Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úbytek Čechů loni vyrovnávali cizinci

Nebýt přílivu cizinců, počet obyvatel České republiky by se loni výrazně snížil. Zemřelo o 17 600 lidí víc, než kolik se narodilo dětí. Tolik obyvatel má například severomoravský Bruntál. Kvůli vyššímu počtu přistěhovalců se ale počet obyvatel zvedl o osm tisíc na celkových 10 211 000.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Venca

nízká porodnost
No to je tedy úžasné zjištění.Tady se uměle nastavila koncepce a změnily se ekonomická pravidla hry za přizvukování všech těch,kterých se to týká,ale kteří zároveň neví ani která bije.Všeobecná nejistota a pokud si rodina pokud se spolek dvou lidí dá takto nazvat odváží mít dítě tak se skoro celá společnost k ní chová jako k vyvrhelům za tichého souhlasu těch farizejských politiků poslanců a senátorů kteří jsou v podstatě zadarmo drazí.Neboť se zajímají o skutečnost že národ vymírá pouze z pohledu svých peněženek,ale jinak nemají zájem prostřednictvím zákonů pro zlepšení vůbec něco udělat.Spíš se snaží o opak.
0/0
31.3.2004 5:32

Bohumil

nekatolické Česko
 
Koukejte si dělat kariéru, vydělávat na hypotéku, leasing auta, na dovolený a na značkový hadry
Koukejte si udělat jednoho reprezentativního haranta  Stěžujte si na stát, na vládu na školu, na manželku a pořádně záviďte ostatním
Co víc lze očekávat od mentálně nesamostatnejch blbečků, kterým jsou desatero, bůh a víra lhostejné a kteří doufají, že se v prach neobrátí.
 
0/0
29.3.2004 0:48

Satan

Re:
Tatáž situace je v katolické Itálii, ale by pan katolík musel znát o něco víc, než Bibli.
0/0
29.3.2004 0:55

Kendy

Re:
Jo máš pravdu, se*u na víru, se*u na všechny, vydělám prachy, pocestuju, pokempím, vydělám prachy atd. nejsem tu od toho, abych dělal haranty, jsem tu od toho, abych si užil. Takže jestli chceš, udělej si jednoho haranta za mě, nebo klidně dva.
Do takových sraček přeci nemohu přivést dítě!
0/0
29.3.2004 12:03

Kos

Re:
Není to takový problém. Kdo chce hýřit, nebude se reprodukovat a jeho geny zmizí ze světa. Nakonec v populaci převládnou ti, kteří jsou geneticky disponováni děti mít. Tak se situace z určité části vyřeší.
0/0
31.3.2004 13:53

Petr

Vymirame...
A vadi to, ze je kazdorocne o par Cechu min? Podle meho nazoru slovo "narod" nic moc neznamena, lide jsou vsichni v podstate stejni. Me je dost jedno, jestli mi svou praci bude vydelavat na duchod Cech, Cinan nebo Ind.
0/0
30.3.2004 21:30

jana zo salaša

Re: Tak Ty si náš!
Ja ale nechápem Tvojích spoluobčanov, keď sa búria proti prisťahovalcom z Vietnamu, Číny , Ukrajiny alebo cikáňom zo Slovenska, veď týto ľudia Vám skvalitňujú genetický fond, no nie?? Tak je všetko v pohode.  A toho , že na teba nebude mať kto v dôchodku pracovať sa neboj, veď týto imigranti majú silný reprodukčný potenciál.
0/0
2.4.2004 8:28

Antonín

souhlas
0/0
28.3.2004 12:27

Marie

Oni se diví!?
Já se nedivím. Když nevím, co bude za deset let, zda vůbec kdy půjdu do důchodu, kdy půjdu do důchodu, kolik budu mít v důchodu financí, ale slyším jenom zaplať a neptej se občane, stát to potřebuje, tak proč mít děti!? Proč je přivádět do této nejistoty!? Když nemohu při neustále se zvyšujících cenách za vše zajistit obživu rodiny a důstojné bydlení a nemám žaludek jako nepřizpůsobiví občané na natahování ruky, tak přece nebudu rodit děti a přivádět další generaci do nejistoty!! Kde jsou sliby politiků z roku 1989, že za deset let se nám všem bude žít lépe!? Kde je ta životní úroveň alespoň důstojná, když už ne nadstandardní?! Kde jsou platy na úrovni EU!? Kde jsou důchody na úrovni EU?! Vždyť dnes důchody jsou pod hranicí výše důchodů v roce 1989!! A do takovéhle nejistoty má občan přivádět děti, kdy není jisté, že se v případě, že se něco stane stát postará?! Stát se stará jenom o svoje neproduktivní úředníky a zbytečně utrácí finance, zaplacením příspěvků EU, které mohly býtpoužity ve prospěch občanů ČR!!
0/0
27.3.2004 11:45

mrk

divíte se ?
A divíte se když tenhle stát dělá "tolik" pro rodiny s dětmi ... ?!?!?
0/0
26.3.2004 10:11

Peet

smetiště
ČR se pozvolna stane smetištěm nehodnotného lidského odpadu a uprchlých kriminálníků z Vietnamu, Číny, Laosu, Kambodži a podobných států. Tito lidé ovšem nikdy pracovat nebudou, jen šmelit, krást a pobírat sociální dávky. Je tedy lepší 9. miliónů Čechů, včetně půl miliónu nezaměstnaných než 15. miliónu obyvatel a z toho 6. miliónů nezaměstnaných přistěhovalců! Přistěhovalce je nutno pečlivě vybírat podle kvalifikace a profesí, nikoliv kus za kus.
0/0
26.3.2004 8:39

Doňa Mimoňa

Re: Tak to je přesné!
Západní Evropa vyhlásila nábor mozků-lékařů,počítačových expertů,zdravotnického personálu a všech kdo jsou v něčem perfektní ale v Česku jde o množství???Je to k poblití jako většina věcí v tom našem absurdistánu socanskym
0/0
26.3.2004 10:10

eliska

...lidicky
..zavest loterii, z vyplnenych prihlasek vybrat kdo je potreba a kdo ne....pretahovat  vystudovany a brat lidi co jsou ochotni delat za polovinu prijmu ceskeho duchodce, zacit kolonizovat zeme 3tiho sveta...
0/0
26.3.2004 4:50

Hanka

Nemusi nas byt tolik
Proc nas tedy nemuze byt min a mit celou tu nasi zem jen pro sebe? Nebudeme mit  tolik vydaju a takovou velkou nezamestnanost, nebude se tolik nicit priroda, ustavicnym stavenim. Vzdyt takove velke zeme jako Finsko, Svedsko,  Svycarsko a ostatni maji mnohem nizsi populaci nez 10 milionu a jak se maji vsichni dobre.
0/0
25.3.2004 20:24

komarus

Re:
ano správně, co takhle si tu naši malou zaprděnou kotlinu pěkně obehnat znovu ostnatým drátem a pouštet sem jenom vyspělou árijskou rasu. Ty si snad spadla z brambory,nee?? Nevim jestli si děláš srandu nebo to myslíš vážně
0/0
25.3.2004 22:45

Schirach

Re:
Táhni ty Vietnamcofile! Nehodnotný odpad z komunistické Číny a Vietnamu tu rozhodně nepotřebujeme. Jestli ty podvodnické a nemakačenkovské pakáže miluješ, tak se odstěhuj do Pekingu nebo doHanoje.
0/0
26.3.2004 8:32

huhu-librk

Re: No možná by to bylo pro něco lepší
dnes ji sice máme údajně úplně "volnou" ale pro koho a za co???
0/0
26.3.2004 10:13

chromozom

Cizinci nás nespasí
Neustále se diskutuje o stárnutí české populace, o nízké porodnosti českých žen a z toho vyplývajícímu permanentnímu tlaku na náš sociální systém. Odborníci s oblibou tvrdí, že jediným řešením tohoto problému bude zvýšená imigrace cizinců do naší republiky.
Zkušenosti z vyspělých zemí tyto představy bohužel naprosto vyvracejí. Domácí obyvatelé přistěhovalce nikdy společensky nepřijmou. Pokud stát přijímá větší množství imigrantů, zanedlouho dojde k tomu, že tito lidé začnou v hostitelské zemi vytvářet uzavřené komunity, často přímo enklávy, ve kterých zpravidla bují kriminalita, nezřídka pak i organizovaný zločin Sociální systém, kterému mají přistěhovalci pomoci, vydatně zatíží právě oni. Vůbec není výjimkou, že ze sociálních dávek spokojeně žije už několikátá generace imigrantů (např. ve Švédsku). Pořád se přitom mají nesrovnatelně lépe, než kdyby zůstali ve své rozvojové vlasti. V oblastech, kde žijí přistěhovalci, vždy výrazně stoupne kriminalita a politicky posiluje krajní pravice. Následné konflikty pak na sebe nenechají dlouho čekat.
< color=#000000>Česká republika se nachází ve zcela unikátní situaci. Přistěhovalců je u nás relativně málo a třebaže již dnes s nimi máme problémy, není stav tak dramatický jako v zemích západní Evropy. Máme tedy příležitost poučit se z negativních zkušeností vyspělých zemí a vydat se v této záležit
0/0
25.3.2004 18:47

agent Doucha

Re: Jasně ,to je přesné
Cizinci,hlavně ti co se sem ženou, nás nespasí,spíš naopak-okrádají a vykořisťují a diskriminují a znemožňují nám pracovat v našich podmínkách,zavlékají sem kriminalitu a nemoci
0/0
26.3.2004 10:17

honza

Re:
Co to plácáš? Byl jsi někdy vůbec za hranicema? Zajed si třeba do Curychu, tam vedle sebe žijou snad všechny možný rasy v naprostý pohodě. Z takovejch xenofobních primitivů, jako se předváděj v týhle diskuzi, je mi zle. Doufám, že jste zatím jenom nevyvinutý puberťáci a že se to časem srovná.
0/0
26.3.2004 10:35

papazian

A kdo za to může?
Proč kapitalistický český stát má zájem na tom, aby Češi vymírali? Proč nepostupujeme jako ve Francii, Luxembursku či Holandsku, kde je ze strany státu zájem na produkci  lidské populace, pro zabezpečení reprudukce pracovní síly. Ono totiž u nás si stát myslí, že nedostatek dorovnáme dovozem svěží pracovní síly, kterou ukradneme v cizině za levno, neboť obvykle začneme tuto pracovní sílu lákat na bezplatné studium od 18 let (Slovensko), případně i jinak v čase dospělosti  (Ukrajince, Moldovany...), takže ušetříme náklady na výživu a ošacení těchto nových sil do jejich dospělosti. Díky tomu máme nižší mzdy než v okolních zemích (kromě ostudného Slovenska), protože kapitalisté - podnikatelé včetně největšího zaměstnavatele - českého státu, nemusí platit odpovídající mzdy, ze kterých by normální člověk mohl uživit svou rodinu. Místo toho se dočítá o tom, že mít dítě je jen jeho problém. A já se domnívám, že tomu tak není. Začíná to východou k rodičovství a nikoli propagací konzumu, který coby sladké pozlátko odlákává lidi od založení rodiny a chtění mít vícečlennou rodinu. Není náhodou, že se obvykle nabízí v reklamách  na různé služby  dítě zdarma skutečně jen pro jedno dítě, to samé rodinná vstupenka, rodinná jízdenka atd. Dávat sedačky do auta je hezká věc, ale stát to nechává na dobrovolnosti také proto, že by jinak musel vícečlenným domácnostem přispívat na mikrobus.  Smutné, ale pravdivé. Žádejme změnu! Nechtějme vymřít jako Polaští Slované!
 
0/0
25.3.2004 14:31

Vlasta

Re:
Zájem na PRODUKCI  lidské populace? Doufám, že jste se jen zmýlil a chtěl použít termín reprodukci. No jinak s Vámi v podstatě souhlasím. Rodiny s dětmi by se jistě podporovat měly. Otázkou je, jaká forma podpory by měla být zvolena. V dnešní době se mít více dětí stává pro začínající rodiny v podstatě luxusem. Možná by nebylo špatné zamyslet se nad větším daňovém zvýhodnění rodin s dětmi. Velkým problémem je také žalostné fin. zajištění žen na mateřské dovolené. Nejhorší je, že se mladým lidem vyplatí neuzávírat sňatek, protože matka samoživitelka dostává mnohem více. potom tady hojně vznikají rodiny, kdy dítě žije v rodině, kde rodiče neuzavřeli sňatek...
0/0
25.3.2004 15:27

Petr z Dublinu

...
Myslim si ze po vstupe do EU, aj Ti cudzinci, ktori u Vas pracuju na vysokych poziciach, respektive aj na strednych poziciach, tu dlho nevydrzia. Dane mate Velke a povedzme v porovnani s Irskom, kde som teraz sa to ani neda porovnat. A podotykam ze cca 5 rokov som pracoval v CR s priemernym rocnym prijmom 828000Kc. A do nasej firmy, som takto pretiahol uz 18 slovanov(8 Cechov, 6 Slovakov, 2 Ukrajincov a 2 Rusov(ti vsak uz mali ceske obcianstvo)...
0/0
25.3.2004 13:39

Dalibor Vrana

Pokud by se jednalo o kvalitni imigranty, proc ne
ale mam takove tuseni, ze to neni zrovna odliv mozku z ekonomicky slabsich zemi kdo k nam prichazi. Ti pokracuji dale na zapad. U nas zustavaji lopaty na stavby zamestnavane na cerno.
0/0
25.3.2004 13:04

kera

huš
0/0
25.3.2004 12:58

Sven

imigrace
Ja nevim co ze se tak divite ze se do Cech pristehovavaji cizinci z totalit nebo z ekonomicky slabsich zemi. To je pouze logicky nasledek toho ze Cechy jsou demokraticka zeme s ekonomickym potencialem. Nezapomente ze to same delali Cesi od roku 1948 do roku 1989 (vcetne me...) kdyz prchali na Zapad.
0/0
25.3.2004 12:51

Franta7

Re:
A kdo to byl kdo utekl?. Kdo emigroval místo toho aby něco pro česko  udělal. Teď když je po všem tak se vrací a žádaji o restituce. Byla to stejná lůza. Ale musi přiznat že takový nebyli všichni.
0/0
25.3.2004 12:57

Franta7

Re:
EU a my by jsme měli udělat pro ty třetí země víc. Aspoň to co pro nás udělala Amerika. Spíš než těm lidem pomáhat tím že je budem přijímat.
0/0
25.3.2004 13:00

aac

Re:
a proc? ne ze bych byl proti imigraci uplne, ale proc?
0/0
25.3.2004 13:07

x

Re:
Nic proti, kamarade, ale nezapominej, kdo nas do sfery vlivu tehdejsiho Sovetskeho svazu dostal. Byla to prave ta tvoje obdivovana Amerika.
0/0
25.3.2004 13:56

Franta7

Re:
0/0
25.3.2004 15:00

Kendy

Re:
No co se divíš? Studoval jsi vůbec dějiny II. světové války, nebo jsi se do osmé třídy ZŠ nedostal. Zopakuj si konference o poválečném uspořádání!!!
0/0
29.3.2004 12:09

eliska

Re:
...co by ceska zem mela delat pro zeme tretiho sveta ?....ja bych navrhla loterii, kde uz predem se da vybrat kdo je potreba a kdo ne....pretahovat  vystudovany a brat lidi co jsou ochotni delat za polovinu prijmu ceskeho duchodce, taky bych cechum doporucila zkolonizovat nekolik zemi tretiho sveta....
 
0/0
26.3.2004 4:39

Sven

Re:
Tak to vam teda pekne dekuju..... Nepripadam si jako luza, do Cech se vratit neminim a zadny restituce nevyzaduju.
0/0
25.3.2004 13:08

Džejár

Džejár
My mame male socijálki a oni sem berou cyzynce kterím musí taky davat penize. Tak at ty cyzynce pošlou pryč a to co jim davali at potom daji vetši socijálki.
 
0/0
25.3.2004 12:37

Karel Pastyrik

CR je HNUS
Jaci cizinci? Zapraseny Rusaci ,Ukrajinci a Slovaci! Z CR se stava doopravdy zumpa cele Evropy a zadelava si na takove potize, ktere nezvladne!
Osobne jsem jsem si zbalil "fidlatka" pred dvema lety a odesel do Kanady, kde je raj na zemi (tedy v porovnani s CR rozhodne).  I tak mi neni jedno co se v CR deje. Prozil jsem si tam krasne mladi (v totalite) a zem je i nadale mym rodistem. To tam s tim neco nemuzete obcanove CR udeat? Nemuzete si vykricet "vladu odborniku", kteri by zem dali doporadku? Doslechl jsem se, ze koncem tohoto roku budete vsichni, vcetne deti, dluzit za politiky více jak 100.000Kc na hlavu!! Jak se podivate svym detem do oci? Jakou budoucnost jim pripravujete? Proberte se obcane CR!!!!
0/0
25.3.2004 12:18

aac

Re:
lol, sice abych neurazil, ale strasne se mi libi reakce tech kteri odtud zmizli, jak se rozciluji, nadavaji a jinak projevuji svou hloupost na verejnosti. Neni nad to precist si takovy prispevek, hned mi to zvedne naladu :)
0/0
25.3.2004 12:22

FrNedobrota

No můj milej !
Já se svým dvěma holčičkám můžu podívat do očí ! Já jsem neutekl a utést nehodlám ! Má rodina má staré stakkářské kořeny na Hané a tohle je má vlast ! A vlast, to není pro mě jen prázdné slovo ! Za vlast umírali naši předci a já jim nebudu plivat na jejich památku tím, že to zač bojovali přenechám bez boje přivandolaleckým hordám ! A ani nenechám vlast prožrat socanům !
0/0
25.3.2004 12:46

Montaigne

Re:
Franto díky za tvoji reakci, ve které bych za sebe nahradil tvé holky mými syny ...  super  
0/0
25.3.2004 12:51

briza

Re:
S tim, ze utect neni vyhra by se dalo souhlastit, ale precti si jeho nazory o kus nize.
0/0
25.3.2004 13:22

Tom

Re:
To vam vzkazuje zaprasenej cech nebo cecenec nebo jugoslavec nebo co to je za vychodni spinu, kterej se natah do nasi krasny Kanady a dela z ni zumpu severni ameriky!
0/0
25.3.2004 12:58

Mirek

Hlupáku Pastyriku
pokud už umíš anglicky, tak si přečti jaky vládní dluh má Kanada. To jen abys věděl, kolik budeš dlužit za kanadské politiky ty. A úplně nejlepší je, když nějaký zakomplexovaný český emigrant nadává na jině emigranty. Pro Kanaďany jsi stejná verbež, jako ti přistěhalci do Česka jsou verbež pro tebe.
0/0
25.3.2004 14:25

MK

Re:
V Kanade ziji uz hodne dlouho a jako raj na zemi ji rozhodne nevidim.  " Pro Kanaďany jsi stejná verbež". Tak to je uplny nesmysl. Je jen par zemi na svete kde jsou imigranti vitani s otevrenou naruci. Kanada je jedna z tech zemi. Naprosto nikdy se me nestalo aby me nekdo dal najevo ze tam nepatrim.  P.S. Do Ceska jezdim relativne casto a rad protoze se me tam libi.
 
 
0/0
25.3.2004 19:36

Hater

to je ,,štěstí"
Už jsem se bál, že nás nebude 10,2 miliónu, ale o 17.000 méně. To by byla katastrofa. Naštěstí nás ,,zachránily" chamradě z Číny, Vitnamu, Ukrajiny, Pákistánu, Čečenska a pod. Všichni tito ekonomičtí přistěhovalci, pro které jsme jen přestupní mezistanice dále na západ jsou určitě ohromným ,,přínosem" pro ČR, zvláště pro ,,vyšší" výběr daní a pro namnožení další nehodnotné populace nemakačenků a potenciálních kriminálníků, které budeme ještě živit!!!!!
0/0
25.3.2004 12:15

Roses Live

to: Franta7
A proč pak jste se nevzali ? Není důvodem to, že nejste dostatečně zralí ? Nebo neshcopnost vzít na sebe odpovědnost manželského stavu ? Ono tím, že si někoho vezmeš není jen o nějakém oddacím listu. Je to o tom, že deklaruješ svou vůlí s tím druhým nést břemeno společného manželského života. Už to není o tom, že si řekneš, že tě to s tím druhým nebaví, sebereš se a jdeš do alejůja a žádné omezení a konsekvence to nemá. Ta vážnost a síla odpovědnosti je taky o tom jak daný stav můžeš zrušit. V případě manželství to není otázka sbalení si svých věcí a vrácení klíčů.
0/0
25.3.2004 12:07

FrNedobrota

o jednoho MÍŇ !!
Jó, tady máte příklad "cizince" - V Psárech se vloupal cizinec do rodinného domu, naštěstí majitel zavolal policii a ta ho VODPRÁSKLA ! Tak se to má dělat ! Bravo kluci ! Jsem na vás hrdý !  DRŽÍM   A PŘEJI DOBROU MUŠKU DO DALŠÍCH LET !
Technická poznámka ! Střelba do hlavy je dobrá věc, jenže nesmíte trefit jen velký mozek, to někdy pachatel přežije ! Snažte se zasáhnout především malý mozek přes velký ! A nebo střílet do krční páteře, to hezky upadne hlava !
0/0
25.3.2004 11:54

:-/

Re:
Jedno nekdo odpraskne tobe. Doma ve spanku nebo na ulice. Hlavne si to uzij.
0/0
25.3.2004 12:00

FrNedobrota

Hele !
Ty mutante !  Abych tě náhodou nenachytal se šperhákem v mojí vile ! Já bych tě hned nezastřelil, jen postřelil, pak bych tě v garáži našponoval hupcukem jak ve středověku a nechal tejden dodělávat !  Každý zloděj si zaslouží okamžitou popravu, měl by na to vyjít zákon !
0/0
25.3.2004 12:14

Kaja

Re:
Mas naprostou pravdu! Sekat jim ruce svinim!!
0/0
25.3.2004 12:19

:-/

Re:
Predpokladam, ze nemas ani vilu ani garaz. Zijes v  druztevnim panelaku nebo v podnajmu. Moc jsi v tomto zivote nedokazal a ted' tobe stve ze prestehovalci maji vetsi naskok nez ti obcan tito zemi. Arrivederci.
0/0
25.3.2004 13:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.