Diskuze

Kvůli automobilce zhoustla v Kolíně doprava

Před dvěma lety se desítky bagrů zakously do 360 hektarů polí u Ovčár, a tím začala bez nadsázky nová éra Kolína. Automobilka Toyoty, Peugeotu a Citroenu (TPCA), která tu dokončuje stavby a chystá zkušební výrobu, ovlivňuje život většiny lidí ve městě i okolí. Co se za dva roky změnilo?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hupi

24. 5. 2004 10:51
Více po železnici
Kdyby se chtělo, tak se určitě podaří přimět TPCA, aby prováděla zásobování více po železnici. Zákaz vjezdu vozidlům nad určitou hmotnost je určitě jedno z řešení. Co se týče provozovatele drážní dopravy, tak se objednatel nemusí už naštěstí spoléhat jen na ČD a může využít služeb např VIAMONTu, OKD atd. 
Jednou z možností, jak zvrátit nepříznivou situaci v dopravě, je aby byly "hlasitě" nespokojeni i obyvatelé Kolínska. Pokud nebudou po regionálních politicích chtít ať se to vozí po železnici, tak budou dál stát v kolonách a čichat smrádeček. V  tom případě je upříměně lituji...
0 0
možnosti

fentik

24. 5. 2004 8:37
Je to binec
Každý velký hospodářský subjekt si může bez problému u českého státu zastupovaného politiky koupit rozhodnutí na které by obyčejný občan neměl nárok.To co se v Česku děje okolo Toyoty je pěkné svinstvo...toyota je podle mých zkušeností špatné auto a proto se o autech říká Japonec až nakonec.Nikdy už si Toyotu nekoupim a nějakou spatlaninu třech automobilek raději začnu jezdit na kole.
0 0
možnosti

turista

22. 5. 2004 16:26
Otazka
"Podle původních plánů si měla automobilka zajistit zásobování především po železnici" --- "Chtěli jsme, aby TPCA přesunula velkou část zásobování na železnici, ale neuspěli jsme" --- co to znamena?
0 0
možnosti

turista

22. 5. 2004 16:36
Odpoved
Odpovim si sam :-) Spatne sestavena smlouva s investorem. Schvalne. Korupce. Na lokalni urovni. Nedavno nejvyssi statni zastupkyne /nezavisly urad/ prohlasila, ze korupce starostu je problem. A ktera strana usty sveho predsedy prohlasila, ze az se dostane k moci, ze ji za to vyhodi? Ta sama, jejiz predchozi predseda "neznal spinave penize". Co ma znamenat takovehle lakani investoru? V Nemecku by neuspeli, mit pobliz zeleznicni trat, samosprava by investora v zajmu obyvatel ji pouzivat donutila. Tak je nalakame k nam, u nas se lide nechaji koupit. Bananova republika.
0 0
možnosti

patriott

22. 5. 2004 16:18
jednoduche reseni
hmm, a co takhle na tu silnici pred jejich fariku dat zakaz vjezdu pro nakldani auta? A hned budou jezdit vlakem ! :-)
0 0
možnosti

Blade Runner

22. 5. 2004 8:02
výběr
Lepší kamionem z Havl.Brodu než vlakem z Polska.
0 0
možnosti

Varel

21. 5. 2004 1:40
vlak
Nevidim jeden duvod proc by z Havlbrodu nemohli pouzivat vlak.  Vlastne jeden, co kamionu trva par hodin to ceskejm draham nekolik dnu. Ale je to vec organizace.  Hlavni tok muze jet vlakama a rychlovky kamionama. Jenze jak to hlidat.
0 0
možnosti

Chomutovák

21. 5. 2004 11:58
Re:
Vlak nejsou jen ČD. Taky si můžou koupit lokomotivu a pár svých vagónů a jezdit si to samy, stejně jako to činí např. OKD, Viamont nebo MUS. Částečný problém ale bude v tom, že nákladní vlaky musí platit za použití železnice poplatek vypočítaný z kilometrické vzdálenosti a hmotnosti vlaku. Kamión zaplatí pouze celkem symbolickou silniční daň a možná dálniční známku, což jsou obě paušální platby navíc nedostatečné na pokrytí nákladů na údržbu silnic. A6 bude elektronické mýtné (už aby bylo), budou vlaky v lepší pozici (=nebudou v nevýhodě) a část nákladů se určitě přesune na koleje, kam patří.
Taky by nebylo od věci více podporovat kombinovanou dopravu kontejnerů, klidně i na státní úrovni, např. daňovými úlevami. To by zase kamiónů ubylo a na silnicích bylo lépe.
0 0
možnosti

Daňový soumar

20. 5. 2004 14:24
Šokialistické hospodářství
Šokialisti nakoupili investice, ale na infrastrukturu se vykáleli z vysoka. Půjčený prachy prožrali, rozdali kamarádům a nakoupili hlasy lůzy. Ještě jedna takováhle zima a celá slavná ČSR se vrací do 15. století, protože tu už nebude jediná sjízdna silnice. Ale v důsledku toho budeme všichni na sockách a tím šokialisti úspěšně završí svoji 7 letou šokialistickou revoluci... VÍTEJTE DO SPÁLENÉ ZEMĚ!!!
0 0
možnosti

tak trochu ekonom

21. 5. 2004 16:40
Re:
Taky by se mi líbilo podnikání s návratností do 2 let. Proč by se budovala infrastruktura, když jde o kontrakt mezi Peugeot a Toyota na dobu určitou. A úředník to ví! S manipulací obyvatelstva souhlas, ale ve větší nebo menší míře to dělá každá strana.
0 0
možnosti