Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát zvýšil platy, ale lidé berou méně

Nový platový systém pro státní zaměstnance měl umožnit platit učitele, úředníky a další profese lépe a spravedlivěji. Ve skutečnosti však na to většina lidí doplatí. Více než polovina ze 490 tisíc zaměstnanců státní sféry si letos vydělá méně než vloni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Doňa Mimoňa

No hlavně ,že máme senát a takovou mohutnou(co do obsazení lavic)
poslaneckou sněmovnu.Orgán úplně na nic skoro jako toho mého)a za strašné náklady.Jak tipické pro tuto lokalitu.Když chce a potřebuje někdo šetřit,tak by měl začít v první řadě u sebe a kupovat pouze to na co má.Rozpustíme senát a okamžitě ušetříme na platy státních úředníků-učitelů,doktorů.
0/0
18.3.2004 9:41

Cobra

Mediální debaty mezi politiky je jedna velká polopravda
Ano stát  hospodaří velmi špatně.Je tunelován.Politické strany nedokážou ze svých řad dodat alespoň trochu slušné a dobře pracující manažery kteří by zabránili rozkrádání státu.Systém zadávání veřejných zakázek je 100 procentní domluvený podvod a  stahuje naši ekonomiku ke dnu a tento podvod platí poplatníci ze svých kapes.Ti co mají peníze a umí podplácet bohatnou na úkor těch co to neumí - ti chudnou.
0/0
18.3.2004 8:49

Dežo

A nebo toto,
stát vybírá na poplatcích vztahujících se ke komunikacím miliardy a silnice jsou čím dál tím horší.Stát vyhazuje prachy daňových poplatníků do kanálu a nebo je rozkrade a stále žádné nemá.Stát nevybírá od velkých průmyslových podniků daně,protože se bojí,že tím vznikne nezaměstnanost.Stát v této podobě je k ničemu.
0/0
18.3.2004 8:03

hawkey01

Pravda s navýšením učitelských platů :)))
Vláda se od začátku roku chlubila, že díky 16 třídnímu tarifnímu systému se učitelé základních a středních škol dočkají alespoň trochu normálních platů... Jaké však bylo naše zděšení, když nám dnes ředitel oznámil, že počínaje příštím měsícem klesá naše osobní ohodnocení na nulu, všem odebírá odměny za mimoškolní aktivity a všichni budeme pobírat jen tarifní mzdu... Je skutečně krásné, jak naše vláda myslí na školství a na to, jak ohodnotit a odměnit ty učitele, kteří se přes všechny nesnáze nevzdávali a snažili se pro děti dělat něco navíc....
0/0
17.3.2004 15:38

Jack

větší platy samozřejmě
0/0
17.3.2004 15:21

Jack

Kdyby bylo státních darmožroutů méně (potřebné profese prominou), tak by ten zbytek mohl mít větší p
0/0
17.3.2004 15:21

Helena

menší platy?
Mě jen zaráží, že se neustále v tisku probírají platy státních zaměstnanců. Co většina ostatních lidí? Šetří se všude a ohánět se průměry je silně zavádějící, jak jistě všichni ví..... Když jsou tam na to mtak špatně, tak ať jdou pracovat jinam. Ale nové, lepší místo se většině lidí dnes hledá špatně.... Ukažte mi soukromník,a který vyplácí 13 a 14 plat a prémie, dává týden dovolené navíc, příspěvky na stravování a co já vím ještě....Jistě je spousta lidí, kteří by mohli "brečet" víc...... Jsou to články o ničem.
0/0
17.3.2004 14:49

Dášenka

Re: Svatá pravda paní Heleno.
0/0
18.3.2004 8:04

Radka80

Re:
Milá paní Heleno, podívejte se na to i z jiné stránky, kdyby všichni co jsou nespokojeni s platem odešli pracovat do soukromého sektoru, kdo by vás ošetřil, kdo by učil děti ve škole, kdo by se postaral o zdravotně postičené občany, důchodce, a nemluvně další také důležité obory.
A rada: Nejste li spokojeni se svým příjmem jděte pracovat k soukromníkům, také není příliš reálná. Vemte si to tak, kolik soukromníků, uvádíte živnostníků, muselo, kvůli nekonečným pöžadavkům vlády svou činnost skončit a mnozí z nich zůstali na úřadu práce, tak tedy kdo není spokojení jděte se registrovata na úřad práce
Dobrá rada, ta ale situaci v našem státě nespasí
 
0/0
21.3.2004 13:31

LORD VOLEMORD

ŘÁD PTÁKA FÉNIXE
Tak už ho vytáhni, vrchní mudlo – ale fuj!, myslel jsem ten tajný trumf, který máte připravený na voliče, projednávali jste to přece.. no vidíš, že sis vzpomněl   - takže se vstupem do Unie chcete přesídlit parlament na reprezentativnější místo? A co tedy navrhuješ…říkáš nějaké panenské neposkvrněné území … že jste ho našli? No výborně… tak PIČÍN říkáš… no to nemá chybu, opravdu… tam budete ukryti   před zraky veřejnosti … takže odtud budete řídit ekonomiku státu,   to vypadá nadějně… ale to sami nezvládnete, kdo za Vámi tedy stojí, kdo Vás ještě podporuje? NOVÁ PAKA ??? … No tak tos mě teda uklidnil.. vidím, že koncepce je promyšlená …. že by jsi přece jenom něco potřeboval? A co to je.. nestyď se… půjčit KOUZELNOU HŮLKU? Ne.. to opravdu nemohu.. HŮLKA Ti může akorát zazpívat… Ale půjčím Ti svůj KOUZELNÝ KLOBOUK, ten Ti možná poradí… Co povídáš, že by ses ho bál nasadit na hlavu?.. Že víš, kam by Tě klobouk poslal??.. Nu. nemohli bychom se divit….klobouk má vždycky pravdu…Ale měl bych pro tebe přece jen jednu radu … víš, co je to MUDLOVSKÝ FAMFRPÁL? … jo nikdy jsi to neslyšel – takže – „VŠICHNI KOŠŤATA DO RUKY A VYMÉST TEN SVINČIK! A HEZKY RYCHLE!“
0/0
17.3.2004 13:38

Stanislav Juga

Kážou vodu, pijí víno!
Podle informací sdělovacích prostředků si nedávno ústavní činitelé v tichosti své vlastní schválili na tři roky dopředu  třinácté a čtrnácté platy (nevím jen, jestli ve výši 50%...).
Co tomu, český učiteli, lékaři, úředníku, hasiči... říkáte? Výsměch!
 Ať tedy žije spravedlnost. A s ní i prověřené heslo: Kážou obyčejnou vodu a sami pijí chutnoé víno! Jen si dejte...!
0/0
17.3.2004 12:22

Havran

Re:
Samozřejmě ve výši 100%. To jen úředníkům je vždy vládním nařízením snížili na polovinu.
0/0
17.3.2004 12:33

daňový poplatník.

Banda volů.
Banda socanských volů nikdy neuměla a neumí hospodařit a přivede nás do hrobu.
0/0
17.3.2004 11:54

Havran

Re:
Sice souhlasím, ale je třeba si uvědomit, že ODS zatím rozhodně nedokázala, že to dokáže. Vždy měla na rozhazování plno privatizačních příjmů, které nyní vyschly. Oddalovala bankroty, přihlížela bezostyšným tunelům. Nejpozději po volbách bude mít možnost ukázat co umí. A pánbůh nás chraň před realizací scénářů Vlastíka "Telefonisty" Tlustého...
0/0
17.3.2004 12:39

byrokratkiller

Re:
4 tisice pro kazdeho za to ze existuje
0/0
17.3.2004 12:49

jana

Re:
Socan nesocan, nejhorsi je, ze uz tam byli vsichni a nikdo nic nedokazal a nakonec vsichni vypadli. Koho tam chces po volbach?
Vratime se o par stoleti zpet a bude to vyreseno
0/0
17.3.2004 15:25

Mandor

Jak kde, jak kdo...
U nas v nemocnici to probehlo tak, ze lekari maji 124% minulorocniho platu a vsechny ostatni zamestnanecke skupiny jim to zasponzorovali poklesem pod 100%, nekde i pod 90%... Rozdil mezi prumernym lekarskym platem a nejnizsim prumernym platem u pomocneho perzonalu je 300%. Ted byli ty nejmene placeni jeste oskubani... To uz je zahravani si se socialnim smirem. Jedine stesti je, ze tu vetsinu utlumuji telenovely a konzum. Az se proberou, nechtel bych byt clenem elitarskeho klubu, ktery se zde vytvoril...
0/0
17.3.2004 11:26

Dan_C

Re:
A teď z jiného soudku: U nás ve škole to proběhlo tak, že uklízečky a údržbáři dostali přidáno zhruba 800 na tarifu a osobní příplatek klesl ze 150 na 50 Kč. Takže jak Vy píšete "pomocný personál" si trochu polepšil. Ostatní, lépe placení a většinou vysokoškolsky vzdělaní jim to zasponzorovali ze svého. Buď zůstali na svém nebo jim vlivem snížení osobního příplatku plat poklesl. Nikde okolo sebe nevidím žádný elitářský klub - naopak čím dál větší rovnostářství.
Všem, kteří nadávají na 13. a 14. platy ve státní sféře bych chtěl připomenout, že průměrný plat se počítá za rok, ne za 13 nebo 14 měsíců. Takže pokud sledujete statistiky a pohoršuje vás, že průměrný plat ve státní sféře je někde okolo 17 tisíc, tak to znamená, že průměrný pracovník ve státním sektoru dostane měsíčně 15700, v červnu a prosinci navíc polovinu z toho - ne 13 krát průměrný plat.
Nejvíc mně se.re, jak krásně umí tahle vláda manipulovat s čísly a stavět jednotlivé skupiny obyvatel proti sobě navzájem. A většina z vás v této diskuzi jim to žere....
0/0
17.3.2004 12:22

Dan_C

Re:
A teď z jiného soudku: U nás ve škole to proběhlo tak, že uklízečky a údržbáři dostali přidáno zhruba 800 na tarifu a osobní příplatek klesl ze 150 na 50 Kč. Takže jak Vy píšete "pomocný personál" si trochu polepšil. Ostatní, lépe placení a většinou vysokoškolsky vzdělaní jim to zasponzorovali ze svého. Buď zůstali na svém nebo jim vlivem snížení osobního příplatku plat poklesl. Nikde okolo sebe nevidím žádný elitářský klub - naopak čím dál větší rovnostářství.
Všem, kteří nadávají na 13. a 14. platy ve státní sféře bych chtěl připomenout, že průměrný plat se počítá za rok, ne za 13 nebo 14 měsíců. Takže pokud sledujete statistiky a pohoršuje vás, že průměrný plat ve státní sféře je někde okolo 17 tisíc, tak to znamená, že průměrný pracovník ve státním sektoru dostane měsíčně 15700, v červnu a prosinci navíc polovinu z toho - ne 13 krát průměrný plat.
Nejvíc mně se.re, jak krásně umí tahle vláda manipulovat s čísly a stavět jednotlivé skupiny obyvatel proti sobě navzájem. A většina z vás v této diskuzi jim to žere....
0/0
17.3.2004 13:28

jana

hospodareni
 Vzdyt to hospodareni je tak jednoduche. Je to stejne jako doma. Na co mam, to si koupim, na co nemam, tak mam smulu. Nemohu se zadluzit, kdyz nemam jistotu, ze to budu moci vratit. Ten stat by mel fungovat uplne stejne. Jsou to pouze vyssi cisla, jinak princip je stejny   
0/0
17.3.2004 11:04

Feda1

Re:
Naprosty souhlas ... reci o tom, ze to ve statnich zarizenich nejde jsou jenom blaboly a nic nez blaboly ... ja pracuji jako reditel mensiho zdravotnickeho zarizeni ( cca 25 zamestancu ) a na provoz me nikdo neprispiva tzn .. vydelame si na svuj provoz. Samozrejme se snazim zistat investicni prostredky na velke opravy, nebo na investice, ktre zkvalitni nase zarizeni, ale ktre se taky vrati ... a kdyby takhle pristupoval kazdy reditel .. myslim, ze jsme opravdu nekde jinde.Nepochopim, jak nekdo muze nasekat milionove dluhy .. kor kdyz by mel byt pod dohledem zrizovatele ...
0/0
17.3.2004 11:25

Daňový úředník

Re:
Ale vůbec ne. Vy mluvíte o tržním chování. Copak lze uplatňovat ve státní sféře tržní chování? Tržní chování je úplatek, nabídka a poptávka. To snad nechceme, ne? Mzdy také nejsou podle kvality a kvantity odvedené práce. Daňový výběr se zlepšuje, platy stagnují, dokonce je plánují snížit. tak jaká se pak asi tržní reakce na toto? Demotivace, nasranost, nulová iniciativa, v krajním případě odchod a to hlavně těch opravdu dobrých, ale i ti nadprůměrní jsou placeni průměrně, tedy nevalně. Těžko pak chtít kvalitní státní správu, vstřícnou občanovi požadujícímu i nenárokové poradenství.
0/0
17.3.2004 11:33

J.,

Nikde na světě není takový Kocourkov jako tady, zvýšíme platy ubráním platu učitelům..
Asi je to trochu naše vina, že jsme je nenaučili pořádně počítat a pak to takhle dopadá...páni mkinistři, poslanci, úředníci.. ještě , že naše děti umí jinou řeč a mohou jít tam, kde je to "zábavnější" a nebudou tam takoví blbci.....
0/0
17.3.2004 10:59

ewerell

Vejce nebo slepice 2.
bychom se dostali o 200 let zpět. Posléze by i on při nějaké žádosti přišel na poznání, že ten stát tak nějak přece jen potřebuje. Po svých osobních zkušenostech se kloním k řešení podle prvního receptu, ale obávám se, že je už s ohledem na současný stav našeho státního rozpočtu pozdě. To měly udělat naše vlády už tak před 8 lety. První pokus o narovnání sice proběhl v roce 1992, ale pak se propast mezi platy v soukromé a státní sféře opět prohloubila. Jediným, ale dosti absurdním řešením je tlak současné nezaměstnanosti na ochotu i schopných lidí přijmout místo ve státní sféře za mzdu nižší, než předtím ve sféře privátní.
Martin Nevrla, Ostrava
0/0
17.3.2004 10:59

jeden z 24.000

konec k 1.1.2004
Milí úředníci, co byste chtěli, ve státní kase díra jako prase, je Vás 2x tolik a spoustu lidí to už přestalo bavit Vás živit. Ano jsem jeden z nich, a je mi skvěle. Tak jsem si neodpočinul za celých 12 let co jsem provozoval živnost. Ráno vstávám v 8:00, žádná křeč co kam, kde, jaký průšvih se zas stal, který hňup zase nezaplatil fakturu. Konečně dodělám dům (nájemní), spravím ty volné byty (na pronájem), sem a tam někomu "přátelsky vypomohu" a pevně doufám, že ten zasr... papír jménem Živnostenský list už v tomto životě neuvidím (možná si ho pověsím na WC). Jenom mne tak trochu mrzí, že nedosáhnu na sociální dávky (auto, velký dům s byty), ale co člověk nemůže mít vše. Na případné výpady typu: ha další zloděj živnostník, odpovím už předem ANO A JE MI SKVĚLE!!! Pokud někomu nestačí málo, nedostane nic. Od teď platím jen zdravotní poj., domovní daň a nepřímé daně. Na sociální zvysoka kálím důchod si vyplatím sám. Sbohem nenažraní šmejdi, ať si vás živí zas někdo jiný.
0/0
17.3.2004 10:54

pravník

Re:
Vtipné. Ale Ty rozhodně žádný úředníky neživíš.
0/0
17.3.2004 11:00

Eldrb

Re:
Ale živí..svou spotřebou je živí a né málo.A na tu spotřebu si musel vydělat. Ty prachy mu mu nikdo nedal . Darmožrout je tu někdo úplně jiný...:-),třeba ty..jako právník...:-)
0/0
17.3.2004 11:36

Mustafa

Re: :-)
hezká pohádka, jak dlouho si ji připravoval? Vstávat v 8 hodin, to seš ale pěknej lempl. A koho ty živíš, nulo???
 
 
0/0
17.3.2004 12:19

-dj-

Re:
Čekal jsem, že se ozve někdo závistivý jako Ty. Do nul mi můžeš klidně nadávat to mi nevadí (od nuly jako jsi Ty už vůbec ne). A vstávám v 8:00 protože jsem noční pták a ráno se ještě motají moje děti v kuchyni (jdou do školy). Tu pohádku jsem připravoval od r.1987 kdy jsme koupili s mou manželkou za fantastickou cenu (na dnešní dobu) tento dům. V době kdy jsem to kupoval tak si všichni klepali na čelo že jsem magor, že do toho budu jen investovat a nájemníci mi budou sr*t na hlavu. No vidíš, a je to doma. Ono to totiž jde i bez podrazů, levot, falešných úvěrů nebo nezaplacených faktur. Za vším je jen práce, hóóódně moc práce a trochu mozku. Chce to méně závidět a více dělat! Zdar!!!
0/0
17.3.2004 14:15

ewerell

Vejce nebo slepice
Je to věčný problém, zda nejprve zvednout platy ve státní sféře a tím zastavit odliv mozků a pracovitých rukou, anebo zvýšit produktivitu státních pracovníků a potom ... no jo ale jak? Jak změřit a ohodnotit produktivitu práce např. učitele, lékaře, zdravotní sestry, úředníka, policisty, hasiče, ošetřovatelky v domově důchodců... Nebo je lepší polovinu jich propustit a zbylé peníze rozdělit ostatním? A kterou prosím polovinu? Jaké zvolit kritérium? Dělal jsem 7 let ve státní organizaci - vědecko-výzkumný ústav. A všiml jsem si tam 2 skupin zaměstnanců: 1. skupina - vědecké a odborné kapacity, machři ve svém oboru, citace v zahraničním odborném tisku, pracovní doba z čistého profesního zájmu prodloužená do nočních hodin. A plat? No hrůza. Za to by leckterý z 27-letých jupíků ráno ani nevstal z postele. Ale měli tak vyhraněnou specializaci, že těžko by někde v soukromé sféře našli uplatnění. Těm zvednout plat na dvojnásobek by bylo málo. 2. Kancelářští povaleči jejichž jediným zájmem bylo kafe, noviny, cigareta, oběd a padla. A hlavně dožít takto do důchodu. Těm zkrátit plat na polovinu by bylo ještě velkorysé. Takže, máme sice dvě skupiny (poloviny to nejsou!), ale kdo je schopen je lokalizovat a provést radikální řez? Zvláště druhá skupina má neuvěřitelnou schopnost maskování a naopak zviditelňování a zdůvodňování své existence. A taky zhoubného působení na pracovní morálku svého okolí a nově příchozích vysokoškoláků. Jestli si někdo z tržních komsomolců myslí, že naprosto zjevnou radou pro první skupinu je návrh na odchod do soukromé sféry, tak je vedle jak ta jedle. To by mu totiž zanedlouho neměl kdo učit děti, ochránit majetek, uhasit požár, postarat se o babičku v penziónu nebo předpovědět počasí. Kdo by totiž "za ty peníze" tam šel dělat, že. Zase jen druhý typ "pracovníka." Dokážu si představit, že v případě absence úředníka na úřadě by sice autor zaručeného řešení nejprve zajásal, ale to
0/0
17.3.2004 10:51

Denis B.

Myslím, tudiž jsem?
Je naprosto fantastické, jak se každy ohaní tím, že učitele maji pruměrný plat 16000kč! To, že v teto a vyžší platové hladině se pohybují DŮCHODCI (nechtějí odejit, a já se ani nedivim) a ředitelé škol  ! Zacinajicí učitel 10000Kč čistého nedostane, tak proč to musí studovat 4 - 5let na vysoké škole  Školství je jen večí domov duchodců, kteří již nekdy nemohou ani chodit po schodech a jezdí výtahem (pokud ve škole je)! Pořád se říká: "Mladí do školství!", ale pokud nemají dustojné podmínky pro život, tak tam nikdy nepujdou
0/0
17.3.2004 10:50

surdo

Re:
ja bych prijmy ucitelu rozdelila podle toho co uci a kolik musi svemu predmetu venovat casu. Urcite je rozdil mezi VV,HV,TV a treba cestinou,matikou, kde se jeste musi opravovat ukoly.
Taky je fakt, ze me dokaze vytocit, kdyz prijde dcera ze skoly ( 17let a vyznamenani), ze necemu nerozumi a ucitel ji odkaze na rodice, at ji to vysvetli. Ja casto doma vysvetluji matiku - jeste, ze jsem z ni maturovala, a chemii. Tak by me zajimalo, za co ten kantor penize bere.Kdyz dcera delala prijimacky na SS, byli nekolik latek z matiky pozadu a pak mela u prijimacek problemy, jak je toto mozne?? 
0/0
17.3.2004 11:00

xray

Re:
důstojné podmínky pro život? ha ha. už není komunismus. co jsou důstojné podmínky? 200.000,- měsíčně, služební bmw? můžeš jít dělat něco jiného
0/0
17.3.2004 11:37

Milan Schwarz

Re:
Jistě to není tvůj případ. Máš děti?
Kdo je má učit? Vzdělání je něco, co si buduješ celej život. Pokud máš špatný základy, tak jsi v problému.
Myslíš, že mladýho učitele baví se vystavovat stresům, vymejšlet čím dětí zaujme, bojovat za vědění za necelých 10.000 měsíčně? Jen ta pro zajímavost jeden SUNAR stojí cca 150 Kč, tak si k tomu pořiď rodinu.
V Dánsku bere středoškolský učitel v přepočtu 100.000 Kč/měs. To je potom jiná zodpovědnost.
Milan
 
0/0
17.3.2004 12:47

Dan

Re:
Jenze v Dansku zaplati 40.000 Kc za najem !
0/0
17.3.2004 12:58

Feda1

Role statu ...
Jak jsem jiz napsal nize ... stat by mel fungovat spise na bazi regulatora, nez vlastnika, vyberciho a prerozdelovatele.Toto je zasadni a klicova vec. Cim mene toho bude vlastnit, cim mene bude stat vlastnicky zastoupen v problematickych podnicich, tim mene bude potrebovat penez na "provoz" a logicky tim mene bude muset vybirat dane.stat by mel maximalne fungovat na  bazi regulatora, ci instituce co udeluje licence. To je samozrejme potreba k tomu, aby veci jako zdravotnictvi, skolstvi, kultura, ale take urady mohly v tomhle state fungovat ... jak udrzet soukromou nemocnici na uzde, aby se z ni nestala tovarna na penize na ukor pece ? Udelit licenci .. tzn. byt zarazen v systemu zdravotniho pojisteni ( platby od pojistoven a td. ) Jakmile nastane problem .. takova nemocnice prijde o licenci a o smlouvu se zdravotni pojistovnou o moznost dotace na nakup zarizeni, ci o investicni penize ), pak si dokazu predstavit i soukromou nemocnici ...  a stat uz nebude platit na provoz takoveho zarizeni a za chybna rozhodnuti managmentu .... a jedine takova cesta vede k usporam a jedine takova cesta vede ke snizovani dani ..
0/0
17.3.2004 10:44

byrokratkiller

Re:
 "jak udrzet soukromou nemocnici na uzde, aby se z ni nestala tovarna na penize na ukor pece ? Udelit licenci "... myslite, ze by nemocnice, ktera poskytuje mizernou peci mohla prosperovat pokud by existovaly konkurencni nemocnice? muzou byt "tovarnou na penize" spis podniky, ktere poskytuji dobre sluzby nebo ty, ktere poskytuji spatne sluzby?
0/0
17.3.2004 11:33

Pepeajz

Učitelé stávkovali,
tak to maj, měli bejt v pohodě a držet hubu-.
0/0
17.3.2004 10:44

surdo

co si stezujete...
Mam kamaradku-ucitelku. Ma 18000,-cisteho, placene vsechny prazdniny a jeji prac. doba je 20hod za tyden, zbytek ma na pripravu ( ta je nekolik let stejna). Kamaradka uci na hudebni skole hru na klavir. Stighne si u toho leccos uplest nebo uhackovat. Nevim proc ucitele porad breci,ze maji malo
0/0
17.3.2004 10:43

Andel

Re:
Mam kamarada podnikatele, neplati dane, okrada zamestnance, jezdi medvedem, vse napsany na rodinne prislusniky, tak na co si porad ti podnikatele stezuji?
0/0
17.3.2004 10:45

xray

Re:
platí sociální a zdravotní za sebe i za zaměstnance, lidem dává práci, platí dph, za toho medvěda dal do státníkasy dph. = z 1 mil 220.tisíc
0/0
17.3.2004 11:40

Eldrb

Re:
Prosím tě...blbcům nic nevysvětlíš.
0/0
17.3.2004 11:51

Eldrb

***
Kdysi dávno na střední nám říkal jeden profesor toto: "Študování není patent na inteligenci.Protože když se dá na študia blb,není z něj nic jiného než zase jenom študovaný blb. " Když teď s odstupem let pozoruji konání současné vlády,jejich sliby,různá prohlášení,pak zase prohlášení která upravují předchozí prohlášení,v čemž obzvláště vyniká Sobotka a Škromach,tak začínám chápat význam slov tohoto moudrého pána,který bohužel už není mezi námi. Byl to člověk ze staré školy.Musí se chudák v hrobě obracet.
0/0
17.3.2004 10:41

hafan

Odbory
Vzpominam si, kdyz loni odbory bojovaly za zvyseni tarifnich platu na ukor osobniho ohodnoceni - a vysledek se dostavil *- vsichni maji stejne malo.
Takze, pani a panove ucitele, doktori, urednici, podekujte svym odborovym predakum, kteri se vsi silou a razanci prosazuji navrat k socialistickym poradkum - jen diky tomu budou mit schopni i mene schopni porad stejne (stejne malo)!
0/0
17.3.2004 10:28

Havran

Re:
Stejně málo, ale v nárokové složce mzdy. Pokud chce vláda motivovat k výkonu, musí přidat. Ale oni prachy na nenárokové složce vždy dostanou ti bez páteře, co vylízávají řiť svým šéfům, donáší na druhé, případně podrží. Za skutečně odvedenou práci se ve státní správě nikdy neodměňovalo a nikdy odměňovat nebude.
0/0
17.3.2004 10:45

Daňový soumar

Jaký pán, takový kmán
Stát, který neumí hospodařit, nemá žádnou koncepci a jen okrádá a rabuje, nedokáže zaplatit dobrý a schopný lidi a musí si najímat jen zkorumpovaný nýmandy, neschopný lemply a úchylný zloděje. Ty pak platí mizerně, protože mu nedokážou vydělat peníze a slušný obyvatele už pomalu není kde okrást.. A kde by taky bylo, když práceschopná je jen polovina obyvatel, z nich 11% nedělá a skoro 10% parazituje ve státních službách??? Stát je žebrák a zloděj, jeho zaměstnanci taky!!!
0/0
17.3.2004 10:13

Daňový úředník

Re:
Jak rád bych tě okradl !!! No když stát platí mizerně /jsem rád, že to uznáváš/, tak nebude mít lidi, kteří mu ty peníze jak říkáš vydělají, z našeho hlediska odhalováním daňových úniků. Tedy můžeš být klidný. Neplatí snad tržně, že nelze mizerně platit a chtít kvalitní práci, že je nejdříve třeba slušně platit a teprve na základě toho je možno chtít kvalitní práci a kvalitní pracovníky?? Ano jsou mezi námi lemplové, a jsou mezi námi schopní pracovníci, kteří nejsou ochotni za ty platy schopně a iniciativně pracovat. Zařaď si mě kam libo.
0/0
17.3.2004 10:32

Palo

Re:
No nevim, v soukrome sfere musim ukazat, ze neco umim a pak muzu pozadovat i patricnou mzdu. Jen urednici potrebuji nejprve poradnou mzdu a pak teprve zacnou poradne pracovat. A co kdyz ne? Co kdyz jim zvedneme platy 2x a nic se nezmeni - bude jich tam stale stejne a udelaji stale stejne prace? .... Jak jim ty platy pak asi zase na 1/2 snizime? .... no mozna toto nizeni je prvni krok, kdyz se ukazelo, ze za odvedenou praci tece na urady moc penez :-) ... A je zajimave, ze tu urednici mluvi o tom, ze mezi nimi jsou lemplove. Ale nikdo z nich neprizna, ze mezi ne patri. Takze vsichni patri do te pracovite skupiny a jsou lepmlove jen zdonuceni nizkym platem? Kde jsou pak ti opravdovy lemplove? ....
0/0
17.3.2004 10:43

Daňový úředník

Re:
Asi obecně platí, když nenabídnu za kvalifikovanou a odborně náročnou práci slušný plat, pak nepřijdou špičkoví odborníci, ale jen průměrní a lemplové. Co si budeme povídat o známostech při výběrových řízeních, takže i lemplové mezi námi jsou. Chcete-li považujte mě za něj. Minimálně proto, že jsem ještě neodešel za lepším. Ono já jsem už zkusil pracovat opravdu výkonnně a iniciativně. Výsledek žádný. Oblíbenci bez vzdělání berou o poznání více než já. Nyní totální apatie, demotivace a hnus. Ano, samotné zvýšení platů nic neřeší. Pokud by ovšem stát chtěl lépe vybírat daně, musel by platy výrazněn zvýšit a pak by mohl víc chtít, mít přísnější kritéria na pracovníky, např. opakované náročnější přezkušování odbornosti. Za současných platů nemá šanci, kdyby chtěl tlačit na pilu, zůstanou mu jen ti nejhorší zaměstnanci. On to vždycky někdo bude dělat, ale pokud by šlo o zvýšení kvality, bez finančního ohodnocení a motivace to nejde. Z vymožených nedoplatků stát nepustí ani zlomek, např. jedno procento těm, kdo je pro něj odhalují úniky a vymáhají daně. Vyšší výběr by se pak rovnal vyšší mzdě. Ale Sobotka nemá zájem. Jo, těch lemplů není moc, ale i úmyslného průměru dost.
0/0
17.3.2004 11:02

ewerell

Re:
Je to věčný problém, zda nejprve zvednout platy ve státní sféře a tím zastavit odliv mozků a pracovitých rukou, anebo zvýšit produktivitu státních pracovníků a potom ... no jo ale jak? Jak změřit a ohodnotit produktivitu práce např. učitele, lékaře, zdravotní sestry, úředníka, policisty, hasiče, ošetřovatelky v domově důchodců... Nebo je lepší polovinu jich propustit a zbylé peníze rozdělit ostatním? A kterou prosím polovinu? Jaké zvolit kritérium? Dělal jsem 7 let ve státní organizaci - vědecko-výzkumný ústav. A všiml jsem si tam 2 skupin zaměstnanců: 1. skupina - vědecké a odborné kapacity, machři ve svém oboru, citace v zahraničním odborném tisku, pracovní doba z čistého profesního zájmu prodloužená do nočních hodin. A plat? No hrůza. Za to by leckterý z 27-letých jupíků ráno ani nevstal z postele. Ale měli tak vyhraněnou specializaci, že těžko by někde v soukromé sféře našli uplatnění. Těm zvednout plat na dvojnásobek by bylo málo. 2. Kancelářští povaleči jejichž jediným zájmem bylo kafe, noviny, cigareta, oběd a padla. A hlavně dožít takto do důchodu. Těm zkrátit plat na polovinu by bylo ještě velkorysé. Takže, máme sice dvě skupiny (poloviny to nejsou!), ale kdo je schopen je lokalizovat a provést radikální řez? Zvláště druhá skupina má neuvěřitelnou schopnost maskování a naopak zviditelňování a zdůvodňování své existence. A taky zhoubného působení na pracovní morálku svého okolí a nově příchozích vysokoškoláků. Jestli si někdo z tržních komsomolců myslí, že naprosto zjevnou radou pro první skupinu je návrh na odchod do soukromé sféry, tak je vedle jak ta jedle. To by mu totiž zanedlouho neměl kdo učit děti, ochránit majetek, uhasit požár, postarat se o babičku v penziónu nebo předpovědět počasí. Kdo by totiž "za ty peníze" tam šel dělat, že. Zase jen druhý typ "pracovníka." Dokážu si představit, že v případě absence úředníka na úřadě by sice autor zaručeného řešení nejprve zajásal, ale to 
0/0
17.3.2004 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.