Re:
Že je Tvrdík kretén, který na post presidenta ČSA nepatří a za normálních okolností by se tam nikdy nedostal o tom asi není nutné diskutovat. Stejně tak o uměle vyvolávané hysterii kolem každé prkotiny, která se stane na letadlech ČSA
, na které ochotně paticipuje naše přiblblá smečka polointeligentních avšak o to více ovlivnitelných novinářů.
Nutnost obměny letadlového parku zejména na dlohé tratě je očividná. Kromě A330 je tu i alternativa B767, která kapacitně, finančně i výkonově odpovídá A330. Ale podobně jako u vojenských letadel, i zde je to stejně jako technická i politická otázka jestli se koupí Airbus nebo Boeing.
Idea letadlového parku all-Airbus má v sobě určité racinální jádro. Na rozdíl od současného stavu nebo od flotily all-Boeing by Airbusy v dlouhodobém měřítku přinesly mj. podstatné úspory při výcviku posádek, protože Airbusy jsou v kokpitech navzájem kompatibilní od A-318 až po A-340. Ale realizace je z kategorie sci-fi, tím spíše v současné době velmi citlivé pro leteckou dopravu jako takovou a s rostoucí konkurencí low-cost carriers.
Zatím nikdo z nás z daní na ČSA nepřistívá. Ač státem vlastněná a.s., tak se aerolinkám podařilo v silně konkurenčním prostředí uspět, zbavit se neekonomických ruských letadel a v rozumné míře expandovat. Ovšem to bylo za situace kdy v čele stáli profíci (Jakubše, Kůla, Král, apod.) s dlouholetou zkušeností a podrobnou znalostí problematiky letecké dopravy a ČSA jako takové.
Teď to bohužel vede hysterik a lempl, který o letadlech ví jen to, že malá a zelená jsou vojenská a velká barevná dopravní, takže mám opodstatněnou obavu, že bude hrobníkem jinak perspektivní a prosperující společnosti. Sám jsem na palubách letadel ČSA absolvoval v uplynulých cca. 6 letech každoročně několik desítek letů - víc než bych chtěl - a