Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Restaurace účtují dvojí daň a jednu cenu

Při návštěvě rychlého občerstvení si může člověk vybrat, koho chce nechat více vydělat. Stát, nebo majitele podniku. Kdo raději přispěje státu, měl by si jídlo sníst na místě. Kdo chce nechat vydělat provozovatele, ať si nechá sendvič zabalit a odnese si ho sníst jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huhu-librk

A trojí ceny
Restaurace si účtují stále co chtějí a jiné to nebude To by musel v každé hospodě každý den sedět kontrolor a ti jsou jak známo k ničemu,úplatní a neschopní.Jako policajti :když nám nedáte bolševické pravomoce nebudeme dělat nic.A tak je to v ČR se vším.Jenom samí zloději,děs,běs
0/0
7.7.2004 9:08

Honza

blci
no vidim ze sem prispivaj opravdu sami debilove ono kdyz restaurace potrebuje na prežití obrat terba milion aby byla na nule a jiz musi zaplatit 190000,. odvody tak to je jen hnus vymyslenej levycakym Spidlou. T akze nez zacnete mit ty svoje radoby chytry reci jak Vas nekdo okrada tak si taky tu restauraci otevrte..
0/0
5.7.2004 12:44

alfabet

Dvojí DPH
Dvojí DPH mohl vymyslet jen debil. A schválit jen sbor debilů. Nebo je to ještě jinak: dvojí daň prosadila u výše zmíněných debilů lobby hospodských, protože jim umožňuje nekontrolovatelné daňové úniky.
0/0
4.7.2004 10:01

tris

Re:
No, aspoň je to jídlo o trošku levnější. Vám to vadí?
0/0
4.7.2004 15:38

Tomcaj

Re: Naopak
mam vic nez pocit, ze nekde zdrazili o vice nez museli.
0/0
6.7.2004 11:46

tris

Re:
Hmm. Kdyz prijdu do peciva na Karlaku v metru, tak tam ty ceny jsou trošičku většá než se mi libí. Podle mě jsou vyšší, než by musely být. Je fakt, že tam asi je vyšší nájem, ale určitě hodně vydělávají a zneužívají své "monopolní" postavení. Hrrr na ně....
0/0
6.7.2004 14:19

Karel Veliký

0/0
8.7.2004 3:42

Kei

Moje zkušenosti
Bylo to hned z kraje května, šel jsem do bagetárny na Dejvický a zle se tam pohádal s šéfem, protože bageta stála 69Kč tam i s sebou. Tvrdil mi, že tomu nerozumim a já jemu, že mě okrádá. Řek bych, že mnoho všímavých lidí si toho všimlo už dřív, jen iDnes až dnes! To je ale postřeh...
0/0
4.7.2004 7:43

Pavel

Re: úkol splněn
Jeden obviňuje druhého, že ho okrádá a komouš se směje.
0/0
5.7.2004 15:08

Tomcaj

Re: Vsiml jsem si toho ve skolni jidelne
take uctuji dvoji dan a dvoje ceny. Zalezi na zpusobu odberu. Primo v jidelne, byt do kotliku- jidlonosicu     davaji 19% DPH, protoze umoznuji snist si to tam. Pokud dodavaji do varnic (napr. pro podnik), uctuji 5%, protoze to uz neni ta "sluzba" ocenena 19 % a tak je to za min.
0/0
6.7.2004 11:51

majkl

jirha
Moc tomu nerozumim o cem pises.K tak rozepsane dani se dostanu jako zakaznik treba pri oprave auta kde je dan rozepsana jak popisujes.Nikdy cena neni prekvapenim nebot s ni souhlasis pred opravou.
0/0
3.7.2004 19:47

souhlasim?

Re:
Uz se  mi stalo, ze pred opravou byla cena stanovena 100 USD a po oprave jsem musel zaplatit 2000 USD (coz je 20x tolik). Pritom nebyla shledana zadna jina zavada a slo jen o tu presne na zacatku nahlasenou...
0/0
3.7.2004 20:28

Tomáš Marný

Re:
Asi to máte v tom kapitalismu nějak blbě zařízený, v socialismu platilo, že bez souhlasu zákazníka smí být cena zvýšena max. o 10%...
0/0
3.7.2004 21:35

estres

Re:
Tak to si blbej, pokud jsi mel objednavku s predbeznou cenou a pak ti nauctovali 20x vyssi cenu, tak si mel normalne zavolat polise ze te chtej okrast (a hned bys videl ze bys platil normalni cenu...)
0/0
3.7.2004 21:56

Rudi

Re:
To jsi napsal peknou blbinu. Nebo jsi blebj ty. To prece neni mozne aby ti nauctovali dvacetkrat tolik bez tveho souhlasu. Jestli jsi to zaplatil tak si to zaslouzis! Zajimalo by mne kde zijes? V civilizovanem svete to urcite nebude.
0/0
4.7.2004 4:57

Anonymous

Jeste bych dodal,
ze je to ukazka jednotnych cen, s dvema danovymi rozdily, ktere vyhovuji jen restauracim.  Zakaznici at si trhnou nohou.
0/0
3.7.2004 19:41

Rudi

Re:
Zakaznici by se meli branit a ne se nechat obirat o penize. Za prve je to hrozna kravina.Dve dane! Za druhe - nevim kdo to tady psal - ale je pravda, ze v restauracich ti hodi na stul nacmarany ucet proti kteremu se pozdeji nejde branit. ( prijela jsem zrovna z mesicini navstevy v Ceske Republice).Takovy si muze udelat kazdy. Meli by uzakonit aby ucty museli byt printet receipt. ( natisteny ucet?). Take by potom museli restaurace odvadet opravdove dane a prijmy.
0/0
4.7.2004 5:03

majkl

jirha
0/0
3.7.2004 19:40

Sezam

Dvojí daň
Chytrému napověz a hloupého kopni.
0/0
3.7.2004 19:29

Joachim

Jak to je u McDonalds
Jak jsem psal už níže. Zkusil jsem oba případy, vzal si stvrzenku a je to takhle.
Jím uvnitř v restauraci:
Cena MENU 95,- včetně 19% DPH
Jím venku, mám jídlo s sebou:
Cena MENU 95,- včetně 5% DPH
Tak co na to říkáte ? Kdo je pak tady vyčůranej ???
0/0
3.7.2004 15:05

xoxoxoxoxo

Re:
 ono, když je někdo ochotnej zaplatit za housku s plátkem umělohmotné sekané a točenou limonádu 95,- CZK a sníst to venku v dešti při chůzi, tak to samo o tom člověku vypovídá, že je divnej
0/0
3.7.2004 15:31

Joachim

Re:
Zřejmě jsi nepochopil smysl diskuze, ty divnej. A jestli ty jíš venku při chůzi v dešti, tak to nepodsouvej jiným.
0/0
3.7.2004 15:35

Sezam

Re: Joachim
Divnej je už proto že si vůbec nějaký takový fůj tajbl koupí.Myslím si že něco takového by ani prase nežralo.Ale proti gustu žádný dišputát.Že.
0/0
3.7.2004 19:32

vašek

Re:
no vidíš a já zase třeba nežeru zeleninu, protože ta je pro krávy a prasata. Nejlepší zelenina je přepasírovaná přes prase
0/0
4.7.2004 11:52

simsalabim

Re:
Správně! Cizí sekanou nejím, protože nevím co v ní je, svojí sekanou nejím, protože vím co v ní je.
0/0
4.7.2004 18:07

Luci

Re:
Co mne uplne bere dech je ta skutecnost, ze stat uctuje 19% dani. To je neuveritelna castka. Co to tak snizit na 10% a mit jednotlivou dan na vsechno? Usetri se na urednicich. Jenze to by asi muselo take par statnich zamestnancu mit snizene platy. A to se nestane.
0/0
3.7.2004 15:54

Gottwald

Re:
hehe  a co takhle nulovou daň, to by bylo ještě lepší nebo ne?
0/0
3.7.2004 17:14

Pavel

Re:
Čím víc peněz soudruzi vyždímají, tím víc škodí. Pokud stát neplní své základní funkce, tak na to nepotřebuje žádné peníze.
0/0
3.7.2004 20:41

Pavel

Re:
Čím víc peněz soudruzi vyždímají, tím víc škodí. Pokud stát neplní své základní funkce, tak na to nepotřebuje žádné peníze.
0/0
3.7.2004 20:44

normální člověk

samé hovadiny
Způsob úřednických parazitů nezná mezí jak si obhájit svoje zbytečné posty, tak vymýšlejí kranu za kravinou, aby posléze jednu kravinu vyměnili za jinou. A my jim na to platíme nekřesťanské daně. Já bych jr vykopal na ulici, ať se začnou poctivě živit.
0/0
3.7.2004 14:43

souhlas

Re:
Svatá slova, svatá slova ...
0/0
3.7.2004 20:05

normální člověk

samé hovadiny
Způsob úřednických parazitů nezná mezí jak si obhájit svoje zbytečné posty, tak vymýšlejí kranu za kravinou, aby posléze jednu kravinu vyměnili za jinou. A my jim na to platíme nekřesťanské daně. Já bych jr vykopal na ulici, ať se začnou poctivě živit.
0/0
3.7.2004 14:29

123freak

Re: Omyl
 Omyl. Většina úředníků nepřemýšlí. Jejich jednání je čistě instinktivní reakcí ve snaze zachovat si flek(živobytí). To zvládne i žížala - ta se taky radši zavrtá do hlíny, než aby uschla na sluníčku.
0/0
3.7.2004 14:36

Datel

Slunecnice (Plzen)
chodim tam jist  a skutecne tomu kdo si jidlo odnese strhavaji z ceny danovy rozdil. Zkraje jsem nechapal co to je za trik. Kazdopadne to moc lidi nevyuziva, bohuzel, maji furt narvano a clovek ma problem si sednout :-))
0/0
3.7.2004 13:26

Anonymous

Jak to je?
Kdyz si koupim v restauraci dejme tomu hranolky, ale pujdu si je snist ven, do zahradky, prodaji mi je s 5% nebo 19% DPH? Jde o to, ze je nebudu konzumovat uvnitr kde by bylo DPH 19%. ;o)
0/0
3.7.2004 12:52

Joachim

Re: JAK TO JE
Koupím si hranolky a řeknu,ž e je sním  tady:
Cena např. 30 Kč včetně 19% DPH
když je chci s sebou:
30 Kč včetně 5% Dph
takže nakonec odrbají zase nás !!!
0/0
3.7.2004 15:00

PeteF

Re:
Prijde mi ze zde jeste nepochopil princip trhove ekonomiky. Ceny nejsou urcovany dle toho jaka dan se odvadi statu ale na zaklade nabidky a poptavky. Kdyz nebudete do MC chodit, tak srazi ceny, na to muzete vzit jed.
0/0
3.7.2004 17:13

Anonymous

Re:
Presne tohle jsem chtel cist. Pak nevim, co se v tehle debate resi, krome okradani statu a zakazniku. ;o)
0/0
3.7.2004 19:27

Jirka

Už je to tady
Už je to tady. Aby mohli pořádně kontrolovat, potřebují více úředníků. Podle mě to byl úmysl těch socialistických gaunerů. Jim se prostě zjednodušení celého a tedy zlevnění systému nehodí.
0/0
3.7.2004 12:00

Vlado

Niekomu to vyhovuje
V Cesku nema sancu sa presadit zakon, ktory by zabranoval aspon uplne primitivnym podvodom, rovnako dopadli aj registracne pokladne. Vidiet ucet za obed pre dvoch za niekolko tisic na papieri zo socialistickeho RAJa je v roku 2004 tristne, nie vsak vynimocne.
Kedze predpokladam, ze vsetci, ktori o tom rozhoduju su dost sikovni na to, aby rozumeli tomu, co sa deje, je jasne, ze je to umysel. Proste to vyhovuje.
0/0
3.7.2004 11:31

Jarek

Každá restaurace má jiný metr!!
V kolika restauracích dostane zákazník účtenku z pokladny??Tipuji tak pouhých 10% restaurací.V ostatních Vám načmarájí útratu na kus papíru a tržbu jednoduše nepřiznají.Přiznají jenom zlomek.Když si potom mají koupit bezdotykovou bateri, tak bulí jako želvy, že na nic nemají peníze.Přál bych zákazníkům takovýchto restaurací, aby měli možnost nahlédnout do kuchyně a skladů.Věřte!je to na poblití.Špína, smrad a pod.Proč by měli investovat do zařízení, když na to kontr. orgány kašlou.Jak k tomu přijdou ti, co investují, zadlužili se a na druhé straně jim mohou konkurovat prasata?
0/0
3.7.2004 11:11

Vladko

Re:
plně souhlasím....je to v rukách hygieny a nemohu pochopit proc uz nektere provozovny davno neuzravrela.Znam cukrarenske provozovny a hruza. Mj. bezdotykova baterie jiz neni dele povinna, bude se od ni upoustet. Zdravim
0/0
3.7.2004 12:39

Rada

hahaha
už vidím naše hospodské, jak opravdu odvádějí ze všech jídel snědených v restauraci 19%. největší problém bude totiž zpětně se při kontrole snažit tvrdit, že to jídlo nesnědli doma, ale v hospodě.ale dobře státu tak, když si neumí pohlídat vytvoření takových zákonů, který se nedají obcházet...
0/0
3.7.2004 8:48

jirha

Proč je v tom bordel
Aby bylo snadné dokazovat že musí být velký aparát jiný důvod takovýhle kreténismus nemá. Samozřejmě musíme připočítat ještě stálou snahu našeho státáního aparátu vyučovat Čechy v podvádění. Stát nás totiž mnohými chybami v zákonech nebo přímo nesmysly nutí zákony porušovat a také nám pořád říká no on úředník je taky člověk a má pochopení on některé věci protože ví že jsou špatně tak je přehlédne. No když se to bude hodit tak vás za to zavře.
0/0
3.7.2004 7:34

Englishman

Re:
Toto ale není chyba v zákoně! Soc-dem soudruzi to přesně takhle chtěli udělat. Chěli zdražit hospody, aby měli víc peněz na rozhazování, a odmítli zvednout DPH za potraviny, aby se lidi nenaštvali. Takže udělali tuhle prasárnu.
0/0
3.7.2004 9:33

Vaclav

DPH
Nemohu nez souhlasit naprosto se vsim. Velmi podobna situace je i v Australii. Nezdanitelne minimum se posunulo na $6000. Mimo jine nove zavedeny prispevek pri narozeni ditete - $3000. I DPH je jednotna ve vsech statech federace a je jenom jedna a to 10% coz jakekoliv kalulace velmi zjednodusuje. Dane se snizuji uz druhym rokem a to i presto, ze armada je v East Timoru, na Guinei ale hlavne v Iraku a to ma Australie jen 20 mil obyvatel, coz neni velika kupni sila, presto je rozpocet s prebytkem a hospodarsky rust nejvyssi z rozvinutych zemi 3.5-4.5%. Evropa je prilis socialisticka, byrokraticka a zkorumpovana. SSSR a spol. take meli ve svem programu hospodarsky predcit USA.
0/0
3.7.2004 4:21

XXXX

Re:
Proto zijeme v Australii a ne zas*anem zlodejskem Kretenove
Tihle magori ale USA urcite predstihnou, jen co si jeste dost  nakradou! Jeste, ze nemaji v putykach tri ceny. Jednu pro domaci, druhou pro excechy s pasem a treti pro cizince, jak to maji vsude jinde. Viz napriklad clanek o Liberci
0/0
3.7.2004 5:23

jirha

Re:
No ale to je přeci v Evorpě naprosto normální jenže jen Čechům se za to nadává.
0/0
3.7.2004 7:32

vlado99

Re:
Mám procestovánu celou Evropu (tedy bývalou západní) a nějak jsem si těch vyšších cen pro cizince nevšiml. Asi to umí pěkně ututlat. Můžete mi prozradit, kde jste na to narazil? Na východ od nás je ale to opravdu běžné.
0/0
3.7.2004 8:34

Englishman

Re:
Ve Španělsku a v Itálii je to celkem běžné. Ve Španělsku to dělá i stát: vstupné do státem provozovaných kulturních památek je pro cizince podstatně vyšší, než pro místní.
0/0
3.7.2004 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.