Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejvyšší mzdy má Praha, nejnižší Jeseník

Pracovat za průměrnou mzdu v Jeseníku a v Praze 4 znamená mít na výplatní pásce v hrubé mzdě rozdíl více než deset tisíc korun. Právě taková je propast mezi okresem s nejmenšími a největšími průměrnými výdělky v Česku. Podrobné údaje zveřejnil tento týden Český statistický úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chorche

realita
Podle mě věčina šmejdů v Praze pochází z Moravy. Předefším z Vostravy. Pamatuju časy, kdy ulice f Praze byly poloprázdný, v krtkovi a bimbajích nebyl ucpen. Pamatuju časy gdy f Praze bylo hafo jobů za rozumný prachy. Pamatuju časy, gdy žít v Praze byla pohoda. Pamatuju časy v jedný branži, kdy se lidi z různejch konkurenčních firem navzájem znali, chodili spolu kalit a navzájem si pomáhali. To všechno platilo do doby neš se sem začaly hrnout ilegální přistěhovalci z východu - z Moravy. Sice nadávaj na Prahu a na pražáky ale zamořili to tady. Se svojí votpornou pařečí a se svejma báňskejma parodijema na vejšku si hrajou na velký uvědomělý ambicijózní borce a hákujou tu za poloviční prachy. Jakmile se dostanou na vedoucí pozici tak pod sebe berou uš jenom další ilegální přistěhovalce ze svýho sk.rv..nýho regijonu. Čimš sk.rv.li kompletně místní trch práce.Stačí dyš přijede jeden a do roka tu je celá jeho dvousetčlená rodina. Sou už horší neš číňani. Hromadně tu skupujou kvartýry dyš na to maj, dyš na to nemaj taxe stěhujou do podnájmů 1+1 po deseti lidech. Tim zvedaj jak ceny kvartýrů tak ceny pronájmů. Tydle šmejdi pak jezděj ve služebních vochcáfkách a fóbijích s pražskou značkou a dělaj machry, protože předtim jezdili sotva s traktorem po poli kolem Vostravy. A dyš náhodou vyjedou z Prahy taxi k SPZte nalepěj ceduli "já nésu z Prahy" aby bylo vidět, že na Praze pouze parazitujou. Praha díky týdle svoloči už opravdu neni ničim jinym neš zmr..aným městem. Původní Pražáci se tady cejtěj spíš jako turisti. Asi jako běloši z JAR když viděj co se děje s jejich zemí po tom co to tam vzali do rukou černý...
0/0
16.3.2004 19:03

Chorche

Re:
Jediný řešení je zavíst staný právo. Máš trvalý bydliště v Praze dýl jak 10 let ? Můžeš tu bydlet a hákovat. Nemáš ? Tak táhni vodkaťs přijel. Do Prahy můžeš přiject ale jedině jako turista nebo na obchodní jednání. Musíš pak prokázat, že máš peníze na pobyt. Řekněme 500 Kč na den když máš předem zaplacený ubytování. Když ne tak 1500. Hned by bylo zase v Praze blaze
0/0
16.3.2004 19:09

Tom

Re:
Blbost, nejvěčí svoloč sou původní prašáci, ruce maj jak lachtani a z práce zdrhnou při padla uprostřed rozdělaný práce. Voni to náplavy přece dodělaj, stejně nemaj kam jít, tak co by nehákovaly po nocích v práci, že jo?
0/0
17.3.2004 17:37

Prazak

Re:
Nejvetsi svoloc zamorujici Prahu jsou takovi dementi jako ty a divim se, ze s tvym mozkem muzes vubec "pamatovat casy GDY ..."
0/0
17.3.2004 14:08

pepik

Re:
Toz CAJZLE pokud nebudete mit :pristehovalce  od MORAVY tak pozdechate hladem  line KUZE!!
0/0
12.4.2004 16:05

Venca

oč tu kráčí.
Je důležité si uvědomit proč je v Praze blaze a na jesenicku již ne.Naskýtá se otázka proč byly v pohraničních okresech skoro zlikvidovány pracovní příležitosti.Nejde tu snad jen o jakousi snahu bezbolestně vypakovat české novoosídlence ze sudet.Proč by jinak první demokraticky zvolený president tohoto prostoru hned po svém zvolení odjechal do Německa aby se vyhnancům omluvil za křivdy na nich zlými čechy spáchané.
0/0
14.3.2004 5:33

Reiner

Re:
Ja mam rodice v Nemecku, bydlimv Praze ve vlastnim domecku, chatu mam na Vysocine, manzelku v duchodu, mesicne slabych 60 tis. cistyho. v cem je vas problem?
0/0
16.3.2004 13:35

choose

Re:
Ze ses vůl......
0/0
17.3.2004 11:41

Tomas

Jesenik a okoli
jako je napriklad Lipova, Ramzova, si snad nemohou stezovat na malou turistickou navstevnost. Pravdou je, ze z nekterych smeru je (hromadnou dopravou) dostupnost z jinych casti republiky horsi, vinou ovsem i spatnou navaznosti v mestech daleko od Jeseniku (napr. vlak v Zabrehu na Morave.) Dostat se do zeleznicniho muzea ve Vidnave z Ceske Trebove byl pred nekolika lety celodenni vylet (takrka 24 hodin), dnes to asi lepsi nebude. Ale kdyz uz jste v Jeseniku, tak napr Javornik, Lipova atd. jsou dobre dostupne, jen ten Rejviz, tam to vazne.
0/0
13.3.2004 11:33

fuozx

JH
Ja k rika mistostarosta J. Hradce, ze tam pracuje vetsina lidi v zemedelstvi, tak to je asi omyl. Jestlize v cele republice pracuje v zemedelstvi nejakych 5 procent, tak v JH to tipuju, kdyz hodne, tak na 10 procent.
0/0
13.3.2004 9:55

Jirka

Vsechno je relativni
Vyse platu je strasne relativni. Ja osobne ziju na Vysocine, vydelavam neco malo pres 11000, bydlim ve domku a jsem spokojeny. Mam tady cistej vzduch, na bezky chodim za vesnici, vetsina zeleniny a ovoce mi roste na zahradce, takze za jidlo utratim mesicne asi 1500, za benzin do prace taky okolo 1500, ve lete na kole, je to 6km do Jihlavy, kultura v Jihlave, letni koupani zadarmo v rybnicich. Mesicne me zbyva tak 6-7 ticic. Jsem spokojeny. Co jeste potrebuju k zivotu? Rozhodne ne kino za 150, alkohol, vikendove nakupy v hypermarketech atd.. to jen z cloveka taha penize. V Praze jsem 5 let studoval, takze vim jaky je to zivot, stresujici, spinavy..
0/0
12.3.2004 11:59

Kajetan11

Re:
Tomu rikam objektivni prispevek. Az se zacinam stydet, ze Vam to tak trochu i zavidim.
0/0
12.3.2004 12:02

rudlanka

Re:
Plat neni všechno. Já bydlím v paneláku v malebném městečku pod horama a na běžkách i dnes můžu přijet až ke vchodu.
0/0
12.3.2004 12:20

fuozx

Re:
No 11000 je na Jihlavu celkem malo. Vzdyt tady jsou platy jedny z nejvyssich (pred nami je z krajskych mest jen PM a OS a tesne Brno), a ceny bytu ve meste taky z nejvyssich. Ale kdyz mate vlastni domek, tak to jde. Horsi je, kdyz ma nekdo zacit ucit na VS v Praze s timto platem (kolem 12--13 tis.).
0/0
13.3.2004 9:53

Tomas

Re: VLASTNI DOMEK
je to, proc vam zbyva 6-7 tisic a pokud vas monentalne nestoji nic udrzba (nebo na ni jaksi zapominate)., tak se vam zda, ze vam nic nechybi.
Clovek, ktery plati najem nebo splaci byt ci dum, je pak razem oproti vam klidne i v minusu. Vuci vam je pak pred zamestnavateli nekonkurenceschopny, ponevadz  zamestnani s timto platem by proste nemohl prijmout.
A to nemluvim o diteti a zene na materske...
0/0
13.3.2004 11:22

Vaclav Hanus

Re: to: Jirka
Akorat ..jsi nektere veci jaksi opomnel. Treba..ty nemas deti? A paklize mas, z ceho je zivis, z ceho je satis? Z ceho jim budes platit vzdelani? Dale...Domek je hezka vec,. ale pokud vim, take podleha amortizaci. Udrzba a pravidelne opravy platis z ceho? Dale...umis si zpocitat, jaky budes mit asi tak duchod z platu 11 tisic? Nejsem si zcela jist, zda budes jako duchodce posedavat na Spanelskem pobrezi, jak to lici pan ministr Svoboda..nebo kdo to byl. Neni daleko doba, kdy si budes u lekare bezne platit z vlastni penezenky....a tak dale...a tak dale..
0/0
16.3.2004 15:18

choose

Re:
Souhlasím s Váma, my žijem u Brna a taky nám není špatně...
0/0
17.3.2004 11:43

bagr

jen tak mimochodem
Ti nejvetsi frajeri mzdy nedostavaji, ale plati...
0/0
12.3.2004 11:30

slovako

Diskuse
tady nemá cenu diskutovat, protože dle příspěvků jsou tady buď pubíci, postpubíci, v lepším případě mladí, kteří vědí prd, co je to život s dalšími členy domácnosti a při tom za podprůměrný platy a voblasti, kde o práci pomalu nezavadíš
0/0
12.3.2004 11:00

eM

Re:
jsi připojenej na internet, což je v této republice stále nadstandard. Tak tady pateticky nefňukej a nedělej ze sebe socku, jo...
0/0
12.3.2004 11:15

Pluto

průměrná inteligence
Možná by stálo za to uveřejnit článek o tom, kolik idiotů s IQ menším než 70 se účastní zdejších diskuzních fór. A zajímavé by bylo take geografické rozložení. Myslím že poměr idiotů v Praze a ve zbytku republiky na 1000 obyvatel je vzácně vyrovnaný. Bohužel však relativně větší než ve vyspělých zemích.
0/0
12.3.2004 10:53

choose

Re: plutovi
Ahoj Pluto, ty seš taky idiot s IQ 70????
0/0
17.3.2004 11:47

kanarek1

vydaje
Ono mozna ani nejde tak o to, kolik clovek vydela, ale kolik mu z platu zbyde po uspokojeni tkz. “zakladnich potreb”, jako je bydleni, strava apod. Pokud clovek v Praze zdedil obecni byt nebo mu rodice pomohli k bytu, tak je na to m dobře, ale pokud zacina od nuly a musí bydlet v podnajmu nebo splacet hypoteku za nove byty na okraji Prahy, tak je to horsi.
Osobne se domnivam, ze pokud mají dva lide zijici v jedne domacnosti plat dohromady 35000 -40 000 hrubeho, tak by vyjit měli. Ja jsem nikdy financni problemy nemela, s manzelem zijeme v Brne, mame dohromady ca. 50 000 Kc hrubeho, deti zadne, nesplacime zadne uvery a muzeme klidne mesicne ca. 15 000 Kc usetrit.
0/0
12.3.2004 10:37

eM

Re:
...na důchod, he he
0/0
12.3.2004 10:46

kovo

Re: kanarkovi
Dvedeš si představit že žijeme na vysočině a máme rodina-4 dospělí příjem méně než 20000kč
0/0
12.3.2004 10:59

Buran

Re:
Myslím si, že se domníváš špatně. Žijeme v 21. století a nejde o otázku vyjít. Ale žít na úrovni této doby. A to doufám není jenom o tom, nacpat si břicho, ale i třeba chodit přiměřeně oblečený, zajít si do divadla, kina, koupit si knihu, podívat se do světa. Tvá úvaha o 35 - 40 tis. brutto na dva lidi, to je cca 1170 euro na 2 osoby. Vezmeme-li v úvahu ,že zdanění je v tomhle bordelistátnu asi 30%, pak tito dva lidé mají netto 820 euro, tj 28 tis. Kč. Opravdu to stačí na plnohodnotný život ve 21. století?
0/0
12.3.2004 11:01

xray

Re:
sorry. ale ty si vůl. komunismus by možná uspokojil tvé potřeby. kapitalismus říká, že každý má tolik kolik si vydělá. nikdo se nezmiňuje o plnohodnotném životě.
0/0
12.3.2004 11:06

viktor

Re: uteč na Kubu vole
0/0
12.3.2004 15:33

choose

Re:
No tak pozdravuj babičku... nevím, na co ti je 50.tyček hrubýho, když nemáš děti... to si snima třeba budeš na stáří vytí..t  zadek???
Já osobně bych měl klidně byt 2+1 v paneláku, lehce nadprůměrný plat a kolem sebe 2-3 děti....co ty na to, hvězdo:????
0/0
17.3.2004 11:50

mazec

přespolní
fsichni melete jak je v Praze blaze a mimo ni je to povl. Kolik je  mimoprazskych lidi v tech velkych prazskych spolecnostech ? Mam dojem ze je to tady samej vesnickej burak a slovaci, potom jeste nablbli tretirady anglicani a americani. Takze kdo je ta pražska šlechta se zajimavym vydělkem
0/0
12.3.2004 10:26

eM

Re:
třeba já? ;-))
ale je fakt že vás vidláků je tu jak srač.k
0/0
12.3.2004 10:48

albert

Tak schválně
napište, kolik berete ale po pravdě. Já jsem z té Prahy 4 ale s platem 36kKč brutto, čili 25,5 netto si tady moc vyskakovat nemůžu - s autem favorit tady působím jako fanda veteránů a bydlím na celých 34 m2 (za 10k celkem) A to si venkovani myslí, jak se tady žije - když přijdu do hospody u rodičů na Vysočině, každej vidí jenom plat, nadává jak tam musí makat  za 13 a pak se mimochodem zmíní, že má novou koupelnu za 200k nebo novou fabii. A vysvětlujte někomu, že s platem 36k máte v podstatě holý zadek.
0/0
12.3.2004 10:22

terč

Re:
Brno, 280 000 měsíčně, asi nadprůměr.
0/0
12.3.2004 10:34

luminol

Re:
Celou dobu se snažím naznačit, že aritmetický průměr a platy je nesmysl. Vy to asi nechápete, neboť chcete patřit k průměru a nepřipadat si jako fanda veteránů... :-))
0/0
12.3.2004 10:39

CRM

Re:
Hm, tak to tedy nevím, co s těma penězma děláš, ale já mít tady v Praze takový plat jako Ty, tak určitě nebudu mít holý zadek! No, jo někdo umí šetřit a někdo zas ne...
0/0
12.3.2004 10:44

eM

Re:
víš co stojí vidloně údržba favorita aby dojel na vysočinu?
0/0
12.3.2004 10:49

albert

Re:
výdaje - nájem, služby - 10k. Mobil - 2k, cigára 1,5k, jídlo+ chlast - 6k, benzín + opravy - 3k, kultura 2k, zkus počítat co ti zbyde, na vánoce si koupíš DVD a seš rád, že ti na nějaký dárek zbylo
0/0
12.3.2004 10:55

onyx

Re:
ty si vůl. dlouho sem se tak nezasmál. ještě si zapoměl vyúčtovat kaviár, lehký holky atd. já když byl mladší tak jsme s kamarádama chodili za kulturou. za víkend jsme za chlast a děvky utratily třeba 10.000,- kamarád byl pak vždycky smutný, že v tomhle státě člověk nemá ani na živobytí. něco jako ty.
0/0
12.3.2004 11:11

bagr

Re:
Tak tak...
32k cisteho, -15k hypoteka, -2k enegrie, -3k ostatni sluzby (telefon, fond oprav, atd) a to je prvniho, jeste jsem nejedl a musim se slusne obleknout a nejak fungovat. Nebyt rocnich bonusu tak nemam ani na slusny auto....
0/0
12.3.2004 11:15

Dr. Fe1

Pražská šlechta
Moje příspěvky zde byly myšleny samozřejmě jako řízená provokace, čekal jsem kolik pragobijců se na ně chytí. Kupodivu se moc nesnášenlivých reakcí nevyskytlo, spíš naopak. Takže si to tak neberte. Samozřejmě si nemyslím, že by byla Praha centrem Vesmíru, třebaže tomu tak je!  A že jsou pražáci oproti ostatním elita, to už si nemyslím vůbec, naopak je v Praze nepochybně větší procento kriminální lůzy z nižších ale i vyšších vrstev, která se logicky stahuje do větších měst, stejně tak i procento arogantních managorů je zde větší. Ale těch zbylých 95 procent je úplně stejných jako všude jinde, se stejným procentem špatných či dobrých lidí.
0/0
12.3.2004 9:49

luminol

Re:
Ano, zejména těch 95% nekriticky věří všemu, co kde nějaký redaktor napíše, a ještě je schopna se kvůli tomu do krve hádat.
0/0
12.3.2004 9:56

luminol

Re:
Mimochodem, ti, co se tady stavěli do role "šlechty", vůbec netuší, že skutečný šlechtic nebere tzv. plat (ten mají pouze proletáři) a přeplněná města s periferiemi jako králíkárnou se mu rozhodně nezamlouvají. :-)))
0/0
12.3.2004 10:10

eM

Re:
by ses asi divil, co lidí dá přednost  "králíkárně" v Praze před domkem v Brně / Ostrave / etc...
0/0
12.3.2004 10:52

Pacho

Re:
Pár jedinců si nachytal:-) Že by peníze úplně vygumovaly smysl pro humor? Jestli se mám vyjádřit, žiju v Praze. Podle statistiky mám rozhodně nadprůměrný plat, ale živím v Praze rodinu s malými dětmi (žena po mateřské s malými dětmi tu o práci odpovídající své kvalifikaci nezavadí stejně jako kdekoliv jinde, takže rodinu živím sám). Věřte, není to nic moc. Na to, abych si dobrou práci udžel, musím se i já udržovat na "úrovni". tím myslím znalosti (odborné, jazyk), vystupování, vzhled... Vše k co k tomu patří. to něco stojí - peníze, čas (čas jsou peníze). In formační technologie je obor dynamický a chvíli "vystoupit z vlaku" znamená, že už ho taky nemusím dohnat. A čím je člověk starší, tím hůř se v té formě udržuje, znáte to. Se svými znalostmi mám ovšem zase šanci jen ve velkém městě. Mimo ně mě prostě nikdo nezaplatí, ne že by mě prostě třeba občas nepotřeboval, ale dobré znalosti znamenají i vysokou efektivitu, to co někdo řeší dny nebo hodiny vyřeším já za několik minut nebo desítek minut. A to velmi často i v Praze. Tím nechci říct, že lidé z vemkova nic neumí, to je blbost (taky neumím podojit krávu, i když třeba bach se to i naučil , ale proč, když to spousta lidí umí líp a třeba je to i baví). A pokud to umí, měli by za to být patřičně oceněni. To že za stejnou práci jsou mimo velká města jiné peníze to tak je všude na světě, důvodem jsou životní náklady, celková situace. Je také pravda, že zaměstnavatelé zneužívají vysoké nezaměstnanosti v regionu a dávají lidem peníze, za které by v Praze nikdo nepracoval. Ale je i pravda, že tenhle komunistický sociální systém nemalé procento lidí zneužívá... A tohle je výsledek, sprosté reakce lidí. Tahle vláda musí pryč, jinak budu muset opustit i tu Prahu. Nebaví mě makat víc než půl roku na to, aby mohli rozdávat ty svý předvolebí dárky a ještě nám do očí říkat, že makáme málo. Je to hnus, lidi, proč nadáváte jeden druhému? To už není jen "blbá nálada", to skoro vypad
0/0
12.3.2004 11:12

choose

Re:
Souhlasím s Váma, jestliže v OP Prostějov nabýdnou pruměrný plat 10000 hrubého a potom brečí, že nemůžou sehnat nikoho , kdo u nich bude pracovat a oni chudáci musí zaměstnat Ukrajince a Slováky a Uřad práce je v tom ještě podporuje, tak potom je tu něco špatně..
0/0
17.3.2004 11:59

Luminol

aritmetický průměr
Opravdu mě fascinují ty zanícené diskuze všech "zasvěcených". Copak vám nedošlo, že slepě věříte něčemu, co se někde píše, aniž o tom uvažujete? Copak je aritmetický průměr nějaká relevantní statistická veličina pro posuzování výše platů? Jestli ano, pak mi to dokažte. Co třeba aspoň horní a dolní kvartil?
0/0
12.3.2004 9:46

konstrukter

Nechápu tuhle diskuzi!
Ti co tady píšou o pražské šlechtě jsou stejně studenti,kteří dostávají kapesné od tatínka a vůbec nevědí co to je práce! Tak nevím proč se tady všichni tak čílí! A pokud někdo z venkova není spokojený se svým platem,tak mu přece nic nebrání v tom aby si sebral svých pět švestek a pohnul se do Prahy,kde může předvést všem "čecháčkům" jak se maká! A hlavně pěkné platy jsou i jinde než v Praze,hlavní je mít štěstí a chuť pracovat!
0/0
12.3.2004 9:40

JuPa

Re:
Kdyby to bylo tak jednoduche, tak jsem davno jinde, nez tam, kde jsem. Ale neni a sefove to vedi a vyuzivaji (napr. system "odmenovani" postaveny na vysi platu v regionu).
0/0
12.3.2004 9:57

Chorche

Re:
Ty vole, eště je nabádej ! Moraváků je tu v Praze jak mravenců. Pražák uš ani nesežene pořádnýho joba  
0/0
16.3.2004 18:15

Patrik_

Jak by to melo vypadat
Stat by mel opustit socanske myslenky, prestat razit politiku prerozdelovani s tim, ze vsichni jsou si rovni a spise se zamerit na to, aby vsichni meli stejnou prilezitost byt si rovni - kdo se ji chopi, dosahne cile, kdo ne, musi se spokojit s tim, ze nema. Je potreba zavest placene vyssi odborne a vysoke skoly, aby se zvedla jejich uroven s tim, ze na studium bude mozne si pujcit bezurocne od statu. Je potreba zvysit statni pujcku na prvni bydleni mladych i z blbych 200.000 plosne na ruzne castky dle regionu. Nekde totiz za tech 200.000 poridim skoro cely byt 2+1, V Praze sotva tak predsin o rozloze 5 metru. Dale zavest statni prispevek k hypotece bez rozdilu pro mlade. Je potreba snizit dane, je potreba prestat podporvat flakace, kteri jsou dlouhodobe nezamestnani vlastni vinou a nesnazi se s tim neco delat, je potreba snizit odvody firem za zamestnance. Je potreba zjednodusit hlavne moznost podnikani a danove zakony, tato dzungle je neunosna, snizit dan na rovnou dan s tim, ze zmizi skoro veskere uplatnitelne nadstandardni odpocty. Samozrejme toto nepujde bez zredukovani vydaju ze statni kasy,  je tedy jeste potreba vyhazet par desitek tisic uredniku, kteri ale budou uz stejne zbytecni.  Trochu jsem se zasnil, co by se dalo zlepsit, aby se vsichni meli lip a meli i vyssi platy ... ale toho se asi se soudruhem vytlemenym Skromachem, Sobotkou, Spidlinem a Grossem nedockame. Takze pojedem porad se zubicim se Skromachem, poslouchat, ze je vse v poradku, ze Cesko ma zdroje na to, aby bylo socialne privetive jako Svedsko apod. Nakonec nas vsichni kolem predbehnou (Polsko, Madarsko, Slovensko) a my jen budeme cumet, co se to deje.
0/0
12.3.2004 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.