Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Státní zaměstnance čeká další boj o platy

Státní zaměstnanci letos půjdou celý rok z bitvy do bitvy o své platy. Po neúspěšném jednání o vyšší než jen desetiprocentní třinácté platy v pátek vyhlásilo patnáct odborářských svazů zastupujících tři čtvrtě milionu lidí na 21. dubna hodinovou stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Venoch

Stejne to nepomuze
Statnich zamestnancu je neco kolem trictvrte milionu. Jsou to lide, ktere zivi stat. Stat nic neprodukuje, jen spotrebovava. Co z toho plyne? Ze pokud se budou zvysovat platy jednou temhle stanim zamestnancum, podruhe tamtem, tak ty penize pro ne se musi vybrat od tech co neco produkuji, no a ti aby prezili musi zvysit ceny a kazdy statni zamestnanec bude kupovat za svuj vyssi plat drazsi zbozi, takze cele platove zvyhodneni bude tam kde ted a budeme zase demonstrovat a zase zdrazovat a zase demonstrovat a zase..... vlado, vlado, proc nesnizis pocet uredniku? Meli by pak vetsi sanci na uspech.
0/0
5.4.2004 11:15

Otík

Pokud budou na úřadech a ve státní správě dřepět stále důchodci
kterým se jaksi nechce být doma, protože by se nudili a čekali na smrt a neměli žádnou náplň života bude to stát stále za kulový.Důchodci by měli mít povoleno pracovat pouze na brigádách a na zkrácený pracovní úvazek4-6hod maximálně.
0/0
5.4.2004 10:57

Jarek

Pouze 12platů pro přebujelou státní úřednickou bandu
Nevím proč by měl mít u nás stále někdo něco extra?Každý vydělává tolik kolik si zaslouží a komu se to nelíbí může to zkusit jinde.Stálé nadávání a odsuzování nikomu vyšší plat nepřinese,tedy alespoň doufám,mělo by to tak být.Státních úředníků je mnoho a proto nemají na více než 12platů nárok.Při tempu 12000 úředníků ročně navíc budeme zanedlouho všichni úředníci ha,ha,ha
0/0
5.4.2004 10:49

Berňák

nestěžujte si podnikatelé a školáci!
Stagnace a pokles výplat, či jen jejich výrazné zvyšování na ministerstvech nepřispějí rozhodně k lepší práci a ochotě úředníků dole. Již dnes je to na úřadech samá žena před důchodem a ochoty poskrovnu. Holt za nástupní plat okolo 8.000 brutto v Praze si nelze příliš vybírat mezi mladými. Ekonom nebo právník sem nenastoupí, pokud není notorik nebo psychiatrický pacient. Menší prachy=nárůst tupců a potažmo horší služby pro všechny!
0/0
5.4.2004 9:56

Dejv

A co týden otevřených dveří?
Mno jak to tu tak čtu, tak mnozí "podnikatelé" nemají zrovna moc valnou představu o tom jak to na úřadě vlastně chodí... Samozřejmě že není úřad jako úřad :) , ale tam kde se skutečně pracuje by se pro ty nespokojence měl udělat třeba týden otevřených dveří aby se vyvrátily předsudky typu když není úřední den flákají se úředníci za stolem...
Bylo by toho ještě mnoho na co lze poukázat, z předchozí diskuze mě ale přešla chuť cokoli vysvětlovat, ...nemá to cenu
0/0
4.4.2004 22:37

Venoch

Re:
Kdysi hodne davno jsem zavadel pocitace do firem, pry aby se snizila byrokracie. Po jejich zavedeni stoupla spotreba papiru mnohonasobne a firma musela prijmout pocitacove odborniky a mnohonasobne se zvysily pozadavku na ruzne sjetiny, formulare, hlaseni, zamestnancu nebylo mene, ale vice, kazdy makal, delaly se prescasy ..... Firme to moc neprineslo, ale hodne sebralo. Dnes si to uz firmy nedovoli, ale ve statni sprave je to podobne, jako by se vyvoj opakoval se zpozdenim 10-15 let...
0/0
5.4.2004 11:22

zuzi

jen názor
Souhlasím s názorem, že tři úřední dny v týdnu je dost málo.Hlavně když všude zaznívá "Jsme tu pro vás". Brát 13. a 14. platy za odpracovaných 12 měsíců je taky dost nevhodné až troufalé. Je to přežitek z komunistické doby. Co kdybychom zrušili senát, stejně je to jen pro některé poslance "vejminek".Peníze rozdělíme účelněji.Zrušíme 13.a 14.platy a dáme odměny dle toho, jak se úředníci věnují lidem.  
0/0
4.4.2004 17:25

Exekutor

Re:
Jaký přežitek komunismu? Co to plácáš ty náno? 13. a 14. plat zavedla až vláda Václava Klause v r. 1996, žádní Komančové!!! A to po vzoru západních zemí. Za KSČ bylo 12 platů za 12 měsíců práce, dlužno dodat, že stejně mizerných jako dnes. P.S. Já se rád věnuji lidem, i když jim to většinou není moc po chuti!
0/0
5.4.2004 9:45

Eva

Jenom do nich, oni to vydrží
Tak to tady čtu a vypadá to, že státní úředníci můžou i za to, že krávy nedojí. Kdyby je všechny propustili, jak by se asi Frantovi a spol. líbilo, na koho by jste pak nadávali. No nemám strach Vy by jste si nějakou oběť našli.
0/0
4.4.2004 15:45

Petr

Ach jo
Tak třeba vy. Petře S, proč tedy všichni nepracují ve státní správě, když je přece tak jednoduché odejít z práce, která vás nebaví a jsete špatně zaplacení a šizení soukromníky? A co mám dělat, když mě moje práce baví a chci jí dělat? A co když chci mít rodinu? Děti? Spoustě utahaným lidem, kteří pracují v soukromém sektoru se za následující hodně omlouvám. Ale dokáže mě maximálně naštvat, když slyším ty ekonomy tady patlat nesmysly o jejich přetěžké práci. Myslím, že jsem zažil pracovní morálku několika velkých zahraničních bank a lidičky se tam dřeli v takových podmínkách a v takovém tempu :o))) Ano je pravda, že státní aparát je pomalý. No bodejď. Je zatížený tunami zhovadilých stížností, žalob, žádostí o úlevy, odpisů z daní a podobných úžasností. Je ochromený soukromou sférou, která daně neplatí a tak sama sobě škodí. Nehledě na to, že mi státní zaměstnanci se sice nestaráme o svorky a výplaty zaměstnanců , ale o tisíce jiných pro vás naprosto nezbytných činností. A to, že platíte daně???? Jááááá taaaaakyyyyyyyyyyyyy!!!!!!! Ale nic.... hlavně, že už vylezko sluníčko...
0/0
4.4.2004 13:17

Kajetan11

Re:
Placeni dani statnim urednikem je jen neproduktivni kolobeh. "Jste placen z dani, ktere platite"...Nepripada Vam to trochu podivne? Nebylo by jednodussi, kdyby statni urednik dane neplatil? Takhle totiz musi opet zamestnat dalsiho urednika, ktery se stara o ty Vase dane. Vase poznamka, ze Vy platite taky dane je bezcenna. Jsou to pouze penize uvnitr kolobehu. Zde mluvime o danich, ktere prichazeji zvenci, ale pohuzel se zpatky za ne nevraci primerena hodnota.
0/0
4.4.2004 14:17

Petr

Re: koloběh
Koloběh to není. Daně které zaplatím nejdou na mou výplatu, ale přerozdělují se do všech ztrátových oblastí našeho rozpočtu. Mojí výplatu tvoří peníze, které si stát půjčí aby měl na zaplácnutí děr po nezaplacených daních lidí, kteří se k dávání peněz státu prostě nedají přinutit.Takzvaně zvenčí.
0/0
4.4.2004 14:25

Kajetan11

Re:
Dane, ktere zaplati statni urednik proste zustanou uvnitr. Neni to externi zdroj penez. Jako kdyby si pekar sam skoupil vsechny housky, co upek a pak si liboval, jak mu jde zbozi pekne na odbyt.
0/0
4.4.2004 14:59

Daňový úředník

Re:
Já bych souhlasil. Ať si nechají půlplaty kvůli kterým tady spousta hloupých lidí nadává na úředníky, a ať nám úředníkům zrušej daně.
0/0
4.4.2004 14:42

Kajetan11

Re:
Je videt, ze se aspon na necem shodnem. Jenze ono by to znamenalo, ze uz by nebylo potreba uredne obstaravat dane tem statisicum statnich zamestnancu a jednim smahem by bylo nutno propustit desitky tisic danovych uredniku...:o)
0/0
4.4.2004 15:01

Daňový úředník

Re:
Ale no no, trochu rozumu do toho. Že je úředníků moc je fakt. Že často pracují neefektivně /kvůli nekvalitním zákonům, kvůli zadání nadřízených, někdy kvůli vlastní lenosti či nasranosti/ je taky fakt. Ale objektivně jsou úředníci a státní zaměstnanci potřeba jak pro stát, tak pro občany. A ti se musí platit z daní. Nejlépe z daňových úniků. Ale Sobotka na to sere.
0/0
4.4.2004 15:25

Petr S.

Re:
Nejsem ekonom, pracuji ve strojírenství, práce mě baví a placenej jsem výborně. Firma byla nucena redukovat stavy, lidi se propouští když není práce, dělá se vše pro to dostat "kšeft", v drtivé většině zahraniční, protože jak by nebyl, tak to můžeme zabalit.... Nevím proč to vlastně píšu...  Vím že jsou a budou úředníci, ale chtěl bych, aby jich bylo jen tolik, kolik jich je potřeba. Myslím si, že je jich ale mnohem víc. Až tolik, že kdyby se jich celá polovina vyhodila, tak ta zbylá půlka by tu službu státu zvládla bez větších potíží. A dost, tyhle debaty nemají smysl, máte pravdu venku je slunce, jdu něco dělat, ať ty daně je z čeho platit.
0/0
5.4.2004 8:57

Daňový úředník

Hrr na ně!!!
Vymlátit okna u ministerstev, zmlátit Sobotku, a ve volbách jim to ukázat šmejdům zkourvenejm!!!
0/0
4.4.2004 13:01

Petr S.

Státní úředník
Vyjma učitelů a lékařů, kterých si vážím a beru jejich práci spíše jako poslání, nevím co chtěj? A pokud se to někomu nelíbí, tak přece si může najít jinou práci? Jenže státní úředník (vyjma těch několik málo schopných) si práci jinou hledat nebude, byť je to zlatej flek pracovat na úřadě. Nejenom že si jí proto nikdy hledat nebude, ale je již tak postižený stylem práce ve státním sektoru, že není schopen pracovat v tržním, konkurenčním prostředí. Takže i když nedostanou ani korunu a platy se jim zmrazí na několik let, budou možná chvilku remcat, ale sám kvůli tomu neodejde z úřadu ani jeden. Tento názor není jen odrazem mého vnímání, ale přiznalo mi to i několik kamarádů, kteří na úřadě pracují...
0/0
4.4.2004 12:57

Pepa z Depa

Jaké další platy?
Pořád nechápu, o čem je řeč? Jaké 13 a 14 platy? Rok má 12 měsíců, tak na co ještě peníze za neexistující, neodpracované měsíce.  To nedává absolutně žádný smysl. Pokud by se jednalo o nějaké prémie, příplatky za něco,  tak je to naprosto v pořádku, ale 14 měsíců je docela dost na jeden rok.  
0/0
4.4.2004 10:41

Alaj

Bojíte se?
Tak kde to vázne? To bylo pořád chvástání, vám státní úředníci neodpovídají přes víkend a já teď marně čekám na Vaše reakce. Proč si vlastně nezkusíte práci ve státní sféře, když je podle Vás tak výhodná? Máte strach, že by jste neprošli výběrovým řízením, nebo psychotesty? No po Vašich reakcích se nedivím.
0/0
4.4.2004 8:39

rudlanka

Re: Odpověď
Moje zkušenosti s úředníky na finančních úřadech nejsou dobré. Neochota,neznalost finančních produktů apod. Daňové přiznání jsem podával již v polovině února a několikrát jsem se tam vracel,protože prý "něco" nemám v pořádku. Ale já jsem to měl. Bylo to asi proto,že je tak brzo otravuji z jejich klidu. A o jejich dlouhých přestávkách na oběd se mě nechce rozepisovat.
0/0
4.4.2004 8:52

Daňový úředník

Re:
Já sama jsem již 13 let na fin. úřadě. ale nechápu, proč bych měla podle vás znát finanční produkty???
K tomu, abych mohla na Fú pracovat ( a dobře ) snad musím znát zákony ( a není jich málo, stále se mění, musím mít přehled min. pět let zpět co kdy platilo...), účetnictví, atd. ale finanční produkty? To se nedivím, že si myslíte, že berňáci dělají špatně svou práci, když ani nechápete, co dělají.
0/0
4.4.2004 16:48

thx

Re: Úroveň berních úředníků se rychle zvýší
až se jim platy zvednou na úroveň platů v jiných finančních institucích. Pak tam budou utíkat odborníci z bank (průměr 33k) a pojišťoven (průměr 57k) a státní správa bude na vysoké úrovni!
0/0
5.4.2004 8:04

Cislo 2

Re:
Přečetl jsem Vaše příspěvky a myslím, že se právě nemůžete přenést přes paradox v tom, že asi patříte mezi lidi, kteří jsou schopní a mají vysoké pracovní nasazení, ale nejste zaplacen, protože máte příliš mnoho kolegů ve vašem "oboru", se kterými se o výsledky Vaší práce pak průměrem dělíte.  Velkým rozdílem je to, že soukromý sektor (nemám na mysli státní a.s.) vytváří jen ty služby a produkty, které pak bez ztráty uplatní na trhu, tj. prodá. Nemůže si vymyslet a vytvořit pracovní místa, která by něco produkovala, co nikdo neobjednal a nezaplatí. Státní sektor svým posláním musí zajišťovat služby, které není soukromý sektor schopen zajistit, tak aby byly dostupné pro všechny, ale na druhou stranu zajišťuje "služby" o které nikdo nestojí a odčerpává prostředky z užitečných oblastí. Nakonec i přehnaně přísná a byrokratická výběrová řízení pro zaměstnace státního sektoru, jsou produktem přezaměstanosti, kdy personální metodici musí vykázat "výsledky".       
0/0
4.4.2004 10:06

Alaj

Díky
Za zády mého státního zaměstnavatele si dodělávám vysokou školu a pak uteču do soukromí. Vím, že výběrová řízení jsou fraškou, neb i na náš úřad je přijat známí někoho z vedení tak, aniž by absolvoval jakýkoliv výběr. Stejným způsobem probíhá i postup na různé pozice. Neuvěříte, když napíši, že v pracovní době nesmíme mít na stole ani sklenici s vodou, ačkoliv celý den mluvíme s lidmi. Státní sféra je opravdu velký kolos nabalující neschopné lidi, ale ryba skutečně smrdí od hlavy a ti kteří chtějí pro stát pracovat poctivě a efektivně, jsou většinou ještě diskriminováni. Mě příkladně studium bylo zakázáno, ovšem jen ústně, na písemnou formu vyjádření prý není právní nárok. Ale nadřízený na mě učinil nátlak a tak jeho studium, které mu bylo nařízeno, aby mohl ve vedou pozici setrvat, je podloženo mými seminárními a ročníkovými pracemi. Věřím, že v případě zveřejnění této věci by si média na našem úřadu, včetně vedení smlsla. Ale chci být jako moji nadřízení a ubližovat?
0/0
4.4.2004 10:43

noname

Re:
Anální alpinismus - národní sport.
0/0
4.4.2004 11:11

Alaj

Re:
Je mi líto, že jsi nepochopil, mou situaci. Za prdelolezectví bych považoval situaci, při níž bych se nadřízenému nabídl, že práce napíši za něho, při tom, když Ti leží nůž na krku: "napíšeš, nebo..." asi těžko uvažuješ o snaze zasportovat si v jistých místech nadřízeného. Hezký zbytek víkendu a hodně štěstí v boji s úředním šimlem
0/0
4.4.2004 12:43

Cislo 2

Re:
V soukromí vztahy sice taky nejsou ideální, nespravedlnost panuje zde také, ale je to úplně o něčem jiném. Přeji, ať se Vám to podaří.  
0/0
4.4.2004 14:38

spidlo tachni

spidla rulez
VYHRAJE KDO EMIGRUJE nebo jen MIGRUJE. ono to vyjde na stejno jak za komancu
a vezte BUDE HUR !!!
a je jedno kdo tam bude jestli socani nebo blue vogl
0/0
4.4.2004 7:37

Alaj

Emigrace!
0/0
4.4.2004 8:35

Oto Kaděrka

Jste neštastníci
Jen slabý a nešťastní se mohou nechat zaměstnat na plný úvazekm státem.Inteligenční úroveň odoborářských bossů je přímoúměrná jejich schopnosti se uživit prací¨-tedy nízká.Jen hlupák může požadovat zvýšení platů či odměny,když zdroje jsou v propadu.Začněte pracovat a pak můžete něco požadovat¨.
0/0
4.4.2004 7:12

Alaj

Re:
Možná, kdyby se diskuse odehrávala veřejně, tak by Vaše postoje odradili státní úředníky od toho, aby ještě něco chtěli. A mimochodem pracuji, takže nemusím začínat.
0/0
4.4.2004 8:34

Fad

reagovatAt stavkuji mezi 13 a 14 mesicem!!!
 
Vystudoval jsem VŠ ekonomického směru a nechápu jak mohou být státní zaměstnanci tak sprostí  a žádat 13 a 14 platy! Drtivá většina zaměstnanců v soukromém sektoru, kteří státní sektor živí, také žádné 13 a 14 platy nemá!! Opravdu nechápu z jakého důvodu by tyto platy měli dostat!!
Mj. ve srovnání s jinými státy EU je dle statistických udajů v naší státní správě obrovská přezaměstnanost! Pokud jste někdo byl v poslední době na některém městském úřadě či na mimisterstvu, zjistíte, že zde nic nefunguje, nidko nic neví, nikdo za nic neodpovídá!!! A to ještě pracují 3 dny v týdnu (všichni známe úřední hodiny na úřadech!!) Je to opravdu nehoráznost žádat tyto a platy, když jejich výkony tomu absolutně neodpovídají!!!!!!
Myslím, že pokud jsou státní zaměstnanci nespokojení, nic jim nebrání jít pracovat do soukromého sektoru!! mám však obavu, že málo kdo bych zvládnul tempo a požadavky na výkony, které je v soukromé sféře nesrovnatelně tvrdší!!
0/0
4.4.2004 1:24

blee

Re:
hezky napsany
jenze ti oni, ti .... oni to nepochopi :-))))
bohuzel nejhorsi na tom je ze to smrdi vsechno zeshora... docela by me zajimalo kolik lidi by se podepsalo pod ten dopis toho typka jak napsal poslancum ze je brzo nekdo sejme :-) tusim ze to by bylo narvano v podpisove mistnosti
0/0
4.4.2004 7:33

Alaj

Re:
Gratuluji odhalil jste směr z něhož to smrdí. Tak se jako správný volič zasaďte o to aby to od hlavy nesmrdělo. Myslíte si, že já mám plat jako poslanec, nebo jako pracovníci vlády a že jsem v kdoví jakých organizacích, které mě platí a trpí jen proto, že jsem poslanec a je hezké, když SOUKROMÁ společnost může říci, že má v radě poslance. Poslance, který má zdarma ošacení, spoje, zahraniční cesty, bydlení, pokud možno v centru Prahy pro celou rodinku apod. Náš úřad stávkovat nebude, ale když Vy stěžující si daňoví poplatníci nebudete líní a ozvete se veřejně, nebo ve volbách, třeba si založte vlastní stranu, tak můžete situaci změnit, úředníky zrušit, případně jejich platy snížit na minimální mzdu a nebudou Vám krást úředníci dňě na hodinu stávky.
0/0
4.4.2004 8:28

franta

Hezky napsaný, ale...
...bohužel to takhle nefunguje i když by mělo. My jako voliči máme možnost něco změnit jen jednou za čtyři roky, ale Vy tu možnost máte pořád. Píšeš..."náš úřad stávkovat nebude..."-ano, stávkovat za 13. a 14. platy je nehoráznost, ale stávkovat za snížení a zefektivnění administrativy to už chce trochu odvahy. Hlavně neříkej, že si mají stěžovat lidi, kteří si Vaše služby platí ze svých daní. To slyším pořád..."My s tím nic nenaděláme, takový je zákon...", ale postarat se o to, aby se ten zákon změnil to ne. Nakonec i Vy (státní zaměstnanci) jste voliči...
0/0
4.4.2004 13:10

Alaj

Vysoké pracovní nasazení ?
Škoda, že si nemůžete sednout na 14 dní na mé místo, viděl by jste co je to vysoké pracovní nasazení o tom se zřejmě Vám může v soukromém sektoru jenom zdát. Pochybuji, že by jste ho Vy zvládl.
Stále házíte všechny do jednoho pytle, asi opravdu je Vaší hlavní činností jen sedět u PC a psát nesmysly na idnes.
0/0
4.4.2004 8:32

vafla

Re:
Nikoho nepřesvědčíte o vysokém pracovním nasazení, protože ti lidé na úřady chodí a vidí jaké je skutečné pracovní nasazení. Sedí tam nekompetentní banda tupců, kteří jsou královsky placeni, ale stejně jim to nestačí. Tak se bude stávkovat, ale to stejně nikdo nepozná. Mám pocit, že se na úřadech stávkuje pořád.
0/0
4.4.2004 11:51

mil324

Re: stávka mezi 12-13 měsícem
Pane kolego, plně s vámi souhlasím. Stačí se jen podívat, kdo na místech státních zaměstnaců sedí, jsou to tlusté báby, které mají být již dávno v důchodu a nezabírat místa mladým lidem. Já to vidím, když jdu na oběd kam tyto státní zaměstanaci chodí. Každá si ještě nosí sebou nosič, aby doma udělala starému večeři. Od oběda se dříve nezvednou, protože by je klienti otravovali a tak tam dřepí a cpou se po tu dobu, nežli jim vyprší čas na oběd. A pak když se dokulí do svých kanceláří, tak si začnou dělat kafe a pak milostivě začnozu vyřizovat záležitosti. A za tak namahavou prácí se ještě přes Vondrovou dožadují přidat další platy.
0/0
4.4.2004 9:30

Fad

O platech a vyhodach ve statni sfere se nikomu v soukrome ani nezda!!!
 
Známá pracuje ve státní instituci (FNM), má SŠ vzdělání a necelý rok praxe a pracuje zde jako asistentka. Dle svých slov se v práci doslova nudí!!! Za tuto práci dostává plat ve výši 22 tis. Kč + 13. a 14. plat + čtvrtletní prémie + služební mobilní telefon + neomezené předplatné do fitcentra + 5 týdnů dovolené + "školící" víkendy placené státem!!!!
 
Já mám VŠ ekonomické vzdělání, pracuji pro prosperující zahraniční společnost a práce mám tolik, že bych v práci mohl spát!! O takovém platu a zejména o takových benefitech si mohu nechat jen zdát!!!
 
Myslím že to mluví za vše!!!! Plaťte daňoví poplatníčci, ať se státní úředníci mají jak prasata v žitě za žádnou práci!! A učitelé ať berou 14 platů za 10 měsíců práce...
0/0
4.4.2004 1:22

Alaj

Všichni do soukromého sektoru!!!
To s učiteli je trošku trapné. Vy jen mluvíte, protože moc dobře víte, že nemůže dojít k situaci, že by se všichni odebrali do soukromého sektoru. A kdo by tedy podle Vás potom makal pro stát a pro daňové poplatníky? Ať chcete nebo ne, tak jsou lidi, kteří prostě musí zabezpečit určité činnosti státu.
Přiznávám že bych se ráda seznámila s Vaší známou asistentkou. Náš úřad jede na plné obrátky a zastaví se jen managemnet, ti nejnižší musí stále pracovat na plný výkon. Jediné výhody, které požíváme jsou stravenky za poloviční cenu a 5 týdnů dovolené dle kolektivní smlouvy, ale tu mají i nestátní zaměsnanci. Ošatné, fitnes, bazény, lázně, dopravu, auto a kdo ví jaké výhody prostě nemáme. Jestli to tedy chápu správně, je náš úřad blbý, že stát o tyto výhody neokrádá. Řeknu vedení.
0/0
4.4.2004 8:21

Alaj

Stále ještě kritizujete drahé podřadné?
Sleduji diskusi a jen obdivuji kritiku, kterou většina autorů příspěvků hýří. Opravdu nás státní zaměstnance nenávidíte! Už se těším na středu, kdy budu moci stávku oslavit prací. Pochybuji, že náš úřad bude mimo provoz. Navíc za 13. a 14. plat nestojí stávkovat. Pro mě by to bylo stejně jen 900,-Kč. Ostatní bohužel stávkou nepodpořím, protože by to byla i podpora vlády, parlamentu a prohnilého vedení státu.
0/0
3.4.2004 23:09

franta

Asi tomu nerozumím...
...tak proč pro ně děláš, když nesouhlasíš s vládou, parlamentem atd.??? Mimochodem máš pravdu, že Vás státní zaměstnance většina lidí nenávidí, protože jít něco vyřizovat na jakýkoliv úřad je očistec.
0/0
4.4.2004 13:19

TS

13 a 14 měsíc
Já myslel, že rok má jen 12 měsíců. Nevím kam chodí všichni ti státní zaměstnanci dělat ten 13 a 14 měsíc za který chtějí mzdu. Neznám kolem sebe žádné lidi v továrně nebo u soukromníka, kteří by měli víc jak 12 platů a mnoho z nich nemá ani 5 týdnů dovolené jako na úřadech.
0/0
3.4.2004 21:26

Petr

zavistivci
Jsem státní zaměstanec. Čtu si tady příspěvky těch prudce inteligentních, vysoce kvalifikovaných pracantů, kteří pracují prakticky jen proto, aby uživili státní zaměstnance, kteří berou nehorázné platy za minimální práci. Tak jen na vysvětlenou. Nebojte se ničeho. Nemáme se lépe než vy. Spíš naopak. Vedlejší výdělečná činnost je pro mnohé z nás naprosto nemyslitelná, pracovní podmínky někdy až k pláči a navíc hromada omezenců, kteří poštvou spoustu závistivců z vašich řad řečmi, jak dostaneme od nového roku přidáno v řádech tisíců...... Škoda slov. Tisíce ubohých vyjádření o debilitě policistů a hasičů. A přesto se s každým problémem vždycky obrací lidé na policii nebo hasiče.Nevíte kudy se kam dostat? NE mapa je moc složitá, zeptáme se policajta. Jsem hlupák, nechal jsem v autě věci za 100000. Tak si ještě jdu postěžovat na policii. Támhle leží paní přijeďte, já tam jít nechci.Okradli mě, zbyli, podvedli, znásilnili. Proč si to naši kvalifikovaní spoluobčané neřeší sami???? My by jsme si z domova přinesli peřiny a celé dny by jsme prospali na odděleních. A co za to? Jen to, že se neplatí přesčasy, měsíc práce je zdarma, od zaměstnavatele trpíte msty za PN a podobně. Ale co. Jdu si zaplavat do krytého bazénu, co ho mám na zahrádce vlastní vily, a pak se projedu v Superbu. Zdravím
0/0
3.4.2004 19:26

George33

Re: doplnění předřečníka
nebo třeba- vyšetřujte táta mi dýchá do telefonu,vyšetřujte ukradli mi hrnec z neuzamčeného balkónu škoda 15 kč hoňte zloděje, nezamlkl jsem si auto vykradli mě, advokát je moc drahý pomoc policie zadarmo, mám dopravní nehodu proč volat agenta pojišťovny policie vyšetří zadarmo ( mimo jiné v Německu to tak je přijede agent pojišťovny věc vyšetří a vy to zaplatíte) ....................
0/0
3.4.2004 21:01

Alfik007

Re:
No jo to sedi, trikrat me vykradli, jednou jsem dokonce oznacil pachatele, bohuze policii se nejak nepodarilo je usvedcit. Kdyz nekdy nevim kde nejaka ulice je tak se rad zeptam nejakeho policisty protoze ocekavam, ze mi poradi. Pokud se nekdo zepta na cestu tak mu rad taky poradim(dokonce i anglicky). Jo platim dane rocne jenom z poloviny toho co vydelam, ne proto ze bych podvadel, ale proste z jednoducheho duvodu ze musim platit, najem, skoleni, telefony, internet, kancelarske potreby, reklamu, ucetni, pojisteni a haldu dalsich veci, o ktery bych se jako statni urednik nemusel vubec starat. Ne do svyho bazenu po praci fakt neskocim, z jednoducheho duvodu zadny nemam a ani nemam cas si nakej bazen stavet. Na dovoleny jsem nebyl 3 roky protoze se musim starat o ty co me zivi a zamestnance si kvuli brutalnim nakladum tohoto statu vubec nemuzu dovolit. Blbce s podprumernym prijmem nemam chut zamestnat. To jestli delam prescas nebo ne stat zajima pouze v pripade ze chce uplatnit progresivni dan, takze cim vic makam tim se stat balikuje vic. Uz vubec neresim to ze stat plati faktury zasadne po splatnosti, jenom takovy min. soc. veci mi zaplatilo 8 mesicu po splatnosti.  Pokud mi nezaplati normalni klient tak se muzu obratit na soud a do ty doby muzu zrat treba travu, protoze soc. podpora se na tyto pripady nevztahuje. Tak co ty ukrivdeny uredniku, chces si to vymenit? Treba za par let budes mit tolik zkusenosti a schopnosti jako ja!
0/0
3.4.2004 22:36

MichaelWittman

Fakt tomu nerozumím,
policajti a spol. jsou lidé s minimální kvalifikací, kteří nemají jinam kam jít, jak se svojí pracovní morálkou, tak schopnostmi, tak proč jim přidávat  tímto způsobem ?! Jinak mám pocit že během pár let tady bude polovina práceschopných lidí dělat ve státní správě, kteří budou spravovat velké kulové, neb co se vybere na daních to prožerou. Tím neříkám, že tam nejsou schopní  lidé, kteří nedělají potřebnou práci, ale stát se opravdu chová tak, jako by měl pocit že je pořád co privatizovat, případně zvedat daně až se asi brzo dožijem toho že den kdy začínáme dělat pro sebe se posune někam do října.  Ale co s tím ? Netuším? Kdo nevidí, že se chová jak cigoš, který sám sebe vybydluje, tomu fakt není pomoci..
0/0
3.4.2004 18:30

George33

Re: Ach bože
Chci říci , že jsem zaměstnancem POLICIE ČR 10 let.Za 37 000 kč jsem vystudoval střední školu. Za dalších 22 000 kč. Vyšší odbornou školu, Vše za své prostředky. To jen na příklad. Každý zaměstnanec PČR musí mít maturitu. Nikdo netrvdí že policisté jsou nějak pronikavě inteligentní a že policie a státní správa fuguje nějak efektivně, ale tito lidé plní jen to co po nich chtějí politici. Jejich množství  a pracovní zaměření je dáno politickou poptávkou a poliiiky volíte vy občané. To , že je státních zaměstnanců moc to je pravda . Jen u PČR je 48 000 zaměstnaců a jen 15 000 slouží pro občany na ulici. Věřte , že bych většinu těch darmožrouů nejraději vyhodil.  Nejde to a proto volím jednodušší cestu.Odcházím do civilu a tak jedno místo ubude. Alespoń nebudu muset každý den poslouchat chytrácké rady hlupáků. Pravdou je v česku to , že jedna polovina národa je trenérem fotbalové reprezentace a druhá pak poradcem pro policii. Jen chci říci ... co kdyby jste třeba pro začátek přestali vy všichni parkovat v zákazu zastavení a dětinsky se vymlouvat Já jenom....
0/0
3.4.2004 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.