Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři nováčci chtějí rychle euro

Čtyři z deseti nových členů Evropské unie usilují o co nejrychlejší zavedení společné měny. Česko jim v závodu o zavedení eura nestačí. Cílem Kypru, Estonska, Litvy a Lotyšska je převzít euro v roce 2007. Česko plánuje, že evropskou měnu zavede až v roce 2009 nebo 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1

$+€
Já chci $+€  DOLLRO
0/0
10.5.2004 11:26

Bif

Euro NE!
Jestli přijmeme v blízké budoucnosti euro, dopadneme jako východní Němci - postsocialistické hospodářství a úrokové míry vyspělé tržní ekonomiky. A to k sobě moc nepasuje.
0/0
10.5.2004 11:22

šakal

...DOUFÁM, ŽE NIKDY!
šakal rašín, podepsán vlastní prackou
0/0
8.5.2004 20:23

majkl

Re:
sohlas, souhlas, souhlas...
0/0
8.5.2004 23:07

BudeHůř

Zbytečná diskuze,
Euro ani EU se let 2009 apod. nedočká. Odpor proti nesmyslu společné měny roste a  EU, samozvaný zezhora vypocený hybrid, vyhovující pouze dalším a dalším korytářům, trafikářům a žvanilům, a produkující pouze tuny provokujících nesmyslů a zbytečností, zajde sama. Tělo bez mozku nelze řídit a na trubičkách to nejde do nekonečna.     + P.S. Vážený T-Mobile, rozhoduji se, u koho jít do mobilu a na základě vaší kreténské, na přejetí myší reagující reklamy, to v žádném případě nebude vy.  Kolik vás asi stála ...
0/0
8.5.2004 18:49

Datel

Re:
Takze myslis, ze takovy USA by si polepsily, kdyby v kazdym svym statu zavedli jinou menu? ;-)
0/0
9.5.2004 11:50

Vaclav Hanus

Re: celkove asi ne...
..ale nektere staty stredozapadu mozna jo. P.S. ja nejsem v globale proti EMU...
0/0
9.5.2004 12:20

tcheco

EURO
Myslim,ze neni kam spechat. Ziji ve Francii a zazil na vlastni kuzi zavedeni EURA. Platy byli prepocitany do halere presne, ale ceny v obchodech bohuzel ne! Vsichni obchodnici toho vyuzili a zaokrouhlovali ceny nahoru.Co jsme platili 10 fr dnes platime 2€, coz dela v prepoctu 13,19fr. Dovedu si predstavit jak by to ovlivnilo zivotni uroven bezneho obcana CR, uz tak dost nizkou.
0/0
8.5.2004 15:01

Re:

Re:
ani na vterinu neverim tomu ze pokud zustanem u koruny se nezdrazi
0/0
8.5.2004 15:11

Rup

Re:
Ja to zazil v Nemecku, kurs byl zhruba 2DM = 1EUR, ceny se zvedli hneda po zavedeni EURa a ted uz je to tak, ze cisla jsou stejna jako driv, ale mena se zmenila :) Jinymi slovy ceny jsou 2x tak vyssi nez driv za dob DM....
0/0
12.5.2004 16:03

Rejpal

EURO co nejdříve !
Uvědomme si, že při přijetí Eura budeme muset  zbrzdit zadlužování, čím později jej příjmeme, tím dluh bude narůstat a zaplatíme jej všichni nejspíš devalvací koruny. Co to udělá s našima úsporama na penze se lze jen domýšlet. Může se stát, že skutečný vstup do Evropy pak bude opravdu s holými zadky. Zatím je to jen komedie.
 
0/0
8.5.2004 11:46

EURO

Re:
Prasne tak EURO co nejdrive !!! Je mi absolutne jedno jestli zaplatim za 1litr benzinu 30,- Kc nebo 1Euro jenze jak to vypada je to v  pr..... to jsme v ty unii tak napul  nebo pro pobaveni ostatnich clenu
0/0
8.5.2004 14:14

Pavla

Re:
My jsme tam napůl i bez eura, kromě toho vím, co euro udělalo s cenami v Rakousku
0/0
8.5.2004 17:51

michal

Re:
co by delalo, leda prd dojde k zaokrouhleni tot vse minimalni rozdil !
0/0
8.5.2004 18:18

Datel

Re:
Euro nedelalo s cenama nic, Euro je jenom mena. S cenama hejbal vykon ekonomiky, ktera byla v dobe zavedeni Eura v recesi a s uvolnenim fixovanyho kurzu se tim padem ani nic jinyho dit nemohlo. Ke stejnymu efektu by doslo i kdyby Rakousko na Euro neprechazelo, pouze by se zvyseni cen neprojevilo jednorazove, ale rozlozilo by se do predchozich cca dvou let kdy byl floating nahrazen fixnim  kurzem. No, ale mnohem lip se samozrejme posloucha ze Euro neco udelalo s cenama :-))) Nechte to radej na ekonomech, coz? ;-)
0/0
9.5.2004 11:58

Vaclav Hanus

Re: videl jsi film Pulp Fiction?
Paklize jo, pamatujes jak se vratil Willis do svyho bytu pro hodinky od tatinka,,ktere tam po uteku zapomnel? A jak si tam nechal ohrivat topinky, kdyz zjistil, ze tam na neho cekat Travolta se samopalem, ale zrovna sedi na hajzilku a samopal nechal polozeny vedel topinkovace.  A jak pozdeji na neho Williss miril, ale nechtel ho patrne zastrelit...jenomze, vyskocili topinky a ...a s nima chte nechte i Willisovy prsty na spousti. Obchodnici dozenou cenovou hladinu v ekonomice za rovnovazneho stavu vzdy do teto polohy. A jakykoli impulz zvenku tuto krehkou rovnovahu narusi. Tak - to je ta situace, ktere se Pavla obava. A neni jedina. Kdyby topinky nevyskocili...dale bychom si mohli uzivat rovnovazneho stavu s nizsima cenama.
0/0
9.5.2004 12:50

Pavlov

Recese
Konecne nekdo, kdo to chape, a neco o tom rekne. Vsichni vsude melou po cely EU, ze se zdrazilo kuli EURu. Neni to tak. Zdrazilo se, ano. Ale muj plat se taky zvysil, proste ekonomicka recese a normalni inflace. Zaokrouhlovani samozrejme bylo, ale opravdu jen minimalni i tady v NL. Hospody ktery v Cechach Eura berou uz ted maji vyhodu oproti ted, ktery tak nedelaj. Stejne tak kazdej Cech nebo ceska firma, bude mit tu vyhodu, ze v EU nebude ztracet penize v bankach vymenou penez. Na zdravi
0/0
13.5.2004 20:58

bubák

návrh
Nvrhuju pomoct vládě(Vláďovi) :
zavést Euro a pro účely daní ponechta kurz 1:1 (1Kč-1Euro)
0/0
8.5.2004 8:00

radek

Jste hloupí
Jednou pan profesor vás nadopoval nelibosti ke společnému měnovému prostoru a vy to tupě papouškujete dál. Švejk si nikdy neuvědomí že jednotný trh musí být doplněn i jednotnou měnou, jinak nemá hlavu ani patu. Ostatně podle vás by bylo lepší kdyby např v bývalém československu platily dvě měny atd. Myslete někdy už hlavou a ne jako Švejci! V malém českéém smrádku a pařeništi je sice asi říékáte dobře, ale on čerství vzduch vám neuškodí.
0/0
8.5.2004 1:13

Golem

Re:
Hlavní je, že v tom našem hlupáctví nejsme sami. Vždyť Británie i Dánsko jsou ještě hloupější, protože už jsou v EU jak dlouho a euro nemají doteď!
0/0
8.5.2004 8:38

turista-

Re:
Jenze Britanie a Dansko jsou v ekonomickych vysledcich nad prumerem EU, my pod nim. Navic ekonomicti odbornici v tech dvou zemich pristoupeni doporucuji, neni jen podpora verejnosti (pri davnych tradicich libry jako celosvetove uznavane meny se ani nedivim). A v Cerne Hore se pokud vim taky plati eurem (i kdyz samozrejme neni clenem EMU), a nevim, ze by si stezovali.
0/0
8.5.2004 14:25

tOMASH

Re:
TY JSI MOC ROZUMU NEPOBRAL, ZE ?
0/0
8.5.2004 10:03

mumu

Re:
My jsme hloupí, ale ty píšeš "čerství vzduch". Super.
0/0
9.5.2004 10:43

Vaclav Hanus

nevidim duvod, proc spechat se zavedenim EUR
Jako prioritu bych videl vstup do Schengenu.
0/0
7.5.2004 12:17

fatboyslint

Re:
100% souhlasim euro si rozhodně dovolit nemůžeme mimo to koruna je koruna
0/0
7.5.2004 15:38

paark

Re:
a to jsem si myslel, ze pres argumenty tohoto typu, t.j. presne a la 'koruna je koruna', se dokazeme prenest a hodnotit prinos eura podle alespon nejakych kriterii
0/0
8.5.2004 2:30

Vaclav Hanus

Re: argument 'koruna je koruna' bych ja sice nepouzil, ale
..nalejme si cisteho.. Prevzeti EUR v soucasbnosti definitivne uzavre moznost pripadneho kursovniho latchu. To je totiz jediny zpusob, jak udelat pristup na EUR dustojnejsi pro radoveho obcana. HDP ma rychlejsi rust, takze, takova moznost neni uplne nemozna. Obcane s financnim majetkem prijdou zkratka ...dnesnim prijetim EURO. Lidove bych to napsal takto. Dnesnim prijetim by prisli zkratka lide radovi, ale setrivi. Naopak, dnesnim prijetim by vyydelali lide, kteri maji holy zadek, ale vysoky prubezny prijem.
0/0
8.5.2004 14:28

turista

Re:
Proc by se mely znehodnotit uspory ? Kurs CZK/EUR je stabilni uz ted. A HDP s tim prilis nesouvisi, to spis zahranicni obchod.
0/0
8.5.2004 18:05

Vaclav Hanus

Re: ..jak jsem uz psal ...
Z dvou duvodu k tomu dojde. Jednak se pristoupenim k EMU zaklapne pripadna moznost posileni kurzu a tim priznivy plosny ucinek i pro radoveho zamestnance (samozreme, majiteli firmy a manazerum je tohle putna..). A po druhe, pristoupenim se zrychli srovnani cenovych hladin, nerkuli dojde k totalnimu srovnani, a tim se vaha uspor ve spotrebnim kosi snizi jeste vic.
0/0
9.5.2004 10:13

kelly

Re:
Jenže, když  posílí koruna, tak někteří exportéři budou mít problémy a budou propouštět. Takže řadového občana se to dotkne. Spokojení můžou být jen uředníci.
0/0
11.5.2004 22:15

Vaclav Hanus

Re: proc by meli propoustet? At prizpusobi mzdy vynosum. Zejmena sve - manazerske.
Vetsina radovych obcanu nepracuje u exporteru. A nebo jinymi slovy. U exporteru jsou vetsinou natolik slusne vydelky, ze ti, kteri pracuji u exporteru ani moc nepovazuji za radove. A'propos, nevidim duvod, proc by meli manazeri propoustet. At tedy upravi mzdy u exporteru aktualnim vynosum, a to zejmena u svych prijmu - prijmu manazeru.
0/0
12.5.2004 11:34

Vaclav Hanus

Re: jenom dovetek..
V zadnem jinem sektoru nejsou tak mohutne rozevreny nuzky mezi radovymi zamestnanci a manazery (vlastniky) , nez je tomu u exporteru.
0/0
12.5.2004 11:35

Hater

pryč s neschopnou vládou
Pokud to tu budou vykrádat ve velkém takoví Standíkové a Bohoušové za kulisy usmívajícího se idiota Špidlina, tak to tu bude za pár let jako v někde v Mosambiku. K naší smůle tu není takové teplo, takže neušetříme za oblečení ani topení. Smrt lhářům z ČSSD!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
7.5.2004 9:13

jura

Re: jo to se řekne pryč s vladou
Dohužel toto jednání je v nás, každý přemíšlí o tom jak si přividělat a to dělá celá tato vláda, tak i starostové obcí, úředníci atd. samozřejmě i my občané.
 
0/0
7.5.2004 9:30

Sládek

Re:
Ty dej PŘIVIDĚLAT nějakému češtináři !!!
0/0
7.5.2004 10:14

CuoreSportivo

jenom ne euro
Jenom ne euro. Takovou chybu si nemůžeme dovolit udělat. Vždyť výhoda kurzových rozdílů v zahraničním obchodu je velmi pružný a zajímavý nástroj. To je mimo jiné jeden z důvodů, proč euro nezavedla Velká Británie. Držme se aspoň jednou rozumu a ne nějakého pozlátka.
0/0
7.5.2004 8:13

mumu

Re:
Jenže Velká Británie jako jeden z nejbohatších a nejvlivnějších států unie si odmítnutí může dovolit, narozdíl od nás....
0/0
9.5.2004 10:46

gnostik

Snížení našeho zadlužení je naprosto nesplnitelná podmínka
Stát se členy "eurozóny" je pro náš stát naprosto nesplnitelné vzhledem k podmínce uvedené v článku: "Podmínkou však je, že současná vláda a budoucí kabinety zvládnou snížení velkého státního zadlužení."
To je neoddiskutovatelná skutečnost. Dokud u nás nebudou mít občané právo určovat výši daní a v referendu odvolat politiky, kteří nás okradli o stovky miliard, do eurozóny se nikdy nedostaneme. Více na:
0/0
7.5.2004 8:12

hehe

Re: hmmm
Ty jses asi velkej debil, ze? Na co referendum na dovolani vlady a politiku, kdyz mas kazde 4 roky moznost si je zvolit podle sveho gusta. Za rok, dva tezko poznas jak hospodari, takze ta doba 4 let ej asi optimalni. Ne nadarmo je tomu tak skoro vsude na svete, ze je volebni obdobi 4 az 5 lete. A aby si obcane urcovali sami dane? Tak to by byl extra kocourkov. Uz chci videt, jak lidi sednou a reknou: Potrebuje se na skolstvi, to a to, tak dam 20 procent svyho platu  na dane. Houby, kazdej by rekl, ze zadne, nebo jen par procentik a to by asi ten stat nefungoval, ze? Tim nerikam, ze dnesni dane nejsou vysoke, ale vase napady jsou na urovni desetileteho skolaka.
0/0
8.5.2004 12:48

turista-

Re:
A jeste tim skodi Pravemu Bloku, pritom ma program celkem rozumny. A urcovani dani obcany v nem opravdu neni :-) Referendum za odvolani politiku ano, ale to maji i v USA ...
0/0
8.5.2004 14:29

turista

Re:
A pritom neco podobneho rika ODS : "snizme dane, lide je budou platit radostne a vybereme vic". Ano, po snizeni dani muze nastat vetsi vyber kvuli rustu, ale represe byly k vybirani dani potreba v kazde dobe ...
0/0
8.5.2004 18:02

Elev

porodim
6 deti, obyvatel kraje a za to budu zadat penize. Prece jim je neodmitnete, kdyz jste tak humanitni
0/0
7.5.2004 1:17

Elev

Re: a zaroven humanni
0/0
7.5.2004 1:18

Freud

euro
Rozum a chtíč nemohou být v opozici natrvalo.
0/0
7.5.2004 0:06

iuos

hmm
dlouho jsi tu nebyl
0/0
7.5.2004 7:12

?

Re:
konečně ...
0/0
7.5.2004 8:30

Dr. Martens

Re:
Vzdalenost moji martensky a zadnice uchyla, co se podepisuje jako Freud, nemuze trvale zustat vetsi nez nula.
0/0
7.5.2004 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.