Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli automobilce zhoustla v Kolíně doprava

Před dvěma lety se desítky bagrů zakously do 360 hektarů polí u Ovčár, a tím začala bez nadsázky nová éra Kolína. Automobilka Toyoty, Peugeotu a Citroenu (TPCA), která tu dokončuje stavby a chystá zkušební výrobu, ovlivňuje život většiny lidí ve městě i okolí. Co se za dva roky změnilo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hupi

Více po železnici
Kdyby se chtělo, tak se určitě podaří přimět TPCA, aby prováděla zásobování více po železnici. Zákaz vjezdu vozidlům nad určitou hmotnost je určitě jedno z řešení. Co se týče provozovatele drážní dopravy, tak se objednatel nemusí už naštěstí spoléhat jen na ČD a může využít služeb např VIAMONTu, OKD atd. 
Jednou z možností, jak zvrátit nepříznivou situaci v dopravě, je aby byly "hlasitě" nespokojeni i obyvatelé Kolínska. Pokud nebudou po regionálních politicích chtít ať se to vozí po železnici, tak budou dál stát v kolonách a čichat smrádeček. V  tom případě je upříměně lituji...
0/0
24.5.2004 10:51

fentik

Je to binec
Každý velký hospodářský subjekt si může bez problému u českého státu zastupovaného politiky koupit rozhodnutí na které by obyčejný občan neměl nárok.To co se v Česku děje okolo Toyoty je pěkné svinstvo...toyota je podle mých zkušeností špatné auto a proto se o autech říká Japonec až nakonec.Nikdy už si Toyotu nekoupim a nějakou spatlaninu třech automobilek raději začnu jezdit na kole.
0/0
24.5.2004 8:37

turista

Otazka
"Podle původních plánů si měla automobilka zajistit zásobování především po železnici" --- "Chtěli jsme, aby TPCA přesunula velkou část zásobování na železnici, ale neuspěli jsme" --- co to znamena?
0/0
22.5.2004 16:26

turista

Odpoved
Odpovim si sam :-) Spatne sestavena smlouva s investorem. Schvalne. Korupce. Na lokalni urovni. Nedavno nejvyssi statni zastupkyne /nezavisly urad/ prohlasila, ze korupce starostu je problem. A ktera strana usty sveho predsedy prohlasila, ze az se dostane k moci, ze ji za to vyhodi? Ta sama, jejiz predchozi predseda "neznal spinave penize". Co ma znamenat takovehle lakani investoru? V Nemecku by neuspeli, mit pobliz zeleznicni trat, samosprava by investora v zajmu obyvatel ji pouzivat donutila. Tak je nalakame k nam, u nas se lide nechaji koupit. Bananova republika.
0/0
22.5.2004 16:36

patriott

jednoduche reseni
hmm, a co takhle na tu silnici pred jejich fariku dat zakaz vjezdu pro nakldani auta? A hned budou jezdit vlakem ! :-)
0/0
22.5.2004 16:18

Blade Runner

výběr
Lepší kamionem z Havl.Brodu než vlakem z Polska.
0/0
22.5.2004 8:02

Varel

vlak
Nevidim jeden duvod proc by z Havlbrodu nemohli pouzivat vlak.  Vlastne jeden, co kamionu trva par hodin to ceskejm draham nekolik dnu. Ale je to vec organizace.  Hlavni tok muze jet vlakama a rychlovky kamionama. Jenze jak to hlidat.
0/0
21.5.2004 1:40

Chomutovák

Re:
Vlak nejsou jen ČD. Taky si můžou koupit lokomotivu a pár svých vagónů a jezdit si to samy, stejně jako to činí např. OKD, Viamont nebo MUS. Částečný problém ale bude v tom, že nákladní vlaky musí platit za použití železnice poplatek vypočítaný z kilometrické vzdálenosti a hmotnosti vlaku. Kamión zaplatí pouze celkem symbolickou silniční daň a možná dálniční známku, což jsou obě paušální platby navíc nedostatečné na pokrytí nákladů na údržbu silnic. A6 bude elektronické mýtné (už aby bylo), budou vlaky v lepší pozici (=nebudou v nevýhodě) a část nákladů se určitě přesune na koleje, kam patří.
Taky by nebylo od věci více podporovat kombinovanou dopravu kontejnerů, klidně i na státní úrovni, např. daňovými úlevami. To by zase kamiónů ubylo a na silnicích bylo lépe.
0/0
21.5.2004 11:58

Blade Runner

Re:
Používat kontejnery na krátkou vzdálenost je nesmysl.
0/0
22.5.2004 8:01

turista-

Re:
Vsak to taky Chomutovak nenavrhuje. Pise tam "take". Pokud jde o tu relaci HB-Kolin, jestli bude vlecka do obou zavodu, pak neni problem nalozit palety nebo na cem ty soucastky maji z rampy do vagonu stejne jako do nakladaku.
0/0
22.5.2004 20:27

Daňový soumar

Šokialistické hospodářství
Šokialisti nakoupili investice, ale na infrastrukturu se vykáleli z vysoka. Půjčený prachy prožrali, rozdali kamarádům a nakoupili hlasy lůzy. Ještě jedna takováhle zima a celá slavná ČSR se vrací do 15. století, protože tu už nebude jediná sjízdna silnice. Ale v důsledku toho budeme všichni na sockách a tím šokialisti úspěšně završí svoji 7 letou šokialistickou revoluci... VÍTEJTE DO SPÁLENÉ ZEMĚ!!!
0/0
20.5.2004 14:24

tak trochu ekonom

Re:
Taky by se mi líbilo podnikání s návratností do 2 let. Proč by se budovala infrastruktura, když jde o kontrakt mezi Peugeot a Toyota na dobu určitou. A úředník to ví! S manipulací obyvatelstva souhlas, ale ve větší nebo menší míře to dělá každá strana.
0/0
21.5.2004 16:40

Blade Runner

Re:
To jako proč by se budovali silnice?
0/0
22.5.2004 8:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.