Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odboráři na drahách opět hrozí stávkou

Od doby, kdy naposledy hrozila stávka na železnici neuplynuly ani tři měsíce. Odboráři se ale znovu bouří a hrozí, že zastaví práci. Vadí jim totiž plány vedení, podle kterých by se České dráhy měly přeměnit na společnost holdingového typu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

breindl

Jinam
Jinde se nestávkuje, a tak se bude jezdit auty, autobusy či jinak. A´t žije nerozborné přátelství na ČD. Hurá !!!
0/0
26.6.2004 8:32

Aja

Další tunel
Dráha je jeden z posledních podniků vlastnící majetek, který zajímá naše tuneláře. Rozděl a panuj, to je jediná možnost, jak se k tomuto majetku dostat. Nejdříve se naladí veřejné mínění, jak jsou ty dráhy pro všechny prodělečné a pak se to za potlesku veřejnosti rozkrade. Ve vedení dráhy jsou lidé dosazení více, či méně soukromými firmami, které jejich prostřednictvím dráhu vysávají. Asi tolik jak to velmi zhruba funguje.
0/0
22.6.2004 23:17

Tomcaj

Jen at stavkuji
... ale jde jim o praci. Kdysi jejich stavka ukazala, ze mnozi se bez CD obejdou a uz se k CD nevratili...
 
Jinak proti odborum obecne nic nemam, ale at se staraji o dodrzovani zakoniku, bezpecnost prace atd. Ovsem mluvit do rizeni podniku jim NEPRISLUSI ! Jejich jedinou starosti je Zkonik prace, odstupne atd...
Tedy zeleznicni odborari jsou bohuzel zabou na prameni rozvoje CD. Mocnou zabou, protoze v podstate vlastnikem je v soucasne dobe mekky  "socialni" stat.
Kdyby bylo podle meho, at stavkuji. Behem stavky bych jako stat-vlastnik poslal CD do likvidace a prodal je. Vsichni zamestnanci by dostali radne vypovedi z duvodu ruseni podniku. I kdyby dvoumesicni.... stejne stavkuji... myslim ze hospodarstvi by to ustalo, i kdyz by v OJEDINELYCH pripadech mohlo byt uzko.
Treba by je touha po praci a novi vlastnici uvedli k praci drive...Zkusenosti ukazuji, ze soukrome zeleznice se v CR maji k svetu, i kdyz je to " v  malem".  Puvodni statni dotace bych rozdelil krajum a ty at si pak s novymi vlastniky nasmlouvaji spoje, jak se jim hodi. 
0/0
22.6.2004 22:25

Sttell

Re:
Tento příspěvek je pouze Váš názor,nic víc.
0/0
23.6.2004 5:08

Ištván_Naštván

Odboráři = hňupové
Dráhy by podle mě měli mít zvlášť core business, ostatní činnosti mít oddělené tak aby bylo možno rozklíčovat hodnototvorné a nákladové činnosti. Holding chápu, dostanou se do konsolidované uzávěrky. Spíš se divím, že podobné strukturální změny neproběhly již dávno. Vlastně je to jasné - odbory zbrzdily to co bylo reasonable a kvůli tomu odhaduji musely dráhy čerpat větší dotace z našich daní. Odbory mě okradly nepřímo o daně. Dušku - chcípni.
0/0
22.6.2004 20:25

Biermann

Re:
To co delaji Ceske drahy se nazyva dopravni obsluznost a ano, plati se to z nasich dani, protoze si na sebe nevydela. Tak jako se vy rozcilujete ze vas odbory okradly, bych se ja mohl rozcilovat ze me okradaji duchodci, protoze platim duchodove pojisteni, nebo nemocnice, prootze platim zdravotni pojisteni. Nebo policie. Co tak zrusit policii, vsak si na sebe nevydela. A stejne tak armada a vsechny sluzby placene z dani.
 
Mimochodem: Ty 3 anglicka slova neumite prelozit nebo jen chcete ohromit znalosti anglictiny?
0/0
22.6.2004 20:38

Milan Š.

Re:
Chtel jsem na predchozi prispevek reagovat. Ale nyni mi staci napsat - mluvite mi z duse.
0/0
22.6.2004 20:58

Ištván Naštván

Re:
Anglicky hovořím dobře, "core business" je terminus technicus a odmítám složitě opisovat něco zažitého. To druhé mi uklouzlo, měl jsem na mysli důvodné....
0/0
22.6.2004 23:28

Pepique

Re:
Napsano velmi vystizne a proste naadherne!
0/0
22.6.2004 21:03

Ištván Naštván

Re:
Že se vždycky najde parta dogmatiků, kteří budou tvrdit, že je něco, protože a basta. Kde máte určeno, že si něco na sebe nemůže vydělat? A kde máte určeno, že ztráta, kterou hradím i já z vlastní kapsy nemůže být nižší, nebo naopak, že nemůže být dráha zisková?  Proboha, není snad více zakonzervované instituce v tomto státě, než jsou České dráhy. A to prosím, mohu srovnávat jen velmi okrajově, vlakem nejezdím, maximálně jedu někoho na nádraží vyprovodit. Ale jsou věci, nad krerými zůstává rozum stát: nenavazující spoje, vlak třeba čeká ve stanici i půl hodiny (za kterou může být již o 30 km dál), špinavé vlaky, špinaví a rozevlátí železničáři, kterých je viditelně nadbytek, zpoždění, atd...  Před 14 dny jsem byl v Amsterdamu, z letiště Schiphol vede do Centraalu trať, nastoupíte do pohodlných čistých tichých vozů, za 15 minut projedete 2 moderní stanice a na 3 vystupujete. Vlak jezdí každých 15 minut a na minutu přesně. Železnice vám tam opravdu připadá jako moderní rychlý, spolehlivý a kulturní dopravní prostředek, ne jako relikvie z dob monarchie, říznutá socíkem.
Jinak máte pravdu i v ostatních otázkách: ano štve mě že platím tolik na důchodce, nemocnice, i to, že za moje peníze mě policie spíše buzeruje, než aby mi sloužila. I o armádě mám své mínění. Preferuji aby se o mě stát staral výrazně méně ale za podstatně menší daně. Pokud budu mít o nějakou službu, kterou mi dnes stát zbytečně a nekvalitně nabízí, tak si ji koupím ze svého a v kvalitě, jakou uznám za vhodnou. To bude největší rozdl mezi námi dvěma.
 
0/0
22.6.2004 23:26

aac

Re:
Tak to mate smulu a museti se vystehovat z Evropy. Verejna doprava je dotovana vsude a to ze u nas vypada zeleznice tak jak vypada je dano tim, ze za 40 let komunismu do toho neslo ani co by se za nehet veslo a po jeho padu to nebylo o mnoho lepsi. A neschopnost politiku a vedeni drah (samozrejme pres ten odpor odboraru) je taky prislovecna. Ale to je dano tim ze kazdy politik si na tom prihriva vlastni polivcicku a pak je veskera snaha odsouzena k zahube.
0/0
23.6.2004 0:06

Sttell

české dráhy
Tak nevím co si o tom mám myslet.České dráhy jsou státní podnik nebo a.s. Jsou dotovány z kapes daňových poplatníků a přesto jsou ve strátě.To snad ani není možné.Buď jsou manageri českých drah neschopni až to tříská dveřmi a nebo jednají dle politické objednávky.Pokud vezmeme fakt že politika a ekonomika českého státu po sametovce se provozuje podle scénáře : stát nemá nic vlastnit nemá podnikat neboť toto je přisouzeno pouze podnikateli,fyzické nebo právnické osobě,které tomuto státu mají platit daně.Takže defacto diskriminační formulace,na které se shodly všechny parlamentní strany kromě komunistů.Možná že by bylo zajímavé zveřejnit jaké procentuální zastoupení mají demokratické parlamentní strany v představenstvu a správní radě českých drah.Co nám tento článek v podstatě sděluje.Je tu snaha politických reprezentací zastoupených v poslanecké sněmovně naložit se státním podnikem české dráhy obdobně jako bylo neloženo s jinými státními podniky v České republice.Rozdělit na dcery,tyto zadlužit a prodat nebo zlikvidovat.A současně je tu strach těch samých politických reprezentací co se stane pokud to udělají.Strana,která toto provede vypadne z politiky jak z kina a nezastaví se ani na křižovatce v Mukačevu.A na pozadí tohoto mediálně probíhá jakési divadlo v němž hlavní figury obhajují samy sebe.
0/0
22.6.2004 19:42

Pepique

Re:
Informaci, že České dráhy jsou dotovány z kapes daňových poplatníků, jak píšete, jste vzal kde, prosím pěkně? Na Nově, nebo je to zaručená zpráva pana Steigerwalda z MF? ČD jsou akciovka, ne státní podnik. Ale jinak s Vámi souhlasím.
0/0
22.6.2004 19:49

aac

Re:
V podstate se prvni prispevek plete. Je to akciovka ale ve stoprocentnim vlastnictvi statu. Takze nakonec je to prast jak uhod. Proto se mnohdy rozhodnuti ceskych drah zdaji podivne, ale ono to jinak byt nemuze, kdyz se rizeny predevsim s ohledem na politicky a nikoliv ekonomicky dopad.
0/0
22.6.2004 19:58

Pepique

Re:
Ve 100% vlastnictví státu je pouze dopravní cesta. Tedy koleje - svršek. To je hodně velký rozdíl. Dráhy dostanou od státu pouze prokázanou ztrátu za jím objednanou základní dopravní obslužnost. Tak jako místní autobusák, s kterým krajský úřad uzavře smlouvu (potažmo stát prostřednictvím krajského úřadu).
0/0
22.6.2004 20:05

aac

Re:
0/0
23.6.2004 0:02

aac

Re:
A kdo asi tu akciovku vlastni, to by me opravdu zajimalo. Zprostredkovane pres nekoho stat, takze jsme tam kde jsme byli na zacatku... Trochu to chce premyslet
0/0
23.6.2004 0:03

Dacan

Re:
Samozřejmě, že jsou dotovány, protože osobní přeprava generuje ztrátu. Buď  totiž budeme podporovat ekologický druh přepravy, který je ovšem ztrátový, nebo to zkusíme tržně, a po zdražení na neúnosnou míru budou všichni motoristé jezdit autem, protože je to vyjde levněji, nebo srovnatelně, ale nebudou vázáni na jízdní řád, různá zpoždění atd....
0/0
22.6.2004 19:59

Biermann

Re:
Nejlepsi na tom je, ze busy dostavaji narozdil od drah i penize na obnovu vozoveho parku (nebo primereny zisk). To darhy nedostavaji. Navic se nikdo nepozastavuje nad tim, ze drahy si musi dopravni cestu budovat samy, zatimco autobusum a kamionum ji se silnice buduji taky ze statniho. Nicmene to se jako naklady na autobusovou dopravu nepocita.
0/0
22.6.2004 20:31

Tomcaj

Re: Nemate zcela pravdu
I CD dostavaji od kraju ci primo obci nejake penize, jinak nektere vlaky zrusily.
0/0
22.6.2004 22:09

Mirek

sledujte OTEVŘENÝMA OČIMA
Správně, ať klidně hrozí stávkou! Alespoň někdo si nenechá kálet z výšky na hlavu od podvodníků, tunelářů a rádobyekonomů. Proboha, už se proberte a sledujte OTEVŘENÝMA OČIMA co se tady děje! Kdo se vzepře - toho vyhodit. Bože, snad Vy někoho nezaměstnáváte.. Kam se až dostanem?
0/0
22.6.2004 19:20

Miky

ANO STAVCE
ANO, ANO, ANO. At odborari konecne stavkuji. At stavkuji hodne dlouho a casto. Ceske Drahy nepotrebuji nic jineho nez jednu nebo dve stavky, ktere odbory projedou. Bude je to sice neco stat, ale bude to v dlouhodobem hledisku mene, nez kolik je stoji soucasna politika "miroveho souziti" s odbory. To, ze odborarske aktivity obecne ve svem dusledku snizuji produktivitu prace a konkurenceschopnost zamestnavatelu je vseobecne znamo. Proto rikam, jen je nechte stavkovat, ALE NESMI SE JIM USTOUPIT!!!
0/0
22.6.2004 18:48

Mikulík

Re:
Nejmenujete se náhodou Kousal, Říman , nebo třeba Železný :-))))
0/0
22.6.2004 18:58

Ištván_Naštván

Re:
Ano, přesně tak. A pokud by bylo ohroženo hospodářství , měla by na tyto zlodějské odoráře povolána armáda. Musí si uvědomit, že  vyhrožovat a vydírat se nemusí vyplatit.
0/0
22.6.2004 20:29

Bobb

Odborarska diktatura
Odbory tradicne jednaji, jak kdyby jim drahy patrily a ony byly ten, kdo o nich bude rozhodovat: Jejich ukol je uplne jinde, ale bohuzel hledaji vzory hlavne v Nemecku a stavaji se regulerni manazersko - politickou levicovou klikou, ktera chce kecat uplne do vseho a ekonomiku co nejvic regulovat.. Kam to vede viz. priklad Nemecka, kde jsou odbory doslova skudcem zeme, pokud je neomezi, tak nepujdou dal. Dopustime to i u nas? Ja bych na to sel jak Ronald Reagan pri stavce leteckych dispeceru. Polovinu jich proste vyrazil, jejich stavka byla nelegalni (coz je u nas de facto kazda, jen ma strach to nekdo napadnout u soudu).
0/0
22.6.2004 18:25

Pepa

Re:
...jenže on by pak jaxi neměl kdo dělat.
0/0
22.6.2004 18:36

Tomcaj

Re: Ale ale...
Pamatuju si, jak jednou stavkovali asi 14 dni, postihlo to pravda nektere velke firmy, ale obycejni cestujici, si poradili. Napriklad u nas nam zamestnavatel poskytl zdarma sluzebni vuz... a od te doby to nekterym zustalo, nebot se to ukazalo prinosne pro obe strany.... I mnozi zakaznici vyuzivajici napr. spesniny si nasli jine dopravce a k CD se nevratili... CD to jednoznacne ublizilo...
0/0
22.6.2004 22:13

Milan Š.

Re:
Pomalu celý národ si stěžuje že se nemůže v práci ani ozvat bez hrozby výpovědi ZA NIC. Železniční odbory jsou jedny z mála dodnes fungujících (je to taky největší fa u nás že ano). Nebýt železničních odborů, možná bych se dnes nedostal pomalu ani do práce. Stačí když vzpomenu pana Římana a Šípa (likvidace tratí a rušení spojů bez jakékoli snahy o zefektivnění dopravy). To co jste napsal, může říct jen někdo, kdo vlak nepotřebuje a komentuje věc spíš  ze sportu.
0/0
22.6.2004 18:51

FrantazLESA

Ceny jsou divný.
Cestující totiž vůbec nezajímá že je to z B do A vlakem o 30km delší. To by si dráha měla uvědomit. Pak to bude o něčem jiném.
0/0
22.6.2004 17:59

aac

Re:
Jsi trochu mimo, ale zdravi asi slouzi, ne? :)
0/0
22.6.2004 18:14

Lenka

Re:
Proč by měl být "mimo" ?? Má pravdu.
0/0
22.6.2004 18:22

aac

Re:
Proc? To je snad jasne, ne? Kazdy osobni dopravce u nas uctuje podle ujete vzdalenosti a zda se, ze autora prispevku to prekvapuje ... Asi chodi hodne pesky :)
0/0
22.6.2004 18:24

Lenka

Re:
Přesně tak. Ale co mně docela mrzí je fakt, že nikoho moc nezajímá ekologie. Srovnat zátěž způsobenou jedním vlakem nebo štrůdlem busů (aut) je celkem nemyslitelné. Vlak je ekologický a jezdí se mi s ním většinou dobře .
0/0
22.6.2004 18:14

Tomcaj

Re: No elektrina se musi taky nekde vyrobit...
... i kdyz to muze byt o neco ekologictejsi... ale takovy motorak, ktery jede cca 20 km a predtim ho pul hodiny v zime "turuji", zahrivaji ci co, proste to cmoudi a jeste to nejede, to je pekna rana pro ekologii...
0/0
22.6.2004 22:08

Milan Š.

Jezdim vlakem často.
Jezdim dost často a myslím že se situace na dráze vposledních letech dost zlepšila.Jak čistota tak kvalita vagónů a hlavně chování lidí od dráhy.Maj jen tu smůlu že jsou vděčnym terčem každýho kdo je na něco nasranej
0/0
22.6.2004 17:35

ouagadougou

Re:
jistě - řada věcí se změnila. ovšem dramaticky se také změnily tarify, za které se vlakem jezdí. vlaky jsou nyní v porovnání s autobusy drahé a většinou bohužel i pomalejší na stejných trasách. chtěl bych vidět toho blázna, který by jel například do liberce tři hodiny vlakem za 162 korun (resp. 100 s kartou Z), když může jet hodinu deset za 78 korun.
0/0
22.6.2004 17:45

drevak_patlak

Re:
To jste si vybral dost pěkný příklad, v relaci Liberec-Praha je vlak skutečně nepoužitelný, trať vede velkou oklikou a není z nejrychlejších (hlavně tedy úsek Liberec-Turnov, Turnov-Praha je celkem v pohodě). Navíc konkurencí je dálnice a jen otázka, proč se v tomto směru daly peníze jen na dálnici a na trati se ani nekoplo.
S cenou to není taky tak hrozné, jen to chce menší chvilku a kouknout na nabídku slev, můžete pak jet i za méně než polovinu (např. s kilometrickou bankou).
Když budete porovnávat různé relace, zjistíte, že někde vyhrává vlak, někde zase autobus, jak kde. Můžeme porovnat např. dostupnost krajských měst z Prahy busem a vlakem:
Praha-Pardubice: vlak vítězí (cca 1:10 pro 2 hodinám busu)
Praha-Ústí n.L.: remíza (cca 1:00-1:20)
Praha-Karlovy Vary: vítězí bus (2:15-2:40 proti 3:15-3:30 u vlaku)
Praha-Plzeň: remíza (cca 1:30-1:45)
Praha-České Budějovice: mírně navrch má vlak (2:15-2:40, proti 2:30-3:00 busu)
Praha-Jihlava: vítězí bus (cca 1:40 proti 2:20-2:40 vlaku)
Praha-Hradec Králové: remíza (cca 1:40, ale expresy jedoucí 2x denně jede 1:25)
Praha-Olomouc: vlak vítězí (3:00-3:20, ale pozor, teď je rozkopán koridor, před začátkem prací i 2:50, poté až pod 2:30, bus 3:30-4:30) Praha-Ostrava: vlak vítězí (cca 4:30, SC Manažer za 4:00, bus 5:00-7:00) Praha-Zlín: remíza (4:30-5:00) Praha Brno: mírné vítězství busu (cca 2:30, EC 2:50, rychlík přes Vysočinu cca 3:30) Praha-Liberec: vítězství busu (1:10, vlak 2:45-3:00) Nutno podoktnout, že jsem porovnával jen jízdní doby, porovnat by to chtělo také počty spojů, poslední večerní a první ranní spoje atd. Je také třeba uvážit, odkud a kam člověk cestuje, zda to má blíž na vlak nebo na autobus. Třeba do té Plzně jede autobus cca 1:30 z FLorence (rychlík 1:40 z hlavního, expres nebo IC 1:30), nastoupit do busu můžete i na Hradčanské (pak pojedete už jen cca 1:15 a na vlak se potáhnete dlouh
0/0
23.6.2004 10:22

Navrkal(ek)

Re:
Taky mi to tak přijde. Super vozy jsou hlavně na těch ec vlakách. Jezdívám tím ústí-břeclav. A 420kiláků za 240,-K se mi nezdá coby přehnaná cena. Vlakem to jedu 4apůl hodiny a busem 6apůl. A v některejch si dám i gáblík. Nedá se to srovnat. Jen to tpoždění mě občas se... ale taky není co bejvalo :-) ..
0/0
22.6.2004 17:50

ouagadougou

Re:
jenže zkuste zajet mimo koridory a jste úplně jinde. a ona kdyby se do ceny lístků započítala i výstavba/údržba koridorů...
0/0
22.6.2004 17:53

aac

Re:
To asi tezko, kdyz je to jina firma :)
0/0
22.6.2004 18:15

Železničář

Dušek genrálním ředitelem?
Dušek je generálním, že kecá do manažerskej věcí? Má taky patřičnou zodpovědnost? Houbelec. Jako šéf odborů, ať se stará o to, o co má - o platy a o to, aby šéfové udělali zaměstnancům v rámci možností slušný pracovní podmínky, a ať se laskavě nese*e do toho, do čeho mu nic není! Bude taky vyvolávat stávku, až se mu nebude líbit, jaký lokomotivy šéfové vyberou, jaký stanověj jízdný, nebo kolik vlaků pojede z A do B? K čemu jsou pak na dráze manažeři, když všeználek Dušek vše ví a umí nejlíp? A co se mu nelíbí, zablokuje hrozbou stávky!
Nemít za nic žádnou zodpovědnost, ale moct do všeho strkat rypák a do všeho kecat. To je jeho zhmotnělej sen. Ať už táhne makat!
0/0
22.6.2004 17:30

Pepique

Trochu myslet
Ono je taky docela dost lidí, co ten vlak používají - a dokonce denně. Je jich fakt spousta. Většina z nich ovšem nemá v práci přístup na Net (nemají ho ani doma). I kdyby měli, zaměstnevatel by je asi moc nepochválil, kdyby v pracovní době soukromě datlovali do PC jako mnozí z nás a reagovali na krátkozraké příspěvky. Totéž se týká i VĚTŠINY lidí poctivě na té železnici pracujících. Například já ani nikdo z mých kolegů o žádné hrozbě stávky nemá ani tušení. Posledně si chtěli stávkovat páni strojvedoucí - ale - bohužel - je jednodušší napsat, že "nádražáci chtějí stávkovat", než lidem situaci vysvětlit. A co mě zaráží - nikdo z Vás se ani nepozastavil nad tím, co by takové odloučení od mateřské firmy přineslo - v 1.řadě tunel jako blázen. A to, že stávka největšího dopravního operátora a zároveň největšího zaměstnavatele je celkem zanedbatelná může napsat od piva Pepík, co nic netuší o základech ekonomiky a potřebách zcela běžného občana. Hezký den. P.
0/0
22.6.2004 17:14

ouagadougou

Re:
obávám se, že význam železniční přepravy z hlediska ekonomiky v posledních letech dramaticky poklesl. pozemní doprava nákladu jednoznačně dominuje a počet přepravených cestujících rok od roku klesá. aby to nakonec neskončilo jako v mexiku, kde byla před x lety zrušena osobní vlaková doprava jako neekonomická a vlakem se přepravují pouze náklady.
0/0
22.6.2004 17:40

Choze_jp

Re:
To jste někde četl nebo to opravdu víte, že jezdí vlakem čím dál míň lidí? Jezdíval jsem vlakem dost často, teď míň, ale vlaky se mi zdají být plnější než byly, tak nevím. Napřed začněte jezdit vlakem a pak začněte vykládat. Taky mě baví, jak každej nadává, že z kapes daňových poplatníků šlo do drah nějaká miliarda a v zápětí se jen tak znímí, že se do bank muselo vrazit několikanásobně víc miliard z kapes daňových poplatníků, protože jejich tzv. manažeři někomu věnovali pořádný balík peněz bez nějakého ručení  apeníze jsou fuč a za odměnu dostanou na odchod pěkné zlaté prasátko. Dráha alespoň pro lidi něco dělá, ale banky lidi jen okrádají a ještě se do nich cpe mnohem více z kapes daňových polatníků a to nikdo nekritizuje.
0/0
23.6.2004 6:35

pp

Prijde den
Stejne prijde den, kdy bude muset nekdo zcela nepopulisticky, natrvdo a na rovinu rict, ze zeleznicni sit v tomto state , vyjma par tranzitnich koridoru, je naprosto prehustena, ekonomicky nesmyslna a odpovida tak potrebam 1. poloviny minuleho stoleti. Pak bude treba chvili vydrzet  jekot nasi zhrzene Blue Army, prebytecne koleje poslat do huti a provozovat tento druh dopravy na urovni 21. stoleti a nikloli devatenacteho. Jsem jen zvedav, ktera vlada k tomuhle kroku konecne najde odvahu a ustoji bordel te Duskovy odborarske lůzy. 
0/0
22.6.2004 17:13

ouagadougou

výlety
jo a většinu víkendů jezdím někde po výletech - taky už většinou autobusem. když si člověk srovná cenu za jízdenku plus dobu jízdy, není většinou co řešit. a to mám vlakovou dopravu hrozně rád, byl jsem na ni léta zvyklý, ale v současné podobě stále více ztrácí smysl.
0/0
22.6.2004 17:12

ouagadougou

odborářům čd neustupovat
a to říkám s plným vědomím toho, že do mého rodného města neexistuje slušné autobusové spojení a vlastním samohybem nedisponuji. klidně se načas vrátím ke stopu, když budu vědět, že se železničářské mafii přestalo ustupovat.
0/0
22.6.2004 17:09

Culeto

Tož jó
Dneska ránko po cestě do roboty, jsem dva takové pracovníky drah viděl.Jeden sekal trávu v okolí traťového svršku a druhý na něj čuměl.Chápu,jak bude stávkovat ten s tou sekačkou, ale vysvětlí mě někdo , jak bude stávkovat ten druhý ?
0/0
22.6.2004 16:08

yan

propustit
Nechapu jak si muzou ty modry lemplové jeste stezovat?Vlaky jsou neudrzovany, stejne jako vetsina nadrazi.Vetsinou se jen nekde poflakuji, vlaky jezdi pozde uplne vsude,nejen na koridoru a navic ta neochota.Proc bysme tohle meli platiit z dani?
0/0
22.6.2004 16:01

TomášM

Jen si stávkujte
Už mám auto, papá blbečkové.....
0/0
22.6.2004 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.