Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Ostravsku vznikne až tisíc nových míst

Na Ostravsko přichází další asijský investor, tentokrát z Tchaj-wanu. Společnost ASUSTeK COMPUTER chce v průmyslové zóně Ostrava-Hrabová vybudovat své nové evropské centrum. Podle agentury CzechInvest by investice za 648 milionů korun měla zaměstnat až tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Štoural

Ti kteří vykonávají tento typ práce se nazývají operátoři :-))))
A přitom jde o práci cvičené opice a tomu odpovídá ale samozřejmě i odměna, stabilita, prestiž apod. takových to postů. Myslím si, že to ji i důvod proč se přesouvá montáž tohoto charakteru z Asie do "chudé" části Evropy. Prostě i pracovníky v lepších částech Asie toto působí odpudivě a na těchto postech nevydrží nebo na ně vůbec nenastoupí. A v těch horších částech Asie se pak zase nemohou spolehnout na to, že vše co vyrobí nebudou muset v rámci reklamací znova předělávat. Takže zbývají miliony "operátorů" v Číně, ale Made in Czech má přece jen lepší image než made in China (tedy alespoň v Evropě a okolí) Nemyslím si, že ASUS je nějaká výhra, ale proč by k nám měl jít někdo sofistikovanější ? Opravdu si myslíte, že mají vyspělé státy důvod k nám přesunout své výroby z jiného důvodu než, aby dosáhly zvýšení profitů?
0/0
26.3.2004 8:55

Baníček

ASUS neASUS
Dneska je šlagrem na Ostravsku Slávie  a těch 5 banánů co jsme jim přichystali do batůžku na cestu domů. Asus možná výhra není , ale Baník to je MISTR.... Baníčku Ty jsi náš, neopustíme Tě, ......................... Bo mi TI věěřííme ...
0/0
20.3.2004 11:15

xxx

Re: Baníček
Pokud se sebou baník něco nudělá tak mistrem zřejmě nebude. Na čele je zatím pouze díky tomu, že na jaře klopýtá kde kdo. Paradoxně nejlepším týmem jara je Slavie, která prohraje doma se Spartou,která není schopna dát doma gól ....... Prostě bramboračka a Baník má štestí, že není horší než ostatní rozhodně není lepší ...
0/0
23.3.2004 11:08

Štoural

Ti kteří vykonávají tento typ práce se nazývají operátoři :-))))
A přitom jde o práci cvičené opice a tomu odpovídá ale samozřejmě i odměna, stabilita, prestiž apod. takových to postů. Myslím si, že to ji i důvod proč se přesouvá montáž tohoto charakteru z Asie do "chudé" části Evropy. Prostě i pracovníky v lepších částech Asie toto působí odpudivě a na těchto postech nevydrží nebo na ně vůbec nenastoupí. A v těch horších částech Asie se pak zase nemohou spolehnout na to, že vše co vyrobí nebudou muset v rámci reklamací znova předělávat. Takže zbývají miliony "operátorů" v Číně, ale Made in Czech má přece jen lepší image než made in China (tedy alespoň v Evropě a okolí) Nemyslím si, že ASUS je nějaká výhra, ale proč by k nám měl jít někdo sofistikovanější ? Opravdu si myslíte, že mají vyspělé státy důvod k nám přesunout své výroby z jiného důvodu než, aby dosáhly zvýšení profitů?
0/0
19.3.2004 16:49

Novák

Re: Operátoři
Myslet si, že je terno být montážní dílnou Evropy je naivní. Měli bychom těžit s strtategické polohy, krásy Prahy, a kreativity  nám Čechům vlastní. jenomže toto nemůže být program a perspektiva pro všechny, protože né každý bydlí v Praze je má talent nebo filipa. Přesto si myslím, že je pro ty méně vybavené lepší pracovat ve službách (pošta, restaurace, obchod apod...) pro ty úspěšnější. Vláda by měl podporovat vzdělání, internet, pobyty v zahraničí a pod než se podbízet daňovými úlevami firmám, které často sem jdou někdy jen právě pro tyto pobídky. Ono totiž postavit halu je to nejmenší ....
0/0
20.3.2004 13:36

Realista

Nevím jestli jsem namyšlený Čech
Ale, souhlasím s ETG Foxcon je klasický důkaz toho jak si Tchajwan myslí, že se u nás lidská práce cení na 1 $/hod.
0/0
19.3.2004 16:21

Baníček

No určitě nebudeme zpívat Asusku ty jsi náš .....
Neopustíme Tě .... Klidně Tě opustíme když někdo zaplatí lépe ....
0/0
19.3.2004 16:17

Byvali kappak v asuse

ASUS&KAPPA
Asus je fa v ktorej je nemozne mozne. Uz teraz lutujem vsetkych co tam pridu cez p. agenturu KAPPA. To je snad najhorsia agentura v ktorej som pracoval(a). Ubytovanie hlboko pod priemer a co sa tyka mzdy a celkovo platenia-obycajny zlodeji. vyuzivaju toho ze je clovek nedostatocne informovany a plnia si vlastne vrecka na ukor vsetkych bez rozdielu. oni sa snad okradaju aj medzi sebou!! Pan Filaus je uchylny, nevychovany blbec, ktory je vhodny tak na kopanie kanalov. A to si hovori manager . Jemu by som tak zveril chovanie sliepok.(mozno by to nepoje...) ale tie sliepky urcite. Touto cestou zdravim pana Traca. nech sa pozrie co za vola zamestnava! Kazi vam povest a dostane vas este do velkych problemov.
 
 
0/0
16.3.2004 21:33

Lepidlo Herkules

Re:
Takze se nam to tady zvrhlo ne na komentare k 1000 pracovnim pozicim na ostravsku a ASUS, ale na komentare k firme Kappa People, coz si myslim by mohlo byt pekny namet na reportaz do novin, nebo televize........ Ono to neni ani tak o schopnosti, nebo neschopnosti nekoho, komu byla zverena starost o zakazku, jsi zaslepeny a nevidis hodne veci, ktere jsou mimo, ten clovek ktery tu zakazku ma na starosti je limitovan a casto  za mnohe veci ani nemuze, ale je prvni na rane tak je blbcem, spise bych nadaval na vedeni, ktere o tom vsem vi a nic neudela, nebo nechce ( osobni financni profit z ubytoven - tiche partnertsvi ), financni nejastnosti vyplaceni platu, pozdni registrace na urade prace, zdravotni pojisteni, atd. atd., myslim ze prave ty o tom vis, ale souhlasim s tebou ze fa Kappa Poeple je nejhorsi personalni agentura se kterou jsem se potkal.
0/0
17.3.2004 8:21

piwo

Re: Byvaly Kappak v ASUSE
Mily kappaku, kdyz se Ti u nas v Cechach nelibi ubytovani a pracovni podminky, tak se seber a mazej zpatky k vam. Chteli jste štát tak ho mate. Uz vam mam plny zuby.
0/0
23.3.2004 11:22

KING_BANIK

Žádná
sláva, ale lepší než nic, obzvláště v případě Ovy.
0/0
16.3.2004 14:40

Brouk

Ale co dál
Druhá strana mince je, že od roku 90 bylo na Ostravsku zrušeno téměř 100 000 pracovních míst. Ostrava má nezaměstnanost 19%. Myslíte si, že 1000 míst pro málo kvalifikovanou sílu pro práci na pásech něco zlepší? Všichni zaměstnavatelé na ostravsku zneužívají zdejší těžké situace a platí pouze zákonem stanovené minimum. Kde je kontrolní úloha úřadů práce a ministerstva? Ty přiblblé poslanecké a socdemácké hlavy už by fakt patřilo vykopat. Nebo spíše zaměstnant na ostravsku. Třeba u ASUSu.
0/0
16.3.2004 13:03

metafrik

¨
Kdo ceka za slepovani pocitacu ci za prvni 3 mesice v kancelari prumernou mzdu, ma smulu, investori prichazeji za levnou prac. silou ci jejim nadbytkem. Sanci je rizeni a logistika, kde firma nabizi moznost profesniho rustu.
0/0
16.3.2004 12:47

Buran

To určitě
Možná, že počet pracovních místu bude. Ale polud se budouchovat jako Shimano, které kvalifikované účetní nabízí až 7500 msíčně hrubého, tak to bude lepší zůstat na tom pracáku.
0/0
16.3.2004 10:26

Mgr.Jiri Hes

Welcome in ASUS
Pratele,kamarady...... firma ASUS-tek odesla z Holandska po peti letech aby usetrila do Cech a usetrila, je tady levna pracovni sila, politika firmy ASUS neni zamestnat 1000 stalych delniku, ale 1000 agenturnich delniku, tzn. Slovaky, Rumuny, Bulhary, Ukrajince, tzn. balik penez nedostane cesky delnik, potazmo cesky stat, ale firma Kappa People,personalni agentura  tzn. minimalni dane, minimalni plat a uzasne podminky pro sve zamestance, myslim ze na Sibiri v gulgu se muzici meli lepe....co se tyce firmy ASUS Czech, HR manager pan Mgr. Jiri  Hes Vam vsem stalym zamestnacum udela opravdu smlouvicky sity na miru, videlate miliony a kdyz vas mozna Tchaiwansky mamager k necemu pusti a nauci tak ziskate mozna i prax.........preju vsem hezky den   .
0/0
16.3.2004 10:25

Frodo Pytlík

KAPPA People ?
1. člověk, který neví jaké i se píše v předponě vy nemůže čekat že mu zaměstnavatel dá miliony :-)
2. Brát si do úst pracovní agenturu KAPPA People a takto jí pomlouvat v diskuse je dost slabé a ubohé....
3. A´ť je zaměstnán Čech či Slovák či Polák v České republice - buď přímo u ASUSu nebo jiné firmy  nebo přes agenturu - česká státné pokladna si přijde na stejné peníze. Ovšem musím to být agentura legální, ne nějaký Serjoža a syn.
4. Jestli nepůjde pracovat český člověk - co se dá dělat, nikdo ho nutit nemůže, dokud bude sociální polštář tak naditý. Ale škoda přijít o investora, ne ? A má-li Polák či Slovák zájem a legislativa to připouští, tak on si vydělá a český honza bude sedět za pecí a čekat na svoje dávky - na které se mu skládáme my pracující i Ti Poláci a Slováci
5, o podmínkách rovné gulagu bych rád věděl. Moje informace jsou diametrálně odlišné.
6. Hodnotit jakékoli podmínky pro práci je liché - je to vždy nabídka a poptávka - bez nátlaku, bez využívání nějakých nekalých metod. A jestli se Ti někde nelíbí, tak práci změň, pomlouvat je tady je fakt ubohé...
0/0
16.3.2004 14:15

Lepidlo Herkules

Re:
A mame tady pana chytreho. Priste nez budes nekoho hodnotit tak si sam skontroluj co pises  : A´ť   to je nejaky novotvar (bod c. 3), ze jsem si toho jeste nevsim, a zmen si nick na Frodo "Brouk" Pytlik, vsude byl, vsechno videl , vsechno umi, a nech si to zaplatit firmou Kappa People kde plat managera je 100000 Kc mesicne  a jejich slovenskeho zamestnance 36 Kc hrubeho na hodinu, diety 75-110Kc na den a ubytovani 100 Kc na den ( to ze clovek zije s dalsimi peti lidmi na pokoji, na teplou vodu si pocka, az nekdy bude,.......atd. atd. fakt stoji za to, afera anonymniho udani na centralu Kappa People do Ostravy z ubytovny  Kovosrot v Kladne,je toho dukazem, mezi nama tam bych poslal hygienika ihned aby to rovnou zavrel o tom ale pozdeji.....), co je nejakych 415Kc, rozdelit to na tri casti aby odvody byli co nejmensi, a neplatit poplatky, atd. atd. ......tak to je opravdu frajerstvi se odvolavat na Ceskeho honzu a laxni socialni system......ze system povoluje zamestnavani Slovaku a Polaku, je hezky ale nepsane a nikym nevyrcene pravidla pro firmy co zamestnavaji prilis cizincu, typu tak vy uz dost, nebo u vas pracuje 80% cizincu, dalsi zamestnanec musi byt Cech, nebo vam nedame pracovni povoleni a potazmo povoleni k pobytu pro vaseho sefa cizince, a pak tri mesice nikdo nenastoupi do prace protoze cesi za takovy peniz a takovych podminek pracovat nebudou, i kdyz ta pozice v te firme je a ne jedna.....tak to je o necem jinem...........na zaver ASUS jsem jde za levnou pracovni silou, ASUS Czech ma mezi pracovnimi agenturami a lidmi take, spatne jmeno, na Taiwanu to stejne......a ku Kappa People jenom ze zijou z prace jiz spominanych Slovaku a Polaku, kterych sem dohnala tezka doba, priste to budou Bulhari a Rumuni, jsou totiz o tretinu levnejsi....
0/0
16.3.2004 15:31

Bolek

To je dobře, v tomto regionu je pracovních příležitostí více než potřeba !!!
Otázkou však zůstává,zda je dobré,když nás zaměstnávají firmy ze zemí,kde je pracovní síla něco za co se málo platí.Doufám,že nebudou chtít,abychom tady dělali jako v Tchajwanu za dolar za měsíc
0/0
16.3.2004 10:02

xxx men

asustek ... ???
he he ... pracuji pro ASUS jeden rok v Praze, a  ten nastupni plat je minimalni a ani po zkusebce to neni nic moc. Vzhledem k financni politice firmy ASUS a hlavne zdejsiho personalniho managera Mgr. Hese ani necekam, ze se neco zlepsi. Nejsem sice operator, no stejne bych dostal za svou praci lepsi penize nekde jinde. Zustavam akorat kvuli praxi. Takze ... lide z Ostravska - nemate se naco tesit. ASUS neni neco velkolepeho. Nekdy se az rozum zastavi nad taiwanskym myslenim!
0/0
16.3.2004 8:46

xxx men

Re:
0/0
16.3.2004 8:53

ETG

Re:
Souhlasim, Foxconn v Pardubicich je to same v tmave  modrem
0/0
16.3.2004 12:15

rakl

Tak to je sila
to je uz opravdu moc kdyz nas bude firma z Tchjwanu pouzivat jako levnou prac. silu. To bude urcite uzasny vyvoj pro vsechny studenty VSB-TU pokud budou na lince montovat elekt. soucastky!!!!!
0/0
16.3.2004 8:42

Delirium Tremens

Není problém aby taková firma zaměstnala mnohem více než 1000 lidí
Znám i menší firmy, které dokázaly zaměstnat i tisíce lidí - tedy průběžně.
Většina zaměstnanců, která nastoupila za minimální nástupní plat (s vidinou markantního zlepšení po zapracování) na konci zkušební lhůty běžela - tedy bylo s nimi vyběhnuto.
0/0
16.3.2004 6:15

člověk

opo
pracuju v ZOO a už dva měsíce tady máme stovku šimpanzů na zácvik, takže vono to s těma místama nebude tak horký
0/0
15.3.2004 20:17

4-řka

slava
slava dutá hlava Urbanova slava oni opravdu nepřihazejí jen kvůli levné prac.sílě ale kvůli ekonomické  politice,která je doopravdy hodně originální a jen originální ale v žádném případě pozitivní či produktivní.A jsem zvědav na těch vaších 1000 míst.Flextronix taky měl vytvořit a nemylím li se dopkonce jeěště víc nakonec po pár letech zabalil fidlatka a odešel a nezaměstnal ani tu 1000 
0/0
15.3.2004 18:39

kerensky

levná pracovní síla
skládání dílečků do počítačků: ti rozhodně nepřišli za levnou pracovní silou...
0/0
15.3.2004 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.