Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká ropa je nejdražší v historii

Ceny americké ropy jsou nejvýš v historii. Překročila hranici 41,15 dolarů za barel a překonala tak o třicet centů 13letý rekord z října 1990, kdy se vzhůru vyšplhaly kvůli invazi v Kuvajtu. Zdražuje i severomořský Brent, který se blíží 39 dolarům za barel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Evilman

Pozitivum
Čím je dražší benzin, tím míň se musím o silnice dělit s majiteli vraků, kteří prostě provoz svého křápu ze socek neutáhnou!
A kdyby byl benzin za tři eura, tak nás bude jezdit jen tolik, na kolik jsou naše necesty stavěné!
VIVA OPEC!!! 
0/0
14.5.2004 12:21

Daňový úředník

Re:
Tak tak. A pak bude třeba zevést na takový vyfinkundanty jako ty 80% daň z luxusu!!
0/0
14.5.2004 13:57

Drs

Re:
 
Skvělý názor. Mimochodem, pozdravuje Tě Martin Jahn
0/0
14.5.2004 14:35

Tomas

ceny
Kdyz jde ropa nahoru zdrazujeme o kuruny, kdyz zlevnuje roka zlevnujeme o halire. Porad mi to nejak nedava matematicky smysl.
0/0
14.5.2004 11:01

Killer

Vidím to jistě
 
Vyspělé státy by měly začít sériově montovat alternativní pohon. Jinak budeme až do vyčerpání zásob rukojmími nejrůznějších spekulantů.
0/0
14.5.2004 10:06

Kleki Petra

Re:
Vždyť chodit pěšky je tak zdravé!
0/0
14.5.2004 10:13

Daňový soumar

Re:
Kolo je lepší!
0/0
14.5.2004 10:56

hácha

Re:
A co to je ten alternativní pohon? To je jako např. ta nafta z řepky, na jejíž výrobu 1 litru se zpotřebuje 1 l nafty z ropy? Nebo palivové články (auto od 3 mil. výše) na jejichž výrobu se ve všech různých odvětvích spotřebují tisíce litrů ropy? Nebo benzín z uhlí, použitelný i v dnešních motorech (pak to ale není alternativní pohon), který se dá vyrobit již od 60Kč/l? A na zemní plyn dnes jezdit můžeš, ale ropa a zemní plyn jedno jsou. Ropu prostě ničím nenahradíš
0/0
14.5.2004 11:49

tomas kouba

Re:
Nevím, kde jsi přišel na to, že auto spalivovými články se dá koupit za 3 miliony Kč. Cena je mnohem vyšší, ale jde o to, že to jsou zatím jenom prototypy. Jakmile by se palivový článek a příslušenství vyráběl sériově, cena by byla přijatelnější. Nikdo neví přesně koli, ale problém s vodíkem je jiný, ne cena. Palivové články bohužel zatím nejsou moc efektivní. Existují i jiné alternativní pohony. V sedmdesátých letech se jezdilo v Brazílii téměř pouze na líh a fungovalo to. Má to tu výhodu, že na líh jsou schopna jezdit i současná auta na benzín. Sice jsou línější, ale jezdí to. Vrátili se k ropě pouze proto, že to v tehdejších cenách bylo levnější. Existují i další alternativy, jako třeba dřevoplyn. Zásadním problémem je, že ti, kteří jsou toto schopni ovlivnit to ovlivňují směrem k ropě. Ta totiž poskytuje pro zpracovatele obroskou moc a zisk. Všechny alternativy lze vyrobit lokálně, v cílových zemích, jenom vodík se levněji produkuje na rovníku, protože je tam levnější elektrolýza ze Slunce. Ropa už dnes nemá žádnou výhodu a země, které ji produkují, většina združená v OPECu, to moc dobře vědí. Proto se zoufale snaží cenu udržet na hranici, která je ještě únosná. TK - thomaes@centrum.cz
0/0
14.5.2004 12:01

Killer

Re:
 
Tvá slova obsahují pravdu, ale co s tím. Situace lepší nebude, potažmo když zásoby ropy ubývají. Pokud se s tím nic neudělá, budeme v háji. A hlavně ČR, která nemá prakticky žádné zásoby
0/0
14.5.2004 12:02

turista-

Re:
Alternativni pohon existuje. Elektrina vyrabena v jadernych elektrarnach. Uranu je pomerne dost a nez dojde, dokonceni vyvoje termojadernych elektraren se da ocekavat. Da se ale v praxi pouzit jenom v dopravnim systemu se zavislou trakci, tj. zeleznici. Takze jedina cesta jak omezit spotrebu ropy je ji maximalne podporovat. Taky kvuli dalsim vyhodam - rychlosti a bezpecnosti. Evropa (vyspela) a Japonsko se o to alespon snazi. To ze je auto super a nejlepsi co muze byt si mysli jenom blbecci v USA a rozvojove zeme jako my.
0/0
16.5.2004 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.