Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odbory: Stávkujeme 21. dubna

Ve středu 21. dubna dají státní zaměstnanci vládě důrazně najevo svou nespokojenost - úderem osmé hodiny ranní přeruší na hodinu práci. Protestovat budou proti nízkým třináctým platům. Vláda Vladimíra Špidly jim přisoudila odměny jen ve výši deseti procent mzdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klaus

soudruh
Přál bych těm, co závidí 13. a 14. platy, aby šli taky něco předvést. Kecat o tom, že státní zaměstnanci  nemají výrobní potenciál, je taky pěkná blbost. To se dá takto nazvat i kdejaký obchodníček, manažer. Ti taky nic nevyrábí a jsou tak živeny rukami ostatních výrobních pracovníků. Ale přiznejme si, co se v naší republice ještě vyrábí. Odporná auta, zbytek je jen nabalování hodnot na základní cenu výrobku vekslem.
Když někdo trvá na tom, aby si státní zaměstanci na sebe vydělali, proč ne? Občanka by stála dvatisíce, pas pěttisíc, hodina výuky dítka ve škole tisíc, vypsání receptu dvě stovky, posezení v čekárně lékaře stovku... Někteří by na to jistě měli ... Ale nejvíc by asi křičeli ti, co  nám za nekvalitní vedení účtu v bance srazí litr a výš, a ani se nás na to neptají, jestli s itím souhlasíme  nebo  co se nestydí zákazníkovi v autoservisu naúčtovat za hodinu práce od pětset  výš a ještě si dají do podnikatelskejch  nákladů i hajzpapír.
Připadá mi to, že v týhle republice se každý snaží oškubat každého. Někteří ale už nemají koho škubat, a při tom dělají užitečnější práci, než  nějaký vnucování finančních  produktů,  bez kterých se v pohodě obejdeme.
Vždy ve společnosti zůstanou ty blbější, co se nechají vykořisťovat těmi  majetnějšími, chytřejšími. Musí to ale být v tomto případě právě státní zaměstanci, kteří na rozdíl od vyučeného podnikatele v mercedesu musí být dost vzdělaní, aby mohli zastávat svá pracovní místa?
0/0
5.4.2004 12:52

Jana

Vetsina se plete
Vubec se mi nelibi, jak media rozmazavaji 13., 14. platy ve statni sprave, nikdo z nich si ovsem neuvedomuje, ze statni urednici ve svem platu nemaji zadne premie a priplatky. Ty co kritizuji 13. a 14. platy uz nereknou, ze oni maji ve svem platu premie + dalsi priplatky.  13. a 14. plat by bylo lepsi formulovat jako jendorazove premie pro zamestnace ve statni sprave, ale toto vetu jeste nikdo neuvedl.
0/0
5.4.2004 8:12

Uřední a neúřední dny neexistu

Špidloromka
Kdy to ti debilové pochopí!
 
Oni jsou jak ta romka co nedokáže pochoopit že peníze se nefasují od boha ale musí se vydělat!
0/0
4.4.2004 1:11

zdarek

13. plat?
Co to je ten 13.plat? Je tady hromada nezaměstnanejch který by tu práci asi taky zvladli, a jestli chteji víc a mysli si ze je jejich prace spatne ohodnocena tak at daji vypoved a zkoušej si najit jiny misto kde jim daji vetsi penize.
D.
 
 
0/0
2.4.2004 23:35

Poplatník

nakakat
A oni něco vyrábějí, že by ten plat mohli dostat? Vždyť je to nevýrobní sféra tak co ještě chtějí, já bych jim nedal nic.
0/0
2.4.2004 23:05

Jarmil

odborářské pijavice
Drzost odborářských hajzlů nezná meze. Flákat se, chlastat jako Dušek a pak sekat machry. Dvanáct platů je příliš. Ať zaměstnanci nakopou odborářské šéfy do zadků a ušetří za příspěvky, za které odborářské pijavice parazitují mezi námi.
0/0
2.4.2004 21:08

itek

Re: Jarmil
Odboráři jsou jen malinká kapka v tom jejim bordelu. Zmrazit jim platy alespoň na dva roky. Za to co dělají je i to hodně. Itek
0/0
2.4.2004 22:10

itek

Re: odborářská pijavice
Odboráři jsou jen malinká tečka na velikém dortu .Tvoji zaměstnanci jsou pěkně vyčuraní .Za to co dělají ve státním sektoru by měli dostávat poloviční plat. A třináctý, nebo dokonce čtrnáctý by se jim mělo jen zdát. Byl jsy někdy na úřadu pro vyřízení něčeho? Je to hrůza.Itek
0/0
2.4.2004 22:18

Borgir

Zavist
jak tak to tu procitam, tak vsichni tem statnim urednikum zavidite, klasicka ceska povaha.....jste hloupoucci  Vsichni by jste praci ve statni sprave brali vsemi deseti, ale nemate na to
0/0
2.4.2004 19:08

Jarmil

kterej hlupák tohle zplodil?
Maličko ti uniká podstatná věc. Státní úředníky někdo živí. Není to stát, ale my ostatní, především podnikatelé.
0/0
2.4.2004 21:11

Reeve

Re: K tomu unikání...
, Průměrný podnikatel vykazuje zisky sotva na úrovni životního minima, takže z jeho daní se uživí tak akorát velké kulové. Drtivá většina daní z příjmu FO pochází od zaměstnaců (každý jistě ví, že průměrný zaměstnanec samozřejmě mívá vyšší životní úroveň než majitel jeho firmy). A argument "já tě živím" je vůbec velmi inteligentní. Podle této logiky by každý zákazník měl právo kafrat do platů v soukromé firmě, protože ji "živí" ze svých peněz. A to dokonce přímo, a nikoliv zprostředkovaně přes mixér státního rozpočtu.
0/0
3.4.2004 4:04

JfV

Pozná to někdo ?
A kdo to vůbec pozná, jestli ti lemplové stávkují nebo dělají ? Asi jen oni sami... Jedinou jejich starostí je neustále dokazovat svoji nepostradatelnost vymýšlením nových a nových lejster. Mám na mysli samozřejmě úředníky, nemluvím o kantorech a lidech z nemocnic.
0/0
2.4.2004 16:42

sakalve

Re: kantor??
Proč ne kantoři. Spočítal jsi si někdy kolik berou na skutečně odpracovanou hodinu (prázniny, řed. volna apod.) ?
0/0
2.4.2004 16:49

Reeve

Re:
Pozor, zapomněl jste také na to, že vyučovací hodiny mají jen 45 minut. A když při té hodině žáci píšou písemku, tak také kantor nic nedělá, jen si znuděně prohrabává moudí. A občas je ve škole bomba. Nebo žloutenka. Případně filcky. A někdy se dokonce končí dřív, protože se vyšetřuje vražda jejich kolegy... Jsou to ještě větší flákači, než si dovedete představit!
0/0
2.4.2004 17:06

Peca

Re:
Ředitelská volna? Co učím 6  let, nebylo ani jedno. Co se týče prázdnin, tak co by jsi pro kantory navrhoval ? Ledaže zrušit dětem prázdniny, a můžem učit i v červenci a srpnu. Měl by jsi to zkusit. Co takhle přijet na stáž ? Můžeš začít třeba v devítkách, během týdne Tě rozeberou...
0/0
2.4.2004 19:45

občan bankrotujího státu

konečně reforma!
Je to silně zredukovaný článek z HN. Ani IDNES se neodvážila napsat, že jen letos zaplatí ČESKO na úrocích ze všech dluhopisů a ostatních pasiv ubohých 26 miliard Kč   . A ty hovada státní úředníci si dovolí žebronit o 13. platy ve výši 5 milard - kde by jsme na to brali holenkové, když ušetříme ještě Vaše celé 14. platy, máme 10 melounů z 26 potřebných na úroky coby dup .
0/0
2.4.2004 16:31

občan bankrotujícího státu

Re:
týká se článku " Důchody hrozí časem zruinovat rozpočet ". Já si myslím, že ho zruinují dříve spolehlivě již zmiňované úroky, letos 26 mld, přísší rok vzhledem k dalším emisím dluhopisů 35 mld atakdále. Budeme Vám muse šlápnou i na dvanácté platy, jedenácté atakdále - myslíte, že je to pohádka?
0/0
2.4.2004 16:37

občan bankrotujícího státu

Re:
samozřejmě 10 miliard
0/0
2.4.2004 16:39

Reeve

Re:
Správně, protože úroky třeba z povodňových dluhopisů přece nebude platit každej. Jen ti státem placení pitomci, protože na ně můžeme snadno dosáhnout...
0/0
2.4.2004 17:00

Music

Úředníkům snížit platy !!! - Plat má totiž odpovídat vykonané práci
Viděli jste někdo co ti stupidi vymysleli za formulář na zjištění zásob u citlivých komodit ke vstupu do EU. Za takovou práci ( a st akým časovým předstihem vždyť je to až za necelý měsíc ) bych je místo platu nakopal do řiti.
0/0
2.4.2004 16:28

Mike

850 000 státních zaměstnanců je moc
na Slovensku zjistili, že když 30 % ouřadů z ministerstva propustí mohou zbytku výrazně přidat - to je objev.
U nás by to zvládla možná i polovina lidí a pokud ne, tak by asi neuškodilo snížit byrokracii.
(Mimochodem musí se  žádát o stavební povolení na zasklení lodžie - kolik lidí se asi takovou kravinou na úřadu zabývá. Do loňského roku to bylo jen na ohlášení a prd se stalo. )
0/0
2.4.2004 16:24

Daff

Platy ve státní správě - zkusenost....
Známá pracuje ve státní instituci (FNM), má SŠ vzdělání a necelý rok praxe a pracuje zde jako asistentka. Dle svých slov se v práci doslova nudí!!! Za tuto práci dostává plat ve výši 22 tis. Kč + 13. a 14. plat + čtvrtletní prémie + služební mobilní telefon + neomezené předplatné do fitcentra + 5 týdnů dovolené + "školící" víkendy placené státem!!!!
 
Já mám VŠ ekonomické vzdělání, pracuji pro prosperující zahraniční společnost a práce mám tolik, že bych v práci mohl spát!! O takovém platu a zejména o takových benefitech si mohu nechat jen zdát!!!
 
Myslím že to mluví za vše!!!! Plaťte daňoví poplatníčci, ať se státní úředníci mají jak prasata v žitě za žádnou práci!! A učitelé ať berou 14 platů za 10 měsíců práce...
0/0
2.4.2004 16:17

Reeve

Re: Platy...
Ano, a právě proto jsou celostátní průměry platů ve "státním" výrazně nižší než v "soukromém" a jejich růst je pomalejší, takže rozdíly se dále zvětšují. Vy a vaše známá jste opravdu velmi reprezentativním vzorkem...
0/0
2.4.2004 16:29

Dušan

Re:
Odkud to máte? Nějaký vlastní odhad? Skutečná čísla se přece pravidelně zveřejňují. Možná vás překvapí, že rozdíl není velký. Poslední čísla (ČSÚ, 2003) jsou tato: Podnikatelská sféra 16956, nepodnikatelská sféra 16785. Nárůst proti roku 2002 byl v podnikatelské sféře o 965, v nepodnikatelské o 1500.
0/0
2.4.2004 17:01

Reeve

Re:
A co to statistiku ještě trochu "zašvindlovat" skutečnou strukturou pracovních sil (podíl zaměstnaců se SŠ, VŠ vzděláním ap.)? Skutečně si myslíte, že VŠ profese ve "státním" si loni (což byl ovšem mimořádně "přející" rok) stouply stejně jako v soukromém? V Praze stoupl průměrný plat pracovníků s VŠ vzděláním o 4000 Kč. V pražském školství jen o oněch průměrných patnáct set.
0/0
2.4.2004 17:14

Albyx

Kecy!!!!!
Tohle jsou kecy!!!!!!!! Tohle nikdy nemohla na FNM dostat. Dělala si z Tebe srandu a to vzal vážně.
Kecy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
2.4.2004 16:49

Daff

Re:
Tu informaci mám ověřenou na 110%!!
Je to tak!!!
0/0
2.4.2004 17:10

Ahasver

Re:
Nevím jak na FNM, ale jedna známá na asistentské pozici v Konsolidační agentuře (!!!) je na tom ještě o trošku lépe. A taky se zrovna nepředře.
0/0
2.4.2004 17:10

Daff

At stavkuji mezi 13 a 14 mesicem!!!
Vystudoval jsem VŠ ekonomického směru a nechápu jak mohou být státní zaměstnanci tak sprostí  a žádat 13 a 14 platy! Drtivá většina zaměstnanců v soukromém sektoru, kteří státní sektor živí, také žádné 13 a 14 platy nemá!! Opravdu nechápu z jakého důvodu by tyto platy měli dostat!!
Mj. ve srovnání s jinými státy EU je dle statistických udajů v naší státní správě obrovská přezaměstnanost! Pokud jste někdo byl v poslední době na některém městském úřadě či na mimisterstvu, zjistíte, že zde nic nefunguje, nidko nic neví, nikdo za nic neodpovídá!!! A to ještě pracují 3 dny v týdnu (všichni známe úřední hodiny na úřadech!!) Je to opravdu nehoráznost žádat tyto a platy, když jejich výkony tomu absolutně neodpovídají!!!!!!
Myslím, že pokud jsou státní zaměstnanci nespokojení, nic jim nebrání jít pracovat do soukromého sektoru!! mám však obavu, že málo kdo bych zvládnul tempo a požadavky na výkony, které je v soukromé sféře nesrovnatelně tvrdší!!
0/0
2.4.2004 15:52

Daňový úředník

Re:
A to jako machruješ nebo co? Spousta z nás má ekonomku, a platí nás velmi mizerně. Jen pindáš a vůbec nevíš, co se dělá v neúřední dny. Zajímaly by mě tvé pracovní výkony, když neděláš ručičkama.
0/0
2.4.2004 16:02

Sudajev

Re:
No a tvoje jediná manuální práce je si nasadiť kloťáky, a pak se celý den vytahuješ jak ses nadřel, štemple.
0/0
2.4.2004 16:09

David

Re:
Kdyz Vas tak mizerne plati, tak si proste musite najit jine misto, ja mam celkove 5 misto, 3x jsem se stehoval, a ted jsem relativne spokojeny. A na to ze mate vysokou skolu reagujete na prispevky pomerne sproste,coz se mi na Vas jako na statnim urednikovi rozhodne nelibi.
0/0
2.4.2004 16:11

Náton

Re:
Odpovídám stejně, jak nás napadají. Na hrubý pytel hrubá záplata a rozhodně na sebe nenechám kydat. Do jisté míry mě práce docela baví, ale chci ji mít slušněji zaplacenou. Nejsem podnikavý, ale to neznamená, že neumím pracovat dobře, kdyby dobře platili. Ale nechápu, jak může Sobotka tvrdit, že chce zefektivnit výběr daní a platově přitom svými lidmi tak pohrdat. A to máme hrát vyrovnanou partii s daňovými poradci a advokáty a neúplatně odhalovat daňové úniky.
0/0
2.4.2004 16:17

Reeve

Re: 13. a 14. plat po sté
Některé názory se tu uzoufání opakují, a proto je třeba je (k uzoufání) neustále vyvracet: Za prvé: Nepleťte si prosím "státní správu" a "státem placené zaměstnance". Kromě státních úředníků (kteří vám zřejmě hodně leží v žaludku) jsou tu také policisté, lékaři, učitelé, vědci, restaurátoři památek, silničáři a já nevím, kdo ještě. A za druhé: Málokdo ze státem placených zaměstnanců je takový idiot, aby si nedokázal vydělit součet všech 14 ročních platů dvanácti. U všech srovnatelných profesí loni vycházelo nižší číslo než v sektoru soukromém. Ubráním 13. a 14.  "půlplatu" se rozdíl ještě zvýší. Je nám (asi jste poznal, že nejsem ze "soukromého")  naprosto putna, kolikrát do roka to dostaneme. Naopak by mi přišlo logičtější brát 12 platů a nečekat, až mi část mzdy vyplatí jako že "před dovolenou" a "před Jéžiškem".
0/0
2.4.2004 16:41

lkarban

Návrh
, Navrhuji všem aby se zasadili o to že: 1) zrušit státní školy, zavést soukromé, ti co na to nemají prostředky tak mají smůlu a zůstanou negramotní. 2) zrušit státní zdravotnictví, pokuď nemáš prostředky máš smůlu zemřeš na zánět slepého střeva. 3) zrušit uředníky, nechat jen centrální úřad v Praze, pokuď nemáš čas tam týden bivakovat než na tebe přijde řada, máš smůlu zavřou tě. 4) rozpustit hasiče, pokuď jsou dobrovolní hasiči namol, máš smůlu, shoří ti všechno. 5) zřídit domoobranu a rozpustit armádu 6) zrušit politiku a o všem rozhodovat v referendech. 7) zrušit státní kasu a tím i daně
0/0
2.4.2004 15:49

Daňový úředník

Re:
Nejhorší na tom je, že spusta blbečků co tady blili nesmysly, si tohle vůbec neuvědomuje. Ale úředníků je opravdu až příliš, a jejich práci by šlo podstatně zefektivnit, třeba jen rozumnými zákony. Ani počty ostatních státních zaměstnanců, jako např. učitelů, nemohou zůstat tak vysoké, když se nerodí děti do takové bídy.
0/0
2.4.2004 15:56

David

Re:
tohle mi prijde jako malinko prehnana reakce, myslim ze lidi hlavne prudi to, ze si v kancelari zcela bezostysne v pracovni dobe ctou noviny, nebo na slusny pozdrav odpovi "Co?" (vlastni zkusenost), pripadne maji tendenci z Vas delat blbce (take vlastni zkusenost). Kdyby  ta komunikace byla na lepsi urovni a sebekritika nekterych uredniku take, byla by tato diskuse mnohem poklidnejsi.
0/0
2.4.2004 16:08

Reeve

Re:
... a právě kvůli téhle kastě arogantních neprofesionálů je správné zkrouhnout platy všem, že? Protože kdo jiný než třeba takový lékař v Motole nebo hasič v Hodoníně má větší možnost zpérovat nějakou línou ficku na Finančním úřadě? Není-liž pravda?
0/0
2.4.2004 16:48

Ahasver

Re:
Právě téhle kasty by se měl státní sektor zbavit a ty zbývající individuálně ohodnotit. Ne všem nechat jejich pohodu a veget nebo jim dokonce ještě přidávat.
0/0
2.4.2004 16:55

Reeve

Re:
S první větou bezezbytku souhlasím. A s tou druhou pouze za podmínky, že věta první bude skutečně uvedena do praxe...
0/0
2.4.2004 17:31

Státní úředník_jeden z mnoha

Propouštět!!!
Jako dlouholetý pracovník nejmenovaného státního úřadu můžu zcela podpořit oprávněné kritiky na státní úředníky. Nemůžu tvrdit, že se tu všichni flákají, ale problém je spíš v tom, že mnohdy odvádějí zbytečnou a zcela neužitečnou práci! Dokud nás půlku nepropustí a z ušetřených peněz lépe nezaplatí odborníky, lepší to nebude!!!
0/0
2.4.2004 15:30

Daňový úředník

Re:
Ale ale, ty si věříš!!! To by mě zajímal váš úřad. Vy jste se tam museli fakt drbat na koulích. 
0/0
2.4.2004 15:34

Ahasver

Re:
Zcela upřímě, zajímal by mě úřad na kterém to tak není. Se státní správou mám zkušenosti naštěstí jen jako dodavatel služeb, ale i tak je vidět kolik času a práce (=peněz) se promrhá zbytečnostma.
0/0
2.4.2004 15:53

Daňový úředník

Re:
No jistě rezervy jsou. Kdo by se předřel za takový plat? Nejsme u pásu, a na veškerou pracovní iniciativu jsem už rezignoval. Jen rutina bez ohledu na produktivitu. Výkony nikdo nezaplatí. Ale rozhodně nemohu říci, že by práci stíhala polovina byť královsky placených úředníků.
0/0
2.4.2004 16:06

Ahasver

Re:
Vida, už je to tu zase. Plat je odměna za práci, ne motivace. Je uvedený ve smlouvě, stejně jako práce kterou máš odvést. Jestliže se ti to či to nelíbí, měl jsi jít jinam. A co se týče té poloviny - polovina úředníků si vystačí s polovinou vybavení a je na ně také třeba poloviny dalších nákladů, prostor pro kanceláře atd. atd. I kdyby se zachoval objem prostředků které tečou do státní správy, ta polovina co zůstane by se patřičně ohodnotila a ostatní prostředky se využívaly účelně, jsem si jistý že by i danový poplatník zajásal :-) Vy jste tam totiž pro nás, ne kvůli nám!
0/0
2.4.2004 16:28

Reeve

Re:
Plat není ani odměna za práci, ani motivace. Je to cena pracovní síly. A "kvalita" pracovní síly přesně odpovídá poměru nabídky a poptávky na trhu práce. Nezdá se mi, že by snížení ceny pracovní síly (neboť o něm tu jde řeč) bylo tou nejlepší cestou ke zvýšení její kvality...
0/0
2.4.2004 16:54

Ahasver

Re:
S tím souhlasím a tvrdím vlastně totéž: je třeba menší počet kvalitnějších a lépe placených úředníků. Zajímalo by mě, jestli geniální socánci posuzují návrhy zákonů i podle toho, kolik budou muset navíc zaplatit za administrativu spojenou s tím co si vymyslí. Asi těžko.
0/0
2.4.2004 17:02

joexit

Prosím jaký je rozdíl mezi stávkou a pracovní dobou?
 Já žádný rozdíl nevidím! A to si ještě uvědomte, že úřadníky známe většinou jenom z úředních dní! Představte si co se děje na úřadech v úterý, čtvrtek a pátek. Znáte Maléry pana účetního?
0/0
2.4.2004 15:18

Sudajev

Re:
Cihla prcá šutr.
0/0
2.4.2004 15:22

Sudajev

Re:
Z čeho myslíš že je ten puch co tam je v úředních dnech?
0/0
2.4.2004 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.