Diskuze

Rodinné domky se možná obejdou bez povolení

Výstavba běžných rodinných domků by mohla být brzy administrativně méně náročná a také podstatně rychlejší. Ministerstvo pro místní rozvoj připravuje zákon, podle kterého by u těchto staveb mělo odpadnout vyřizování stavebního povolení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

alex

24. 3. 2004 7:51
buzerace
Vzpomínám na sestru, jenž stavěli barák a tvrdila, že vyřízení stavebního povolení ji stálo 90 procent energie, stavba celého domu 10 procent.  Perlička: Poté, co předložila plány patřičné úřednici, ji úřednice řekla: "Proč je tady toto okno?" Sestra: "Protože ho tam chchci a navíc se mi takhle líbí". Úřednici."Jenomže mně se to nelíbí." Stalo se na MU v Jablunkově před cca 2 roky.  
  
0 0
možnosti

GOLDFINGER

23. 3. 2004 8:22
Na co si stěžujete ?
Stavební povolení u http://gweb.cz/zahorany/diskuze.asp?cmd=show&room=ZAHORANY" target="_blank" rel="nofollow">nás trvalo 10 dní se vším všudy. Možná, že máte u Vás zkorumpovaný stupidní úředníky.
 
0 0
možnosti

sip

23. 3. 2004 17:17
Re:
se vsim vsudy rozhodne ne, urcite nenabylo pravni moci, na to maji vsichni zucastneni 14 denni odvolaci lhutu, ostatne stavebni povo je vzdycky v poho, horsi je to s uzemnim rozhodnutim.
0 0
možnosti

Holes

16. 3. 2004 15:28
čech volnost nezvládne
Na jedné straně by odpadla buzerace zakomplexovaných úředníků na stavebních úřadech, kteří nařizují, jakou barvu má mít fasáda, z jakého materiálu mají být okna, kam si máte vysypat písek a podobné hovadiny, po kterých jim je v případě soukromého majetku kulový. Na straně druhé ovšem, pokud nevystříkaní architekti a podobní umělci z řad investorů dostanou více volnosti a jejich kreativitu, nad kterou zůstává rozum stát již teď nebude nikdo usměrňovat, přiblíží se tento stát Kocourkovu i vizuálně. Možná ovšem ubude úplatků v kancelářích magistrátů, městských částí, památkových odborů, hlavních architektů a jiných rozhodovačů, kteří při pohledu na nacpanou obálku schvalují neuvěřitelné stavby čecha - maloměšťáka.  
0 0
možnosti

ppetr

16. 3. 2004 15:26
urednici
no to by bylo super ale pri rychlosti jakou pracuji nasi TERMITI si myslim,ze je to jen čira utopie
co by delala potom ta horda uredniku,kdyz CSSD chce snizit nezamestnanost??????? zrejme by pro ne museli vymyslet zas nejaky lejstra
0 0
možnosti

4-řka

16. 3. 2004 13:43
na na
Na hloupé otazky hloupá odpověd .Tak že vážení a milí ti co se vám nezda že by nekdo stavěl bez povolení.Zaprvě by tam byla zmíněná kolaudace tak že klídek a navíc co je vám po tom co za blbost si p.Vomačka postaví na svojí zahradě.A jestli nedej bůh kratí Vašé práva nebo se vy tak domniváte tak se radčte obratit na soud.Tak to je.Jaká je záruka že ten současný úředniček by rozhodl ve vaš prospěch/třeba že bude to sousedův člověk/a pak máte smůlu.Radší bez toho povolování 
0 0
možnosti

Petr

16. 3. 2004 13:55
Re: 4-řka
možná změníš názor až ti soused postaví 3 m od baráku na slunečné straně 3 podlažní RD t. výška třeba 24 m... a věř tomu, že to nikdo nenechá odstranit
0 0
možnosti

Petr

16. 3. 2004 12:25
To je ale Pitomost
a to je ten nejslušnější výraz, který mě napadl... U nás v tomhle bordelu, kdy už tak si dělá co chce... To stavební řízení je sice admin. náročné, ale právě odborník ze stavebního úřadu může pomoci se sousedem, který jen tak z trucu nedá ke stavbě souhlas.... dole zmiňované připojení na kanalizace a jiné sítě...    Někdo přece musí řídit tak drahou věc jako je stavba RD. Navíc je to na hodně dlouho...
A co by tak asi ti chytráci z ministerstva dělali s třípodlažním domem ( třeba ještě i podsklepeným) v ceně 6- 8 milionů, který by nebyl zkolaudován
A chtěl bych vidě nějakou banku, která dá úvěr na výstavbu něčeho takového bez stavebního povolení, které nabylo pravní moci hahaha
Toto ministerstvo toho ještě moc nepředvedlo a asi ani nepředvede = ZRUŠIT  a ušetřit peníze
0 0
možnosti

Lupino

16. 3. 2004 12:57
Re:
Zase taková pitomost to není. Ono to samozřejmě nebude fungovat tak, že na úřadě ohlásím, že si chci postavit jednopatrový baráček a začnu stavět. Budu muset doložit v podstatě stejnou dokumentaci jako teď ke stavebnímu povolení a když se stavebnímu úřadu něco nebude líbit, tak se během těch 30ti dnů velmi rychle ozve a změny si prosadí...No a pokud barák bude jednoduchý a extrémně nevybočující, tak prostě problémy dělat nebude (snad).
0 0
možnosti

dagles

16. 3. 2004 12:18
UŹ aby to bylo
Šikanování úřadů ohledně stavebního povolení a úprav je dnes neskutečné, to je skutečný teror a ne povolování.  Zažil jsem toho už dost. Jako restituentovi  pozemků si naplňuji sen asi každého - postavit si svůj dům snů a dát do toho opravdu vše. dům, který mi povolili postavit je ale o hodně jiný, než byl původní návrh. Nezdála se jim řada prvků, prý je střecha moc členitá, stavba výškově moc rozházená apod. Při volbě barevného provedení opět šok - fialová s oranžovou  být nesmí, povolují jenom samé nevýrazné pastelové barvy. No budiž, člověk si říká, zkrášlím si svůj dům alespoň doplňkovými prvky na vlastním pozemku. Postavil jsem gotické sloupořadí ke vchodu, přistavěl 2 zimní zahrady, bazén  - opět jsem terčem poznámek stavební komise obce a vyhrožují, že mi to nařídí zbourat  - přestože na to žádné povolení podle mě být nemusí. Vyzdobil jsem si ty sloupy a zahrádku sochami šelem a dinosaurů, dal ozdobný plot s okrasným kováním, barevně je to jak v pohádce - a nějakému kreténovi se to zase nelíbí a má poznámky. Jen jsem se ptal někoho v hospodě, jestli by se dalo sehnat vyřazené vojenské letadlo na zahradu - už se o mě zase bavili na schůzi zastupitelstva, prostě samá nezákoná buzerace a buzerace. Naštěstí je nyní ve stavební komisi můj strýc a už je 2 roky klid.
0 0
možnosti

boardx

16. 3. 2004 12:27
Re:
To musi být paráda, takový dům se sloupy a šelmami, dinosaury. Máš tam taky nějakou věž nebo raději několik věžiček. Mě by se líbilo cimbuří a hradby s ochozy a střílnami.
0 0
možnosti

koma

16. 3. 2004 12:17
bordel
To tedy bude bordel.Podobné věci snad mohou fungovat v zemích,jako je třeba Británie, kde je morální kredit lidí mnohem větší, ale nebudou fungovat u nás.Spousta primitivů si to vysvětlí přesně tak, že na svém pozemku může co chce, vymlaskne vám na jižní straně pozemku zeď,která vám zastíní půl pozemku, atd atd.
0 0
možnosti

to je moje

16. 3. 2004 12:14
No tak to ne. To by nešlo. Žádné stavby bez povolení.
Jednak že lidi by si začali dělat co by chtěli a za druhé, za vyřízení stavebního povolení se platí. O tyto peníze by stát přišel. A za třetí bylo by nutné propustit část administrativních pracovníků na stavebních odděleních obecních úřadů. Nerušme stavební povolení. Tento krok je kontraproduktivní, vyvolává anarchii, zvyšuje nezaměstnanost a popírá rovnost občanů před úřadem.
0 0
možnosti

koma

16. 3. 2004 12:21
Re:
Tato ironie není na místě, neboť jak v článku uvedeno, kolaudovat bude další úředník (tentokrát z ministerstva pro místní rozvoj), takže se počet námi živených šedých myší rozodně neztenčí,budeme si stále rovni před úřadem, jen trochu jiným a dražším.
0 0
možnosti

blix

16. 3. 2004 11:44
v Nemecku mozna...
Ve vyspelem svete to mozna fungovat muze, ale uz ted mi vstavaji vlasy hruzou na hlave, jak to u nas muze dopadnout. Stavet se bude zivelne, vsak "ono to pri kolaudacce nejak dopadne"
0 0
možnosti

hugova

16. 3. 2004 12:16
Re: Souhlasím s Vámi
ono je i dnes těžké na vesnicích udržet nějakou úroveň architektury, pokud neexistuje schválený územní plán. Doufám, že stavět bez stavebního povolení bude možné pouze tam, kde mají územní plán schválený, jinak doopravdy hrozí to, že si každý postaví co chce, bez ohledu na to, jestli se to tam hodí. Nedělám si žádné iluze o tom, že by kolaudující inspektor nařídil stavbu odstranit, pokud nebude svým vzhledem splňovat charakter okolní zástavby - přímo se nabízí prostor pro úplatek. Úplatní by snad nebyli jen v případě, že by jim byla při porušení pravidel natrvalo odebrána licence, ale to se jistě do našich zákonů nedostane, lobisté zapracují. 
 
0 0
možnosti