Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus otevřel továrnu na superjumbo A380

Evropský výrobce letadel Airbus otevřel v Toulouse první linku pro finální montáž nového obřího letounu A380. Předseda představenstva firmy Noel Forgeard předpověděl, že o letoun budou mít zájem i japonské a americké aerolinky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

Soutěž
Přátelé, konstrukci letadel nikdo nerozumíme, a proto se neohromujme opisováním technických údajů (navíc pouze vypočtených a v angličtině). Sám jsem letěl letadlem pouze 29 krát, ale je mi jasné, že  A380 je rozhodně velkou výzvou pro ostatní výrobce letadel. Přestaňme však s nesmyslným soutěžením mezi EU a USA. Raději diskutujme a spolupracujme. Kam například vedl souboj Concorde a TU-144? Obrovské ztráty a letos definitivní ukončení provozu. I v zatracovaném SSSR na to přišli dříve než v GB a Francii. Na rovinu řečeno, Airbus je dobrý, ale pouze díky neskutečným dotacím ze strany EU. Vzorem nám buď raději brazilský EMBRAER který se na výsluní vypracoval jako malá neznámá firma bez masivní podpory. Upřímě řečeno, pro Boeing je stejně výroba civilních letadel okrajová záležitost. Všech bezmezných přátelů Francie se pak ptám, jak nám tento "spojenec" pomohl před okupací naší republiky? PRODALA NÁS HITLEROVI.  Jak nám slavná AIR FRANCE před několika lety přispěla při privatizaci ČSA? SKONČILO TO TOTÁLNÍM PROPADÁKEM. Kolik firem v ČR slavná Francie zprivatizovala a zafinancovala? DAJÍ SE SPOČÍTAT NA PRSTECH JEDNÉ RUKY. Zkuste se zeptat někoho třeba v Nice co ví o naší republice. BUDE VÁM ŠPATNĚ OD ŽALUDKU.
0/0
9.5.2004 22:51

Frunsberg

Re:
Obchodní soutěž mezi USA a EU není nic nesmyslného, ale přirozená a správná věc!
 
USA nás zase prodali Stalinovskému sojuzu a to na desítky let!
Jasně a Boing ten se u nás při privatizaci předvedl úuuužasně, ignorante!
Možná nevíš, že Renault neuspěl proti VW o Škodovku...
tedy náš klíčový průmyslový podnik.
0/0
10.5.2004 9:58

briza

Re:
Hmm, to mi pripomina lecbu midraku vykriky typu "u vas zase biji cernochy".
0/0
10.5.2004 13:11

Svaty_Sandal

Imbecile
někde si najdi, kolik lidí padlo ve Francii ve válce proti tomu rakouskýmu mamrdovi. Někde se možná i dočteš že v roce1938 Anglie s Francií dohromady měly asi třetinovej arzenál oproti Hitlerovi, takže potřebovaly čas na dozbrojení. To trvalo až do začátku roku 1941. Kdyby se válčilo hned po mnichovu, tak místo Čech tu dneska bude jeden velkej kráter pod německou správou. Přemejšlej než začneš žvanit, tatare
0/0
14.5.2004 11:31

Adam

KLM
KLM je urcite nejlepsi aerolinka, kazdy rok litam do Latinske Ameriky a vzdycky se 100% spokojenosti litam s KLM. Nevim ale jak dopadne ta fuze s Air France, doufam ze nekrachne, nevim jak bych to prezil.
0/0
9.5.2004 17:55

mirek

Re:
Nepřijatelné jsou zejména texty urážlivé, vulgární, rasistické nebo příspěvky, které jsou neplacenou reklamou.
0/0
10.5.2004 9:44

moonraker

hamburgrozrouti teste se!
Evropa na cele s vasimi milovanymi Frantiky vam prave likviduje vas letecky prumysl i s vasim Jumbo-jetem
Vase nehospodarne Jumba budou dobre tak na prevazeni vaseho milovaneho IQáče Bushita - obrazu vaší zhovadilosti.
PS: Neni no vrchol totalniho americkeho nevkusu a nabubřelosti, ze se jeden president musi prevazet v letadle pro 400 cestujich?
0/0
9.5.2004 12:55

Jindra

Tak, tak
Sociálně spravedlivá Evropa se snadno vypořádá s americkou nabubřelostí. Naše evropské Jumbo je jen začátek. Logicky pak budou následovat další kroky. Vysšším zdaněním bohatých Evropa získá finanční prostředky na další velkolepá díla. 480mil sociálně spokojených a pracovitých evropanů snadno hospodářsky převlálcuje zcela asociální USA.
 
0/0
9.5.2004 16:16

Tomcat

NIce :)
Ja toho moc nenalitam takze je mi efektivita odbaveni celkem ukradena. Kazdopadne se tesim na zabery jak se tenhle macek odlepi od zeme....:)
0/0
8.5.2004 17:36

bob

4 motory?
Nedávno jsem viděl dokument, kde se Airbus honosně pyšnil tím, že používá vždy jen dva motory. Že je dokáže vyrobit levně/ jsou výkonné/spolehlivé a 4 motorová letadla jsou přežitek. Proč na té fotce jsou 4 motory? :-)
0/0
8.5.2004 11:35

aquila

Re:
aj 340 je stvormotorovoy. je to kvoli letom na dlhu vzdialenost kedy musi byt lietadlo schopne s vypadnutym motorom pristat na najblizksom letisku.
0/0
8.5.2004 14:06

Honza

Re:
Jj, je to kvůli tzv. podmínkám ETOPS, což znamená, že letadlo musí být po určitý čas schopno pokračovat v letu i s jedním pracujícím motorem ( v případě dvoumotorového ACFT). Tuším, že 767 je certifikovaná na 180 minut.  Při letu přes oceán je často 180 min. málo a tam jsou 4 motory bezpečnější. A když vypadne jeden, tak jsou tam ještě 3 další
0/0
8.5.2004 17:51

cjytcjyhtc

Re:
A jakto ze pres ocean ta 767 (treba Alitalia z Milana) klidne lita? Nebo i 777 - to ma taky jen dva motory ....
0/0
8.5.2004 23:34

piErcE

Re:
Ono nejenom 767 a 777 .. ale pres ocena litaji i 737 ... napr. travel lita pres ocean do brazilie ....
ostatne, nedavno i takova sra**a jako A320 dostala certifikaci ETOPS 180min
Cele to ETOPS znamena (zjednodusene) to, ze letadlo se v zadnem bode sveho letu nesmi vzdalit od nejblizsiho letiste, na kterem muze pristat, na casovou vzdalenost vetsi nez jeho ETOPS certifikace ...  coz napr. pri letech do sev. ameriky 180min zcela postacuje, protoze po ceste mas island, severovychiodni cip kanady, gronsko, bermudy ...
0/0
9.5.2004 21:21

mirek

Re:
Neblazni, na tohle chces 2 motory? Vzdyt to by ten jeden motor musel byt jako autobus.
0/0
9.5.2004 13:05

piErcE

Re:
Proc ne? Motor B777 je jenom o neco malo mensi (v prumeru) nez passngr kabina B737 .. coz minimalne na prumer uz autobus je .... :)
0/0
9.5.2004 21:26

piErcE

Re:
Prece jenom, to ero je macek ...
ALe obecne plati, dva motory jsou lepsi nez ctyri motory... Ve ctyrmotorovem letadle mas 2x vetsi pravdepodobnost ze dojde k nejake zavade, nez u dvoumotoroveho ... Timto Boeing obhajoval pouziti 2 motoru u Triple7 ...
0/0
9.5.2004 21:25

briza

Re:
A co teprve jednomotorove ero nebojeste lepe bezmotorove. Tam uz ta pravdepodobnost zavady na motoru klesa k nule.
0/0
10.5.2004 14:15

piErcE

Re:
To nikdo nepopira, je to presne tak jak rikas ....
0/0
10.5.2004 14:17

karoten

Re: B52 jich má kolik?
Pokud se nepletu tak 8, na každý ze 4 konzol je dvojice turbín. Že by takovej zájem o neustálej servis?
0/0
10.5.2004 17:18

Thyronx

Vydela jen cestujici..
Soucasna situace je ale takova, ze letenky jsou v Evrope znacne drazsi nez v USA.Takova Lufthansa ma letenky o 100 % drazsi nez Northwest nebo sesterska KLM.Mluvim o zamorskych letech. Jako velmi casty vzduchoplavec musim souhlasit s tim, ze idealni letadlo pro cestovani se mi jevi 250-300 mistny letoun.Pokud mozno nejrychlejsi,protoze cesta 8-9 hodin v letadle je k zblbnuti. Nezapomente ze kdyz se z letadla vyhrne 850 lidi a zaplni letiste,prepazky,ci cekaji na zavazadla, tak to je dalsi "nasranost". Vidim ze je uz ticho s tim ze v A-380 bude telocvicna,bar, a kdo vi co jeste....samozrejme kazda letecka spolecnost setri mistem a snazi se letadlo zaplnit do posledniho mozneho mistecka ($$$$). Cena paliva do letadel (i aut) podstatne stoupla a s ni samozrejme ceny letenek.Jestlize jsem kdysi letal za 450 USD do Evropy a zpet tak dnes se nevejdu do dvojnasobku. Dalsi vec je spolehlivost, bezpecnost a servis. 1-2 havarie a je po repurtaci a nikdo do toho nebude chtit vlezt>Amici si SILNE zakladaji na reputaci spolecnosti.Ja osobne kdyz mohu vzdy letam s Northwest nebo KLM.Lufthansa neni spatna, British Airways jsou fajn ale trochu ted asi na cili teroristu. S ceskymi ci vychodoevropskymi Airlines bych asi neletel. Prilis casto ctu o tom ze se jejich letoun musel vratit zpet na letiste pro poruchu a navic ceny CSA jsou prilis vysoke na to ze to je jen "charter". O zpozdeni letu z Ruzyne se da napsat kniha.Odpoved zcela stereotypni ze p.mluvci Pickova? "z povetrnostnich duvodu" i kdyz zari slunicko nad celou Evropou a je leto. Mizerne placeny pilot nema moji duveru anyway. Tady bych se zminil i o "skvele" smenarne na Ruzynskem letisti kde Vas okradou hned v prvnich krocich v Kocourkove. Jejich v jejich sazbach maji asi zapocteno i vlastni konto. Pokazde kdyz tam priletim varuji Amiky aby si s vymenou penez pockali na beznou Smenarnu ci Banku.To ani Ceska Sporitelna je tak neokrade jako Ruzynska smenarna.
0/0
7.5.2004 23:52

Zdenda

Re:
Zasadne menim na rohu Kaprovky a Maiselovky www.exchange.cz, nikde me nedaji lepsi kurz, bez poplatku, neokradaji. Jeste je dobra zmenarna v Perlove ulici, stajny kurz jako v Kaprovce. Banky jsou zlodeji. V te Kaprovce byva casto fronta turistu, proto je dobre mit VIP kartu.
0/0
8.5.2004 3:27

vojtazbrna

Re:
Cena letenky samozrejme zalezi na obdobi, kdy se leti. Nemuzu vsak souhlasit s tim, ze v Evrope jsou letenky mnohem drazsi. Z Evropy do US vychazi letenka v posledni dobe levneji nez opacnym smerem. Driv se opravdu vyplatilo litat z US do Evropy. Jinak teda pro info CSA ma pravidelnou linku do US uz hooodne dlouho...takze o chartrech do US se nebudeme vubec bavit. A pokud chcete letet primo nonstop z Prahy do NYC nebo opacne, tak CSA ma povetsinou nejlevnejsi letenky (pochybuji, ze nekdo jiny vubec lita PRG JFK nonstop). Pokud uz prestup nevadi, tak letenky se porad daji najit hluboce pod $450. Opet zalezi na sezone, ale da se vejit i pod $300. Jinak samozrejme cim vic lidi, tim delsi odbaveni...o tom neni zadna diskuze...v Praze urcite nebude dvoupatrovy odbaveni jeste hodne dlouho...kdyz prozatim nedokazi odbavit ani 747
0/0
8.5.2004 4:25

filip777

747 v Praze
Pred par tydny jsem letel z Prahy a hned u vedlejsiho gate odbavovali 747-400 United Airlines. Jsou to chartery najate Pentagonem. Ale jak je videt, PRG Jumbo odbavit dokaze. :)
0/0
8.5.2004 8:21

Honza

Re:
jj, dokonce i v letním letovém řádu je historicky první pravidelná linka z LKPR obsluhovaná 747, ale teď si bohužel nevzpomenu, co je to za společnost...
0/0
8.5.2004 17:35

piErcE

Re:
Tou B747 (B742) mel do PRG litat Phuket z BKK ... ale ta linka nakonec nebude aj ediny HEAVY pravidelky budou (krome nekolika A310 CSAcek a par dalsich spolecnosti (tusim Kuvajt), a jednoho B767 British Airways) A332 Korean ... :(
Nemusi prset ...
0/0
9.5.2004 22:21

piErcE

Re:
Zapadni zpatky do statlu banane, PRG samozrejme zvlada B747 i B777 a to uz pekne dlouho ... to ze sem do letosniho roku s 747 nikdo nelital na pravidelnych linkach je jina vec ...
na A380 nepotrebujes dvoupatrovy odbaveni ...
0/0
9.5.2004 21:14

kim007

Asi trochu mimo
Já tedy moc nelítam, párkrát do roka, ale myslím, že ČSA i přes jejich potíže jsou aerolinie, které jsou celkem uznávané, Většinou lítám do Asie přes Amsterodam a do Amsterodamu lítám ČSA a velká spokojenost.
0/0
8.5.2004 12:55

Honza

Re:
Hlavní důvod, proč se staví velkokapacitní éra je nejen v úspoře nákladů, ale hlavně v přesycenosti vzdušného prostoru. Sice se se zavedením systém Eurocontrol propustnost trochu zvýšila, ale i tak jsou sloty stále dražší a zpoždění není jevem výjimečným.. Vezměte si, kdyby oněch 550 lidí cestovalo 5 letadly typu B737 nebo A320... A druhá věc: co myslíte tím, že mizerně placený pilot nemá vaši důvěru? Nevím jaké máte představy o mzdových poměrech v ČSA, ale výcvik pilotů je plně srovnatelný (dle mého názoru ještě efektivnější) s EU, kde létá vámi zmiňovaný BA či KLM.
0/0
8.5.2004 14:08

Pecan

Re:
Musim souhlasit s KLM (urcite jedny z nejlepsich spolecnosti), nevim jak budou vypadat po spojeni se zabozrouty Air France. A co se tyka CSA, ve srovnani se zapadnimi spolecnostmi dost bida. Patecni let z Amsterdamu snad nelita nikdy presne (1 hodka a pohodicka) a pokazde stejna vymluva (spatne pocasi, pozdni prilet z Prahy atd.). Skoda, ze jsem asi 2 roky kazdy tyden musel poslochat stejny kecy. Ne CSA nebrat a pres ocean do USA uz vubec ne. Na to jsou nejlepsi BA, KLM - NorthWest a SwissAir.
0/0
9.5.2004 11:24

nygdo

SAS
Ja jsem letel zatim pres ocean dvakrat s SAS (za velice dobrou cenu) a nemuzu si stezovat :)
0/0
9.5.2004 15:21

piErcE

Re:
Chichi .. ty asi moc nelitas ... PRG je co se tyce spozdeni zlata.. byl jsi nekdy dal na zapad? Na pretizenych letistiych typu FRA, ORD, ATL, EWR/JFK/LGA a vubec velka uzlova US letiste? :)
Btw - CSA patri mezi nejl aerolinky co znam .... Ty problemy co mely jsou vesmes drobnosti pouze zvelicene sdelovacimi prostredky ... a ani drahe uz nejsou...
0/0
9.5.2004 21:30

www.skvrbicany.cz

www.skvrbicany.cz
0/0
7.5.2004 23:27

Englishman

Superjumbo?
Zajímavé, že tomu začali říkat podle americké 747. Tím ale zajímavost asi končí a já si nemyslím, že to budou aerolinky nakupovat z jiných než politických důvodů. Takže vlády zemí EU budou tlačit na své domácí dopravce, aby to nakupovaly, a ostatní až na výjimky budou kupovat jiné typy. 550 lidí je přece jen trochu příliš, nikomu se nebude chtít být společností s největší havárií v historii na kontě, odbavování také nic moc, kdo ví, jak to bude s letištními poplatky... Neví někdo jak je to s ekonomikou letu a se spotřebou paliva oproti nové 7E7? Přijde mi to vychloubání Airbusu trochu ujeté.
0/0
7.5.2004 20:22

X236K

Re:
Naklady na jednoho cestujiciho jsou u A380 nizsi nez u 747, bohuzel si nepamatuju presne cisla, ale daji se snadno najit na netu i v cestine. Vzhledem k poctu objednanych stroju (i z mimoevropskych zemi - Singapur, tusim i Dubai) to s tim politickym tlakem asi nebude tak zhave..
0/0
7.5.2004 21:01

krtek

Re:
Jasně, ale srovnáváme nový model Boeingu 7E7, který bude mít spotřebu paliva o cca 20 až 30% nižší než je stávající průměr.
0/0
7.5.2004 21:18

aquila

Re:
spotreba by mala byt pre oba stroje rovnaka. ide hlavne o to ake motory si ta ktora letecka spolocnost objedna.
btw airbus uz ma 10 fixnych objednavok na A380 cardo od fedex-u. a na cca 15 maju opciu.
ide o to ze aby bol airbus rentabilny bolo treba aspon 50 objednavok. teraz ich uz maju 130. cize neni problem.
0/0
7.5.2004 21:22

Englishman

Re:
Spotřeba 747 a 7E7 stejná rozhodně nebude. I když budu ignorovat (resp. relativizovat) rozdílné velikosti, 7E7 je podstatně lehčí (zcela jiné materiály) a i aerodynamika bude o něčem jiném. Když jsem psal, že mimo země EU A380 na dračku nepůjde, myslel jsem civilní přepravce. Nákladní přepravci asi velké krávy a la A380 kupovat budou.
0/0
8.5.2004 0:02

aquila

Re:
myslel som samozrejme spoetrebu na pasaziera. spotreba v absolutnych cislach je u A380 je vyssia :-)
0/0
8.5.2004 14:03

Tom

Re:
For oeing 747-400, the maximum fuel capacity (with optional tail fuel) is 216,840 litres. Other data are as follows: oeing 747-400 oeing 747-300 oeing 747-200 Takeoff weight 395,000 kg 378,000 kg 352,000 kg Range 12,200 km 10,500 km 9,500 km Seats 421 400 387 At cruising altitude, each engine consumes about 3000 litres of fuel per hour, and in return it produces 6 tons of thrust at airspeed of 900 kilometres per hour. Force times speed equals power; in metric units we are talking about 60,000 newtons times 250 metres per second, or 15 megawatts (20,000 horsepower). The fuel consumption then computes at 0.15 litres per horsepower per hour.
0/0
8.5.2004 17:34

Tom

Re:
The economic fuel consumption of the Airbus A380 will be round 13 per cent lower than the Boeing 747's: "The A380 will be the first long-haul aircraft to consume less than three litres of fuel per passenger over 100 kilometres (95 miles per imperial gallon) – a fuel burn comparable with the best of small modern turbo-diesel cars."
0/0
8.5.2004 17:26

Tom

Re:
The A380 Family starts from a baseline passenger aircraft, the A380-800 with a capacity of 555 passengers in three classes, and a range of up to 14,800km/8,000nm. The freighter version, the A380-800F will carry a payload of 150 tonnes (330,000lbs) over 10,400km/5,600nm. Stretch, shrink and extended range variants will become available later. The A380 can be powered by Rolls-Royce Trent 900 engines or GP7200 engines from The Engine Alliance (a General Electric and Pratt & Whitney joint venture).
0/0
8.5.2004 17:27

renda

Re:
Když se podíváš na závazné objednávky uvidíš, že vetšina aerolinek pochází mimo EU, Emirates: 43, Fedral Express: 10 freighters, International Lease Finance Corporation (USA): five A380s and five A380 freighters, Korean Air Lines: 5, MAS (Malajsie): 6, Qantas Airways: 12, Qatar Airways: 2, Singapore Airlines: 10.
0/0
8.5.2004 23:38

cattlewagon

pasazer
rocne naletam pres 200 000 mil a muzu rict ze se nijak na toto netesim a budu se vyhybat.
Nejlepsi spojeni pro dalkove lety aby byly aspon nekolikrat denne je letadlo s 250 -350 pasazeru.
Naplnit  550 lidi na dalkovy let je otazka misto 45 minut
hodne pres hodinu,veskere malickosti ktere zdrzuji se
promitnou jeste vic.
Mozna je to pro jednou za rok vyletnika mezi Parizi a Tokiem,ale casti pasazeri zvoli alternativu.
0/0
7.5.2004 20:00

aquila

Re:
naplnenie bude mozno este rychlejsie ako 747. lebo budu 2 poschodia. ide o to ze v orku 2006 bude len cca 8-10 letisk na toto prisposobenych az koncom roku 2010 bude prisposobenych asi 50 letisk.
0/0
7.5.2004 21:23

Englishman

Re:
V Evropě, že? Ale co na druhém konci? A dokáže si někdo představit vyházet tolik lidí na plochu v případě havarijního opuštění letadla?
0/0
8.5.2004 0:15

filip777

Re:
To je podminkou certifikace. Plne letadlo se musi vyprazdnit behem 90ti sekund za pouziti poloviny nouzovych vychodu. Vyrobce toto musi demonstrovat v realu. Pokud by to nedokazali, letadlo nedostane potrebne papiry... Ostatne tento pozadavek je jeden z duvodu proc je A380 ted certifikovano jen pro 550 cestujicich, i kdyz fyzicky by tam dokazali nasackovat vice lidi.
0/0
8.5.2004 8:27

aquila

Re:
v case startu A380 budu uz upravene tieto letiska
LHR, CDG, LGW, SIN, NRT, SYD, JFK, LAX, SFO, MIA, DXB, DOH
v rokoch 2007-2009 pripudnu nasledovne
FRA, BKK, HKG, KIX, EWR, MEM, ORD, IND, ANC, STN, YUL, …
cize v tej prvej varke je viac americkych ako ostatnych letisk, preco asi?
0/0
8.5.2004 14:15

lubor

Re:
Pokud letate tak casto, verim ze to bude businessem jako ja a kdyz letim z Narity do Londyna,nebo nejakou delsi trasu,versina lidi z naseho podniku si vybira letadlo s co nejvetsim prostorem pro nohy a nejvice sklapejici sedadla.Ze cesta bude trvat o nekolik hodin dele me zase tolik netrapi. Uricte to bude prislib pro lidi co letaji opravdu casto dlouhe trate a take pro ekonomicke turisty, aby se mohli prepravit za mensi peniz. Jendna z linek uz je naplanovana na Singapore- Tokyo na zacatek roku 2006. Doufam, ze budu mezi prvnimi. Navic i ekonom v druhem patre je idealni - sestaveni 2-3-2 a dole klasicky 3-4-3 s vetsim prostorem. Navic odbaveni bude provadeno simultalne na prvnim a druhem patre.   
0/0
9.5.2004 9:44

Doktor Zvěd

Ja sem spis zvedavej,...
... co se bude dit, az to poprvy spadne. To bude docela dost mrtvejch najednou...
0/0
7.5.2004 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.