Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levné jízdné na vlak bude pro mladé i v létě

České dráhy zrušily v dubnu Junior pas - ISIC. Studenti a mladí lidé, kteří ho do té doby nestačili vyřídit, ale nemusejí zoufat. České dráhy přišly s novou nabídkou, která umožní mladým cestovat levně vlakem i v létě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarka

EuroCity + Intercity
" Hlavni vyhodou sitovych jizdenek je, ze jejich drzitele nemusi platit priplatky ve vlacich EuroCity a InterCity ", upresnil Tesar. Co to je za blbost, priplatky v EC a IC byly  jiz ca pred rokem zruseny ....
0/0
16.6.2004 15:45

maerlyn

Re:
jenže byly zase zavedeny ...
0/0
16.6.2004 16:04

TomášM

Re:
byly zavedeny asi aby se vyvolení, co jezdí EC s režijkama nemačkali s dělným lidem.
0/0
16.6.2004 16:18

turista-

Re:
EC a IC priplatky nebyly nikdy zruseny. Jenom se u nekterych tarifnich nabidek neplati - u Kilometricke banky, sitovych jizdenek a mezinarodnich jizdenek.
0/0
16.6.2004 17:25

Walda

Brno - Sternberk
Brno - Šternberk  100km
Vlak s JP: 60,-  2hod. Autobus: 84,- do Olomouce + 20,- do Sternberka 2.5hod Auto po dalnici ve 4 lidech: 50,-/osoba  1:10 hod
 
0/0
16.6.2004 15:39

MuraH

Re:
A proto jsem si raději koupil auto, ty lidi vždycky seženu a je to levnější, rychlejší a hlavně pohodlnější.
0/0
16.6.2004 16:45

MuraH

Re:
Ovšem to jen, když počítám náklady na benzín. Jsem student a říkal jsem si, že budu jezdit jen domů a moc mě to auto stát nebude. Velký omyl. Nejde ani tak o to, že se tam něco pokazí a musí se koupit nové atd...ale spíš jde o to, že člověk si na auto hodně rychle zvykne. A už to není jen ježdění domů k rodině, ale i takové popojížďky do míst, kde jsem kdysy normálně chodil pěšky nebo MHD. A pak se to sčítá + amortizace, pojistka, a jiné věci, které by každý chtěl v autě mít. Je to vše o pohodlí a o pocitu, že někdo ukáže, že na to má. Přitom auto zatím nepotřebuje...:)
0/0
16.6.2004 16:59

TomášM

Zajímavost
Mimochodem, když jsme u té bezpečnosti, víte že let letadlem je zhruba stejně bezpečný jako jízda autem? Protože když počet nehod přepočítáte na počet jízd, stejně jako u letadel je to na počet letů, vyjde vám přibližně stejné číslo u letadel i u aut.
0/0
16.6.2004 15:17

turista-

Re:
V prepoctu na km je to uz ale jinak. Pak je letadlo 33x bezpecnejsi nez auto a vlak 100x bezpecnejsi nez auto. Ovsem z ekologickeho hlediska (spotreba paliva) je na tom letecka doprava jeste hur nez automobilova.
0/0
16.6.2004 17:48

Pivovarov

Re:
, To je naprosta blbost. Letadlo spotrebuje nejvic paliva pri startu, takze pokud ho porovnavas s autem, musis to vztahnou ke vzdalenosti (let z ruzyne do kbel B747 asi nebude moc ekonomicky a ekologicky). Beru samozrejme prum. obsazenost letadel a aut. A samozrejme zalezi na typu a vzdalenosti (kazda vzdalenost potrebuje jinej typ letadla), kdyz z Prahy do Ostravy poleti B777 tak spotreba bude vetsi, nez kdyz tech 300 lidi poletej nekolika napr. ATR, coz bude ale rozhodne ekologictejsi nez kdyby tam jelo 150 aut (obsazenost 2 lidi). A plati, ze cim delsi trasa tim ekologictejsi, napr PRG-Soeul nekolik tis. km kdyby to meli jet vsichni autama tak je smradu az fuj nepocitaje casovou ztratu cca 10 dnu (letadlo 10 hod). o se tyka nehodovosti, ta je neporovnatelna. Letadla padaj zcela vyjimecne, kdyz spadne letadlo, je to udalost, vo ktery se vsude mluvi, jednak je to vzacny a jednak zemre prum 150 lidi. Ale nehodovost na silnicich? Zapocitano rozvojovy svet? to by muselo denne spadnout tak 500 letadel.
0/0
17.6.2004 10:55

Stoupa

Ježdění autem
Musim podotknout, že TomášM a Honyschek jsou dosti vypatlané mozečky  Každý dobře ví, že náklady na benzín jsou zhruba polovinou nákladů na celé auto. Pak určitě nemuže vyjít auto levněji (možná tak v 1 % případů, když to vlak moc objíždí). Ja jezdím vlakem taky 6 let, zpoždění jsou na denním pořádku kvůli stavbě koridorů, ale i tak auto jede kratší dobu jen za cenu porušování předpisů. Na čistotu vlaků si nemůžu stěžovat. Pak se není čemu divit, že se u nás zabijou 3 lidi denně na silnicích. Až vstoupí v platnost nový silniční zákon a bodový systém, všem takovým primitivním mozečkům odzvoní a budou chodit pěšky !   Už se na to těším
0/0
16.6.2004 13:29

Martin

Re:
s hodnocenim tomasem a honyschka souhlasim - na vupocet nakladu (na provozo auta) pouzivaji meotdy 4. tridy zakladni skoly a snazi se to zde predkladat jako vedu.
Vlakem nejezdim, jezdim temer vyhraden autem. Ale ne proto, ze by provoz auta byl alciny. Proto, ze mi dava svobodu pohybu, nejsem vazany jizdnim radem a setri mi spoustu casu (na trase kterou ja jezdim hodinu bez porusovani predpisu jezdi vlak necele 2 hodiny).
Ale az CD rozjedou Pendolino tak uvazuji, ze se budu autem prepravovat jen na nadrazi na Pendolino.
0/0
16.6.2004 13:45

mdz

Re:
0/0
16.6.2004 13:47

Lubosh

Re:
Musim ti oponovat. V jistých případech je auto ekonomičtější i když mne to vyjde o neco dráž než cestovat vlakem.
S přítelkyní pracujeme a bydlíme v Praze. Oba pocházíme z Moravy. Její a mí rodiče od sebe bydlí cca 30km ve dvou vesnicich. Pomocí veřejné dopravy bychom cestovali následujícim způsobem: Z jedné vesnice do města autobusem, ve mestě přestup na vlak, pak cesta do druhého města. Potom opět přestup na autobus a pak cesta autobusem do druhé vesnice. Celá tato šílená operace zabere asi 2 hodiny, autem, aniž bych porušoval předpisy do zvládnu za půl hodiny. Jiste nemusím dodávat že pokud bych tuhle cestu chtěl absolvovat o víkendu, tak se doba cestování protáhne protože doprava do vesnic je více než mizerná.
Jinak cesta z Prahy do Hranic na Moravě mi vlakem zabere 4 hodiny (když jsme auto neměli a zrovna se opravoval koridor, cesta běžně trvala 5 hodin). To ještě nepočítám přestupy a čekání na autobus. Autem po dálnici (opět bez toho aniž bych porušoval pravdla silničního provozu), tuto cestu uděláme za 3 hodiny. Bez mačkání se ve vlaku, bez obav že náhodou pokud při zpoždění vlaku příjdeme o spoj a budeme čekat na další apod. Autem projedeme asi o 200kč více než vlakem ale ekonomickou úsporu beru v tom že finálně ušetřím několik hodin cestování.
To jsou myslím dobré argumenty ne?
0/0
16.6.2004 14:57

shimansky

Re:
, No jo, pak jsou taky případy, že chceš jezdit do nějakého města přímo na koridoru. Autem tam jedu z domu do domu minimálně o 30 minut déle než je cesta vlakem a proto můj vůz využívám pouze, když chci vést sebou hodně věcí. Když jedu jen na víkend není nic lepšího než vlak. Protože toho přes týden najezdím služebně autem dost je pro mne cesta EC po koridoru příjemným zážitkem, odpočinutím a navíc si mohu studovat materiály či dělat na notebooku. Využívám kilometrické banky a jezdím za 0,60 kč/km. Vlak má pořád v dopravě svoje místo, musí však nabízet komfort a spolehlivost. To koridorové tratě umožňují. Taková liberalizace železničního trhu by tohle odvětví posunula ještě dál.
0/0
16.6.2004 17:25

pepa

Re:
tak to nevim ktere koridorove mesta myslis ???
z prahy do brna : 
rychlik 3:30 min
ec 2:49 min
bus 2:25 min
autem - prumerna rychlost na dalnici 120kmh, vzdalenost 200km = 1:40 min
motorka - prumr. rychlost 160kmh = 1:15 a navic ta jizda stoji za to !!!!!!!
 
a to neznam mnoho lidi co jezdi po dalnici 120kmh, otimalni je 140 protoze to jeste neni na pokutu a sance na vybourani jsou stejne nizke (vysoke)  cili doba pod 1:26.
 
0/0
16.6.2004 17:58

Prasatko

Re:
Chci videt, jak se to da stihnout za 1:26, kdyz 30 minut trva vymotat se z centra Prahy :)
0/0
16.6.2004 18:07

Lubosh

Re:
To zaleží na tom ve které části Prahy bydlíš a kam máš namířeno. Já bydlím na P4, kousek od magistrály. Dostat se na magirtrálu od baráku mi zabere asi 5 minut. Pak už jedu po dálnici a z ní sjedu pár kilometrů za Olomoucí. Jednou jsem to zkoušel za kolik se to dá udělat. Jel jsem 180-200 a z Prahy do Hranic na Moravě i s přestávkou na tankování jsem to ujel za 2 hodiny 15 minut. To riskování za tu ušetřenou hodinu mi za to ale nestojí, takže běžně to jezdim za 3 hodiny, maximálně něco přes 3 hodiny. Při slušné rychlosti to auto ani tak něžere jako když to honím
0/0
17.6.2004 8:17

turista-

Re:
jojo, na motorce to musi stat za to. motorkar = nedobrovolny darce organu :-)
0/0
16.6.2004 18:23

TomášM

Radím všem
Po 6 letech jezdění vlakem - 6 letech jízd kdy prakticky 95% jízd bylo zpožděno, jízd s cigány,spodinou,lidmi co smrdí nejen potem, lidmi s psychopatickým chováním, jízd kdy jsme prostě zastavili na mezi a 20 minut tam stáli, nikdo nic nevysvětlil, jízd kdy nás 2x do měsíce narvali do autobusů protože něco kutali na trati, jízd které končily na špinavých nádražích plných feťáků, bezdomovců, lidí co vás obtěžují a kde si ani nemůžete sednout a která jsou daleko od místa kam vlastně potřebujete dojet, po těchto 6 letech jsem si koupil auto a ta změna pánové a dámy to je jak vstoupit do království nebeského. Když jedeme 2 (s přítelkyní), vyjde nás to nachlup stejně jako vlakem s junior pasy. Tímto zdravím a lituji všechny, co nemají jinou alternativu než jezdit s ČD, je to fakt hrůza a ostuda.
0/0
16.6.2004 12:30

Honyschek

Amen
Je to tak. My to s pritelkymni udelali pred tremi tydny. BTW kdyz jedu domu (S Morava) z Brna kde studuji a sezenu k sobe do auta dalsi tri lidi, tak jedeme jeste levneji nez CD a na cestu se mnou si nikdo zadnou slevenku kupovat nemusi. Ceske drahy
PS Junior pas - aneb nechci slevu zadarmo, nybrz za 500,-
0/0
16.6.2004 12:42

UH

Re: mrtvoly na cestách
Souhlasím, až na jednu věc: jízda vlakem je bezpečná, na rozdíl od jízy autem nebo busem atd. Takže pro cestu mezi velkými městy nebo v určitých relacích je určitě lepší jet vlakem. Navíc i někdy rychlejší..
Podívej se někdy na NOVU, kolik mrtvol denně tam ukazují... Kdyby jezdil úplně každý autem, tak se tady všichni pozabíjíme...
 
0/0
16.6.2004 12:43

mdz

...
po dvaceti letech jizdy vlakem konstatuji, ze jim budu jezdit dal.Nemam zajem na tom podporovat vyfukove plyny
0/0
16.6.2004 13:05

Martin

Re:
jen by me zajimalo, do ktere skupiny se zaradis ty osobne:
smrdis potem, jsi psychopat, spodina, nebo cigan ???
0/0
16.6.2004 13:35

mdz

Re:
23let, student MFF UK,bílé pleti, hudebně založený, pracující
0/0
16.6.2004 13:41

Martin

Re:
no dobra,
ale ja se ptal tomasem, protoze on sem prisel s rozdelenim lidi cestujicich vlakem na psychouse, smradlave a cikany :))
0/0
16.6.2004 13:47

mdz

Re:
eh, sorry, ono jak to obcas neukazuje ten neco jako tabelator na zacatku, tak ve spechu¨prehlednu, ze to neni reakce na muj prispevek
0/0
16.6.2004 13:48

pepa

Re:
student s rezijkou, to je horsi nez ti ostatni skupiny
 
0/0
16.6.2004 18:01

Finn

Re:
jo lidicky bezte se podivat jak funguji vlaky ve Finsku. Vse jezdi presne, nadrazi sou ciste temer bez domovcu (obcas se naky najde vsude). Vlak vyjde levnejc nez autobus a je rychlejsi. Treba trasa Helsinki - Tampere za necele 2 h (necelych 200km), autobusem to je asi 2,5h - 3h. Jo jo vubec se mi nechce zpatky domu
0/0
16.6.2004 14:40

norice

Re:
Secetl jsi  nam  pouze pohonne hmoty. A co porizeni auta, pov. ruc. a opravy, to jsou zanedbatelne polozky? Nepredpokladam, ze mas auto na ZL.
0/0
16.6.2004 16:29

Xtreme

Re:
Tak si někdy zkus jet v pátek večer z Prahy a v neděli večer do Prahy. Ještě budeš rád, že ČD existují.
Mám strašně rád kecy o "výhodnosti" aut, když pak ti samí lidi se v neděli hned po obědě rychle seberou a pospíchají domů, protože "večer budou kolony".
0/0
16.6.2004 17:47

Milhousek

Špidla
nás chtěl obalamutit těma 2.000,- za květen a teďka z nás sedře kůži...achjo...
0/0
16.6.2004 11:47

pepa

Re:
nas ?
 
me kudla nikdo nic nedal ......
 
mluv za sebe, ne vsichni tady jsou duchodci...
0/0
16.6.2004 18:03

jiri_novak

?
Nevím kdo ještě jezdí vlakem... Je to hnus, špína, zpoždění. Radši koupit auto a vyjde to ještě levněji. Vlaky se u nás už dávno přežily.
0/0
16.6.2004 11:29

vic

Re:
No nevim. Kdyz se necham vozit z koleji v Brne do Orlove autem, taxi lidi klidne berou i 120Kc za jizdu v 5ti lidec. Coz musite uznat ze je mazec. Za jizdu vlakem do Bohumina + autobusem do Orlove zaplatim 100Kc a sedim si ve velkem kupecku s dalsimi 5ti lidmi a jsem v pohode. Casove to vyjde cca o hodinu vice, ale jeste se nestalo, ze by clovek, co mne veze autem vyjel na cas presne podle planu. A o cistote ve vlacich toho taky asi moc nevite. Uvedomte si ze uz nezijeme v komunismu a toaletni papir na WC a tecici voda je bezna realita.
0/0
16.6.2004 11:35

drevak_patlak

Re:
Vlakem jezdí dost lidí a polední dobou jich i přibývá. Hnus je to výjimečně (když se např. ožrala poblije), s tou špínou to není taky tak hrozné (záleží ale na tom, jestli vůz vyjel zrovna z myčky nebo už má za sebou 500 km), voda i toaleťák na záchodě se stávají běžným standardem (až ho někteří cestující dokonce chodí krást!), zpožděno je zhruba 10% spojů a to nijak radikálně (jezdím pravidelně už 7 let zhruba 3x týdně a to číslo zhruba odpovídá pozorováním, za tuto dobu jsem neměl tu čest sedět ve vlaku zpožděném víc jak hodinu a i to bylo max. 4x).
Koupit auto rozhodně nevyjde levněji, náklady na 1 km minimálně 3 Kč, vlakem už za 0,60 (kilometrická banka), u skupinových slev i méně. Navíc je to celkově bezpečnější, pravda, obvykle i o něco pomalejší, ale zase neztrácíte čas a energii řízením.Navíc svoje peníze vrazím nejprve do pořádného bydlení, pak možná auto, až na něj bude.
0/0
16.6.2004 12:25

TomášM

Re:
Proč myslíte že auto vyjde km min na 3 kč/km? Mně to s 2 osobami žere 6 na 100 (dlouhodobý průměr), při ceně benzínu 29 za litr to je 1.74 Kč na km. Když jedete vlakem Praha - Cheb je to 220 Km vlakem, což je s junior pasem 1 Kč/km, zákaznické 1,4 Kč/km a normální 2.27 Kč/km (počítáno také pro 2 osoby).
0/0
16.6.2004 12:35

hermik

Re:
No jeste se musi pripocist amortizace auta, coz dela cca 1,5 Kc/km
0/0
16.6.2004 12:59

TomášM

Re:
Proč by se musela připočítat? Tu já přece neplatím. Naopak až to auto bude stát na prd tak ho prodám.A že jsem do něj něco ze začátku dal? No tak to je samozřejmé.
0/0
16.6.2004 13:03

drevak_patlak

Re:
Skutečná cena za provoz auta je 2x-3x dražší než cena benzínu, to je dokázané. Samozřejmě starší auto prodáte, ale nikdy ne za stejnou cenu, jako jste ho koupil. Až budete kupovat nové, zkuste si to spočítat (až ho budete prodávat).
Započítejte rozdíl cena nákupu-cena prodeje, benzín, povinné ručení a jiné pojistky, opravy a náhradní díly, olej, brzdové kapaliny a další běžné věci a nakonec to podělte najetými kilometry, shcválně, kolik Vám vyjde. Určitě to nebude jen cena za benzín. Samozřejmě, že čím více jezdíte, tím méně tyto náklady tvoří, ale pořád jsou nezanedbatelné.
0/0
16.6.2004 13:20

drevak_patlak

Re:
Máte v tom trochu chaos. Praha-Cheb je skutečně 220 km. Obyčejné jízdné stojí 250 Kč (1,14 Kč/km), zákaznické 154 (0,70 Kč/km), s Juniorpasem vyjde cesta na 108 (0,49 Kč/km), skupinová jízdenka pro 2 osoby stojí 308 (1,40 Kč/km), pro 3 osoby 385 (1,75 Kč/km), pro 4 osoby 462 (2,10 Kč/km), pro 5 osob 539 (2,45 Kč/km). Všimněte si, že skupinové jízdné je levnjší než násoky obyčejného nebo zákaznického. Zpáteční je navíc s cca 10% slevou.
I když budete počítat nesprávně jen benzín, pořád se Vám ve 3 vyplatí jet vlakem.
0/0
16.6.2004 13:44

TomášM

Re:
Počítal jsem to na 2 osoby, protože když jedou 2 lidi vlakem, musí platit 2 lístky, kdežto když jedou 2 lidi autem, náklady na benzín jsou dle mého skromného odhadu o 10 procent vyšší než když jede člověk sám.
0/0
16.6.2004 15:26

drevak_patlak

Re:
To máte pravdu, ale existuje skupinová sleva, tj. cesta pro dva je levnější než dvě obyčejné jízdenky.
0/0
17.6.2004 9:05

jiri_novak

Re:
bydleni a auto - to jsou ale diametralne odlisny castky - bydleni od 500.000, auto od 50.000
0/0
16.6.2004 13:29

norice

Re:
Asi jsi uz moc dlouho nesedel ve vlaku, ze? A bacha na to...ty dvere se tam zaviraji samy¨!
0/0
16.6.2004 16:59

GUG

Diskriminace
Proč já jako dospělý člověk nemám právo jezdit levněji? Není to náhodou totéž, jako kdyby České dráhy začaly zavádět např. White pas pro cestující bílé pleti?
0/0
16.6.2004 10:42

RychlaRuka

Re:
Ale Ty máš právo jezdit levněji - pořiď si zákaznickou kartu. Slevy pro studenty, vojáky, důchodce či zdravotně postižené jsou ale téměř všude, takže by se tato "diskriminace" netýkala jen Českých drah.
0/0
16.6.2004 10:55

Koběr

Re:
Je to uplne jednoduche, kazda pokrocilejsi ucebnice ekonomie vysvetluje jev zvany monopolni diskriminace. Za ty studenty a lidi se Z-kartama to nakonec zaplati nekdo jiny, a to ten, ktery jezdi malo casto a tak mu je zmena ceny ukradena...
0/0
16.6.2004 12:47

MychalB

Re:
Protože u dospělého člověka - nestudenta se předpokládá, že disponuje vyšším finančním zajištěním. Přece jenom, měsíční hrubý průměrný příjem pracujícího v ČR je necelých 17 tisíc, což se o studentovi asi nedá říct. U studenta se předpokládá, že při studiu nemá možnost takové finanční prostředky získat. Samozřejmě nepopírám výjimky, rovněž si uvědomuji, že ne každý pracující má průměrný plat. Ale mladí a studující jsou fakt  zvýhodňováni na cestovném asi skoro všude. To by se taky mohlo zrušit poloviční jízdné pro děti, že jo...
0/0
16.6.2004 11:06

Michaela

Re: Souhlas
Jojo, úplně souhlasím. Já chci na léto taky nějkou kartu na slevu, i když už nepatřím do té kategorie pod 26. To by pak bylo terno!!!!
0/0
16.6.2004 12:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.