Diskuze

ČSA se pouštějí do odvážné hry

Šéf Českých aerolinií Jaroslav Tvrdík začíná v novém místě bojovat se stejnými problémy jako na v čele ministerstva obrany. Tvrdíkovy první plány na rychlý rozvoj začínají narážet na nedostatek peněz. Ze stejného důvodu před deseti měsíci selhala jeho koncepce reformy armády.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

packa

25. 3. 2004 19:54
pane Jakubse, vratte se
0 0
možnosti

svobodny obcan

20. 3. 2004 2:15
prvotridni hajzl, ale take debil
Tvrdik je prvotridni hajzl. Kdyz uz pro svou neschopnost opustit ministerske kreslo, tak mel hledat praci u nektere soukrome firmy. On si vsak nechal vytvorit dobreho fleka u statnich aerolinek. Kvuli nemu museli propustit uspesneho sefa CSA aby na jeho misto mohl nastoupit blby natvrdly Tvrdik, ktrey aerolinkam houby rozumi. Z Tvrdika je mi fakt na zvraceni. Ale v tom se asi nelisim od vetsiny lidi.
0 0
možnosti

klaus

23. 3. 2004 14:38
Re: nebud hrubý vole
Pan Tvrdík je chytrý a zkušený člověk ,který ví co dělá .Nemají ho rádi jen komunisté !!!!!!!!!!!!!!§
0 0
možnosti

George

19. 3. 2004 16:43
Obměna? K čemu?
Tvrdím, že žádná obměna letadel, snad s výjimkou A330 či jiného stroje pro dálkovou přepravu potřeba není. U dálkových letadel je to otázka jiná. A310 žádná dálková letadla nejsou, jak se nám snaží ČSA namluvit. Ale byla koupena hloupě a nedalo se s tím asi opravdu nic dělat. Takže s nákupem nových dálkových letadel, se dá souhlasit. Ale tím to končí. Ale co se týče obměny B737, tak s tím souhlasit nelze. Obměňovat stávající flotilu ve finanční situaci, ve které se stát nalézá je neuvěřitelná drzost. Aby bylo jasno, nemám vůbec nic proti samotné obměně či nákupu těch nejmodernějších letadel jaká existují. Ale až si na ně ČSA vydělá. Pak ať nakupují třeba kosmické lodě. Ale dokud na to přispívám z daní osobně, tak ať létají s tím co mají. Na pravidelné lety po Evropě to bohatě stačí. A ty báchorky o špatném stavu jejich letadel taky neberu. Podle všech dostupných informací je ČSA co se týče technického stavu naprosto standardní společností. Bohužel to co v poslední době probíhá v tisku je jen snůška více či méně nekvalifikovaných nesmyslů.
0 0
možnosti

Al Bunda

22. 3. 2004 4:42
Re:
Že je Tvrdík kretén, který na post presidenta ČSA nepatří a za normálních okolností by se tam nikdy nedostal o tom asi není nutné diskutovat. Stejně tak o uměle vyvolávané hysterii kolem každé prkotiny, která se stane na letadlech ČSA , na které ochotně paticipuje naše přiblblá smečka polointeligentních avšak o to více ovlivnitelných novinářů.
Nutnost obměny letadlového parku zejména na dlohé tratě je očividná. Kromě A330 je tu i alternativa B767, která kapacitně, finančně i výkonově odpovídá A330. Ale podobně jako u vojenských letadel, i zde je to stejně jako technická i politická otázka jestli se koupí Airbus nebo Boeing.
Idea letadlového parku all-Airbus má v sobě určité racinální jádro. Na rozdíl od současného stavu nebo od flotily all-Boeing by Airbusy v dlouhodobém měřítku přinesly mj. podstatné úspory  při výcviku posádek, protože Airbusy jsou v kokpitech navzájem kompatibilní od A-318 až po A-340. Ale realizace je z kategorie sci-fi, tím spíše v současné době velmi citlivé pro leteckou dopravu jako takovou a s rostoucí konkurencí low-cost carriers.
Zatím nikdo z nás z daní na ČSA nepřistívá. Ač státem vlastněná a.s., tak se aerolinkám podařilo v silně konkurenčním prostředí uspět, zbavit se neekonomických ruských letadel a v rozumné míře expandovat. Ovšem to bylo za situace kdy v čele stáli profíci (Jakubše, Kůla, Král, apod.) s dlouholetou zkušeností a podrobnou znalostí problematiky letecké dopravy a ČSA  jako takové.
Teď to bohužel vede hysterik a lempl, který o letadlech ví jen to, že malá a zelená jsou vojenská a velká barevná dopravní, takže mám opodstatněnou obavu, že bude hrobníkem jinak perspektivní a prosperující společnosti. Sám jsem na palubách letadel ČSA absolvoval v uplynulých cca. 6 letech každoročně několik desítek letů - víc než bych chtěl - a 
0 0
možnosti

George

19. 3. 2004 16:40
Obměna ? K čemu?
Je docela zábavné sledovat jak se někdo neustále snaží vyvolat dojem, že obměna letadlového parku ČSA je životně důležitá. V novinách se už několik měsíců důkladně hodnotí kdejaké rozsvícení kontrolek v kabině a "zasvěceně" se diskutuje o tom jaké z toho plyne nebezpečí pro cestující veřejnost. Mediálně se zveličují   běžné provozní závady, které samozřejmě existovaly i před tím, než vyvstala ona potřeba zmíněné medializace. Smyslem je pouze vyvolat dojem, že je naprosto nezbytné nakoupit nová letadla. (a pobrat provize.) Bohužel v tomto státě je vidina bezpracného zisku tak obrovská, že je úplně jedno, zda potřebujeme nová letadla či ne. Obecné zájmy jdou zcela stranou a ten kdo je u moci, tak hledí pouze na to, jak z dané situace vyždímat maximum. Tím nemám na mysli osobně pana Tvrdíka. Nebo lépe, pouze pana Tvrdíka.
Tvrdím, že žádná obměna letadel, snad s výjimkou A330 či jiného stroje pro dálkovou přepravu potřeba není. U dálkových letadel je to otázka jiná. A310 žádná dálková letadla nejsou, jak se nám snaží ČSA namluvit. Ale byla koupena hloupě a nedalo se s tím asi opravdu nic dělat. Takže s nákupem nových dálkových letadel, se dá souhlasit. Ale tím to končí. Ale co se týče obměny B737, tak s tím souhlasit nelze. Obměňovat stávající flotilu ve finanční situaci, ve které se stát nalézá je neuvěřitelná drzost. Aby bylo jasno, nemám vůbec nic proti samotné obměně či nákupu těch nejmodernějších letadel jaká existují. Ale až si na ně ČSA vydělá. Pak ať nakupují třeba k
0 0
možnosti

J.J.

19. 3. 2004 15:42
Jarda - hráč za cizí peníze !
Výstižný nadpis článku - Jarda si zase potřebuje hrát ! Jelikož finančníkem jeho her nejsou jeho rodiče, ale vlastník společnosti ( tedy stát ), proč by si nehrál ? Nemá co ztratit !  Za případný neúspěch bude platit stát, tedy všichni lidé v České republice, včetně nemluvňat ( stát se opět o několik desítek miliard zadluží) a do doby úmrtí budou všichni za hru n ěkoho jiného platit ! Kéž by byla pravda to,co se proslýchá, že náš Jaroušek má zůstat v ČSA jenom do června-pak že ho vyhodí !
0 0
možnosti

Buran

19. 3. 2004 15:08
No jo
Celý život byl zvyklý žít ze státní dotací (rozpočtu) a ještě mu nedošlo, že teď si musí na nové věci chlapeček vydělat. A je to další důkaz totální neschopnosti ČSSD a jejich nochsledů a chráněnců. Kdy už proboha vypadnou . Teď si dosadili dalšího do ČEZu a totální kolaps Česka klepe na dveře.
0 0
možnosti

zajda

19. 3. 2004 13:00
ach jóóó
guma, gumácká, vygumovaná, bože na tyhle hovada a další podobná socanská zjevení platím daně, to si nezasloužím
0 0
možnosti

Karel

19. 3. 2004 13:09
Re:
To ještě navíc ta guma tankistická nechal vypovědět všechny smlouvy Travel servisu,včetně praní prádla
a měl by vyčíslit o kolik ČSA přijde peněz,protože všechno muselTravel servis platil i s královskou leteckou přirážkou a kolik bude stát daňové poplatníky penále za vypovězení smluv.Travel servisu tím neublíží o toto se pokoušel už Jakubše a kde je dnes.
 
0 0
možnosti

Jarda Carda

19. 3. 2004 12:55
Chyba v nadpisu článku
Hodnověrněji by vypadal titulek Jaroslav Tvrdík se pouští.. Ale ono to asi celé bude poněkud jinak.
Tento nervově labilní mladý muž samozřejmě nemá o řízení kolosu typu ČSA ani potuchy, natož aby dokázal vypracovat jakoukoli strategii. To jen politické špičky připravují prostřednictvím nastrčené figurky další výnosnou firmu na odchod pod kytičky. Kdopak si bude mnout ruce?
0 0
možnosti

lampiao

19. 3. 2004 11:34
jara tvrdikovic je nahodou kadr
mne se jeho styl mooooc libi.....se*e na dusledky, hlavne, ze budou letadla (jedno ci v csa ci v armade) a az ho vyhodeji, tak s tim snad nejaky schopny manazer neco udela......patri na buzerak, ten tvrdikovic floutek
0 0
možnosti

Mejla

19. 3. 2004 11:11
Úplně to vystihuje...
....výrok člena dozorčí rady: "Horší je, že není dostatečně vysvětleno, co expanze přinese". To je totiž na p. Tvrdíka moc složité a v armádě se s něčím podobným nemohl setkat, tam žádné (finanční) výnosy nejsou a všechny náklady zaplatí někdo jiný (stát). Absolutně nechápu, proč nemůže plánovat expanzi po menších krocích (např. na 44 letadel, jak mělo v plánu předcházející vedení ČSA) a za rok výsledky strategie vyhodnotit a na základě toho pokračovat. Jestli podobně plánuje osobní finance, tak musí být na mizině
0 0
možnosti