Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila šest bankéřů IPB

Policie obvinila šest bývalých vrcholných manažerů zkrachovalé IPB z toho, že zavinili ztrátu devíti miliard korun. Bankéřům za to hrozí až osm let ve vězení. Již dříve byli obviněni z několika jiných ztrátových obchodů, tento je však největší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivan Hrozný

Na okraj
Sleduji, jak se nám pěkně diskuze rozběhla. Ale všem Vám uniklo, proč to IPB dělala. A dělala to proto, že to dělat musela. Protože:
a) Stát ji jako jediné velké bance neposkytl ani 1 Kč za špatné obchody z dob před plyšákem. Kdy jsou rovné podmínky pro podnikání???
b) Podmínky, které nastolila ČNB byly v dané chvíli přímo likvidační a jako šité někomu na míru, zpochybňující např. zástavní právo nemovitostmi.
Nezapomeňte dále na uvalení nucené správy a následný mistrovský prodej. Za chvíli budeme slavit již 4 roky tohoto aktu a soudní spory se nám dál pěkně rozbíhají. Jsem zvědav, zda za několik let a po prohrané arbitráži nebude muset policie stíhat aktéry tohoto prodeje.
0/0
6.6.2004 15:48

Hoover

Re:
To, co hlavouni IPB dělali, nemohlo skončit dobře. Smyslem uváděných operací nebylo vyřešit problém (toto nebylo a nemohlo být řešení), ale oddálit pád, aby se mohlo v nastaveném čase ještě dál hrabat a ještě víc ohlodávat mršinu. Kdyby šla IPB do kolen hned když začalo hořet a nedělala tuhle maškarádu, stát by tam ty peníze nalil, protože to tenkrát byla vlastně státní banka jako ty ostatní velké. Jenže se to zamaskovalo, banka se pak státu divokou privatizací ukradla (byť za mocné spolupráce/zavření očí státu) a pak nebyl důvod, proč do první zprivatizované velké banky penízky státu pumpovat. Zvlášť když přišla Nomura a zbytek banky koupila, aniž by požadovala napumpování peněz od státu (protože to měla dobře spočítané a věděla, že ve skutečnosti kupuje vybraná aktiva a zbytek banky jí vůbec, ale vůbec nezajímá a nechává ho Procházkovi a spol. na hraní).
0/0
6.6.2004 16:37

Jana

Nesmysl
Nejraději mám ty, co plácají nesmysly a ještě se při tom odvážně identifikují jménem svých oblíbených historických vzorů. Ivane Hrozný, buď patříte do party  bývalého Lva ve světě financí nebo Nomury 9a pak prostě říkáte to, co se odvás dá čekat), anebo jen nic nevíte o bankvnictví a podlehl jste také kampani, kterou tady Nomura rozpoutala, když si byla dobře vědoma toho, že 99 voličů a daňových poplatníků nemá ani anung o tom, jak se prodávají banky. Pokud jste tento druhý případ (nerozumíte bankovnictví), nemůže vám to nikdo mít  za zlé, ale pak své nesmysly neprodávejte ostatním způsobem, ze kterého si laik může myslet, že rozumíte tomu, o čem mluvíte. Banku lze prodat buď  po úplném očištění, nebo bez očištění, ale s právem prodat státu zpět část úvěrů, anebo ta, jak je. V bankovnictví má každá ta metoda i jméno, všechny jsou standardní a volba metody je věcí prodávajícího i kupujícího. Podle vybraného způsobu ovšem  vypadá cena.  První způsob je pro investora samozřejmě pekelně drahý.  Druhý (nebo kombinace očištění a garance) je hodně drahý. Třetí je levný. Nomura si vybrala levný způsob a podle něho zaplatila.  Pro čtenáře, kterým se Ivan Hrozný snaží věšet bulíky na nos: dovolenou si také kupujete s dopravou nebo bez, s jídlem nebo bez a podle toho platíte.  Smlouva je věcí dvou a jsem si jistá, že nad představiteli Nomury nikdo nestál s revolverem v ruce, když jednala o privatizaci.  K vaší stížnosti b): jednak jiné banky na tom byly stejně, jak nejspíš dobře víte,  a jednak CNB v tomto bodu postupovala logicky a oprávněně a na vině nebyla ona, ale náš skvělý konkurzní systém. Když tomu tak rozumíte, víte dobře,  že věřitelé s nemovitými zástavami nesměli nakládat bez aktivní pomoci dlužníků - ovšem neměli nástroj, jak je ke spolupráci přimět. Tak jaképak zajištění nemovitostmi. Aha, chtěli jste si natunelovat ještě více - tak to
0/0
6.6.2004 19:36

Jana

Re:
mu rozumím.
0/0
6.6.2004 19:38

Hoover

Re:
Jen bych dodal to, co se málo ví. Až do 30.8.1998 (!!!) bylo zástavní právo k nemovitostem úplně k ničemu, protože zástavní věřitel (banka) neměl zákonný způsob, jak prodat zastavenou věc a výtěžek si ponechat na úhradu pohledávky. Od 1.9.1998 to sice šlo, ale strašně složitě a zdlouhavě. Skutečně fungovat začala zástavní práva až do 1.5.2000 (zákon o veřejných dražbách) resp. od 1.1.2001 (soudní prodej zástavy v osř). Takže po celá devadesátá léta byla pohledávka "zajištěná" zástavním právem ve skutečnosti zcela nezajištěná. Bokem pak nechávám to, že nemovitosti byly x-násobně nadhodnocovány znaleckými posudky, což hodnotu zajištění ještě více zkreslilo. Za tenhle průšvih můžou politici a ne ČNB, která jej změnit nemohla, ale nemohla před ním ani zavírat oči.
0/0
6.6.2004 21:45

Vlk

I 4 roky by byly dobré
Domnívám se, že i 4 roky (8 a po půlce případně propuštění) by splnily nějaký účel (za předpokladu, že jsou vini). Jde hlavně o to ukázat naší rádobyelitě, že pro ně platí zákony a pokud někoho poškodí a to i svojí tupostí a neschopností, měl by přijít trest. Konečně platy mají královské, tak musí mít i odpovědnost. A přiznejme si, že je to jenom špička ledovce a podvody se dějí i v menších firmách - kolikrát už jsem jen viděl prodej strojů - "šrotu", ze kterého vzešla nová konkurence jakoby náhodou vlastněná bývalým manažerem. Takže hodně štěstí a odvahy soudci, který bude případ posuzovat - ať je to varovný signál i pro ty menší ryby.
0/0
6.6.2004 13:14

Jarmil

To byla ta Havlova sametová revoluce. Všichni bolševické kádry zůstaly na svých místech
Bolševičtí soudci a policajti nic nešetřili, socialisti a lidovci si mnuli ruce, jak to Klausovi zavaří a Unionisti po vzoru komunistických kolaborantů zachraňovali koryta podrazy a pomluvami.
0/0
5.6.2004 22:41

Jarmil

Re:
Natrhnu ti koutky,mam na kundu choutky.V kunde si ho navlhcim,koulim pekne odlehcim! Kdyz kachnu, tak pecenou, kdyz zenskou tak svlecenou, kdyz tancovat tak rumbu, kdyz lizat tak........KUNDU
0/0
6.6.2004 11:06

Dežo

Re:
 
  to snad je lepsi
0/0
6.6.2004 11:08

Hansy

Kteří jsou ti další?
Nanarazil jste někdo někde na jména těch dalších obviněných ze společností, které se na tom podílely?
Díky
0/0
5.6.2004 20:26

JUDr. Jánošík

Re:
To nie sú Zahořany. Kde sú staré zlaté časy, keď sem nechodili nedomrrdaní adolescenti marne čakajúci na prvú polúciu. Keď každá nadávka mala dynamický náboj a nebola len produktom detských mozočkov postihnutých obrnou. Staré zlaté časy s Crhom, Mrrdkou, Neonkou, Ochmejom, Polulinou... Toto tu je len znôška bezduchých nadáviek bez akéhokoľvek nápadu, horšie než Ukrajinci, keď vykopú ďalšiu mŕtvolu v základoch starého kulturáku...
0/0
6.6.2004 11:10

Polulina

Re: tak to není
Tram má třináct let, na ulici žije od svých pěti. Svého otce nezná, matku si moc nepamatuje. Naposledy slyšela, že její matka žebrá na trhu Cau Mong. Tram se živí prostitucí, bydlí pod mostem Nhi Nghe a je HIV pozitivní. „Do školy jsem nikdy nechodila. Neumím číst, počítat jsem se naučila na ulici. Nejdříve jsem žebrala, sbírala odpadky a prodávala losy. „Šla jsem k doktorovi, prý mám ten HIV a asi umřu. Já se smrti nebojím, nikoho přece nemám. Bojím se jen policie a gangu z přístavu.
0/0
6.6.2004 11:12

dadalak

levne volani
http://www.softphone.cz/?spid=sp13760 vyzkoušejte..docela dobrá úspora
0/0
5.6.2004 19:18

dadalak

Re: Slevy
 
0/0
6.6.2004 11:05

Polulina

Re:
honit si šulína, to dokáže každý dement.Ale být laskavý k desetkrát trestanému vrahovi, který krade, má žloutenku a syfilis ,je alkoholikem a lže i sám sobě a je CIKÁN, to dokáže pouze OSOBNOST.
Výrazem pravého člověčenství je vzít si takového cikána k sobě domů, zaplatit za něj dluhy a každý večer mu nabídnout teplou večeři, laskavé slovo a čistou postel a kapesné na ráno do hospody, aby nemusel tolik krást.
Právě takové člověčenství by nás mohlo reprezentovat ve společném evropském domě.
0/0
6.6.2004 11:14

jan hus

za pravdu se upaluje
pokud vsichni pochopite ze cssd se rozjelo ,protoze jim komuniste po roce1989 dali velkou financni dotaci.priznate si ze ods vzniklo diky komunistum a zjistite ze strany narodni fronty ,dlouhodobi poskoci to komunisticke strany,napriklad lidovci jsou jejich lide. tak potom vam dojde, ze to nemohlo byt jinak.prece nikdo nepusti moc jen tak ,pouze ji prehodnoti a nainstaluje podle potreby .vazeni obcane ,maji porad obrovskou silu a delaji to dobre,nic se jim nestalo a uz nestane.takze cela era slavne sametove revoluce bude jednou v historii jako smutny pripad ,nazvany nejsme jako oni.havle velke diky a vam dalsim take
0/0
5.6.2004 14:56

Václav

Re:
Nemohu souhlasit s postojem českého premiéra, který se ve včerejší reakci snažil Stoiberova slova bagatelizovat a nepřiměřeně uklidňovat naši veřejnost tím, že v Evropské unii sudetoněmecké požadavky vůči České republice nemají šanci. Opak je totiž pravdou a je nutno říci to s plnou naléhavostí a vážností, ač bez hysterie. Edmund Stoiber to vyjádřil docela přesně a nepřehnaně, když řekl: „Jestli si Češi myslí, že nyní – po vstupu do EU – budou mít klid, tak se moc mýlí.“ Tato jeho slova nejsou nadnesená, je to pouze vyjádření skutečnosti, kterou musíme brát na vědomí a na kterou jsem ještě před naším vstupem do EU opakovaně upozorňoval.
0/0
6.6.2004 11:16

Montaigne

Lvi
Byli to lvi ve světě zlodějů
0/0
5.6.2004 11:18

Tiskové oddělení PR

Re: CV
Václav Klaus je ženatý s ekonomkou Livií Klausovou a má dva syny a pět vnoučat. Syn Václav je ředitelem soukromého gymnázia v Praze a syn Jan je finančním analytikem. V mládí byl dlouhá léta vrcholovým sportovcem, hrál košíkovou a odbíjenou, také rád lyžuje a hraje tenis. Ve volném čase čte beletrii a poslouchá hudbu, zvláště jazz. Publikoval přes 20 knih s tématy obecně společenskými, politickými a ekonomickými, je nositelem mnoha mezinárodních cen a čestných doktorátů z univerzit z celého světa.
0/0
6.6.2004 11:17

Džeky

Nabízí spolupráci při řešení IPB
 
Je přeci nejlepší bankéř. Nebo ne ?
Ale ano.
 
 
0/0
5.6.2004 11:12

Verca

Re:
my češi můžeme být na takové lidi opravdu hrdi. Fotky stojí za to
0/0
5.6.2004 11:15

Goldfinger

Re:
Vávra je bůůůůůůůůůůch
Pardon pan Ing. Vávra.
0/0
5.6.2004 11:19

Praseckar

Re:
Uvadet jako referenci dopis od Gregra by ve slusne spolecnosti byla zaruka bankrotu
0/0
5.6.2004 14:13

Step

Za 4 roky...
zase doma a vysmátej život.A na majetky se sahat nebude a nebude.Vysoká zlodějna pokrytá šikovnými právníky se opravdu vyplácí.
0/0
5.6.2004 10:55

Goldfinger

Re:
 
a taj to bylo , je a bude. Co tě ve škole učili nebo děláš na katastru ?
0/0
5.6.2004 11:33

jojoj897

8 roků za 9 mld ???
... a s pravděpodobností, že tě na "půlku" pustí domů! to je docela dobrý kšeft  
0/0
5.6.2004 10:41

Věra

Kdy začne vyšetřování
úvěrových podvodů Komerční banky z konce roku 1991? Tehdy Komerční banka státní peněžní ústav, pobočka Praha-centrum, která je v obchodním rejstříku zapsána od 30.12.1991 uzavírala úvěrové smlouvy (k tomu zástavní a podobné) ačkoli neexistovala!! Mám pár takovýhle smluv v ruce!! Nyní Komerční banka,a.s., která údajně tyto smlouvy dostala od KB s.p.ú. jako vklad státu při založení, postupuje tyto úvěry GE Capital bank,a.s.. Jedná se tedy o stejný systém, jako v případě IPB popsaném v článku. Navíc jak zjišťuji, tak smlouvu o které píšu, uzavřeli dva neexistující subjekty. Anijeden v době uzavření nebyl zapsán v obchodním rejstříku. KB s.p.ú. má sice pobočku Praha centrum alespoň zapsanou od 30.12.1991 (úvěrová smlouva je z listopadu 1991), ale ten druhý subjekt nikdy neexistoval a neexistuje. Zase daňový poplatník zaplatí dluhy, o které se nezasloužil, nemohl je nijak ovlivnit. Stát opět konstatuje, že to byly špatné úvěrové smlouvy a protože se nedokáže "úmysl", tak se vše zamete pod koberec. Občane plať a drž "h*bu", nebo přes ni můžeš lehce dostat. Taková je realita.
0/0
5.6.2004 10:20

Merk

Re:
Uááá, Věro, Ty mi dáváš. Takových nesmyslů v jednom příspěvku... Ale postupně:
a) Právním subjektem byla Komerční banka s.p.ú a ne její pobočka. Podstatné proto je, kdy byla KB s.p.ú. zapsána do podnikového rejstříku, neboť tímto dnem vznikla. Zapsána byla dne 1.1.1990 a od tohoto dne byla oprávněna činit právní úkony, tedy mj. i uzavírat úvěrové smlouvy. Že se tak dělo na pobočkách (které byly i uvedeny ve smlouvách), je věcí organizačnětechnickou a ne právní.
b) Pobočka Praha-centrum nemohla být od 30.12.1991 zapsána v obchodním rejstříku, protože obchodní rejstřík vznikl až 1.1.1992. Dne 30.12.1991 tedy mohla být zapsána nanejvýš do podnikového rejstříku. Je přitom jedno, jesti se tak stalo nebo ne, protože zápis pobočky je hlavně informativní a jeho právní důsledky jsou zcela jiného druhu. I po zápisu pobočky je totiž právním subjektem KB s.p.ú., která vznikla už k 1.1.1990.
c) Postupování pohledávek z KB a.s. na GECB a.s. nemá s postupem popsaným v článku společného vůbec nic, kromě toho, že je tu pohledávka a ta pohledávka se postupuje. Problém popisovaný v článku je v tom, že na odkoupení pohledávek od IPB půjčila sama IPB. Asi nemusím dodávat, že KB nyní nepůjčuje GECB na odkoupení pohledávek (nemám ani pocit, že by si GE jako největší světový koncern potřeboval od hnidy jako je KB resp. SoGen cokoliv půjčovat).
d) Již jsem uvedl, že KB s.p.ú. mohla uzavírat smlouvy od 1.1.1990. Pokud je uzavřela v listopadu 1991, je vše OK (zapsání pobočky na to nemá žádný vliv).
Tedy shrnutí: doporučuji buď dobrého právníka nebo dobrého profesionála v jiné oblasti .
0/0
5.6.2004 19:32

vaxelmania

Re:
A TY SEŠ KDO ? bolševik či vlezdoprdelka
0/0
6.6.2004 13:53

Merk

Re:
Menševik, chytráku.
0/0
6.6.2004 21:46

wendy_cz

je to jen snaha
odvest pozornost od daleko vetsich pru.eru socanske vlady.
0/0
5.6.2004 9:12

souhlas

s diskusí
souhlas s diskusi.Vždyť už vyšetřovali KB v čele se Salzmanem pak prošetřovali i Vávru a co z toho.Ticho po pěšině.Možna na ty velké podvody ani nemáji Filipa tak ať se vrhnou na něco čemu budou stačit
0/0
5.6.2004 7:33

Luboš Mokrý

policajti
Ať už se konečně policajti vykašlou na bankéře a vyšetřují brněnskou inpekci ministra vnitra, jmenovitě Luboše Mokrého, Miroslava Chmelku a Andreu Hladkou.
 
0/0
5.6.2004 1:34

Luboš Mokrý

Re: anna k.
chtěla bych říct, že je to pravda. Konečně ať se mluví o podvodech, vztazích na inspekci, protože mě se stalo, že jsem tam dala podnět ohledně autonehody a možnosti pojistného podvodu pana Jana Bechy. Inspekce celou věc shodila pod stůl. Přitom důkazy byly evodentní. podezřelé bylo, že se sem mnou nechtěli vidět osobně, ale na ulici. Prý to sleduijí a nesmím nic dát písemně. Nakonec jsem se dozvěděla, že tovyšetřovala sestřenice pana Bechy. Kontaktoval se se mnou jakýsi pan Chmlelík nebo Chmelka.  Tak jsem si na to vzpomněla.
Anna 
 
 
0/0
5.6.2004 1:40

Černý

Re:
Vážený pane. V bankách a dr. záložnách bylo vytunelováno (podle zprávy ČT z 8.4.2004) 720 milard Kč. Je to víc než státní rozpočet ČR. Takové názory jaké vyjadřujete se těmto zlodějům strašně moc hodí. V podstatě říkáte zapomeňte. Všichni bychom se měli o 100% lépe kdyby dnes vláda tyto peníze měla. Včetně nenasytných doktorů, učitelů, státních úředníků a důchodců. Mohly by být sníženy daně atd. Mně zase ty vaše problémy na které upozorňujete připadají jako prkotina. Ty miliardy někde musí být. Kdyby se jich podařilo vypátrat a dostat zpět jen 10% tak by nám všem bylo hej.
0/0
5.6.2004 7:24

MilošZ

Re:
Nechci se nikoho zastávat, ale v případě popisovaném v článku si peníze v igelitce nikdo neodnesl. "Spřátelené firmy"  si od IPB koupily pohledávky za klienty s nevymahatelnými úvěry. Na nákup si půjčily od IPB. Z těchto půjček zaplatily IPB za nákup ( peníze na nákup ani neopustily banku). Pokud se jim (spřáteleným firmám) podařilo něco vymoci, měly to zaplatit jako splátku úvěru. Pokud to neudělaly, tak to je špatně. Mě spíš vadí, že policie vyšetřuje "zmizení" (pokud vůbec to je?) 20-30 miliard Kč. Proč ale stát má zaplatit více jak 100 miliard bance která získala klienty, pobočky, bankovní systém atd.?  
0/0
5.6.2004 8:44

Ivan

Re:
Vážený pane,
uvádět jako zdroj ČT .... to nemyslíte vážně. S málokterým výrokem Miloše Zemana lze bezmezně souhlasit, jako s tím o novinářích.
A kde myslíte, že se peníze z bank a kampeliček jsou??? Někde být musí, Né???
0/0
5.6.2004 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.