rozdily az tolik  nehledal, k tomu jim tady distributori nedavaji dost prostoru.
0/0
10.3.2004 20:01

Thyronx

Da se usetrit jeste vic
Pri nakupu v USA se da usetrit jeste vic..a to tim ze si tu v USA zbozi objednate pres Internet.Odpada totiz DPH uplne a pocita se jen postovne a to u drazsi elektroniky dela znacnou castku.Navic kdyz nespechate a je na zbozi "mail in rebate" a mate moznost nejaky mesic ci dva pockat,tak vam vrati dalsi cast z ceny. Rekneme PC jak tu nekdo pise koupeny pres Internet ( http://www.tigerdirect.com/ ) Athlon 2,7GHz 512 MB RAM ,vypalovackaDVD + i - a CDvypalka v jedne mechanice,80GB HDD,samozrejme LAN i tel modem a spakery,klavesnice za neuveritelnych 500 USD tedy rekneme 13,000Kc !!!! staci zajit na jejich strance mezi "desktops".Ja osobne u nich nakupuji casto pres Net na VISA/MC.A postovne po USA odhaduji na 30 USD. 17palcovy LCD take tam jsem koupil za 320 USD BenQ (Acer) a i dnes se da koupit za nejakych 340 - 360 USD (8850 Kc) ve velkem vyberu. Za kolik to koupite v EU ci CR jemi docela jasne.Jsem v Cechach kazde leto.Znovy upozornuji ze pokud firma ktera prodava pres Net neni ve VASEM state (treba Nevada) tak nesmi pripocitavat DPH! Mnohe firmy jako accupc.com u nektereho zbozi maji i postovne zdarma.Tigers neni nejlacinejsi jsou jeste lacinejsi jako Newegg.com V Cechach je predrazeno,a casto si pripadam ze kazdy obchodnik chce byt milionarem pokud mozno pres noc.Ceny digi fotaku (Mam staricky Canon G3) jdou dolu vzdy po mesici a v nabidce jsou stovky modelu.Pamet 128 MB do digitaku se dnes prodava za 30 USDa nasekam na ni 400 velkych fotek nebo 300 super velkych. (1600x1200).Canon je ve fotakach jednicka ( s Nikonem) pak snad i Sony a pak uz je ten zbytek. DVD vypalovacka se da poridit za 70 USD (CD=20) DVD rekorder Cyberhome DVR 1500 (pod TV) me stal 250 USD.V Evrope jsem videl cenu 512 Eur. Hraje oba systemy PAL//NTSC. A jedno prazdne DVD+R se da poridit uz i za 1 USD. Vzdyt tu v USA ziju uz 20 let a tak trochu mam prehled.K tem cenam: USD je navic sakra nizko...a presto to tu je lacinjsi nez v EU vysvetleni je nasnade: Obchody se snazi prodav
0/0
10.3.2004 5:15

Jakub Smolný

Nákup v Německu
Když si budu chtít teď koupit v Německu třeba notebook a foťák, tak kolik zaplatím za poplatky, clo prostě celkem k té částce, kterou zaplatím v Německu? Kolik to bude stát po květnovém vstupu do EU? Tuto informaci v článku postrádám, proto doufám, že radu dostanu v této diskusi. Děkuji přátelé
0/0
10.3.2004 4:26

Petr

Re:
V současnosti si můžeš odečíst jejich DPH, ale u nás pak musíš zaplatit clo + naše DPH (tuším 10+22%). Po vstupu neplatíš nic, ale také si nic neodečítáš.
0/0
10.3.2004 9:59

Anonym

Nakup v US
Je to mnohem levnejsi, uvedu priklad ... Koupil jsem si notebooka, HP Pavilion (v US) a jeho konfigurace je nasledujici ... - Pentium 4 2,66GHz (nejedna se o Centrino) - 0.5GB RAM - 40GB HDD - GeForce neco 64MB VRAM - 15,4" WXGA (1280x800, Wide screen, 16:10) - DVD/CD-RW - 5-in-1 card reader - sitova karta 10/100 - modem 56 - Wi-Fi (integrovany Broadcom, 802.11g) - 4x USB 2.0 - 1x FireWire ... a jeho cena vysla na 34.000,-Kc vcetne DPH. Za podobne zarizeni v Ceske Republice zaplatim castku, ktera se pohybuje kolem 100.000,-Kc. To si jeste udelam vylet v US a stale jsem usetril desitky tisic. Obcas pro neco jeste zajedu do Vidne nebo do Nemecka, protoze pokud nasi prodejci budou mit takto vysoke ceny, tak ja je zivit nebudu. Srovnejte koupeschopnost Nemcu, Rakusaku, Americanu a jejich platy s nasi zemi ... No comment :)
0/0
10.3.2004 0:23

Sona

Re:
Prave jsem na vylte po USA, a potvrzuji , elektronika levnejsi a o obleceni nemluvim. Zde si clovek muze dovolit znacky o kterych se mu v Cr jen zda! Takze vylet do USA je velice zajimavy
0/0
10.3.2004 4:36

ramese

jo jo
a slecno podivala jsi se kde to je vyrobene? Made in China .. vis proto to zde je za hubicku .. vyrobni naklady jsou nulove! Proto se zda tak dobre nakupuje .. i znackove firmy jako Banana rep. GUCCI etc vyrabi vse mimu staty ... je to nuda tady ... hlavne vylet do USA (myslim tim idnes a thyroxe) bla bla
0/0
10.3.2004 5:50

Dies

Re: trouba trouba
Jasne, ze spousta veci je vyrobena v Asii, ale to porad nevysvetluje jak to ze v USA je to levne a u nas to stoji takovy majlant! Je to v DANICH a PRODUKTIVITE!!!!
  Mam to stesti, ze momentalne pracuju v USA a za dva mesice letim do Ceska! Takze uz se chystam na nakupy! ( ne opravdu neuklizim na Walmartech :-))) )  
0/0
10.3.2004 6:10

ramese

Re:
no to se mas ze opravdu neuklizis .. me to je uplne putna co tu delas ...  ostatne tady se toho napovida tak ze je to stejne jedno... ja si dam pivo opet v klubu na 19th str btw 7th 'n' 8th ave ... a veris mi to? A ze Milos Forman je skoro soused a ze Ivana Trump bydli dva bloky odemne? Ne tak ze ti to take nevncuji i presto ze to muze i nemusi byt pravda tak si vyber... ale kdyz uz jsme u toho kdo tu je a neni tak mi rekni co davaji ted na HBO .... napovim je to film ktery  ma neco spolecneho se zelenou barvou
0/0
10.3.2004 6:15

ramese

Re: sorry jsem se prekoukl
je to na encore channel # 15 ... ne HBO
0/0
10.3.2004 6:17

Dies

Re: sorry
Sorry, ale mam pohotovost 24/7 tak proste nejsu porad na netu! Jsu v Californii a ted zacalo na nasem HBO 31 chanel THE SOPRANOS :-))) Protoze jsu skoro mrtvy tak to dneska vynecham, ale co sleduju porad je CURB YOUR ENTHUSIASM! To je bomba!
0/0
10.3.2004 8:23

paja3000

Re:
...a kde si myslíš , že se vyrábí značkové věci prodávané v ČR ? ....Vietnam , Thailand , China .....tak to prostě je.....
0/0
10.3.2004 7:02

mmkk

Re:
Podobny NTB od HP u nas poridis za cca 50.000 bez DPH.
A navic, i kdyz ma HP bezkonkurencni servis, tak vyrobky rady Pavilion nejsou v CR podporovany a nejblizsi servis je ve Vidni nebo Mnichove.
Vyse cen u nas neni dana rozmarem prodejcu, ale vychazi hlavne uz nakupnich cen dovozcu a distributoru.
Rozdil v cenach bude vzdycky, protoze vytvorit k nejakemu vyrobku navod a propagacni materialy v mistnim jazyce vychazi na 1ks draz na mensim trhu nez na vetsim. Plus pridej naklady za pripadne homologace apod.
0/0
10.3.2004 14:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.